Adatok
Autódarublog
310 bejegyzést írt és 174 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Cseh Tatra, Prága és LIAZ modellek.
1. Tatra (1:48 méretarány)
Tatra T111 HSC-4
Nézd meg a többit is!
2. Prága V3S (1:43 méretarány)
Prága V3S AD-080
3. Tatra (1:87 méretarány)
Tatra T138 AB-063…..
Autódarublog
2011.01.31 20:46:18
A Conrad 1:50-es Liebherr LR 1280 lánctalpas modell néhány részlete. Ez a modell összeállítás 76 méteres gémhossznak felel meg (a Liebherr kisebb kategóriájú lánctalpas darujáról van szó, de az igazit azért 150 méterig lehet szerelni) és így kb. 155 cm magas. A tömege…..
Autódarublog
2011.10.25 11:06:21
@comp: Kösz a helyesbítést! Közben fizika tanár barátom is felvilágosított. :-) A 200t=200000kg tömegből kiindulva 1:50 az 4000kg és 3th root of 4000 = 15.8740105kg (Google). Remélem jól számoltam és a google is!
A teherbírása kisebb az eredetinél, aminek oka szerintem a rácsos gémszerkezet aránytalanul nagyobb tömegéből eredhet. Csövek helyett tömör vas pálcikákból készült, így a billentő nyomatéka nagyobb.
Az ára 200-250 EUR körül van. (Én egy pályázaton nyertem.) Ez még olcsónak számít, a céges színre festett változatok drágábbak. Egy LR 1750-es pedig akár a duplája is lehet.
A teherbírása kisebb az eredetinél, aminek oka szerintem a rácsos gémszerkezet aránytalanul nagyobb tömegéből eredhet. Csövek helyett tömör vas pálcikákból készült, így a billentő nyomatéka nagyobb.
Az ára 200-250 EUR körül van. (Én egy pályázaton nyertem.) Ez még olcsónak számít, a céges színre festett változatok drágábbak. Egy LR 1750-es pedig akár a duplája is lehet.
Autódarublog
2011.12.07 20:36:52
Szia! Itt találod: www.craneblogger.com/crane-photo-contest/2011-photo-contest-winners/
Ez egy kanadai (és USA) oldal, az első kép az enyém. Itt a daruzást találod: autodarublog.blog.hu/2011/02/02/egy_emeles_tortenete_uj_harang_a_matyas_templomban
Ez egy kanadai (és USA) oldal, az első kép az enyém. Itt a daruzást találod: autodarublog.blog.hu/2011/02/02/egy_emeles_tortenete_uj_harang_a_matyas_templomban
A Liebherr szerint az ő LTM 11200-9.1-es gépük a legerősebb és leghosszabb teleszkópos gémmel rendelkező mobil daru a világon. (Ha valaki tud nagyobb teleszkópgémest, kérem írja be kommentbe.) Liebherr.com Tudása mindenesetre gigantikus: 18,3 m-től 100 m-ig tud…..
Autódarublog
2010.09.25 19:49:18
@RÁJEN: Köszi! Megnéztem, klasz !!!
Itt nálam is találsz néhány daru modellt:
autodarublog.blog.hu/tags/modell
Némelyik ára átszámítva a 100.000 Ft-is meghaladja. :-(
Itt nálam is találsz néhány daru modellt:
autodarublog.blog.hu/tags/modell
Némelyik ára átszámítva a 100.000 Ft-is meghaladja. :-(
Autódarublog
2011.11.30 21:23:37
Az általam ismert leglátványosabb, technikailag legjobban elkészített Magyarországon készült új autódarus videó. Ilyen kameraállások eddig csak külföldi klippeken voltak. Gratulálunk és köszönjük "hinr"! Amig nem készül több, addig is ajánlom Stephen…..
A merülése kevesebb, mint két méter, kizárt, hogy egy gigantikus tőkesúly tartaná meg, amikor beleemel a kétszáz tonnába. Miért nem esik ez orra? ..
Autódarublog
2011.11.10 11:47:59
@GG81: 150-ről 200 tonnásra átépítés a dunaújvárosi Pentele hídnál: ganzdanubius.eu/lap/modul/kat/keptar/p1/70 A gémet a cikkben említett másik úszódaru (Atlas, 300 t, akkor még német, ma már a holland Mammoet a tulajdonosa) emeli.
Autódarublog
2011.11.10 11:54:16
@ZYLO: Itt talán választ kapsz a kérdésedre. Egyszerű fizika:
autodarublog.blog.hu/2010/12/15/tehernyomatek
autodarublog.blog.hu/2010/12/15/tehernyomatek
Most bizonyára sokan meglepődtek, mert a német Gottwald már nem gyárt autódarukat. Az YCC (Yuan Chih Construction Models) taivani modellgyártó viszont igen. Az eredetiben összesen egy példányban gyártott (itt olvashattál róla), az első (elméletben) 1000 tonnás teleszkópgémes…..
Autódarus képek Pápáról, Budapestről és Nagykátáról. Tadano TR-250M (25t) és KATO NK-160 (16t). Kattints a képre és megnézheted az Indafotón...
A Liebherr fejlesztéseinek egyik nagyszerű példája volt az LTM 1800 / LG 1550 teleszkóp és rácsos gémes páros. Készítettek egy rácsos gémes autódarut, majd kifejlesztettek hozzá egy teleszkópgémet, amihez nem alkalmaztak gémemelő munkahengert. Részletesebben itt olvashatsz róla.…..
Japánban a nagyobb darukat a közúti közlekedéshez elég alaposan szét kell szedni. Nem csak az ellensúlyokat, hanem a gémet és a darufelépítményt is külön szállítják.
Itt egy Tadano AR-2000M 200 tonnás darut szednek szét kisegítő daru(k) nélkül:
Hasonló művelet…..
"Egész estés" film a svájci Bazelből. Szép felvétel a Rajnán sok hajóval és egy rendezvényre a Basler Münster (székesegyház) mellől, szó szerint lerakodó Grove GMK4100-as 100 tonnás daruval.
Egy másik "svájci" Grove: Limmerensee, Svájc - Grove…..
Hollandiában a mezőn sétálgatva mindig legyen nálunk egy jó minőségű videó készítésére alkalmas mobiltelefon és a világ egyik legnagyobb daruját meglátva készítsünk róla közeli felvételeket! Természetesen ez nem kémfelvétel, hiszen az ALE nyilvánosan is bemutatta…..
Új tűzoltódaru Hágában: Grove GMK 4080 (80 tonna, 51 méter) ..
Autó és mobildaruk
Farkas Ádám tanulmánya alapján
Konzulens: Dr. Balpataki Antal
gépnet.hu I. rész
II. rész
III. rész
IV. rész
V. rész
VI. rész
VII. rész
VIII. rész
Forrás: Országos…..
A nyáron a Mammoet Hollandiában bemutatta az új PTC daruját, 200.000 tonnaméter:Az ALE sem késlekedett, bemutató szintén Hollandiában, a második SK190, 190.000 tonnaméter, a horog alatt 5.000 tonna:Ne feledkezzünk meg a Sarens óriásáról sem, a szomszéd Belgiumban egy séta az…..
Daru a Szigeten.Hlács Zoltán képei.Köszönöm!Folytatás is van! + DaVerguldo (Belgium)The 'Bungee' -crane (Liebherr LTM 1035) and the ' Dreher in the sky' -crane (Demag AC100 and AC80) on Sziget Festival in Budapest Hungary August '09, '10 & '11.:Daruk augusztus 20-án…..
Liebherr LR 1280 (eredeti max. teherbírása: 280 tonna, max. gémhossza: 150 méter, a modell gémhossza: kb. 150 cm) Conrad 1:50 modell: ..
Autódarublog
2011.08.11 18:25:18
Autódarublog
2011.08.11 22:39:07
@vetreszka: Kösz Feri!
20 tonnát 60 méteres gémmel, 85 tonna ellensúllyal, 36 méteren tud.
Érdekességként, kb. ugyanezt Derrick gémmel + 120 tonna ellensúllyal 70 méteren tudja. Persze az ellensúly hordozóval is tud ballagni, akár keresztirányban is. Hosszabb konfigurációban 100 méteren (rádiusz) 3,9 tonna.
És ez a kisebbnek számító 300 tonna alatti kategória a Liebherrnél. :-)
20 tonnát 60 méteres gémmel, 85 tonna ellensúllyal, 36 méteren tud.
Érdekességként, kb. ugyanezt Derrick gémmel + 120 tonna ellensúllyal 70 méteren tudja. Persze az ellensúly hordozóval is tud ballagni, akár keresztirányban is. Hosszabb konfigurációban 100 méteren (rádiusz) 3,9 tonna.
És ez a kisebbnek számító 300 tonna alatti kategória a Liebherrnél. :-)
Autódarublog
2011.08.15 13:39:06
@lada95: Igen, de 1:87-es méretarányával nem kompatibilis, nem olyan élethű, Siku modell. Ha kaptál értesítést kimoderálásról, akkor csak rossz helyre kattintottam, bocs!
2011 nyara, Lengyelország, Pelplin, szélerőmű park építés.
A Sarens Liebherr LTM 11200-as 1000 tonnás autódaruja, szélerőmű konfigurációban.
Gamesa G90, 2.0 MW teljesítményű, 78 méter magas, 90 méter rotorátmérőjű szélerőmű.
Forrás: Sarens Polska (Érdemes…..
A Prangl daruinak ausztriai szélerőmű építése ritkán látható, különleges nézőpontból.
Egy Thunder Tiger Mini Titan E325-ös egyedi építésű minihelikopter FPV távirányítással készítette felvételei. Az FPV (First Person View) egy valós idejű, élő videójelet…..
Autódarublog
2011.08.11 21:49:12
@RóbertGyda: A darus részéhez tudok hozzászólni. Én még nem hallottam 300 méteres szélerőművekről, legalábbis a gondola magassága nem lehet ennyi. A szélerőmű építésre tervezett mobil darukat olyan 120-130 méterre optimalizálták, mert ebbe a magasságba még godn nélkül fel tudnak tenni egy 60-80 tonnás gondolát. Persze lehet magassabbra és nehezebbet is, de már a 200 méter is csak nagyon nagy daruknak (1000 tonna feletti lánctalpasoknak) menne ilyen tömeg mellett, amilyen azért még elég kevés van. Esetleg a láb (feet) és a méter közötti szorzóval számolva jó lehet az eredmény (300 feet). A megoldás jelenleg inkább több 2-3 MW-os szélerőmű építése.
Egy extrém példa a CC9800-as, de ebből is nagyon kevés van és Superlift rendszerrel elég macerás a szállítása. autodarublog.blog.hu/2011/04/12/egy_gigasz_oldalan_terex_demag_cc_9800
Egy extrém példa a CC9800-as, de ebből is nagyon kevés van és Superlift rendszerrel elég macerás a szállítása. autodarublog.blog.hu/2011/04/12/egy_gigasz_oldalan_terex_demag_cc_9800
Újabb time lapse videók Icluntól. Benne sosem kell csalódni: LAI CHI LUN 黎智倫
Köszönjük! Thanks!
Nézzétek meg ki Iclun:
www.fotop.net/lclun/About_Me
Liebherr LTM 1350-6.1:
Terex-Demag AC250-1 és Liebherr LTM 1200-5.1:
Fotóinak gyűjteménye is…..
lada 95 bejegyzése (Köszönjük!): Egy hete, pénteken délután, a darus szakma és a típus rajongói számára szomorú hír járta be az elektronikus sajtót. Az elmúlt szerdán a Locar Liebherr LTM 11200-asa egy szélerőmű építése közben (Wind Park Agua Doce…..
Közeledik a budapesti KÖKI Terminál őszi átadása. Autódaruk az új üzletközpont és a megújuló közlekedési csomópont körül. Köszönet a képekért Tupolevnek!Van folytatás is! ..
Liebherr LR 1280 (280 t) lánctalpas daru bemutatás és összeszerelés (ellensúly hordozóval):A többi videón az összeszerelés a folytatásban! ..
Liebherr LR 1160 (160 t) lánctalpas daru összeszerelés:
A Liebherr legendás LR 11200-as összeszerelése és tesztelése itt...
A
Bükkábrányi lignitbánya
Sandvik kompakt marótárcsás kotrógépének összeszerelése.
Autódaruk egészen 400 tonnáig!
Kéretik felismerni őket és kommentálni!
A 7 millió éves ősfenyők is ebből a bányából származnak.
Nézd meg itt!
Ez köteles kotró, de…..
Autódarublog
2011.07.08 09:26:09
@lada95: A két főszereplő a dunaújvárosi Dunagép régebbi 400-as Liebherre és a miskolci Darufor 2008-as (a videó idején még új?)Tadano-Faun ATF 110-G5 daruja. Utóbbi típus az igazi csemege.
Ja és persze ezt ők is beírhatták volna ide. A többi daru is a két cégé lehet.
Ja és persze ezt ők is beírhatták volna ide. A többi daru is a két cégé lehet.
Autódarublog
2011.07.08 09:40:52
@vicces74: A két gép között?
A Fukushima Daiichi atomerőmű 1. blokk lefedésének munkálatai jól haladnak. Jelenleg az acélszerkezet előszerelését végzik egy sugárzás mentes területen, az erőműtől 50 km-re Onahama Porton.
Az 1. reaktor mellé beállítottak egy 750 tonnásnak mondott darut, 140 méteres…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
:-)