Adatok
Tóth Jocó
0 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A közelmúltban parázs vita zajlott a regisztrált élettársi kapcsolatról. Ennek egyik eleme volt az új jogintézmény viszonya a polgári házassághoz. Egy új szempontot szeretnék felvetni, a poszt amellett fog érvelni, hogy miért kellene megszüntetni a polgári házasság…..
Emlékszünk még, hogy Orbán a választások előtt hogyan hangoztatta, hogy a Fidesz nem készül az alkotmányos rendszer megváltoztatására? Tölgyessy Péter blogunknak villáminterjúban még a választások után is hitelt adott ennek a kijelentésnek. Az ilyen jelek miatt érthető, hogy…..
Nagy kő esett le a szívemről, ki tudja, hol áll meg. A világraszóló balfaszkodás után Orbán Viktor szót kér az Országgyűlésben (eleve!), és az évtizednyi sötét parasztvakítást félretolva értelmesen kezd beszélni. Amit mond, annak csekély köze van persze ahhoz, amivel…..
Orbán Viktor úgy döntött, hogy a nagy nemzeti együttműködés rendszerében új alkotmányt is összepakoltat. Ez akár még jó is lehetne, vagy nem - bár egyes alkotmányjogászok szerint a ma hatályos Alkotmánnyal a sorszámán kívül különösebb gond nincsen. Tulajdonképpen az…..
Tóth Jocó
2010.06.07 19:33:56
@greybull: Kelleni éppen nem kell, tök jól lehet alkotmány nélkül is alkotmányos rendszerben élni (pl. ilyen a polgári demokrácia mintaképének tekintett királyság itt rögtön a kontinensünk mellett). A világ legtöbb országában van alkotmány. Lehet nekünk is, ha eddig is volt - már jól megszoktuk :-)
Érdekes, hogy az, amit a a magyar történelmi alkotmánynak szokás nevezni, nem volt a mai értelemben alkotmány. Inkább az angol alkotmánynak felelt meg, vagyis évszázadok alatt összegyűlt szabályok gyűjteménye volt.
Érdekes, hogy az, amit a a magyar történelmi alkotmánynak szokás nevezni, nem volt a mai értelemben alkotmány. Inkább az angol alkotmánynak felelt meg, vagyis évszázadok alatt összegyűlt szabályok gyűjteménye volt.
Tóth Jocó
2010.06.07 21:55:58
@Mj: Igen, az is a "szépségei" közé tartozott, hogy kiszámíthatatlan volt. Nem lehetett tudni, hogy mit lehet simán megúszni, és miért viszik el az embert. (Persze, ha "alaposabbak", akkor még rosszabb lett volna.)
Remélem, nem tettem olyan benyomást, hogy visszasírom!
Remélem, nem tettem olyan benyomást, hogy visszasírom!
Tóth Jocó
2010.06.07 22:20:15
@Patrick Bateman: Igen. Ezt úgy is szokták mondani, hogy az volt a baj, hogy nem volt elég rossz. (Nem csak az ún. demokratikus ellenzéknek, hanem általában, az emberek nagy többségének túl sok vesztenivalója volt ahhoz, hogy forradalmat akart volna.)
A kettős állampolgárság ügyéről kevesen tudnak, akarnak racionálisan gondolkodni (amikor 2004-ben vitatkoztam egy amúgy értelmes barátommal, elismerte az összes ellenérvemet igaznak, a vége mégis az lett, hogy de attól még meg kell szavazni, mert csak). Ennek ismeretében most…..
Tóth Jocó
2010.06.07 19:04:01
@Sötét korom: Nem ismerem a nemzetközi szokásokat, de nagyon valószínűtlennek érzem, hogy az állampolgársággal kapcsolatos szabályok változása előtt az egész világ minden olyan országával egyeztetni kéne, amelyekkel van valamilyen egyezményünk, ami kapcsolatos az állampolgársággal (vízummentességi, utazási, kiadatási, adóztatási, és még mennyi ilyen lehet!).
Ha az USA megszünteti a vízummentes utazás lehetőségét a magyar útlevéllel rendelkezők számára arra hivatkozva, hogy most több olyan van közöttük, aki más állampolgársággal is rendelkezik (eddig is volt jó pár ilyen), akkor így jártunk... Nem dől össze a világ. Korábban is kellett vízum, oszt elég jól megvoltunk. Azok, akiket az új rendszerben simán beengednek, korábban is megkapták a vízumot (egy kéréssel 10 évre).
"És ha majd meglátod és tényleg árt, akkor majd mi lesz? " Akkor az lesz, hogy nem volt igazam.
Ha az USA megszünteti a vízummentes utazás lehetőségét a magyar útlevéllel rendelkezők számára arra hivatkozva, hogy most több olyan van közöttük, aki más állampolgársággal is rendelkezik (eddig is volt jó pár ilyen), akkor így jártunk... Nem dől össze a világ. Korábban is kellett vízum, oszt elég jól megvoltunk. Azok, akiket az új rendszerben simán beengednek, korábban is megkapták a vízumot (egy kéréssel 10 évre).
"És ha majd meglátod és tényleg árt, akkor majd mi lesz? " Akkor az lesz, hogy nem volt igazam.
Ma délután nagygyűlést tartott a Fidesz-KDNP a régi jó bulik helyszínén, a Kossuth téren. A tömeget a Balázs Fecó-Varga Miklós-Palcsó Tamás drímtím melegítette be egy remek dallal, ami, ha jól emlékszünk, az összefogásról meg egy új világról szólt. Ezután Semjén…..
Tóth Jocó
2010.05.30 17:19:18
@bryan: Örülök, hogy meglett a vége! :-)
(A vers nekem se tetszik. Nagyon dühös és elkeseredett lehetett az írója. Ezek az érzelmek nem szokták az embereket bölcsességre vezetni.)
Egy szakmai megjegyzés: Ha egy eseményről írunk, érdemes azzal foglalkozni, ami ott hangzott el, és nem azzal, ami máskor és máshol. Régi sztori az Opera leesett csillárja - most eszembe jutott.
(A vers nekem se tetszik. Nagyon dühös és elkeseredett lehetett az írója. Ezek az érzelmek nem szokták az embereket bölcsességre vezetni.)
Egy szakmai megjegyzés: Ha egy eseményről írunk, érdemes azzal foglalkozni, ami ott hangzott el, és nem azzal, ami máskor és máshol. Régi sztori az Opera leesett csillárja - most eszembe jutott.
Tóth Jocó
2010.05.30 18:43:40
@Herr SturmLiberator: Legyen igazad, nagy szükségünk van már erre!
A Magyar Dolgozók Pártjának választási programja, 1948 Sürgősen véget kell vetni a céltalan és meddő politikai viszálynak, amely jogos visszatetszést szül a legszélesebb dolgozó rétegekben, és rá kell térni a népet valóban közvetlenül érdeklő gazdasági, pénzügyi és…..
Krokodillal ketten elmentünk az értelmiségiek sajtótájékoztatójára. Valójában nem is sajtótájékoztató volt: a már korábban is nyilvánvaló tartalmú nyilatkozatok mellett a szónokok leginkább a sajtót akarták bevonni akciójukba. A tájékoztató végén Lányi András a magyar…..
Tóth Jocó
2010.05.29 14:39:05
@Éhesló: Csak erre reagálok: "Milyen erkölcsi értékrendre utal az általa gyakorolt kegyelmezés, melyek során bűntettek elkövetőit vonja ki az igazsság(jog)szolgáltatás rendjéből és emeli a törvények fölé őket?"
Az elnöki kegyelemnek éppen az a célja, hogy a törvények alapján elítélt bűnözőt részben vagy teljesen mentesítse a büntetés alól. Ebből a célból létezik. Ezek után a kérdés feltevése nem releváns. Természetesen nem emeli őket a törvények fölé, hanem éppen a törvényeknek megfelelően mentesíti őket a következmények (egy része) alól.
Ennek a lehetőségnek az a célja, hogy olyan szempontokat is figyelembe lehessen venni, amiket a bíróságnak nincs lehetősége figyelembe venni az ítélet meghozatalakor. A kegyelem intézménye hosszú ideje létezik, azt minden országban gyakorolják, és sok esetben éppen a legsúlyosabb [halálbüntetéssel járó] bűnök elkövetőinek javára. Valóban szokatlan az, hogy egy ilyen "piti" ügyben megadott kegyelem egyáltalán téma legyen a sajtóban.
Nem ismerem a kegyelmezési gyakorlatát, bevallom, nem tanulmányoztam. Ebben a konkrét esetben egyetértek vele. Pont az ilyen esetekre való a kegyelem lehetősége. Nem szolgálná a közjót az, ha a gyerekek anyját és apját is börtönbe zárnák.
Az elnöki kegyelemnek éppen az a célja, hogy a törvények alapján elítélt bűnözőt részben vagy teljesen mentesítse a büntetés alól. Ebből a célból létezik. Ezek után a kérdés feltevése nem releváns. Természetesen nem emeli őket a törvények fölé, hanem éppen a törvényeknek megfelelően mentesíti őket a következmények (egy része) alól.
Ennek a lehetőségnek az a célja, hogy olyan szempontokat is figyelembe lehessen venni, amiket a bíróságnak nincs lehetősége figyelembe venni az ítélet meghozatalakor. A kegyelem intézménye hosszú ideje létezik, azt minden országban gyakorolják, és sok esetben éppen a legsúlyosabb [halálbüntetéssel járó] bűnök elkövetőinek javára. Valóban szokatlan az, hogy egy ilyen "piti" ügyben megadott kegyelem egyáltalán téma legyen a sajtóban.
Nem ismerem a kegyelmezési gyakorlatát, bevallom, nem tanulmányoztam. Ebben a konkrét esetben egyetértek vele. Pont az ilyen esetekre való a kegyelem lehetősége. Nem szolgálná a közjót az, ha a gyerekek anyját és apját is börtönbe zárnák.
Következzék egy részlet a bbc.co.uk egyik cikkéből, nyers fordításban: Miután kiderült, hogy a tárgyalások kudarcot vallottak, Brown úr felajánlotta lemondását, és azt mondta, hogy sok siker kíván a következő miniszterelnöknek. A Downing street 10 előtt adott érzelmes…..
Tóth Jocó
2010.05.29 14:09:31
@Bromwyn: Jobb is, hogy nem mondott ilyet, mert az oltári nagy hazugság lett volna!
Megmondtam. Ezt így kell csinálni. Azt ugyan nem hittem volna, hogy még a szocialista kormány megteszi, de feljelentették Vona Gábort a gárdamellényeskedéseiért. Ezzel ugyan az MSZP kicsit pengeélen táncol: ha a Fidesz tette volna meg ezt a gesztust, akkor nyilván azonnal…..
Tóth Jocó
2010.05.28 19:43:46
@Mj: Igen, én is erre számítok. Ha ügyesen kezelik a témát, nem marad ügy, amin a Jobbik lovagolhatna.
Az Index továbbviszi a most már sokéves hülyeséget: a "kettős állampolgárság" kifejezés használatát. Pedig a Fidesz, rácáfolva a 2004-es népszavazáskor tanúsított demagóg kampányára, ezúttal egy igen remek törvényt fogadtatott el az Országgyűléssel. Ez a…..
Tóth Jocó
2010.05.28 19:29:06
Tóth Jocó
2010.05.28 19:24:29
@greybull: Valóban! Ez még a nyelvtörvény ellen is jó lehet :-) Persze, lehet egy csomó baj vele. A mindennapi életben okozhat furcsa helyzeteket...
Tóth Jocó
2010.05.28 19:28:21
@Aba Sámuel: Szerintem az, ha valaki bejelentkezik egy címre, ahol nem lakik, akkor törvénysértést követ el, és semmis a bejelentkezése. (Sőt, nem csak szerintem. Abban a bizonyos velencei kaszinó ügyben az ügyészi óvást követően a helyi jegyző okirat hamisításra hivatkozva törölte Blum úr lakcímét.) Ezek alapján nem szerezhet valaki egy fiktív lakcím bejelentésével választójogot (feltételezve a jogkövetést).
Néha az ember kényszert érez arra, hogy írjon. Az eredményt látva aztán a józan ész, valamint a család és a barátok lebeszélik róla, hogy túl komolyan vegye. De arról már nem sikerül, hogy közzé is tegye. Íme. Vigyázat, fikció! A kitalált történet szereplői is kitaláltak,…..
Tóth Jocó
2010.05.25 22:43:59
@Mj: Van erre egy kis mesterkedés, zaj kell, és akkor nincs baj:
"Hát tudd meg, hogy az aga azért rikolt, hogy a lélek lekotródjék a fejéből a lábába, amíg iszik. Mert a lélek a fejben lakik, és a másvilágra száll, mikor
meghalunk. Ott pedig, tudod, hogy a borivásért megbüntetik az igazhívőt."
(Gárdonyi Géza: Egri csillagok, 3. rész: A rab oroszlán)
"Hát tudd meg, hogy az aga azért rikolt, hogy a lélek lekotródjék a fejéből a lábába, amíg iszik. Mert a lélek a fejben lakik, és a másvilágra száll, mikor
meghalunk. Ott pedig, tudod, hogy a borivásért megbüntetik az igazhívőt."
(Gárdonyi Géza: Egri csillagok, 3. rész: A rab oroszlán)
Mint minden rendes egyetemista a vizsgaidőszakban, így én is facebookozással töltöttem a mai estém. Az oldal pedig, amibe most belebotlottam egy magyar csoport, akik arra bíztatnak, hogy jelentsük a Facebook adminisztrátorainak azt a szlovák oldalt, ami a magyarellenességre…..
Tóth Jocó
2010.05.20 20:46:09
@Norbi27: Nem biztos, hogy rossz politika, amit Orbán most csinál. Egyetértek, hogy udvariatlanul kemény (vszleg nagyon szokatlan a diplomácia világában) azt válaszolni egy kormány tárgyalási javaslatára, hogy mindjárt mentek, majd a választás után az újakkal beszélek, de addig is megcsinálom, amit elterveztem.
Vajon kell-e udvariasnak lenni? Mi lenne az eredménye? Azt hiszem, hogy semmi. (A politikában a tetteket és a nyilatkozatokat az eredményük alapján érdemes értékelni.)
Vajon kell-e udvariasnak lenni? Mi lenne az eredménye? Azt hiszem, hogy semmi. (A politikában a tetteket és a nyilatkozatokat az eredményük alapján érdemes értékelni.)
Tóth Jocó
2010.05.25 22:29:36
@dupla vé: Örülök, hogy van szlovák politológus is, aki így látja!
Szlovákia mostanában hisztis picsaként viselkedik, toporzékolnak a magyar irredenták kétharmados győzelme miatt, Slota pedig bizonyára folyamatosan a magyarok miatti nemzethalált vizionál. Választások lesznek, no. Meg amúgy is. Na, néhány mélyszlovák úgy gondolta,…..
Tóth Jocó
2010.05.21 16:07:31
@Grift: Igen, ez a régi megállapítás pontosan oda vezet, ahol most tartunk. Pont ez az a szemlélet, ami lehetetlenné tette azt, hogy jobb legyen a magyarság helyzete a Felvidéken a mostaninál, és hogy kedvezőbbek legyenek a határok.
A Fidesz kinyújtotta a kezét az MSZP-nek, s alkalmat kínál arra, hogy együtt alkossanak egységfrontot a Jobbik ellen. A konszenzus lényege, hogy Trianon értékelésében közös platformra helyezkednek, ami az MSZP részéről annak elismerésével jár, hogy Trianon olyan…..
Tóth Jocó
2010.05.21 15:28:49
@vol: Trianon szimbólum: egy buta és hibás nagyhatalmi politika szimbóluma. Ezen felül emberek millióinak katasztrófa, aminek máig is érezhető hatásai vannak. Ez a tervezet egy elvi nyilatkozat. Arról szól, hogy a magyaroknak legyen lehetőségük magyarként élni a hazájukban és ebben segítsük egymást. Nem sok, de szerintem pozitív üzenet. Gyakorlati jelentősége nincs sok. Talán tényleg az a legfontosabb, hogy kifogja a Jobbik vitorlájából a szelet (egy kicsit).
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az állam gyakran szervez rendezvényeket, nem csak esküvőt. Van egy csomó ünnepi rendezvény. Ezek sem kellenek feltétlenül az állam működéséhez, elhagyhatók lennének. Legutóbb a képviselők és a miniszterelnök eskütételét láttuk. Ez is az állam által szervezett rendezvény volt, zászlókkal, zenével, be- és kivonulással. Ezt is el lehetne hagyni, hiszen a törvényekben le vannak írva a szabályok és a kötelességek, azok akkor is érvényesek, ha nincs rendezvény.
Ünnepélyesen tesznek esküt a katona- és rendőrtisztek, van ott felvonulás, zászló, zene, beszéd. Itt is elég lenne a törvény ereje, meg egy aláírás a laktanya irodájában.
Miért vannak mégis a rendezvények? Mert (mi emberek, polgárok) szeretjük. Elég sokan szeretik. Aki nem szereti, nem megy el, nem nézi meg. Ha a többség azt akarná, hogy ne legyenek, megszűnnének.
Szerintem ilyen egyszerű.
Miért éppen polgári esküvőt pécézzük ki? Az éppen kivétel, mert ott nem kötelezőek a külsőségek (szemben az előbb említett eskütételekkel). Az állam nem kényszerít semmire se, de tudomásul veszi a polgárok egy részének azt a kívánságát, hogy biztosítson lehetőséget az ünnepélyes házasságkötésre.
Nem érzem, hogy ez baj lenne. (A költségeket meg a felek állják.)