Adatok
xorfrion
0 bejegyzést írt és 113 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A "Budapesten minden rossz" típusú morgolódók egyik állandó témája volt, hogy miért nem képesek megtanulni nálunk az emberek, hogy jobboldalon állunk a mozgólépcsőn, hogy baloldalt gyorsabban lehessen haladni (vesd össze autópályák leálló-, külső és belősávja). Nos a…..
"Véres kardot hoztam,
Őseink véres kardját,
Sorsdöntő harcra kész a nép!
Megvédjük szabadságunk,Gyurkának ellenállunk,Nem kell a sápadt istenség!Árpád szabad népe,Honfoglalóknak vére,Nem tűr meg Fekete zabolát!Álmunk valóra válik,Vagy elveszünk egy szálig,De inkább…..
xorfrion
2012.12.13 12:29:37
Valami kimozdult a helyéről és azóta folyamatosan nem passzolnak a dolgok. A legnagyobb baj pedig az, hogy kezdünk hozzászokni az irracionális jelenségekhez. Fel sem tűnnek már olyan dolgok, amiket csak néhány éve még el sem tudtunk képzelni. Megszokjuk, de facto elfogadjuk, hogy…..
A politikusi beszédek nem annyira fontosak, mint amennyire a média szűrőjén keresztül látszanak. Politikusi törekvéseket, politikai folyamatokat erősítenek (vagy gyengítenek), így önmagukban értelmetlen is elemezgetni őket. Az elmúlt időszakban igyekeztem ehhez tartani…..
Ma és holnap bizonyára mindenki, aki politikával-politológiával foglalkozik, rá fog cuppanni orbán évértékelőjére: vesézik, elemzik és elvesznek a részletekben… Azonban az egész beszéd nem ér annyit, hogy érdemes legyen megpróbálni azt összevetni a…..
Ha olyan köztársasági elnöke lenne az országnak – nem is lenne példátlan, az előző például biztosan ilyen volt -, akit a haza sorsa jobban érdekel, mint megválasztóinak vélt vagy valós politikai érdeke, akkor az újévi beszédében nem a kitartásról, a jó irány…..
Csupa jó hírt közöltem Barroso úrral – mondta pikírten ma esti interjújában Orbán Viktor, amikor beszámolt arról, hogy elutasító választ küldött az uniós bizottsági elnöknek. Miután az előző bejegyzésben részletesen elemeztem a racionális mérlegelés szempontjait,…..
Kezdjük azzal, hogy az uniós csúcson végül kialakított magyar álláspont szerintem helyes: egy ilyen horderejű ügyben a törvényhozásnak kell kimondania a végső szót. Még akkor is így van ez, ha pontosan tudjuk, hogy a kormánypárti többség minden bizonnyal felsorakozik a…..
xorfrion
2011.12.10 11:02:32
@lane: Derűs. :-)
xorfrion
2011.12.10 11:04:19
@Ordnassac: Egyetértek.
xorfrion
2011.12.10 11:05:16
@Bulat Okudzsava: Egyetértek.
Hetvennyolc százalék. A Medián friss felmérése szerint ennyire nőtt azoknak az aránya, akik szerint rossz irányba mennek a dolgok. A közhangulat egyre kísértetiesebben hasonlít ahhoz, amilyen a tavalyi kormányváltás előtt volt. Egy fontos különbséggel. Érdemes alaposan…..
xorfrion
2011.11.24 08:57:20
@messi-asz: tetszenek az országneveid :-)
Hol van már a tavalyi hó… Nagyon sokat fordult a világ a kormányon lévőkkel azóta, hogy a 2010-es választásokat követő hónapokban még minden a dicsőséges fülkeforradalomról és a példátlan választói felhatalmazásról szólt. Ma már szinte csak a „történelmileg…..
xorfrion
2011.11.10 09:55:14
@szoja122: "Igaz ennyi idő alatt tehetnének jót is, de ahhoz Orbán Viktornak minimum le kellene vágnia jobb és talán a bal kezét is."
Zseniális.
Zseniális.
A cím talán pontosabb lenne így: lehet más is a jobboldalon? Az előző bejegyzésben lehetőségként felvetettem új jobboldali szereplő(k) előbukkanását, és ez meglepő módon sokakat levélírásra ingerelt. Most kifejezetten találó a kaptam hideget és meleget is megfogalmazás; a…..
„Az ilyen típusú politikai irányítás alkalmas lehet választások megnyerésére, de – különösen kiszolgáltatott államapparátusok esetén – ellene hat a bürokratikus közigazgatás klasszikus erényeinek, a racionalitásnak, a kiszámíthatóságnak és a…..
xorfrion
2011.10.21 11:17:14
@nu pagagyí:
"minden ellen támadást intéz, ami felett nincs hatalma."
Nagyon pontos és lényeglátó megfogalmazás.
"minden ellen támadást intéz, ami felett nincs hatalma."
Nagyon pontos és lényeglátó megfogalmazás.
xorfrion
2011.10.21 12:46:34
@László56:
Ó te a társadalom fölötti nagy tudású László56!
És a te nagy bölcs, jövőbelátó vezéred Orbán Viktor!
Menjetek együtt, kézen fogva a ti szebb jövőtökbe, vagy máshova, de nélkülünk!
Ó te a társadalom fölötti nagy tudású László56!
És a te nagy bölcs, jövőbelátó vezéred Orbán Viktor!
Menjetek együtt, kézen fogva a ti szebb jövőtökbe, vagy máshova, de nélkülünk!
xorfrion
2011.10.21 13:04:25
@Balt:
Igaz, a "törökgyűlölő" túlzás, de a népszerűtlenséggel sem találkoztam.
Persze nyilván egy adott játékban egy gyerek többnyire inkább magyar, semmint bármilyen más náció, de ez nem jelent semmilyen ellenérzést szerintem más népek iránt.
Nekem semmi ilyen tapasztalatom nincs, sőt.
Szerintem ez inkább emberfüggő. Aki amúgy is hajlamos az idegenekre félelemmel nézni, ott lehet, hogy így csapódik le.
Aki meg szereti az idegen kultúrákat, annál meg másképp.
Nekem például a könyv egyik utolsó jelenete, amikor Éva és a török asszony kicserélik a gyermekeket, egy ilyen szép, a háborún, harcon fölülemelkedő szép összenézés volt.
Igaz, a "törökgyűlölő" túlzás, de a népszerűtlenséggel sem találkoztam.
Persze nyilván egy adott játékban egy gyerek többnyire inkább magyar, semmint bármilyen más náció, de ez nem jelent semmilyen ellenérzést szerintem más népek iránt.
Nekem semmi ilyen tapasztalatom nincs, sőt.
Szerintem ez inkább emberfüggő. Aki amúgy is hajlamos az idegenekre félelemmel nézni, ott lehet, hogy így csapódik le.
Aki meg szereti az idegen kultúrákat, annál meg másképp.
Nekem például a könyv egyik utolsó jelenete, amikor Éva és a török asszony kicserélik a gyermekeket, egy ilyen szép, a háborún, harcon fölülemelkedő szép összenézés volt.
Erőszakosak. Gátlástalanok. Zsákmányszerzők. Önérdekvezéreltek. Rövidlátók. Túlterjeszkedők. Kiskirályok. Bármerre járok, mindenhonnan ilyen és ehhez hasonló panaszok, kritikák érkeznek a mostani kormánnyal kapcsolatban. Gyorsan szólok, két dologról biztosan nem szól ez a…..
xorfrion
2011.10.14 16:44:53
@török gábor: Jólesett, hogy jólesett! :-)
Talán már kiderült: egyáltalán nem vagyok híve annak, hogy a bizonytalan jövővel kapcsolatban biztos kijelentéseket tegyünk. Ma még felelősséggel nem lehet kijelenteni, hogy a második Orbán-kormány képtelen lesz teljesíteni vállalásait, és nem lesz esélye arra, hogy a ciklus…..
xorfrion
2011.10.07 09:59:48
xorfrion
2011.10.07 10:03:53
Megszülettek a parlamenten kívüli ellenzék új sztárjai – írja közömbösnek biztosan nem, lelkesnek annál inkább nevezhető tudósításában az Index újságírója a mai tüntetésről. Árok Kornél és Kónya Péter neve mára valóban politikai jelentőséget kapott, ők ugyanis…..
xorfrion
2011.10.03 14:57:34
@Balt: Szóval már ezt is megpróbálták lenyúlni?
Lassan szavunk nem marad rájuk, mert azokra is ráteszik a kezük.
Lassan szavunk nem marad rájuk, mert azokra is ráteszik a kezük.
Ha létezik olyan, hogy politikai tudás – márpedig létezik -, akkor politikai tanulásra (okulásra) is van lehetőség. Minden jelenség, amit a politikai élet produkál, alkalmas lehet arra, hogy abból tanuljunk, hogy máskor tudatosabban viselkedve jussunk el ugyanoda, vagy kerüljük…..
xorfrion
2011.08.08 11:05:55
@László56:
Butaságnak tartom ezt a sok kommunistázást, hogy mindenért és örökké ők a hibásak.
Én ezt nem tartom másnak, mint a felelősség áthárításának.
Sokkal könnyebb mindenért, mindenért őket (vagy másokat) okolni.
Akik egyébként meg mi magunk, magyarok vagyunk.
A sok kommunistázás az én szememben annak a jele, hogy az illető ezzel akarja a saját kudarcaiban való saját felelősségével való szembenézését elkerülni.
Butaságnak tartom ezt a sok kommunistázást, hogy mindenért és örökké ők a hibásak.
Én ezt nem tartom másnak, mint a felelősség áthárításának.
Sokkal könnyebb mindenért, mindenért őket (vagy másokat) okolni.
Akik egyébként meg mi magunk, magyarok vagyunk.
A sok kommunistázás az én szememben annak a jele, hogy az illető ezzel akarja a saját kudarcaiban való saját felelősségével való szembenézését elkerülni.
xorfrion
2011.08.08 11:07:32
@Nathan D'Xantine:
Az önzetlen jelzőn és is gondolkodtam, mert végül is az altruizmus is önző (lásd Önző gén).
Az önzetlen jelzőn és is gondolkodtam, mert végül is az altruizmus is önző (lásd Önző gén).
A világban korszakváltás zajlik, melynek a magyar kétharmados forradalom az egyik következménye – állította Orbán Viktor a Bálványosi Szabadegyetemen tartott beszédében. A miniszterelnök szerint a régi nyugati életmód fenntarthatatlan, rövidesen összeomlás…..
„A kommunizmus volt a legnagyobb baj az emberiség történetében, és nem ünnepelhetjük eléggé, hogy véget ért”– mondta Orbán Viktor idén április végén. „Nem ismerünk a történelemben példát arra, hogy ilyen rövid idő alatt ennyi embert sikerült a…..
xorfrion
2011.06.26 10:19:25
xorfrion
2011.06.26 10:21:46
Fidesz és MSZP. Néha az az ember érzése, hogy semmi újat nem lehet már írni a magyar politika két GOP-járól, mert különbségeikről és hasonlóságaikról azt is elmondtuk, aminek amúgy semmi köze sincs a valósághoz. Ez a bejegyzés most mégis arra tesz kísérletet, hogy behozzon…..
xorfrion
2011.06.23 11:19:31
@ephudd: Teljesen egyetértek veled.
xorfrion
2011.06.23 11:21:55
@aszekelyek: És a Fidesz 2010-ben nem csalta el a választásokat? Nem hazudott éjjel-nappal? :-)
1990 őszén az MSZP akkori elnöke, Horn Gyula három fiatalemberrel találkozott. A legfiatalabb 22, a legidősebb 33 éves volt. Az ellenzéki politikus azért kezdeményezte a beszélgetést, mert szeretett volna megismerkedni olyan tehetségesnek tartott, a szocialistákhoz közel állónak…..
xorfrion
2011.06.06 11:38:39
@a-kis-herceg: Megértem a kétkedésed vagy elutasításod, de végül is hol annak a vége? Vagy föltehetjük magunknak a kérdést, hogy a magyaroktól származhat-e bármi jó? Mert hát az állam is mi vagyunk, meg minden egyéb. Nem hiszek abban, hogy a magyar jó, az állam meg rossz.
Bár már többen és többször javasolták, eddig még nem írtam Tétényi Éváról. Elsősorban azért, mert szándékaim szerint ezen a helyen nem a személyes szimpátiám szelektál; azzal foglalkozom, ami fontos, jelentős és lényeges a magyar politikában – akár tetszik (nekem…..
xorfrion
2011.04.18 09:13:20
@sofalwy: Egyrészt nem ezt mondtam, másrészt nagyon is különbözőképpen viselkednek adott helyzetben a férfiak és a nők. És ebben a gondolkodás csak egy tényező. A férfiak szinte CSAK gondolkodnak. A nőknél jobb eséllyel megjelenik az empátia, az érzések figyelembevétele.
Természetesen a férfiak jó része is rendelkezik ezekkel a képességekkel - a mai világban már eléggé keverednek a nemi szerepek - de a jelenlegi kontraszelekcióban - alig van nő vezető státuszban - szerintem kifejezett kárunk származik a női megközelítés hiányából.
Nézd meg például a hozzászólásodat! Egy nő - ha tényleg az - nem tesz ilyen ex katedra kijelentést, nem árkolja magát vagy vélt ellenségét körbe. De egy toleráns férfi sem.
Természetesen a férfiak jó része is rendelkezik ezekkel a képességekkel - a mai világban már eléggé keverednek a nemi szerepek - de a jelenlegi kontraszelekcióban - alig van nő vezető státuszban - szerintem kifejezett kárunk származik a női megközelítés hiányából.
Nézd meg például a hozzászólásodat! Egy nő - ha tényleg az - nem tesz ilyen ex katedra kijelentést, nem árkolja magát vagy vélt ellenségét körbe. De egy toleráns férfi sem.
xorfrion
2011.04.18 10:40:15
@sofalwy: Megpróbálom pontosítani magamat.
Nem a nemek szerinti, hanem a gondolkodás, működés, érzés szerinti különbségekre gondolok.
Hagyományosan azt mondjuk hogy női és férfi minőség, de ezek elég vegyesen arányban fordulnak elő az egyes férfiak és nők között. Tiszta férfias férfi és nőies nő nincs. A kétféle minőség megkülönböztetésének, leírásának pedig elég nagy irodalma van, nem az én találmányom.
Én a fenti értelemben vett női minőséget - hordozza, képviselje azt akár férfi, akár nő - tartanám fontosnak, hogy megjelenjen, működjön, ne csak a családok szintjén, hanem az ország szintjén is.
Ehhez képest mondom azt, hogy a jelenlegi politikai mezőny, az ország vezetése túl férfias.
És természetesen azt is gondolom, hogy a férfiak inkább férfiasak, a nők meg inkább nőiesek.
Ezért szeretném, ha szám szerint is több nő lenne a magyar politika élvonalában. Ekkor ugyanis nagyobb esély lenne az általános női elv teret nyerésére.
Így érthetőbb?
Nem a nemek szerinti, hanem a gondolkodás, működés, érzés szerinti különbségekre gondolok.
Hagyományosan azt mondjuk hogy női és férfi minőség, de ezek elég vegyesen arányban fordulnak elő az egyes férfiak és nők között. Tiszta férfias férfi és nőies nő nincs. A kétféle minőség megkülönböztetésének, leírásának pedig elég nagy irodalma van, nem az én találmányom.
Én a fenti értelemben vett női minőséget - hordozza, képviselje azt akár férfi, akár nő - tartanám fontosnak, hogy megjelenjen, működjön, ne csak a családok szintjén, hanem az ország szintjén is.
Ehhez képest mondom azt, hogy a jelenlegi politikai mezőny, az ország vezetése túl férfias.
És természetesen azt is gondolom, hogy a férfiak inkább férfiasak, a nők meg inkább nőiesek.
Ezért szeretném, ha szám szerint is több nő lenne a magyar politika élvonalában. Ekkor ugyanis nagyobb esély lenne az általános női elv teret nyerésére.
Így érthetőbb?
Rogánnál szökkent szárba Orbán titkos tanácsadójának szerelme – ezzel a sajátosan romantikus címmel ismerteti a Blikk mai felfedezését a Népszabadság. A love story aktuális főszereplője a Fidesz spindoktora: Habony Árpád. A koronagondnokból lett politkai tanácsadó…..
xorfrion
2011.03.04 19:44:10
„Ha a Fidesz-KDNP-n kívül más párt nem szavaz igennel az új alkotmányra és népszavazásra sem bocsátják az új alaptörvényt, akkor a húsz poszt-kommunista ország alkotmánya közül a magyar alkotmány mögött állhat arányaiban a legkisebb társadalmi/politikai…..
xorfrion
2011.02.10 19:12:28
@a-kis-herceg:
Én nem állítottam, hogy a jelenlegi kormány legitim.
Hétköznapi, szokásos, praktikus értelemben egyébként igen, de én épp arról próbáltam írni, hogy a szerintem valódi politikai legitimitás jelenleg nem elérhető Magyarországon senki és semmi számára, mert az aki ezt osztja, azaz maga a nép, most ennek híjával van.
Én nem állítottam, hogy a jelenlegi kormány legitim.
Hétköznapi, szokásos, praktikus értelemben egyébként igen, de én épp arról próbáltam írni, hogy a szerintem valódi politikai legitimitás jelenleg nem elérhető Magyarországon senki és semmi számára, mert az aki ezt osztja, azaz maga a nép, most ennek híjával van.
xorfrion
2011.02.10 19:24:52
Lassan vége a téli parlamenti szünetnek, azaz egyre közelebb lépünk a tavaszi ülésszak két meghatározó vitájához: az ígért reformokról és az új alkotmányról. A kormány hamarosan konkretizálni kezdi azokat a lépéseket, amelyeket ugyan soha nem fognak megszorításnak nevezni,…..
xorfrion
2011.02.04 08:50:40
Tegnap este az MTV Záróra című műsorának vendége voltam. Veiszer Alinda, aki az egyik legfelkészültebb magyar újságíró, sok olyan dolgot megkérdezett (a politikai elemzésről, az elemzői szerepfelfogásokról, a tanácsadásról, a politikus létről és egyebekről), amikről már…..
xorfrion
2011.01.26 11:09:33
@a-kis-herceg: A politikai elemző és a társadalom elemző nem ugyanaz. Általában elemző nincs. Gábor a magyar politikát - és csak azt - próbálja elemezni.
Lehet persze azt mondani, hogy a politika mi mindennel van összefüggésben és mi mindenre van kihatással (minden mindennel összefügg), de a ki sokat markol keveset fog.
Természetesen és is szívesen olvasnék a magyar társadalomról nívós elemzéseket, de az szerintem nem a politológusok dolga. Gondolatai persze lehetnek róla, de jobb ha a suszter marad a kaptafájánál.
Egyébként szívesen venném, ha bárki tudna olyan linket adni, ahol időről időre nívós társadalomelemzést olvashatok! Nem próféciákat, ömlengéseket, hanem gondolatokat, lehetőleg tényekkel alátámasztva.
Lehet persze azt mondani, hogy a politika mi mindennel van összefüggésben és mi mindenre van kihatással (minden mindennel összefügg), de a ki sokat markol keveset fog.
Természetesen és is szívesen olvasnék a magyar társadalomról nívós elemzéseket, de az szerintem nem a politológusok dolga. Gondolatai persze lehetnek róla, de jobb ha a suszter marad a kaptafájánál.
Egyébként szívesen venném, ha bárki tudna olyan linket adni, ahol időről időre nívós társadalomelemzést olvashatok! Nem próféciákat, ömlengéseket, hanem gondolatokat, lehetőleg tényekkel alátámasztva.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nekünk akkor ott új volt, hogy a moszkvai metrón mindenki jobboldalra sorolt be és mogorván néztek ránk, ha mi nem. Ekkor ugyanis Magyarországon még szép langyos nyugodtan éldegéltünk, nem volt rohanás, besorolás, mindenki összevissza állt a pesti metró lépcsőin. Bolond lenne gyalogolni, ha viszi a lépcső!
Így aztán ezt a metrós jobbra besorolást mi a kommunista diktatúra egyik megnyilvánulásának tartottuk, ezért - feljebbvalóságunk magától értetődőnek vélt tudatában - igyekeztünk a nyugati szabadságeszményt a mozgólépcsőn való szórt elhelyezkedésünkkel is kimutatni, terjeszteni.
Szinte forradalmároknak érezhettük magunkat egy kis ideig. :-)