Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Takarító nő-ő-ő

0 bejegyzést írt és 60 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az Open Innovations Forum-on az orosz NCC és a magyar evopro között született megállapodás szerint Oroszország bekapcsolódik a kompozit szerkezetű Modulo buszcsalád gyártásába. A Moszkvában 2014. október 15-én aláírt megállapodást október 16-án Magyarországon a VII.…..
Omnibusz Buda ismét elesett? 2014.08.30 15:43:33
A BKK, pontosan 473 évvel azután,hogy a törökök elfoglalták Budát, augusztus 29-én kihirdette a 40 darabos dízel miditender végeredményét. Ahogy 1541-ben úgy most is a törökök nyertek a Budai várért zajló küzdelemben. Ötévnyi szerencsétlenkedés után végre pont kerülhet…..
Takarító nő-ő-ő 2014.09.08 05:17:04
@BPO654:
"Nálunk már szinte nincs is semmilyen buszgyár, törököknél meg van Karsan, Otokar, és Bozankaya."

Hát éppen ez az, amelyek meg még vannak, szeretnének valahogy megmaradni és visszakapaszkodni legalább a 5-6 évvel ezelőtti piaci részesedésükhöz (hogy onnan aztán újra fölfelé vehessék az irányt). Ez támogatás nélkül nem megy. Támogatás alatt nem a pénzbeli megtámogatást kell érteni, hanem azt, hogy ha a "mi gyártónk" is képes az elvárt műszaki szinvonalú járművek legyártására, akkor inkább őt részesítsük előnyben. Mindenütt ezt csinálják, csak ügyesebben leplezve...

Egyébként nem a Molitus találta ki a nyilvánvalóan "öngyilkossággal" felérő 86 millás árat. Nekik is a RÁBA a beszállítójuk, és ha a törökök több Rába alkatrészt vesznek évente, mint a Molitus (ami szinte 100%), akkor esetleg a RÁBA nem feltétlenül akarná ezt a jó üzletet egy 16 (+24 db opciós) belföldi vetélkedéssel kockára tenni...
Szóval az üzleti vetélkedés szálai eléggé összetettek.

Végül: hogy a mostani (ARC-) IKARUS tudna-e duplacsuklós autóbuszt gyártani? A válasz egyértelmű igen, hiszen annak idején a "nagy IKARUS" egyike volt az elsőknek, akik ilyen buszt (igaz csak 1 db protótípust a '80-as évek elején) a 200-as családból kifejleszettek (típusszáma: Ik293 volt). Az elsőt az MAN csinálta, de a mostani belga Van Hoolokat és a svájci Hesseket leszámítva -Európában nem igazán terjedtek el (hiszen a kocsi méretei miatt csak arra alkalmas útvonalakon - ha úgy tetszik - "amerikásan un. BRT" közlekedésben van értelme).
Szóval a műszaki tudás megvan még ilyen jármű legyártásához, de a "nagy török" gyártókkal való árbeli versenyzéshez nincsenek meg a feltételek.
Visszatérve a Karsan midijéhez: a 26-27 Ft-os milliós török belföldi ár, nálunk dömping árnak hat, mivel kb. ennyiből lehet megvenni a gyártáshoz szükséges alapanyagokat, a főegységekből már nem is futná mindre. Ahhoz ugyanis nagy tételben kellene tudni beszerezni, hogy kellően kedvező áron lehessen a főegységekhez jutni. Ehhez viszont nem 16 (+24)db busz rendelésére volna szükség, hanem minimum a 10x-es mennyiségre és az is folyamatosan.
Takarító nő-ő-ő 2014.09.08 05:20:08
@Takarító nő-ő-ő:
Javítás: 26-27 milló -Ft-os török belföldi ár
De csak akkor, ha eredményes lesz a kilenc hónapja tartó, 15+60 darabos BKV szóló tender. Ha lesz eredmény, akkor Törökországban gyártott Mercedesek érkezhetnek a fővárosba. Korábban megírtuk, hogy tavaly december elején a BKV 15 darab, majd opciósan további 60 darab új  Euro…..
Takarító nő-ő-ő 2014.08.31 09:36:37
@itoérambolafoci:
A lengéscsillapító szerencsére csak az adott tengely kirugózásakor korlátozza le a rugóutat. A berugózás rugóútját a légrugók belső gumiütközője határolja le. Sajnos a "kiváló" minőségű bp.-i utakon a berugózási határt nagyon gyakran (mondhatni szinte minden egyes berugózáskor) elérik azoknál a buszoknál, ahol a berugózás rugóútja 60-70 mm-nél nem több (jellemzően pl. az IK412-nél). Ezt érzékeli felütésként nem csak az utas, de főleg a vázszerkezet. Így aztán nem csoda, ha ilyen utakon a vázszerkezet jobban igénybevett elemei már 2-3 év futás után elérik a kifáradási határt és elrepedned, eltörnek. Ebből a helyzetből valóban a nagyobb (berugózási) rugóút biztosítása lenne az egyik kiút, de azt előtte még össze kell hangolni a térdepléssel is.
Általánosságban elmondható, hogy az európai AP.-s buszok zöménél a berugózás rugóútja 60-70 mm (ekkor működik jól a térdeplés is). A baj nyilvánvalóan az elhasznált és nem megfelelően karbantartott úthálózattal van.
Mindannyian nyernénk rajta, ha a kormányzat stadionok építése helyett inkább az utak állapotát hozná közpénzekből ny-európai szinvonalúra. Akkor talán még a nem véletlenül óvatos hazai buszgyártók is elindultak volna a tenderen (bár V.D. hozzáállását ismerve, biztosan kiejtette volna őket ebből is).
Ha rockdiszkók vannak, akkor vannak rockslágerek is. Mi a sláger a rockzenében? Hát olyan dal, ami elsőre a fejben ragad, melyet együtt énekelsz, üvöltesz a kedvenc zenekarod énekesével vagy csak simán szétléggitározod az agyadat egy bazi nagy riff, vagy groove hallatán. Na, ilyen…..
Az új pécsi buszok rendelkezésre állása csapnivaló, de azok legalább nem fogyasztják, hanem termelik az üzemanyagot. Legalábbis a helyi sajtó szerint. Megkérdeztük, a Tüke Busz Zrt.-t, hogy mit kell tennie a többi hazai közlekedési cégnek, hogy ők is spórolhassanak az új…..
Takarító nő-ő-ő 2014.08.12 14:55:05
@gertan:
Mindamellett, hogy osztom a véleményed, kicsit magyarítottam az idemásolt mondatodon:
" Az, amit az Omnibus szerzői művelnek a Credoval kapcsolatban eléggé gyomorforgató, dobálóznak ismeretlen forrású számokkal és bocsi, de bűzlik
a szubjektivítástól meg a fizikailag nem létező Ikarus melletti "pártosságtól"."
Eddig a kiigazítás.
A folytatásnak, hogy t.i.
"Ez nem is lenne baj, ha nem Volvók és MAN-ok és Mercedesek árasztották volna el az utcákat."
az a magyarázata, hogy a magyar gyártású új autóbuszok (Kravtex, ARC-Ikarus) gyártási minősége a beépített korszerű főegységek ellenére is igen hullámzó és jelentősen elmarad az üzemeltetők által helyettük inkább előnyben részesített Volvo 7900, MB-Citaro 2, MAN Lions City, Solaris stb. típusokétól.
Ebből a hátrányból több odafigyeléssel és gondosabb szereléssel sokat le lehetne faragni. Persze a minőségi munkáért a hivatalos minimálbérnél azért többet is kellene fizetni...
A VT-Arriva vitarendezési kérelmet nyújtott be a BKK legnagyobb, opciókkal összesen 240, szóló és csuklós autóbusz üzemeltetési tenderéhez. A fővárosban a BKV után legtöbb busszal szolgáltató vállalkozó a VT-Arriva, ők állították forgalomba tavaly a 159 új Mercedes…..
Takarító nő-ő-ő 2014.07.20 16:45:02
@fberci:
Ha a Waberer's RÁBA-Volvo buszokkal fog szolgáltatni, akkor azok dízelmotoros buszok lesznek.
A RÁBA-Volvo paktum szerint ugyanis a RÁBA a dízelmotoros Volvok gyártását "veszi át"...
Összehasonlítjuk a főváros két legújabb szólóbuszát az Ikarus-BKV V127 PKD-t és az MAN Lion's City-t. Ez utóbbi valójában inkább német-lengyel, mivel a hajtásláncon kívül a kocsi teljes egészében Lengyelországban készül.  A hírekben hallhattuk, hogy a BKV tíz év után…..
Takarító nő-ő-ő 2014.06.28 17:19:58
@Rocko-: A '93-ban '96-ban átadott kocsiknál valóban ez volt a helyzet, és tény, hogy optikailag nem szép, de visszahívási akcióban a hátsó motorhossztartó erősítve lett. Az erősítések egy részét egyébként maga a BKV végezte, hogy kisebb legyen a kocsikiesési idő.
Egyébként a dolgot anno AUTOKUT is vizsgálta és megállapították, hogy átlagosan jó útviszonyok esetén az első nagyjavításig törés nélkül kibírják a kocsik. (pl. Moszkvában a többszrörösét lefutották km.-ben törés nélkül. Persze ott egy-egy kocsit mindig ugyanaz a vezetőpáros hajtja váltott műszakban és ezzel tizedannyi a meghibásodás. Erre a BKV-nál még nem jöttek rá...)
Takarító nő-ő-ő 2014.06.28 21:02:31
@BPO654:
"Az Ikarus jobb, lehet minőségben nem..."
Maradjunk annyiban, hogy maradt még finomítani való rajta, de az irány már jó.
A nyitott vezetőfülke helyett lehetett volna a szegedi trolikba szerelt zárt változatot is szállítani, csak úgy kellett volna kérni.
Takarító nő-ő-ő 2014.07.03 07:48:48
@ikarus busz:
"...a tervezők egy modern nyugati buszt akartak létrehozni Ikarus név alatt, nem pedig egy modern Ikarust."

Mert annak milyennek kellene lenni?
Omnibusz Elrontjuk ötödször is? 2014.06.16 23:43:33
Április 23-án Zsámbékon, BUSEXPO néven autóbusz-bemutatót és buszokkal foglalkozó konferenciát tartottak. Ez utóbbin az egyik szekcióban a különjárati, idegenforgalmi buszos közlekedésről, a másikban – a nagyobb érdeklődést kiváltóban – a közforgalmú, elsősorban…..
Takarító nő-ő-ő 2014.06.20 11:14:43
@Akos74:
"Én alig várom, hogy a Volán nevű lobbista senkik eltakarodjanak innen."

És kik vennék át a helyüket? Fel tudsz sorolni olyan magyarországi magánvállalkozásokat, amelyek olyan tőkeerősek, hogy fenn tudnának tartani egy akkora buszflottát, mint pl. a Volánbusz és azzal a jelenleginél színvonalasabban, meg egyúttal olcsóbban tudnák biztosítani az elvárt szolgátatást? Én ugyanis nem!

A közszolgáltatás biztosítása mindig is állami feladat volt és az is marad.
Ma az állam vagy az adott önkormányzat a tömegközlekedés fenntartását dotálja, mert a jelenlegi jegyárakból befolyó bevétel nem elég ahhoz, hogy az üzemeltetők nyereségesn működjenek. Ez magánszolgáltatók esetében sem lenne másként, a jelenlegi jegyárak mellett.
Ha az állam v. önkormányzat kiszállna a tömegközlekedés dotálásából, a jegyárak elszabadulnának. Erre válaszként jelentősen lecsökkenne a szolgáltatást igénybevenni tudok száma, vagyis drasztikusan csökkenne az utasok száma, miközben megnőne a "fekete fuvarok" (sajátzsebre dolgozás) száma. Ez pedig oda vezetne, hogy a magánszolgáltató rövid időn belül beszüntetné a szolgáltatást.

Ez persze nem így lesz, mert a hivatalból evvel foglalkozók nagyon jól ismerik ezeket a folyamatokat. Tehát az állam nem fog kivonulni a közszolgáltatás fenntartásából.
Ha egy állami cég vezérigazgatója olyan fokú felkészületlenséget mutat egy új területre való piacra lépés kezdetén, mint a Rába vezérigazgatója Pintér István a tegnap megjelent interjúban, ott óriási baj van. Folytatódhat a magyar autóbuszgyártást sújtó eddigi…..
Takarító nő-ő-ő 2014.06.04 01:53:35
@_zahnrad:
Szerintem érted Te az okfejtést, hiszen ha más szavakkal is, de ugyanarra a végkövetkeztetésre jutottál: "drágább és nehezebb a ZF futóműveknél, ezért a kutyának sem kell" (kivéve "Kravtex kutyát").

"Tipikusan egy ilyen terméket lehetne tökéletesíteni és felfuttatni az első komoly exportmegállapodásig belpiacon, ha lenne rá akarat. "

Hát az akarat mellé jó adag fejlesztési pénz is kellene, amit meg nyereséges buszeladásokból lehetne realizálni...

De hát hol maradnak már azok a belföldi tenderek, amelyken végre az igazi hazai buszgyártók nyerhetnének meg?
Ők azok, akik miatt itt tartunk: áruló Görgey Artúr és a családon belüli erőszakért felelős látássérült komondor, Csokonai Lillája és Latisev bíró. Bűnbakok, akik nélkül nem létezhet a magyar, mert aktuálisan úgy tetszik, a nemzettudat mércéje a felejtés és a…..
Takarító nő-ő-ő 2014.05.31 17:33:31
@türelmesebb:
Miért kellett volna Árpádéknak tovább menetelni nyugat felé, mikor itt a Duna-Tisza közén már megtalálták a maguk akkori Kánaán-ját?
Omnibusz Gombhoz a kabátot? 2014.04.25 07:10:43
A Volánbusz Zrt. módosította a Rába-Volvóval kötött szerződést a budapesti agglomerációs közlekedésbe szállítandó buszokról. Az okok mellett a szerződéses pontokban szereplő módosítások is elképesztőek. A módosítás hivatalos oka, hogy a Volánbusz felső nyomásra úgy…..
Takarító nő-ő-ő 2014.04.30 10:25:45
Látom lassan kezd tisztulni a kép, ennek örülök!
A magyar gyártók nyilván nem alibit, hanem buszokat szeretnének gyártani és eladni, mert az alibiből nem lehet megélni (max. a cégtulajnak). Ugyanakkor azt is leszögezhetjük, hogy a magyar gyártók sem gazdaságilag, sem háttér támogatottságban nincsenek egy súlycsoportban az említett konkurensekkel.

Tudom nem kényszer a buszgyártás, de kishazánkban talán azért mintha egy kicsit mégis...

Szóval a hazai buszgyártás talpraállását kár lenne veszni hagyni. Különösen annak fényében, hogy a szabadversenyes piacgazdaság, amelytől azt várjuk, hogy mindent eldönt - nem létezik. Helyette egy piacinak mondott, de erősen irányított gazdasági verseny(?) van.
Így hát elkél a mi magyar buszgyártóinknak a segítség - mind pozitiv, építőjellegű kritikák formájában, mind az "egyenlő elbánás" módszerének hatékonyabb alkalmazásával.

Manapság, ha egy magyar gyártó kijön egy versenyképesnek igérkező új, prototípus busszal (pl. Citadell 12/19 v. a legújabb Ikarus), akkor azzal bemutatja, hogy stabil kilátások esetén mire (lenne) képes. Ha szeretnénk, hogy az erőfeszítéseik ne vesszenek kárba,
akkor meg kell teremteni hozzá a körülményeket: pl. olyan tenderek kiírásával, amelyen el tudnak indulni, vagy olyan beszerzések indításával, amelyben a magyar beszállítói hányad kötelezően elő van írva. Ez utóbbit nem ördögtől való, nálunk nagyobb országok épp a munkahelyek védelme érdekében évtizedek óta alkalmazzák. Talán idehaza is lehetne próbálkozni vele (pl. 100 beszerzett buszból 50 kötelezően magyar lenne)...
Takarító nő-ő-ő 2014.05.14 01:08:52
@BPO654:
Nem "Mr. Wide" és a buszüzletágért felelős szárnysegédjének az érdeme, hogy létrejött a PKD-sorozat. Sőt ha rajtuk múlik...
Mozgásban az Evopro kompozit elektromos busza! Az Omnibusz blog megszerezte az Evopro innovatív buszcsaládjának első métereiről készült videót! Bár sokan kétkedtek a megvalósulásában, az Evopro jelmondatának megfelelően megépült az első zéró emissziós hazai kompozit…..
Takarító nő-ő-ő 2014.04.17 19:33:44
Tisztelt (vagy talán jobb, ha mégsem?) hozzászólók! Kezdek félni, itt szinte már vérre menő vita kezd kibontakozni a nyamvadt utastérben még nyamvadtabbul elhelyezhető utasülések miatt. Szögezzük azonban le (a kezetekkel együtt!), hogy az üléselrendezés megfelelőségét majd megvizsgálják az arra feljogosított vizsgáló intézetek TÜV-Magyarország (lánykori nevén KTI) vagy a JÁFI-Autókut vagy mittomén. Ők bizonyára elolvasták a 2001/85-ös vagy még inkább az EGB R107-es előírás minden paragrafusát, nem csak azt az oldalt, ahol a függőleges válaszfal után elhelyezett utasülésen helyet foglaló utas lábának biztosítandó lábhely van maghatározva. Az előírás ugye kivételt tesz a kerékdobok környezetében elhelyezett ülések elött biztosítandó lábhelyek esetében, és persze meghatározza az oldalfalnál elhelyezett fűtőtesteknek az ülések lábterébe megengedett max. oldalirányú benyúlását is. De hát kommentelős felület célja nem az előírás részletes citálása, azt olvassa el mindenki a saját érdeklődésének megfelelő részletességgel.
Szóval, hogy jó-e a belső tér kialakítása, azt majd megvizsgálja és véleményezi az arra feljogosított vizsgáló intézet.
Persze azért ne tartsátok vissza a véleményeteket, mert a Moduló több egyéb részletét is érdemes volna megvitatni: pl. a keresztbe fordított üléspadok létjogosultságát (tudom, hogy az akkumulátorokat így lehet célszerűen elhelyezni / elrejteni, de autóbusz üzem esetén a járóköz felé néző utasok lábát az álló utasok (főleg csúcsforgalmi időszakban) letapossák, aminek nyílván nem örülnek. Azonkívül az sem szerencsés, hogy fékezéskor (pláne vészfékezéskor) egymásnak dőlnek a keresztbenéző üléseken ülő utasok. Szóval ezek a megoldások nem szerencsések és autóbuszok esetén nem is alkalmazzák őket. Persze tudom a jármű hossza, a beltér kihasználhatósága, az akkumulátorok elhelyezhetősége meg stb. mind-mind speciális helyzet elé állította a tervezőket és a gyártót. De hát azért van a piac, hogy eldöntse: kell-e neki ilyen jármű, ilyen kompromisszumokkal.
Takarító nő-ő-ő 2014.04.18 16:04:40
@itoérambolafoci:
még ha igazad is lenne, a vita stílusod sajnos elfogadhatatlan.
Nem őriztünk együtt disznókat ezért inkább moderáld magad, mintsem magas lóról próbálod osztani az észt...
Amúgy meg szívesen megnézném az elnyúlt ábrázatodat, amikor a Modulo megkapja a típusbizonyítványt...

És végül: nem vagyok evopro-s, de elismerem a teljesítményüket (még ha van is benne itt-ott hiba, ami persze korrigálható!).

Ja és ha van egy kis időd, forgasd egy kicsit az általános iskolás magyar nyelvtan könyvet is, mert olyan szó, hogy "kéne" nincs! A kén ui. egy kémiai elem megnevezése. Ha viszont a "szükséges volna" szóösszetétel szinonímáját akartad használni, akkor az helyesen használva: kellene.
Kellemes húsvétot.
Takarító nő-ő-ő 2014.04.20 11:19:51
@franciakulcs:
Köszönöm a szolidarítást. Magam is jó néhány esetben eljártám már típusbizonyítvány ügyben a magyar vizsgáló intézeknél és az NKH-nál (meg a jogelődjénél) is. Úgy tapasztatam, hogy segítőkészek és kompromisszum készséggel is rendelkeznek egy-egy új megoldás engedlyezése esetén. Bizotsan most is így lesz. Mindazonáltal gondolom az evopro is meglépi azokat a nem túl bonyolult intézkedéseket, amelyekkel a vitatott helyen legalizálható az ülésbeépítés: pl.kieg. korlát az ülés elé - rácsatlakozva az egységes "függőleges" kapaszkodóra + egy un. lecsúszásvédő felszerelése a belső ülés járóköz felöli oldalára, mivel ott még egy lépcső is van. Ez utóbbi úgy is biztosítható, ha az ülést kicserélik egy lehajtható karfás ülésre.
Szóval mindenre van használható megoldás és az, hogy első kanyarban ez kimaradt, még nem kisebbíti a teljesítményüket.
További szép napot mindenkinek!
Ez itten annyira szigorúan 18+ tartalom, hogy nem merjük, csak hajtás után kirakni. Mondjuk végignézni sem volt se erőnk, se kedvünk, így az is lehet, hogy kurva nagy átverés az egész és Pintér Béla munkásságáról vitatkoztak a sötétben. ..
Alig két héttel az Ikarus Egyedi magyar kézbe kerülése után, az állami támogatást is élvező hosszú nevű, "Elektromos és szerelvényes üzemben hibrid hajtású pótkocsis járműtechnológia kutatása és prototípusának elkészítése" projekt újabb fontos állomásához érkezett,…..
Tegnap a gazdaságszabályozásért felelős államtitkár és a XVI. kerületi polgármester is jelen voltak az Ikarus EAG és a Lanta Kft. közös, projektindító rendezvényén. Kampányfogás vagy van valami konkrétum is a régi-új buszgyár ügyében? Első információink szerint az…..
Omnibusz Amit szabad Jupiternek... 2014.03.12 23:20:45
Pont kerülhet a tavaly év elején kezdődött bohóztra. A Volánbusz mégis átveszi a BKV-tól a szolgáltatást Budapest elővárosi vonalain. A nyögvenyelősre sikeredett váltás hemzseg a furcsaságoktól. Amit szabad Jupiternek, azt nem szabad a kisökörnek. Pontosabban kisökröknek,…..
Takarító nő-ő-ő 2014.03.19 18:31:07
@sztenke: Ha igazak a számok, akkor 61 db Volvo (csak a RÁBA importálja) és a 106 db MAN (az AUDI Hungária bővítésének ellentételezésére) éppen 167 db új autóbuszt tesz ki. És ebben az egészben csak azért baj az, hogy nem magyar gyártásból származnak, mert a két legjelentősebb magyar buszgyártó évente kb. ennyi buszt képes 1 műszakban kibocsátani. Munkát adva ezzel magyar embereknek (a beszállítói háttérrel együtt akár pár ezernek is), akik így fizetést kapnak, befizetik maguk után a nyugdíj és egyéb járulékokat. Vagyis nem a munkanélküliek táborát gyarapítják, akiknek a 3 hónapig folyósított segélyből kell megélniük és ha nem sikerült újra munkát találniuk, egyéni tűrőképesség szerint válnak előbb vagy utóbb depresszióssá (Uram bocsá' antiszociálissá).
Szóval rengeteg előnye van annak, ha hazai gyártású buszokkal lehetne ellátni a magyar piacot. A munkahelyek és a méltán híres buszgyártó ipari kultúránk megtartása (életben tartása) nem protekcionizmus, hanem magasabb rendű szempont! Ha erre nem vagyunk képesek, akkor nem csak a magyar buszgyártás, de előbb-utóbb minden mást is elveszítünk. (Europa cselédjeivé válunk).
Kedvére trollkodik a Škoda a budapesti járműbeszerzési eljárásokon vagy a BKK-nál vannak komoly hiányosságok? Az orosz Trolza az Ikarussal indulna, ha engednék. Helyzetkép a trolibusz beszerzés jelenlegi helyzetéről. A villamostender után a trolibuszok beszerzését is…..