Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Andrew460T

0 bejegyzést írt és 138 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az Ecserin vettem kilencezerért, róla szól a poszt. Akkor a Mobil boltban egy vagyonba került a 40 km/h-t tudó S51N újonnan, de kinn, az M5-ös tövénél levő Nagykőrösi úti zűrzavarban is 15 ezerért mérték őket használtan, egy Simsonnak nem volt akkoriban értékvesztése.…..
TComment Ilyen egy sportos autó 2013.11.27 06:15:00
A sportosság és a vezetés élménye azok a frázisok, amelyektől a gyártók eladásokat remélnek. Meg tudjuk fogalmazni, hogy milyen egy sportos autó? Megpróbáljuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Andrew460T 2013.11.28 01:21:47
Én személy szerint elég sokáig böngésztem hasonló "paraméterekkel" mint a cikkíró, tehát hogy legyen kicsi, könnyű, közvetlen, pörgős, ne túl modern, de azért megbízható is, és így akadtam rá a jelenlegi kocsimra, ami egy EJ1 Honda Civic.

Előnyei:

Bár ez a kevésbé sportos, D-szériából való egy vezérműtengely motor, mégis kellően forgatható, szépen, lineárisan jön meg az ereje, közvetlenül reagál a gázadásra. Hengerenkénti injektor, Szivó oldali változó szelepvezérlés (SOHC Vtec), de semmi mai elektronikai "butítás".

Váltója 20 éves korához és sok mai autóhoz képest is meglepően precíz, sebességet határozottan veszi. Kuplungja vajpuha, finoman adagolható, így a városi araszolás sem kínszenvedés vele.

Futóműve elöl-hátul több lengőkaros, finom, precíz szerkezet, gyári állapotban meglepően sokat csillapít. Kis finomítással még stabilabbá, közvetlenebbé tehető, és ekkor sem válik egy rossz úton pattogó, tehetetlen autóvá.

Kormánya, annak ellenére hogy szervós, pontos, precíz, gondolkodás nélkül teszi a feladatát.

Az egész autó alacsony, alacsonyan ülünk benne, emiatt már fokozódik a sportos érzés, de szvsz a súlypont szempontjából is előnyös.

Relatíve kis súlya miatt (~1000kg) könnyen kezelhető és motorméretéhez képest egészen jól is gyorsul.

Hátrányai:

Motorja 2500-as fordulat alatt dinamikusabb gyorsításra nemigen alkalmas. Mivel pörgős, sportos mivolta miatt a legtöbb példánynál sűrűn járt a mutató a piros mező környékén, 200e km felett jelentős kopás, főként az olajlehúzó gyűrűk kopnak el, és emiatt drasztikusan megnő az olajfogyasztás. (Ettől eltekintve nem fogy az ereje és üzembiztosan működik sok100e km-en keresztül is.)

Futóműve komplikált, több lengőkart, stabilizátort,kutyacsontot és rengeteg szilentet tartalmaz, utóbbiakat 10-15év fölött mindenképpen cserélni kell, ez pedig cserekor okozhat némi meglepetéseket.

Fékei a motor erejéhez képest gyengék. Mivel az enyém '95 előtti példány, a hátsó fék még dobfék és ABS sincs. (Azonban az újabb típusokkal P&P, tehát gond nélkül cserélhető)

Váltója rövid, 100-nál már közel 3000-et forog.
(Ha pl nem gyári a kipufogó rendszer hosszútávon zavaróan hangos)

Beltere tipikus japán, inkább a kezelhetőségre helyezték a hangsúlyt, mintsem a dizájnra.(Ez mondjuk nem feltétlen hátrány)

Karosszériája érzékeny a korrózióra, főként a küszöbök, hátsó sárvédőívek, hátsó doblemezek, ajtók alja. (Szerencsére a nyúlványok, merevítők megfelelően kezelve voltak, nem jellemző hogy azok is korrodálnának.)

Nem bántam meg hogy megvettem, hiszen élmény vezetni, megbízható, napi használatra is kiválóan alkalmas, jól felszerelt (klíma, e.ablak-tükör-napfénytető, ködlámpa stb.) normálisa közlekedve a vegyes fogyasztása 6-7l/100km, azonban ha kell normális keretek között élményautózásra is lehet használni. Az alkatrész a közhiedelemmel ellentétben egyáltalán nem drága hozzá (kivéve az eredeti japán Honda alkatrészeket), és mivel rengeteg cég gyárt hozzá utángyártottat, bőven kifogható abból is a jó minőségű.

Aki olcsón fenntartható, a hétköznapokban is használható, kicsi, sportos autót keres annak ideális.
2 ajtaja miatt családoknak nem ideális, rövid váltója, pörgős, ám de pályán hangos motorja miatt inkább rövidebb távokra ajánlanám, az autópálya nem az ő terepe.
Azonban a hangja, a közvetlensége kihozza az emberből a gyereket... :)
Belsőség Heti merítés 2013.05.26 09:38:37
Moszkító Bár a paraméterei elsőre nem tűnnek félelmetesnek (1.8-as motor, 120 lóerő), de a 750 kilós össztömeggel együtt nagyon fürge. Alacsony fordulaton is jól húz, de igazán 5000 felett kezd el élni. A 6800-as fordulat korlát miatt széles tartományban vezethető, sokféle…..
Belsőség Heti merítés 2013.04.28 08:46:48
Egérkamion A menetteljesítményről annyit, hogy a VTI Civiceket reggelire fogyasztja a lámpánál, az X5-ös bömbiket meg követi és letolja a Mecsekben. :D Imádnivaló nagyság Életem első autója, egy Chrysler Condorde Lx. Nagyon olcsón vettem /420e/, szerelő tulajdonostól,…..
Alu, acél, széles, keskeny, pöttöm vagy malomkő - felniből millióféle van. Melyik lesz nekem a legjobb? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Racing In Slow Motion IV from Mattzel89 on Vimeo. Mattzel89 megint odatette magát. Pedig újfent csak egy lassított kisfilm. Mégis... ..
Belsőség A hét legjobb filmje 2013.02.22 17:46:14
Ha ön ezt a posztot olvassa, minden bizonnyal szereti az autót és az autózást. Azt a kort éljük, amelyben még éppen elcsíphetjük a varázsát, még elég időnk van ahhoz, hogy összegyűjtsük azt az emlékanyagot, amelyből majd a verandán ücsörögve szemezgetünk az unokáinknak,…..
Múlt hétfőn hajnali 3-kor mappákat tologattam a számítógépen. Aksikat töltöttem, menükben mászkáltam, hogy majd minden működjön. Negyed négykor beosontam a Dia mellé az ágyba, átkozva a recsegős fafödémet. Hét perc múlva aludtam. Kilenc perc múlva felriadtam, bementem a…..
Belsőség Tekert Audit vettem 2013.02.10 12:02:22
- Szevasz Tibi! Figyelj, meddig vagy bent a héten? Mert vettem egy benzines A6-ost, ki kéne olvasni belőle ezt-azt.Azonnal hallottam Novoth Tibi (ex-Boschtechnikus) fojtott hangján, hogy csak a jólneveltségnek – és barátságunknak – köszönhetően nem küld el azonnal oda, ahonnan anno…..
Belsőség Heti merítés 2013.01.27 09:52:58
1.6 Puritánból 2.0 Ínyencség Feltünt, hogy a víz sose melegszik fel, mondom valamit csináljunk már vele, ez tuti nem egészséges, de szülők szerint az olasz autónak ennyi az üzemi hőfoka, szóval én kérdeztem meg a szerelőt...másnap ment az új termoszért, voálá, víz…..
Jajj,de csúnya! Havannai vagány 2013.01.22 18:53:39
Ezúttal nem Kubából kaptunk autót, hanem Budapestről. Levi egy igazi, pár évvel ezelőtt még nyálcsorgatós autót talált a nagy autós oldalon. Egy golf 2 tuningolt nagyon szép állapotban eladó 1986 évjáratú 1, 8 gti távirányitású ajtók riasztó indíításgátló…..
Robogó Tuning vagy nem tuning? 2013.01.16 09:07:34
50-es endurókat keresgélni erős kényszerhelyzet, a kínálat ugyanis nem Budapesten összpontosul, mi viszont igen. A gazdasági racionalitásokat figyelembe véve jól látható, hogy az utazási/szállítási költség jelentős tétel az összköltségben. Azaz, ha elmész a rák faszára egy…..
Igen, mégsem vagyok teljesen hülye, nem képzelgek letűnt korok gépeiről. Pár hónapja a sörözőben szóba kerültek a szörnyűséges kétütemű versenymotorok, akkor próbáltam elmagyarázni a srácoknak, hogy olvastam valami régi angol dögről, amit a világverő német versenymotorok…..
Van, akivel ritkábban, van akivel gyakran előfordul, hogy elfelejt tankolni. Ők ismerik azt a kellemetlen érzést, amikor a dadogó autóval jobbra húzódnak, megvárják az első segítőkész sofőrt, aztán némi fejvakarás mellett elkezdenek gondolkodni, hogyan juttasson üzemanyagot a…..
Addig reszeld, amíg csak lehet – ugye mindenki ismer olyan embert, akinek élni sem lenne kedve, ha elvennék tőle a szeretett garázst, a megszokott szerszámot vagy az imádott járművet? Elveszni a céltalanságban csodálatos dolog: nem a célért, hanem a folyamatért kell dolgozni, a…..
Andrew460T 2012.10.19 19:44:37
Irigylem azokat a megszállottakat, akik képesek egy húszéves, teljesen átlagos autóval hetekig vagy akár hónapokig foglalkozni, hogy azt többé senki ne keverhesse össze a több tízezer hasonlóval. Előre szólok, hogy az alábbiakban egy szó sem esik majd ízlésről, most az…..
Sorsszerűen ma, a 35. születésnapomon, Augusztus 30-án, a 30. Hangyász hétfőben jelenthetem be, hogy a projekt ebek harmincadjára jutott. Ahogy többször is ígértem itt korábban, az nem volt kérdés, hogy ezen a napon elhozom-e a Datsunt az Adorján-Hexer Művektől, csak az volt a…..
Belsőség Dezső keréken! 2012.07.22 07:16:00
Nahát, nahát. Úgy látom, ráfordultunk a célegyenesre, drága, öreg Ponton Mercim alatt ugyanis kerekek vannak. Nem, nem a hegesztőkeret zsúrkocsi-futóműve, hanem már a saját felfüggesztése, igaz, a felnik még Csabi tartalék készletéből való, 123-ason használatos darabok. Erős…..
Andrew460T 2012.07.22 12:26:27
@szilvesztermacska:

Figyelj, lehet hogy itt sokan ömlengenek, meg áradoznak Csikós munkája (vagy inkább munkái) iránt, de hidd el, ha lenne más olyan restaurátor is, aki bemutatná az autója történetét ilyen hangulatos, de mégis lényegre törő írással és képekkel, ahogyan ezt Csikós is teszi, és tette egészen az autóvásárlás pillanatától, akkor valószínűleg mások blogjainál is lenne ennyi ajnározó ember!
Mivel viszont ez itteni olvasók nagy részének nincs lehetőse bekukkantani a restaurátorok, felújítók műhelyébe, mindennapjaiba, így ez a kis szelet amit Zsolt ad belőle nekünk, bőven elég ahhoz, hogy az unalmas, hétköznapi, vagy régi, de tákolt autók után egy ilyen szépség gondos felújítása és bemutatása ajnározást váltson ki belőlük!

Nyilván aki többször találkozik ilyen felújításokkal, szakemberekkel, projektekkel, az teljesen máshogy látja ezt az egészet. Gondolom Te az utóbbi csoportba tartozol!
Ettől függetlenül viszont arra kérünk itt mindannyian, hogy hadd döntsük már el mi, hogy hogyan és miként fejezzük ki Zsolti munkássága iránt az elismerést!
Andrew460T 2012.07.22 12:52:01
@Ciri:

Tényleg értelmetlen erről vitázni, mondjuk felőlem is mindenki azt ír amit akar...

Amúgy elismerem én is hogy néhányan túlzásba viszik az ömlengést, nyáladzást, de szerintem az előző hsz-ban kifejtettem hogy ennek részben mi is az oka.
Mondjuk engem szvsz ezek az emberek kevésbé irritálnak mint a trollok....
TComment A zöld Merga titka 2012.07.15 10:32:00
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
"Nekiálltunk Attilával telepakolni vassal" ezzel a tárggyal kaptam levelet Hexer Zolitól múlt héten. Soha jobb hírt! A Hangyász – rendszertanilag elvárható módon – a vendégízületei mellé megkapta végre a gerincet is. A gerinc a tűzfal-váltóalagút-kardánalagút…..
Andrew460T 2012.07.10 20:21:04
@Szűcslaci:

Látom Téged nagyon zavar ez a zártszelvény dolog.:)

Kétlem hogy Karotta és a "csapata" ennyi tervezgetés és ennyi bíbelődés után ne számolt volna utána az általad igencsak lenézett zártszelvény dinamikus és statikus terhelésének, rá ható erőknek stb-stb...
Belsőség Heti merítés 2012.06.17 09:15:00
Megláttam Őt! Egy remekbe szabott anyagi összeomlás okán akkoriban egy Golf 1.6 D típusú rémálom kiegyensúlyozatlan tulajdonosa voltam. A kis méregzsák Ez az aminek lelke van...Ez az amiről nem tudja szinte senki, hogy mi...Ez az ami hangjával felveri a környéket...és ez az…..
Andrew460T 2012.06.17 14:31:00
@vmaast:

Értem amit mondasz, de én sajnos ismerek jó pár ilyen beállítottságú embert, akik valamilyen "különlegesebb" autóban ülve azt hiszik, hogy akinek csak Swiftje, Astraja, Puntoja van azt le kell nézni... De fordítva is igaz. Persze a többség bizonyára nem ilyen, de azért sajnos akadnak szép számmal bunkók is...:/
Andrew460T 2012.06.18 16:48:12
@Rocko-:

Látom nem igazán esett le hogy kicsit másképp fogalmazva ugyanezt írtam le mint te...
Andrew460T 2012.06.18 21:01:37
@Rocko-:
;) :)
Andrew460T 2012.06.13 11:47:47
@Tizenkettő:

Bár az újabb (értsd ezalatt 2005 utáni) korai autókkal nincs tapasztalatom, de azt elmondhatom, hogy új kora óta van a családban egy full fapad Kia Picanto, és érdekes eddig semmi olyan botrányos, nagy hibája nem volt, ami miatt utálni lehetne a koreaiakat... Talán annyi, hogy az első fényszórónál az izzócserét nem lehet 3 perc alatt megoldani, mint a 20 éves Volvo-ban, de szerintem ez legyen a legkevesebb probléma.
Amúgy nemrég került hozzánk egy 2001-es Hyundai Coupe, ami megint csak pozitív csalódás, mellesleg az elmúlt 11 év alatt ennél is csak kopó dolgokat kellett cserélni.
Szóval minden autótípusból ki lehet a sz*rt fogni, de ez nem azt jelenti hogy az összes az, amit Koreában gyártanak...

Jah és hogy a műsornál maradjak, nem volt rossz, de nem ez lesz a kedvencem ebben az évadban!:) Viszont számomra érdekes volt, hogy itt Magyarországon milyen alkatrészek készülnek.
Andrew460T 2012.06.13 19:44:56
@Tizenkettő:

Hát akkor nem veszel ilyen egyszerű... Mindenki boldog marad.