Regisztráció Blogot indítok
Adatok
villanyóra

66 bejegyzést írt és 197 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Talán beindul egy tisztogatási folyamat.   Debrecen – Szervezett akció keretében, tettenéréssel leplezték le a rendőrök egy áramszolgáltató cég (az E.ON – a szerk.) területi ellenőrzési koordinátorát pénteken – közölte kedden Kelemen Éva, a megyei…..
Az alábbi cikk sokmindent elárul a hozzállásról:http://homar.blog.hu/2012/09/24/ellopta_a_villanyorajat_az_elmu. Kicsit hosszú, de mindenképpen tanulságos. "Az év eddigi legdurvább áramos sztoriját olvashatják egyelőre két felvonásban. Naiv ügyfél újonnan vásárolt lakásában…..
Egyik olvasóm a következő történetet osztotta meg velem.Egy rutinellenörzésre várta az áramszolgáltató embereit, miután ő is villanyóra-mágnesezési ügybe keveredett - önhibáján kívül. A története neki sem különbözik semmiben a többitől, viszont a szolgáltató egyik…..
villanyóra 2010.09.11 17:34:26
@green111: Kataboxot nem mindenki kap, akinek órát cserélnek...

Az, hogy megbüntet a rendőr, remélhetőleg nem légből kapott indokok és teóriák mentén történt, úgyhogy egyáltalán nem értem, hogy kapcsolódik az ártatlan fogyasztók megvádolásához.
villanyóra 2012.05.24 14:57:56
@optimusprime: Valóban több szempontból értelmezhető a kérdés. Nem írja semmi felül a személyiségi jogokat. Nem az ember fejét kell fölvenni, hanem elég a kezét (az órát, eszközöket, stb.). Egyébként a legtöbbször nem fog a szolgáltató embere hozzájárulni a felvételhez. A gond, hogy nincs védekezési lehetősége a fogyasztónak. (Egyáltalán miért kell védekezni?!) Az biztos, hogy határozottan kell hozzáállni a dologhoz, és nem szabad engedni, mert nincs más védekezési lehetőség a túlkapások, visszaélések ellen.
villanyóra 2012.09.11 11:48:31
@uzsiati73: Csak azt tudom javasolni, hogy a Magyar Energia Hivatal fogyasztóvédelmi osztályát keresse meg panaszával. A szolgáltató nem tudja bizonyítani, hogy Ön fúrta meg az órát - amennyiben valóban történt ilyen. A szokásos gyanúsítgatós történetnek úgy látszik, sose lesz vége.
A MEH-nél az ügyintézés hónapokig eltart, de mindenképpen érdemes hozzájuk fordulni, ők töröltethetik a kötbért a szolgáltatóval.

Ha bővebb információra van szüksége, kérem, irjon a villanyora.magnes@gmail.com címre.
Egyszerűbben és gyorsabban lehet majd átíratni 2013-tól a gáz- és villanymérőket, miután a kormány elfogadta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) ezzel kapcsolatos javaslatát - közölte a tárca csütörtökön az MTI-vel. A változások évi 838 ezer felhasználó…..
  Mi az igazság? Mi van a mágnesezési ügyek mögött? Perca és csapata a háttérből eddig is igen élénken részt vettek a blog életében. Most megosztják, hogy kutatásaik során milyen következtetésre jutottak: Vajon az áramszolgáltatók szándékosan és jogtalanul…..
villanyóra 2011.11.16 14:28:26
@halaszoli: Szia!

A szolgáltató követelési igényének bejelentése már rég elévült (vet 60 paragrafus - elévülés 1 év), ha bővebb infót szeretnél, keress meg a villanyora.magnes@gmail.com címen.
villanyóra 2012.08.22 14:59:56
@Szabolcs76: Elvileg számlázni 5 évre visszamenőleg lehet sajnos. Viszont azt szeretném kérni, hogy küldj egy mail-címet, vagy dobj egy mail a villanyora.magnes@gmail.com címre, és ott talán többet tudok segíteni, de ahhoz többet kellene tudnom.
 Remélem, nem sokan látták hétfőn az ELMŰ „fizetett hirdetését” a Hír TV-n, aminek a címe: Panaszkönyv. A műsor állítólag fogyasztóvédelemmel foglalkozik. Ennek ellenére ott volt egy előre megírt forgatókönyv szerinti riport a "sötét" oldaltól:…..
villanyóra 2012.01.18 10:09:00
@jiudit.66: Nem lesz egyszerű, de ha kitartasz, legyűröd a szolgáltatót. Ezek arra építenek, hogy jók a pszichológiai hadviselésben. De Te még jobb vagy. Ezt ne feledd!
villanyóra 2012.02.16 09:42:24
@jiudit.66: 15 napon belül kell, hogy válaszoljanak.
villanyóra 2012.03.05 09:09:29
@jiudit.66: Szia!
Ő az elmű egyik vérebe. Semmit nem fog hangoztatni, csak azt, hogy ők jogosan szedhetik be a kötbért, és megpróbál rábeszélni, hogy elkövetted, amit valójában nem. A Visegrádi utca csak a pszichológiai harc egyik színtere. Udvariaas beszélgetés arról, hogy feleslegesen mentél be...
 Az utóbbi időben is ugyanúgy támadja fogyasztóit az áramszolgáltatói hazugsággyár. Most nem csak a mágnesezés a téma, hanem a plomba nem megfelelősége is előtérbe került.  Egyre gyakrabban keresnek segítséget a fogyasztók ezzel a problémával kapcsolatban is, mert a…..
villanyóra 2012.02.29 07:54:25
@Watt: Más ügyvéd is észrevette, hogy iratokat hamisítanak meg az egyik szolgáltatónál a polgári perben, úgy látszik, ez nem egyedi eset.

A cél szentesíti az eszközt. Vajon meddig?

Az egészben az a szomorú, hogy még a bíró a saját nevét is megalázza/gyalázza az eljárással (apropó, ki is ez az okos bíró?), de természetesen ez őt nem zavarja, és feltehetőleg rágalmazásnak minősíti, ha ezt valaki a szemére veti. Ez egy banánköztársaság. Szánalmas.
Az első és legfontosabb dolog amit tudnotok kell, hogy egészen tavaly nyárig nem én fizettem a lakás rezsijét, hanem anyuék. Igen, elkényeztetett úrikisasszony voltam, nem csak a saját hibámból de akkor is. Azóta viszont nekünk kell minden számlát fizetni, köztük a villanyt is.…..
villanyóra 2012.02.07 09:27:51
@rezsöatya: Sajnos a legtöbb ember nem érzi ezt fontos kérdésnek. Rengeteg embert szerződésszegéssel vádolnak, konkrétabban rágalmaznak, és ezek nagyrésze aláírja, hogy lopott, hogy engedményt kapjon a kötbérből, amit egyáltaán be se kellene fizetnie, mert nem követett el semmit. Nagyon nehéz felébreszteni az alvó embereket. :-(
villanyora.blog.hu/
 Már egy ideje hallani innen-onnan, hogy a gázóra-mágnesezést is felkapta a sajtó. Szinte hihetetlen, de ezt is tudják úgy tálalni, mintha bármit is elkövetett volna a fogyasztó, pedig semmit nem követett el. A receptet áramszolgáltatóéktól tanulták el feltehetőleg. Ez is…..
villanyóra 2011.08.25 17:50:46
@segítés: Tartok tőle, hogy a szolgáltatók szépen be vannak épülve a szükséges szervezetekbe, különben hogy lehet ezt ennyi ideig csinálni (villanyóra mágnesezés minimum 1994 óta van!)???? Épeszű ember (pláne elméletileg szakember van a hivatalokban) egyszerűen körberöhögné ezeket a jegyzőkönyveket és kötbéreket.
villanyóra 2011.11.30 14:29:13
@kamubunti: Sem a gázórával, sem a villanyórával kapcsolatban nincs kikötve a szerződésben, hogy nem szabad mágnest tenni a közelébe (megjegyzem, hogy ha ezt kikötnék, akkor a vezetékeket is el kellene vágni, mert az áram által átjárt vezető mágneses teret hoz létre maga körül - ez nem egy újdonság).

Az a gond, hogy mindazokat, amiket leírtál, mindenki tisztában van, mégis igen jól működik a szolgáltatók erőszakszervezete. Most úgy hallottam, hogy a szolgáltatók közvetlen célja Magyar Energia Hivatal kiiktatása. Ezzel tényleg szabad a pálya, mert a bíróságok már úgy tűnik, hogy elég vastagon benne vannak, ezzel minden akadály elhárul a szolgáltatók útjából.

Létezik olyan intézmény, hogy állampolgári jogok biztosa, és a hivatal azt válaszolta az üggyel kapcsolatban, hogy az ügy lezárultát követő egy éven belül kell jelezni feléjük ezt a visszaélést, és akkor majd hajlandóak lesznek vele foglalkozni. Köszönjük szépen. A ptk nem figyelembeveendő a szolálgáltatók szerint az ügyben.

Bármelyik szolgáltató fizet bármelyik fogyasztónak azért, mert a fogyasztó őrzi az óráját? Nem. Pedig a fogyasztó ezek szerint ingyen végez tevékenységet a szolgáltatónak. Milyen rendes. Életfogytiglan önkéntes munka?!
villanyóra 2012.01.18 09:18:31
@bula: Szia!

Érdemes lenne megnézni az ide vonatkozó törvényt, hogy elévült-e a vizsgálatra az igény. Ugyanis a villanyórával kapcsolatban a vet-ben 1 év volt még két évvel ezelőtt az elévülési idő, a most hatályos szerint 2 év az elévülés. Feltételezem, hogy akkor a gázórákra vonatkozóan is van ilyen időkorlát. Akár a Magyar Energia Hivatal fogyasztóvédlemi osztályát is érdemes lehet a témáról megkérdezni, ők tudják, hogy milyen törvények vonatkoznak az esetre.
 A héten látott napvilágot a hír, hogy lemond Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter (http://www.energiainfo.hu/cikkek/Fellegi_Tamas_lemond_miniszteri_posztjarol_2011-12-08-12-30-00). Úgy néz ki, mintha kimondva vagy kimondatlanul, de menekülnének a süllyedő hajóról.Már csak…..
 Korábbi (http://villanyora.blog.hu/2010/11/22/csal_hat_e_az_aramszolgaltato_igen)   bejegyzésem folytatásaként szükségesnek tartom még ezt a kiegészítést megtenni a konferenciával kapcsolatosan. Megjelent a bejegyzés alapjául szolgáló konferencia összefoglalója a…..
villanyóra 2011.12.10 20:13:21
@Bameri: T. Bameri!

Azt tudom csak javasolni, hogy a Magyar Energia Hivatal fogyasztóvédelmi osztályát keresse meg panaszával, ha lehet bármit tenni az ügyben, biztosan fognak. Nem állítom, hogy gyorsan megy az ügyintézés, de maximum egy tértivevényes levél árát veszítheti, annyit mindenképpen megér. Ha van kérdése, keressen meg mailben: villanyora.magnes@gmail.com
A napokban sokat hallhatunk arról, hogy a szolgáltatók privilégiumait szeretnék megnyirbálni. Természetesen a szolgáltatók ezen rettenetesen fel vannak háborodva. A média által felkapott legsarkallatosabb kérdés az, hogy kinél mikor szabad az áramot vagy gázt kikapcsolni. Egy…..
 Vörösbortól kaptuk a következő linket (köszönjük szépen): http://atv.hu/cikk/20110811_jelentse_fel_a_szolgaltatot_250_ezres_kotber_egy_plomba_miatt A cikket korrigálnám azzal, hogy ez így nem igaz: "Bár az órák állapotáért a tulajdonos felel..." Ugyanis a…..
villanyóra 2011.11.09 21:08:46
@garda01: Amikor először találkozik az ember a problémával, akkor még azt hiszi, hogy félreértés történt - de a szolgáltató arra vár, hogy mindenki fizessen az el nem követett szerződésszegésért.

Irjatok a MEH fogyasztóvédelmi osztályának, kérjétek az ügy felülvizsgálatát, mivel nem követtetek el semmit (az óra feltehetőleg elromlott, nem ez lesz az első ebben a szerencsétlen kis országban). Minden irat másolatát be kell tenni, hogy ne kerüljön sor fölösleges hiánypótlásra, mert azzal még egy hónapot tolódik az ügy megoldása. Általában a MEH a vizsgálat során megállapítja, hogy a szolgáltató "véletlen" hibák sorozatát követte el az ügyben történt eljárása során, és törölteti a kötbért a szolgáltatóval. Már csak az a "kérdés", hogy hogy lehet az, hogy évek óta ugyanazokba a hibákba esik a szolgáltató?

A kötbér pedig akkor jogos, ha felróható! Ha nem tudja bizonyítani a szolgáltató, hogy a szerződő fél követte el a gyanúsítgatás által felmerült szerződésszegést, akkor egyszerűen rágalmaz.

Ennyit dióhéjban. Ha valamiben segíthetek, akkor keressetek meg mailben: villanyora.magnes@gmail.com
TÉVEDÉS | Tíz hónapig élt áram nélkül a szolnoki Perge Lászlóné és férje, mert egy könyvelési hiba miatt kikapcsolták őket a szolgáltatásból. Egymillió forintos nem vagyoni és ezen felüli vagyoni kárukat azonban nem ismeri el a szolgáltató. — Jogszerűtlenül…..
 Az MR1 Kossuth Rádió újra elővette a mágnesezés teóriát a Napközben című műsorban (http://www.mr1-kossuth.hu/mrplayer.php?autoplay=1&hangtar=20110211_090517_1). Ez a riport is elég egyoldalú, hemzseg a bakiktól, erősen áramszolgáltatói megrendelés szagú, és…..
villanyóra 2011.02.14 22:10:22
@átlátó: Ha úgy érzed, hogy az áramszolgáltatókkal kapcsolatosan vannak építő jellegű történeteid, és szeretnéd, ha mások is okulnának belőle,küldd el nekem, és kiteszem nagyon szívesen a blogra.

A blog tájékoztatási, figyelemfelhívási és segítő szándékkal jött létre. Ebbe sok minden belefér - ami tematikailag egy kicsit is ide illik. Természetesen nem osztottam meg mindent, mert a 150. ugyanolyan történetet már senki nem fogja elolvasni,de ha van valami,amire szeretnéd felhívni a figyelmet, akkor miden további nélkül kiteszem.
villanyóra 2011.02.15 16:15:07
@zaza001: Beavatkozóként lesz lehetőséged részt venni a tárgyaláson, és bele is szólhatsz, mindent a rendelkezésükre bocsáthatsz, amit gondolsz az ügyben, szóval érdemes az információkat addig is gyűjteni.
villanyóra 2011.10.01 15:41:32
@Gioia: Kedves Gioia!

Sok embernek a szívéből szóltál, azt hiszem. (Blogbejegyzésnek se lenne utolsó a hozzászólásod...)

Viszont szerintem fel se merül szolgáltatói részről, hogy le kellene cserélni akár egyetlen mérőműszert is, mivel a digitális átállással a mechanikus órákkal kapcsolatos problémák meg fognak szűnni záros határidőn belül, és természetesen számításaik szerint minden következmény nélkül. Nyilván ezzel még nem zárulnak le a hitelesítés és felelősség körüli viták. Az is más kérdés, hogy a digitális órákkal is folytatni akarják a maffia-tevékenységet.

Köszönjük, hogy kommenteddel gazdagítottad a blogot.
 Belső forrásból úgy értesültünk, hogy az egyik „kedvenc” áramszolgáltatónk, az ELMŰ-ÉMÁSZ újabb elképesztő dolgot talált ki. A lényeg, hogy mindenféle törvényt lehetőleg megkerülve a fogyasztókat minél jobban le tudják húzni áram- (helyesebben…..
  A blog fennállása óta minden fogyasztót, akinek elromlott a villanyórája, és mágnesezéssel vádol az illetékes áramszolgáltatója, arra biztattam, hogy a Magyar Energia Hivatalhoz (továbbiakban MEH) forduljon ügye kivizsgálását kérve. Az utóbbi néhány évben már a…..
villanyóra 2011.08.27 14:59:22
@segítés: Egy korrekt (vagy akármilyen) szakvélemény az ügy kapcsán jogilag irreleváns. A felróhatóság a kulcs: egy szakértő se meri beleírni a szakvéleménybe, hogy a mágnesezést maga a fogyasztó követte el! A szolgáltató rágalmaz a meseszintű véleményre alapozva. (Nehogy azt hidd, hogy a szakértőket védeni kívánom, de nem ők a történet kulcsa). A ptk-nak megfelelő eljárás lenne a megfelelő a szolgáltató részéről, és nem is lenne semmi gond, nem lenne ez a blog sem. Ha volna fogyasztóvédelem, akkor nem itt kellene a fogyasztóknak informálódniuk, hogy mit tehetnek, és nem próbálna több ember is azért kommentelni, hogy ügyfelet szerezzen magának (aki szintén abból él, hogy a szolgáltató valakit megkárosítani óhajt). Normális estben a fogyasztó azt se tudja, hogy hol van az áramszolgáltató ügyfélszolgálata (egy kis túlzással, de gondolom, érted, mire célzok).

Hol normális az, hogy az ártatlanságát a fogyasztónak kell bizonyítania? Egyik ügy kapcsán se bizonyított, hogy a fogyasztó bármit is elkövetett. Hol van a híres ártatlanság vélelme? Szánalmas, ami ma Magyarországon igazságszolgáltatás szinten folyik.
villanyóra 2011.08.28 13:52:32
@segítés: Tévedsz. Az óra a szolgáltató tulajdona, ergo neki kellene megvédenie azt (fizet azért bárkinek a szolgáltató, hogy az ő tulajdonát őrzi?!). Nincs a szerződésben, hogy milyen állapotban kell az órát tartani, hogy nem szabad mágnessel (se) közelíteni felé, stb. Egy laikusnak (fogyasztó) nem kell tudnia, hogy úgy kell vigyázni az órára, mint a hímes tojásra (sok ember pl a pincekulcsot tartja az órán, stb - utána felróják neki, hogy karcos az óra, stb.).

A ptk alá tartozik a vet is, hiába van a vetben vagy a szerződésben, hogy a fogyasztónak kell az órát megvédenie, amíg nem BIZONYÍTJA a szolgáltató, hogy a fogyasztó mágnesezett, addig nem tehet(ne) semmit ellene (ez egyúttal kimeríti a rágalmazás, erőfölénnyel való visszaélés, stb. fogalmát).

Sőt, továbbmennék a ptk szerint egyenlő felek között lehet szerződést kötni. A szolgáltatóval kötött szerződés minden, csak nem egyenlő felek közötti szerződés. Innentől kezdve ez a szerződés akár alá van írva, akár nincs: SEMMIS! Minden tekintetben a szolgáltató igényeit veszi figyelembe, a bizonyíthatatlan mágnesezés kétszeres (!) szorzóval kötbérez a nyilvánvaló áramlopásokhoz képest is (nyilvános lehúzás), ha véletlen valamit a szolgáltató hibázik, a fogyasztó kb a századrészét kapja kötbérként ugyanazért a mulasztásért, mint ha a fogyasztó tesz valamit (akár tudtán kívül). Akkor még nem is beszéltem a szolgáltatás minőségéről (hogy mekkora feszültségingadozást engedhetne meg magának a szolgáltató, szerelők azt iratnak alá mindenkivel, amit akarnak, stb.). Szóval ez egy egyoldalú, szándékosan ellenőrizhetetlen szerződés.

A tőkés társadalomról is megvan a különbejáratú véleményem, de talán most nem az a lényeg. Vagy maximum annyiból, hogy annyit tehetnek meg velünk, amennyit mi magunk hagyunk. Amíg birkák maradunk, addig szíjat hasítanak a hátunkból, lehúzzák rólunk az utolsó bőrt is - és a tapasztalatok ellenére is még mindig mindenki a saját kis két forintját félti. Amíg nem látunk túl az orrunknál, addig nem fog semmi történni, mindenki azt tesz velünk, amit akar. Sajnos abban nem igazán bízhatunk, hogy vezető pozíciókba embernek nevezhető emberszerű lények kerülnek.
villanyóra 2011.08.29 21:24:02
@segítés: Mi is több peranyaghoz hozzájutottunk. Van most már több ügyvéd, aki sikeresen veszi az áramszolgáltatók által támasztott akadályokat. Tudunk bíró, szakértőneveket is, akik tutira le vannak fizetve. Viszont van olyan ember is, aki pert nyert mindenféle ügyvéd nélkül is szolgáltató ellen. Van olyan ügy is, amiben a szolgáltató már ott elbukott, hogy nincs aláírt szerződése a fogyasztóval... sok dolgon megbukhat a szolgáltató, és minél többen átlátják a helyzetet, annál jobb esélyekkel indulnak az ügyben.

A bíróságok akkor járnának el a hatályos jogszabályok szerint (de sokszor nem ezt teszik), ha bizonyíték (egy teória nem bizonyíték!) hiányában a szolgáltatót elküldenék melegebb éghajlatokra. Hogy van az, hogy a rendőrség lezárja a nyomozást úgy, hogy nem tudja megállapítani, hogy a fogyasztó bármit is elkövetett, míg a bíróság ugyanitt a szolgáltató javára ítél? A rendőrség más jog szerint jár el? Hát, nem! Egyszerűen a bíróság asszisztál, és nem jogkövető magatartást folytat!

Utolsó mondatodra referálva: én ennél sötétebben látom a helyzetet. Szerintem szolgáltatói lobbi, beépített emberek, és nem mellesleg pénz/érdekrendszer hatására történnek a rábólintások a szabályzásra, eljárásokra. Szerinted miért úgy történt az árampiac liberalizációja, hogy állami bevéleteli és fogyasztói szinten is mindenki rosszul járt? Nem véletlen ez sem - éppen ezért nem várok eredményt ezek vizsgálatától sem.
  Tisztelt sorstársak!  Egy kéréssel fordulok azokhoz; akik hozzánk hasonlóan nem fogadják el; hogy mindenféle bizonyítás nélkül; puszta feltételezésre alapozva bűnözőnek titulálják. Olyanokat szeretnék megszólítani, akik hajlandóak lennének igen közeli…..
villanyóra 2011.08.05 23:05:22
@vörösbor: Megértjük a problémádat.

Az áramszolgáltatóknak semmit nem mond a jog - ha mondana, ennek az oldalnak nem lenne létjogosultsága. Én megpróbálnám az ügyfélszolgálatot - bár, eredményt nem várok tőle. Ha ez nem jött be, akkor kérem a felettest, és annak a felettesét, stb. Ha érzik, hogy nem fogod feladni, akkor minden reményed meglehet. Ha ez se hozott eredményt, akkor MEH. A lényeg az írásbeliség megintcsak: ha hagyd, hogy csak azt mondják, hogy már nincs tartozásként számon tartva az összeg. Kérj róla írásban egy nyilatkozatot, hogy jelenleg egy fillérrel nem tartozol a szolgáltatónak. (Ez még talán később is jó lehet.)

Egyébként, ha ők nem jelezték Neked visszaigazolható formában, hogy van ilyen jellegű tartozásod (értsd: tértivevényes levél!), akkor az elévült! Nincs miről beszélgetni! Nincs ezen mit szépíteni. Azt nem tudom, hogy egy ügyintéző ezt milyen szinten kezelheti, egyáltalán hallott-e már a VET-ről, de talán egy próbát megér.

VET 60. § (3)A hálózat használati szerződésből eredő igények egy év alatt évülnek el. (Ez vonatkozik a kötbérre, szerződésszegésre, stb - a számlatartozásra ptk 5 évet ír.)

Szerintem, ha jogosnak tartanák a követelést, akkor már rég kopogtatott volna a behajtó (rosszabb esetben már a végrehajtó is) nálad, és nem csak egy virtuális számlán szunnyadna az összeg.
villanyóra 2011.08.10 13:02:08
@vörösbor: Ez a bejegyzés volna az:
villanyora.blog.hu/2011/07/31/tempo_164

A másik szervezet a PJP, ez együttműködik a TEMPO-val, ezért nem említettem meg. De itt a linkje annak is: hunpjp.com/news.php?readmore=90
villanyóra 2011.08.12 18:13:16
@vörösbor: Szia! Kitettem mindenki okulására. Köszi szépen a linket: villanyora.blog.hu/2011/08/12/jelentse_fel_a_szolgaltatot_250_ezres_kotber_egy_plomba_miatt

villanyóra
 Igazság szerint én teljesen biztosra vettem, hogy a mechanikus villamos mérőórák eltűnésével (digitális átállás) megszűnik a villanyóra mágnesezés kapcsán felröppent botrányszagú, maffiagyanús fogyasztóterrorizálás és állami jóváhagyással folytatott kopasztás.…..
villanyóra 2011.04.24 22:44:57
@spirik: Te vagy az első hódolóm. Köszi. :-)

Ha már ide tévedtél a blogra, hagy tegyek fel másfél kérdést (hátha kapok rá végre választ végre):

Milyen célt szolgál a digitális órán a mágneses befolyásolást jelző led?

Nyugtass meg, kérlek, hogy a digitális óra nem lassítható mágnessel.
villanyóra 2011.04.27 12:14:43
@spirik: Tudomásul kell venni, hogy a magyarországi áramszolgáltatók sportot űznek abból, hogy kihasználják az emberek tudatlanságát. Ugyanis a megfelelő mágnessel működő órák nem romolnak el mágnes hatására (vagy a mágnes levétele után visszaállnak eredeti állapotukba), csak a hibás fékmágnessel rendelkezők. Ha szerelő vagy, akkor nyilván hozzá tudsz jutni néhány típusú órához. Próbálj ki egy pafalt például, és egyet a sorozatosan elromlók közül. Érdemes.

A kocsin a benzin kifogyása előtt jelez a led. Ezek szerint a digitális óra már tudja előre, hogy mágnesezni fogják? Ezt a gondolatmentet nem szeretném tovább folytatni, mert akkor nagyon csúnya következtetést vonnék le.
villanyóra 2011.08.04 23:00:31
@megjegyzes2:
1. Az órán burkolat van - nehézkes lenne egyetlen ledet letörni róla kénye-kedve szerint a fogyasztónak.
2. Attól, hogy egy ledet letörnek, nem lesz az óra működésképtelen, és leolvashatatlan.
3. Attól, hogy az óra leírása szerint nem befolyásolható az óra, még most is gyanúsítanak ezreket... de amúgy tényleg megérdemli a smiley-kat a téma szerintem is.
4. A távleolvasásnak elvileg az a célja, hogy a szerveren is elég tárolni az adatokat, amennyiben megfelelő gyakorisággal megy be infó. Nem kell, hogy a szerelő a látóidegeit megerőltesse, hogy le legyen olvasva a fogyasztás. Viszont nem lenne értelme digitális óráról beszélni, ha nem lenne memória benne - érdemes erről a gyártóval beszélgetni, tanulságos lehet.
 Hogy kedvenc áramszolgáltatóink ne találgassák tovább, hogy megnyugodhatnak-e végre, újból életjelet adok. Villanyóra mágnesezési ügyekben semmi érdemlegesről nem tudok sajnos egyelőre a fogyasztóknak beszámolni, de háttérmunkálatok folynak továbbra is. Azt…..
villanyóra 2011.07.13 21:21:29
@nárcisz1: Van felvétel arról a bizonyos lopótökről, milyen bizonyítékkal rendelkezik a szolgáltató? MEH-nél már voltatok? Ha írsz egy mailt, akkor szívesen segítek - volna még kérdésem.

villanyora.magnes@gmail.com
villanyóra 2011.07.31 17:15:18
@nárcisz1: Sajnos, egy olyan világban élünk, amiben mindenki, aki úgy véli, hogy bármilyen kis hatalma van, az azt tehet veled, amit akar. Amíg nem állsz a sarkadra, nem is fognak komolyan venni!
Balogh Dezső, okl. vill. mérnök, NFH nyugalmazott vezető főtanácsos 2010. február 19-én megjelent cikke (http://www.akontroll.hu/bel1.php?ssz=382) nagy port kavart az elmúlt hónapokban egyes áramszolgáltatók körében. Sokan támadták, hogy valótlan állítások szerepelnek…..
villanyóra 2010.07.29 14:18:11
@zbzbzb: tényleg van vele valami - eddig nem volt ilyen lassú...
villanyóra 2010.07.30 20:36:50
@zbzbzb: Kérni kérheted, bár, szerintem ezzel nem lehet gond. Ha már ezzel is gond van, akkor nem tudom, hogy egyáltalán mit várhat el az ember a szolgáltatótól.
villanyóra 2011.07.31 17:13:33
@fakukac66: Szia! 15 napjuk van, hogy menjenek, feltehetőleg a 14. napig biztosan várnak, mert addig is nekik mér az óra...

Kérlek, hogy keress meg mailben, adnék néhány tanácsot. villanyora.magnes@gmail.com
 Ebből az esetből is tisztán látszik, hogy a szolgáltatók azt tehetnek meg a fogyasztókkal, amit nem szégyellnek, és nincs komolyabb jogi következménye annak, ha visszaélnek monopol helyzetükkel.…..
villanyóra 2011.04.05 21:23:28
@kissroli: Szia! Keress meg, kérlek. villanyora.magnes@gmail.com
villanyóra 2011.07.25 16:28:40
@szöszke80: Felteszem, hogy egy fázisú óráról van szó, akkor 15 év a hitelessége (nem a gyártási év számít, hanem a hitelesítési év). A régi órákat újra szokták hitelesíteni, így teszik ki újra többször is.

Ha írsz levelet a villanyora.magnes@gmail.com-ra, akkor tudok bővebben is segíteni.
A Zugügyvéd szerint az alábbihoz hasonló ügyekben, ha kiderül, hogy ártatlanul hurcolták meg a fogyasztót, hamis vád miatt kell feljelentést tenni.Kedves Zugügyvéd! A történet: Kb.6-8 hete megjelent a debreceni lakásunk előt 2 e-onos dolgozó egy rendőrrelA két eonos…..
villanyóra 2011.06.19 00:19:13
A kérdéseim - elsősorban mágnesezési szempontból - az üggyel kapcsolatban a következők:

1. Mi van akkor, ha az összes igazságügyi szakértő áramszolgáltatói érdekeltségi körbe tartozik (mert, ugye, tőlük kapják a legtöbb megrendelést feltehetően – ha nincs is a háttérben pénz, akkor is ebből élnek)? De ha ezt felveti a fogyasztó, akkor azt a t. bíróság figyelmen kívül hagyja?

2. Igazságügyi szakértők egyértelműen teória alapján megvádolják a fogyasztót, de bizonyítékként csak az óra hibájának mértékét tudják felmutatni, ami viszont nem ad magyarázatot a hiba kialakulásának okára (lásd villanyóra mágnesezés)? Szóval nincs arra bizonyíték, hogy az óra szándékosan meg lett rongálva (nincs külsérelmi nyom, "csak" a fékmágnes hibás), nincs arra bizonyíték, hogy a szerződött fogyasztó tette, amit a szakértő és a szolgáltató karöltve állít (de a szolgáltató a ptk által el nem ismert "objektív felelősségre” hivatkozik)? A fogyasztónak időközben elég sok műszaki ismerete lesz, tudja, hogy milyen hülyeségek hangzanak el az ügyben, és hogy az igazságügyi szakértő nemes egyszerűséggel hülyeségeket állít a véleményében és tanúvallomásaiban, de a bíróság ezeket nem fogadja el, mert a fogyasztó nem igazságügyi szakértő... a bíróság által kirendelt szakértőről pedig „mindössze” a bíróság nem tudja, hogy minden nap az áramszolgáltatónál dekkol, nem független, stb.

3. Másodfokon is polgári pert veszít a fogyasztó a szolgáltató ellen, pedig nincs semmilyen felróható bizonyíték ellene, csak az, hogy az óra a lakásában volt?

4. A bíróság nem fogadja el, hogy a szolgáltató érdekkörébe tartozik, hogy mágnesezéssel megvádolja a fogyasztót - mivel a kötbér neki folyik be, illetve a fogyasztó rosszabb esetben évekig magasabb fogyasztás után fizet, mint a valós fogyasztása (igaz, visszakapja a túlfizetését, de nem kamatostul, nem az óra hibájának mértéke alapján, nem mai értéken, stb. !?!?!).

5. A bíróság egyes ügyekben egyértelműen a szolgáltató ügyvédeként érvel a tárgyaláson – mert több esetben is megengedte már magának?! Milyen indokkal lehetne másik bírót kérni? Mert arra nincs bizonyíték, hogy bármilyen érdekeltségben áll a szolgáltatóval, csak esetleg nyilvánvaló a megnyilvánulásaiból…

6. Mi van, ha a per tárgyaként szereplő kötbérről a szolgáltató kiadta a sztornó számlát (sőt, a fogyasztónak egyéb szabálytalanságok miatt a szolgáltató fizetni kényszerült esetleg), de a polgári peres ügy már régebben folyik, és a bíró azt mondja, hogy nem zárhatja le az ügyet, ha a szolgáltató nem vonja vissza a pert? (Pedig a sztornó számlával megszűnt a per tárgya elméletileg?! Vagy mégsem?)

7. Mit lehet tenni, ha az áramszolgáltató ügyvédje olyan dolgokat állít a tárgyalásokon, amik nem igazak, de amikor ezt a meglátását a fogyasztó felveti, akkor a bíróság figyelmen kívül hagyja?

8. Mi van akkor, ha minden polgári és vagy közig perben a szolgáltatók ugyanazt a két szakértői véleményt adják be a bíróságra sorozatban, ami nem abban az ügyben született, és a bíróság ezt figyelembe veszi, pedig más villanyórákat vizsgáltak ezekben a szakvéleményekben, itt is csak egy teóriát taglal a szakértő, semmiféle bizonyítékkal nincs alátámasztva, hogy az óra csak és kizárólag szándékos beavatkozás eredményeként hibásodhat meg, csak a szakértő ezt állítja - teszem hozzá, teljesen hamisan: bíróság félrevezetése, megtévesztése, hamis tanúzás, stb.

Hirtelen ennyi jutott eszembe a teljesség igénye nélkül (ezek nem egyszeri esetek, és van több olyan ügy, ami "véletlenül" ugyanannál a bírónál történik). Mi a véleményetek ezekről az apró, "véletlen", és sorozatos bírósági, szakértői bakikról? Javaslatotok mi volna arra, hogy ezt a bevett bírói gyakorlat-sorozatot hogy lehetne azonnal megszüntetni?
Kommentár nélkül: - Melyik a villamos energiával legjobban ellátott ország?- Magyarország: nagy a feszültség, kicsi az ellenállás, minden csak volt, a vezetők érintése pedig életveszélyes.  ..
villanyóra 2011.05.09 12:16:13
@arpadsavossabeszdekli: Amióta a blog megjelent, az áramszolgáltatók (ti is!) próbálják minden médiában menteni a menthetetlent: a hazugság ki fog derülni akkor is.

Én is nagyon jól tudom, hogy megfélemlítésen, félrevezetésen, csaláson alapul az eljárás, visszaéltek nemlétező hatalmatokkal. A bíróságon még az ügyvédetek is hazudott - nem is egyszer. Nem hiszem, hogy hiteles lehet bármilyen irányú kommunikációtok a továbbiakban.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy örülök annak, hogy mindenféle kiskaput ki tudtok lobbizni magatoknak, de bízom benne, hogy egyszer legalább annyira megütitek a bokátokat, mint amennyire sokan kívánják.
villanyóra 2011.05.11 10:13:57
@arpadsavossabeszdekli: Aki hiteltelen, az csak te vagy. Én nem írtam, hogy elműsnek tartalak, de mivel te rendes vagy, ezért bevallottad. Köszönjük szépen.

Ugyanazt a hibát követted el, mint egy éve a Társadalmi Unióval szemben. Nem sokat tanultatok a dologból, úgy látom.
 Justicia történetében nem az ELMŰ hozzáállása a meglepő, mert az maximum az egyeztetésen mutatott a szokásostól eltérő képet – kivételesen a fogyasztó javára. Az ELMŰ által kiküldött szerelők viselkedése a szokásoshoz (de nem elfogadhatóhoz) képest is kritikán…..
villanyóra 2011.04.21 13:04:51
@tgtgt: Előrebocsátom, hogy nem voltam ott, amikor az eset történt, de általában egyre több visszaélésről értesül az ember, minél jobban beleássa magát az egyes szolgáltatókkal kapcsolatos ügyekbe.

Az is biztos, hogy nekem még egyetlen szerelő nem hívta fel a figyelmemet arra, hogy NE HAGYJAM EL A HELYSZINT óraellenőrzés közben! Pedig már egy év is eltelt, hogy erről kormányrendelet született. Csak nyilván ezt a szerelők nem tudják – mert azt nem is feltételezhetem, hogy szándékos a dolog, mert akkor az, ugye, rágalmazás. (Tisztelet a kivételnek – de velem még ilyen kivételes emberek nem kerültek kapcsolatba. Kérlek, nézd el nekem, hogy nem bízom a közszolgáltatókban.)

A dologhoz annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy nem a fogyasztó dolga lenne, hogy a szerelő figyelmét felhívja arra, hogy leejtette az órát, illetve véleményem szerint azt is a szerelő dolga lenne eldönteni, hogy szükséges-e óracsere, vagy nem. Amennyiben bizalmat szavazok a fogyasztónak, és elhiszem, hogy az óra leejtése után kezdett a fogyasztása magas lenni, úgy vélem, hogy itt mulasztás történhetett. Nem a fogyasztó feladata lett volna, hogy megmondja a szerelőnek, hogy mit is kellene tennie. Talán ebben egyet értünk.

(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy láttam több óraellenőrzést, és van, hogy az óra mögött a falban még több méter vezeték is be van téve. Igy el tudom képzelni, hogy az órának volt lehetősége arra, hogy földet érjen, és ne „csak” lógjon a falból a vezetéken egy esetleges leejtés esetén. De nyilván egy szerelő ezzel ugyanolyan mértékben tisztában van, mint én.)

Kérném arról a véleményedet, hogy miért olyan nehéz a fogyasztókat tájékoztatni arról, hogy ne hagyják el a helyszínt, vagy arról, hogy írhatnak a jegyzőkönyvekbe? Sorozatosan érkeznek a panaszok – nem csak mágnesezés kapcsán (rendszeres a plombaszámok, óraszámok elírása a jegyzőkönyvekben, plombák felhelyezése után jön a „rutin ellenőrzés”, és egy másik szerelő megállapítja, hogy hozzányúltak a plombához, stb.). Nem érzed a helyzet fonákját? A szerelők (is) a fogyasztókból élnek, és mégse tartják arra érdemesnek, hogy kimerítően tájékoztassák a jogaikra, lehetőségeikre. Sőt, véleményem szerint túl gyakran történik olyan eset, amikor a fogyasztó utólag tudja meg, hogy valamit nem szabályosan végeztek nála.

(Csak megjegyzem, hogy ha azt mondom a szerelőnek, hogy kamerával felveszem, hogy mit csinál az órával, akkor fel van háborodva – személyiségi jogok, ugyebár. De miért, ha nincs takargatnivalója?! Az érem másik oldala, hogy a fogyasztó akkor hogyan tudja utólagosan bebizonyítani, hogy esetleg nála valami nem megfelelően zajlott? Érezted már magad kiszolgáltatottnak? Akkor képzeld el, hogy hogyan érzi magát ilyen esetben a fogyasztó! Ezzel nem a munkádat akarom lebecsülni, de szeretném, ha egy kicsit elgondolkodnál azon, hogy nem csak Neked lehet igazad, és minden éremnek (legalább) két oldala van.)

Miért szükséges szerinted, hogy a fogyasztó maximálisan tisztában legyen azzal, hogy a szerelőnek milyen hatásköre van, hogy a szerelővel egyenértékű szaktudással rendelkezzen? Szerintem ez nem elvárható egyetlen fogyasztótól sem, és nem is lenne normális, ha elvárás lenne. Ellenben tisztességes hozzáállás elvárás lenne – részemről legalábbis mindenképpen.

Valamiért fogyasztói oldalról olybá tűnik, hogy a farka csóválja a kutyát. Ez nagyon nem helyes – de, sajnos elfogadott.

Hát, nagyon nagyvonalakban ennyi.