Adatok
Ooops
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ha “biciklistaként” reagálnék Stump András cikkére, bizonyára a fenti címet adnám neki. Csakhogy ennek nincsen sok köze a modern közlekedéspolitikához, amivel foglalkozom, és hozzám sem - már sokszor leírtam: nem vagyok “biciklista”. Tehát az alábbi cikk új…..
Ooops
2014.06.17 18:08:33
A TotalCar cikk alapvetően nem a szabályosan közlekedő biciklisekről szólt. Hanem akiket gyalogosként, autósként (és biciklisként is) utálok, mert még csak véletlenül sem tartaná be a szabályokat. Piros lámpánál fékezés nélkül belehajt a zebrán a gyalogosok közé, hat sávos úton középen halad legtöbbet a szembe sávban, a kerékpár utakat, amiket egyébként neki építettek, messze kerüli. Akkor viszont, ha bemegy az autók közé és fék távon belül elé vág, akkor ne legyen megsértve, ha elcsapják. Jók a reflexeim, így padlófékkel már sok törtető, figyelmetlen bringás életét megmentettem, de nincs rá semmi garancia, hogy mindig sikerül. Bringázok is, de használom a kerékpárutakat (amiből sokkal több van, mint amikor pár évtizede elkezdtem) és fontosabbnak tartom a biztonságot, mint azt a bizonyos 3 perc előnyt...
Tudom, darázsfészekbe nyúlok ezzel a témával, de a nyári szezon egyik aktualitása megérdemel ennyit. Itt a jó idő, végre süt a nap, a depresszió elűzésének egyik legjobb módja a motorozás.Nem kell csodálkozni, elismerem, hogy így van. Régebben én is motoroztam, tudom miről…..
Ooops
2010.06.19 22:11:20
@dePiros: nekem is ez a tapasztalatom, bar a 4 kerekuek kozott is egy specialis allat fajta: a taxis.
A normalis motorost meg nem lattam es taxist is evente a fel kezemen meg tudom szamolni, azt is inkabb videken, es nagyon meglepodok. Persze azt sem allitom, hogy minden autos tokeletes :-)
En jelenleg igy mukodok:
- motorost leszoritani nem probalok, a kozlekedes biztonsag a maniam (ezert is vettem Volvo-t...) de nem is terek ki elole. A KRESZ ra is vonatkozik, aki nalam gyorsabban megy, az mar kimeriti a gyorshajtas fogalmat.
- ha valaki eloszor indexel, utanna probal elem bejonni, akkor beengedem magam ele
- ha valaki eloszor megindul elem, akkor utolag hiaba kezd indexelni
- taxisnak akkor segitek, ha betartja a KRESZ-t, azaz evi 1-2 alkalommal
- a nagy fekete autonak sincs automatikusan elsobbsege
Ezt a magatartasomat kevesen viselik, sok embernek lattam mar a kozepso ujjat, de ez nem zavar. Probaltak mar parszor jutalmul leszoritani az utrol, de en mentem tovabb egyenesen, ok meg persze nem akartak ossze torni a jarmuvuket, inkabb feladtak. Azon mar szerencsere tulesetem, hogy ha megall mogottem a busz, es rogton lefullasztom a tragacsot :-)
A normalis motorost meg nem lattam es taxist is evente a fel kezemen meg tudom szamolni, azt is inkabb videken, es nagyon meglepodok. Persze azt sem allitom, hogy minden autos tokeletes :-)
En jelenleg igy mukodok:
- motorost leszoritani nem probalok, a kozlekedes biztonsag a maniam (ezert is vettem Volvo-t...) de nem is terek ki elole. A KRESZ ra is vonatkozik, aki nalam gyorsabban megy, az mar kimeriti a gyorshajtas fogalmat.
- ha valaki eloszor indexel, utanna probal elem bejonni, akkor beengedem magam ele
- ha valaki eloszor megindul elem, akkor utolag hiaba kezd indexelni
- taxisnak akkor segitek, ha betartja a KRESZ-t, azaz evi 1-2 alkalommal
- a nagy fekete autonak sincs automatikusan elsobbsege
Ezt a magatartasomat kevesen viselik, sok embernek lattam mar a kozepso ujjat, de ez nem zavar. Probaltak mar parszor jutalmul leszoritani az utrol, de en mentem tovabb egyenesen, ok meg persze nem akartak ossze torni a jarmuvuket, inkabb feladtak. Azon mar szerencsere tulesetem, hogy ha megall mogottem a busz, es rogton lefullasztom a tragacsot :-)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz