Adatok
Égő Ákos
198 bejegyzést írt és 319 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Persze, biztos én vagyok a hülye, az összes hangot megtalálnám egy tízezer forintos használt kínai multieffektben - ennek ellenére inkább furcsa kis dobozokkal játszom, mert az valahogy mégis olyan igazi, régies, minőségi élmény.
A gitárpedálok szaporodnak. Ismerek olyanokat,…..
Égő Ákos
2013.09.20 10:57:24
Jó dolog a sok pedál de még fontosabb a jó táp. A madzag végére már olyan szép zaj alakulhat ki hogy az már hangszernek is jó. Ezért szoktak batterkával játszani a koncerteken. A multieffekteteket én sem kedvelem, nekem is van egy de képtelen vagyok átlátni.

A tavalyi, végtelenül béna és unalmas Compact Disco-siker után érdemes lenne bepróbálkozni valami szokatlannal, merésszel az idei Eurovíziós dalfesztiválon, mármint a részünkről, mert a többi ország azért általában megtesz mindent azért, hogy emlékezzenek rájuk, és nemcsak…..
Égő Ákos
2013.01.10 08:02:55

A Berva dicsősége napjainkig tart, a márka rajongói a veterán motoros találkozók szorgalmas résztvevői. Büszkén robognak csillogó Berváikkal a magyar szélben.
Különös fintora a történelemnek, hogy a második világháború előtt igen népszerű Mátra motorkerékpárok…..
Két év Bostonban (meg másfél)
Miért nem lehet barna M&M's a Van Halen koncerteken?
2012.02.15 05:39:00

Eddie Van Halen vitathatatlanul benne van a top 20 rockgitáros közt, akik valami igazán újítást hoztak a zenébe.
Bár én magam annyira nem kedvelem a stílusát, de nagyon technikás zenész, egyedi a stílusa és nagy showman is (nem mellesleg már saját gitármárkája is van,…..

A Saab várható csődje annyira megrázta a magyar rajongókat, hogy a Szépművészeti Múzeum lépcsőjén virrasztva imádkoznak.A sokak szerint kizárólag sznob szimpatizánsokból álló csoport főleg az erős WIFI-lefedettség és a finom melanzs miatt választotta a Szépműt, ahol a…..
Égő Ákos
2012.01.11 08:52:53

Nem várt, önkéntes segítőtársat kapott a magyar gazdaságpolitika alakításához Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter - ráadásul nem akárkit: egy igen jeles kortárs magyar költő, a magyar irodalom egyik legfontosabb szakmai szervezetének, a Magyar Írószövetségnek az elnöke,…..
Égő Ákos
2011.07.06 17:38:57

Meglepő, de a dízelmotorok fogyasztása jelentősen csökkenthető, gázosítással. Nem tévedés, kevés LPG-t kell tankolni a gázolaj mellé. Mellesleg nincs több korom. Vélemények az azonos című írásunkról...

Arra, hogy miért környezetpusztító, valamint élelmiszertermelés- és biodiverzitás-ellenes rendszer a bioetanol gyártási folyamata és használata, számos érvet fel tudnék sorolni. Most viszont megpróbáltam utánaérdeklődni, hogy vajon mi a jó benne? Nem a bioetanol-gyárak…..
Égő Ákos
2011.01.26 10:49:59
@Balt: 2011-ben ezt még valaki le meri írni? A benzincső zabáló etanol? Haha.
Dilettantizmus.
Van ahol problémát okozhat de pont nem az üzemanyagcsőben? Aki ilyet le mer írni látott már életében gépjármű üzemanyag rendszert?
Dilettantizmus.
Van ahol problémát okozhat de pont nem az üzemanyagcsőben? Aki ilyet le mer írni látott már életében gépjármű üzemanyag rendszert?

A négyszáz forintra emelkedett benzinár híre, úgy tűnik, kitűnő marketingeszköznek bizonyult az egyelőre nagyrészt áttekinthetetlen tulajdonosi háttérű hazai bioetanol-gyártók és -forgalmazók számára ahhoz, hogy harsányan népszerűsítsék placebó gyógyszerüket a…..
Égő Ákos
2011.01.03 20:52:51
Égő Ákos
2011.01.03 23:03:08
@nagyfeszültség : etanolmaffia??? Haha.
@magyar bucó: Nyíilván nem palántázzák, a gyerekre gondoltam.
@magyar bucó: Nyíilván nem palántázzák, a gyerekre gondoltam.
Égő Ákos
2011.01.03 23:22:04

Sajnos technikai okok miatt szükségessé vált az Etanol Blog költöztetése a blog.hu rendszeréből. Ez a művelet már rég óta váratott magára, de most év végére körvonalazódott, szükségem van a függetlenségre. Az új helyen immár etanolblog.hu címen folytatom az eddigi…..

Kellett pár nap, hogy egy kicsit megnyugodjak, ugyanis megkaptam a Magyar Természetvédők Szövetsége - Föld Barátai Magyarország és a Levegő Munkacsoport sajtóközleményét, amely címe: "Az EU bioüzemanyag tervei társadalmi- és környezeti károkhoz vezetnek." Szép…..
Égő Ákos
2010.11.25 15:18:35
Égő Ákos
2010.11.26 15:19:04
Egy friss szösszenet a Levegő Munkacsoporttól:
Több taxit, de környezetkímélőbben!
www.greenfo.hu/hirek/hirek_item.php?hir=26059&PHPSESSID=e1a1fcb5f7cd951032348dd2da1dc121
Az elképzelés alapjában jó mint minden esetben amit egy ilyen szakmai felkészültségű szervezet előterjeszt.
Sajnos megint van egy két apróbb baki.
Az, hogy valami euro 5 az nem jelent semmit. Sőt a részecskeszűrős dízelek a városi közlekedésben okozzák a legtöbb kárt.
Az euro 5 ös vizió vajon hány taxit érint, mikor fognak hétmillás Priuszokkal taxizni?
Milyen realitása van ennek az egész álomnak?
Több taxit, de környezetkímélőbben!
www.greenfo.hu/hirek/hirek_item.php?hir=26059&PHPSESSID=e1a1fcb5f7cd951032348dd2da1dc121
Az elképzelés alapjában jó mint minden esetben amit egy ilyen szakmai felkészültségű szervezet előterjeszt.
Sajnos megint van egy két apróbb baki.
Az, hogy valami euro 5 az nem jelent semmit. Sőt a részecskeszűrős dízelek a városi közlekedésben okozzák a legtöbb kárt.
Az euro 5 ös vizió vajon hány taxit érint, mikor fognak hétmillás Priuszokkal taxizni?
Milyen realitása van ennek az egész álomnak?

Ismét sikerült asztalbontásra érkeznünk valahová... A napokban fogadott el a magyar parlament egy határozatot a bioüzemanyagok térhódításáról, amivel nagyjából egy időben látott napvilágot egy uniós tanulmány, amely kifejti: "a hagyományos üzemanyagok használatánál is…..

A Magyar Bioetanol Szövetség 2010 szeptemberében kezdett felmérést azzal a céllal, hogy megismerje a magyar E85 használók szokásait. A 2010.szeptember 5. és október 5. közötti időszakban 469 különböző válaszadó töltötte ki a kérdőívet. Most…..
Égő Ákos
2010.11.13 00:56:48
@Tunyi: Hú ez most érdekelne, mert van nálam egy ZUK amit etanolosítanék. Ha jól nézem ezen 34 DCHD karbi van ami a nagypolszkikon is volt. Kicsit számolgatva úgy gondolom 130-as fúvóka kéne nekem is (az egyik torokhoz). Szerintem ugyan olyan fúvóka mint a Ladában. Jól gondolom?
Illetve ez beszerezhető vagy csináljam meg?
Illetve ez beszerezhető vagy csináljam meg?
E85 - bioetanol mindenkinek
Környékbeli országok E85 üzemanyaginak összehasonlító mérése
2010.10.28 01:02:00

Aki rászokik az E85-re az nem szívesen tankol mást. Nem csak gazdasági oka van, hanem egy bizonyos szemléletváltást eredményez a rendszeres bioüzemanyag használat. Sokakat ismerek, akik még akkor is E85-tel járnak, ha az esetleg többe kerül. Ha a közlekedésről beszélünk a káros…..
Égő Ákos
2010.10.28 23:05:08
@vonschwarcz: Dehogy szűnt, dehogy szűnt :)
Égő Ákos
2010.11.02 12:40:08

A múltkor amikor tankoltam látom hogy a mellettem lévő kútoszlopról a tulaj E85-öt töltött az utánfutóra kötözött krossz motorba. Na mondom, megindult a tudatos krosszozás, nekem is régi vágyam a csendes környezetbarát terep motor. Mikor visszajött a pénztártól a ember…..

Mostanában több levelet kapok melyek hivatkozásai paradicsomi E85-ös jövőképet vázolnak. A legdurvábbak azt állítják, hogy decembertől minden kútnak kell e85-öt árulni! Azt mondom, hogy bár csak így lenne, de sajnos ezek téves információk többek között a rossz…..

Ismét áremelés volt. Már előre szólt az egyik kutas ismerősöm, hogy mi várható. Ma már jól látható összeg képében meg is jelent a benzinkutakon az örömhír. Nincs két hete, hogy 3 most meg 5 forinttal emelkedett az E85 ára.Azt hiszem ezt nem kell és nem is lehet…..
Égő Ákos
2010.10.05 01:32:17
@opel16v: 1.03 nem szegény keverék hanem méréshatáron belüli érték. :)
Például az én keskeny sávú lambdás autómnál egyes lambdának felel meg az a tartomány ami 0,97-1,03 között megvalósul (Az az előírt érték).
Ebben a tartományban nincs 10% üzemanyag különbség egyik irányban sem.
Például az én keskeny sávú lambdás autómnál egyes lambdának felel meg az a tartomány ami 0,97-1,03 között megvalósul (Az az előírt érték).
Ebben a tartományban nincs 10% üzemanyag különbség egyik irányban sem.
Égő Ákos
2010.10.05 14:18:48
@pfvari: Nincs már téli E85. A Hungrana egy speciális módszert alkalmaz a gőznyomás beállításához. Most 85% a bio tartalom.
AMi a felháborító hogy az AGIP amióta elkezdte forgalmazni az E85-öt csak emelt. Hiába volt benzinárcsökkenés az E85 szépen vándorol felfelé és mindig a hely csúcsán üldögél egy forinttal sem csökken.
Ráadásul pont most beszéltünk róla, hogy gyakorlatilag nincs piaci árverseny sem, pedig azt ugye mindenki tudja hogy az E85-ön a forgalmazónak jóval nagyobb a haszna mint a benzinen.
AMi a felháborító hogy az AGIP amióta elkezdte forgalmazni az E85-öt csak emelt. Hiába volt benzinárcsökkenés az E85 szépen vándorol felfelé és mindig a hely csúcsán üldögél egy forinttal sem csökken.
Ráadásul pont most beszéltünk róla, hogy gyakorlatilag nincs piaci árverseny sem, pedig azt ugye mindenki tudja hogy az E85-ön a forgalmazónak jóval nagyobb a haszna mint a benzinen.
Égő Ákos
2010.10.08 15:24:40
@pfvari: Bizony sosem késő tanulni. Mert te tudod rosszul.
Az az adott típust sajnos nem sorolják át még ha tisztítaná a levegőt akkor sem. Bár csak így lenne, sok probléma megoldódna és zöld út nyílna az alkohol előtt.
Az autó adatlapjában meghatározott értékek szerint kapja a besorolást.
Van mód az átsorolásra de az átépítési engedély köteles. Például ez az egyik célunk hogy az E85-re alakított autók külön kategóriába essenek. De az átépítési engedélyt akkor sem lehet majd megúszni.
Az az adott típust sajnos nem sorolják át még ha tisztítaná a levegőt akkor sem. Bár csak így lenne, sok probléma megoldódna és zöld út nyílna az alkohol előtt.
Az autó adatlapjában meghatározott értékek szerint kapja a besorolást.
Van mód az átsorolásra de az átépítési engedély köteles. Például ez az egyik célunk hogy az E85-re alakított autók külön kategóriába essenek. De az átépítési engedélyt akkor sem lehet majd megúszni.

A Magyar Bioetanol Szövetség (MBSZ) egy hónapja indította el a kérdőívet mely a hazai E85 használat szokásairól érdeklődik. A kérdőív továbbra is él, de lezárták az első szakaszt és az adatok kiértékelésébe kezdenek melyet reményeink szerint a közeljövőben publikálni…..

A napokban egyre több észrevétel érkezik hozzám a megemelkedett fogyasztásról és a hidegindítási nehézségekről. Persze itt az ősz, szerelhetném le az elégedetlenkedőket. Mindenki megszokta a nyári fogyasztást a hidegebb napok beköszöntével nyilvánvalóan fogyasztás…..
Égő Ákos
2010.10.06 20:50:33
@pfvari: Meg tudod mondani a dátumot? Esetleg támpont lehet a további tárgyalásokat illetően.
Égő Ákos
2010.10.07 11:28:56
@THFerenc: Igen, én is így gondolom azt kizártnak tartom, hogy szabványon kívüli lenne. Az fel sem merült bennem. A szabvány valóban minimum 14% benzint ír elő. De akkor hol van a kutya elásva? Nagyon kevés hozzáadott benzinnel is óriásit javul minden paraméter.

Legutóbb a kabai üzemről volt szó. Elküldtem a cikket a EM-Bioetanol Kft. hivatalos e-mail címére, de sajnos válaszra sem méltatták. Lehet, hogy már senki sem nézi a leveleket, vagy nem foglalkoznak azzal, mit írnak róluk. Sajnos ez is csak alátámasztja a gyanúmat, hogy Kabán…..
Égő Ákos
2010.09.20 23:40:48
@MNOP: Persze, de pont az a megdöbbentő, hogy 2007 nyara óta amióta hivatalosan kapható az E85 olyan változás indult hogy mára az egy főre jutó kutak száma tekintetében Magyarország a második (a legyőzhetetlen Svédek után). Ez azért nem kicsi dolog, és nem szabad elsiklani felette.
Persze ez nem a tudatos gondolkodás vagy a környezetvédelem javára írható, de nem baj a tény az tény. Én még idén januárban sem mondtam volna, hogy 300 felett lesz az e85 kutak száma a harmadik negyedévre.
Viszont az most már szinte biztos, hogy marad a Hungrana egyeduralkodása. És én mint E85 fogyasztó azt mondom ez nem jó.
Sajnos az E85 minőségére rengeteg panasz érkezik mostanában,nem tudom ki a ludas de sajnos ezek már tények. A következő poszt erről fog szólni úgy érzem.
Persze ez nem a tudatos gondolkodás vagy a környezetvédelem javára írható, de nem baj a tény az tény. Én még idén januárban sem mondtam volna, hogy 300 felett lesz az e85 kutak száma a harmadik negyedévre.
Viszont az most már szinte biztos, hogy marad a Hungrana egyeduralkodása. És én mint E85 fogyasztó azt mondom ez nem jó.
Sajnos az E85 minőségére rengeteg panasz érkezik mostanában,nem tudom ki a ludas de sajnos ezek már tények. A következő poszt erről fog szólni úgy érzem.
Égő Ákos
2010.09.22 01:06:37
@MNOP: A tipp egyébként nem rossz, bár nem kicsi a feladat mert tulajdonképpen üzleti titok az egyetlen egy gyártó éves értékesítése. Bár meg lehet tudni :)
Égő Ákos
2010.09.29 17:54:03
@nicsakegy: "szétvágta a kocsimat" Ez mit jelent?
E85 - bioetanol mindenkinek
E85 sátor a hétvégi Tudományfesztiválon a Múzeumkertben
2010.09.17 00:04:00

Jó kis esőre számíthatunk péntekre, amikor kezdődik az I. Tudományfesztivál. A szombati napra már jobb időt mondanak, így vélhetően az új időpontra tervezett kecskeméti Pályanap is megússza (aminek szintén van E85-ös vonatkozása).Én kint leszek a Tudományfesztiválon a Magyar…..
E85 - bioetanol mindenkinek
Kipróbálta Talmácsi Gábor az átalakított E85-ös Banditot
2010.09.15 11:14:00

Most jött a sajtóhír: "TALMÁCSI BIOETANOL ÜZEMELÉSŰ MOTORT TESZTELT". Szerencsére a hétvégi tesztet nem mosta el az eső és Gábor is kipróbálhatta a BioETUN-nal átalakított alkoholos Banditot. Beszéltem vele a hét végén és igen bizakodónak tűnt.A sajtóközleményben…..

Az E85 bioetanol nem csak autóban használható. Magam is kipróbáltam kapagépben, illetve teszteltük motorkerékpárban is. A régebbi karburátoros motorok tiszta E85-re való alakítása átfúvókázással történhet (pl.: Simson Schwalbe E85-tel az Alkoholos ETZ vagy akár Pannonia E85-tel…..

FONTOS INFORMÁCIÓ!Az eső miatt 11-én elmaradt a Pályanap. Új időpont 2010. szeptember 18.Az új időpontban csak az E85 POWER átalakító gyártójával találkozhattok Kecskeméten.A rendezvényről részletek itt olvashatóak. 2010. szeptember 11-én szombaton a MOTE megrendezi a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz