Adatok
Nyugalomra vágyó utas
0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Naiv utas szerint a gyorsvonati pótjegy 295 forintjáért sem teljesen életszerű, vagy ha úgy tetszik tisztességtelen 8000 forint bírságot kiszabni. Amit ráadásul a MÁV pénztárosa miatt nyalt be:
A MÁV szegedi jegypénztárnál állok: -Jó napot kívánok, kérek egy első…..
Dorcsi statisztikája szerint a 85 km-es távra kiírt 65 perces menetidőt átlagban 10 perccel lépi túl az emelt színtű szolgáltatást nyújtó MÁV. Korai örülni, télen biztos romlani fog ez az eredmény:
Saját tapasztalatomat szeretném megosztani Veletek, bár ez a jelenség még…..
Nyugalomra vágyó utas
2013.09.03 14:05:34
@Nyugalomra vágyó utas: mindezt napi 2x45 perces utazás során...
A MÁV-nak sikerült elérnie, hogy évtizedek stabilan posztszocialista minőségű szolgáltatása mellett újabb kellemetlenséggel tesztelje kitartó ügyfelei türelmét:
Megérkezett a válasz a MÁV-tól a kérdésemre, miszerint milyen megfontolásból szüntették meg a retúr jegy…..
Borzasztó presztizsveszteség lehet a MÁV kallereinekbiztonsági őreinek, hogy hiába tesznek le nap mint nap sokmindent az asztalra, a közvélemény mégis egyértelműen a BKV-ellenőröket tartja nagyobb bunkónak. Megfelelő visszajelzés nélkül egy dögnyúzó vagy egy online újságíró…..
Nyugalomra vágyó utas
2010.07.06 20:49:02
Álljon már meg a menet, emberek!
Miért gondolja azt bárki is (az említett ellenőrön kívül), hogy megint a posztoló a hülye???
Akinek van ideje, olvassa át a máv idevágó szabályzatát. (www.mav-start.hu/res/mav_start_szusz_100601_tol.pdf)
A lustábbaknak:
"9.1.1 A menetjegyet a jegyvizsgáló, a vizsgáló főkalauz és a menetjegy ellenőrzésére jogosító megbízólevéllel rendelkező más személy ellenőrizheti."
Ez erősen feltételes módban van...
Vagyis ha akarja, akkor ellenőrzi, ha nem akarja, akkor nem ellenőrzi.
Ebből következik, hogy az ellenőrzési szándékot valamilyen módon jelezni kell. Szóban, vagy ráutaló magatartással.
Naponta 2x találkozom a karám kapuját őrző személyekkel.
A legtöbben beszélgetnek egymással, fújják a bagófüstöt a közeledő utasok arcába, támasztják a kerítést, vagy egyéb hasznos dologgal ütik el a munkaidőt. Ez az én szememben nem minősül ráutaló magatartásnak.
Néhányan időnként megszólalnak, hogy "Jegyeket, bérleteket!". Ha ezt úgy teszi, hogy hallom, akkor megmutatom neki, amit kell.
De olyannal még nem találkoztam, akit komolyabban érdekelt volna, hogy mit is mutatok neki. Bármilyen fecni megfelel :)
Vizsgáljuk meg, mire is jó ez az egész karámosdi:
1. Befelé menet valóban van értelme, szűrjék csak ki az ingyenélőket, ne jusson fel senki a vonatra jegy nélkül. Elég nekem a saját jegyemet kifizetni, a befizett adómat pedig költsék kórházakra, utakra, vagy tiszta vonatokra, ne a bliccelő köcsögökre.
2. Kifelé menet viszont hihetetlen nagy taplóság zaklatni az embereket. Főleg, ha késik a vonat, és a kijáratnál még további hosszú perceket kell várni, mert egy 70 cm-esre nyitott kapun engednek ki több száz embert. Egyébként is: ha késik a vonat, azzal a máv megszegi (megsérti) a köztünk lévő szerződést. Amely nemcsak arról szól, hogy A-ból B-be szállít, hanem arról is, hogy mindezt az előre kiadott menetrend szerint teszi. Ha a szerződés a máv hibájából már érvényét vesztette, miért is kellene nekem bármit is mutogatnom? Csak kötelezettségeim vannak, jogaim soha nincsenek ennél a cégnél?
Az előbbiek alapján a kapun befelé irányban minden esetben, automatikusan megmutatom a jegyemet, bérletemet (a bkv-s bőven elég, az úgyis kéznél van a metró miatt). Nem lennék köteles ezt tenni, de így egyszerűbb, gyorsabb.
Kifelé viszont csak akkor mutatom a papírokat, ha külön kérik, illetve késés esetén akkor sem. Néhányszor utánam szóltak már (érdekes módon mindig a női ellenőrképzősök zaklatják erőszakosabban az utasokat), de ha már amúgy is elrabolták a reggeliző- és újságolvasós időmet, nem állok le velük vitatkozni, hogy még a munkaidőm is erre menjen rá. Nekem el kell számolnom minden percemmel, ellentétben a mávos semmirekellőkkel. (Tisztelet azoknak a kivételes Dolgozóknak, akik a csillagok megfelelő együttállása esetén össze tudják hozni a pontos közlekedést.)
Ezzel a megoldással a konfliktusok száma gyakorlatilag nulla, vagyis a módszerem bevált. És amíg nem vezetik be az érintés nélküli elektronikus ellenőrzést (még vagy 30 évig), nem is tervezem, hogy változtatok rajta.
Pontos vonatokat mindenkinek!
Ui.: ha valaki tudja, miért tart a Bp. Kelenföld - Déli pu. szakasz minden egyes napon 2-3x annyi ideig, mint a menetrendben szerepel, ne tartsa magában az információit, kérem ossza meg a tudatlanokkal...
Miért gondolja azt bárki is (az említett ellenőrön kívül), hogy megint a posztoló a hülye???
Akinek van ideje, olvassa át a máv idevágó szabályzatát. (www.mav-start.hu/res/mav_start_szusz_100601_tol.pdf)
A lustábbaknak:
"9.1.1 A menetjegyet a jegyvizsgáló, a vizsgáló főkalauz és a menetjegy ellenőrzésére jogosító megbízólevéllel rendelkező más személy ellenőrizheti."
Ez erősen feltételes módban van...
Vagyis ha akarja, akkor ellenőrzi, ha nem akarja, akkor nem ellenőrzi.
Ebből következik, hogy az ellenőrzési szándékot valamilyen módon jelezni kell. Szóban, vagy ráutaló magatartással.
Naponta 2x találkozom a karám kapuját őrző személyekkel.
A legtöbben beszélgetnek egymással, fújják a bagófüstöt a közeledő utasok arcába, támasztják a kerítést, vagy egyéb hasznos dologgal ütik el a munkaidőt. Ez az én szememben nem minősül ráutaló magatartásnak.
Néhányan időnként megszólalnak, hogy "Jegyeket, bérleteket!". Ha ezt úgy teszi, hogy hallom, akkor megmutatom neki, amit kell.
De olyannal még nem találkoztam, akit komolyabban érdekelt volna, hogy mit is mutatok neki. Bármilyen fecni megfelel :)
Vizsgáljuk meg, mire is jó ez az egész karámosdi:
1. Befelé menet valóban van értelme, szűrjék csak ki az ingyenélőket, ne jusson fel senki a vonatra jegy nélkül. Elég nekem a saját jegyemet kifizetni, a befizett adómat pedig költsék kórházakra, utakra, vagy tiszta vonatokra, ne a bliccelő köcsögökre.
2. Kifelé menet viszont hihetetlen nagy taplóság zaklatni az embereket. Főleg, ha késik a vonat, és a kijáratnál még további hosszú perceket kell várni, mert egy 70 cm-esre nyitott kapun engednek ki több száz embert. Egyébként is: ha késik a vonat, azzal a máv megszegi (megsérti) a köztünk lévő szerződést. Amely nemcsak arról szól, hogy A-ból B-be szállít, hanem arról is, hogy mindezt az előre kiadott menetrend szerint teszi. Ha a szerződés a máv hibájából már érvényét vesztette, miért is kellene nekem bármit is mutogatnom? Csak kötelezettségeim vannak, jogaim soha nincsenek ennél a cégnél?
Az előbbiek alapján a kapun befelé irányban minden esetben, automatikusan megmutatom a jegyemet, bérletemet (a bkv-s bőven elég, az úgyis kéznél van a metró miatt). Nem lennék köteles ezt tenni, de így egyszerűbb, gyorsabb.
Kifelé viszont csak akkor mutatom a papírokat, ha külön kérik, illetve késés esetén akkor sem. Néhányszor utánam szóltak már (érdekes módon mindig a női ellenőrképzősök zaklatják erőszakosabban az utasokat), de ha már amúgy is elrabolták a reggeliző- és újságolvasós időmet, nem állok le velük vitatkozni, hogy még a munkaidőm is erre menjen rá. Nekem el kell számolnom minden percemmel, ellentétben a mávos semmirekellőkkel. (Tisztelet azoknak a kivételes Dolgozóknak, akik a csillagok megfelelő együttállása esetén össze tudják hozni a pontos közlekedést.)
Ezzel a megoldással a konfliktusok száma gyakorlatilag nulla, vagyis a módszerem bevált. És amíg nem vezetik be az érintés nélküli elektronikus ellenőrzést (még vagy 30 évig), nem is tervezem, hogy változtatok rajta.
Pontos vonatokat mindenkinek!
Ui.: ha valaki tudja, miért tart a Bp. Kelenföld - Déli pu. szakasz minden egyes napon 2-3x annyi ideig, mint a menetrendben szerepel, ne tartsa magában az információit, kérem ossza meg a tudatlanokkal...
Olvasónknak nem válaszoltak, így hát hozzánk is eljutott végül a levél.Tisztelt Címzett!Tegnap (2010. 06. 01.) Vonattal érkeztem Budapestről Szolnokra, 21:45-re ért be a szerelvény. Szolnok állomáshoz közeledve egy középkorú szemüveges, átlagosnál vékonyabb…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
De azt, hogy egy Szeged méretű városban nem kérdez vissza a pénztáros, hogy "Melyik vonattal szeretne utazni?", na ez már egy kicsit túlzás. Főleg, ha Budapestig kérte az utas. Mit gondolt, 4 órát fog zötyögni a szutykos személyvonattal?
De ha erre sem képesek a szegedi pénztárosok, akkor legalább a mávnak lehetne annyi esze, hogy a sima jegyre rá lehetne nyomtatni: "Pótjegy nélkül csak személyvonatra érvényes!"