Regisztráció Blogot indítok
Adatok
laczkoficzko

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kedves Donát! Júliusban küldtem neked egy e-mailt, melyben csatoltam a MÁV-nak július 12-én írt levelemet. Nos, az a helyzet, hogy augusztus közepéig nem válaszoltak, aug. 16-án újra elküldtem a levelet, azóta sem válaszoltak, és odáig jutottam, hogy múlt héten minden nap…..
laczkoficzko 2010.09.16 07:41:46
Kedves charlie!

A 66. napnál járunk, és úgy tudtam, hogy 30 napon belül kell válaszolniuk. De ha 60, az is lejárt.

"pótjegy lehet több egy vonaton, azért hívják helybiztosítás nélküli pótjegynek."
Nos a tavalyi 17 kérdéses levélváltásom során (többször is visszaküldtem néhány kérdést, mert nem válaszoltak rá kielégítően) szinte minden levelükben benne volt, hogy az IC legfontosabb jellemzője az, hogy nincs álló utas. Ezért van szükség a 400 ft-os pótjegyre is. Idézem szeretett társaságunkat az említett levelekből (másik vonatokra vonatkozott a kérdésem, de a lényegen nem változtat):

"A Budapest – Pécs vonalon, többnyire nemzetközi forgalomban is közlekedő, illetve közvetlen kocsikat továbbító InterCity vonatok közlekednek. Az ilyen járatokra, helybiztosítás nélküli InterCity pótjegyeket, illetve a nem InterCity minőségű kocsikba és egyes kijelölt járatokra kedvezményes pótjegy árakat hirdettünk meg. A pótjegyváltás kötelező jellege – akár kedvezményes, akár nem – a zsúfoltság kialakulásának lehetőségét zárja ki, biztosítva ezzel az InterCity járatok egyik fontos jellemzőjét, az álló utasok nélküli közlekedést. A 258-as Dráva InterCity-re a fent leírtak miatt szükséges pótjegyet váltani."
"Köszönettel vettük ismételt megkeresését, amellyel kapcsolatosan tájékoztatjuk, hogy a Sugovica InterCity járatunk a 2009/2010-es menetrendi időszakban is Desiro motorvonatokkal közlekedik. A 400 Ft pótdíj a zsúfoltság kialakulását is hivatott megakadályozni, hiszen, amennyiben pótdíj nélkül lenne igénybe vehető, a személy és gyorsvonatokhoz hasonlóan, álló utasokkal is közlekedne a járat, amely nem felelne meg az InterCity vonatok jellegének."

(Arról már nem is beszélek, hogy nem az volt a kérdésem, hogy miért kell pótjegy, hanem az, hogy ez miért 400 ft, mikor a Desiro más vonalakon személyvonatként közlekedik, felár nélkül. Régen 220 ft-os pótjegy volt rá, és akkor sem volt zsúfolt, mert akkor is csak annyi pótjegyet adtak el, amennyi ülőhely van a vonaton)

A klíma felárról:
"Az 540 Ft-os pótjegy, amint Ön is írja, 140 Ft-os helybiztosítási díjat és 400 Ft-os komfortdíjat tartalmaz. A komfortdíj a kényelmesebb utazási feltételeket fedezi (klímaberendezés, jobb hangszigetelés, önműködő ajtók, tágasabb belső tér, kulturált mellékhelyiségek, stb.), míg a helybiztosításidíj az ülőhelyfoglalást."
Mivel a 400 ft-os pótjegy, amit a Dráva-Hernád IC-re kell váltani, nem tartalmaz helybiztsoítást, ezért az 540 ft-ból fennmaradó 400 ft a komfortfokozat, vagyis igenis benne van a klíma.
laczkoficzko 2010.09.16 16:50:20
@sütöde: Nem tudom, hogy nekem (a levélíró) szólt-e, de ha igen, akkor csak annyit szeretnék reagálni, hogy megvettem a jegyet, ahogy mindig, és nem tudtam ülni a vonaton (ellentétben a feltételezéseddel), ezért panaszkodtam a kedves vasúttársaságnak, ugyanis nem azt a szolgáltatást nyújtották, amit ígértek ezért a pénzért. Ennyi történt.
Egyébként éppen ma érkezett meg a válaszlevél, melyben elnézést kérnek mind a klímáért, mind a zsúfoltságért, ami a pótjegyet nem vásárló "utasok" miatt fordulhatott elő, a jegyvizsgálóval kapcsolatos észrevételeket pedig köszönik és megvizsgálják. Tudom, kitörölhetem vele, de legalábbis udvariasságból elismerik, hogy hibáztak. Pont.