Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Linkovic Csumoszky

63 bejegyzést írt és 888 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az Irrational Games befejezi működését, legalábbis a mostani formában mindenképpen. Ezt Ken Levine, a cég vezetője és egyik alapítója jelentette be a stúdió honlapján. Az Irrational Gamesnek 17 éves működése alatt olyan játékokat köszönhettünk, mint a System Shock 2 vagy a…..
Linkovic Csumoszky 2014.02.19 10:34:23
@balkan: pontosan erről van szó. egyre több "mainstream"-dev lép erre az útra és ez szerintem baromira izgalmas. már egy ideje nyomasztó volt a monsta kiadó-fejlesztő cégek (akik úgy az elmúlt 10 évben gyakorlatilag minden, 10 főnél több embert foglalkoztató fejlesztő-stúdiót bekebeleztek) egyeduralma és az ő "áldásos" tevékenységük mely a mainstream játékpiac már-már nyomasztóan egysíkú homogenizálásához vezetett. műfajok gyakorlatilag megszűntek létezni, ezek a cégek hollywood-i mintájú franchise-rendszer kiépítésére törekszenek; gyakorlatilag egy játék már nem születhet anélkül, hogy ne terveznék gyors egymásutánban az utána következő részeket, minimális változtatásokkal (ennek legnagyobb áldozata az én szememben az Assassin's Creed lett).. több kreativitás kellene a piacra és azt hiszem az, hogy köztiszteletnek örvendő dev-ek is ezt az utat választják, több mint üdvözlendő.
Rá kellett jönnöm, hogy soha nem lesz annyi időm, hogy komplett játékteszteket írjak, bármennyire szeretnék, ezért röviden és tömören megmondom a megmondani valómat, aztán ti majd vitába szálltok velem, ha van miért. Tehát... Az utóbbi évek legjobb játéka #1: BORDERLANDS…..
Linkovic Csumoszky 2013.05.12 13:27:50
Bioshock Infinite kritikája többé-kevésbé jogos, bár szerintem ettől függetlenül is baromi jó játék lett. nem tudom hogy normálon milyen, 1999 módban értelmet nyer a pénz gyűjtögetése (egy pillanat alatt eltapsolod, ráadásul minden elhalálozás jelentősebb mennyiségű pénzt levon tőled, ha elfogy, akkor mehetsz vissza az utolsó checkpoint-hoz, amit szintén nem oszt olyan bőkezűen a program mint normál fokozaton), a "plazmidok" fejlesztése ötletes és meglepően sok kombináció van, ami működik. a játékmenet egyébként egyértelműen Elizabeth miatt lett lebutítva, hogy hasznos tudjon lenni. ettől függetlenül érthető hogy mindenki kicsit becsapottnak érezte magát amiatt amilyen a játék végül lett, ahhoz képest, amit 2 éve az E3-on demóztak. a játéktér enyhén szólva is limitált, a skyline-os móka közel sem úgy működik mint ahogyan azt prezentálták (valójában csak nagyon szűk területekre koncentrálódik) és ironikus módon az egész játéktér a nyitott terek ellenére még az első Bioshock-hoz képest is sokkal szűkre szabottabbnak tűnik. ettől függetlenül is azt mondom, hogy remek játék, rengeteg apró rejtett utalással és üzenettel, érthetetlen, hogy a fejlesztők miért játszottak ennyire biztonsági játékot ezzel a lineáris cső-shooter játékmenettel / pályaszerkezetekkel. a skyline, a levegőben lebegő város adta volna magából a viszonylagos szabadságot, a free roam lehetőségét, de ezt a ziccert a fejlesztők valamiért fájóan kihagyták.
Linkovic Csumoszky 2013.05.12 18:44:57
Geekblog Max Payne 3 2012.06.22 15:07:00
Már az elsőként nyilvánosságra hozott képeknél nem stimmelt a dolog, a trailerek sem voltak túl bíztatók, és a játék megerősíti a korai sejtéseket: ez nem Max Payne. Hívhatják annak, de hívhatnák akár Die Hardnak, még inkább Man on Fire-nek, vagy akár John Doe-nak,…..
Geekblog Dredd trailer 2012.06.21 12:44:00
He is the Law! Még a végén jó lesz... mert ez így első blikkre elég stílusosnak és tökösnek tűnik, és hát a '95-ös adaptációtól mélyebbre úgyse lehet menni... (Bár kicsit mintha a The Raid-re rímelne a "be vagyunk zárva egy épületbe, és nyírjunk ki mindenkit"…..
Linkovic Csumoszky 2012.06.21 23:36:55
@Chavez: "Hány film lett volna megmenthető, ha időben közbelép valaki és rácsap a rendező kezére"

kicsit off, de mondjuk ezt megfordítanám, hány bukott/hányattatott sorsú film lehetett volna jó, ha hagyják a rendezőt/alkotókat dolgozni? hány olyan eset volt, amikor arrogáns és dilettáns produceri döntések basztak tönkre ígéretes filmeket és/vagy lehetetlenítették el tehetséges, lelkes rendezők munkáját..? lehetne erről is mesélni.
IDDQD A game over halála 2012.03.06 07:36:00
Minap meséltem Tylernek, hogy felhúztam magam egy XBLA-játékon. Letöltöttem a Radiant Silvergun remake-jét, és kipróbáltam, de már a második pályán meghaltam – és utána kezdhettem az egészet elölről. Mire Tyler szeme felcsillant, mintha Mariót látta volna Zeldával…..
Linkovic Csumoszky 2012.03.06 10:34:50
@Mortician: ja, a neverhood-ban váratlan halál = beleugrasz a feneketlen lyukba, amikor 3 tábla figyelmeztet rá, hogy "ne ugorj bele a feneketlen lyukba". :) www.youtube.com/watch?v=DUX8O6LMv9A
Linkovic Csumoszky 2012.03.06 11:13:18
@Bogoj: erről szólj a bethesda-nak is (Skyrim-be több száz órát tettem bele és még mindig nem látom a végét..)
  Az újonnan elinduló (?)  "sorozatban" olyan emberekről lesz szó, akik emlékezetes alakítást nyújtottak egy vagy több filmben úgy, hogy az arcukat nem igazán láthattuk. (Szóval nem a lényről, vagy éppen a "smink" megvalósításáról pötyögök.)  Ragadozóként…..
Geekblog The Hobbit trailer 2011.12.21 08:42:56
Vissza Középföldére, barátaim! Vissza Középföldére! ..
Linkovic Csumoszky 2011.12.22 10:44:42
Bocs a hosszú kihagyásért, van az úgy, hogy annyira felgyűlik a meló, hogy az embernek nincs ideje posztolni, és néha ez egyszerre történik meg a blog összes szerzőjével (kivéve Hancuval, aki az elmúlt két hétben Frisco környékén ette a későn nyaralók keserű kenyerét). El is…..
Linkovic Csumoszky 2011.12.08 23:32:07
@hegeszto: azt ugye tudod, hogy a 'trágár szöveget' KIZÁRÓLAG a magyar szinkron készítőinek köszönheted? az eredeti szövegben alig van káromkodás és ami van, az is ki van sípolva.
Geekblog GTA V - előzetes 2011.11.02 16:12:00
A Fast and Furious elmehet a p*csába.. mert jön az új Grand Theft Auto! ..
Linkovic Csumoszky 2011.11.02 20:33:43
@Cadaver!!: nekem a GTA mindig is egy F&F típusú játék volt: eszetlen száguldozás, autós üldözések, autólopás, nagyváros, rendőrök magadra uszítása, fegyverek, pénz, pénzszerzés fegyverekkel.. (a Ballad of Gay Tony-t meg még inkább elvitték ebbe az irányba.) de van aki képes órákat elszórakozni a járókelők meg a környezet leamortizálásával, vagy hogy hogyan lehet elhalálozni a legkülönbözőbb akrobatikus mutatványokkal (kismillió ilyen dögunalmas user-made videó van fent a youtube-on).. a játéknak ez a része engem soha nem érdekelt.
Geekblog Max Payne 3 - előzetes 2011.09.14 19:11:00
Én azt mondom, nem lesz ez rossz: a poszterről mondjuk nekem inkább egy alkoholista John McClane ugrott be, de a Rockstar Games legalább be merte vállalni, hogy csavar egy merészet a sztorin, s a neo-noir balladát elviszi a trash irányába; főszerepben egy lepukkant, életunt Max Payne-el.…..
Linkovic Csumoszky 2011.09.14 20:58:57
@Chavez: pont erre mondtam, hogy bátor vállalkozás továbbmenni ebbe a brazíliai lövöldözős/túszejtős irányba.. ráadásul a bullet time-nak ebben a trailer-ben nyoma sincs, nem lepődnék meg, ha a rockstar teljesen száműzné a valószerűség kedvéért.. talán elveszíti a játék a varázsát, talán csinálnak valami újat, ami továbbviszi egy másik irányba.. vagy szimplán szar lesz. meglátjuk

legrosszabb esetben játszol egy jót, mint ha a Kane and Lynch-et tolnád.. aztán elfelejted, mint a Mátrix 2-3-at és csak az elsőt tekinted legitimnek (az MP esetében mondjuk az első kettőt)
Geekblog Submarine - előzetes 2011.04.23 11:57:00
Bárhol is írjanak a Submarine-ról, a Rushmore és a Harold és Maude mindig felbukkan hivatkozási pontként. És valóban, a második tréler alapján bátran állítható, hogy akiknek bejött a fentebb említett két film, a Submarine-t is imádni fogja. Elvont humor, különc tinik, az első…..
Linkovic Csumoszky 2011.04.23 16:38:13
@RoFä: egyetértek. kellemes meglepetés volt
Egy agyalágyult hatvanas-hetvenesévekbeli ötletet újra és újrahasznosítani, nos, tudjuk hogy az ilyesmi nem újdonság a hollywoodi "kreatívok" részéről - tényleg, van aki *lelkesedik*, rajong a Majmok bolygója-filmekért? Szerintem totális, unalmas baromság mindegyik. Na…..
Linkovic Csumoszky 2011.04.14 14:11:01
@lojzi1: nekem pont a tim burton verzió tűnt műterminek. meg úgy általában semmi szükség nem volt arra a filmre
Geekblog A rejtőzködő 2011.03.17 09:30:00
Kétféle ember olvassa ezt a cikket. Az egyik már a címre pillantva csettint, örül, és azt gondolja magában, „a ’80-as évek egyik legfaszább sci-fi akciója – hú, de baromira szeretem ezt a filmet”, a másik meg, amelyik még nem látta, most elgondolkodhat az…..
Linkovic Csumoszky 2011.03.18 01:26:44
@budaid: a Nyugodjanak Békébennek rendkivül hálás vagyok azért a film végi párbaj-jelenetért, amelyikben a főszereplő és az egyik random rosszfiú kb. 20 másodpercen keresztül küldi a golyózáport egymásba, testközelből. epic!

www.youtube.com/watch?v=tmO5y1mFMMA

1:00 percnél
Geekblog Tron: Örökség 2010.12.13 20:00:00
Amikor 1997-ben a Deep Blue néven anyakönyvezett, szilíciumalapú létforma elpicsázta Kaszparovot, talán a legoptimistább szkeptikusok is nyeltek egyet sunyiba. Pedig Sztaniszlav Stanisław Lem és Artur C. Clarke, meg még számos további jövőlátó már mikor megregélte, hogy az…..
Linkovic Csumoszky 2010.12.18 21:40:22
@dzsingiszbatukan: a filmet nem, de a játékot imádtam. az első olyan gamma volt, amelyik elkezdte komolyan használni a shader-eket
Te díszítsd csak nyugodtan a fát, csomagold az ajándékaidat, majszold a bejglit, látogasd meg anyádékat - az igazi férfiak viszont nem a Jézuskára várnak, hanem Szegálra meg a Vandammra! Kung Fu Kriszmesz! ..
Linkovic Csumoszky 2010.12.17 15:09:56
@szoni_: azóta is egy télapónak öltözött baltás gyilkost vizionálok magam mögé, amikor csilingelést hallok. :)
A lopakodó taktikát és a közelharci bunyót frenetikusan ötvöző Arkham Asylum, az egyszerűen csak "Batman-szimulátor"-nak becézett játék végre videojáték fronton is helyére tette a képregényhősök renoméját. Jövőre érkezik a folytatás, az alábbi teaser-videóból…..
Linkovic Csumoszky 2010.12.14 12:46:56
@Andrews: lehet, hogy csak én szeretném annyira. egyelőre nincs megerősítve az infó
Geekblog Mass Effect 3 jövőre 2010.12.12 15:34:00
Tegnap megbízható marketinggel körítve jelentették be a kétezres évek legfontosabb sci-fi játéksorozatának záró epizódját, a Mass Effect 3-at. Ugyan hivatalosan ez eddig még nem történt meg, a fejlesztők soha nem titkolták, hogy a sorozatot trilógiának tervezik. A nagy hír…..
Tegye fel a kezét az, akit érdekel, hogy hogyan született az integrált áramkör. Senki? És hogy ki volt az első barátnője Henry Fordnak? Éppen mit vacsorázott Albert Einstein, amikor megalkotta a speciális relativitáselméletet? Pedig az imént felsorolt három dologból kettő nélkül…..
Linkovic Csumoszky 2010.11.10 13:51:15
Geekblog Sucker Punch - előzetes 2010.11.04 05:48:00
Zack Galafini... illetve Snyder munkásságának megvannak a rajongói, bár én a csávóban nem látok mást egy, a közepesnél jobb vizuális érzékkel megvert számítógépbuzinál. Ez a CGI-filmje is tele lesz csecse-színpompás akcióval, meg lesz neki egy legkevésbé sem eredeti…..
Vajon mi történt az Alien 5-tel? Jó kérdés, bár kár lenne tagadni a nyilvánvalót: valahol a Jean-Pierre Jeunet-féle Feltámad a Halál tehető felelőssé azért, hogy a széria jó időre jégre került, s 13 évet kellett várnunk arra, hogy egyáltalán felvetődjön egy új…..
Linkovic Csumoszky 2010.10.20 17:26:49
@Grunt: az első részben kezdetleges a kivitelezés? a harmadik meg jobb "technikailag"? hogy mondhatsz ilyet? a harmadik befejezetlen trükkjei a leggyalázatosabbak a szériában, az a plafonra montírozott báb-élien, attól voltak rémálmaim... a stáb saját bevallása szerint sem volt idő befejezni a trükköket.

az elsőben meg mégis mi "kezdetleges"? monumentális díszletek, zseniális fényképezés, értő rendezés. tényleg kíváncsi lennék rá, hogy mit értesz az alatt, hogy "kezdetleges"? talán, hogy lassú?
Minden idők legjobb trilógiái között tartják számon a Vissza a jövőben filmeket. Bizonyára tudjátok páran, hogy a főszerepet eredetileg nem Michael J. Fox játszotta volna, hanem Eric Stoltz. Öt hete zajlott a forgatás, mikor az alkotók úgy döntöttek, hogy ez így nem jó, valami…..
Linkovic Csumoszky 2010.10.13 15:45:06
@A.. Közbiztonság Szilárd: felesleges azért blogokra járni, hogy totál indokolatlanul beszólogass.
Hoppá, majdnem elmentünk az év híre mellett (kicsit el is mentünk, szeptemberi a hír). A játékipar két legviccesebb figurája, Ron Gilbert és Tim Schafer újra együtt dolgozik egy játékon Schafer cégében, a Double Fine-ban. Utoljára akkor voltak egy csapatban, amikor a Monkey Island…..
Linkovic Csumoszky 2010.10.12 11:55:48
@Linkovic Csumoszky: @Linkovic Csumoszky: "...ha bízok benne, hogy PC-re is kijön?"

...akármi is lesz az. ezek ketten szarba nem nyúlhatnak.
A mostanában megjelent Mafia 2-vel kapcsolatban lehetne sok jót, és még annál is több rosszat is mondani, de mivel ez a rovat csak érintőlegesen szól a játékokról, inkább hagyjuk is, mekkora létjogosultsága van egy hatalmas városba megálmodott autós-maffiás játéknak…..
Linkovic Csumoszky 2010.09.20 18:15:07
@moli: van hozzá freeride mod, az kb. a játék egyetlen működő része, a probléma viszont az, hogy nincs mit csinálni, a rendőrök magadra rántásán meg instant garázdálkodáson kívül. a város ugyanis totálisan üres, autókázhatsz benne, de nincs hova menni, nincs miért menni...

a sztori lapos, unalmas, nem működik semmilyen szinten, folyamatosan azt kívánod, bárcsak csinálhatnál valami mást, mint idegesítően unalmas cutscene animációkat nézni állandóan... ennek a játéknak egyetlen fun faktora lett volna, az a freeride és az open world environment, kár, hogy nincs freeride és nincs benne open world environment se, mert az egy dolog, hogy bejárhatod a várost, csak olyan elképesztően üres, hogy ennek gyakorlatilag semmi értelme nincsen.
Linkovic Csumoszky 2010.09.21 12:56:22
@moli: "ezert nem hasznalok firefoxot sem"

ööö, ez nem teljesen világos. miért is nem?
Tim Schafer az egyik kedvenc játékfejlesztőm – és ti is szeretitek, hiszen a Secret of the Monkey Islandet és a Day of the Tentacle-t is beszavaztátok a retrorovatba (de lesz itt még Grim Fandango is, úgy érzem). Schafer ezen túl nagyon vicces ember, azon kevesek közé tartozik,…..
Linkovic Csumoszky 2010.09.20 18:17:17
@brezsnyev: ja meg hozzá kell tenni, hogy ezt egyetlen platformon érték el (XBox exclusive játék lévén).
Linkovic Csumoszky 2010.09.20 19:11:41
@Linkovic Csumoszky: PS3-ra is kijött... my bad. a Psychonauts-al kevertem (amelyik legeslegutolsó pillanatig úgy volt, hogy XBox exkluzív lesz).
American McGee a játékipar kicsit kattant, de páratlan fantáziájú figurája. Leghíresebb munkája ugye az éppen tíz éve – úristen, az már tíz éve volt? – megjelent Alice, amiben McGee az Alice Csodaországbant értelmezte újra. Már az első artworkok is odavertek a késes…..