Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Mindennickfoglalt

0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Feltételezett ügyfél: TelenorFeltételezett brief: Sziasztok, extra SOS szitu van!!! megkaptuk a múlt havi kutatási eredményeket és nagy a gyász - a vezetőség felé holnap prezentálunk, úgyhogy addig kellene valamit villantani, lehet, hogy másnap már dolgozunk a cégnél, ha nem…..
Amikor megláttam ezt a reklámot, ami valójában nem is reklám, hanem egy néhány perces, gyönyörű infografika, elismerően csettintettem. Igényes, szemmel láthatólag sok pénzből készült, jól átgondolt film ez, tele tanulságos, néha megdöbbentő adatokkal, amelyeket érdemes…..
Egy lelkes, hazaszerető olvasónk hívta fel a figyelmet arra, hogy szerinte a Westend City Center bevásárlóközpont tavasszal feltűnt és azóta rendszeresen fel-felbukkanó – jelenleg épp karácsonyi vásárlásra buzdító – szpotjai igencsak emlékeztetnek egy texasi…..
Amikor az első plakátot megláttam, vegyes érzések kavaroogtak bennem. Egyrészt örültem annak, hogy a cég marketingesei hajlandóak voltak bevállalni valami szokatlan reklámmegoldást, amiért feltétlenül dicséret illeti őket. Másrészt azt éreztem, hogy a tűzzel játszik a cég,…..
addict Láthatatlan óriásposzter 2010.11.07 11:10:00
Félig művészeti alkotás, félig társadalmi célú üzenet az az installáció, amelyet többek között kormányzati támogatásból hoztak léte az amerikai-kanadai határnál, Vancouver közelében. A kanadi kormány azért adott pénzt ennek a látványos és figyelemfelkeltő eszköznek…..
Mindennickfoglalt 2010.11.07 18:00:38
A Keatívon olvastam, hogy a Karaván kávémárka idén ünnepli 35. születésnapját, aminek alkalmából 5 év csendkirály után most új kampánnyal jelentkezik a Douwe Egberts. Nem egyszerű dolog ezeket a nagy múlttal rendelkező, de valójában eléggé üres szoci márkákat tartalommal…..
Mindennickfoglalt 2010.10.25 21:17:17
@kicsiszaki:
A reklám nem önmagában van. Nem lebeg az esztétikai űrben, nem küld fényjeleket távoli szimbólumok felé, nem távolodik szomorúan az egyetemes művészettől.
Ott csücsül a kereskedelmi adó reklámblokkjában, egy lábgomba és egy kakaóbabnak öltözött ember között. Mindezt ráadásul egy olyan felületen teszi, ahol napi vendégek a csonkolt hullák, a szívszorongató történetek, az amnéziás brazil ikerpárok, a politikusok és a mónikák. Szóval ha egy ilyen helyen egy alkotó berak egy meztelen férfit egy reklámba, akkor számíthat rá, hogy a nézők 99.9%-nak elsőre nem a bűnbeesés előtti állapot fog bevillanni. Másodikra sem. És harmadikra sem.
De most egy kicsit ezért is. Ugyanis az elkövetkező néhány hétben a Volvo S60-as az addictra is beköltözik. Na nem fogja fenekestől felforgatni a megszokott rendet, csak megjelenik itt-ott, visszaköszön a bannerekben, és talán egy kis plusz életet is hoz a blogba. Sajnos nekem még nem…..
Néztem ezt az óriásplakátot, néztem, és próbáltam magamon egy restartot nyomni, mert olyan szinten lefagytam a piros lámpánál, hogy csak heves dudaszóra voltam képes visszaszerezni az irányítást a testem fölött. Hozzá vagyok szokva a szar reklámokhoz, a kényszeredett…..
Mindennickfoglalt 2010.10.08 07:44:13
@Dr.Traktor:
De, sjanos látszik. Ha valaki 5mp-nél tovább néz egy óriásplakátot, az szakmabeli:)
Ha mindet megnézi, akkor már biztos lehetsz benne.
És amikor egyetlen egynél félrefordul, akkor tudod, hogy ahhoz köze van:)
Mindennickfoglalt 2010.10.09 10:52:52
@karpatmedence:
Jelzők nélkül nehéz, de:
egy darab sz@r

a cél nyilván a márkaismertség növelése... ha nagyon akarjuk, ezt kipipálhatjuk, bár a márkaimage inkább csorbult, nem épült
a célcsoport: építkezők és szakemberek - az ég világon semmi nincs benne, ami PONT őket szólítaná meg
az üzenet pedig: a kőzetgyapot szigetelés szigetel - kategóriaüzenet

ha használhatok jelzőt is az összefoglaláshoz: amatőr, öncélú sz@r
Bocsánat.
Az LMP kampányfőnöke Nyakót és Szijjártót megszégyenítően kozmetikázza sikernek a kudarcot. Azonban kiderült: az LMP nem országos párt, nem profi médiapárt, sőt még csak nem is párt. (Fotó: Index) Az LMP-t bíráló elemzések legelcsépeltebb, szinte kötelező mondata a…..
           Feltételezett ügyfél: McDonalds'sFeltételezett Brief:Sziasztok!Egy igazi csemegével szolgálhatok nektek - természetesen ezúttal is csak átvitt értelemben :D.Lesz egy új termékcsaládunk, McWRAP - tortilla tekercses cuccos 3 ízben. Ami a…..
Mindennickfoglalt 2010.09.28 11:06:57
@Szabó Patrícia:
Valóban gondolatbubik. Viszont így még rosszabb a helyzet: az első képen egy párbeszéd van, tehát a mekis hambik képesek a telepátiára. A hideg kiráz a gondolattól, mi mindent tudhattak meg rólam eddig... El kell pusztítani őket:)
Mindennickfoglalt 2010.09.28 13:52:21
@ET-nick:
Szerintem "ugye nem".
Olyan semmilyen, megúszós, összecsapott. Gondolom hétfőn jött a brief, és keddre kellett nyomdába adni... Nincs vele igazából baj sem, az ingerküszöböt nem éri el.
Holnapra elfelejtjük.
Egy olvasónk azért ment el a Megasztárba, hogy megnézze egyik haverjának a fellépését, de nem egészen úgy sült el a dolog, ahogy azt szerették volna, illetve a Tv2 meghirdette. Átveréses sztori változatlan formában alant, modern rabszolga motívumokkal.Egy kedves barátom bejutott a…..
Ön hol bankol? - szólított meg néhány hete egy Erste brandszínű alapon Erste betűtípussal írt szöveg az egyik óriásplakáton, ami annyira rejtélyesen hangzott, hogy azonnal tudtam, ez csak az Erste bank kampányának teaser szakasza lehet. Akkor még nem sejtettem, mire fogják…..
Mindennickfoglalt 2010.08.27 07:52:01
@zsombor:
Akkor k-európában minden fókuszcsoport bőszen rábólogatott, hogy maximálisan egyetért ezzel az állítással. Ez még akkor sem egy márkaötlet vagy kampányötlet. Ha ott lett volna a listán a "Jobban szeretem a tiszta bankfiókokat, mint a mocskosakat" , azzal is egyetértettek volna...
Úgy látszik, a horvátok nem akartak költeni egy tisztán image (haha) kampányra, rögtön termékkel kezdték.
Próbálom megfogalmazni a problémámat: ezzel a kampánnyal az Erste csak annyit mond, hogy van különbség bank és bank között, valamint próbálja sugallani, hogy az Erste ügyfelek az élet más területén is sikeresek. Viszont nem mondja meg, hogy szerinte mi a különbség, és nem támasztja alá, hogy szerinte miért sikeresek. És ehhez jön még a híresember/élsportoló-mánia, ami úgy tűnik, hungaricum az Erste hálózaton belül...
Vajon lehet-e hülyébb nevet adni az üdülési csekket felváltó fizetőeszköznek mint a kormánytervekben szereplő Széchenyi rekreációs kártya?..
addict Reklámtender magyar módra 2010.08.18 10:30:00
Hány ügynökséget lehet megismerni egy tender keretein belül? Ötöt? Tízet? Tizenötöt? Ugyan már, egy profi cég ennek a sokszorosára is képes! A Bosch marketingvezetői legalábbis ezt gondolták, amikor gyakorlatilag minden hazai reklámügynökséget meghívtak a július végén kiírt…..
Mindennickfoglalt 2010.08.21 12:25:11
(Gyilkos itt a hangulat.)

Az ügynökségek is vállalkozások. A nyereségért vannak. Mint minden más cég.
Nem szívességből, és nem szerelemből dolgoznak a megrendelőnek.
Nem pontosan értem, hogy ezt morálisan miért érzi bárki is kfogásolhatónak.

Ha csak az ár dönt, akkor nincs jelentősége a szakmai felkészültségnek. Reklámnak látszó produktumot bárki tud készíteni. Így nincs is szükséged valódi tapasztalt szakemberekre, felvehetsz juniorokat minimálbérért. Vagy bárkit, aki ért valamilyen grafikai programhoz.

A jó szakember ugyanakkor nem attól jó, hogy aranyárban dolgozik, és ezer éve van a szakmában. Hanem hogy tud jót (is) csinálni.

(Fórumokon, szakmai konferenciákon, céges hitvallásban, önéletrajzban mindenki maximalista: ugyanakkor a valódi maximalisták már éhen haltak, vagy elmentek virágkötőnek. Aki pár évet lehúzott a szakmában, az tudja, hogy lehetetlen csak kimagaslóan jót csinálni. Lehet hozni egy erős színvonalat, és törekedni rá, hogy felfelé mozogjon, ne lefelé.)

Amikor az ügyfél kézivezérléssel készítteti a reklámokat, pont azt a szolgáltatást nem veszi igénybe, amiért a legtöbbet fizet: az ügynökségi dolgozók szakértelmét.

(Persze, mint minden szakmában, itt is vannak olyanok, akiknek csak névjegykártyájuk van, szakértelmük nincs. Nem velük kell dolgozni.)

Legtöbbször nincs tisztázva, hogy mit vár a két fél egymástól: milyen legyen az együttműködés, milyen a végeredmény.

Pedig nagyon fontos lenne közös nevezőre jutni pár kérdésben: minimális szinten abban, hogy mit tekint a két fél működőképes reklámnak.

(És végül: az eredmények mérésén alapuló ügynökségi díjjal nem lenne gond, ha 1. valóban tisztességes mérések lennének, és nem a költséghatékonyság jegyében 1 budapesti, 1 győri fókuszcsoport mint országos minta.
2. nem lennének olyan tényezők, amiken az ügynökség nem tud változtatni: pl. rossz disztribúció, árazás...)
Többször bebizonyosodott már itt az addicton is, hogy egy adott reklámhoz, vagy az abban felvetett kérdéshez egész máshogy viszonyulnak emberek. Vannak, akik szerint nem lehet áthágni bizonyos morális határokat, mások pedig álszenteskedésnek tartják az ilyen tabukat, és azt…..
Sokan kerestek meg közületek azzal a kérdéssel, hogy fogjatok hozzá, ha be szeretnétek kerülni a reklámszakmába. Sokan közületek már megpróbálták a dolgot, és friss diplomával a kezükben jelentkeztek ügynökségekhez, aztán meglepve tapasztalták, hogy nem kapnak utánuk két…..