Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Janiboy70

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Van államtitkár, aki 466 ezer kilométeres A6-ossal jár. Az állami vezetők közül még a statikusabb szerzetek is simán mennek évi 60 ezer kilométert. Hamarosan mint Skodákat amortizálnak. Mai publikációnk blogposztja...
Janiboy70 2011.05.21 14:15:21
Skoda = helyes döntés.
Az viszont nem garancia a mutyizásra.

Bérelt autó? Imádom ezt a témát. Az újságírók próbálkoznak ezzel a leginkább, akiknek nincs is saját kocsijuk, mindig a másét hajtják. ...és ingyen!
A költségek mindig annál a legkedvezőbbek aki a tulajdonos. Persze kormánykörökben ezt is meg tudják cáfolni.
A lényeg, hogy az autóbérlés is a mutyi tárgya ebben az országban. Bérelni max 3 éves korig lehet, akkora a jólét hogy megengedhetjük magunknak?
Visszatérve a javításra. Igenis tessék terv szerint szervizelni a verdákat (saját műhelyben, a gyári szervizeknél rosszabb nem létezik Magyarországon), és akkor nem esik ki a BMW kereke. Nem kéne megmagyarázni hogy egy 6 éves Audinak 300 ezer kilóméterrel törvényszerűen szét kell esnie. Ez vicc! Rühellem a franciákat, de a franciaautó ellenes sor is bicskanyitogató!
Ez meg hogy hol mikor forrt fel a víz, enyhén szólva is blamázs a javából. Ezzel az államtitkár úr azt fejezte ki, hogy ütik-vágják a kocsikat, szarnak a költségekre, a magyar hülye befolyt adójából úgyis ki lesz fizetve.

Még valami....évi 60 ezer km (ugya ezt mondták ez a legkevesebb). Az havi 5000. Az 377 Ft-os üzemanyaggal, 8 literes fogyasztással mérve is 150 ezer Forint. A múlt héten még az volt a nagy hír, hogy valaki túl sok benzinszámlát számol el havonta (hasonló volt a nagyság) Úgy látszik nem tudja a bal kéz mit ír a jobb :)
A kamionok előzési tilalmát a legkorlátoltabb, legostobább döntésnek tartom. És ami még rosszabb: ezzel gyakorlatilag az országutak, lakott területek közlekedésbiztonságát rontják. Hogy miért? Kommentelje az azonos című írásunkat és ennek ellenvéleményét!..
Janiboy70 2011.03.16 08:32:06
Ami szerintem a lényeg ki lett mondva, de pár tucat olvasón kívül nem fog célba érni.

Vagyis, a 20 éves szabályok is megfelelnének az utakon, ha be lennének tartatva!
Miután nincsenek betartva, jönnek a szabályzsegések. Sok szabályszegés után jönnek a balesetek. Sok halálos baleset után szigorítanak a szabályokon. Sok birka beveszi és majd szabályosabb lesz. A többi nem, de nincs megbüntetve. Ezért a birkák is felbátorodnak, és a végén újabb és újabb szabály íródik. Vicc hogy 300 ezer forintos bírságról lehet beszélni, sehol nem létezik (és még nem beszéltem arról hogy az hány napi magyar átlagkereset)

Igen, erre az előzési tilalomra nem lett volna szükség ha a rendőr intézkedne is nem csak a nyugdíjára készülne. Pedig a kamionosokat mérni sem kell, ott a tachográf.....

De ennek híján igenis szükség van a korlátra, de nyilván ezt is ott fogják megszegni ahol lehet.

Az hogy időre kell menni, sietni kell, meg drága lesz a termék, és ki lesz rúgva a sofőr szöveg jó volt poénnak. El ne higgye senki.
Csak egy gyors számolás: Amíg keresztülkamionozik az országon, vegyük a leghosszabbat Hegyeshalom-Záhony kb 480km (ebből kb 400 km autópálya és a M0 szakasz) végig egyenletes tempót feltételezve:
90 kmh-val kb 5 óra 20 perc
91 kmh-val kb 5 óra 16 perc
És akkor már 3 órája sem marad a pihenőidőig, az a 4 perc még egy gyors franciára is csak szűken fér bele.
Na ugyanezen a szakaszon személykocsival sokkal több időt el lehet tökölni, ha mondjuk 5 percenként (de legyen 10) 90-re kényszerít egy-egy kamionos 130-ról.
A balesetveszélyről nem is beszélve. Mellesleg a hétvégi kamionstop is hasonló indíttatással jött létre, állítom hogy ha nem előznének a kamionstopra se lenne feltétlen szükség. Viszont a forgalmas részeken (M7-es hétvégén)bizony kint kellene dekkoltatni minden km-nél egy járőrkocsit kamerával, lehet hogy nem menne 130-cal a belső sáv de hogy folyamatos lenne (és a leállósáv is tiszta lenne) az biztos.

De mit vár az ember a rend őreitől, amikor egy helyszínelés (és lezárás)is fél napig tart (csak a semmittevés, nem a kamion rakományának összeszedését mondom, az plusz sok óra), Hegyeshalmon túl már nagy baj van ha tart egy órát összesen.

Szóval ezt a cikket Pintér úrnak ajánlom!
addict Csomagolt banán? WTF? 2011.03.05 18:00:00
Ahhoz hozzászokhattunk már, hogy a marketingesek elkeseredett kísérleteket tesznek arra, hogy egy szokványos termék megújításával, akárcsak újracsomagolásával figyelmet generáljanak körülötte. Időnként azonban mégiscsak születnek olyan megoldások, amire az ember felkapja a…..
Örök világosságot nekik, az emberekre még egy villanykapcsolót se szabad bízni, nemhogy komolyabb dolgokat. Semmit. Vélemények az azonos című írásunkról...
Janiboy70 2011.01.23 12:04:24
Őszintén mondom, remélem lesz a cikknek folytatása, és nem csak Indexen!
Pár gondolat a Svédekhez. Tudjuk ők a biztonságos autózás etalonjai, de a nappali fény kötelezővé tételem van egy másik érv is.Ők mivel északabbra vannak, teljesen más szögben kapják a napfényt mint mi , vagy neadjisten az Olaszok. Ott nyáron sokkal hosszabbak a nappalok, télen az éjszakák mint itt.
Egy kicsit Ausztria.... Egy időben mindenhol kötelező volt a tompított. Lakott területen pár éve nem az, és ennek érdekes oka van. A balesetek száma egyértelműen csökkent miután minden autó világított. De a amelyek bekövetkeztek sokkal súlyosabbak voltak. Gyalogos balesetekről van szó, az ok hogy a gyalogosok nehezebben mérik fel egy autó sebességét illetve távolságát bekapcsolt fényszóróval.

Beleolvasva a szabályba, az a kivétel miszerint max 15 kmh blabla nem kell kivilágítani, elég gázos.Azokat kell csak igazán. Ahogy elvárjuk a kerépkpárok kivilágítását, a traktorokét, miért van kivétel?

De ez a része annyira nem is érdekel (kevésbé érint) minthogy az autósok hiába kapcsolják be, ha valamelyik ki van égve. Sajnos ez egyre gyakrabban előfordul.
Az autógyártók egymás után olyan konstrukciókkal jönnek ki amiben egy izzót csak szervizben lehet kicserélni (Pl Ford Focus). Ez bizony gáz. Ehhez alkalmazkodott a kresz is, nem kötelező az izzókészlet. Mi következik ebből, kiégett izzóval nem sürget a törvény ereje a cserére akkor sem ha esetleg a benzinkúton meg tudná tenni az illető, de nem kötelező, nem koszolja a kezét. Ebből adódóan egyre több a hibás fényszóró az utakon.
(Megjegyzem ha Magyarországon nem is, az EU-an lehetne lobbizni hogy kötelezővé tegyék a gyártóknak az izzócsere út szélén történő cseréjének lehetőségét, szerintem nonszensz a helyzet, ha erre nem képesek akkor találják fel a ki nem égő izzót)
Ez még a kisebb gondom. Ennél jobban zavar a felfelé világító fényszóró. Érdekes módon a xenonlámpák többnyire normálisan be vannak állítva, a hagyományosnál valahogy nem éreznek a söfőrök kényszert. Nem idegesítő, hanem egyszerűen életveszélyes. Ezt fokozzák a teherautók, ahol ugye nem 55 hanem 75 watt a megengedett, ráadásul magasabban is helyezkedik el a lámpa.
Szóval vannak itt is szabálytalanságok bőven, de olyan nagyszabású rendőri akcióról még nem hallottam hogy a fényszórókat ellenőriznék.

Tudom csak én vagyok ilyen kekec, én az ablaktörlőmre is háklis vagyok, ezzel szemben új autókon (nem vicc)csíkosan húz a lapát, embertársaim autójáról nem is beszélve
Éjjel azt álmodtam, hogy a Vaterán látatlanban vettem egy Fiat 850-es kupét. Utána elindultam a dolgomra a Suzukimmal, de az egyik falu végén egy útépítésbe ütköztem. A piros lámpánál ott várakozott a frissen vásárolt Fiatom. Át akartam ülni bele, de nem találtam a kulcsát.…..
Janiboy70 2011.01.16 09:20:39
Mit érdemel az az ember, aki időt és fáradságot nem kímélve akar pénzt adni a magyar államnak?Csodálatos sztorit küldött nekünk Béla. A baranyai hős tavaly az Apeh szakembereire bízta az adóbevallása elkészítését. Nem akarok az események elé vágni, de ennek megfelelően el…..
Tavaly januárban írtunk egy nagyon vicces esetről, amikor is Csenki Attila a Best magazin egyik újságírójának kamuzott saját magáról, USA-ban élő ikertestvérről meg hasonlókról, a hetilap meg nem nem ellenőrizte le az infót, és lehozta a bődületes baromságokat az…..
Azt gondolnánk, hogy a biciklitolvajlásnak két iránya van, a trükkös és a brutális. A trükkös az, amikor például filctoll házával nyitnak ki lakatot, a brutális, amikor flexszel esnek neki a láncnak. Most a két iskolát ötvöző, igazán piszkos trükk jelent meg Budapesten. A…..
  Az tehát látható, hogy maga az ötlet jó. Önmegoldó feladat, odafigyelve automatikusan működik, bolondbiztos, mégis tartalmazza a korrekció lehetőségét. Mai cikkünk blogposztja...
Tudom, darázsfészekbe nyúlok ezzel a témával, de a nyári szezon egyik aktualitása megérdemel ennyit. Itt a jó idő, végre süt a nap, a depresszió elűzésének egyik legjobb módja a motorozás.Nem kell csodálkozni, elismerem, hogy így van. Régebben én is motoroztam, tudom miről…..
Janiboy70 2010.06.20 13:13:45
A motorosokról.
Én is motorozom. Néha félek is, de azért nem digitális a gáz hogy megtaláljuk a köztes állást is. Meggyőződésem, hogy a motorosbalesetek 99%-át a motorosok meg tudnák előzni. Azt is amiben az autóst mondják ki bűnbaknak.

A napokban jöttem haza Milánóból, és meglepett az ottani motorosok szokása, érdemes elgondolkodni rajta....
A városban az autósközlekedés kicsit szokatlan, hajlamosak a 2 sávos úton 3 sávban közlekedni. Az autósok hasonlóan közlekednek mint Budapesten, kivétel hogy nincs az a p(&@#)csölés mint itt. (erről máskor) Ezt leszámítva nagyon hosszú a piros, de Pesthez szokott ember nem kerül életveszélybe.

A motorosok viszont megleptek. Pályán, országúton, városban mindenhol vannak. Az olaszok ilyenek. Ami bizarr volt elsőre, hogy a sisakon kívül nem hordanak védőszerelést. Nyilván a 30-40 fokban nekik sem lenne kedvük motorra ülni bőrkabátban. Pont mint a filmeken.
Nem divat a sportmotor! A könnyen kezelhető bringákat nyúzzák. Szinte csak japán, néhány Ducati Monster,SS, és vége az olasz felhozatalnak. Többnyire csapatban utaznak, ritkán látni egyedül menni őket. A motorok 80-90%-án 2-en ülnek, a szóló motoros ritka. És a lényeg, az úton (pályán, országút) reflexszerűen félrehúzódni botorság. Egyrészt nem gyorsabbak az autósoknál (én sem hittem elsőre, de valamiért nem élvezik ki a lóerőket magyar szokás szerint, igaz a motorjaik olyanok amivel lehet lassan is menni), másrészt amíg elengedek valakit hogy balról elmenjen mellettem, addig jobbról is befészkeli magát a másik (kész életveszély). Utóbbit és a védőfelszerlés hiányát tekintve tök szabályosak az autósokhoz képest. Ha valaki mondja nem hiszem el.
A városban meg a robogókkal hasonló a helyzet.Esküszöm, mint az 50-es évek filmjeiben amikor Sophia Loren munkaidő után elegánsan, lenge szoknyában felveszi a bukósisakot vállán a kézitáskával felül a pasija mögé, vagy a feminizmus jegyében saját jogán vezeti a robogóját, de akkor mögé ül valaki mert egyedül olyan mintha vérciki lenne :) Persze a Vespák is kikoptak már, csinos japán bringák zümmögnek a legbelebb belváros szélén (a közepén kölcsönözhető biciklik vannak). Éjfélkor amikor zajlik az élet szintén fellelhetők a robogósok csapatostól akik az autósokkal harmóniában közlekednek, kicsit gyorsabban mint mi (értsd nincs tökölés), de viszonylag az élni és élni hagyni elv alapján olaszos biztonsággal.
Még valami, rendőrt nem láttam!
Janiboy70 2010.06.20 15:58:26
@Krisi:

@Janiboy70: "Meggyőződésem, hogy a motorosbalesetek 99%-át a motorosok meg tudnák előzni"

igen, ha mondjuk otthon marad. vagy meg sem születik, az a tuti. amúgy igazad van, sok balesetnél a motorosnak is számítania kell az autós hibájára, de azért ha szabályosan megyek és kikanyarodik elém valaki akkor ne én legyek már a hibás! és ha már abból kell kiindulni, hogy a motoros készüljön fel minden esetben az autós hibájára/ figyelmetlenségére az nem a motorosok hibája, szóval nem értem mire akarsz kilukadni.

Nem kell sarkítani. Nem azt mondtam hogy te vagy a hibás, hanem azt hogy a helyzetek 99%-a megúszható a szabályok betartásával és odafigyeléssel. Most úgy gondolom hogy a motorosok autósok felelőssége kb 50-50%-ban oszlik meg (hivatalosan, főleg hogy a motorosok nem sűrűn állnak fel). Most lehet az autósokra mutogatni, de többnyire nem őket teszik nejlonzsákba!
Éppen azt hangsúlyozom, hogy olyan eseteket is meg lehetne előzni amiből az autóst veszik elő.
Csupán úgy kell közlekedni mint az autósok, számítani arra hogy az autónak van A B C oszlopa (holttér), hogy kisebb vagyok, mint egy autó, és gyorsabban (hirtelen) bukkanok fel a látómezejében. Számítani kell arra hogy tavasszal meglepetést okozok az autósoknak (főleg az idősebbeknek) Egyesek demagóg módon hangos csőre és full reflektorra hivatkoznak ami amellett hogy szabálytalan, tovább szítja a gyűlöletet a motorosokkal szemben.

Abban az esetben mindenképp biztonságosabb lenne a motorozás ha a szabályokat betartanák a motorosok. És igen, kicsit az autós fejével is kell közlekedni. (Lehetne mondani hogy az autósok is vezessenek motoros fejjel, de ők sokkal többen vannak)

Azt látom, hogy itthon sportmotorból arányaiban sokkal több fogy mint bárhol a világban, és ennek a velejárója hogy versenypályának képzelik a közutat.Nincs baj azzal hogy jobban halad az autónál, ezt még támogatom is. Ennek is számos módja van. A veszélyeztetéssel van a baj (beleértve a gyorshajtást) A tavaly bevezetett szabályváltozások jobban belegondolva nagyon is ésszerűek, nagyobb baj az hogy a közlekedés őrei sehol nincsenek. (az autósokra is ráérne pedig)

A motoron a jellegénél fogva sokkal több információt kap a helyzetről a motoros. Eddig sokkal biztonságosabb. De a magyar motorost a túlzott biztonságérzet felbátorítja a gyorsabb közlekedésre, ezért a bőséges biztonság erősen csökken. És itt a probléma. Arról már nem is beszélek, hogy sportmotor alkalmatlan a városi közlekedésre. Persze el lehet gurítani bármit A-ból B-be, nekem is volt egy sportmotorom, folyamatos 1-2-1-2-ben közlekedtem és én sem tudtam a limitet tartani, és úgy lefáradtam mintha pályán jártam volna.

Azt még kifelejtettem, az olaszoknál nem találkoztam sportkipufogós motorral!
Janiboy70 2010.06.20 17:04:27
@Krisi:
2x is leírtam mire értettem a 99%-ot. Lehet véleményed, de a soraimat ne másítsd meg.
"amúgymeg nem mindig lehet megúszni csupán azzal, hogy betartom a szabályokat, és még az sem garantál 100%_os biztonságot ha odafigyelek"

Én 99%-ot mondtam.

Meg kellene tanulni a kreszt, és alkalmazni is, nem csak bemagolni a tesztlapokat.

Az viszont tény hogy amig az egymásramutogatás megy addig csak szarabb lesz a helyzet. Régen én is leszartam, kis híján ottmaradtam az árokban. (úgy hogy 50-50 volt a kárviselés aránya hogy nekem (és motoromnak)még papírom sem volt)

Azóta motorosként és autósként is magamba nézek. Ezt javaslom másnak is, mielőtt mások fejét követelné. Vagyis söprögessünk előbb a házunk táján, első a biztonság. Akkor nem lesz gond.
Nem az tud jól vezetni aki szabálytalanul másokat veszélyeztetve is hazaér, hanem az aki ezek hülyeségeit ki tudja védeni, a balesetet meg tudja akadályozni.

Lehet hogy félreértettelek, de nem kell egyetértened, ha úgy érzed hogy rád fognak kanyarodni de te szabályosan közlekedsz még véletlen se térj el eredeti szándékodtól. Legfőképp ha motorral vagy. Nyilván majd jól megbüntetik a csúnya autóst, te pedig statisztikai adat maradsz, mert szabályos voltál.

A soraidból mindenesetre ez jön ki. Nem tudom mennyit motoroztál, tipikusan pizzafutárszerű a véleményed, de remélem tévedek.