Adatok
Parraghramma.
65 bejegyzést írt és 438 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kaufman történeteiben a fantázia, az emlékek, a fikció, a vágyak és fóbiák délibábjai átláthatatlanul rétegződnek egymásra.
Az utóbbi években ugyan csökkent a forgatókönyvíró és rendező Charlie Kaufman termékenysége, és így talán népszerűsége, de a ma mindössze jól csengő márkanév hosszú idő múltán…..
Amerikai Plán
Akasztjuk a hóhért, 1. rész: Káromkodásból katedrálist? Stiláris válság a mai magyar filmkritikában
2015.11.05 19:49:49
Újonnan induló cikksorozatunkkal talán darázsfészekbe nyúlunk, s valószínűleg egyesek érzékenysége is sérülni fog, ám szerzőtársammal, Tenebrával már korábban elhatároztuk, hogy a blogon teret szentelünk a mai magyar filmkritika és kritikusszakma helyzetéről szóló…..
A világ megismerésének vágya alapvető emberi szükséglet, a mindenséget működtető fogaskerekek olaja, a tűz, ami valóságunk gépezetének kazánházában lobog. Öntudatra ébredésünk központi eleme, hogy rátaláljunk lényegünkre, tudatosíthassuk, hogy ittlétünknek oka, célja,…..
add ide a bibit!féldrámáról állírában írnimintha mixert főznénk üstökbenlógnak az olvasói elvárásokmajd kontraszelektív fürtökben ezennel olyan firkát kaptokmit a megszokás átszunyókáltkentétek már aloeverávala viszkető ánuszrózsát?csak mert villeneuve hősei…..
Parraghramma.
2013.12.26 22:32:43
@RoFä: szerintem nincsen az átlagosnál több gondolatom, de az talán igaz lehet, hogy az átlagosnál jobban palástolom azt a kínkeserves létállapotot, amikor egyáltalán nincs. Ezt nevezhetjük a hallgatás aszkézisének - vagy praktikus hiúságnak, nekem nyolc. A feljebb megénekelt, vérlázítóan gyáva plasztikthriller hiányosságai egy közös megtekintés után váltak diskurzus tárgyává, amikor is többek között Prof. Borbíróval alsó hangon 543629862 db vállalhatóbb és konzekvensebb kifutási lehetőséget ötleteltünk össze.
@scorsesefan: restség és hitetlenség. De 5 napra vagyok a fogadalmak éjszakájától! Már mióta ki akarom próbálni, hogy milyen is az!
.m.
@scorsesefan: restség és hitetlenség. De 5 napra vagyok a fogadalmak éjszakájától! Már mióta ki akarom próbálni, hogy milyen is az!
.m.
Parraghramma.
2013.12.30 12:17:33
@Juraviel.Ihuan.Bedvin:
SPOILER ELEJE!
nem szájbarágásról van szó, hanem arról, hogy milyen köpeteg módon kerül a film minden átérezhető, a néző szimpátiáját és erkölcsi ítéletét próbára tevő, amúgy szinte megkerülhetetlenül adódó szituációt. Konzekvensen, futószalagon. Már bocsi, de a filmnek, mint apparátus-rendszernek kicsit több eszköze van egy ambivalencia zsigeri-érzelmi-kognitív-spirituális megjelenítésére, átadására, minthogy két krokodilkönny között belemondják a pofámba:
"Ő egy jó ember"
*Tikk* ( =hát, ja, de le kő csuknom, amint rája bukkanok. )
A választott tematika SEMMI más, csak indok egy közepes thrillerre. Egyetlen karakter, egyetlen megelőlegezett sors nem fut ki sehova. Két és fél órás szenvedést követően arra nincs egy snittje, hogy Howardék újra meglelt családi idilljén elmerengjen, mert egyébiránt a film legcinikusabb aspektusa, hogy ez a háromszor irányváltó ( belekezd - elmondja az asszonynak - passzívra vált ) megalkuvó viselkedés a kifizetődő, bevág egy újságcikket, hogy a Dano újra az igazi családjával van ( a testi lelki amortizáció legújabb csúcsteljesítménye újra otthon - mivan? ), és Darko, miután egy szolid tikkeléssel nyugtázta Jackmanné SZÁJBARÁGOTT erkölcsi gyorstalpalóját, meghallja a sípszót. De csak talán, mert mi nem magyarázunk semmit szájba, ugyebár.
Akciót, meg nyomozást, meg mellékszálakat, meg atmoszférát, meg wowmihicsoda színészi alakításokat ( wtf? ) jó-közepesen fel tud mutatni ez a Villeneuve csávó, csak épp azzal nem kezd semmit, amiről - úgy amúgy - szólna a filmecskéje. Aminek két erénye van: a szarvasvadászos entrée nem válik totálisan banális előjellé, és az öntudatlan őszinteség a diegetikus metaforák ( a barkácsolt paraván, az imposztor ) kapcsán. Minden, ami miatt érdemes egy ilyen sztorit elkezdeni, egy, az erkölcsi-érzelmi-fiziológiai komfortérzetünket biztosító paraván mögött marad, és a cselekmény szövetével jól eltakarható, hogy hús helyett polietilénnel dolgozunk. Az ambiciózusan "nem harap csak karmol" tipikus esete.
SPOILER VÉGE!
.m.
SPOILER ELEJE!
nem szájbarágásról van szó, hanem arról, hogy milyen köpeteg módon kerül a film minden átérezhető, a néző szimpátiáját és erkölcsi ítéletét próbára tevő, amúgy szinte megkerülhetetlenül adódó szituációt. Konzekvensen, futószalagon. Már bocsi, de a filmnek, mint apparátus-rendszernek kicsit több eszköze van egy ambivalencia zsigeri-érzelmi-kognitív-spirituális megjelenítésére, átadására, minthogy két krokodilkönny között belemondják a pofámba:
"Ő egy jó ember"
*Tikk* ( =hát, ja, de le kő csuknom, amint rája bukkanok. )
A választott tematika SEMMI más, csak indok egy közepes thrillerre. Egyetlen karakter, egyetlen megelőlegezett sors nem fut ki sehova. Két és fél órás szenvedést követően arra nincs egy snittje, hogy Howardék újra meglelt családi idilljén elmerengjen, mert egyébiránt a film legcinikusabb aspektusa, hogy ez a háromszor irányváltó ( belekezd - elmondja az asszonynak - passzívra vált ) megalkuvó viselkedés a kifizetődő, bevág egy újságcikket, hogy a Dano újra az igazi családjával van ( a testi lelki amortizáció legújabb csúcsteljesítménye újra otthon - mivan? ), és Darko, miután egy szolid tikkeléssel nyugtázta Jackmanné SZÁJBARÁGOTT erkölcsi gyorstalpalóját, meghallja a sípszót. De csak talán, mert mi nem magyarázunk semmit szájba, ugyebár.
Akciót, meg nyomozást, meg mellékszálakat, meg atmoszférát, meg wowmihicsoda színészi alakításokat ( wtf? ) jó-közepesen fel tud mutatni ez a Villeneuve csávó, csak épp azzal nem kezd semmit, amiről - úgy amúgy - szólna a filmecskéje. Aminek két erénye van: a szarvasvadászos entrée nem válik totálisan banális előjellé, és az öntudatlan őszinteség a diegetikus metaforák ( a barkácsolt paraván, az imposztor ) kapcsán. Minden, ami miatt érdemes egy ilyen sztorit elkezdeni, egy, az erkölcsi-érzelmi-fiziológiai komfortérzetünket biztosító paraván mögött marad, és a cselekmény szövetével jól eltakarható, hogy hús helyett polietilénnel dolgozunk. Az ambiciózusan "nem harap csak karmol" tipikus esete.
SPOILER VÉGE!
.m.
Parraghramma.
2013.12.30 16:35:21
@Juraviel.Ihuan.Bedvin: bocsi a bocsiért. Úgyhogy az öriharinak ezennel vége!
Azt viszont sajnálatosnak vélem, hogy a hígfos ( mai mainstream felhozatal ) praktikus viszonyítási alap.
@Maya--: nekem kell elnézést kérnem egy bocsiért, és nekem nincs humorom???
Oké.
Azt viszont sajnálatosnak vélem, hogy a hígfos ( mai mainstream felhozatal ) praktikus viszonyítási alap.
@Maya--: nekem kell elnézést kérnem egy bocsiért, és nekem nincs humorom???
Oké.
Az előző évekkel ellentétben könnyű volt egy hagyományos toplistát felállítani: nem volt olyan kevés jó film, hogy ne tudjak tízet összeszedni, és nem volt olyan sok, hogy különösebben vérezzen a szívem bárminek a kihagyása miatt. Geekkörökben persze 2013-ból sokaknak az…..
Parraghramma.
2013.12.30 13:15:14
@Rusznyák Csaba: ne kövesd el azt a hibát, amit én éveken keresztül.
Parraghramma.
2013.12.30 16:32:54
Nehéz pontosan megragadni, mitől lehet egy film vagy bármilyen művészi produktum nemcsak valódi, de igaz. Az érzékenység, a kendőzetlenség, az aktualitás, a profetikusság, a hitelesség, az érvényesség – mik azok az elengedhetetlen tulajdonságok, amik történelmi távlatból is a…..
Parraghramma.
2013.06.18 08:15:10
Parraghramma.
2013.06.18 10:17:37
@scorsesefan: sajnos nincs tul sok idom, de latva, hogy milyen fajsulyos vitat generalt a cikk, fellelkesultem: minden korabbinal erosebb irhatnek lett urra rajtam.
Parraghramma.
2013.06.20 19:23:12
@chuck-d:
egyrészt
the madman is the man who has lost everything except his reason.
másrészt
www.youtube.com/watch?v=Zjt9sej5zMw
.m.
egyrészt
the madman is the man who has lost everything except his reason.
másrészt
www.youtube.com/watch?v=Zjt9sej5zMw
.m.
Jóleső érzés, ha Kapitalizmus Kapitány hálás geek-minionjainak golyóit masszírozza egy-egy imádott univerzumot bővítő művel, márpedig a Deus Ex játék világa, maroknyi kiváltságos másikkal, mindenképp a figyelemre-rajongásra érdemesek közé tartozik. A cyberpunk politikai…..
(Ha még nem tudnátok, van egy nagyszerű interjúnk a rendezőkkel, itt.)Az óvatosabb férfinek már az gyanús lehet, hogy a spiné szikével bontja a pulykát a Schubert-féle Üdvözlégyre a főcímben, de akkor a legbetyárabb színmacsó is fontolóra veszi a riadalmat, vagy legalábbis…..
A Die Hard következő része lehetne egy crossover mondjuk a Pókemberrel. Vagy Tom és Jerryvel: John McClane-ből már úgyis rajzfilmfigura lett. Emlékezzünk egy kicsit arra, ahogy megviselve, vérezve, szenvedve vonszolta magát a Nakatomi toronyház üvegszilánkokkal borított padlóján.…..
Parraghramma.
2013.02.14 22:13:20
A The Womant rettenetes élmény végignézni. Bőven túlvan az emberek úgy 99%-ának a komfortzónáján, a maradék 1%-ot meg mielőbb el kell zárni. De nem azért nyomasztó és brutális, mert van benne ujjleharapástól kettévágáson és mellbimbólenyesésen át szívkitépésig minden,…..
Parraghramma.
2013.01.22 23:18:41
A Prometheus körül akkora hype alakult ki, ami talán még a stúdiók néhány idei másik nagy dobása, a Bosszúállók és a Sötét lovag: Felemelkedés körüli cirkuszt is megfejelte. És a rendező személyéhez, illetve az általa életre keltett Alien franchise új irányba vivésének,…..
Parraghramma.
2013.01.20 10:57:32
Parraghramma.
2013.01.20 17:55:05
@Maya--: de nyem akajok!
A kritikus és a blogger kollégák többsége már publikálta a 2012-es toplistáját, és talán nem meglepő módon többnyire ugyanazok a címek köszönnek vissza. A saját listám se lenne kivétel: az év legkellemesebb moziélményét számomra is a Holdfény királyság nyújtotta, Az…..
Parraghramma.
2013.01.20 10:56:47
„A Szentlélek száll rád, s a Magasságos ereje borít be árnyékával.” Lukács szerint ezt mondotta Gábriel Máriának. Felesleges a technikai részletek után kutakodva blaszfém bohóckodásba bocsátkozni, a dolog lényegi része maga a kijelentés. Nem lesz kevésbé kísérteties a…..
Természetéből adódóan nehéznek tűnik megválaszolni a „miféle film a Felhőatlasz?” kérdést, minthogy a válaszadó sorolhatja a jelzőket, műfajokat, hogyizé, dráma, antiutópia, sci-fi, thriller, vígjáték, és ebből még mindig nehéz lesz összerakni a képet – de hé, no…..
Parraghramma.
2012.12.09 08:33:30
@Joukahajnen: te írtad le közvetlenül egymás mellé, hogy "objektív", meg azt, hogy "igazság"?
Könyörgöm, ha netán posztolnék, mindenképpen kommentelj!!!!!!!!!!! *
.m.
* - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4
Könyörgöm, ha netán posztolnék, mindenképpen kommentelj!!!!!!!!!!! *
.m.
* - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4
(Bár szabály, hogy ugyanarról a filmről, könyvről, stb., két írást nem közlünk, a Doktor ellenkritikáját (amely korábbi, pozitív Skyfall-recenziónkkal megy szembe), úgy érzem, hiba lett volna megtagadni olvasóinktól. A cikk egyben a Zárt osztály elnevezésű sorozatunk első…..
Parraghramma.
2012.12.04 19:44:33
@elefes: tervben volt egy páros értekezés arról a foshalomról, de aztán elfelejtettük.
Parraghramma.
2012.12.08 20:20:17
@Dr. Sick Fuck: jaja, szart pofozni - az "túl régi, túl mostani." Jobbat tudok:
www.youtube.com/watch?v=5bdSfmYdJ8o
www.youtube.com/watch?v=5bdSfmYdJ8o
A Skyfall nem csak a valaha készült egyik legjobb Bond, de ráadásul az Oroszországból szeretettel óta, azaz csaknem fél évszázada az első, amire inkább illik a „kémthriller”, mint a szokásos „megalomán akció” kifejezés. Sam Mendes piszkosul elegáns, stílusos, szikár…..
Parraghramma.
2012.10.30 21:08:40
@Rusznyák Csaba: talán nem ez a legjobb szó, a zsáner adta kereteken belül egy híradó részlet, egy bicsizded elég. Azt hittem, ezeket a drámákat, ezeket a pálfordulásokat a Casino Royale jobban kezeli, de csak éppen ( tegnap néztem újra ), valszeg indokolatlan elvárás egy bond filmtől, hogy ennél árnyaltabban, hosszasabban és tagoltabban szöszmötöljön ilyesmikkel.
Korábban amúgy értetlenkedve álltam azok előtt, akik a Casino Royale zuhanyzós, meg a végefelé terpeszkedő rózsaszín jeleneteit kifogásolták erősen. Igazuk volt.
A Skyfall jobb.
@scorsesefan: ha erre őszintén reagálnék, hasonlóan ciki lenne, mint Craig és Green finálé előtti turbékolása. ( A film középső harmadában különben kibaszottul ott van a kémia. Ahogy felpróbálja a pasi a szmokingot a tükör előtt, a nő meg kiröhögi, a pasi meg visszabámul, na azt vagy nagyon sokszor újra néztem. )
@Maya--: szerinted mennyi idő alatt mennénk egymás idegeire? 2, 3 ... esetleg 4 másodperc?
off!
.m.
Korábban amúgy értetlenkedve álltam azok előtt, akik a Casino Royale zuhanyzós, meg a végefelé terpeszkedő rózsaszín jeleneteit kifogásolták erősen. Igazuk volt.
A Skyfall jobb.
@scorsesefan: ha erre őszintén reagálnék, hasonlóan ciki lenne, mint Craig és Green finálé előtti turbékolása. ( A film középső harmadában különben kibaszottul ott van a kémia. Ahogy felpróbálja a pasi a szmokingot a tükör előtt, a nő meg kiröhögi, a pasi meg visszabámul, na azt vagy nagyon sokszor újra néztem. )
@Maya--: szerinted mennyi idő alatt mennénk egymás idegeire? 2, 3 ... esetleg 4 másodperc?
off!
.m.
Bármennyire is magával ragadó a fantasy világteremtő ereje, ha mechanizmusainak köszönhetően adós marad, hogy is mondjam: pont a Varázslattal. Nem kell a jegybank elnökének lenni annak belátásához, hogy a futószalagon fosott dolgoknak biz nemigen nő az értéke; ha a szilfa sem…..
Parraghramma.
2011.09.27 18:39:50
@szomorutojas: "Nem ôsanyaként (ugye nem ô szülte a sárkányokat), hanem tûzbôl feltámadva, férfiként lesz khal egy alapvetôen nôket semmibevevô társadalomban (a nôk rituális megerôszakolása is ezt erôsíti -ezt valamilyen formában te is említésre méltónak találtad)."
Ácsi. Te nem is Ernest Jones vagy, hanem Roy Jones. Most engedted le a kezeid, és adod az táncoslábú szefóst... hogy a semmiből megkínálj egy villámló balhoroggal. Egye fene, nekem már úgyis mindegy, nem?
SPOILER
Daenerys konkrétan MEGSZÜLI a sárkányt (lásd zseniális demisztifikáció sokadik esete), csakhogy az félsárkány, s mint ilyen, tisztátalan. A varázstalanított, biológiai-materiális reprodukció fertőzi meg. Tudniillik emberrel történő dugás útján fogant. Az egész sorozat - és én csak és kizárólag a mozgóképi realizációról beszélek, 10 epizódról - futószalagon fossa a példákat arra, hogy "normális" emberi viszonyok, a belőlük fogant gyermekek bukásra vannak kárhoztatva. Tehetetlen/passzív férfikarakterek (lásd kb összes apa) kezéből ragadják ki a cselekmény előre gördítését az anyák, inkább kevesebb sikerrel. Minden anya-gyermek kapcsolat csőd, beteges vagy a krahban teljesedik ki - bármiféle érzelmi-erkölcsi megoldás lehetősége nélkül.
Erre kislattyog egy luvnya a hamvakból, és feláll - a hátadon a szőr.
A Trónok harca nagyon komolyan megdolgozik, illetve nagyon komolyan megdolgoztatja a nézőt azért, hogy a végén a csoda tényleg csoda, SZÜKSÉGES csoda legyen. Az, ott, nem dramaturgiai klisé, hanem misztérium.
Férfiként lasz khal? Ez a tűzben edzett férfi toposza? Oké, biztos lemaradtam valamiről, de szüljek sünt, ha férfiként láttam Daeneryst kijönni - viszont a cikk kedvéért ezt elhazudtam. Igenis, a testiség módszeresen elkoptatott képeinek szerepe van abban, hogy Daenerys nem nőként, hanem anyaként lép ki, és igen, el sem tudok képzelni annál ősnősebbet, mint ahogy ő tette. Az smafu volna, hogy az akár mindenre vonatkozó megoldás ígéretét búgó aktus közben nem Conan 2.0, hanem lángnyelvek nyalogatták és tették magukévá? Lehet, hogy ez passzent adott mítosszal - ami nem eredettörténet, de én lazán el tudom képzelni, mint genezis.
Férfiként lesz khal egy hímsoviniszta társadalomban??? A máglyánál levágott beszédének szerintem akkorra feminista huzatja van, ami majdnem sok. Hogy mennyire férfiszerepet foglal el, az a szónoklat közben elódalgók fényében minimum kérdéses.
...
Továbbra is tartom, hogy a jég-tűz - újfent kiemelném, az első 10 epizódról beszélek - oppozíció férfi-női jellegű, azzal, hogy a trollok számára a behatolás és a körbeölelés topográfiai megfeleltetése (alagút és tenger) inteLektuális maszturbékolás kategória, nem tudok igazán mit kezdeni, elvégre, a legokosabbja odáig eljut, hogy van ilyen, hogy MagNa Mater, de a MagMa kapcsán a másfél szóval korábban pötyögött tűz már hangyafasznyit sem zavarja meg abban, hogy kognitív deficitjeit demonstrálja. Nem azzal jön, hogy "Hé arc, ez a neologizmus majdnem olyan szofisztikált, mint amikor a Szandika nyelve megbotlik." Nem ám! Hanem - lazaság par excellence - "csak mondja", hogy "MagNa Mater, csak mondom."
Hát ha neki így jobb, akkor mondja.
A Hetekről nem hallottam, nyilván adekvát a felvetésed, észrevételem mindössze annyi hogy ezek semmit nem tesznek hozzá a zárlat érzelmi hatásosságához (ha nagyon cinikus lennék, akár inteLektuális maszturbékolásnak is vélhetném - mind alkotói, mind elemzői oldalról, de butaság volna, és nem is teszem), a sorozat ereje nem ebben rejlik. Sokkal inkább a természetes, de reménytelenül naiv vagy épp szánalmasan tisztátalan emberi (főleg szülő-gyermek) kapcsolatok alattomosan elmélyített tehetetlenségében, abban, ahogy Martin megágyaz a varázslatnak. De már az arcok is eszméletlenül beszédesek (ha már fiziognómia), az aszimmetrikus arcú Lena Headeytől (Cersei Lannister), egészen az neurózison túli, pszichózison inneni állípotot alapjáraton tükröző fejszerkezetig, amivel Starkné nővére, illetve az őt formáló színésznő lett megverve. (Ú, remélem, hogy nem a nővére, hanem a húga, és valami okos jól észreveszi!)
És ha már szoptatás, hát az ő csecsein csüngő srác sem az a fajta, akitől a homokózóban elkérném az ólomkatonáját. Már-már hatásvadászmód betegesnek van feltüntetve a kettősük, - hogy jön ide, hogy más kultúrákban ez elfogadott, ha egyszerűen gyomorforgatónak vannak ábrázolva???
...
Nem vagyok hallgató. BME hallgató - aki időhiányról panaszkodik? Dali se festhetne ennél szürreálisabbat.
...
A szemiotikát természetesen nem tartom szarszemét cuccnak, biztos jó lenne tudni csínját, bínját, az a bekezdés csak egy sértődött, nehezen vállalható reakció volt. Már mikor írtam, tudtam, hogy nem kéne. De mit tehet ilyenkor a grafomán?
.m.
(Csak ne fájjon nagyon, oké, Roy?)
Ácsi. Te nem is Ernest Jones vagy, hanem Roy Jones. Most engedted le a kezeid, és adod az táncoslábú szefóst... hogy a semmiből megkínálj egy villámló balhoroggal. Egye fene, nekem már úgyis mindegy, nem?
SPOILER
Daenerys konkrétan MEGSZÜLI a sárkányt (lásd zseniális demisztifikáció sokadik esete), csakhogy az félsárkány, s mint ilyen, tisztátalan. A varázstalanított, biológiai-materiális reprodukció fertőzi meg. Tudniillik emberrel történő dugás útján fogant. Az egész sorozat - és én csak és kizárólag a mozgóképi realizációról beszélek, 10 epizódról - futószalagon fossa a példákat arra, hogy "normális" emberi viszonyok, a belőlük fogant gyermekek bukásra vannak kárhoztatva. Tehetetlen/passzív férfikarakterek (lásd kb összes apa) kezéből ragadják ki a cselekmény előre gördítését az anyák, inkább kevesebb sikerrel. Minden anya-gyermek kapcsolat csőd, beteges vagy a krahban teljesedik ki - bármiféle érzelmi-erkölcsi megoldás lehetősége nélkül.
Erre kislattyog egy luvnya a hamvakból, és feláll - a hátadon a szőr.
A Trónok harca nagyon komolyan megdolgozik, illetve nagyon komolyan megdolgoztatja a nézőt azért, hogy a végén a csoda tényleg csoda, SZÜKSÉGES csoda legyen. Az, ott, nem dramaturgiai klisé, hanem misztérium.
Férfiként lasz khal? Ez a tűzben edzett férfi toposza? Oké, biztos lemaradtam valamiről, de szüljek sünt, ha férfiként láttam Daeneryst kijönni - viszont a cikk kedvéért ezt elhazudtam. Igenis, a testiség módszeresen elkoptatott képeinek szerepe van abban, hogy Daenerys nem nőként, hanem anyaként lép ki, és igen, el sem tudok képzelni annál ősnősebbet, mint ahogy ő tette. Az smafu volna, hogy az akár mindenre vonatkozó megoldás ígéretét búgó aktus közben nem Conan 2.0, hanem lángnyelvek nyalogatták és tették magukévá? Lehet, hogy ez passzent adott mítosszal - ami nem eredettörténet, de én lazán el tudom képzelni, mint genezis.
Férfiként lesz khal egy hímsoviniszta társadalomban??? A máglyánál levágott beszédének szerintem akkorra feminista huzatja van, ami majdnem sok. Hogy mennyire férfiszerepet foglal el, az a szónoklat közben elódalgók fényében minimum kérdéses.
...
Továbbra is tartom, hogy a jég-tűz - újfent kiemelném, az első 10 epizódról beszélek - oppozíció férfi-női jellegű, azzal, hogy a trollok számára a behatolás és a körbeölelés topográfiai megfeleltetése (alagút és tenger) inteLektuális maszturbékolás kategória, nem tudok igazán mit kezdeni, elvégre, a legokosabbja odáig eljut, hogy van ilyen, hogy MagNa Mater, de a MagMa kapcsán a másfél szóval korábban pötyögött tűz már hangyafasznyit sem zavarja meg abban, hogy kognitív deficitjeit demonstrálja. Nem azzal jön, hogy "Hé arc, ez a neologizmus majdnem olyan szofisztikált, mint amikor a Szandika nyelve megbotlik." Nem ám! Hanem - lazaság par excellence - "csak mondja", hogy "MagNa Mater, csak mondom."
Hát ha neki így jobb, akkor mondja.
A Hetekről nem hallottam, nyilván adekvát a felvetésed, észrevételem mindössze annyi hogy ezek semmit nem tesznek hozzá a zárlat érzelmi hatásosságához (ha nagyon cinikus lennék, akár inteLektuális maszturbékolásnak is vélhetném - mind alkotói, mind elemzői oldalról, de butaság volna, és nem is teszem), a sorozat ereje nem ebben rejlik. Sokkal inkább a természetes, de reménytelenül naiv vagy épp szánalmasan tisztátalan emberi (főleg szülő-gyermek) kapcsolatok alattomosan elmélyített tehetetlenségében, abban, ahogy Martin megágyaz a varázslatnak. De már az arcok is eszméletlenül beszédesek (ha már fiziognómia), az aszimmetrikus arcú Lena Headeytől (Cersei Lannister), egészen az neurózison túli, pszichózison inneni állípotot alapjáraton tükröző fejszerkezetig, amivel Starkné nővére, illetve az őt formáló színésznő lett megverve. (Ú, remélem, hogy nem a nővére, hanem a húga, és valami okos jól észreveszi!)
És ha már szoptatás, hát az ő csecsein csüngő srác sem az a fajta, akitől a homokózóban elkérném az ólomkatonáját. Már-már hatásvadászmód betegesnek van feltüntetve a kettősük, - hogy jön ide, hogy más kultúrákban ez elfogadott, ha egyszerűen gyomorforgatónak vannak ábrázolva???
...
Nem vagyok hallgató. BME hallgató - aki időhiányról panaszkodik? Dali se festhetne ennél szürreálisabbat.
...
A szemiotikát természetesen nem tartom szarszemét cuccnak, biztos jó lenne tudni csínját, bínját, az a bekezdés csak egy sértődött, nehezen vállalható reakció volt. Már mikor írtam, tudtam, hogy nem kéne. De mit tehet ilyenkor a grafomán?
.m.
(Csak ne fájjon nagyon, oké, Roy?)
Parraghramma.
2011.09.27 19:03:01
@Rusznyák Csaba: annak idején? Mér, mi volt félszáz éve? (Amúgy persze, hogy indokolatlan és hatásvadász volt vele példálózni, ennyire azért tisztában vagyok a műveletlenségemmel ;-)
@Hispan07: "Jobban tenné..." És ha megígélem, hogy soha többé, akkol nem nézel lám ilyen csúnyán, apa?
@Hispan07: "Jobban tenné..." És ha megígélem, hogy soha többé, akkol nem nézel lám ilyen csúnyán, apa?
Parraghramma.
2011.09.28 07:02:02
@Hispan07: ez most ugyan nagyon fáj nekem, de igazából éltem teszed, ugye apa?
Új fejezetet lehet írni a „hogyan verjünk vissza egy idegen inváziót” című kézikönyvbe (mert a „pusztítsuk el a központi hajójukat, és akkor mind megdöglenek” verziót már a szomszéd Pistike sem veszi be). Végy egy maréknyi, bandába szerveződött, pusztán…..
Már a neve is gáz. És az a csillagos-sávos ruha… Ez a karakter annyira giccses, annyira egysíkú és over-the-top, hogy csakis propagandának szánhatták – és valóban. Teremtői, Joe Simon és Jack Kirby nyílt állásfoglalásnak szánták a képregénye első számának…..
Parraghramma.
2011.08.14 20:01:36
Nehezen képzelhető el frappánsabb metafora a pszichológiára annál, mint amit a Peter Shaffer színdarabjából készült film mutat. Szemérmetlenül ironikus: színe a fonákja, és nem lehet figyelmen kívül hagyni, ragasztja magára a tekintetet – mint a fügefalevél. Minő kár,…..
A világűr és az emberi hülyeség kölcsönös számosíthatatlansága mindenki számára közismert tényálladék. Józan agrárproli ésszel belátható, mennyivel lenne szebb, élhetőbb hely a Föld, ha az Eric von Daniken kiadványaiban lapuló fákból inkább klozetpapírt gyártottunk…..
Parraghramma.
2011.06.27 19:41:15
@mesko: ú, majdnem megfeledkeztem rólad!!!
Parraghramma.
2011.06.27 19:57:22
@mesko: a Van Diemen-föld simán nézős: nincsenek benne idegtépő stahlos konyhatrükkök, eccerűen csak igaz.
Az az vagy amit megeszelről meg az jutott eszembe, hogy el akarok jutni végre egy disznóvágásra.
Az az vagy amit megeszelről meg az jutott eszembe, hogy el akarok jutni végre egy disznóvágásra.
Parraghramma.
2011.06.29 20:28:02
@Keresztény szellemiségű luxuskurva: nem találom a linket, de az Oxfordi Egyetem futurológiai tanszékén végzett, hétfői kalkulációk szerint néggyel. Mármint hozzávetőlegesen, a pontos értékre nem emlékszem.
@Beyonder: a következő meccsen kétszer is meggondolom, hogy centerezzek-e neked...
@Beyonder: a következő meccsen kétszer is meggondolom, hogy centerezzek-e neked...
Július 29-én este az elátkozottak visszatérnak a túlvilágról - legalább is azok, akik képesek lesznek elvánszorogni a Mikszáth téren a MixArt romkocsma kerthelyiségébe, ahol a Geekz szerkesztősége (meg a barátaik meg a barátnőik meg a szexrabszolgáik) a szájt negyedik…..
Parraghramma.
2011.06.21 21:48:49
@W.A.: lehet, hogy majd írnék róla. Roppant izgalmas darab, de nem szeretek gondolni rá.
Bár a varrásánál foszlik, Simon Rumley első amerikai filmje mégiscsak az utóbbi idők legerősebb horrorja – horror, amiben nincs semmi természetfeletti, az őrülete pedig csak a mindennapok kilátástalanságából, szexuális patológiájából, a figurák borzalmas családi…..
Az Intercom levélben értesített minket arról, hogy a Warner stúdió mostantól kezdve nem engedélyezi a filmjei világpremierkor való bemutatását Magyarországon. A döntést azzal indokolták, hogy az utóbbi hónapokban az általuk forgalmazott filmek első kalózkópiái hazánkból…..
Parraghramma.
2011.06.13 13:23:14
@moonclown: "Majd ha a focimeccseket adják le 2 héttel később."
A fekete humornak is vannak határai. Ésszel, fater, hallja?
A fekete humornak is vannak határai. Ésszel, fater, hallja?
Egy évvel a Nem vénnek való vidék után kijött egy Red című film (amit azóta is nehézkes másoknak ajánlani, mert mindenki a tavalyi hollywoodi komédiára asszociál). Cselekményében és megjelenésében is végtelenül egyszerű volt. Egy öreg fickóról szólt, akinek pár…..
Parraghramma.
2011.05.22 20:28:35
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
És még valami. A "stílusosság" <> egy, ha csak homályosan is, de mindenki által érzett körvonalú stílus (elegáns-ság, sortof Bondjamesbond), ahogy "temperamentuma" sem csak a mediterrán országok középkorú hímpolgárainak van. A trágár és az obszcén is egy stílus (illetve minőség), aminek a halmozása - triviális mikroökonómiai összefüggéseknek megfelelően - sajnálatos értékvesztést von maga után. Erejének, stiláris működésének megóvása érdekében valóban nem volna illendő rutinmozdulattá lefokozni, hisz úgy már nem tudatos írói gesztus, hanem közösségformáló (egyúttal kirekesztő) nyelvi geg, retorikai címerállat lesz.
Ez amúgy igaz még a prüdériára is. Az is csak módjával érdekes, komponált játékként, de mint rögzült póz roppant csekély, inkább negatív mértékben szórakoztató.
.m.