Adatok
fastcar
0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Kádár-rendszer társadalmában kiemelt szerepet töltöttek be az anyagi javak, különösen a személygépkocsik. Ekkoriban vált alapvető céllá, hogy minden családban legyen legalább egy autó, lehetőleg minél korábban- ahogy a szólás mondja: "előbb a kocsi aztán a kicsi".
Azonban nem volt egyszerű…..
fastcar
2021.04.20 21:48:06
@stero: Mint olvashattad, a haszonjárművek kívül estek a magánforgalomban értékesített járművek körén, ráadásul az már akkor is nagy-teherautónak vagy busznak minősült. A Polonéz meg nem is létezett 1974-ben, csak az évtized vége felé jelent meg. Magyarországon pedig kb. 82-től volt kapható.
fastcar
2021.04.20 21:52:43
@Ehetetlen Odó: Nekünk is volt befizetésünk egy új Zsigulira, de jött egy lehetőség, amikor a 120-as Skodából kijött a frissített, de még nem végleges modell (még a régi, mélyen ülő lámpa volt, de már műanyag maszkkal), hogy átváltva az előjegyzést pár hónap alatt autó legyen, úgyhogy 1983-ban így lett új Skodánk.
Drive Me Baby
Ők a világ legnagyobb sztárjai, de az autójuk olcsóbb, mint gondolnád
2021.03.18 08:57:53
A világsztárokról sokan hiszik, hogy kizárólag a legdrágább luxusautókkal furikáznak. Okkal, hiszen elég csak egy pillantást vetnünk Kylie Jenner, Cardi B, Schwarzenegger vagy Cristiano Ronaldo autógyűjteményére. Vannak azonban sztárok, akiknek autói sokkal szerényebbek, mint azt gondolnánk.…..
fastcar
2021.03.19 13:53:09
@Laciii: És a Honda Accord mellett tucatnyi szuper- és hipersportkocsija van (pl Lamborghini Veneno Roadster, Bugatti Veyron Mansory, Ferrari Sergio, stb), mert az ért mégse mindig jó az Accord. Persze az irodába bemenni tökéletesen megteszi.
Ismertem Magyarországon olyan embert a 90-es évek első felében, akinek 2 Rolls-Royce-a, Ferrari Testarossája és Lamborghini Countach-a volt, de hétköznap többnyire egy Citroen XM Breakkel vagy egy már akkor sem új Mitsubishi Pajeroval járt. Építési vállalkozóként a helyszínekre kijárni az utóbbi két autó volt az optimális az előbbi 4 ellenében.
Ismertem Magyarországon olyan embert a 90-es évek első felében, akinek 2 Rolls-Royce-a, Ferrari Testarossája és Lamborghini Countach-a volt, de hétköznap többnyire egy Citroen XM Breakkel vagy egy már akkor sem új Mitsubishi Pajeroval járt. Építési vállalkozóként a helyszínekre kijárni az utóbbi két autó volt az optimális az előbbi 4 ellenében.
Rég volt új poszt az Autonánia-rovatban. Pista már nem álmodozik, hanem ha felhorgad, vadul vesz is. Dani áttette a fókuszt autókról robogókra. Bende Tibby épp a Bogara megültetésével, majd visszamagasításával, majd újbóli megültetésével, és az ehhez kapcsolódó filozófiai…..
fastcar
2014.10.02 16:18:20
@Csikós Zsolt:
Hali!
Mint már korábban jelezték, 97-ig volt a boxer (gyakorlatilag ugyanaz, ami 71-ben megjelent), de azért volt még néhány boxer az Alfa Romeo múltjában, ami kicsit jobb volt, mint ez az öntvényblokkos (az egyetlen nem alublokkos motor az 50-es évek eleje óta - egészen a Fiat-blokkos 16-szelepes TS motrjainak bevezetéséig) tömegcikk.
A 70-es években a prototípus-világbajnokságban 3-literes, 12-hengeres boxerrel futott az Alfa, amit aztán először a Brabhamnek adtak el az F1-be (Lauda csak annyit mondott Ecclestone-nak - a Brabham tulajának -, mikor Cosworth V8-ra váltott, hogy "hát nem egy Alfa-motor"), majd a gyári, újraéledő F1-modelljében is ez teljesített szolgálatot az évtized végén.
Illetve 1940-ben volt két, szivar alakú GP-autó, melyeket 1,5-literes, 12-hengeres, Roots-kompresszoros 560 LE-s motor hajtott. A típusjelzése Tipo 512 volt, ahol az 5-ös szám az 1,5-literes lökettérfogatra, míg a 12 a hengerek számára utalt.
Hali!
Mint már korábban jelezték, 97-ig volt a boxer (gyakorlatilag ugyanaz, ami 71-ben megjelent), de azért volt még néhány boxer az Alfa Romeo múltjában, ami kicsit jobb volt, mint ez az öntvényblokkos (az egyetlen nem alublokkos motor az 50-es évek eleje óta - egészen a Fiat-blokkos 16-szelepes TS motrjainak bevezetéséig) tömegcikk.
A 70-es években a prototípus-világbajnokságban 3-literes, 12-hengeres boxerrel futott az Alfa, amit aztán először a Brabhamnek adtak el az F1-be (Lauda csak annyit mondott Ecclestone-nak - a Brabham tulajának -, mikor Cosworth V8-ra váltott, hogy "hát nem egy Alfa-motor"), majd a gyári, újraéledő F1-modelljében is ez teljesített szolgálatot az évtized végén.
Illetve 1940-ben volt két, szivar alakú GP-autó, melyeket 1,5-literes, 12-hengeres, Roots-kompresszoros 560 LE-s motor hajtott. A típusjelzése Tipo 512 volt, ahol az 5-ös szám az 1,5-literes lökettérfogatra, míg a 12 a hengerek számára utalt.
Kábé félmilliárd forintnyi Alfa Romeo veterán várt minket. Csak be kellett ülni, kihajtani a pályára, és kezdődhetett az őrjöngés Vélemények az azonos című írásunkról...
fastcar
2010.05.28 02:43:15
@nem kéne...:
Elolvastad a belinkelt képek címét? Na és akkor??? ;)
És a Juniornak is könnyített cuccokból állt a kasznija. Alu, magnézium és plexi voltak a fö anyagok.
Az eredeti GTA-nál Giulia GT 940 kilójából csináltak utcai autóként 785-öt. Az annyi, hogy minden hatodik kilót kivágták az autóból!!!
Elolvastad a belinkelt képek címét? Na és akkor??? ;)
És a Juniornak is könnyített cuccokból állt a kasznija. Alu, magnézium és plexi voltak a fö anyagok.
Az eredeti GTA-nál Giulia GT 940 kilójából csináltak utcai autóként 785-öt. Az annyi, hogy minden hatodik kilót kivágták az autóból!!!
fastcar
2010.05.28 02:49:20
@snowman:
Volt ilyen. Alfa Romeo Zagato 4R-nek hívták. 1968-70 között készült 98 példányban. A Giulia motorjával, 4-tárcsafékes, finom futómüvével és az 1929-es 6C 1750 karosszériájával (igaz, nem a 3-lámpás kivitelben)
Volt ilyen. Alfa Romeo Zagato 4R-nek hívták. 1968-70 között készült 98 példányban. A Giulia motorjával, 4-tárcsafékes, finom futómüvével és az 1929-es 6C 1750 karosszériájával (igaz, nem a 3-lámpás kivitelben)
fastcar
2010.05.28 06:37:58
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz