Regisztráció Blogot indítok
Adatok
börarc

0 bejegyzést írt és 87 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
w Reset a kék halál után 2010.01.18 07:00:00
Amikor végleg kiderül, hogy a régi szervezetet hiába foltozgatjuk, akkor nincs más hátra, mint újra felépíteni, nulláról. Magyarországon jó sok ilyen alvadt struktúra működik – haldoklik –, egyik közülük a BKV. Akárhol nyúlnak hozzá, valakinek biztosan fájni fog,…..
börarc 2010.01.19 14:10:37
atv.hu/video/20100118_karterites

Remélem Demszky komolyan gondolja, és végre megszabadulunk a BKV-tól!!

Az interjúban azt mondja, hogy a főváros írja ki a pályázatokat (tehát nem a BKV). Végülis ez világos, hiszen a szolgáltatás megrendelője mégiscsak a főváros kell legyen, aki a BKV-val egyenrangú piaci szereplőket enged így be.

sanche 2010.01.18. 21:34:59
"Amúgy a versenyhelyzettel az a problémám, hogy angom megjelenne egy csomó busztársaság. Villamos meg darab nem lenne.."

Van megoldás! A szolgáltatási koncesszióban ugyanis előírják, hogy miből mennyit kell szolgáltatni. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a pályázók megkapják a menetrendet, és aki a legkevesebb támogatásért vállalja be, az nyer.
Szolgáltat 5 évig, aztán új pályázat.
w A sztrájktörő köszöntése 2010.01.15 07:13:00
Hülyeországban a BKV-sztrájk a kormány elleni felkelés, tehát a sztrájkolók aranyosak, szépek és hazafiasak, míg a sztrájktörők és a sztrájkot ellenzők viszont büdös kommunisták. A valóságban viszont az egyik legnagyobb sztrájktörő nem más, mint Széles Gábor, a Magyar…..
börarc 2010.01.15 23:27:50
kedves Zemberek!

Én nem értem, hogy miért a magyar állam dolga az, hogy pl. közlekedéssel foglalkozó gazdasági társaságokat üzemeltessen. Szemmel láthatóan nem boldogul vele. És ez valahol természetes is, hiszen az állam célja alapvetően nem a spórolás, takarékos gazdálkodás, nem ebben áll a szerepe. Így aztán tulajdonosként sem különösebben szorítja a menedzsmentet arra, hogy a lehető legnagyobb hatékonyságra törekedjen, és a döntések maximálisan az üzleti racionalitás irányába mutassanak. Nincs számonkérés, kirúgás, stb mint ahogy ez a versenyszférában megszokott.

Az állam feladata ugyanakkor a közlekedés mint közszolgáltatás biztosítása. Ez állami feladat. Ez azonban nem azt jelenti, hogy az államnak saját vállalattal kell magát a szolgáltatást végeznie. A szolgáltatást rábízhatja olyan vállalatokra is, akiknek az állammal ellentétben az a dolga, hogy jól forgassa a tőkét, hatékonyan tegye amit tesz.

Mivel a tömegközlekedés veszteséges (pontosabban a hasznok nem vállalati szinten jelentkeznek), az állam támogatást ad a szolgáltatás biztosításához. Nagyon nem mindegy azonban, hogy mennyit. Több évtized tapasztalatai alapján látszik, hogy a szabályozott verseny (competitive tendering) hatékonyabb és hatásosabb eszköz a szolgáltatás biztosítására, mint egy saját vállalat fenntartása.

Ennek a dolognak már komoly piaca van Európában, komoly referenciákkal rendelkező (és a jóhírükre vigyázó, több országban szerződéssel rendelkező) vállalatokkal. Koppenhága mellett érdemes megnézni pl. Stockholm, London, vagy a legtöbb francia nagyváros közlekedését. A hazai jobboldali gondolkodással (félkatonai romantika) ellentétben egyébként Franciaországban a patriotizmust nem abban látják, hogy a vállalatoknak köztulajdonban kell lenniük, hanem abban, hogy a franciák minél magasabb színvonalú és minél kevesebb közpénzt igénylő szolgáltatást kapjanak, és másodlagos, hogy éppen kitől.

A privatizáció nem jó kifejezés erre, mert a BKV-ból eladni nem nagyon van mit (buszok ócsakavas áron, a sínek és a garázsok pedig nem igazán forgalomképesek, és talán nem is célszerű a tulajdonjogot kiadni). A helyes kifejezés a liberalizáció: a verseny beengedése (persze a BKV maradhat is a piacon mint metró vagy villamos szolgáltató, a lényeg hogy BKV helyett közlekedési piacról lehet beszélni). Az EU politikája is ezt erősíti (ld 1370/2007 rendelet). Az nyer, aki a legkevesebb állami támogatást igényli ugyanazért a szolgáltatásért (paraméterkönyv).

Az alvállalkozó sem feltétlenül jó irány, mert ez azt feltételezi, hogy marad egy BKV-s szint, aki a pénzt elosztja. Összességében előnyösebb közvetlenül szerződni, és a BKV-val egyenrangú szereplőket beengedni. El lehet képzelni, hogy ezután a BKV sem ilyen kényelmes szervezet lenne.

Ugyanez a MÁV-ra és az összes Volánra.
w Kinek fütyül? 2007.11.16 11:00:00
A mozdonyvezetők sztrájkja tök érthető és logikus, ahogy a BKV-soké is az volt. Ők a saját érdekeiket nézik, és nekik az az érdekük, hogy ne rúgjanak ki közülük egyet se csak azért, mert senki nem utazik az ő vonatán. Az a kérdés, hogy a mozdonyt nem vezetők érdekével…..
w Hol nemzet süllyed el 2007.08.13 09:00:00
Az MSZP nem tudja, a Fidesz nem akarja megcsinálni. Szar lesz. Kapcsolódik ide némileg, régebbről:Reform és bukás..
börarc 2007.08.13 14:01:46
Ha én lennék kormányon, és tudnám, hogy úgyis elzavarnak, akkor én csakazértis reformálnék. Öszödön beismertem, világossá tettem, mit akarok, és azt is, hogy ha kell, lóf@sz a seggetekbe, de csináljuk végig.
Zemberek hazugnak tartanak, elvtársaknak kényelmetlen, hogy lóf@sz a seggükbe. Népszerűségem nekiáll mélyrepülni.
Ha egy icipicit következetes vagyok, most végigcsinálom. Kihúzom magam, és csakazértis. És megyek, emelt fővel, és ha hálátlan a nép, akkor az ő seggébe is lóf@sz.
Majd az utókor rehabilitálni fog.
w Híd a semmi ágán 2007.05.24 04:00:00
Alkalmam nyílott a múlt héten megtekinteni a Köröshegyi Völgyhidat, nemzetünk büszkeségét. Ez Közép-Európa legnagyobb műtárgya, 1,7 kilométeres hosszával bőven elérne Szántódtól Tihanyig, át a Balaton felett. Misztikus, gondolkodtató hangulat fogja el a magyart, ahogy…..
w Titokzokni 2007.08.08 05:30:00
Az mindig tanulságos, amikor reflexek indulnak be. Eltűnt a Nemzeti Nyomozó Irodából egy Államtitok. Talán valaki a budiban államtitkot olvasgatott, és ottfelejtette. Ismeretlen elkövető besomfordált, végigsompolygott a hivatalon, csempének, radiátornak álcázva magát ólálkodott…..
w Kis fekete ruci 2007.08.06 04:00:00
Tanulgatjuk még a demokráciát, és nincs szorgalomból ötösünk. Van ez a Jobbik nevű majomház. Legutóbb Csurkával együtt kettő százalékot teljesítettek a választásokon. Nulladik kézből tudom, hogy olvasni sem tudnak. Ebből aztán joggal következtetek arra, hogy a jobbikos…..
w Töcsök és bogár 2007.08.03 04:30:00
Végre szexbotrány! Nem csak amolyan szűkszavú hírecske, hogy az alelnök válik, de persze közös megegyezéssel barátok maradnak. Nem ám hogy a polgármesternek új csaja van. Bővérű, inflagrantis, csámcsogós Blikk-featúra. A legjobbkor egyébként; pont kerepelni kezdtek a gazdák,…..
w Gyere bátran, Törökország! 2007.07.25 06:00:00
A török EU-csatlakozás hidegrázós téma, amióta az ötlet felmerült. Az ellenvetéseket könnyen összefoglalhatjuk: ezek muszlimok. Uram irgalmazz, Krisztus kegyelmezz, Mária hozzál gyorsan sört! Ezek a hetvenmillió allahisták be akarnak türemkedni a mi keresztény Európánkba.…..
w Traktorpofa 2007.07.23 05:30:00
Re: Háromnapos tüntetés Záhonynál Gyors egymásutánban rákérdezett az autóbiztosító és az OEP is, nem vagyok-e véletlenül őstermelő. Mert akkor jobb lenne nekem. Elidőztem a rubrika fölött; egy butykos hang odabent rávágta azonnal: dehonnem. Őstermelek én a végtelen…..
börarc 2007.07.24 11:56:52
Nem tudom, miért nem dobta be senki még a szövetkezeti rendszert, mint lehetséges kiutat?

Világos, hogy a családi gazdaságokra nem lehet egy ország mezőgazdaságát teljes egészében alapozni. Milyen olyan hungarikum van, amelyet csak családi módszerrel érne meg termeszteni, és mivel hungarikum, ezért a globális piac meg is venne, versenytárs hiányában ráadásul magas áron? Rászorulunk arra, hogy a tömegszegmensben is helytálljunk.

A családi gazdáknak meg lehet a maguk helye a piacon. Háztáji volt régen is. A tömegtermelés azonban a méretgazdaságosságon keresztül fajlagosan olcsóbb, és nem azért van szükségünk rá, mert nem szeretjük a gazdákat, hanem mert különben kinyírnak minket a vetélytársak.

A szövetkezeteket sokan a téeszekkel azonosítják, pedig nyugaton ez bevált módszere a méretgazdaságos termelés elérésének. Gazdák rájönnek, hogy együtt könnyebb, összeállnak, megszervezik, csinálják. A pénzt nem lenyúlják, hanem világos szabályok szerint elszámolják. Működik. Nálunk erőszakkal hozták ezeket létre, ezért rossz a szájíz, de ne feledjük, a 70-es és részben a 80-as években a magyar mezőgazdaság világszínonalon is állt, beleértve a kutatás-fejlesztést is.

Van értelme állami támogatásról is beszélni. Az állami támogatás nem feltétlenül egyenlő a tűzoltással, hanem eszköze lehet egy kívánt struktúra megteremtésének is. Az nem jó, hogy ha a gazda hőbörög, akkor kap, mint ahogy nem jó a munkanélküli segély sem. Feltételekhez kötni, igen, ha kell segély, akkor pucold ki az árkot vagy szedd össze a sittet a falu határában, és akkor lesz.

A külföldi szar, a magyar a csúcsminőség - ez struccpolitika, nem szembenézés a valósággal, csak a szokásos mártíromság.
w Roswell 60 2007.07.09 11:00:00
Tudom, hogy vannak, akiknek Gyurcsány páncélautójánál, illetve és ezzel szemben Orbán nyolc kocsijánál nincs ma fontosabb téma, viszont hálás vagyok, hogy nem tartozom közéjük. Így aztán szarhatok mindkettőre, és nem is alacsonyról: Hatvan éve történt a roswelli eset: valami…..