Adatok
Takarító nő-ő-ő
0 bejegyzést írt és 60 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ötéves lett az Omnibusz blog! Ennek kapcsán átvesszük a 2010 óta történt legfontosabb buszos eseményeket. Első posztunkban a magyar buszgyártókat vesszük górcső alá, korábbi cikkeink alapján, kiegészítve természetesen az azóta történt eseményekkel.
Újra lett Ikarus, majd…..
A milliárdos nagyvállalkozó érdekeltségi körébe tartozó VT-Arriva, összesen 214 autóbuszt állít forgalomba Dél-Pest térségében. Szélesnek azonban van saját buszgyára, de most, immár harmadszor, is német gyártóktól vásárol.
A BKK vállalkozójaként, a Széles Gábor…..
Az Open Innovations Forum-on az orosz NCC és a magyar evopro között született megállapodás szerint Oroszország bekapcsolódik a kompozit szerkezetű Modulo buszcsalád gyártásába.
A Moszkvában 2014. október 15-én aláírt megállapodást október 16-án Magyarországon a VII.…..
A BKK, pontosan 473 évvel azután,hogy a törökök elfoglalták Budát, augusztus 29-én kihirdette a 40 darabos dízel miditender végeredményét. Ahogy 1541-ben úgy most is a törökök nyertek a Budai várért zajló küzdelemben.
Ötévnyi szerencsétlenkedés után végre pont kerülhet…..
Takarító nő-ő-ő
2014.09.08 05:20:08
De csak akkor, ha eredményes lesz a kilenc hónapja tartó, 15+60 darabos BKV szóló tender. Ha lesz eredmény, akkor Törökországban gyártott Mercedesek érkezhetnek a fővárosba.
Korábban megírtuk, hogy tavaly december elején a BKV 15 darab, majd opciósan további 60 darab új Euro…..
Takarító nő-ő-ő
2014.08.31 09:36:37
@itoérambolafoci:
A lengéscsillapító szerencsére csak az adott tengely kirugózásakor korlátozza le a rugóutat. A berugózás rugóútját a légrugók belső gumiütközője határolja le. Sajnos a "kiváló" minőségű bp.-i utakon a berugózási határt nagyon gyakran (mondhatni szinte minden egyes berugózáskor) elérik azoknál a buszoknál, ahol a berugózás rugóútja 60-70 mm-nél nem több (jellemzően pl. az IK412-nél). Ezt érzékeli felütésként nem csak az utas, de főleg a vázszerkezet. Így aztán nem csoda, ha ilyen utakon a vázszerkezet jobban igénybevett elemei már 2-3 év futás után elérik a kifáradási határt és elrepedned, eltörnek. Ebből a helyzetből valóban a nagyobb (berugózási) rugóút biztosítása lenne az egyik kiút, de azt előtte még össze kell hangolni a térdepléssel is.
Általánosságban elmondható, hogy az európai AP.-s buszok zöménél a berugózás rugóútja 60-70 mm (ekkor működik jól a térdeplés is). A baj nyilvánvalóan az elhasznált és nem megfelelően karbantartott úthálózattal van.
Mindannyian nyernénk rajta, ha a kormányzat stadionok építése helyett inkább az utak állapotát hozná közpénzekből ny-európai szinvonalúra. Akkor talán még a nem véletlenül óvatos hazai buszgyártók is elindultak volna a tenderen (bár V.D. hozzáállását ismerve, biztosan kiejtette volna őket ebből is).
A lengéscsillapító szerencsére csak az adott tengely kirugózásakor korlátozza le a rugóutat. A berugózás rugóútját a légrugók belső gumiütközője határolja le. Sajnos a "kiváló" minőségű bp.-i utakon a berugózási határt nagyon gyakran (mondhatni szinte minden egyes berugózáskor) elérik azoknál a buszoknál, ahol a berugózás rugóútja 60-70 mm-nél nem több (jellemzően pl. az IK412-nél). Ezt érzékeli felütésként nem csak az utas, de főleg a vázszerkezet. Így aztán nem csoda, ha ilyen utakon a vázszerkezet jobban igénybevett elemei már 2-3 év futás után elérik a kifáradási határt és elrepedned, eltörnek. Ebből a helyzetből valóban a nagyobb (berugózási) rugóút biztosítása lenne az egyik kiút, de azt előtte még össze kell hangolni a térdepléssel is.
Általánosságban elmondható, hogy az európai AP.-s buszok zöménél a berugózás rugóútja 60-70 mm (ekkor működik jól a térdeplés is). A baj nyilvánvalóan az elhasznált és nem megfelelően karbantartott úthálózattal van.
Mindannyian nyernénk rajta, ha a kormányzat stadionok építése helyett inkább az utak állapotát hozná közpénzekből ny-európai szinvonalúra. Akkor talán még a nem véletlenül óvatos hazai buszgyártók is elindultak volna a tenderen (bár V.D. hozzáállását ismerve, biztosan kiejtette volna őket ebből is).
Ha rockdiszkók vannak, akkor vannak rockslágerek is. Mi a sláger a rockzenében? Hát olyan dal, ami elsőre a fejben ragad, melyet együtt énekelsz, üvöltesz a kedvenc zenekarod énekesével vagy csak simán szétléggitározod az agyadat egy bazi nagy riff, vagy groove hallatán. Na, ilyen…..
Idén sem mehetünk el a korszerű buszok rákfenéje, a nyári hűtés, szellőzés mellett szó nélkül, mert van miről beszélni, van hova fejlődni.
A személygépkocsikkal versenyezni kívánó közösségi közlekedés nem engedheti meg magának, hogy az autókban már elterjedt…..
Az új pécsi buszok rendelkezésre állása csapnivaló, de azok legalább nem fogyasztják, hanem termelik az üzemanyagot. Legalábbis a helyi sajtó szerint. Megkérdeztük, a Tüke Busz Zrt.-t, hogy mit kell tennie a többi hazai közlekedési cégnek, hogy ők is spórolhassanak az új…..
Takarító nő-ő-ő
2014.08.12 14:55:05
@gertan:
Mindamellett, hogy osztom a véleményed, kicsit magyarítottam az idemásolt mondatodon:
" Az, amit az Omnibus szerzői művelnek a Credoval kapcsolatban eléggé gyomorforgató, dobálóznak ismeretlen forrású számokkal és bocsi, de bűzlik
a szubjektivítástól meg a fizikailag nem létező Ikarus melletti "pártosságtól"."
Eddig a kiigazítás.
A folytatásnak, hogy t.i.
"Ez nem is lenne baj, ha nem Volvók és MAN-ok és Mercedesek árasztották volna el az utcákat."
az a magyarázata, hogy a magyar gyártású új autóbuszok (Kravtex, ARC-Ikarus) gyártási minősége a beépített korszerű főegységek ellenére is igen hullámzó és jelentősen elmarad az üzemeltetők által helyettük inkább előnyben részesített Volvo 7900, MB-Citaro 2, MAN Lions City, Solaris stb. típusokétól.
Ebből a hátrányból több odafigyeléssel és gondosabb szereléssel sokat le lehetne faragni. Persze a minőségi munkáért a hivatalos minimálbérnél azért többet is kellene fizetni...
Mindamellett, hogy osztom a véleményed, kicsit magyarítottam az idemásolt mondatodon:
" Az, amit az Omnibus szerzői művelnek a Credoval kapcsolatban eléggé gyomorforgató, dobálóznak ismeretlen forrású számokkal és bocsi, de bűzlik
a szubjektivítástól meg a fizikailag nem létező Ikarus melletti "pártosságtól"."
Eddig a kiigazítás.
A folytatásnak, hogy t.i.
"Ez nem is lenne baj, ha nem Volvók és MAN-ok és Mercedesek árasztották volna el az utcákat."
az a magyarázata, hogy a magyar gyártású új autóbuszok (Kravtex, ARC-Ikarus) gyártási minősége a beépített korszerű főegységek ellenére is igen hullámzó és jelentősen elmarad az üzemeltetők által helyettük inkább előnyben részesített Volvo 7900, MB-Citaro 2, MAN Lions City, Solaris stb. típusokétól.
Ebből a hátrányból több odafigyeléssel és gondosabb szereléssel sokat le lehetne faragni. Persze a minőségi munkáért a hivatalos minimálbérnél azért többet is kellene fizetni...
A VT-Arriva vitarendezési kérelmet nyújtott be a BKK legnagyobb, opciókkal összesen 240, szóló és csuklós autóbusz üzemeltetési tenderéhez.
A fővárosban a BKV után legtöbb busszal szolgáltató vállalkozó a VT-Arriva, ők állították forgalomba tavaly a 159 új Mercedes…..
Takarító nő-ő-ő
2014.07.20 16:45:02
@fberci:
Ha a Waberer's RÁBA-Volvo buszokkal fog szolgáltatni, akkor azok dízelmotoros buszok lesznek.
A RÁBA-Volvo paktum szerint ugyanis a RÁBA a dízelmotoros Volvok gyártását "veszi át"...
Ha a Waberer's RÁBA-Volvo buszokkal fog szolgáltatni, akkor azok dízelmotoros buszok lesznek.
A RÁBA-Volvo paktum szerint ugyanis a RÁBA a dízelmotoros Volvok gyártását "veszi át"...
Összehasonlítjuk a főváros két legújabb szólóbuszát az Ikarus-BKV V127 PKD-t és az MAN Lion's City-t. Ez utóbbi valójában inkább német-lengyel, mivel a hajtásláncon kívül a kocsi teljes egészében Lengyelországban készül.
A hírekben hallhattuk, hogy a BKV tíz év után…..
Takarító nő-ő-ő
2014.06.28 17:19:58
@Rocko-: A '93-ban '96-ban átadott kocsiknál valóban ez volt a helyzet, és tény, hogy optikailag nem szép, de visszahívási akcióban a hátsó motorhossztartó erősítve lett. Az erősítések egy részét egyébként maga a BKV végezte, hogy kisebb legyen a kocsikiesési idő.
Egyébként a dolgot anno AUTOKUT is vizsgálta és megállapították, hogy átlagosan jó útviszonyok esetén az első nagyjavításig törés nélkül kibírják a kocsik. (pl. Moszkvában a többszrörösét lefutották km.-ben törés nélkül. Persze ott egy-egy kocsit mindig ugyanaz a vezetőpáros hajtja váltott műszakban és ezzel tizedannyi a meghibásodás. Erre a BKV-nál még nem jöttek rá...)
Egyébként a dolgot anno AUTOKUT is vizsgálta és megállapították, hogy átlagosan jó útviszonyok esetén az első nagyjavításig törés nélkül kibírják a kocsik. (pl. Moszkvában a többszrörösét lefutották km.-ben törés nélkül. Persze ott egy-egy kocsit mindig ugyanaz a vezetőpáros hajtja váltott műszakban és ezzel tizedannyi a meghibásodás. Erre a BKV-nál még nem jöttek rá...)
Takarító nő-ő-ő
2014.06.28 21:02:31
@BPO654:
"Az Ikarus jobb, lehet minőségben nem..."
Maradjunk annyiban, hogy maradt még finomítani való rajta, de az irány már jó.
A nyitott vezetőfülke helyett lehetett volna a szegedi trolikba szerelt zárt változatot is szállítani, csak úgy kellett volna kérni.
"Az Ikarus jobb, lehet minőségben nem..."
Maradjunk annyiban, hogy maradt még finomítani való rajta, de az irány már jó.
A nyitott vezetőfülke helyett lehetett volna a szegedi trolikba szerelt zárt változatot is szállítani, csak úgy kellett volna kérni.
Takarító nő-ő-ő
2014.07.03 07:48:48
@ikarus busz:
"...a tervezők egy modern nyugati buszt akartak létrehozni Ikarus név alatt, nem pedig egy modern Ikarust."
Mert annak milyennek kellene lenni?
"...a tervezők egy modern nyugati buszt akartak létrehozni Ikarus név alatt, nem pedig egy modern Ikarust."
Mert annak milyennek kellene lenni?
Április 23-án Zsámbékon, BUSEXPO néven autóbusz-bemutatót és buszokkal foglalkozó konferenciát tartottak. Ez utóbbin az egyik szekcióban a különjárati, idegenforgalmi buszos közlekedésről, a másikban – a nagyobb érdeklődést kiváltóban – a közforgalmú, elsősorban…..
Takarító nő-ő-ő
2014.06.20 11:14:43
@Akos74:
"Én alig várom, hogy a Volán nevű lobbista senkik eltakarodjanak innen."
És kik vennék át a helyüket? Fel tudsz sorolni olyan magyarországi magánvállalkozásokat, amelyek olyan tőkeerősek, hogy fenn tudnának tartani egy akkora buszflottát, mint pl. a Volánbusz és azzal a jelenleginél színvonalasabban, meg egyúttal olcsóbban tudnák biztosítani az elvárt szolgátatást? Én ugyanis nem!
A közszolgáltatás biztosítása mindig is állami feladat volt és az is marad.
Ma az állam vagy az adott önkormányzat a tömegközlekedés fenntartását dotálja, mert a jelenlegi jegyárakból befolyó bevétel nem elég ahhoz, hogy az üzemeltetők nyereségesn működjenek. Ez magánszolgáltatók esetében sem lenne másként, a jelenlegi jegyárak mellett.
Ha az állam v. önkormányzat kiszállna a tömegközlekedés dotálásából, a jegyárak elszabadulnának. Erre válaszként jelentősen lecsökkenne a szolgáltatást igénybevenni tudok száma, vagyis drasztikusan csökkenne az utasok száma, miközben megnőne a "fekete fuvarok" (sajátzsebre dolgozás) száma. Ez pedig oda vezetne, hogy a magánszolgáltató rövid időn belül beszüntetné a szolgáltatást.
Ez persze nem így lesz, mert a hivatalból evvel foglalkozók nagyon jól ismerik ezeket a folyamatokat. Tehát az állam nem fog kivonulni a közszolgáltatás fenntartásából.
"Én alig várom, hogy a Volán nevű lobbista senkik eltakarodjanak innen."
És kik vennék át a helyüket? Fel tudsz sorolni olyan magyarországi magánvállalkozásokat, amelyek olyan tőkeerősek, hogy fenn tudnának tartani egy akkora buszflottát, mint pl. a Volánbusz és azzal a jelenleginél színvonalasabban, meg egyúttal olcsóbban tudnák biztosítani az elvárt szolgátatást? Én ugyanis nem!
A közszolgáltatás biztosítása mindig is állami feladat volt és az is marad.
Ma az állam vagy az adott önkormányzat a tömegközlekedés fenntartását dotálja, mert a jelenlegi jegyárakból befolyó bevétel nem elég ahhoz, hogy az üzemeltetők nyereségesn működjenek. Ez magánszolgáltatók esetében sem lenne másként, a jelenlegi jegyárak mellett.
Ha az állam v. önkormányzat kiszállna a tömegközlekedés dotálásából, a jegyárak elszabadulnának. Erre válaszként jelentősen lecsökkenne a szolgáltatást igénybevenni tudok száma, vagyis drasztikusan csökkenne az utasok száma, miközben megnőne a "fekete fuvarok" (sajátzsebre dolgozás) száma. Ez pedig oda vezetne, hogy a magánszolgáltató rövid időn belül beszüntetné a szolgáltatást.
Ez persze nem így lesz, mert a hivatalból evvel foglalkozók nagyon jól ismerik ezeket a folyamatokat. Tehát az állam nem fog kivonulni a közszolgáltatás fenntartásából.
..
Ha egy állami cég vezérigazgatója olyan fokú felkészületlenséget mutat egy új területre való piacra lépés kezdetén, mint a Rába vezérigazgatója Pintér István a tegnap megjelent interjúban, ott óriási baj van. Folytatódhat a magyar autóbuszgyártást sújtó eddigi…..
Takarító nő-ő-ő
2014.06.04 01:53:35
@_zahnrad:
Szerintem érted Te az okfejtést, hiszen ha más szavakkal is, de ugyanarra a végkövetkeztetésre jutottál: "drágább és nehezebb a ZF futóműveknél, ezért a kutyának sem kell" (kivéve "Kravtex kutyát").
"Tipikusan egy ilyen terméket lehetne tökéletesíteni és felfuttatni az első komoly exportmegállapodásig belpiacon, ha lenne rá akarat. "
Hát az akarat mellé jó adag fejlesztési pénz is kellene, amit meg nyereséges buszeladásokból lehetne realizálni...
De hát hol maradnak már azok a belföldi tenderek, amelyken végre az igazi hazai buszgyártók nyerhetnének meg?
Szerintem érted Te az okfejtést, hiszen ha más szavakkal is, de ugyanarra a végkövetkeztetésre jutottál: "drágább és nehezebb a ZF futóműveknél, ezért a kutyának sem kell" (kivéve "Kravtex kutyát").
"Tipikusan egy ilyen terméket lehetne tökéletesíteni és felfuttatni az első komoly exportmegállapodásig belpiacon, ha lenne rá akarat. "
Hát az akarat mellé jó adag fejlesztési pénz is kellene, amit meg nyereséges buszeladásokból lehetne realizálni...
De hát hol maradnak már azok a belföldi tenderek, amelyken végre az igazi hazai buszgyártók nyerhetnének meg?
Ők azok, akik miatt itt tartunk: áruló Görgey Artúr és a családon belüli erőszakért felelős látássérült komondor, Csokonai Lillája és Latisev bíró. Bűnbakok, akik nélkül nem létezhet a magyar, mert aktuálisan úgy tetszik, a nemzettudat mércéje a felejtés és a…..
Takarító nő-ő-ő
2014.05.31 17:33:31
@türelmesebb:
Miért kellett volna Árpádéknak tovább menetelni nyugat felé, mikor itt a Duna-Tisza közén már megtalálták a maguk akkori Kánaán-ját?
Miért kellett volna Árpádéknak tovább menetelni nyugat felé, mikor itt a Duna-Tisza közén már megtalálták a maguk akkori Kánaán-ját?
A Volánbusz Zrt. módosította a Rába-Volvóval kötött szerződést a budapesti agglomerációs közlekedésbe szállítandó buszokról. Az okok mellett a szerződéses pontokban szereplő módosítások is elképesztőek.
A módosítás hivatalos oka, hogy a Volánbusz felső nyomásra úgy…..
Takarító nő-ő-ő
2014.05.14 01:08:52
@BPO654:
Nem "Mr. Wide" és a buszüzletágért felelős szárnysegédjének az érdeme, hogy létrejött a PKD-sorozat. Sőt ha rajtuk múlik...
Nem "Mr. Wide" és a buszüzletágért felelős szárnysegédjének az érdeme, hogy létrejött a PKD-sorozat. Sőt ha rajtuk múlik...
A BKV a 405-ös felújítási programjának keretein belül 10 nappal ezelőtt, a Kelenföldi Autóbuszgarázs nyílt napján mutatta be a világoskék, Volvo-lámpafészkekkel ellátott, elég furcsa eredményt. Azonban közelebbről szemlélve az eseményeket, még az is lehet, hogy jól…..
Mozgásban az Evopro kompozit elektromos busza! Az Omnibusz blog megszerezte az Evopro innovatív buszcsaládjának első métereiről készült videót!
Bár sokan kétkedtek a megvalósulásában, az Evopro jelmondatának megfelelően megépült az első zéró emissziós hazai kompozit…..
Takarító nő-ő-ő
2014.04.18 16:04:40
@itoérambolafoci:
még ha igazad is lenne, a vita stílusod sajnos elfogadhatatlan.
Nem őriztünk együtt disznókat ezért inkább moderáld magad, mintsem magas lóról próbálod osztani az észt...
Amúgy meg szívesen megnézném az elnyúlt ábrázatodat, amikor a Modulo megkapja a típusbizonyítványt...
És végül: nem vagyok evopro-s, de elismerem a teljesítményüket (még ha van is benne itt-ott hiba, ami persze korrigálható!).
Ja és ha van egy kis időd, forgasd egy kicsit az általános iskolás magyar nyelvtan könyvet is, mert olyan szó, hogy "kéne" nincs! A kén ui. egy kémiai elem megnevezése. Ha viszont a "szükséges volna" szóösszetétel szinonímáját akartad használni, akkor az helyesen használva: kellene.
Kellemes húsvétot.
még ha igazad is lenne, a vita stílusod sajnos elfogadhatatlan.
Nem őriztünk együtt disznókat ezért inkább moderáld magad, mintsem magas lóról próbálod osztani az észt...
Amúgy meg szívesen megnézném az elnyúlt ábrázatodat, amikor a Modulo megkapja a típusbizonyítványt...
És végül: nem vagyok evopro-s, de elismerem a teljesítményüket (még ha van is benne itt-ott hiba, ami persze korrigálható!).
Ja és ha van egy kis időd, forgasd egy kicsit az általános iskolás magyar nyelvtan könyvet is, mert olyan szó, hogy "kéne" nincs! A kén ui. egy kémiai elem megnevezése. Ha viszont a "szükséges volna" szóösszetétel szinonímáját akartad használni, akkor az helyesen használva: kellene.
Kellemes húsvétot.
Takarító nő-ő-ő
2014.04.20 11:19:51
@franciakulcs:
Köszönöm a szolidarítást. Magam is jó néhány esetben eljártám már típusbizonyítvány ügyben a magyar vizsgáló intézeknél és az NKH-nál (meg a jogelődjénél) is. Úgy tapasztatam, hogy segítőkészek és kompromisszum készséggel is rendelkeznek egy-egy új megoldás engedlyezése esetén. Bizotsan most is így lesz. Mindazonáltal gondolom az evopro is meglépi azokat a nem túl bonyolult intézkedéseket, amelyekkel a vitatott helyen legalizálható az ülésbeépítés: pl.kieg. korlát az ülés elé - rácsatlakozva az egységes "függőleges" kapaszkodóra + egy un. lecsúszásvédő felszerelése a belső ülés járóköz felöli oldalára, mivel ott még egy lépcső is van. Ez utóbbi úgy is biztosítható, ha az ülést kicserélik egy lehajtható karfás ülésre.
Szóval mindenre van használható megoldás és az, hogy első kanyarban ez kimaradt, még nem kisebbíti a teljesítményüket.
További szép napot mindenkinek!
Köszönöm a szolidarítást. Magam is jó néhány esetben eljártám már típusbizonyítvány ügyben a magyar vizsgáló intézeknél és az NKH-nál (meg a jogelődjénél) is. Úgy tapasztatam, hogy segítőkészek és kompromisszum készséggel is rendelkeznek egy-egy új megoldás engedlyezése esetén. Bizotsan most is így lesz. Mindazonáltal gondolom az evopro is meglépi azokat a nem túl bonyolult intézkedéseket, amelyekkel a vitatott helyen legalizálható az ülésbeépítés: pl.kieg. korlát az ülés elé - rácsatlakozva az egységes "függőleges" kapaszkodóra + egy un. lecsúszásvédő felszerelése a belső ülés járóköz felöli oldalára, mivel ott még egy lépcső is van. Ez utóbbi úgy is biztosítható, ha az ülést kicserélik egy lehajtható karfás ülésre.
Szóval mindenre van használható megoldás és az, hogy első kanyarban ez kimaradt, még nem kisebbíti a teljesítményüket.
További szép napot mindenkinek!
Ez itten annyira szigorúan 18+ tartalom, hogy nem merjük, csak hajtás után kirakni. Mondjuk végignézni sem volt se erőnk, se kedvünk, így az is lehet, hogy kurva nagy átverés az egész és Pintér Béla munkásságáról vitatkoztak a sötétben.
..
Alig két héttel az Ikarus Egyedi magyar kézbe kerülése után, az állami támogatást is élvező hosszú nevű, "Elektromos és szerelvényes üzemben hibrid hajtású pótkocsis járműtechnológia kutatása és prototípusának elkészítése" projekt újabb fontos állomásához érkezett,…..
Greenr - A zöld objektív
Így oldhattuk volna meg 4-es metró helyett buszokkal egész Budapest tömegközlekedését
2014.03.31 00:24:04
4-es metró? Ugyan már ne röhögtessenek minket ilyen drága kampánymulatságokkal. Például Bogotában 30 Km metró helyett építettek ugyanabból a pénzből 388(!) Km hosszú felszíni buszrendszert... Felidézzük egy nagy sikert aratott tavalyi blogbejegyzésünk részletét, felhívjuk a…..
Tegnap a gazdaságszabályozásért felelős államtitkár és a XVI. kerületi polgármester is jelen voltak az Ikarus EAG és a Lanta Kft. közös, projektindító rendezvényén. Kampányfogás vagy van valami konkrétum is a régi-új buszgyár ügyében?
Első információink szerint az…..
Takarító nő-ő-ő
2014.03.24 16:50:17
Pont kerülhet a tavaly év elején kezdődött bohóztra. A Volánbusz mégis átveszi a BKV-tól a szolgáltatást Budapest elővárosi vonalain. A nyögvenyelősre sikeredett váltás hemzseg a furcsaságoktól.
Amit szabad Jupiternek, azt nem szabad a kisökörnek. Pontosabban kisökröknek,…..
Takarító nő-ő-ő
2014.03.19 18:31:07
@sztenke: Ha igazak a számok, akkor 61 db Volvo (csak a RÁBA importálja) és a 106 db MAN (az AUDI Hungária bővítésének ellentételezésére) éppen 167 db új autóbuszt tesz ki. És ebben az egészben csak azért baj az, hogy nem magyar gyártásból származnak, mert a két legjelentősebb magyar buszgyártó évente kb. ennyi buszt képes 1 műszakban kibocsátani. Munkát adva ezzel magyar embereknek (a beszállítói háttérrel együtt akár pár ezernek is), akik így fizetést kapnak, befizetik maguk után a nyugdíj és egyéb járulékokat. Vagyis nem a munkanélküliek táborát gyarapítják, akiknek a 3 hónapig folyósított segélyből kell megélniük és ha nem sikerült újra munkát találniuk, egyéni tűrőképesség szerint válnak előbb vagy utóbb depresszióssá (Uram bocsá' antiszociálissá).
Szóval rengeteg előnye van annak, ha hazai gyártású buszokkal lehetne ellátni a magyar piacot. A munkahelyek és a méltán híres buszgyártó ipari kultúránk megtartása (életben tartása) nem protekcionizmus, hanem magasabb rendű szempont! Ha erre nem vagyunk képesek, akkor nem csak a magyar buszgyártás, de előbb-utóbb minden mást is elveszítünk. (Europa cselédjeivé válunk).
Szóval rengeteg előnye van annak, ha hazai gyártású buszokkal lehetne ellátni a magyar piacot. A munkahelyek és a méltán híres buszgyártó ipari kultúránk megtartása (életben tartása) nem protekcionizmus, hanem magasabb rendű szempont! Ha erre nem vagyunk képesek, akkor nem csak a magyar buszgyártás, de előbb-utóbb minden mást is elveszítünk. (Europa cselédjeivé válunk).
A legfrissebb Eurostat adatok szerint a keleti országrészben igen nagy a szegénység. Vajon állam bácsi úgy gondolja, hogy nekik már úgyis mindegy, ezért nem engedélyezi továbbra sem a buszvásárlást a Dunától keletre eső cégeknek? Ezt nem tudjuk, de az ország többi részén…..
A metrófelújítás után a trolibusz beszerzésen is jó eséllyel indulnak az orosz cégek.
Tovább csúszhat a budapesti trolitender. Ez önmagában még nem lenne meglepő, ismerve az elmúlt évek hazai elektromos járműbeszerzési tendereit. A múltheti cikkünk óta annyi fejlemény…..
Kedvére trollkodik a Škoda a budapesti járműbeszerzési eljárásokon vagy a BKK-nál vannak komoly hiányosságok? Az orosz Trolza az Ikarussal indulna, ha engednék. Helyzetkép a trolibusz beszerzés jelenlegi helyzetéről.
A villamostender után a trolibuszok beszerzését is…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A hazai manufakturák bukdácsolása is folytatódni fog, míg végül ténylegesen egy (sem) marad. Mert az 25 évre visszamenőleg látható, hogy a hazai gyártás(ok) pártolása (pártállástól függetlenül) egyetlen regnáló magyar kormánynak sem volt szívügye.
Nem túl optimista kép, de nem is nevezném pesszimistának, sajnos ez a realítás...