Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ivanpopp

0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egyszerű városi legendának tartottam, amit mindenkinek látott már valakije. Olyan ez, mint egy tábortűz melletti rémmese:- ...és akkor a külső sávban beelőzött egy Transporter, ami húzott egy Sprintert, ami húzott egy trélert, amin volt egy Fiesta. És ilyenkor borzongunk, meg…..
Szerkesztőségünk egy emberként borult földre az új Rolls-Royce Wraith előtt. Már az Égéstérben is hosszan lelkendeztünk egy korai gyári teaser-fotón, amin csak a tetővonal látszott, meg kell adni, a PR-részleg remekül csepegtette az anyagokat, elhitetve a szakmával, hogy itt…..
Minden sportújság kiemelt figyelmet szentelt annak, hogy a Ferrari F1-es csapata a havazás miatt elhalasztotta a 2012-es autójuk bemutatóját. A közönség csalódottan bólogatott, hogy formaautóval nem lehet havon közlekedni.Itt a cáfolat. A Zöld Pokol is kifehéredett, és egy…..
  Régen volt már olyan a MotoGP-ben, hogy valaki privát motoron rendre győzelmeket arasson. Egészen Garry McCoy-ig kell visszamennünk, akinek a 2000-es szezon kiválóan alakult, háromszor nyert a Red Bull Yamahán.Tavaly viszont eltűnt a porondról a szimpatikus ausztrál, aki sokak…..
Az ominózus fotó. Felül, a radar által tévesen észlelt sebességAz eljárást lefolytatják, és az vezető, néhány hónapnyi hercehurca, illetve körülbelül százezer forint elköltése után úgy érezheti, sikerült bebizonyítania: a Rendőrség néha nem elég körültekintő, a…..
ivanpopp 2011.09.27 09:24:15
Tudtommal a műszerek messze nem tévedhetetlenek. A témában talán volt is korábban egy cikk, ami arról szólt, hogy Dániában akármennyi büntetést vissza kellet fizetni az autósoknak, mivel a műszerek nem megfelelően voltak kalibrálva.
A probléma onnan fakad, hogy az autó egy bizonyos szögben halad el a kamera előtt, ezért a mért értéket szoftveresen módosítani kell, a beállított szögnek megfelelően.
Aki ismeri a dopler effektus elvét, annak könnyen érthető a példa:
ha megy egy jármű százzal és a radar szemből méri, a jelek 100 km/h-val gyorsabban jönnek vissza róla, ebből a gép könnyen kiszámolja, hogy a jármű 100-zal megy.
Ugyanez a szituáció, de a radar most merőlegesen van elhelyezve a haladó jármű irányához képest: a jármű elhalad a radar előtt, a mért sebesség pedig: 0 km/h, mivel e jelek most a kocsi oldaláról jönnek vissza, ugyanolyan sebességgel, mint ahogy a radart elhagyták.
A két pozíció között pedig a két érték között jön ki valami...
Na ezt állítják be a műszeren, hogy ezzel a szöggel korrigáljon az eredménynél. Az M1-en kb. olyan 30 fokos szögben állnak a készülékek.
Nincs is ezzel baj, ha a mért jármű a saját sávjában halad egyenesen.
Borul azonban a mérés hitelessége, ha a jármű a mérési területen épp sávot vált. (Nekem úgy tűnik a mellékelt rendőrségi fotón is ezt láthatjuk, a Fiat épp kisorol a külső sávba.)
Ha ugyanis a mért jármű a mérési területen épp a belső sáv felé halad (sávot vált) a haladási irány és a radarsugarak szöge megnő, így a műszer kevesebben mér a valós értéknél. Fordított esetben pedig csökken a szög, így a műszer ilyenkor törvényszerűen felfelé téved.
Azt sosem hittem, hogy ennyit is tévedhet, de a hitelesség a fizika törvényszerűségei miatt elveszik az tény.

Érdekli estleg a Totalcar-t egy ilyen teszt? A balhé garantált...
ivanpopp 2011.09.27 11:57:32
@Bambano: Matrica büntit akkor is kiküldik, ha a kocsit tréleren viszik!!!

Rutinosabb tréleres egyből veszi le a rendszámot, ha pályán viszi a dögöt :)))

Ezmegmánijjjen???
Hivatalos választ többszöri megkeresésünk ellenére sem kaptunk, de információink szerint az ORFK-nál még nem tudják pontosan, mekkora erőket mozgósítanak az ominózus szigorított jogszabály betartatására.Mai cikkünk blogposztja...
ivanpopp 2011.09.02 17:23:00
@saab cabrio: Lehet azért van sok jó dologra pénze a tagnak, mert nem költi el feleslegesen...???
ivanpopp 2011.09.03 10:15:17
@tozse76: A hazai autókereskedések ügyében azért megemlíteném, a szlovák rendszámozás nemhogy visszaesést, de éppen növekedést hozott nekik, mert szinte mindenki itthon vette az autót és úgy vitte ki, sőt a határhoz közeli kereskedésekben rengeteg "eredeti" szlovák ember és cég vásárolt kocsit, mivel nettóban (regadó és áfa nélkül) a kocsik jelentősen olcsóbbak Mo-on. Láttam többször, hogy határhoz közeli magyar kereskedő szlovák újságokban hírdették, milyen olcsón tudják adni az autót a szlovák ügyfeleknek.
ivanpopp 2011.09.02 17:20:55
@M. Péter: Egyetértek, ideiglenesen. Itt élek, ott dolgozom napi, heti szinten megyek át a határ(ok)on. De tudjuk, ezt senki nem rögzíti.

Mellesleg rátapintottál a lényegre, mert ez lenne az egyetlen fogható pontja a dolognak, de tudtommal a határon nem regisztrálják a rendszámokat.

De őszintén uniós viszonylatban van még ennek realitása?

Más: Külföldi cég (jogi személy) hogyan vegyen magyar rendszámos autót a magyar dolgozójának, ha nincs magyarországi telephelye?
Akkor külföldi munkát kéne tiltani vagy hogy a külf-i cég autót adhasson a magyar dolgozójának? Szvsz egyiket sem lehet megtiltani. Az uniós jog szavatolja a külf-i munkavállalást a szlovák törvényeket meg nem Viktorék írják (egyelőre:)
Belsőség Miattam vannak a dugók! 2010.06.02 13:17:00
Tehát, ha álltok a dugóban, engem szidjatok. A dugók ugyanis így keletkeznek, és ezért én vagyok a felelős. Ezeket a hibákat én követem el, csak én. Mert ti nem. Ugye, nem? Mai cikkünk blogposztja...