Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Epercsibe

38 bejegyzést írt és 146 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
   Nagyon nincs mit írjak a hajam állapotáról semmi különös elég sok kihullott még a beültetés előtti hajszálakból is de utána olvasva , több napos beavatkozásnál ez normális majd a beültetett hajszálakkal egyszerre ki nő. Úgy néz ki a fejem mint egy frissen…..
A két ország között a kapocs a felsőoktatás, és persze a poszt szerzője, jOeker, akiről azt is tudjuk, hogy végül az ausztriai lehetőség mellett maradt, de szerencsére most azt is megírta, miért, illetve hogy milyen tapasztalatokat szerzett a jelentkezés és az előzetes…..
Sorozatunkban minden héten kiválogatjuk a hét legszebb-legjobb új magánhirdetéseit az Otthontérképről! Alapvetően a szép fotókat, valamint a pontos és hasznos információkat vesszük alapul. Vagyis a legnagyobb esélye annak lesz bekerülni a heti válogatásba, aki a lehető…..
Na, fasza! Kezdődik az év végi toplistázgatás! Minden évben vannak olyan filmek, amikben csalódunk. Hol kellemesen, hol nem... Szóval idén is akadt jó néhány olyan film, amit nagyon vártam, de végül koppantam, meg pár olyan is, ami abszolút nem érdekelt, de áldottam az eget, hogy…..
Zöld, világít és előtted gyalogol, mi az? Valeós hosztesz. Aztán amikor a hosztesz megfordul, és erőnek erejével a standra invitál, nem teheted meg, hogy lelépsz, kézbe veszel egy kitett tárgyat és profizmust imitálsz. Hopp, de mi is ez a tárgy? Turbó? Dehogyis. Az a…..
Epercsibe 2014.10.05 13:12:34
@AtoszMester: Oks, de a kompresszorokbol a jobbfeleknek is van hutoje. Mert ha osszenyomod, a levegot felmelegszik. Mondjuk a foton nem latszik, de lehet hogy oldalt/hatul a vizkorbe van csobekotese ?

Ez a cucc szerintem forradalom az egyszerusege miatt.
Epercsibe 2014.10.05 13:30:09
@AtoszMester: meg a lefujo szelepen gondolkozom, de ha jo lertem az se kell, mert az elektronika ugy tartja a fordulatszamot, hogy optimalis legyen.

Kozben megneztem a hutes kerdeset; a Toyota (nemtom' a gyartot) megoldasaban van vizkorre kotes, de ennel meg sima hutobordak es kesz.
Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében? Nyáron felfedeztük a lekopott rokkantparkolót, egy héten belül felfestették. Évszaktól függetlenül, esős időben sorra törik össze magukat az épület előtt kanyarodó…..
Íme, nézzék meg milyen átlátszó módszerekhez folyamodnak, akik le akarják járatni a Toyoták megbízhatóságát. Lépésről lépésre követhetik, ahogy a sunyi befeketítési kampány begyakorolt lépéseit végrehajtják. Ám sajnos nem jön össze, mert nem gondoltak minden…..
Simson Marci posztolta legfrissebb fejlesztését a garázsba állást segítő rendszerről: ...amiről nekem meg eszembe jutott számtalan egyéb megoldás is, a szépemlékű Ezermester barkácsmagazin olvasói ötleteit megszégyenítő kreativitással. Az Autófílián is lőttünk már…..
Epercsibe 2014.08.21 11:15:26
@Furin: A radar nagyon kenyelmes, mert hatra mar nem kell skubizni, eleg oldalra. Nagy innovacio mar a sima csipogos is ha eleg gyors. Probald ki es rajossz.

Inkabb csak az a gond, ha olyan helyre centized magad be vele, ahol a mogotted levo szinten csak tobb ki-be -bol tud majd kiallni es esetleg elszakad nala a cerna.
Ismerjék meg Chen urat, ő az. Chent az Apple News Hong Kong fedezte fel és a zerotohundred tette hírhedté, akik rátaláltak az Apple News HK hírére és lefordították. Chen úr vállalkozó, kisiparos. Nem csak műhellyel, hanem bemutatóteremmel és raktárral is rendelkezik és…..
Jánost alig két éve ismerem. Ez idő alatt egy olyan embernek ismertem meg, aki kitartóan megy a célja után, kemény feltételei vannak, de maximálisan tartja magát a megállapodásokhoz és nem sunnyog el semmit. Az a fajta, aki azért tudott magának 2005-ben új Mercedest venni, mert…..
http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/topvideos/2014/08/01/lead-dnt-starr-us-backs-nato-proposal-russia.cnn.html Történelmi beszédet mondott Putyin augusztus elsején egy I. világháborús emlékmű avatásán, Moszkva mellett. A mondanivalója egyik hangsúlyos eleme volt, hogy bár a…..
Szevasztok, tesókáim. Kicsit a hétvégéről, a szórakozási lehetőségekről, stílusról szeretnék most nektek mesélni. Nehogy leereszkedésnek vegyétek, de azért ennyi év klubos és edzési tapasztalattal nem szégyen kicsit odafigyelni, és esetleg megfogadni, amit most mondok…..
Belsőség Heti merítés 2014.07.27 09:40:11
Álomautóból használati tárgy Egy osztálytalálkozón derült ki, hogy a lejjebb említett Tamás barátom éppen a Landy-carhoz került szerelőként. Onnantól kezdve ismét összefűződött az életünk, Ő próbált elrettenteni a szerelmemtől, én meg csak bombáztam a…..
Epercsibe 2014.07.28 09:58:49
@nick papagiorgo: azert irta szerintem, hogy a fogyi "csak" ennyi, mert ekkora sulynal es V8-as viszonylatban ez egyaltalan nem sok mas tipusokkal osszehasonlitva (es leszamitva a mesemondokat). Csak roviditette a mondatot.
Állandó téma a gombok és kapcsolók kopása az autókban. Peka Amerikából küldte nekünk a képeket és a magyarázatot. Úgy látszik, szereti ezt a témát. Fogadjátok szeretettel: Sziasztok!Érdekességből küldök pár fényképet, ami két egymás mellett álló autóban feltűnt…..
 Kis dolog, de nekem elég bosszantó volt, hogy a Jaguar szervíz anyagokban a V6-os blokknál bal és jobb hengersorra hivatkoznak, ellenben a szabványos DTC hibakód leírásokban 1-es és 2-es a hengersorok megnevezése. Nem mindegy, hogy például DTC hibakód alapján melyik oldali lambda…..
Epercsibe 2013.07.18 09:25:39
szia, örülök hogy azért összeállt.

- gázra rángatás kis fordulaton: vagy gyújtáshiba (gyújtótrafó), vagy amit könnyebb ellenőrízni és én ezt tartom valószínűbbnek: az EGR szeleped el van koszolódva. Ez a blokk oldalán van és van benne egy dugattyú szerűség. Leszerel, féktisztítóval kitisztít (óvatosan), visszarak és gyorsan kiderül rángat e még. Az EGR szelepre könnyen rátalálsz neten, mert a Ford V6 blokkokon minden ott van és mind rángat, ha a szelep "ragad".

- a gázelvételre blokk billegés az egész hajtáslánc egyenletes gumi elöregedéséből adódhat. Csak csökkenteni lehet. A legtöbb javulást, az alsó motortartó bak cseréjével érheted el. Ez az osztóművet (és így a blokkot) támasztja alul, hosszirányban, egy piskóta alakú alu bak, könnyű kiszerelni. A gyári, főleg a piskóta kisebb fele, szerintem alulméretezett, ezért ha veszel egy újat (Ford V6-é ugyan ez), akkor érdemes a kicsi felét teljesen kinyomni poliuretán pasztával, a nagyobbat meg módjával, kevés mozgást hagyva. Poliuretán paszta pl a szélvédő ragasztó, minél nagyobb shoreA keménységű pasztát keress. 24 óra a száradási ideje, visszaszerelés előtt. Használt bakot nem érdemes foltozgatni. Ezen kívül a 2. ok a váló tartó bak. Cseréje könnyű, de maga a konstrukció olyan (a váltó felett, erről van lelógatva a váltó), hogy sok benne a mozgás, nem biztos hogy rossz ami benn van. Én ezen is erősítenék a "kalapácsosan" mozgó gumi részeinek megtámasztásával. Ezen kívül van még a motor tartó bak, az vagy jó, vagy nem, de elég erős konstrukció. És végül hátul, a hátsó difi elcsavarodása ellen tartó két (a difi tartó keret tetején) szilent is lehet rossz, olcsók, de azokat nehéz cserélni. Egyszóval sok a szilent a hajtásláncban..., az alsó motortartó amivel könnyen tudsz javulást elérni. Még annyit, hogy a poliuretánnal kifújás nem járt nálam jelentős motor rezgés növekedéssel az utastérben.

- Morgó hang, rángatja a kormányt: féktárcsa behullámosodás, illetve féknyereg, dugattyú szabadon jár e, de van zsírozva ?

Ha-ha Toyota, úgy látom sokat néztél reklámokat. :). Az olaj fogyasztásnak sok oka lehet pl simán csak a főtengely szimmering (1000Ft alatti tétel) is ereszthet, de ilyen kevésnél nincs értelme ezzel foglalkozni. Az olaj fogyasztás függ az olaj típusától is, fogadjunk hogy a régi Toyotádnál 10W40-es a gyári olaj és nem 5W30, a modernebb olajok jobban fogynak.
Epercsibe 2013.07.26 09:09:05
@ghx2: oks, nekem is csak hobbi szamka ez :) így érdekel mire jutsz !

Egyébként éppen a kocsim eladásán gondolkozom, egyfelől amit folyamatosan rá kell költeni, az arányban áll egy 4 éves amortizációjával, plusz a cégem tudna nyílt végű lízinggel bérelni, ami nagyon kedvező. Így épp 1-2 XF-re csorog a nyálam, csak azok nem 4x4-esek és kicsi a választék is belőle. No és bár a 2.7-es dízelt is dícsérik, de a 3.0D-s lenne az igazi, csak az meg még drága...
Belsőség Heti merítés 2013.06.16 12:01:38
A legFIATabb Zaszti Az autót 2010-ben vettem első autónak, vezetni már tudtam csak elegem volt a fatertól vagy mutertól kölcsönkérni az autót mikor asszonypajtáshoz kellett menni (50 km egy irányba mit ne mondjak... de már nincs meg :D). Ezért egy jelentéktelen mennyiségű…..
Epercsibe 2013.06.16 17:04:01
T. Népítélet Szerkesztők,

Kb 1 éve írtam értékelést a Swiftről, de sajnos nem raktátok be a népítéletek közé. Pedig teljesen valós képet festettem róla, mekkora egy csalódást volt ez az autó. Két hétig voltam boldog használója egy 2 éves bérautónak. A "jól fogó fékek" valójában nem lineárisan erősödnek, először mintha erősen fogna, azután csökken a fékerő, mielőtt elérné a kezdeti szintet még erősebb nyomásra. A szélvédő közepén nem lehet fellátni a tető íve miatt, így a lámpákat nem látja a sofőr. A váltó nyeles tengelyének csapágya 50eKm -es autóban úgy sírt és kérte a cserét, mint egy 100 éves öregasszony amikor jön a front, az első futómű szilentjei pedig olyanok nyúlósak voltak, mintha szappanozott betonon járna az autó. A rosszul formázott üléséből 2 óra út után alig bírtam kimászni, úgy megnyomorgatta öregedő csigolyáim (középen besüpped ahol kinyomnia kellene a gerincet), csomagtartója mindezek mellett nincs. Ritka egy vacak autó. Egyedül az 1.3-as blokk az ami vígan csühögve tette a dolgát, még autópályán is elismerést érdemelt az igyekezete a köré épített katasztrófához képest. Két hét után visszakaptam (egy mami belém hajtott az kalapálták) 12 éves 180eKm-t futott autóm, egy álom volt beleülni ehhez képest. Nagy kár, hogy a cenzúra bugyraiban elveszett a véleményem, úgy gondolom a negatív vélemény is vélemény.
  Egy ideje nem nagyon volt mit ügyködnöm az autón, de a katalizátor (már a közelben) csere új lökést adott némi barkácsolásnak. Először is a katalizátor csere miatt az egész elejét szét kell szedni, jobban, mint az osztómű cserekor kellett. Mivel 182.000km főként városi…..
   A váltóm elkezdett akadozni, olyan volt, mintha a kuplung fellevegősödött volna.   Kuplung légtelenítéssel kezdtem. A légtelenítő csavar a váltó tetején van, a váltótartó bak mellett benézve a fekete sapkája látszik. No ezt házilag nem lehet jól…..
Epercsibe 2013.05.17 13:45:01
@:)muldör: sok szerencsét! Alulról kellene ránéznetek, az olajfolyásokat lemeózni. A kuplung kellemetlen karakterű, de erős manuális váltós autónál védekezni kell a csúsztatós kuplungolástól. Csak nagyon érintőlegesen írom, de amerikai fórumon a kuplung pedál rugó cseréjével állítottak rajta, de ilyesmit csak óvatosan. Örülök, ha tetszik a karaktere, főleg kanyarodáskor jön elő belőle a vadállat (kanyarodni a 4x4 miatt enyhe gázzal kell :) )

Szilenteket pedig felemelve tudnátok lemeózni.
Epercsibe 2013.05.23 17:44:46
@:)muldör: no és amit nem érdemes cserélned, én is feleslegesen csináltam:
- acél teflon fékcsőtől nem lett keményebb a fék
- az első gumi pogácsákat poliuretánra cseréltem; csak jobban ráz tőle.

Ami megéri; az első és hátsó gumi stabilizátor rúd szilenteket keményebbre (poliuretán) vagy legalább újra cserélni, ha picit is kitaposottnak látszik.

Praktikus egy utólagos bluetooth kihangosító lehet még (ha nincs benne) illetve a Dension típusba való MP3 lejátszója a CD tár helyett. De ezek már csak nyalánkságok, ha előtte a fontos dolgok már biztosan rendben.
TComment Ha újságíró, hazudik 2013.05.15 05:45:00
„Kérlek, mondd meg előre: az autótesztelővel akarsz-e dumálni, csak haverkodásból jöttél egy kis trécselésre, avagy Csikós Zsolti véleményére vagy-e kíváncsi. Nagyon nem mindegy.” Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Nem emlékszem melyik volt az utolsó napom, amikor ne vágytam volna egy BMW Z3 Roadsterre. Ezt annak fényében is fel merem vállalni, hogy egy Z3-ban egyedül talán Claire Forlani fest jól. Még az sem tántorít el, hogy kevés autó (és annak tulajdonosa) van kitéve olyan sok, előítélet…..
Epercsibe 2013.05.03 09:41:22
@Alexease: NEm értek veled egyet

Két okból:
- Ezek az autók 1-2mFt értékűek. Nemrég még 3-4mFt-ért vette a nép a Suzukit 0%-os kamatra. Ahhoz képest miért lenne egy használt Z3 burzsujság ?

- Az emberek cégeknél dolgoznak, aminek van tulajdonosa, ha ez magánvállakozás és mondjuk 10 alkalmazottas, akkor ha 3m ember dolgozik ilyen vállakozásoknál, az 300.000 cégvezetőt jelent. Egy jól futó 10 fős cég vezetője miért ne engedhetne meg magának egy ilyen autót újonnan is akár ?

Az embereket 4 típusba szokták sorolni munkához való hozzáállásuk szerint. Ahogy Te beszélsz, az a "dolgozó" típusú ember, akiről beszélsz pedig a "főnök", céget építő típus. A "dolgozó" típusú azért marad egész életében az ami, mert a mentalitása (nem a becsületességről beszélek, ahhoz ennek semmi köze) olyan hogy nem tud túllépni azon.

Ha akasztást kezdenél a körúton, azt vennéd észre hogy az a cég sem működik, ahol eddig dolgoztál, mert a munkahelyet meg kell teremteni nem isten küldi az égből, megteremteni pedig a "főnök" típus tudja.

A politikus rablókat ne keverjük bele, mert a politizálásnak sose lenne vége, ez meg itt autós oldal :)
Epercsibe 2013.05.03 09:51:44
@Walnuts: elolvastam, tanulságos :) mondjuk én az amerikai szentimentalizmussal nem tudok teljesen azonosulni, de írnék neked egy példát, ami nemrég történt velem;

barátnőmmel sétáltunk a Lido-n (Olaszország). Amikor meglátta a sok kagylót, teljesen sokkot kapott és elkezdte szedegetni, nem látott, nem halott. Volt tőlünk nem messze egy talán rákhorgász öreg. Felállt és odament barátnőmhöz én messzebb álltam (egy sálárússal beszélgettem, mert untam a kagylókat) de elindultam, mert magyar beidegződésből gondoltam, valami nem tetszik neki. Tévedtem, látta a lelkes kagylógyűjtést és hozott egy szépet ajándékba. Hasonló kellemes meglepetések értek már számos helyen az emberi jófejségről, sajnos nem itthon. Fenntartom a véleményem, jórészt magába savanyodott nép ez itt, valami furcsa felsőbbrendű megsértődöttséggel, persze lehet csak az a baj, hogy Bp-en élek.
"Dániában 2013 elejétől nem engedélyezett az újépítésű ingatlanokba  olaj- illetve gázfűtést telepíteni.  2016-tól a meglévő ingatlanok tulajdonosainak sem szabad új olaj és gázkazánt beépíteni, folyamatosan más fűtési módra kell átállniuk. Ehhez az állam…..
Epercsibe 2013.04.01 21:53:20
@Kőmíves Kelemen: bakker, nekem egy a szakmában "neves" cég készítette a falfűtést és most elővettem a régi számításukat, bizony ők 120 és 80W -al számoltak. Így már értem, miért harmatgyenge a hűtésem, 16 fokos vízzel is :(. Csak azt nem értem, miért nem voltak képesek értelmes számítást csinálni. Nekik is nagyobb biznisz, ha több nm falfűtést adtak volna el :(
Epercsibe 2013.04.01 22:04:56
@Kőmíves Kelemen: hűtésre olcsóbb megoldás ? Mondj néhányat,mert aktuális lassan.

Én most 2-3 frankó fán gondolkozom a nappali előtt. Olyanra lombkoronára, ami nyáron kitakarja a nap egy részét, télen meg átsüt alatta. Csak nem tudom hogy nő meg hirtelen a megfelelő méretre :)
Epercsibe 2013.04.01 22:11:17
@Kőmíves Kelemen: ha-ha, amerikai fószernek próbáltam elmagyarázni a falhűtés technológiát. Ő meg csak azt hajtogatta; neki 20 fok kell nyáron, ha nincs 20 fok akkor a technológia sz*r. :)