Regisztráció Blogot indítok
Adatok
cisalpino 72

0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Timelord Fogaskerekű a Rigire 2012.12.23 09:11:00
A Rigi vasút a fantázia és  kreativitás remek példája.  A Luzern melletti Rigi hegy már a 19. első felében népszerű kirándulóhely volt, turisták tízezrei mászták meg a hegyet és élvezték a csúcson lévő vendégfogadók és szállodák szolgáltatásait. Az 1850-as…..
cisalpino 72 2012.12.23 22:26:26
@lutria: Luzernből érdemes gőzhajóval Luzernből Weggis-ig utazni és onnan Riggi-Kulm. A gőzhajóra és a fogaskerekűre érvényes az itthon váltható Swiss Flexipass vasúti bérlet. Fontos még, hogy nyaranta van gőzvontatású járat is. Ez a vonatőrültek Mekkája! :)
Azt hittem a bőrönd tartalmának kérdése már nem merül fel többet ezen az úton. Tévedtem. Ms Guayana tegnap este összekészítette a bőröndjét és kézipoggyászát, ami együtt közel 35 kilót nyomott és még nem volt mindene elpakolva. Azt hiszem ekkor szembesültem a…..
In-dia Táncest 2009.10.29 22:29:00
Ahogy az ételek és italok leírásakor igértem, jöjjön a tánc! Ezt a bejegyzést már teljesen itthon írom. Megérkeztem épségben egy újabb (hálistennek)unalmas repülőút után. A bőröndömet a reptéren az első próbálkozásra mért 22 kg-ról néhány feleslegesnek minősített…..
Megszereztem Juantól a shimlai Nyári Palota képeit. Gondoltam nem rakom bele utólag, mert így jobban kezelhető. De ezeket nem szivesen hagytam volna ki. Na jo a nevezetes asztalnal nem Gandhi ul, hanem Mr Oman 1 (harom van beloluk) all, de az asztal a lenyeg. Egyebkent epp ez a srac itt…..
(Ejtsd: Csándigár)Most épp visszafele haladok az időben, mert egyébként sohasem érném magam utol. Ez a város Delhitől 250 km-re északra található és arról nevezetes, hogy egy tervezett, méghozzá a francia tervező, Le Courbusier által megálmodott város.De mielőtt…..
cisalpino 72 2009.10.17 00:04:50
"A párválasztásnál itt még egy nagyon fontos szempontot is figyelembe kell venni. Ha nem az ő kasztjából, azaz alacsonyabb kasztból választ párt, kitagadja a családja. Hogy honnan tudják, ki melyik kaszthoz tartozik? A név=kaszt."

Mindez annak ellenére, hogy a kasztrendszer be van tiltva! Igaz, sok ezer éves, és nagyon fontos, önként vállalt társadalmi berendezkedést nem lehet csak úgy eltörölni.

A kaszt a jogok vagy előjogok öröklődésén alapuló, rendkívül zárt társadalmi csoport.

Az indiai kasztrendszer négy fő csoportra és több száz alkasztra tagolódik:

-bráhminokra (pap)
-ksatrijákra (harcos)
-vaisjákra (kereskedő v. paraszt)
-sudrákra (szolga v. nincstelen)
– és a kaszton kívüliekre

A kasztok nem átjárhatóak, sem igyekezettel, vagyonosodással vagy házasodással nem kerülhet senki egy másik csoportba. Az átjárás egyetlen módja az újászületés.

Vannak olyan kasztok mint pl a sudrák akiknek a rendeltetése, hogy a felettük álló három kaszt szolgái legyenek. A monda szerint ők Brahma isten lábából származnak.

Fontos még az "érinthetetlenek" kasztja vagy a "kaszton kívüliek" csoportja. Velük érintkezni tilos. Még fizikailag sem szabad a felette állóknak hozzájuk érni.
Pl ők takarítják el az elhullott állati tetemeket az utcáról, vagy mosdatják a halottakat.

Aki kihagyta volna az legyen szíves elolvasni a RAMAJANA és a MAHABHARABTA c. könyveket!!! Érdemes.

Na. Gondolom az okoskodásom sokukat kia-kasztja, úgy, hogy abba is hagyom...
cisalpino 72 2009.10.25 22:56:06
@LEAP:

És néha leakciózzák őket?
Sőt mi több! Egyet fizet, kettőt kap!

8))))

Aztán hallgathatod a nyavajgásukat majd otthon.
Orsinak névnapja alkalmából küldök egy szép virágot a Simlai nyári rezidenciából. Bolgok névnapot Orsika! A blog nagy részében pedig az Indiai vasutakról készített összes képet beteszem. Jutalmul a Lacinak, a sok humoros és okoskodó kommnetjéért. (naaaaaaa, nem is én…..
cisalpino 72 2009.10.22 21:48:03
A dialógusokat csak illusztrációnak szántam...

KÖSZÖNÖM A KLASSZ KÉPEKET!!!

Tudom, hogy ilyen az indiai vasút, van róla már pár filmem, könyvem.

Igazából sokszor nem azért néznünk meg vagy fotózunk le valamit mert szép vagy tetszik, hanem, hogy megismerjük, hogy milyen.

Az indiai vasút különben nagyon színes. Hála az angoloknak igen sűrű hálózatot alkot, helyenként kietlen elhagyott magas helyeken is jár.

Mivel az országban a vagyoni különbség rendkívül nagy, a vasút minősége is széles skálájú.

A tömegek ótvar kocsikon vagy azok tetején utaznak. Örülnek, hogy jut jegyre pénzük. Ezt a vasút is tudja, nekik is kell utazni és a bevétel is számít.

Az átlagember olyan gyorsvonaton közlekedik mint ami a posztoló fotóin is látható.

És van néhány - főleg gazdag túristák számára fenntartott - luxusvonat is, hálókocsikkal. Ilyen pl a Palace on Wheels
(gugli a barátunk megmutatja milyen...)

A másik dolog, hogy ekkora - és valjuk be igénytelen- utazó tömegnek ilyen piszkos országban nem is érdemes jobb járműveket fenntartani.

Az indiai vasút szépségét vagy gazdagságát jelenti még a látványos és sokszínű vontatójárműpark.

Nagyon kevés a villamosított vonal és a villanymozdony. Túlnyomórészt dízelmodonyokból álló park van és sok helyen még ma is gőzvontatás működik, hatalmas fekete és jólápolt díszes mozdonyokkal.

Figyelem, indiában a mozdonyvezető a gazdája is a mozdonyának - mint nálunk a háború elött. A teljes felügyelete rá tartozik. Mersze megosztva a kollégájával. Nagy köztiszteletnek örvend az aki mozdonyvezető.

Nos az évente megrendezett gőzmozdonytalálkozójuk "A fekete szépségek" a világ vonatbuzijainak egyik mekkája. Talán még a svájci Glacier Expressen is túltesz.

Aztán nem utolsó szempont, hogy mint írtam kb 3 millió alkalmazottja van a társaságnak, ezzel a világ legnagyobb nemzeti vállalata.
Hatalmas félkatonai szervezet. Nem túl bonyolult de szigorúan betartott regulák vannak (lásd az kresszes kommentemet).
Él még a "bárca rendszer" például:

A bárca egy nagy (1-1,5m átmérőjű) fábol hajlított karika.
Amikor a vonat elhalad a forgalmista-peronőr előtt, az kitartja a karikát, a masiniszta kinyújtott kezével felkapja és már mehet is...
Akinél van a karika, az haladhat az adott pályaszakaszon.
Mivel csak egy karika van, így egy időben csak egy vonat. Az ellenvonat csak akkor indulhat ha a szembejövőtől átvette a stafétabotként működő bárca karikát.

Megindulásakor (1896.05.08)a Milleniumi Földalatti is így működött, csak ott a vezető kinyúlt és egy kapcsolóval szabaddá tette a mögötte lévő állomás kijárati jelzőjét.
Ezzel biztosítható, hogy egy térközben csak egy szerelvény tartózkodjon.

Oké oké lehet mondani, hogy az újságban olvastuk a baleseteket...

Persze. De nagyobb hálózaton nagyobb embertömeg utazik. És ugye nagy számok törvénye meg a nagyobb zsúfoltság a szerelvényeket látványosabb baleseteket produkálnak. Ja és persze az időjárási viszonyok a földcsuszamlások. Ugye a posztoló említette a monszun évszakot?!

Na befejeztem...

Még ide kell írnom tisztességből és dicsekvésből:

Ugye írtam egyszer (Taj-Mahal), hogy az állami megbízások...

És mégis...

Nos.

Ma IRM Kabinet és Protokoll Osztályának stábja továbbította a tegnap megrendezett ünnepség lebonyolításáért, a Miniszter Úrtól kapott köszönőlevelet, kiegészítve a maguk megelégedettségével. Ráadásul tegnap D Úr az emlékkönyvünkbe is méltatta a munkánkat pár sorban, így a vállalkozásom azt hiszem igen komoly fegyverténnyel gyarapodott.

Na persze aki vendéglátásra adja a fejét az ne politizáljon!)
In-dia Happy Diwali 2009.10.17 17:07:00
Ezt hallani mostanában errefelé mindenhol. Diwali, azaz a Fény ünnepe van. Ez a hindu újév kezdete. A híres indiai eposz, a Rámájana szerint Ráma, az igazságos, isteni uralkodó ezen a napon tért vissza királyságába, Ajódhjába, a gonosz Rávana felett aratott győzelmét…..
In-dia Egy unalmas hét után 2009.10.17 14:57:00
Itteni mérce szerint  :-)))Köszönöm a reneteg hozzászólást, kiegészítést kommentet! Látom Laci is megjelent a szinen a maga humorával. :-))) Akkor nekem nincs is nagy hátsóm! Nem eszem vonaton!Adós vagyok a Magyar Intézet látogatásommal. Ez sok értelemben sikeres, másrészt…..
Belekezdek a Chandigarhi történetbe, mert akkor megint elkalandozom.Juannal találtam néhány jobb vasúti képet. Ezzel a vonattal utaztunk. És a "várakozó utasok" tömege is hozzátartozik a pályaudvar képéhez. :-)))) Igen, ők így várakoznak. Guggolva és a földön…..
cisalpino 72 2009.10.17 00:07:32
@Szabó-Bartolák Edit:
Nyúl!

Szerinted tényleg igaz az a legenda miszerint a nők fenekének mérete egyenesen arányos a vasúton, általuk megtett távolsággal?

8))
Válasz erre
cisalpino 72 2009.10.16. 23:24:47
"Ha már ilyen unalmasra sikeredett a vonatozás, gondoltam feldobom valamivel és gyorsan összebarátkoztam a mögöttem ülő pasival."

- Jó napot!
- Jó napot!

- Hova utazik?
- Jaipurba. És maga hölgyem?

- Én Chandigharba, de ha már ilyen kedvesen elbeszélgettünk, had kérdezzem meg öntől: Maguk itten, hogy házasodnak?
- Mi kérem igen gyorsan, családi segítséggel. De miért kérdi ezt hölgyem? Honnét jött maga?

-Én kérem Magyarországról jöttem. Tudja hol van?
-Mit mond, honnét?

-Ma-gyar-orsz-szág! Hungári! Na tudja ott Európában. Na de mindegy most nem ez a lényeg, hogy én honnét jöttem.
Azt szeretném igazából megtudni magától, hogy maga szexelt-e a nejével az esküvőjük előtt?

8)))))
Ez valahogy így zajlott?
Válasz erre
cisalpino 72 2009.10.16. 23:40:31
"A családja ismeri a fiú ízlését"

8))))))

Indiai vacsora családi körben:

- Na fiam szedjek még massalát? Olyan sovány vagy!

- Nem anya ez elég lesz, nem vagyok éhes.

- Fiam, most akkor mi legyen azzal a négy lánnyal? Neked tényleg a nagyseggű Murat jön be?

- Dehát Anya, tavaj a szülinapomon megbeszéltük, hogy a nagyfenekű nőket bírom.

- Jóvan fiam de attól félek, nem fog az majd aztán akármit megcsinálni neked az ágyban.

-Ugyan anya, majd lerendeztetem magam a szomszéd Kaitherivel.

- Na fiam, majd jól fejbe verlek a merőkanállal! Hogy majd más szárik után mászkálsz!
Tessék. Ott van a nagymellű Kaitheri. Ő mé nem tetszik?

- Annak túl girizd a segge. akkor má inkább a Suresh a szomszéd utcából.

- Jól van fiam, ahogy akarod, elvégre már egy hónap múlva 43 leszel,..
Válasz erre
cisalpino 72 2009.10.17. 00:04:50
"A párválasztásnál itt még egy nagyon fontos szempontot is figyelembe kell venni. Ha nem az ő kasztjából, azaz alacsonyabb kasztból választ párt, kitagadja a családja. Hogy honnan tudják, ki melyik kaszthoz tartozik? A név=kaszt."

Mindez annak ellenére, hogy a kasztrendszer be van tiltva! Igaz, sok ezer éves, és nagyon fontos, önként vállalt társadalmi berendezkedést nem lehet csak úgy eltörölni.

A kaszt a jogok vagy előjogok öröklődésén alapuló, rendkívül zárt társadalmi csoport.

Az indiai kasztrendszer négy fő csoportra és több száz alkasztra tagolódik:

-bráhminokra (pap)
-ksatrijákra (harcos)
-vaisjákra (kereskedő v. paraszt)
-sudrákra (szolga v. nincstelen)
– és a kaszton kívüliekre

A kasztok nem átjárhatóak, sem igyekezettel, vagyonosodással vagy házasodással nem kerülhet senki egy másik csoportba. Az átjárás egyetlen módja az újászületés.

Vannak olyan kasztok mint pl a sudrák akiknek a rendeltetése, hogy a felettük álló három kaszt szolgái legyenek. A monda szerint ők Brahma isten lábából származnak.

Fontos még az "érinthetetlenek" kasztja vagy a "kaszton kívüliek" csoportja. Velük érintkezni tilos. Még fizikailag sem szabad a felette állóknak hozzájuk érni.
Pl ők takarítják el az elhullott állati tetemeket az utcáról, vagy mosdatják a halottakat.

Aki kihagyta volna az legyen szíves elolvasni a RAMAJANA és a MAHABHARABTA c. könyveket!!! Érdemes.

Na. Gondolom az okoskodásom sokukat kia-kasztja, úgy, hogy abba is hagyom...
In-dia Shimla 2009.10.11 05:22:00
 Talán a legvégéről a legegyszerűbb kezdeni. J)) Ilyen tempó mellett sajnos az események folyamatosan felülíródnak és nincs időm folyamatosan rögzíteni őket, így sajnos sok érdekes és fontos dolog egyszerűen kihullik a rostán. :-((Na, de hol is vagyunk tulképpen? Shimla a…..
In-dia No connection 2009.10.06 11:05:21
Szerintem mindenki ismeri ezt a mondatot. Itt többszörös jelentősége lett.Ez persze csak a szokásos uncsi magyarázkodás, amiért képtelen vagyok bármit irni. Egy órája van internet megint. Viszont fél óra múlva irány a Himalája (lába).Utána két hét következik, amikor ki sem…..
Na akkor közkivánatra (a lányaimtól) egy kis piaci körséta. De itt nem a zöldségárakat fogjuk megtudni, hanem azt, hogy milyen is egy igazi indiai piac. Bár szerintem ez olyan turista piac, de ne elégedetlenkedjünk.Mielőtt ráfordulnánk a célegyenesre, egy kis kultúra és életképek…..
In-dia Első nap Indiában 2009.09.23 16:43:00
Mondhatnám azt is, hogy kit érdekel az utazás, a lényeg, hogy itt vagyok. :-))) Fura, de reggel még lett volna miről irni, de így egy nap után már elveszti a jelentőségét.  Így is hosszabbodnak a beírások. Egyébként ennél unalmsabb utam tán még nem is volt. Na jó, az…..
cisalpino 72 2009.10.01 22:50:26
@Lévi:
Bocs de olaszországban lopni az nem bűn csak beilleszkedés!

8)
cisalpino 72 2009.10.01 22:52:10
@Lévi:

Ja és a kávé az Autogrillekben a legtutibb! a 8 karos gépen a kávéfőző nő vagy pasi úgy melózik mint aki orgonán játszik 8)
In-dia Második nap Indiában 2009.09.24 20:09:00
Úgy látom elég ingadozó lesz a beírásaim "érdekességi foka". Azokon a napokon, amikor a nap nagy része a tanfolyamról fog szólni, nem lesz sok mesélnivalóm az India iránt érdeklődőknek. Ezek majd elmélkedősebb levelek lesznek. Persze velem rengeteg dolog történik,…..
A villamos után hurcolt táskás néni sztorija után főleg riasztó volt Tea ma reggeli élménye a villamospótló buszon. Míg ott a rádióhallgatás miatt nem hallotta a vezető a vészcsengőt, itt csajozott, aminek egészen durva következménye is lehetett volna. Sztori alant. T.…..
cisalpino 72 2007.08.17 12:03:24
Kedves "Helló Leó!" és a Többiek!

Egyszer próbáld meg kifigyelni a megállóból induló vollamos és az elötte lévő közlekedésilámpa közti összefüggést!

Pld. Oktogonnál a Blaha felé.
Rendszeresen az történik, hogy a sok birka utas visszatartja az ajtócsukást, annak ellenére, hogy a jármű már régóta áll a megállóban és indulni szeretne. A rajta lévő százakkal egyetembe.
Éppen tegnap elött egy futni tudó (de valszeg később magának ülőhelyet követelő) idős hölgy akasztotta ki a botjával a záródó ajtót, ezzel veszteglésre kényszerítve a járművet, mivel a jelzőlámpa visszaváltott tilosra. Pedig a következő villamos már a megálló elött várt. A hölgy és még egy két ember nyert 1,5 percet, a többi utazó ugyan ennyit vesztett. A villamosvezetők úgy csukják a jármű ajtajait, hogy amint zöldre vált a jelzőlámpa indulhassanak. Különben egy lámpaváltást ottragadnak a megállóban. Na de akkor újra ki kell nyitni az ajtókat és újabb "idős -botos sietős hölgyek" jönnek.

Na most akkor mi legyen szerinted?

Mint utas (és nem BKV-s), soxor nem értem, hogy miért ennyire elterjedt sport a BKV-t fikázni? A járatsűrűség igen nagy. A lefedettségről ne is beszéljünk. Az éjaszakai hálózat egy külföldi nagyvárosban sincs ilyen jó. Az igaz, hogy sok paraszt dolgozik ennél a cégnél is, mint minden nagyvállalatnál, de általánosságban véve ez már kötözködés ami nálunk folyik.