Regisztráció Blogot indítok
Adatok
buszosgabi

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Jó nagy terror lehet a hazai élelmiszerboltokban, ugyanis nem először kapunk olyan, a munkakörülményekre panaszkodó levelet bolti eladóktól, amit bájos módon elkeseredett vagy felháborodott vásárlók nevében írnak nekünk. Kedves Elkeseredett vásárló, irtó cselesek vagyunk és…..
Az alanti, nagyszerű, bár kemény és keserű levelet irodalmi alkotásként tesszük közzé. A világért sem szeretnénk például azt híresztelni, hogy a kispesti Europarkban lévő Interspar vezetősége hazahordja az árut. Nyilván nem tesznek ilyet, a Homár Tiborcának panaszában nem is…..
buszosgabi 2010.05.27 20:02:35
Válasz a "Ha tanultál volna..." típusú bejegyzésekre:
2 diplomával (nem WC-papírgyártó helyekről, hanem neves intézményekből , főiskolai Kereskedelmi közgazdász + kiegészítő marketing szakértő, és egyetemi szintű gazdasági szakkal - nem az állam pénzén, hanem munka mellett saját erőből-), szakmaival is bővített nyelvvizsgákkal, szaktanfolyamokkal, stb... is csak eladónak vagy árufeltöltőnek akartak felvenni az említett és a hozzájuk hasonló cégek megalázóan alacsony bérért és borzalmas körülményeket kínálva, ezért már évek óta inkább a BKV autóbuszait vezetem (na ez sem jobb ám, nehogy irigyeim legyenek), de dolgoztam a kereskedelemben, és a vendéglátásban is.
Meglátásom és tapasztalatom szerint ezekben az ágazatokban dolgozók, bár nagy a leterheltségük, és rabszolgaként dolgoztatják őket, nagyon hajlamosak a panaszkodásra. Mivel az egészségügyi dolgozók helyzetét nem tudom megítélni, így őrájuk most nem térek ki. Viszont a hitetlenkedőknek és a panaszkodóknak egy kis ízelítő:
1.) Egy jóhírű Balatoni szállodában a személyzet Április közepe és október vége között egyetlen szabadnapot sem kap, napi 12-14 órát dolgoznak, a szobatakarítók normája nem az említett 17 szoba ágyazása-takarítása/nap, hanem gyengébb napokon is 30-32 szobáé természetesen egyedül. A takarítónak le kell adnia a vendégek által elhasznált WC-papír előzőleg kódolt gurigáját, csak akkor kap helyette másikat, ugyanis feltételezik róla , hogy ellopná.
2.) Egy ismert üzletlánc Budapesti szupermarketében a dolgozók irigylik a Spar dolgozóit, azok biztos állása, jó munkakörülményei és időbeosztása miatt. Itt két-háromhavonta cserélődik a fél személyzet, a fluktuáció hatalmas, szabadság nincs, mindenki belebetegszik a munkába, a főnökök embertelenek, a munkakörülmények balkániak. A bolti dolgozók egy része nem alkalmazottként, hanem egyéni vállalkozóként dolgozik "árufeltöltő-eladó"-ként. Minden lehetőséget kihasználnak, hogy levonjanak a fizetésből, mindenkinek minden lépését figyelik, és mindenkiről feltételezik, hogy csal és lop, ezért a dolgozókat rendszeresen motozzák is.
3.) Egy ismert és jóhírű belvárosi cukrászda dolgozói a 12 órás műszak alatt naponta 2-szer mehetnek WC-re, alkalmanként maximum 5 percig. Volt akit kirúgtak azért, mert rendszeresen harmadszor is mennie kellett. Ráfogták, hogy "lopja a napot". Ebédelni 10 perc alatt kell, de az is csak akkor kerülhet sorra, ha épeen nincs vendég.
4.) és végül utoljára az autóbuszvezetésről: Kényelmetlenebb, és fárasztóbb, de felelősségteljesebb és nagyobb koncentrációt igénylő munka mind a kereskedelmnél, mind a szállodáknál, bár jobban is fizet. Állandóan figyelni kell a forgalomban résztvevőkre: az autós-motoros-biciklis ámokfutókra, a bamba gyalogosokra, az ideges és türelmetlen utasokra, stb. Szinte nincs megállás egész nap. Jellemzők a szörnyű munkakörülmények (pl. nyári melegben induláskor 60 fokos fülkehőmérséklet, kiszállási lehetőségek hiánya, stb.), Műszaki hibák, bunkó kollégák, jármű-alkatrész-személyzet-pénzhiány, pótlások, műszakcsere, átszervezés, éjszakai telefonok (pl. negyed 3-kor:"Jé,te otthon vagy még? Ma korábban kéne jönni!") forgalmi akadályok, terelés, menetrend-széthúzás (pl. 6 busz köreit vigyük el 4-en), hosszabbítás, osztott műszak ( két részben, közben csinálsz, amit akarsz, időre mész vissza a második részre), éjszakai-hajnali- későesti munkavégzés, nincs ünnepnap vagy hétvége. És itt nem csak a főnökök, hanem az utasok sem veszik emberszámba a dolgozót. Naponta legalább százszor hallom a "köcsög", "büdös paraszt", "szemét állat", stb. kifejezéseket. Az utasok mindent személyes sértésnek vesznek, mindenért baszogatnak, mindenért bepanaszolnak, és magyarázkodhat az ember rengeteg el nem követett dologért is. Mindezek ellenére sosem hallom a buszvezetőket sírni, pedig mi sem vagyunk fakírok. (Mondjuk a fizetésünket korrektül elszámolják, és a kötelező szabadnapokat is kiadják, illetve igyekeznek javítani az állapotokon.).
Szóval el kellene gondolkodni azon, hogy miket zúdítunk rá a többi emberre:
>Aki nem hiszi, hogy rabszolgaként robotoltatnak embereket, az még nem dolgozott sem a kereskedelemben, sem a vendéglátásban, de megkockáztatom, hogy fizikai munka közelében sosem járt.
>Aki nyomja a "tanultál volna ..., jártál volna egyetemre ..." stb. dumát, az okuljon az én példámból. Saját meggyőződésem, hogy az ember nem a papírért, hanem a tudásért, az elméje fejlesztéséért jár az egyetemre (sajnos ezzel kevesen vagyunk), és attól még lehet teljes értékű, boldog ember, ha nem a szakmájában, vagy nem diploma-igényes munkakörben dolgozik. A láblógató sógor-koma-jóbarát-rokon vonalon érvényesülők ne nézzék le a dolgozó embereket, mert ők sem kapnának munkát az ismerőseik nélkül.
>Aki pedig csak panaszkodni tud, az keressen magának valami olyan állást, amiben jobban fogja érezni magát. Ne dolgozzon emberek között, ha alkalmatlan rá. És legfőképp hagyja már abba az egész országot eluraló sopánkodást: "Ennél csak rosszabb lesz,...el kell menni külföldre, ..." stb.
(Elnézést kérek, hogy ilyen hosszúra sikerült, de a düh iratta ezt velem!)
buszosgabi 2010.05.27 21:27:14
@Valaki más: Igazán köszönöm a próbálkozást, hogy fogást találj rajtam, de sajnos bakot lőttél. Mint azt már írtam is, én munka mellett jártam főiskolára és egyetemre is, levelező és esti képzésekre. A szakmai gyakorlatról csak annyit, hogy kereskedelmi munkakörökben, értékesítésben, műszakvezetőként,üzletkötőként, és marketing munkatársként is van elég gyakorlatom, továbbá a szakképző oktatásban is tevékenykedtem oktatóként. Mintegy 10 év tapasztalat van a hátam mögött. Sőt, mivel a főállásomból nem tudok megélni, még ma is tevékenykedem ezekben a szakmákban.
buszosgabi 2010.05.28 11:49:04
@zsuzsistennő: Örömmel tölt el, hogy vannak még olyanok, akik egyetértenek velem, hogy nem kéne állandóan siránkozni.
Az Óbudai garázs állományában vagyok, az ahhoz tartozó járatokon lehet velem találkozni. Sokszor én sem tudom, hogy másnap hova fognak kiküldeni, sok az átszervezés és a pótlás. Leggyakrabban a 15, 16, 16A,26, 32, 86, 105, 133, 206 vonalakon lehet látni.