Regisztráció Blogot indítok
Adatok
LustaDick123

0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vastagbőr Váratlan látogatás 2014.01.13 11:06:00
Még a bankrobbantást is elhomályosítja a legújabb Orbán-videó, aki ezzel a mesterművel tér vissza a hó és árvízkatasztrófa alatt kiforrott videós stílusához. Hiába, amíg a baloldalon egymás torkát harapják át egy-egy választókörzetért, addig Habony Árpád írja az újabb…..
Az októberi második Matolcsy-csomag első két pontja volt a bankokkal kapcsolatos: 1, a bankadó marad, azaz 2013 után mégsem feleződik meg, a kormány nem tudja tartani a bankokkal kötött megállapodást - ezt 72 milliárddal több bankadót jelent a korábbi tervhez képest 2013-ban2, a…..
LustaDick123 2013.01.09 12:18:58
@zero:
Engem alapvetően az az analógia érdekelne, mikor pl. emelik az ÁFÁ-t vagy a jövedéki adót, esetleg beveznek valami új adót.
Akkor is indul majd kommandó a boltok, italkereskedések, benzinkutak felé stb., hogy az új, megemelkedett/bevezetett adókat ne jelenítség meg az árakban?

És fordított esetben, ha az adók csökkennek? Pl. x kereskedő arra hivatkozik, hogy a "verseny elbírja" a magasabb árat, akkor miért indul kommandó megint?

Innen kezdve már csak egy kis gondolatjáték a központi árszabályozás.
Rengeteg vitát váltott ki az új adórendszer, mert egyértelműen a magas keresetűek járnak jól az egységes 16%-os adókulccsal. A legfőbb mellette szóló érv azonban az, hogy a gyermekeseket támogatja, anyagilag segítve őket a jövő felnevelésében. Egy és két gyerek után az…..
LustaDick123 2011.02.16 14:33:36
@Seduxen:
Igen, ma is ment "feketézni" a gyerek. :-)
LustaDick123 2011.02.16 14:42:28
@Juci Óbudáról:

Nálunk komoly számolgatások voltak, hogy hogyan és miként jön össze az, hogy el tudjuk vinni, el tudjuk hozni minden nap a gyereket. Egyrészt időben, másrészt költségben, hiszen ketten két irányba járunk dolgozni (bérlet, benzin stb.). Erre jön még rá a bölcsőde költsége, kell egy toleráns munkahely, ahonnan nem rúgnak ki, ha „rugalmas” munkaidőben dolgozol, néha a gyerek miatt beteget jelentesz hirtelen. A nagyszülők esetünkben 200km-re laknak, magunknak kell megoldani.
Na, mindezt összeadva, mint költség, rohanás, idegeskedés, éjszakázás („rugalmas” munkahely) kell kijönnie a munkabér és az állami ellátás közötti különbségnek kijönnie, kell megérnie (anyagi szempontból). Sokaknak megéri inkább otthon maradnia (kisebb kereset, nincs munkahely stb.)

Nem könnyű matek.
LustaDick123 2011.02.16 14:53:45
@Seduxen:
Igen, ezért írtam azt, hogy hiába állami, mindenféle ilyen-olyan díjakkal, költségtérítésekkel, „kis gyümi uzsira” és összejön ott is a havi 20-25000. A magánban 40-ért a gyereket/váltóruhát/pelenkát beadjuk, a többi benne van az árban. Ha nem megy vagy fél napra megy, olcsóbb.
A legrugalmasabb, legmegfizethetőbb és ár-érték arányban a legjobb felénk a 40000-res fekete volt a legjobb.
Durva Nem értem a rinyát 2011.01.07 21:16:00
Mindenféle állampolgárok könnyei fürdetik Magyarország utcáit, tereit, amióta a Fideszes többségű kormány bejelentette, ráteszi a kezét a magánnyugdíj-pénztárakban felhalmozott zsetonra. Nézzük sorba, hogy az isten adta nép miket pityereg..."A Fidesz ellopja…..
Telegdi Zsolt (33) r. törzsőrmester (posztumusz r. hadnagy) 2010. augusztus 16-án 11.15-kor az M1 autópálya Budapest felé vezető oldalán a 63-es kilométerkőnél életét vesztette az általa vezetett rendőrmotor kritikus műszaki állapota miatt. A baleset napján a járőrt rádión…..
LustaDick123 2010.12.02 15:43:33
@fokabacsi:
Esetleg a szirénát felteszi a hűtő mellé, akkor a lenti része lehet keskenyebb és máris nem ér le.
Vagy esetleg a csövet beljebb rakta volna, de szirénát kívülre. Igaz eséskor nem védte volna a szirénát a cső, a sziréna szélét is kicsipkézték volna kanyarodás közben.
LustaDick123 2010.12.02 15:15:20
@Kicsit Karcos:
„Polgári sebességgel” még a kipufogó sarka is lerakható. .-)
p1.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C12%5Cbikepics-1144899-800.jpg
LustaDick123 2010.12.02 15:17:35
@LustaDick123:
Ez pedig egy "kvázi gyári", neves utángyártó bukócsöve (talán Givi):
p1.bikepics.com/pics/2009%5C12%5C08%5Cbikepics-1849382-800.jpg

Látszik a különbség, mennyire jobban kiáll a rendőré.
Bár magam inkább sétapárti vagyok, de ez nem jelenti, azt, hogy ne érteném meg az autósok problémáit. Sőt, ha olykor mégsem értem meg, a hangjuknak még akkor is szívesen helyt adok. Hogy mennyire van igaza Péternek, és hogy mennyire megnyugtató az alpolgármester válasza, azt a…..
LustaDick123 2010.08.26 10:26:14
@KurtiGabor:
"A köztér KÖZtér, azaz a kizárólagos használatáért a köznek kell fizetni a VALÓS árat. Ez min. 10-15 ezer per hó. Lenne rögtön parkolóhely."

Most a köz fizesse meg a díjat, vagy a használója?
Állandóan reklamáltok a bringaútért, a bringatárlóért.
Autópálya matrica analógiára bevezethetnénk a bringaút matricát, a bringaparkolójegyet, bringarendszámot, a bringaműszakit, bringaregisztrációs adót. Mindjárt nem lenne fontos.
LustaDick123 2010.08.26 10:46:16
@Morgan LeFay:

Akkor lehetne igazad, ha az autós nem fizetne meg mindent a regisztrációban, fenntartásban, benzinben, súlyadóban stb. sokszorosan.
Tehát a bringásnak a köz készítsen buckamentes, lezárt, soha meg nem állós bringautat. Ingyen, a bringás zöld, ő nem fizet semmiért.

Mindkét félnek van létjogosultsága a városban, de nem bringanáciként, szemellenzősen kell védeni az érdekeket, mert így hülyének néznek.
Visszatérve a az erdeti témára: nem sétálóutcát kellett volna építeni először, hanem a lehetőségét megteremteni a parkolásnak máshol. Utána a sétálóutcát.
Ez hasonlít a parkolózónákra, ami jelenleg a félregombolt kabát esetét példázza, mert mindig a zóna szélén állnak majd meg.
Azt gondolnánk, hogy a biciklitolvajlásnak két iránya van, a trükkös és a brutális. A trükkös az, amikor például filctoll házával nyitnak ki lakatot, a brutális, amikor flexszel esnek neki a láncnak. Most a két iskolát ötvöző, igazán piszkos trükk jelent meg Budapesten. A…..
Elcsíptünk egy levelet, avagy van pénz dögivel.....   "Tisztelt  Kollegák!   Július elején a Synergon munkatársai elkezdik a négy éves és annál idősebb számítógépek tervezett cseréjét. A felhasználókat egy héttel a csere megkezdése előtt…..
LustaDick123 2010.06.22 22:05:52
@laspalmas:
A szerződést olvasását ott hagytam abba, hogy a „4. számú mellékletében”, gyakorlatilag az első sornál. :-)
Lehet sok is, de lehet reális is. Tudni kellene, mi van a mellékletben.
Én, mint írtam rögtön az elején műszaki oldalról közelítek, az árazáshoz nem értek.
LustaDick123 2010.06.23 14:50:38
@Rwindx:

Utolsó hozzászólásom a témában, mert látom, van, aki érti, de sokan csak a hőbörgésig jutnak. Ők nem fogják és nem is akarják megérteni.

A gépeket tegyük fel, hogy általános irodai feladatokra használják. Ezt mindenki fel tudja mérni.
Aztán tudod-e hogyan kerül az általános irodai használatra odarakott gép az asztalra, és miként működik éveken keresztül? Tudod-e, hogy a drótok, mik szépen elkúsznak a falig/padlószemig vezetnek valahova? Soroljam?

Nézzetek meg egy szerver listaárat, licencárat, pl. SQL licenc árat. Ezekből hány van? Tudod mennyibe kerül egy mentőkazetta? Hova kerülnek a szerverek? Mennyi áramot fogyasztanak, hűtés, őrzés stb.? Ezeket pl. ki fizetni stb.? Számos olyan kérdés van, ami megválaszolása után tisztább képet lehetne kapni. A kérdések darabjára a válasz akár több 10 millió forint…

A mellékletek tartalmazzák a dolgok lényegét. Visszaosztva a peruserperév összeg eléggé fals számot tud adni.

Két példát egyszerű mondok, amit mindenki ért könnyen:
- Ha felhívja a user a helpdesket. Fontos-e hogy a harmadik csörgésre veszi-e fel a telefont vagy 5 percig hallgathat-e zenét? Mennyi időn belül kell megkezdenie majd elhárítnia a supportnak a problémát? Mikor kérnek rendelkezésre állást? 7/24 vagy csak munkanapokon 8-16 óra között?
- Egy cég elvállalja a buszok üzemeltetését. Szerinted mennyivel változik a szolgáltatatási összeg, ha egy teljesen új buszparkot kezd el üzemeltetni vagy a jelenlegi lerobbantat? Mennyivel változik az összeg, ha mondjuk beleírják, hogy 10 évnél régebbi busz nem közlekedhet?

Szerintetek mennyi lenne a reális?

Az a felvetés, hogy a BKV nem az atomerőmű vezérlőterme elég nonszensz. Mindkettő fontos, de másként. Ha mondjuk, elszállna a dolgozók adata, a forgalomirányítás vagy a könyvelés stb. akkor te lennél az első, hogy miért nem üzemeltetik rendesen, miért használnak öreg cuccokat, miért nem tudnak elszámolni az állami milliárdokkal.