Adatok
Takács István
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Emberek vagyunk, tehát kis túlzással élve elég sok minden fel tud minket idegesíteni a különböző stresszes helyzetekben.
Márpedig a vezetés épp egy ilyen szituáció, amikor az amúgy is ideget próbáló folyamatot megbolondít néhány őrjítő külső tényező:
az előtted tötymörgő sofőrkolléga,
a piros…..
Pár nap múlva beveszi a mozikat a Csillagok háborúja sorozat új fejezete, amelyet előre láthatólag egészen 2019-ig minden évben egy újabb és újabb követ majd. A jegy eladások már most rekordot döntöttek, és valóságos lázban ég a világ. Mondhatnánk a siker garantált. Pedig…..
J.F. Kennedy számára nem csak a hidegháború megnyerése miatt volt fontos, hogy az ember a Holdra léphessen. “Még ebben az évtizedben eljutunk a Holdra” - ígérte Kennedy, és ez az ígéret megvalósult, annak ellenére, hogy egy hónappal később kitört a kubai rakétaválság, és…..
Takács István
2015.07.10 18:51:03
Amerikai űrhajósok legalább ötször jártak az ötszáz kilométeres határ felett a Hubble javításait célzó utakon. A HST földközelpontja 551, földtávolpontja 556 kilométer, az utak 1993-ban, 1997-ben, 1999-ben, 2002-ben, végül 2009-ben voltak.
en.wikipedia.org/wiki/Hubble_Space_Telescope#Servicing_Mission_1
en.wikipedia.org/wiki/Hubble_Space_Telescope#Servicing_Mission_1
Hétfőtől már nem látogatható a Közlekedési Múzeum Repüléstörténeti Gyűjteménye a Petőfi Csarnokban. A látogatókat kérdezve sokan nem tudtak a végleges bezárásról.
A lebontásra ítélt épület helyén a tervek szerint az új Nemzeti Galéria épül majd meg. A…..
Takács István
2015.07.01 10:27:45
Szöveg: Czifrik Balázs, Gábor Móni
Fotó: Horváth Győző
A Romaversitas Alapítvány hallgatóit az idei szemeszter utolsó találkozóján kerestük meg. Éppen a Közgazdasági Politechnikum menzáján vacsoráztak. Gondoltunk arra, hogy szép, kerek cikkecskét készítünk, de aztán a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Én a "több szem többet lát" miatt szeretem is, ha szólnak, csak megkérem őket, hogy ne így:
1. "Hjajjjaj, ez elénk kanyarodik!..." - másfél kilométerre előttünk, közben még a képzeletbeli féket is nyomja a padlón, és elfehéredett ujjal rámarkol a könyöktámaszra/övre/az én jobb kezemre (ez a legjobb).
2. "Hörr... hörr..." - egy barátom sóhajtozott így, egész testében befeszülve, aztán hosszas rábeszélésre elmondta, hogy az ugrószarvasnál tartottam a hetvenet, és nem lassítottam, vagy lakott területen nem ötvennel mentem - pedig még a hetvenes megengedő tábla is kint volt egy kilométeres lakatlan bevezető szakaszon.
3. "Itt kellett volna lekanyarodnunk..." - miután pár másodperce elhagytuk a kereszteződést.
4. "Erre, erre!" "Arra, arra!" - hát ha jobbra-balra mutogat a perifériámon, miközben én kifelé nézek, nem megy. Még jobb, amikor még többet kellene gondolkodni: "Itt, föl!", ebből a kombiverzió a legjobb: "Ott le, amit elhagytunk...".
Amikor a feleségem KRESZT tanult, örültem, hogy sorolta a szabályokat. Amiket megszegtünk, azokat is. Azokat főleg.
A sáv azért van, hogy menjünk benne, és ha elfogy, menjünk másikba. A mi kábé közös sarunk, hogy nem tanultunk cipzározni. Kéne.
Az idegesítő az az útkezelő/építő/tervező, ami/aki nem gondol arra, hogy a közlekedő a szemére hagyatkozna, és háromméteres dombot épít a körforgalom közepére, és félméter magasan lombkoronát eresztő fákat ültet az utak mellé, nehogy lássunk előre.
Meg hagyja lekopni a jelöléseket a magmáig.
Meg kirakja a figyelmeztető táblát kátyúzás helyett.
Meg a tájékoztató táblák elé hagyja belógni az ágakat.
Meg terelőelemként beton virágládákat tesz ki, homokkal meg hurkapálcává fonnyadt szösszel, hogy jól rátolass.
Kérni is annyit kérnék: mindenki használja a tükröket, meg az oldalsó ablakokat is.
Köszönöm előre is!