Regisztráció Blogot indítok
Adatok
hbe

0 bejegyzést írt és 237 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem kell szőrözni a poggyásszal, garantáltan mindíg süt a nap, az óceán azúrkék, 29 fokos és a pénzünkért ár-érték arányban a legjobbat kapjuk. Kell némi előre tervezés és bátorság belevágni egy amerikai nyaralásba, de megúszható nagyjából egy Nyugat-európai nyaralás költségéből ha odafigyelünk. Íme…..
hbe 2018.07.24 13:05:07
Orlando esetén én még ezeket tudom hozzá tenni:
Érdemes kerülni a helyi idő szerint 17:00-18:00 között érkező járatokat. Két Virgin Atlantic, egy British és egy Lufthansa 747 is érkezik akkor, ha a két Virgin valamelyike késik, van hogy akkora sor van a bevándorlásnál, hogy a gépben (levegőben vagy földön) kell várni, hogy fogyjon, addig nem lehet kiszállni. Nem minden évben, időszakban és napon, de ha a családi utazás rugalmas időpontú, akkor gyerekkel lehet és ajánlott menni Aer Lingussal is Dublinon át, akkor a pre-clearance is megvan, belföldi járatként kezelik, nincs bevándorlás.
Ebben az időszakban a taxira, shuttle-re, bérautóra is rengeteget kell várni. Az uber ilyenkor feláras, de hamar jön. Aki kombinált nyaralást foglal theme park-ba, azt külön busszal és viszonylag gyorsan elviszik a reptérről.
A parkokon és a szállodákon kívül még egy dolog van Orlandoban, sok konferencia. A nagy konferenciák időpontját érdemes kerülni, Pl. az Orange County Convention center honlapjára rá lehet nézni, de a repjegy árak is jelzik általában.
Ha valaki csak Orlando-n belül mozog, akkor nem érdemes autót bérelni szerintem. Csúcsidőn kívül 20-30 kilométereket lehet menni uber-rel 10-15 dollárért. Sok más amerikai nagyvárostól eltérően értékelhető tömegközlekedés is van, google maps integrációval mint Budapesten. Vonaljegy 2 dollár, átszállásra jogosít, be lehet menni a belvárosba illetve a legtöbb mall is ellátott. Napijegy 4,5 dollár korlátlan utazás, hetijegy 16 dollár. Vannak gyorsjáratok, amik felmennek a pályára, és lassúk, amiken inkább nézelődni érdemes.
Floridában valóban kicsit kaotikusabb a forgalom, mint mondjuk Kaliforniában vagy a keleti parton. A népesség összetétele, illetve sok olyan is vezet, akinek annyira nem kellene, meg a telefon babrálás nagyon elharapózott.
Orlandót annak ajánlom, aki szereti a vidámparkokat, elvan a a leégett britek, a mexikói bevásárló turisták és a rengeteg nyugdíjas között, és a passzív kikapcsolódás híve. Úgy el lehet lenni két hetet is, amerikai viszonylatban nem drága. Aki viszont a mocsár-hotel-vidámpark-autópálya-mocsár-hotel-vidámpark sorozatot hamar megunja, annak pár nap is elég.
Az 1971-ben Koppenhágában született Eskildsen első fotóalbumát 24 évesen készítette el, miután tanulmányait befejezte a finn University of Art and Design iskolában. 2000-től 2006-ig fotózta a kelet-európai romákat, melyek közül több mint 200 fotó The Roma Journeys címmel először tíz évvel ezelőtt,…..
hbe 2017.11.24 12:01:14
Bátorban (szomszéd falu) nőttem fel, de Aranyoson is sokat voltam mamánál. Egyfelől néhány kép nagyon jól megfogja a hangulatot, mint például a havas a temetőoldalból, vagy a szuterénes gumicsizmás. Vagy a falu széli, amelyik egyébként innen készült a táblától kb, és nekem pont nem a reménytelenséget, hanem a reményt jelképezi, valahová még el lehet jutni, és valahonnan vissza lehet térni: https://www.google.hu/maps/@48.0075095,20.2401963,3a,75y,124.64h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7Gyljee6vPwZd_A209J8aQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=en
Másfelől egyetértek azokkal az észrevételekkel is, hogy egy ilyen falu életének realisztikus bemutatása jobban túl kellene mutasson azon, hogy végigfotózom a cigánysort, még ha jó pillanatokat kapok is el.
Hevesaranyos a rendszerváltás előtt egy erősen szegregált (de a kisebbséget fizikailag befogadó), kifejezetten rendezett, és zsákfaluhoz képest elfogadhatóan működő, munkába eljáró település volt. Aztán a szokásos történet, TSZ helyben bezár, gyárak nagy része bezár, más része inkább nem 30 kilométerről vesz fel embert, hogy ne kelljen bérletet fizetni, új munkalehetőség nem jön, elöregedés, kisebbségből többség lesz, és eljut a falu oda, ahonnan már nincs visszaút. A kisebbség bemutatása felerősíti a drámai hatást, de az igazi dráma Kelet-Magyarország hasonló területein nem maga a nyomor, elmaradottság és pusztulás, hanem az oda vezető út.
És ez Budapestről már nemigen látszik, és a világ sem látja. Valamit visszaad ebből még a piros ruhás nős kép is, de csak annak, aki nagyon tudja, mit kell figyelni.
Esküszöm, kaptuk ezt a levelet, még ha olyan is, mintha én írtam volna azért, hogy egyszer és mindenkorra elmagyarázhassuk, mit is a helyzet, ha az ember céges számlára veszi magának a tévét vagy a sövénynyírót.  Tisztelt Bauhaus és Kedves Homár! Ritkán tévedek a Bauhausba, de ezentúl ezen ritka…..
Aki már olvasott Wizz Air panaszt nálunk, annak sok újdonság nem lesz ebben a sztoriban, hacsak az nem, hogy az összes klasszik utaskiborító hiba benne van. Tanács hamarosan érkezik. Tisztelt Tékozló Homár! Levelemmel részben a nyilvánossághoz fordulnék tanulságként, másrészt Önökhöz…..
hbe 2016.09.14 14:28:53
Azért aki még nem volt ott, érdemes rákeresni, milyen élmény is a méltán híres Ioannis Kapodistrias International kívül és belül. Két pozitívumot lehet talán kiemelni: le és fel tudnak szállni a gépek.

Ha jól rémlik, az a szívatás lényege, hogy az érkezési csarnokban (ami egyben a belföldi indulási csarnok is) és az érkezési és indulási csarnokok között is van monitor, ki is vannak rá írva az induló gépek, csak a check-in és a gate nem mindegyikhez van kiírva. Amíg figyeltem, nem sikerült rájönnöm semmi rendszerre, hogy mit ír ki. De aki azokat a monitorokat nézi, az megszívta. Át kell menni az nemzetközi indulási csarnokba, és ott a nagy táblán már jobb eséllyel fent van a pult és a kapu, de azért láttam olyat, ami nem volt kiírva, amikor már ment rá a becsekkelés.

A kérdésre, hogy akkor mások hogyan találták meg, az lehet a választ, hogy több bejárata van a reptérnek, és aki először ott megy be, ahol a nagy tábla van, az megtalálja. Aki a bejárathoz közelebb eső érkezési oldalon megy be mondjuk a bérautó visszaadás felől, az meg így járhat, hogyha nem megy át időben a zsúfolt indulási csarnokba.

Egyébként az, hogy a kapott információ függ attól, hogy honnak érkezik valaki, nem csak erre a repülőtérre jellemző. Csak egy példát mondok: San Francisco, ha valaki a Rental Car Center felől jön az indulási oldalra (ami az induló utasok minimális százaléka ott), akkor fogalma se lesz, hogy a kilométer hosszú indulási csarnok melyik sorába kell menni egy adott légitársasághoz. Ha ez mondjuk a HetenEgyszerJon Airways, jó eséllyel egy véletlenül kiválasztott reptéri alkalmazott se fogja tudni. Vissza kell menni egy csomót, vagy pedig ki kell menni az épületből, csak ott van tábla, ahonnan az utasok nagy része jön, hogy melyik légitársaság honnan indul. Vagy mondjuk megtalálni egy Off Terminal autókölcsönzőt csomagfelvételtől számított 45 percen belül érkezéskor ugyanott.

Ahogy mondani szokás, a körülmények szerencsétlen együttállása vezetett a helyzethez. Ha már csak egyvalaki nem marad le legközelebb emiatt, jó. Az Aegean last minute csak oda két főre 735 meg nem is olyan rossz amúgy.
Reméljük Tiboréknál nem dúlta fel nagyon a családi békét az agyonnyomott tablet ügye. Levélírónk csalódottsága tök érthető, hogy jogászkodásának van-e valami értelme, azt pedig megpróbáljuk megtudni. Vásároltam 2015.11.08 -án egy LENOVO típusú tabletet a Westendben található MediaMarkt-ban.…..
Cipős probléma rengeteg volt már, meg is szakértettük egy csomószor, a linken megtalálható az összes ezt kell tenni ilyen esetben okosság. Ami miatt ez külön érdekes, az a szürreális különbség, ami a szinte új talp és a leharcolt felsőrész között látszik. Bea menjen csak el egy másik szakértőhöz új…..
Egy sok szempontból érthetetlen sztori, aminek kívülállóként a legérdekesebb mozzanata az, amikor a lelkes ügyintéző saját zsebből kifizeti az ügyfél hátralékát. Lehet, hogy ő kavart félre valamit vagy mi lehet a dolog mögött?  Kedves Homár! Először sírni majd…..
Megint kiderült, hogy olvasni kell sokat és alaposan, meg kérdezni, de néha az sem elég, mert így is simán kiderülhet egy a boltban teljes körűnek becézett garanciáról, hogy kenhetjük a hajunkra akár egy közönséges üstszájgumi miatt is, ami egy kis genyó, "erős…..
Értjük, hogy nehéz a bankoknak, meg minden, de az összes bankadó áthárítása után kicsit hülyén veszi ki magát, hogy az Ersténél a saját hitelkártyával fizetett online szerencsejátékot is az ATM-es drágított jutalékkal könyvelik. Tényleg már. Bocy beszkennelte nekünk a…..
Naiv csuklótöröttel végigturnéztatták fél Budapestet, mire kiderült, hogy nem is kell műteni: Fiam (14+) Csepelen tegnap korcsolyázás közben eltőrte csuklónál a kezét, egyik csont kimozdult. Irány a Tóth Ilona Szakorvosi Rendelő, sebészet. Az orvos közli, ott csak…..
Az IMEI-szám ellenőrzése lehet, hogy segít használt/szürkeimport telefonok vásárlásánál, de az ellen sajnos nem véd, ha gyárilag hibás a hivatalos viszonteladóknál vásárolt készülék, mint azt elég sok esetben láttuk. Naiv ügyfél Nokia Lumia 925-öse a túlvilággal is…..
Gabriella majdnem összeütközött a Csigajogsi egyik oktatójával, amikor az nem akart elsőbbséget adni neki a XVI. kerületben. Ezután a fickó bosszúból feszkózni kezdett, bevágott elé, befékezgetett: Tisztelt Csigajogsi Autósiskola, Ma este "érdekes" tapasztalatot szereztem (kb.…..
Lajos és felesége hónapokra munkaképtelenné vált, mert a miskolci bobpályára felügyelet nélkül engedtek be kis gyerekeket, akik aztán teljes sebességgel beléjük hajtottak a pálya végén. A pálya üzemeltetői szerint mindenki saját felelősségre használja a játékot: 20-as,…..
Ha két viszonylag forgalmas utca keresztezi egymást és van hely egy kanyarodósávra, akkor leggyakrabban egy balra kanyarodó, valamint egy egyenesen menő + jobbra elhagyható sávot alakítanak ki. Ez elsőre logikusnak is tűnik, hiszen a szemből érkezőket a balra kanyarodóknak meg kell…..
Türelmetlen barmok. Más szó már nem jutott eszembe, ami még elbírná a nyomdafestéket is, miután Norbert történetét elolvastam. Saját tapasztalatom nekem is, hogy a magyar autópályákon pont a megengedett 130 km/óra (meg még felette az a néhány százaléknyi, ami még belefér) az…..
hbe 2013.06.27 13:38:59
@Palex:
Az eset szerintem sem történhetett meg a leírtak szerint. Vagy kisebb volt az előzés sebessége, vagy nagyon közel kellett kimenni elé, hogy mindez megtörténhessen, vagy nagyon hamar történt a belső sávba sorolás és/vagy előzés után a kisorolás. Egy ilyen sebességkülönbségű előzés közben nem tud olyan könnyen utolérni valaki, észre is vegyem, hogy tol, és még közben gyorsítani is kelljen, és még hogy közben megfigyeljem, hogy valaki jobbról előz, stb. Nincs arra idő.
A Ryanair pisai járatát alapul véve szerveztünk egy rövid toszkán kirándulást, amely hosszú hétvégésen, péntektől hétfőig tartott és a Pisából könnyedén elérhető úticélokat fogta csokorba.Miklós beszámolója. Az utazás előtti napon szinte véletlenül vettük észre,…..
Mindenki megvárhat egy autót, nem igaz? Várjon csak türelemmel, mert én éppen másra koncentrálok. A telefonomra. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
hbe 2013.04.03 10:08:31
@zöldi:
Ilyesmivel vezettem éveket egy nem annyira halk autóban, soha semmi olyan gondom nem volt, hogy nem hallottam:
www.google.hu/search?q=HBH-PV702

Amit te mondasz, azt jobban hallani vele, mint a napellenzőre tűzhetőre, és jobban mint a gyári autós kihangosítóval, mert így van a szádhoz a legközelebb a mikrofon. Amit neked mondanak, azt kb. ugyanúgy lehet vele hallani, mint a többi technikával, nagy sebességnél a napellenzős szerintem rosszabb.
autózz! Piros vagy zöld? 2013.03.13 07:00:00
Telezöldes lámpáknál megszokhattuk, hogy egy adott út minden sávja egyszerre kap zöldet. Legfeljebb egy-egy irányt külön kiegészítő nyilas lámpákkal engedélyeznek, ha egyébként piros a jelzés. Ezeket is sokszor benézik egyesek, bár ennek az eredménye inkább a nagy piros lámpa…..
hbe 2013.03.18 12:29:31
@promontor:
Kresz szerint autósként elsőbbséget kellene adnod, ha lenne ott gyalogos, de ettől függetlenül sehol nem szokták nyílzöldre ráengedni a gyalogosforgalmat. Ha valaki közutas jár erre, akkor meg tudja mondani, van valami előírás is erre.
Egészen elképesztő pszeudotevékenységet hajt végre a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A Volán járatain sok helyen felemelték a jegyek árát, miután emelt szintű besorolást adtak a szolgáltatásnak. Az emelt szintű szolgáltatás szerintük olyasmit jelent, hogy…..
Háromszor átpördült a tetején a Renault, mielőtt megállt. A tulajdonost megbírságolták, az autón hitel volt. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
hbe 2013.02.21 17:04:47
Egy kis kontextust adnák még a helyzethez és a képhez és összefoglalnám a véleményem.
Ezen a környéken rengeteg magas súlypontú, négytengelyes kőszállító teherautó közlekedik teljesítménybérezésben, x tonna kővel megrakva. Sajnos így elég sokszor előfordul, hogy az ilyen kanyarokat gázelvétel nélkül veszik.
Ez balkanyar esetében (a másik irányból érkezve, mint ahogy a cikkbeli autós) azzal jár, hogy kb. fél méterre vágja a sávot, minimális tekintettel arra, hogy szemből jönnek-e, és a szemben lévő azért higyjétek el, nem ok nélkül izgul olyankor.
Jobbkanyar esetében pedig kicsit balra kihúzódva kezdenek a teherautók, és a padkán át vágnak, mivel nekik a négy tengelyen lévő jobb oldali kerekekből elég marad a kanyarodás során lent ahhoz, hogy kicsit padkázva átmenjenek, úgy, hogy csak picit érkezzenek meg a másik sávba a kanyar után, vagy jó esetben sávban maradjanak. Ez megtörténik mondjuk naponta 50-szer, és máris megvan a magyarázat arra, hogy miért néz ki az út jobb széle a képen úgy, ahogy, és hogy miért sáros az út. Nyilván egy kéttengelyes személyautóval egy ilyen padkára lemenni nem tanácsos.

Na ezek után szerintem érthető, hogy miért nem mindegy itt a balesetet szenvedő autós helyébe ülve, hogy a konkrét esetben jöttek-e szembe, vagy nem.

Tehát jó pár dolog kellene, hogy ezeket a helyzeteket el lehessen kerülni:
1. A teherautósoknak nem vágni ilyen durván a balkanyart, és akkor a szembe jövőnek nem kellene parázni.
2. Ugyanez a jobb kanyarban, attól, hogy azzal az adott járművel a padkán át gyorsabb, még az úton kellene maradni, és akkor nem menne szét az út széle és a padka úgy, ahogy a képen van.
3. Ezektől függően meg kellene csinálni az utat, de amíg az alapfelállás nem változik, nem sokat bír így ki a széle.
4. Ha egy teherautó az 1 szerint közlekedik, akkor a szembejövőnek satufékezni kell.
5. Ha emellett még rossz az út széle, akkor megtörténhet egy ilyen eset.

Viszont ha mégsem jön szembe senki, akkor hiába rossz a padka, akkor se menjen le az autó az útról.
hbe 2013.02.21 17:19:41
@Mallorca:
Egyetértek, hogy gyakran megesik az ilyen.
Norbi arra gyanakszik, hogy az összevissza cserélt olaj miatt lett dízelesen karattyolós a benzines Merivája, de két év után még nincs határozott diagnózis: Adott egy 2005-ös Opel Meriva mely a gyárból való kigördülés óta saját kezekben van. Mint minden autónál…..