Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Erik von Orhideenwald

0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Belorusz spárga 2013.11.28 10:08:09
A Volvo teherautós részlegének legutóbbi, Jean-Claude Van Damme főszereplésével készült verziója órák alatt felszántotta a netet. Már készült mindenféle átirat, photoshoppolták az öreg van Damme-ot BKV buszra, született székely verzió. De csak a fehéroroszok voltak elég…..
Erik von Orhideenwald 2013.11.28 11:42:36
@okoskodó:
Az egészben a trükk az utómunkával kivett biztosítókötél volt.
"...valóban felvették, de a színész egy biztonsági kötélen lóg, amit kivettek utómunkában, és egyetlen snittet látunk vágás nélkül." (@Plastik.hu)

New York Times cikk: blogs.wsj.com/speakeasy/2013/11/15/how-volvo-created-the-jean-claude-van-damme-video/
Erik von Orhideenwald 2013.11.28 11:47:06
@Erik von Orhideenwald: Elnézést, Wall Street Journal a forrás, nem New York Times.
Mindannyian hagytunk már ezt-azt autó tetején vagy a motorháztetőn. Ebben a videóban is hasonlót látunk, igaz, itt egy kerámiabögre maradt a SUV lökhárítóján. A motoros észreveszi, leemeli és beadja az ablakon: mi ez, ha nem jófejség? Nekem sikerült már így elvesztenem…..
Erik von Orhideenwald 2013.07.10 18:46:40
TComment Motorozni halálos 2013.07.10 06:53:13
A motor számtalan szempontból biztonságosabb, mint az autó, de ezt anyánk sosem hinné el nekünk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Erik von Orhideenwald 2013.07.10 12:16:45
@egyhatosmotor: ?
És ezzel most mit szerettél volna közölni?
Erik von Orhideenwald 2013.07.10 12:28:39
@egyhatosmotor: Ja, oké, értem. :D
Erik von Orhideenwald 2013.07.10 12:39:19
@Ulomenen: A vezetéstechnikai tréninget én is nagyon támogatom. Kötelezővé nem tenném, aki hülye, az utána is az marad, rajtuk nem segít. Motors ismrőseim közel 90%-a (olyan sokan nincsenek) becsülendő módon éves szinten egyszer biztos elmennek ilyen vezetéstechnikai tréningekre.
Én voltam autóval többször is, és nagyon hasznos dolgokat tanítottak még 10 év vezetés után is, pedig telejesen átlagos vezető vagyok. Értem ez alatt, hogy nekem a biztonság fontosabb, mint, hogy megmutassam a másik marhának a pirosnál, hogy az enyém hosszabb. Ehhez rövid az élet, marhából pedig rengeteg van.
A komolyabb tanfolyamoknak megkérik az árát is, de aki autót/motort vesz, annak ez bele kellene férjen, hiszen egyik sem olcsó üzem. (A további vita elkerülése végett tekintsünk el az "sokaknak azért van autójuk, hogy bejussanak a munkahelyükre" demagóg dumától.) Én is arra használom, hogy biztonságban, és kényelmesen eljussak A-ból B-be.
Belsőség Heti merítés 2013.07.07 09:40:23
Isteni Szerkezet 1981 márciusa: nagy az öröm a Németh családban: lehet menni átvenni a Kispolszkit az Autóker csepeli telepére. Nagypapa szabadnapot vett ki a Vállalatnál, és elindult elhozni élete első autóját. A telepen persze nem fogadta a bőség zavara, legalább is a mai…..
HamPLÓ A firenzei dóm homlokzata 2013.07.05 17:00:00
A tegnapi felső-sziléziai bejegyzés után most megint klasszikusabb turisztikai vizekre eveznék, vagy hogy is kell ezt mondani :) A sienai dómnál írtam, hogy először csicsásnak találtam, pár toszkán nagyvárossal később viszont már decens és visszafogott darabként gondoltam rá.…..
TComment Akik mögött soha! 2013.06.26 12:13:03
Van egy toplistám, akiknek még a közeléből is menekülök. Lehet, hogy ez a hosszú élet titka? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Erik von Orhideenwald 2013.06.27 11:25:57
@Manarola: @Palex: Ami otthon megy a zebrák környékén az egy vicc. Valaki aon bosszankodott, hogy csak ő van az úton, de a gyalogos nem képes megvárni míg ő "elsuhan".
Mert megállni mennyiből áll? Aki ezzel a művelettel kapcsolatban a kevesebb fogyasztást hozza fel, annak akkor tényleg el kellene gondolkoznia, hogy képes-e fenntartani az autóját...
Erik von Orhideenwald 2013.06.27 11:35:53
@Palex: Engem egy 150 eurós büntetés évekkel ezelőtt megtanított, hogy azóta mindig megállok.
Erik von Orhideenwald 2013.06.27 11:41:59
@Palex: Néhány hónapja a főnökömmel voltunk az USA-ban, Pittsburghben, és furcsa volt, hogy az iskolabuszt senki nem előzi, mikor az áll. Szépen torlódik mögötte a sor. Erre mesélte, hogy ő eddig egyszer látta, hogy valaki megelőzi, de a rendőr ki is kapta utána. Van állam, ahol törvény is tiltja a megelőzését.
Nóra öt éve eladta az autóját, de az új tulaj nem íratta át, majd begyűjtött egy tucat büntetést. Mégis Nórát akarják kiforgatni mindenéből. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Erik von Orhideenwald 2013.06.27 10:33:30
Komolyan mondom, amit olvasok, hogy néha mi megy az felháborító. A legfelháborítóbb, hogy gyakorlatilag az is elérhetetlen, akivel perben áll az ember. Jogilag pedig az átlagembernek semmi esélye nincs, hacsak nincs egy tökös ügyvédje: Simán fenyegethetnek, zár alá vonhatnak mindenféle behajtók bármit, és utána az Istennek nem tudja leszedetni az ember behajtási meghagyást.
A családban a mai napig van olyan 10 éve vásárolt lakás, ahol a hozzá vásárolt két teremgarázs helyből mostanra az egyik látszik tisztázódni, a másik tuti, hogy úszik. Az ügyvédek szerint nincs mit tenni, annak ellenére, hogy számlával, szerződéssel igazolható minden. Hátul vagyunk az adósságrendezési sorban, első az OTP. Van olyan lakó, akinek a mai napig nincs a nevén a lakása. Az építtető azóta is röhög a markába, és a legújabb luxusautókkal jár, gondolom, hogy froclizza a népet.
Úgyhogy én azóta mindenhova viszem az ügyvédemet. Már autót is csak így veszek, ahol a szerződés feltételekhez köti a teljes összeg részletekben történő kifizetését: eredetiség vizsga után X hányad, nullás banki igazolás után X hányad, igazolt átírás után a maradék. Egyszerűen muszáj vagyok magam a dolgoknak elébe menni, ha a jogredszer nem nyújt védelmet. Mióta így csinálom nem is ért meglepetés. Akinek nem tetszik, kereshet más vevőt. Ugyanez lakásvásárlásnál is.
Van pl. ismerős, aki BP belvárosában vett új tetőtéri beépítést, az építtető mindössze a tulajdoni lapra felejtette el bejegyeztetni ennek tényét. Úgyhogy most az újonnan megépült új 16 lakás tulajdonosai nem tudják a nevükre írni a lakásokat, mert azok papíron nem is léteznek. 16 új lakó papíron most egy közös padlástéren osztozik. Nem irigylem őket...
Erik von Orhideenwald 2013.06.27 10:48:38
@kovi1970: :D Ezt nem tudom, mert én nem lakom ott, viszont a ottlakók már volt, hogy majdnem nekimentek. Nem is csodálom... Ha azt vesszük van, aki 10 éve "hajléktalan". Csak egy külön blogot lehetne futtatni a "Tékozló homár"-hoz hasonlóan, ami csak ingatlanügyekkel foglalkozna.
Húsz éve vezetek, azóta nem tudok rájönni, mi lehet annyira sürgős, hogy csakis egy magányos jármű előtti átrohanással oldható meg? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Erik von Orhideenwald 2013.05.03 10:59:19
Én jelenleg Salzburgban élek már harmadik éve, előtte pedig Pesten húztam le 8 évet kocsival, kerépárral, gyalog, mindenhogyan.

Itt kint sokkal nyugodtabb a vezetési morál, viszont - és most általánosítok - az osztrákok nagy része egyszerűen nem tud vezetni. Legalábbis Salzburg egy falu Pesthez képest, és mint videki város, iszonyatosan rutintalan a nagy többség, úgyhogy inkább a kocavezetők miatt kell vigyázni - van belőlük egy városnyi. Ráadásul olyan E63/S6/Porsche, stb csodacirkálókkal képesek nem vezetni tudni, hogy elképesztő, tehát nem csak a hétvégi anyukák csoportjára vonatkozik a fenti kijelentésem. Ez nem vonja maga után a következtetést, hogy én Schumacher rutinjával nyomom a mindennapokban, de nagyon nehéz volt átszokni a pesti forgalomból a kinti "tötymörgésbe", viszont az itteni átlagnál jobban vezetnek a külföldiek.
Viszont, amit otthon csak most kezdek felfedezni, de itt kint nagyon aktívan él a köztudatban: Mindenki előzékeny (bár ez ferdítés lenne, mert osztrákból is van suttyó szép számmal, hiszen a nemzetiséggel nem jön automatikusan magasabb IQ szint), és legfőképpen a lassabban közlekedőkkel szemben: Gyalogos, és mivel vidékről beszélünk, magyar viszonylatban 5 critical mass mennyiségű biciklissel napi szinten - igaz szinte mindenhol van biciklis sáv. Ha ezen két csoport valamely tagja is akár csak megközelít egy átkelőhelyet, akkor mindenki a kormányba kapaszkodva tapossa a féket. Ezzel pedig mélyen egyetértek, szomorú, hogy ez otthon (még) nem így van. Aki autósként a lassítás miatti többletfogyasztáson agyal, az pedig inkább utazzon mással, vagy elektromos kocsival, mert az fékezéskor visszatermel.
A Figyelmetlen Gyalogos problémája azonban itt is fennáll, és mint a cikkíró is felvetette, itt sem más a probléma: A gyalogosok nagy részét a saját 30 centi sugarú szférájukon kívül az égvilágon semmi sem érdekli. Ezért is szerez be minden biciklis az első nap után egy jó csengőt. Rengeteg a bamba ember, a bamba turista pedig még rosszabb.
Belsőség Heti merítés 2013.04.21 09:58:20
Ha megy, nagyon megy. Ha áll, nagyon áll. Körülbelül két éve úgy éreztem, hogy kezd kihalni belőlem a vezetés szeretete köszönhetően a napi rutin vezetésnek (munka oda-vissza), már rég nem vágytam csak úgy autókázni a hétvégéken. Hollandiában élek, itt amúgy is jobbára…..
Erik von Orhideenwald 2013.04.21 13:08:01
@LSL: "Én vagyok amúgy az egyetlen akinek a Parketta nem tetszik?" - Nem, már ketten vagyunk. *Szerintem* bután néz ki nagyon. (Ezek a kisméretű "élményautók" (azt hiszem ez az aktuális megnevezés) sosem jöttek be. Mint ahogy az Alfa Spider sem.) Viszont, mint a cikkből is látszik, van akinek meg ez az álma. Nem vagyunk egyformák... :)
Belsőség Heti merítés 2013.03.17 08:42:19
Duci Juci Nehéz nem elfogultnak lennem, mivel életem első autója volt. Egyszóval nagyon szerettem/szerettük, 2,5 évig volt nálam. Ez alatt kb. 50 000km-t hajtottam bele. A km számlálója 5 számjegyes, tehát talán 2 (vagy 3:)) lett volna az első számjegy... Ennek ellenére nagyon…..
Erik von Orhideenwald 2013.03.17 19:27:56
@el-enor: Hidd el, ha lehetne választani, akkor biztos mást vettem volna. Egyébként nem panaszkodok: a céges autó szerintem mindig a világ legjobb autója lesz - márkától függtelenül. Peugeotból pedig a 607 az egyetlen, ami kényelmes belülről 4 főnek is. Ez ráadásul valami múzeumé lehetett annyira megkímélt állapotban van. :)
Amúgy nem azon van a hangsúly, hogy szar az 508, de nekem kicsi. A 407-ben nagyobb a hely belülről. Titkon még bízom benne, hogy kijön valami 608-as modell, vagy jobb típus, addig meg tökéletes a 607. Nagy, erős, automata és ingyen van.
Erik von Orhideenwald 2013.03.18 18:42:45
@magyar_ellenállás: Másként látjuk.
Térdig lógó arccal húztuk a belünket az éjszakai parkolóban az autó felé Papp Tibivel. Egyikünknek sem volt nagyon beszédes kedve, egy full-size cikkgyártó-maraton a Genfi Autószalonon bárkit taccsra vág még úgy is, hogy nem először csináljuk. Innen nézve csak egy Toyota IQ,…..
Sokan és sokszor vitáztak már arról, hogy szabad-e gyereket motoron szállítani. A törvény megengedni, amennyiben eléri a lábtartót, sőt, léteznek fixen felszerelhető motoros gyerekülések is. A japánban készült videó megnézése után mi is elbizonytalanodtunk – rossz nézni,…..
Emlékeznek még tán, tavaly december végén történt az a bizonyos közúti Illegal drift-akció, amit - fantasztikus érzékkel - pár kevésbé elmés szervező egy körforgalomba szervezett Debrecenben. Majd az egészet rögzítették temérdek videón és büszkén tolták velük tele a…..
Erik von Orhideenwald 2013.01.19 16:15:27
Más téma, de a parkolós kresz szabályokhoz:

@nincs_nick: "Szerinted miért van kitéve néhány parkolóba, hogy a területén a kresz szabályi érvényesek?"

Viszont annak ellenére, hogy ki van rakva a birka autósok 90%-ka elfelejti ezt. Ezúton is tisztelet a kivételnek! [Tetszőleges nagyáruház neve] parkolóban folyamatos mutogatás tárgya a sorok végén be nem tartott jobb kéz szabály. Úgy megnézném egy esetleges csattanáskor, mikor a rendőr úr elmagyarázná a delikvensnek, hogy kinek is van igaza...
Mint azt már itt-ott látni lehetett, a Koobe Magyarország is belecsapott az Onyx Boox60 forgalmazásába. Az árverseny még nem érezhető, ellenben belevágtak a felület magyarításába, úgyhogy előbb utóbb magyarul is meg fog tanulni ez az egyébként roppant használható szerkezet. Hogy…..
Erik von Orhideenwald 2010.05.27 22:54:12
@sentrygun: Elnézést a dupla posztért, nem frissített a böngészőm.
Erik von Orhideenwald 2010.05.28 11:02:52
@Dworkyll: Köszi a gyors választ! Meglátjuk mit reagálnak... :)
Erik von Orhideenwald 2010.05.31 16:40:57
@sentrygun:
Megjött a válasz is. (Sajnos) már ők is csak a Wifi-s verziót forgalmazzák, 99 ezer Ft-os áron. :(
Tudom, ez már zsinórban a második post az iPad népszerűségéről, de olyan ritkán kapunk hivatalos számokat Cupertinóból, hogy azt a keveset meg kell becsülni. Szóval a sajtóközlemény szerint kevesebb mint hatvan nap alatt kétmillió iPad fogyott világszerte. "Köszönjük a…..
Erik von Orhideenwald 2010.05.31 16:36:58
@Bambalazs: Hát ha még ráadásként az igényeket is ki fogják tudni elégíteni... 8M+ ? :) Várjuk! Már várom a hazai forgalmazást. Bár valószínűleg inkább nyáron bevásárolok külföldön egyet, mert nem fogom kibírni az itthoni bevezetésig. :)