Adatok
LustaDick123
0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Még a bankrobbantást is elhomályosítja a legújabb Orbán-videó, aki ezzel a mesterművel tér vissza a hó és árvízkatasztrófa alatt kiforrott videós stílusához. Hiába, amíg a baloldalon egymás torkát harapják át egy-egy választókörzetért, addig Habony Árpád írja az újabb…..

Az októberi második Matolcsy-csomag első két pontja volt a bankokkal kapcsolatos:
1, a bankadó marad, azaz 2013 után mégsem feleződik meg, a kormány nem tudja tartani a bankokkal kötött megállapodást - ezt 72 milliárddal több bankadót jelent a korábbi tervhez képest 2013-ban2, a…..
LustaDick123
2013.01.09 12:18:58
@zero:
Engem alapvetően az az analógia érdekelne, mikor pl. emelik az ÁFÁ-t vagy a jövedéki adót, esetleg beveznek valami új adót.
Akkor is indul majd kommandó a boltok, italkereskedések, benzinkutak felé stb., hogy az új, megemelkedett/bevezetett adókat ne jelenítség meg az árakban?
És fordított esetben, ha az adók csökkennek? Pl. x kereskedő arra hivatkozik, hogy a "verseny elbírja" a magasabb árat, akkor miért indul kommandó megint?
Innen kezdve már csak egy kis gondolatjáték a központi árszabályozás.
Engem alapvetően az az analógia érdekelne, mikor pl. emelik az ÁFÁ-t vagy a jövedéki adót, esetleg beveznek valami új adót.
Akkor is indul majd kommandó a boltok, italkereskedések, benzinkutak felé stb., hogy az új, megemelkedett/bevezetett adókat ne jelenítség meg az árakban?
És fordított esetben, ha az adók csökkennek? Pl. x kereskedő arra hivatkozik, hogy a "verseny elbírja" a magasabb árat, akkor miért indul kommandó megint?
Innen kezdve már csak egy kis gondolatjáték a központi árszabályozás.

Rengeteg vitát váltott ki az új adórendszer, mert egyértelműen a magas keresetűek járnak jól az egységes 16%-os adókulccsal. A legfőbb mellette szóló érv azonban az, hogy a gyermekeseket támogatja, anyagilag segítve őket a jövő felnevelésében.
Egy és két gyerek után az…..
LustaDick123
2011.02.16 14:33:36
LustaDick123
2011.02.16 14:42:28
@Juci Óbudáról:
Nálunk komoly számolgatások voltak, hogy hogyan és miként jön össze az, hogy el tudjuk vinni, el tudjuk hozni minden nap a gyereket. Egyrészt időben, másrészt költségben, hiszen ketten két irányba járunk dolgozni (bérlet, benzin stb.). Erre jön még rá a bölcsőde költsége, kell egy toleráns munkahely, ahonnan nem rúgnak ki, ha „rugalmas” munkaidőben dolgozol, néha a gyerek miatt beteget jelentesz hirtelen. A nagyszülők esetünkben 200km-re laknak, magunknak kell megoldani.
Na, mindezt összeadva, mint költség, rohanás, idegeskedés, éjszakázás („rugalmas” munkahely) kell kijönnie a munkabér és az állami ellátás közötti különbségnek kijönnie, kell megérnie (anyagi szempontból). Sokaknak megéri inkább otthon maradnia (kisebb kereset, nincs munkahely stb.)
Nem könnyű matek.
Nálunk komoly számolgatások voltak, hogy hogyan és miként jön össze az, hogy el tudjuk vinni, el tudjuk hozni minden nap a gyereket. Egyrészt időben, másrészt költségben, hiszen ketten két irányba járunk dolgozni (bérlet, benzin stb.). Erre jön még rá a bölcsőde költsége, kell egy toleráns munkahely, ahonnan nem rúgnak ki, ha „rugalmas” munkaidőben dolgozol, néha a gyerek miatt beteget jelentesz hirtelen. A nagyszülők esetünkben 200km-re laknak, magunknak kell megoldani.
Na, mindezt összeadva, mint költség, rohanás, idegeskedés, éjszakázás („rugalmas” munkahely) kell kijönnie a munkabér és az állami ellátás közötti különbségnek kijönnie, kell megérnie (anyagi szempontból). Sokaknak megéri inkább otthon maradnia (kisebb kereset, nincs munkahely stb.)
Nem könnyű matek.
LustaDick123
2011.02.16 14:53:45
@Seduxen:
Igen, ezért írtam azt, hogy hiába állami, mindenféle ilyen-olyan díjakkal, költségtérítésekkel, „kis gyümi uzsira” és összejön ott is a havi 20-25000. A magánban 40-ért a gyereket/váltóruhát/pelenkát beadjuk, a többi benne van az árban. Ha nem megy vagy fél napra megy, olcsóbb.
A legrugalmasabb, legmegfizethetőbb és ár-érték arányban a legjobb felénk a 40000-res fekete volt a legjobb.
Igen, ezért írtam azt, hogy hiába állami, mindenféle ilyen-olyan díjakkal, költségtérítésekkel, „kis gyümi uzsira” és összejön ott is a havi 20-25000. A magánban 40-ért a gyereket/váltóruhát/pelenkát beadjuk, a többi benne van az árban. Ha nem megy vagy fél napra megy, olcsóbb.
A legrugalmasabb, legmegfizethetőbb és ár-érték arányban a legjobb felénk a 40000-res fekete volt a legjobb.

Mindenféle állampolgárok könnyei fürdetik Magyarország utcáit, tereit, amióta a Fideszes többségű kormány bejelentette, ráteszi a kezét a magánnyugdíj-pénztárakban felhalmozott zsetonra. Nézzük sorba, hogy az isten adta nép miket pityereg..."A Fidesz ellopja…..

Telegdi Zsolt (33) r. törzsőrmester (posztumusz r. hadnagy) 2010. augusztus 16-án 11.15-kor az M1 autópálya Budapest felé vezető oldalán a 63-es kilométerkőnél életét vesztette az általa vezetett rendőrmotor kritikus műszaki állapota miatt. A baleset napján a járőrt rádión…..
LustaDick123
2010.12.02 15:15:20
@Kicsit Karcos:
„Polgári sebességgel” még a kipufogó sarka is lerakható. .-)
p1.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C12%5Cbikepics-1144899-800.jpg
„Polgári sebességgel” még a kipufogó sarka is lerakható. .-)
p1.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C12%5Cbikepics-1144899-800.jpg
LustaDick123
2010.12.02 15:17:35
@LustaDick123:
Ez pedig egy "kvázi gyári", neves utángyártó bukócsöve (talán Givi):
p1.bikepics.com/pics/2009%5C12%5C08%5Cbikepics-1849382-800.jpg
Látszik a különbség, mennyire jobban kiáll a rendőré.
Ez pedig egy "kvázi gyári", neves utángyártó bukócsöve (talán Givi):
p1.bikepics.com/pics/2009%5C12%5C08%5Cbikepics-1849382-800.jpg
Látszik a különbség, mennyire jobban kiáll a rendőré.
LustaDick123
2010.12.02 15:43:33
@fokabacsi:
Esetleg a szirénát felteszi a hűtő mellé, akkor a lenti része lehet keskenyebb és máris nem ér le.
Vagy esetleg a csövet beljebb rakta volna, de szirénát kívülre. Igaz eséskor nem védte volna a szirénát a cső, a sziréna szélét is kicsipkézték volna kanyarodás közben.
Esetleg a szirénát felteszi a hűtő mellé, akkor a lenti része lehet keskenyebb és máris nem ér le.
Vagy esetleg a csövet beljebb rakta volna, de szirénát kívülre. Igaz eséskor nem védte volna a szirénát a cső, a sziréna szélét is kicsipkézték volna kanyarodás közben.
Urbanista
Olvasónk szerint tarthatatlan a helyzet a XIII. kerületben: a folyamatos sétálóutca-építések miatt már nem lehet parkolni
2010.08.25 22:42:00

Bár magam inkább sétapárti vagyok, de ez nem jelenti, azt, hogy ne érteném meg az autósok problémáit. Sőt, ha olykor mégsem értem meg, a hangjuknak még akkor is szívesen helyt adok. Hogy mennyire van igaza Péternek, és hogy mennyire megnyugtató az alpolgármester válasza, azt a…..
LustaDick123
2010.08.26 10:26:14
@KurtiGabor:
"A köztér KÖZtér, azaz a kizárólagos használatáért a köznek kell fizetni a VALÓS árat. Ez min. 10-15 ezer per hó. Lenne rögtön parkolóhely."
Most a köz fizesse meg a díjat, vagy a használója?
Állandóan reklamáltok a bringaútért, a bringatárlóért.
Autópálya matrica analógiára bevezethetnénk a bringaút matricát, a bringaparkolójegyet, bringarendszámot, a bringaműszakit, bringaregisztrációs adót. Mindjárt nem lenne fontos.
"A köztér KÖZtér, azaz a kizárólagos használatáért a köznek kell fizetni a VALÓS árat. Ez min. 10-15 ezer per hó. Lenne rögtön parkolóhely."
Most a köz fizesse meg a díjat, vagy a használója?
Állandóan reklamáltok a bringaútért, a bringatárlóért.
Autópálya matrica analógiára bevezethetnénk a bringaút matricát, a bringaparkolójegyet, bringarendszámot, a bringaműszakit, bringaregisztrációs adót. Mindjárt nem lenne fontos.
LustaDick123
2010.08.26 10:46:16
@Morgan LeFay:
Akkor lehetne igazad, ha az autós nem fizetne meg mindent a regisztrációban, fenntartásban, benzinben, súlyadóban stb. sokszorosan.
Tehát a bringásnak a köz készítsen buckamentes, lezárt, soha meg nem állós bringautat. Ingyen, a bringás zöld, ő nem fizet semmiért.
Mindkét félnek van létjogosultsága a városban, de nem bringanáciként, szemellenzősen kell védeni az érdekeket, mert így hülyének néznek.
Visszatérve a az erdeti témára: nem sétálóutcát kellett volna építeni először, hanem a lehetőségét megteremteni a parkolásnak máshol. Utána a sétálóutcát.
Ez hasonlít a parkolózónákra, ami jelenleg a félregombolt kabát esetét példázza, mert mindig a zóna szélén állnak majd meg.
Akkor lehetne igazad, ha az autós nem fizetne meg mindent a regisztrációban, fenntartásban, benzinben, súlyadóban stb. sokszorosan.
Tehát a bringásnak a köz készítsen buckamentes, lezárt, soha meg nem állós bringautat. Ingyen, a bringás zöld, ő nem fizet semmiért.
Mindkét félnek van létjogosultsága a városban, de nem bringanáciként, szemellenzősen kell védeni az érdekeket, mert így hülyének néznek.
Visszatérve a az erdeti témára: nem sétálóutcát kellett volna építeni először, hanem a lehetőségét megteremteni a parkolásnak máshol. Utána a sétálóutcát.
Ez hasonlít a parkolózónákra, ami jelenleg a félregombolt kabát esetét példázza, mert mindig a zóna szélén állnak majd meg.

Azt gondolnánk, hogy a biciklitolvajlásnak két iránya van, a trükkös és a brutális. A trükkös az, amikor például filctoll házával nyitnak ki lakatot, a brutális, amikor flexszel esnek neki a láncnak. Most a két iskolát ötvöző, igazán piszkos trükk jelent meg Budapesten. A…..

Elcsíptünk egy levelet, avagy van pénz dögivel..... "Tisztelt Kollegák! Július elején a Synergon munkatársai elkezdik a négy éves és annál idősebb számítógépek tervezett cseréjét. A felhasználókat egy héttel a csere megkezdése előtt…..
LustaDick123
2010.06.22 22:05:52
@laspalmas:
A szerződést olvasását ott hagytam abba, hogy a „4. számú mellékletében”, gyakorlatilag az első sornál. :-)
Lehet sok is, de lehet reális is. Tudni kellene, mi van a mellékletben.
Én, mint írtam rögtön az elején műszaki oldalról közelítek, az árazáshoz nem értek.
A szerződést olvasását ott hagytam abba, hogy a „4. számú mellékletében”, gyakorlatilag az első sornál. :-)
Lehet sok is, de lehet reális is. Tudni kellene, mi van a mellékletben.
Én, mint írtam rögtön az elején műszaki oldalról közelítek, az árazáshoz nem értek.
LustaDick123
2010.06.23 14:50:38
@Rwindx:
Utolsó hozzászólásom a témában, mert látom, van, aki érti, de sokan csak a hőbörgésig jutnak. Ők nem fogják és nem is akarják megérteni.
A gépeket tegyük fel, hogy általános irodai feladatokra használják. Ezt mindenki fel tudja mérni.
Aztán tudod-e hogyan kerül az általános irodai használatra odarakott gép az asztalra, és miként működik éveken keresztül? Tudod-e, hogy a drótok, mik szépen elkúsznak a falig/padlószemig vezetnek valahova? Soroljam?
Nézzetek meg egy szerver listaárat, licencárat, pl. SQL licenc árat. Ezekből hány van? Tudod mennyibe kerül egy mentőkazetta? Hova kerülnek a szerverek? Mennyi áramot fogyasztanak, hűtés, őrzés stb.? Ezeket pl. ki fizetni stb.? Számos olyan kérdés van, ami megválaszolása után tisztább képet lehetne kapni. A kérdések darabjára a válasz akár több 10 millió forint…
A mellékletek tartalmazzák a dolgok lényegét. Visszaosztva a peruserperév összeg eléggé fals számot tud adni.
Két példát egyszerű mondok, amit mindenki ért könnyen:
- Ha felhívja a user a helpdesket. Fontos-e hogy a harmadik csörgésre veszi-e fel a telefont vagy 5 percig hallgathat-e zenét? Mennyi időn belül kell megkezdenie majd elhárítnia a supportnak a problémát? Mikor kérnek rendelkezésre állást? 7/24 vagy csak munkanapokon 8-16 óra között?
- Egy cég elvállalja a buszok üzemeltetését. Szerinted mennyivel változik a szolgáltatatási összeg, ha egy teljesen új buszparkot kezd el üzemeltetni vagy a jelenlegi lerobbantat? Mennyivel változik az összeg, ha mondjuk beleírják, hogy 10 évnél régebbi busz nem közlekedhet?
Szerintetek mennyi lenne a reális?
Az a felvetés, hogy a BKV nem az atomerőmű vezérlőterme elég nonszensz. Mindkettő fontos, de másként. Ha mondjuk, elszállna a dolgozók adata, a forgalomirányítás vagy a könyvelés stb. akkor te lennél az első, hogy miért nem üzemeltetik rendesen, miért használnak öreg cuccokat, miért nem tudnak elszámolni az állami milliárdokkal.
Utolsó hozzászólásom a témában, mert látom, van, aki érti, de sokan csak a hőbörgésig jutnak. Ők nem fogják és nem is akarják megérteni.
A gépeket tegyük fel, hogy általános irodai feladatokra használják. Ezt mindenki fel tudja mérni.
Aztán tudod-e hogyan kerül az általános irodai használatra odarakott gép az asztalra, és miként működik éveken keresztül? Tudod-e, hogy a drótok, mik szépen elkúsznak a falig/padlószemig vezetnek valahova? Soroljam?
Nézzetek meg egy szerver listaárat, licencárat, pl. SQL licenc árat. Ezekből hány van? Tudod mennyibe kerül egy mentőkazetta? Hova kerülnek a szerverek? Mennyi áramot fogyasztanak, hűtés, őrzés stb.? Ezeket pl. ki fizetni stb.? Számos olyan kérdés van, ami megválaszolása után tisztább képet lehetne kapni. A kérdések darabjára a válasz akár több 10 millió forint…
A mellékletek tartalmazzák a dolgok lényegét. Visszaosztva a peruserperév összeg eléggé fals számot tud adni.
Két példát egyszerű mondok, amit mindenki ért könnyen:
- Ha felhívja a user a helpdesket. Fontos-e hogy a harmadik csörgésre veszi-e fel a telefont vagy 5 percig hallgathat-e zenét? Mennyi időn belül kell megkezdenie majd elhárítnia a supportnak a problémát? Mikor kérnek rendelkezésre állást? 7/24 vagy csak munkanapokon 8-16 óra között?
- Egy cég elvállalja a buszok üzemeltetését. Szerinted mennyivel változik a szolgáltatatási összeg, ha egy teljesen új buszparkot kezd el üzemeltetni vagy a jelenlegi lerobbantat? Mennyivel változik az összeg, ha mondjuk beleírják, hogy 10 évnél régebbi busz nem közlekedhet?
Szerintetek mennyi lenne a reális?
Az a felvetés, hogy a BKV nem az atomerőmű vezérlőterme elég nonszensz. Mindkettő fontos, de másként. Ha mondjuk, elszállna a dolgozók adata, a forgalomirányítás vagy a könyvelés stb. akkor te lennél az első, hogy miért nem üzemeltetik rendesen, miért használnak öreg cuccokat, miért nem tudnak elszámolni az állami milliárdokkal.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
fozosuli.blog.hu/2012/04/14/kozak_sapka_vagy_holabda