Regisztráció Blogot indítok
Adatok
DaVe

0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Samsung nagy bajban van. A megatársaság idei számai csúnyán elmaradtak a korábbiaktól: A Wall Street Journal még novemberben jelentette, hogy a Galaxy S5-ből a vártál 40%-kal kevesebb fogyott, ami nem elhanyagolható különbség, és korábban azt is nyilvánosságra hozták, hogy az…..
Nyitott ajtóval hagyta a kereszteződés közepén autóját, hogy a beszóló kerékpáros után rohanjon, egy sofőr a XI. kerületben, a Fehérvári út és az Etele út kereszteződésében. Az E-tanu blog szerint a személygépkocsi az Etele útról kanyarodott balra a Fehérvári útra,…..
DaVe 2014.04.25 16:57:30
@SteveDaCommander: ha megnézed a videót, akkor elsőnek a biciklis ütött, igaz, csak az autóra... De nem csodálom ha elpattant a cérna, kicsit sokat engednek meg maguknak a kétkeréken guruló közlekedőtársak, ezt mindennap látjuk.
Szóval igen, relaxálni kellene, mindkét "oldalon"...
DaVe 2014.04.25 16:59:23
@DaVe: amúgy meg a legvégén elindul a villamos, miközben ott kakaskodnak. Gondolom nyomta a csengőt: "Mindenki nyugodjon le a picsába, és haladjunk...." ;)
Kb. egy fél éve rákényszerített az élet, hogy átvándoroljak a megszokott K&H-tól az OTP-hez és ott nyissak folyószámlát. A K&H-t sem szerettem, mert minden megmozdulásomért lehúzott x forinttal, de a szolgáltatásai legalább rendben voltak és üzembiztosan működtek. Az…..
Pillanatok alatt eltűnik egy lábas forró víz a farkasordító orosz hidegben. Az interneten terjedő videón végigkövethetjük, amint a panelház emeletéről kizuhanó folyadék még a levegőben kicsapódik és köddé válik. Az orosz telekről már számos legenda született.…..
DaVe 2012.12.19 12:36:25
@Russell44: A repülőnél a kondenzcsík nem a szárnyakon, hanem a hajtóműveknél keletkezik, hanem a hajtóműveknél. (ahogy livingstone írja)

Amire te gondolsz, az a szárnyak felett fellépő kondenzáció, de ez csak nagyon magas relatív páratartalomnál történik meg. Pl így:
www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KoeM6opOq8E#t=121s

Nagy magasságban ez nem látszódik, mert a szárnyprofil "alacsony nyomású" (azaz a felső) részen elég kevés a nyomásesés ahhoz, hogy a relatív páratartalom 100% fölé keveredjen, főleg a magasban, ahol általában amúgy is kevés a vízgőz.

Az égéstermékek viszont kondenzációs magot képeznek, amire már ki tud csapódni a páratartalom.
DaVe 2012.12.19 12:38:22
@DaVe: A magyart még töröm, az első mondat helyesen:
A repülőnél a kondenzcsík nem a szárnyakon, hanem a hajtóműveknél keletkezik. (ahogy livingstone és rode írja)
A KRESZ korábban sem engedte meg, hogy kétirányú utcában az ellentétes irányú oldalon parkoljunk. Mégis hosszú ideig nem volt jellemző, hogy büntessenek ezért. Egészen addig, míg néhány hónappal ezelőtt sokak meglepetésére megjelentek a kerékbilincsek az így parkoló autókon…..
Kicsit lemaradtunk az elmúlt egy hétben az árlistákkal, ma bepótoljuk minden fronton, maratoni árfigyelő jön. A Telenor és a Vodafone is bevezetett pár új készüléket, többek között megérkezett mindenhová a várva várt Galaxy S III, és a HTC One családból utolsóként az S is…..
DaVe 2012.06.12 13:34:06
@Hrobert: Ja, én sem azt mondom, hogy az adók miatt drágák a simlockolt, hűségszerződéses készülékek, hanem azt, hogy nem sajnálom őket. És igen, már régen is így pozicionálták az árakat.
Persze nincs árkartell, dehogy.
A repülés két legrizikósabb pontja a le- és felszállás, ezért nem mindegy, hogy az e célra használt kifutópálya milyen paraméterekkel rendelkezik. Egy kifutópálya biztonságát számos dolog befolyásolja: kifutópálya hossza, topográfiai adottságok, speciális időjárási feltételek vagy épp a nagy légi…..
Becsületére legyen mondva a Google-nek, hogy gyorsan kapcsolnak, ripsz-ropsz feltették a térképükre a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret. Hogy miért pont a Keleti Pu. mellé? Valószínűleg ott volt hely, miután levették innen a Vidámparkot. Legalábbis - napra pontosan egy évvel…..
DaVe 2011.06.02 16:56:10
DaVe 2011.06.02 19:54:19
@gio: my mistake... :(
Azt, hogy zenét az interneten pénzért nem egyszerű eladni, gyakorlatilag mindenki tudja. Azt is sokan tudják, hogy zenét eladni az interneten a nagyobb piacokon egyszerűbb, mint az olyan, digitális értelemben ugarnak tekinthető országokban, mit Magyarország. Sokan, sokféle módon…..
DaVe 2010.03.08 22:55:15
Őőőőő, izé, azért van pár netes fizetési megoldás. KHnak és OTPnek is van netes bankkártya elfogadási megoldása. Aztán ott van az Abaqoos (www.abaqoos.com/PODWebSite/Default.aspx), ami meg kifejezetten mikrofizetésre van. És a lehúzós küldjegyesemest fizetési módokról még nem is szóltam...

Szóval ugarnak ugar, de aki keres, az keres. Ja, meg persze pl. PayPal, és egyéb "külföldi" csatornák ishasználhatók (és legalizálhatók, ha adózási szempontból ez kell).
Ez a poszt elsősorban nem arról szól, hogy lehessen-e dohányozni a vonatokon. Hanem ettől kvázi függetlenül arról, hogy hogyan hoz döntést ebben a kérdésben a MÁV Start, illetve hogy hogyan változtatja meg a döntését túl későn, majd hogyan válaszol a MÁV a sajtónak egy erre…..
Nem vitás, hogy a múzeumok a kultúra fellegvárai, segítségükkel többek között bepillantást nyerhetünk letűnt korok mindennapjaiba, hajdani művészek, közéleti személyiségek regényes életébe, megismerhetjük fontos történelmi események, szakmák, tudományok stb. tárgyi…..
Ki tudja, miért tartotta magában dilemmáját Shetlander ennyi ideig, mindenesetre érdekes dolgot vetett fel, mert ha a lenti google térképnek hinni lehet - persze nem mindig lehet -, akkor ott elvileg lehet balra kanyarodni. Viszont ha tényleg van ott záróvonal, akkor nyilván nem.…..
DaVe 2009.10.10 16:33:14
Megnézztem ezt: www.norc.hu/pano/9g8Q4oyY/ , elsőre az ember azt hinné, hogy nem záróvonal, hanem az út szélét jelző vonal, azt meg lehet keresztezni, gondolom...

De a belső sáv és a középső közt valóban van egy záróvonal, amit ugye nem lehet keresztezni.

És itt jön a kérdés. Ha telizöld, nincs kanyarodást tiltó tábla, stb, akkor mi akadályoz meg engem abban, hogy a középső sávba (a haladási iránnyal szemben!) beforduljak, a záróvonal érintése nélkül? Vicces, hogy ha tényleg nincs tábla, a rendőr ezért nem büntethetne. De ha nincs tábla, akkor ez balesetveszélyes is, akkor meg a lámpa üzelemletőjét kellene megkérdezni, hogy he?
DaVe 2009.10.10 16:51:00
@Blogger Géza: most ne akarjunk a józan észre alapozni, mert akkor a záróvonal sem lenne ott. A kérdés, hogy milyen szabály tiltja ezt, ha nem rendelkezem helyismerettel, a felfestés megengedi, és tábla nem jelöli ezt? Na ugye...
autózz! Megteheti ezt egy rendőr? 2009.08.03 08:43:00
Ha vwgery sztorija pontosan így történt, ahogy azt leírta, akkor ezekre a rendőrökre nézve ez nagyon gáz. Sőt, a többiekre nézve is káros hatással van az ilyen viselkedés, hiszen az ilyenek miatt kell a normális rendőröknek is elviselnie azt, hogy sokan semmi tiszteletet nem…..
Hozzám is jött már oda parkolóban kéregetni olyan ember, aki előbb gyógyszerre kért pénzt, merthogy ugye "látom, neked jobban megy, mint nekem", majd pedig mikor mondtam neki, hogy utcán elvből nem adok senkinek pénzt, akkor bepróbálkozott a jófejséggel, hogy akkor…..
Belsőség Számlázni tudni kell 2009.05.23 12:00:00
 A sztori olyan egyszerű és jó, hogy nem is kell neki körítés, önállóan fogyasztható, a puszta tények tálalásával is.Adva van egy állami szervezet és annak egyik szolgálati autója. Az autó egy 1.2-es, háromhengeres VW Polo. Lényegében egyedi példány, ezt főleg…..
TÜNDÉRGYÁR pirate bay 2009.04.17 22:34:00
Szevasztok!Elnézést, én most nem mennék bele a kommentháborúba, mert elmenne vele a fél napom, viszont holnap írok egy posztot, amiben igyekszem válaszolni mindenkinkek.Üdv:BoholyA Pirate Bay elvesztette az évtized perét, olvasom a zindexen. A svéd bíróság kimondta végre, hogy a…..
DaVe 2009.04.18 11:13:05
Egy másik blogban olvastam, de ugye a lopás az, amikor valamit úgy veszel el, hogy az eltűnik a tulajdonosától. Szellemi terméket lopni ily módon nem lehet, hiszen attól a kiadónak nem lesz belőle kevesebb. Ami van, az az elmaradt haszon, amit nem fizetsz ki.

És itt jönnek a kérdések: megvetted volna, ha nem töltöd le? Mekkora részét vetted volna meg a letöltött dolgoknak? 10%? Akkor a "kár" értéket egyből szorozzuk 0,1-el.

Továbbá: az egyszer elkészített művek korlátlanul reprodukálhatók a készítő által. Azaz, a kínálat korlátlan, a kereslet meg olyan amilyen. A fizikai termékeknél ezt súlyos túltermelésnek hívjuk, és általában ilyenkor már előállítási költség közelében dobják hozzád a cuccokat. De nyilván ez nem jelent problémát, hiszen ezek a javak gyakorlatilag zéró kültséggel állíthatók elő. Minden megvásárolt darab pedig tiszta haszon az eladónak (nyilván, miután az "alap" előállítási költségeit (zenekar díja, stúdió, nyersanyag,stb) kitermelte).

A kérdés az, hogy ilyenkor mi a jogos ár? Mert amíg egylemezes "sztárok" nem tudják, mit kezdjenek a pénzükkel, azt gondolom, hogy aránytalan árat állapítanak meg az eladók. Ezt pedig hát, nem feltétlen akarja (vagy tudja) mindenki kifizetni. Nyilván a megoldás az lenne, hogy adjákolyan áron, amin megéri megvenni mindenkinek, ahelyett, hogy szórakozna a saját kezű reprodukálással, letöltéssel, stb. Tehát a "házi" nyersanyagárat max 2-3-szor meghaladó mértékű árnak kellene lennie, ekkor mindenki inkább megvenné. És még ezen is bőven lenne haszon.

Érdekes, hogy a mobilszolgáltatóknál az EU-n belül korlátozzák a díjakat, meg sok más területes is. Vajon miért csak a kiadók mentesülnek az ilyen intézkedések alól, miért nem hallunk kartell-perekről (ugye, mi más egy "szerzői jogvédő szövetség", mint egy versenykorlátozó kartellszervezet?)