Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nahi

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ismét nagyot ment az oktatási államtitkár a közmédiában. A propagandaműsorban Palkovics László védte a védhetetlent és olyanokat mondott, hogy "túl nagy szabadsága van a pedagógusoknak", meg "a pedagógus pálya vonzó" és a Pisa-teszt amúgy sem releváns a sikeresség szempontjából.    ..
nahi 2016.12.14 15:49:51
@Lobo Marunga: Azért ezt érdemes kicsit szétszálazni. Utána kellene számolni annak, hogy vajon tényleg igaz-e, hogy a PISA tesztet megírók még mindannyian a régi tantervek szerint tanultak. Jó tudni, hogy a PISA tesztet májusban olyan gyerekek írják meg, akik már elmúltak 15 évesek és három hónaposak, illetve még nem töltötték be a 16 éves és két hónapos kort. Ha részletesebben utána számolunk, kiderül, hogy a PISA tesztet megíró gyerekeknek kb. a fele még valóban a régi tanterv szerint tanult, de a másik felük (ez is persze kb.) már az új tantervek szerint. Ugyanezt a számítás érdemes elvégezni a TIMSS-re is, ahol kiderül, hogy a 2015-ös TIMSS teszteket viszont csupa olyan tanuló írta meg, aki még a régi tanterv szerint tanult. A formális következtetés egyszerű lenne: A TIMSS-ben csak régi tanterv szerint tanulók voltak, az eredmények némileg jobbak lettek az előzőnél, a PISA teszteket megírók kb. fele már az új tanterv szerint tanult, rosszabbak lettek az eredmények, ergo: az új tanterv rosszabb. Persze felköpnék a magasba, és aláállnék, ha én ilyesmit mondanék, ilyen egyszerű összefüggések az oktatásban nincsenek, de azért azt szerettem volna jelezni, hogy egy téves premisszából kiindulva pláne nem szabad ilyen következtetési hibát elkövetni. Vagyis én semmiképpen nem írnék le olyasmit, hogy ez az eredmény még az előző tanterv következménye, de azt sem írom le, amire azért egy picivel több okom lenne, hogy az új tantervek hatására alakultak így az eredmények. Továbbá: az új tanterveket a 2013/2014-es tanévben vezették be, nem a megelőző tanévben. De folytassuk: Már hogy ne akadályozta volna meg az új rendszer az önállóság érvényesülését? A hatalmas mennyiségű tananyag tanításának előírása éppen azt jelenti, hogy nem érvényesülhet semmi, amit a pedagógus önállóan szeretne csinálni, ami éppen annak az osztálynak, ami éppen annak a pár gyereknek lenne jó. Igaz, ez is túlzás, nyilván nem végletesen érvényesül ez a hatás, de igen nagy mértékben. Lenne még más is, de igazán nincs nagy kedvem kitérni minden tévedésre a kommentből. Talán csak az az érdekes, hogy ... újrafogalmazom: engem az érdekel igazán, hogy a komment által jelzett nagyképűség és arrogancia mekkora szerepet játszik abban, hogy ez az ország ma itt tart, ahol.