Regisztráció Blogot indítok
Adatok
rdos

0 bejegyzést írt és 8206 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
       Ha epidemiológus lennék, akkor kétszer gondolnám meg, hogy milyen véleményt alakítok ki nyilvánosan a járványról. Mivel nem vagyok epidemiológus, a dolog egyszerűbb, az egyetlen dolog, amiben meglehetősen biztos vagyok az az, hogy fogalmam sincs. Egyszerűen, fogalmam sincs.      Néhány…..
rdos 2020.09.21 15:30:52
@deckard_r: Szerencsére még jó idő van. :-)

Most tudtam meg. A terjedési láncban 4. kontakt vagyok (párom kolleganőjének a fiának az osztálytársa igazolt kovidos, az osztályt már haza zavarták de pénteken még együtt voltak a gyerekek az isiben). :-(

Mondtam hogy berobbant, csak még nem vettük észre. :-( Tiszta szerencse hogy most van haditervünk és vezénylő tábornokunk (minielnökünk). :-(
rdos 2020.09.21 16:45:21
@netukki: Dehogy is haragszom, Én köszönöm a fordítást.

Magam is lefordíthattam volna, de administrálok, fél év elmaradt "papírjait" papírozom le. Pár nap és talán jobban ráérek akár gúgli trenszlétre is. :-)
rdos 2020.09.22 12:28:47
@incze: :-) Hacsak így nem. :-)

Más. A tesztek 10,5%-a lett pozitív, alacsony 6000 körüli teszt számmal. Hogy lehet 10% fölé tornázni a pozitívak arányát? Hacsak így nem. :-(
Előzmények (korábbi kutatási jegyzeteim a témában): január 28-tól február 23-ig; február 24-től március 6-ig; március 7-től március 21-ig; március 22-től április 3-ig (a kommentek között is hasznos dolgok); április 3-től 14-ig (a kommentek között is hasznos dolgok); április 15-től…..
rdos 2020.09.09 13:31:01
Ezt egyszerűen nem hiszem el. :-(

444.hu/2020/09/09/retvari-azert-nem-kell-konktaktkutatas-mert-az-ugysem-ved-meg-a-virustol

A vírustól valóban nem véd meg a kontakt-kutatás, de a vírus terjedésétől igen! Ehhez nem kell orvosi diploma, elég hozzá a józan paraszti! :-( Következtetés, ezek (tudom hogy nyelvtanilag az ők lenne a helyes) nem józan parasztok. :-(
rdos 2020.09.21 20:06:38
@_Epikurosz_: Pontosan. A tesztelés az nem pénz kérdés, még ha a nertársak ebben is csak a pénzt látják, ahogy minden másban is. :-( Hanem közegészségügyi - járványügyi kérdés (édesanyám aktív korában KÖJÁL-os volt, aminek pont ez volt a szerepe, innen van némi rálátáson ha kicsi is).

Ahogy a vízdíjat nem fizető fogyasztót sem kapcsolják le a közműves víz és szennyvíz hálózatról, hanem csak szűkítőt kap, amin a minimális tisztálkodáshoz - iváshoz - főzéshez szükséges vizet (de csak annyit) ingyen megkapja. Mert ez is közegészségügyi és járványügyi kérdés, nem pedig pénz kérdés.

Még egyszerűbben fogalmazva, a közérdek nem pénz kérdése és igen, a járvány viszi a "herceget" is.
Nem szívesen elemezzük Orbán Viktor szokásos péntek reggeli észosztásait, de sajnos ez elkerülhetetlen egy olyan országban, ahol szinte mindenről egyetlen ember dönt. Ha tehát a kormányfő azt mondja, hogy kemény őszre számíthatunk, akkor az biztosan úgy lesz. Teljesen mindegy, hogy a Fidesz szavazói…..
       A pandemia.hu adatai szerint április elején volt a legmagasabb a pozitív tesztek aránya Magyarországon. Ez valamivel 10 százalék alatt volt.     Nem tudom mennyi a magyar tesztelési kapacitás. Azt tudom, hogy még sohasem teszteltek napi 12000-et és mostanában előfordult hét százalék körüli…..
rdos 2020.09.17 09:30:43
@kemény keleti kommentelő: Jaja. Így kisebb a fertőzöttek száma.
rdos 2020.09.17 11:48:39
rdos 2020.09.17 15:25:48
@KennyOMG: :-) Amúgy szeretem Konok Péter írásait, de a zseniális idézeteddel azért van kis egy bajom.

A spermiumból szerintem még akár ember is lehet. :-)

Kicsit offnak tűnik, pedig nem az. Vuhani teszt és pénz.

Lépjünk egy kicsit hátrább és nézzük csak a pénzt (a nertársak is csak ezt teszik még a 2. hullám alatt is). Harmincadik éve mindenkori szabadon? választott kurmányaink munkahelyeket teremtettek. Rendszerint arany árban, de mivel a mi pénzünkből tették lehettek (nyilván érdek nélkül) nagyvonalúak. :-(

Ahelyett hogy pl. hazai tulajdonosi polgárságot és értelmiségi polgárságot teremtettek volna. :-(

A tesztelés hatósági ára is pont arről szól, mint az átkosban.

Öngyarmatosítás. :-(

Mi következik ebből? Közszolgáink valóban szolgák, de nem minket szolgálnak. :-( Lehetne ezt tovább is gondolni, de már eddig is elég rémisztő. :-(
A cím többértelműsége jelzi - hiszen egyszerre utalhat a leköszönő miniszterelnök, Abe Shinzo rossz egészségügyi állapotára, a japán gazdaság gyengeségére, vagy a koronavírus relatíve gyenge kezelésére -  hogy a szigetország mennyire nehéz helyzetben van jelenleg.  Abeval az elmúlt harminc év…..
rdos 2020.09.15 13:17:14
@nincs1agy: Nem tudtam. Papír házban papír pénz? Bátor népek ezek a japánok.

Tán Fukusima kapcsán nézelődtem az utca képen a vidéki - kisvárosi Japánban. Kis házak - lakások és nem azt mondom hogy szegénységet láttam, de valami más, olyan kicsit sivár világ benyomása volt számomra. :-(
rdos 2020.09.15 13:22:03
@nyelv-ész: Lehet hogy igazad van. Az egy emberi élet egy munkahely azért tud ám furcsa helyzeteket hozni. Megtörtént japán eset, irodista parkoló pályára került (büntit kapott). Kapott egy kis irodát és abban nem volt semmi feladata. :-( Akár évekig. Nekem ez innen messziről nem tűnik túl hatékonynak és termelékenynek, de lehet hogy csak egyedi eset volt.
      NYILATKOZAT  Alulírott Lendület- és ERC-nyertes kutatók tiltakozunk az NKFIH döntése ellen, amely az OTKA alapkutatási pályázatok esetében a szakértői testületek által felállított sorrendet a szakértőkkel való egyeztetés nélkül megváltoztatta.  “(2) Tudományos igazság kérdésében az állam…..
rdos 2020.09.11 14:43:11
@látjátok feleim szümtükkel: Kedves Szümtük! Lehet hogy ott van az eb elhantolva hogy nem a tudomány művelői, hanem a tudomány igazi velői osztották az észt és a pénzt. :-)

Magyarról magyarra nehezen lefordítható recsegő szójáték volt csupán csak. :-) Pacal gulyás és kovi ubi társaságában az igazi csöves csont velő. :-) Mert persze ebben agyvelő nem lehetett. :-)
       Nem vagyok orvos, nem fogok írni a koronavírusról, de ha valakinek fontos gondolatai támadnak, akkor idekommenteljen, ne egyenesen bele a levegőbe...
rdos 2020.09.09 12:35:28
444.hu/2020/09/09/retvari-azert-nem-kell-konktaktkutatas-mert-az-ugysem-ved-meg-a-virustol

Ez igaz, a tesztelés valóban nem véd a vírustól. Azonban a vírus terjedésétől megvédhetné a társadalmat. Ehhez nem kell orvosi diploma, elég hozzá a józan paraszti.

Következtetés? Nem józan parasztok. :-(
rdos 2020.09.10 12:55:30
@KennyOMG: Lehetett volna pontosabban is írni a cikket a 4-en, ebben teljesen igazad van. :-(

Na mostan aki ezt a kontakt kutatási protokollt kitalálta az a beteg. Menyasszony eltitkolt lázasan végig csinálta a lagzit majd másnap kiderült hogy vírusos lett. Férjét nem tesztelték mert tünetmentes. :-( Lagzi és nászéjszaka után!

Ez nem is betegség hanem közveszély okozás! :-(
rdos 2020.09.10 12:58:19
@Érvsebész: :-) Vicces, de szerintem inkább felháborító. :-(
Az őszi érettségi vizsgák szervezése úgy zajlik, mintha minden rendben lenne...
rdos 2020.09.07 15:18:12
A 2. hullámban nem is tavaszihoz képest magasabb új fertőzött számok a lényegesek, hanem az, hogy a 2.hullámot jobbára fiatal fertőzötteknek tudhatjuk be. :-(

Merkely szerint most százezer fertőzött lehet az országban.

www.ma.hu/belfold/350813/Merkely_nagyjabol_szazezer_koronavirusos_lehet_Magyarorszagon?place=srss

Székesfehérvárra számoltam ki. Ha 48 db emberrel találkozom, annak a valószínűsége hogy legalább egy személy fertőzött volt kicsit nagyobb mint ötven százalék. :-( Elsőre hihetetlen, hiszen csak 1ooo fertőzött lehet a 1oo ezres városban.
rdos 2020.09.07 16:35:16
@Neokаkshi2005: Jók a számaid, de nem fejtettem ki a kiindulási adatokat részletesen. Fejér megyében 132 fő fertőzött jut 1oo ezer emberre, az országos átlag pedig csak 92 fő. Vagyis a megyei arányt elfogadva Szfvárra nálam nem 1ooo, hanem 1446 fertőzött fővel számoltam a városban. Már most a városokban nagyobb a népsűrűség, ezzel szerintem nem kicsit alulbecsültem az esélyt, és nem 1oo ezer fő a város lélekszáma hanem egy kicsit kevesebb, ezzel felül.
     " Mostanra odáig jutottam, hogy a magyar államnak nem kellene finanszíroznia a színészképzést. Ronald Reagan nem futott be jelentős színi karriert, de nem is járt semmilyen iskolába és az amerikai állam sem finanszírozta a tanulmányait. Magyarországon sem a korábbi gazdasági helyzet, sem a…..
rdos 2020.09.07 15:07:47
@libernyák: @Muad\\\'Dib: Pontosan. Ha a színészképzésről van szó akkor szabadpiaci és liberális ha a nertársakról akkor nem. :-( Mi a kettős mérce, ha nem ez? :-(
                                      ..
rdos 2020.09.05 17:37:16
@stefan75: A forradalmakat szokás a hazafias nevelésben pozitív dolognak tekinteni. :-( 1848, 1956, és hát közte is volt azért ez-mag az. :-( Széchenyivel értek egyet, a revolúció vagy evolúció kérdésében. Az evolúciónak is vannak vesztesei ugye aki alkalmatlan az kipusztul. :-( Áldozat? Az. A forradalomban viszont bárki lehet áldozat. A forradalommal csak két gond van.

1. nem tesz jót a városképnek és 2. egészségtelen - halálos lehet akár ártatlanokra nézve is. :-(

Szóval aki a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen "duzzasztja az erő Szakot", az konkrétan népirtó. :-(

Ha mán piromán, játszik még az ammónium nitrát - diesel olaj kotyvalék is, igaz az inkább bányászatban és oklahomai felhő karcoló robbantásban volt főszereplő. :-(
       A nép nem járt egyetemre. A nép érettségije is kétesélyes, leginkább szakmunkásképzőbe járt. A nép nem te vagy, ezt kellene végre megértened.      A népet nem érdekli a CEU. A nép nem is tudja, mi az a CEU. A Sorost érti, mert a Soros egyszerű.  A nép kicsit antiszemita. Nem nagyon szereti…..
Több ezer tonna használt hűtőszekrény és elektronikai készülék hajózik Németországból Nigériába, illegálisan. Több mint 500 000 nigériai él a kereskedelemnek egy olyan válfajából, amely mérgezi a hazáját. Akik felvásárolják A hamburgi kikötőtől kb. öt kilométerre fekvő Billstraße a milliárdokat…..
rdos 2020.08.31 15:26:11
Kedves Lázárbibi!

Ez a cikk nem elektromos hanem nukleáris hulladékról szól, de még a legjobban talán ide illik.

raketa.hu/nuklearis-hulladekbol-tobb-szaz-evig-mukodo-akkumulator-a-kutatok-mar-dolgoznak-rajta

Lehet hogy csak uborkaszezoni bulvár kacsa, de akár igaz is lehet, mert a C14 izotóp valóban béta bomló, vagyis elektron donor. És persze hogy ez nem (újra)tölthető akkumulátor, hanem elem, vagy száraz elem, de rakéta pont hu-tól nem is várok precízebb fordítást (goggle fordító is akkumulátornak fordítja az angolról magyarra).

Amit nem értek, hogy az elektron áramból hogy lesz töltés szétválasztás? Hogy lesz pozitív és negatív sarka az elemnek? A C14-es középső réteg két oldalán más a rétegsorrend, azt látom, de hogy miként lesz az elektronból elektron hiány a másik oldalon?

Azt is érteni vélem hogy az elem nagyobbik része az egy kondenzátor, vagy ultrakapacitás, hiszen ez az elem akkor is termel áramot ha nincs rajta fogyasztó. Akkor mi van ha a kapacitás túltöltődik? Ha kisül - átüt utána még használható a kondenzátor?
A Zenta part felé úszó túlélői nem Castellastua felé igyekeztek, hanem a halászfalu előtt fekvő két kis sziklaszigetet – Sveta Nedelja és Katic – vették célba. Egyrészt mert ezek voltak hozzájuk a legközelebb, másrészt mert úgy vélték, ha partra szállnak, a montenegrói katonaság azonnal…..
rdos 2020.08.25 13:20:01
@savanyújóska: Igen. Egy aprócska megjegyzésem van, hogy van olyan is ha jól tudom, hogy főparancsnokság. Aminek a flotta az alárendeltje. Vannak - lehetnének stratégiai célok, amit az összfegyvernemi parannokság megfogalmaz, nyilván annak is függvényében hogy az egyes fegyvernemek vezetői milyen saját képességeket tudnak elmondani és persze figyelemmel az ellen (flotta) saját képességeire is. Röviden, mi az a katonai cél amit képesek vagyunk elérni, de ennél vélelmezem fontosabb a politikai cél.

Ellen oldali példát mondok. Gallipoli és Churchill. Ha van felelőse az antant gallipoli kudarcának az ő. Ehhez képest a következő háborúban is kulcs szerepet játszott a Winston. És ott is elgaloppírozta magát, mert bár a háború nyertes térfelén voltak, de a nagybrittán gyarmatbirodalom mára? már vagy 5o éve elveszett.
rdos 2020.08.25 13:22:25
@molnibalage: Igazad van, a(z akkumulátor) technika fejlődött. Azért azt megkérdezem, ha egy 1.vh-s tengeralattjárót a víz alatt lehetett aksiról hajtani, egy aksis morzetávírónak ez a teljesítmény kevés lett volna? :-)

De ez tényleg mellékszál.
rdos 2020.08.27 20:25:40
@savanyújóska: Mi egyszerű? Ebben igazad van. A helyi parannokok felelősségét nem vitatva, hiszen a gallipoli történetet annyira nem ismerem mint Te. Egy tény azért van. A gallipoli akció nem, volt az antant sikere.

Hogy ez mennyire volt a helyi parannokok hibája mennyire volt főpahcsnokságé? Nem tudom. De miért van főparancsnokság, ha nem ezért? Na mindegy is, csak arra hoztam fel a példát, hogy van stratégia és van taktika.

Másik szárazföldi példa. 12 évvel ezelőtti orosz-grúz háború. Ott a GRU egységei győztek, mindenki más az orosz hadseregből leszerepelt. Ha nincs egy hadvezetés tisztában a képességeivel, akkor úgy kb. semmivel nincs tisztában. Nem szeretném szét offolni a bejegyzésed, csak arra akartam utalni hogy hadfiak életét - halálát befolyásolni képes vezérkarnak mekkora a felelőssége. Nagy.

On.
Előzmények (korábbi kutatási jegyzeteim a témában): január 28-tól február 23-ig; február 24-től március 6-ig; március 7-től március 21-ig; március 22-től április 3-ig (a kommentek között is hasznos dolgok); április 3-től 14-ig (a kommentek között is hasznos dolgok); április 15-től…..
rdos 2020.08.24 19:40:36
@Marton Péter: Mintha a kínai eftársak is tehetnének arról hogy a súlyos árvízi kérdéssel ne foglalkozzon a világ?

Vagy tényleg ennyire érzéketlen a világ szabadabbik fele mások szenvedése iránt, de ennyire szűk látókörű is a világ? Mert ha fél milliárd kínainak máshonnan jut étel, az máshonnan hiányozni fog. :-(
rdos 2020.08.25 13:52:32
@Marton Péter: Kicsit off-nak tűnik, de meglehet nem az. :-( Vagy 15 éve a kamarám a 12 KÖVIZIG-nek adott be azonos műszaki tartalmú vízjogi engedély kérelmet. A 12 hatóság többé kevésbé eltérő, de pont 12 fajta előírásokat illetve határozatokat hozott. :-( Rossz nyelvek szerint 13 fajtát, mert a másodfokú hatóság is eltért. :-( Vízjog pedig elvileg az országban csak 1 fajta van. :-(

Az eü-re semmi rálátásom sincs, de nem lepődnék meg ha itt is valami hasonló lenne a helyzet. :-( A zoperatív törzs titkos? kézi vezérlését már meg sem említem. :-(
Bár még csak a koronavírus okozta (gazdasági) pusztítás elején járunk, az irány, amerre a világ tart, egyre tisztábban látszik. A globális kereskedelem és értékláncok összeomlása, a tömeges munkanélküliség és az általános bizalmatlanság szinte tűpontos másolata a világ száz évvel ezelőtti…..
rdos 2020.08.24 15:45:50
@kazsiafigyelo: A kínai komisszárok betegek, de csak fejben. :-( Azon örömködnek hogy a katonaság számára ez mennyire kitűnő gyakorlat. Az normális hogy minden rosszban van valami jó is, de hogy nekik ez a jó, az a világ békésebbik felének nem jó hír. :-(
      Szövetségi ügyészek tartóztatták le Steve Bannon.  Balról a második a képen. Előadást is tartott Budapesten. Ő volt Trump agya, a nemzetközi populista mozgalom ideológiai vezére. Csalás vádjával tartóztatták le.       ..
rdos 2020.08.20 17:07:29
@Kettes: :-)
Apró Antal székébe ülne. Kövérébe. Meg Tisza Istvánéba. De nem fog...
rdos 2020.08.18 17:45:26
@Remete: Legyen igazad. :-) Bár mondjuk szerintem nevezett (Dobrev Klára férje) akkor tenné a legtöbbet a pártjáért és az országáért, ha a déká tiszteletbeli elnöke lenne az egyetlen beosztása. :-) A hívei így is imádnák, a többség pedig megnyugodna és tisztelné, hogy csak tiszteletbeli. :-)

Az ötletem ingyért adtam. Szívesen. :-)
       A válasz egyszerű.... azért mert Orbán daddy szereti Lukasenka daddy-t (backa-nak mondják belorusz nyelven, őt tényleg így hívják a minszki nerben). Mert  Orbán daddy mindig olyan akart lenni, mint Lukasenka daddy, kolhozelnök, aki erős, mint egy bivaly, vodkával és traktorral gyógyítja a…..
rdos 2020.08.18 09:42:52
@kemény keleti kommentelő: "Ha Ukrajnát lerohanta Putyin , akkor itt miért ne avatkozna be ? " A fehéroroszok túlnyomó hányada orosz barát és viszont, emiatt nem tartom valószínűnek az orosz katonai beavatkozást.

Ám ha a sztrájkok a fehérorosz olajipart is elérik, az már az oroszoknak is fájni fog. Szóval bármi is lehet. :-(
rdos 2020.08.18 15:33:25
@kemény keleti kommentelő: "Ha most nem lép közbe, akkor miért nem ? "

Utólag persze könnyű okosabbnak lenni, de az a gyanúm hogy Kelet-Ukrajna lerohanását Putyin utólag megbánhatta? :-) Nem volt az egy sikeres akció sem az oroszoknak, sem a donbaszi oroszoknak sem az ukránoknak és a vége sem látszik. :-(
rdos 2020.08.18 16:53:27
@mafi mushkila: "mert a mi szintén kétségkívül elcsalt választásunk, ráadásul BENNE az EU-ban, nem kapta meg ezt a figyelmet, ezt a kezdeményezést."

Pont ez az oka, hogy mi már benne vagyunk az Eu-ban (valójában a keleti végek donornak vannak az Eu-ban, vagy ha nem értenéd a német "hozzánk állást", csak három oka van, ez az Audi, a Mercedes és az Opel :-( ).

Az előző gondolathoz, hogy Oroszországnak mi lehet a szándéka Fehéroroszországgal. Átlátszón jelent meg pár napja, az örmény modellre tippel.

pcblog.atlatszo.hu/2020/08/17/belarusz-jovoje-mi-johet-lukasenko-utan/
Az elmúlt hetekben a houstoni kínai konzulátus bezárása, és a kínai egyetemisták kitiltásának belengetése - az online oktatásra hivatkozva - illetve a szaporodó kémügyek ráirányították a figyelmet az USA és Kína titkosszolgálatainak küzdelmére. Amit viszont látunk, az könnyen lehet, hogy csak a…..
rdos 2020.08.15 11:58:35
@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember: Őszintén remélem magam és a világ nem kínai hányada nevében hogy a világ azért fenn akad a torkukon. :-)

A kínai kommunista pártnak csak egyetlen baja van, az pedig saját maga. :-)
rdos 2020.08.17 14:08:36
@kazsiafigyelo: Jó kérdés hogy meddig ér el a kezük. Szerencsére mintha végre ráeszmélne a világ hogy Kína egyáltalán nem "barátságos"a világ nem kínai részével. :-(

privatbankar.hu/cikkek/makro/amerikai-jobbegyenes--lebuktatott-kinai-ugynok-hazakuldott-ujsagirok.html

Szerencsés esetben gyorsabban számolja fel a nyugat "Kína kezeit", mint amennyi új "kezet" létrehoz. :-)
Orbán Viktor korábban is bizonyította már, hogy külföldi elvbarátait nem hagyja az út szélén, sőt, ha nagy a baj, akár menedéket is nyújt számukra. Annak a lehetősége persze kicsi, hogy a volt észak-macedón miniszterelnök után a belarusz elnök is nálunk talál menedéket, ha netán elűzi saját népe…..
rdos 2020.08.16 15:57:01
       A sok háttérhatalmazás mögött volt egy  szakmainak tűnő megjegyzése is Vidnyánszkynak, amire természetesen nem reagált senki, vélhetően azért, mert Magyarországon a színház, a politikai őrjöngésen túl, nagyon kevés embert érdekel.      Vidnyánszky Attila azt mondta, hogy a "német színház…..
rdos 2020.08.16 15:34:07
@jotunder: Jaja. :-) A viccet én is szeretem, még ha fehérorosz is. :-) A Vidnyánszkyra meg szót nem pazarolnék. Leginkább azért, mert vannak az életben fontos dolgok. :-) És vannak nem fontosak, de sajnos tényleg vannak. :-(