Adatok
silverghost
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

A hadviselésnek hagyományosan jó a PR-je, van rá pénz bőven. Bele se merek gondolni, hogy mennyibe került Kecskemétre trélerezni az egykor itthon rendszeresített MiG-eket, letelepíteni azt a hihetetlen mennyiségű fröccsöntött toalettet, összehordani a sok harci járművet,…..
silverghost
2010.08.14 20:54:31
@dupree: A Rafale repülése tényleg üdítő volt.
A magyar légügyiseket meg csak sajnálni tudom a szűk látókörűségük miatt (MIG 15 eset). Hiába, meseországban ez már csak így megy. Az nem érdekes, hogy hány embert és azok munkáját, meg lelkesedését tapossák ezzel sárba, lényeg, hogy megmutassák.
A magyar légügyiseket meg csak sajnálni tudom a szűk látókörűségük miatt (MIG 15 eset). Hiába, meseországban ez már csak így megy. Az nem érdekes, hogy hány embert és azok munkáját, meg lelkesedését tapossák ezzel sárba, lényeg, hogy megmutassák.
silverghost
2010.08.17 09:05:41
@El Curros: Ebben a nosztalgia dologban lehet valami.
De azt nem hiszem, hogy pl. a lengyelek nosztalgiából korszerűsítették a Szu-22-eseiket és használják őket még kb. öt évig, amíg feladatban/teljesítményben hasonló utódot nem állítanak csatasorba. Saját élmény: állsz a beton szélén a felszálló Szu-22 géppártól úgy húsz méterre és egyenként érzed a belső szerveidet. Pedig a mieinkben nem is az eredeti AL-21-es hajtómű volt, hanem a MIG-23-asé költségcsökkentési okokból. Ezt nem lehet elfelejten, meg a legalább kilenc méteres fáklyát sem ami kijött a seggéből. Azok a gépek kályhacső létükre 180 km/h-val csinálták a nagy állásszögű áthúzást!! Szerintem a Gripennel (egy p-vel :-)) repülési jellemzők tekintetében visszaléptünk a MIG-21-es szintre, de a mai világban úgy látszik a BVR (látóhatáron túli légi harc) meg a többi hasonló szempont fontosabbak. Mondjuk a Gripennek lényegesen kisebb az egy repült órára jutó karbantartás költsége, mint a régebbi technikának. Ez egy rendes játék repülőgépnél kötelező, meg a repedt fazék hang is. Nagyon fog hiányozni a 29-es dorombolása!
De azt nem hiszem, hogy pl. a lengyelek nosztalgiából korszerűsítették a Szu-22-eseiket és használják őket még kb. öt évig, amíg feladatban/teljesítményben hasonló utódot nem állítanak csatasorba. Saját élmény: állsz a beton szélén a felszálló Szu-22 géppártól úgy húsz méterre és egyenként érzed a belső szerveidet. Pedig a mieinkben nem is az eredeti AL-21-es hajtómű volt, hanem a MIG-23-asé költségcsökkentési okokból. Ezt nem lehet elfelejten, meg a legalább kilenc méteres fáklyát sem ami kijött a seggéből. Azok a gépek kályhacső létükre 180 km/h-val csinálták a nagy állásszögű áthúzást!! Szerintem a Gripennel (egy p-vel :-)) repülési jellemzők tekintetében visszaléptünk a MIG-21-es szintre, de a mai világban úgy látszik a BVR (látóhatáron túli légi harc) meg a többi hasonló szempont fontosabbak. Mondjuk a Gripennek lényegesen kisebb az egy repült órára jutó karbantartás költsége, mint a régebbi technikának. Ez egy rendes játék repülőgépnél kötelező, meg a repedt fazék hang is. Nagyon fog hiányozni a 29-es dorombolása!

Nehéz lesz ezt a posztot úgy megírnom, hogy ne csapjon át már az első mondatok után valami szánalmas, nyálban fetrengő, görcsös önigazolásba. Pedig lelkem mélyéről gyűlölöm azt a fajta hozzáállást, hogy az én autóm a legjobb, ha szar, akkor meg pláne, csakazértis.Higgyék…..

Egy autó porlad az utcán. Egy rom, menne már a kukába, minek foglalja itt a helyet. De múltja van neki, csak még nem tudjuk. Vélemények az azonos című írásunkról...
silverghost
2010.06.10 19:54:56
@HoLa: Azok a szerelők "alapozták" meg a Citroën rossz hírét a magyar köztudatban. Könnyebb volt szidni-hordani, mint lelkiismeretesen megjavítani, esetleg bele vinni egy kis kreativitást, amit a márka akkori autói megkívántak. A Citroën sosem úgy volt egyszerű, mint a Trabi, meg a Zsiga. Beszélni kellett a nyelvét, de azt meghálálta.
silverghost
2010.06.10 19:58:01
@nem kéne...: A Visa a 205-el is tesó.
silverghost
2010.06.10 22:33:53
@Virago_1000: Ja, ja. A régi technika sokszor időtállóbb az újabbnál.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Még sok ilyen rendezvényt kívánok a magyarságnak, ami kirángat legalább egy napra a hétköznapok posványából!
u.i.: az üldözős jelenetben nagyon kitűnt, hogy a 29-esek ott nyomnák le a dicsőitett Grippent az égről, ahol akarják. Csak hát nem lehetett...