Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tízpercbringa

69 bejegyzést írt és 234 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szinte teljesen használhatatlan az új a Bajcsy-Zsilinszky úti kerékpársáv, mert folyamatosan turistabuszok állnak rajta. Pblue mikroblogger lőtte azokat a képeket, amelyek bizonyítják, hogy hétfő reggel a buszok és turisták miatt sem az úttesten kialakított új biciklisávban, sem…..
tízpercbringa 2014.02.19 22:04:27
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: És az is maradjon otthon, aki pár mp előnyért képes eltaposni egy másik embert. Aki agyérgörcsöt kap, ha 30-cal megy előtte egy bringás, de nem zavarja ha parkolgatnak előtte.
Legalább a sofőrök 10-20 %-a pszichológiailag alkalmatlan a vezetésre. Mégis nyugodtan furikázhat emberi élet kioltására alkalmas eszközzel.
tízpercbringa 2014.02.19 22:44:32
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
26-28 km/h-t simán tudom tartani. Szerinted, hányan jönnek nyugiban mögöttem és hányan akarnak megelőzni egy 30-as utcában? Millió példát lehetne hozni az értelmetlen és sokszor veszélyes előzésekre. A napi útvonalamon tudom az összes lámpa váltását, tudom hol mire kell figyelni. Milyen veszélyforrások jellemzik az adott szakaszt.Mégis szinte naponta sodornak veszélybe pár mp értelmetlen előnyért.
Tisztelni azt lehet, ami tiszteletre méltó. A budapesti autósok közlekedése jelenleg nem ilyen.De ez nem csak rájuk igaz,hanem járműfüggetlen. Gépjárművet vezetni azonban nagyobb felelősség, csak ezt sokan elfelejtik vagy eszükbe se jut.
Fotó: indafoto.hu/csipcsup Talán a budapesti mecset terve óta nem jött annyi vitatkozó komment egy Urbanista-poszthoz, mint a legutóbbi nap kérdéséhez, mely így szólt: mit változtatnál a KRESZ-ben 2014-ben? Mivel történetesen betegen fekszem itthon napok óta, nem volt jobb…..
Lejtettem tegnap egy örömtáncot, hogy mégiscsak jó felé döcög itten a világ, hisz fél év múltán végre felfestették a Városmajor mellett futó gyalog- és kerékpárút évek óta hiányzó burkolati jeleit, erre fel mit fúj be a szél ugyanennek a napnak délutánján…..
A november 6-i Soproni Témában jelent meg az alábbi cikk, amelyben Kovács Miklós alezredes, a Soproni Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője nyilatkozik Sopron új kerékpárhálózatával kapcsolatban, eképpen: Mint a zöld színű kiemelésből látható, az…..
tízpercbringa 2013.12.03 20:05:42
@tízpercbringa:
Ja most nézem az egy másik elcseszett kereszteződés.
A templomnál valóban ex-dr. vuk megoldása a jó :).
tízpercbringa 2013.12.03 20:10:31
@ex-dr. vuk: Igen, már javítottam is magam ;).
tízpercbringa 2013.12.04 00:05:52
@SopronBike:
Attól,hogy a rendőr mondja még lehet hülyeség ld. Toljad tábla Békés megyében.
A sávot használni kötelező,de az nincs benne a szabályban,hogy nem hagyhatod el ha véget ért. (Elvileg véget sem ér, a kerékpárút vége tábla kihelyezése szabálytalan). Korábban volt olyan tiltás,hogy a sávot nem szabad elhagyni balra bekanyarodás céljából,de már azt is kivették. A templomnál simán szabad egyenesen menni. A zöld oszlopok persze zavaróak a sávban, azért pár év börtön is járna a tervezőnek szándékos közúti veszélyeztetésért. A kötelező jobbrásnál, pedig át szabad sorolni az egyenes sávba. Persze ahol gondolkodnak,ott egy sávfonódással oldják meg ezt a problémát.
Egy trolis bemutatott atomboynak, aki föltette az erről készült videó egy részletét facebookra, hogy megmutassa ismerőseinek. Ma pedig lehozta a biciklisnek bemutató trolis hírét a Délmagyar és az Index is. A közlekedési társaság panaszként kezeli a hírt és vizsgálatot indít…..
tízpercbringa 2013.11.16 15:57:53
@army74:
Ezt is benézted.
"A kerékpárral behajtani tilos táblákat 2012. augusztus 25-én szerelték le a BKK munkatársai."
tizpercbringa.blog.hu/2012/10/11/gyorsabb_lett_a_szabalyos_kerekparozas_a_varoskozpontban
Egyébként a Lánchídon már évekkel előtte is csak időkorlátos tiltás volt. Este 8 és reggel 7 között volt tilos. A kiegészítő tábla is látszik az utcaképen.
tízpercbringa 2013.11.16 21:43:12
@army74:
Amit találtál az alapján is szabályos volt (a kiegészítő tábla miatt) mégis úgy állítottad be, hogy szabálytalan és mutogat.

Én szoktam mutogatni, ha az életemre törnek. Szerintem ez még enyhe reakció,egy életveszélyes megmozdulásra, ami pár mp veszteséggel normális közlekedési esemény lenne. Az első esetben ki kellett neki húzódni,hogy ne üssék el egy lakó és pihenő övezetben.
A trolis viszont nem volt életveszélyben,tehát ő pusztán bunkóságból mutogatott.
Egyébként senki sem vitatja,hogy fel lett fújva a dolog. Ez a cikk pont ezt mutatja be.
Bemutatták a budapesti bérbringarendszer kerékpárjait. A bicikliket többek között a rendszer költségeit támogató Mol vezérigazgatója, Hernádi Zsolt is kipróbálta az ünnepélyes bemutatón. A Mol többszöri licit után lett az évek óta csúszó projekt névadó…..
tízpercbringa 2013.11.06 18:55:58
@voodoux:
Szoknyavédőről hallottál már?
tízpercbringa 2013.11.06 19:04:58
@_krampampuli_:
Szerintem az nem csomagtartó,legalábbis egy ilyen íves valamin lehetetlen csomagot tartani :)).
A kosár nekem is kicsinek tűnik.
A küllőprizmát a KÖHÉM szabályozza, csak elől kellene. De van reflexcsík a gumi és a KÖHÉM is módosulni fog állítólag, így lehet mire üzembehelyeződnek a bringák már szabályos lesz :)).
tízpercbringa 2013.11.06 19:07:42
A Hungária körút járdáján futó bicikliutat kerékpáros főútként kezeli a főváros, és talán annak is fog kinézni, ha átalakítják, és megpróbálják a bicikliseket az eddigieknél jobban elkülöníteni a gyalogosoktól. A BKK megbízásából korszerűsítik a külső körút…..
tízpercbringa 2013.10.15 22:08:33
@OkoskaTo:rp: Egy vödör piros festék is lesz ;)).

A jelenlegi nyomvonalat fogják újraszínezni. Nem fog megoldani semmit,de legalább sokba kerül.

A kerékpáros főútvonal kifejezés nagyon tetszik. Hirtelen nem tudtam eldönteni,hogy sírjak vagy nevessek rajta.
Mivel a BKK szakembereivel ellentétben én már bicikliztem arra, sajnos ezen a "fejlesztésen" is csak sírni lehet.
tízpercbringa 2013.10.16 22:08:23
@OkoskaTo:rp:
Mivel ez a kerékpáros főút elnevezés egy pr hülyeség, így természetesen bárki használhatja, akinek lesz gusztusa ezen az újraszínezett akadálypályán tekerni.
Győr belvárosában kapta le a helyi lap egyik olvasója ezt a csendéletet. Nagy terepjárók sorakoznak a Wesselényi utca és a Bartók Béla út kereszteződésében. Alattuk bicikliút. Fotó: kisalfold.hu "Ilyenkor szégyellem, hogy nekem is terepjáróm van. Tudomásul kellene venni,…..
tízpercbringa 2013.09.13 15:51:55
@Démonmac1:
Győr teli van ilyen egyoldali egyirányú bringaútnak csúfolt járdás festménnyel. Majdnem minden körfogalomnál így vannak elvezetve a bringások.
Ez egy másik sarok,de ilyen a táblázás.
picasaweb.google.com/saganbp/Gyor#5642320678042788834
tízpercbringa 2013.09.13 15:52:45
@ex-dr. vuk: Rá tudsz vele állni a bringaútfestményre büntetlenül ;)).
Szeptember 20-án Esztergomban adjál át az ország első közösségi kerékpáros rendszerét. A teljes hálózatot és kerékpárokat is az egyébként Esztergomban működő Neuzer Kft. fejlesztette. Az első ütemben 6 állomást adnak át 80 dokkoló egységgel és 50 kerékpárral. A…..
tízpercbringa 2013.09.12 20:40:57
@Gazsibacsi: Gondolom a fekete színű hajlított csőről beszél,azon van a lámpa is,ami feltehetőleg nem a dokkoló tartozéka :).
tízpercbringa 2013.09.12 20:42:47
@Judy Epokit: Kétszer sikerült :). Aztán biztos összeragadt a z meg a t.
Aki már járt arra, maga is tapasztalhatta, hogy a Városmajor mentén futó Szilágyi Erzsébet fasori egy kilométeres gyalog- és kerékpárút hosszú évek óta mennyire lelakott és balesetveszélyes. Az útszakasz valamikori felfestése évek óta láthatatlan, több ponton pedig a…..
tízpercbringa 2013.07.09 21:35:59
@városjáró:
Az osztás sem működik. A gyalogosokat sem érdeklik a csíkok. Aki nem tud együttműködve közlekedni azt nem fogja a csík befolyásolni. Az osztatlan bringagyalog esetében viszont van kibúvó az úttesten tekerésre 13par. 2 pont.
Egyértelműen a bringásnak kell figyelnie a gyalogosra az tiszta sor. Persze az sem árt,ha a gyalogos tudja,hogy a járdájára járműveket vezettek,ezért óvatosabban andalogjon. Az osztatlan felületen viszont jobban el tudnak tudnak férni,így csökkennek a gócpontok. Ja és persze megtilthatod két bringagyalog között a tekerést,garantáltan nem fog senki leszállni és tolni.
tízpercbringa 2013.07.09 23:14:28
@városjáró:
Az osztatlannál is tudod a határaidat. Tied a teljes járda,de korrekt dolog gyalog is meg kerékpárral is jobbra tartani. :)

A fordítás nem jó. Ez olyan mintha egy autópályán lenne 200 méter gyalogos övezet,ahol áttolhatod a kocsid majd mehetsz tovább autópályán. Ha már rákényszerítik a bringást,hogy ott tekerjen (kötelező használni),akkor pofátlanság ilyen módon megszüntetni egy bringautat. Ráadásul nem is csökken a szélesség. A megállók miatt a másik részen is figyelni kell. Én tudok türelmesen tekerni. Maximálisan oda tudok figyelni a gyalogosokra. De le nem szállok ilyen elcseszett dolog miatt. Le kellene szállni rollerről is vagy egy futó csak kocogva mehetne át a szűkületben a biztonság kedvéért?
Nem a leszállás a megoldás,hanem az egymásra figyelés. Szerintem annak pedig belülről kell fakadnia,nem külső kényszer hatására.
Útvonal: Déli - Keleti: 5km 15-20 perc Keleti - Nyugati: 3,5km 10-15 perc Nyugati - Déli: 4 km 15 perc A Déli és Keleti közötti útvonalak közül a legegyszerűbb a Krisztina körút-Erzsébet híd-Rákóczi út nyomvonalon haladni. A Krisztina körút általában bringával jól…..
tízpercbringa 2010.06.04 17:39:07
@száncsábarbi:
Kilométerórám nincs,de a poszt előtt végig szoktam menni az útvonalakat. Nem tartom magamat gyors bringásnak,de a Déli-Keleti távot (az első útvonalon) 12 perc alatt tettem meg.Ez 25 km/h átlagot jelent,ha 20 perccel számolsz számolsz, akkor 15 km/h az átlagod. Ami egy 20 km/h-s könnyed tekeréssel szerintem tartható. Meg ezek nem kőbe vésett értékek csak irányadók.
Az alagútban én se szeretek menni,de ha arra a legrövidebb bevállalom. Az Attila utca felől kb. fél/egy perc alatt végig lehet rajta gurulni.
tízpercbringa 2013.07.04 21:32:50
@creativi.tea:

Melyik útra gondolsz? A megadott távolságok az adott pályaudvarok között érvényesek. Hová szeretnél eljutni? Mennyire mersz forgalomban tekerni? Szerencsére több helyen,már pozitív irányban változtak a kerékpáros dolgok a leírtakhoz képest.
tízpercbringa 2013.07.07 18:13:30
@creativi.tea:
A Nyugati-Déli között a Nagykörút a legideálisabb,bár fogalom főleg hétköznap van bőven. Annyit javult a helyzet,hogy a Szt. István körúton van busz-kerékpársáv és kerékpáros nyom, a Margit hídon meg kerékpárút (rengeteg gyalogossal) vagy kerékpáros nyom az úttesten. A Margit körút kihagyása viszonylag bő kerülővel a híd kerékpárútjáról jobbra lehajtva el lehet vergődni a rakparti bicikliútra, onnan meg a Varsányi utcán fölfelé a Széna térig ott vagy az úttesten megkerülni a Száll Kálmánt vagy esetleg további kerülővel a Retek utcán és Városmajor oldalában juthatsz el Vérmezőig. Az utolsó részt ekkor is inkább a Csaba-Városmajor utca irányában javasolnám inkább. Ha nem akarsz bringát cipelni,akkor a Nagyenyed utca sarkán a zebrán átkelve hátulról a peronok felől tudod megközelíteni a Délit.
A Varsányis bringautas részt itt tudod megnézni:
picasaweb.google.com/saganbp/BelBudaiBiciklisBermudaHaromszog
csak itt ellenkező irányban van bejárva.
A Bajcsyn szintén buszkerósáv van már részben és Lánchídon meg az Alagútban nincs bringatilos.
Illusztráció: Parkanyi Tamas Photography Ha azt mondom, hogy Metrowagonmash jármű kedvelők csoportja, akkor az valószínűleg nem hoz lázba senkit, mert senki nem érti, miről is van szó. De ha azt mondom, "a jó öreg kék metrók", akkor mindannyiunknak könny szökik a…..
A milánói dizájn héten mutatták be a helyi ipari formatervezők egyik új produktumát, a Cykno ebike-ot. A 26 kilós szerkezet az első benyomások alapján inkább néz ki motornak, mint kerékpárnak. A vastag kerék, a nagy lámpa, és a vaskos váz azonban a tervezők szerint legfeljebb a…..
A MÁV-nak sikerült elérnie, hogy évtizedek stabilan posztszocialista minőségű szolgáltatása mellett újabb kellemetlenséggel tesztelje kitartó ügyfelei türelmét: Megérkezett a válasz a MÁV-tól a kérdésemre, miszerint milyen megfontolásból szüntették meg a retúr jegy…..
tízpercbringa 2013.02.27 20:36:22
@batgirl: Egyszer tanúja voltam egy ilyen esetnek. A kalauz elég határozott emberke volt. Kétszer kérte tőlük a jegyet,ami nem volt. A büntetést nem akarták kifizetni. Normálisan és részletesen elmondta nekik, hogy neki ebben az esetben rendőrt kell hívni, majd elment. Az út alatt többször is jött még arra,de velük nem foglalkozott. Azt gondolhattad volna, hogy jobb a békesség alapon,hagyta az egészet. Mikor megérkeztünk a Keletibe pontosan a mi kocsink ajtajánál két rendőr várta az érkezésüket és megkezdte az intézkedést velük szemben.
A kerékpár egészen újszerű felhasználási formáit dolgozta ki a guatemalai Maya Pedal cég. Használt kerékpárok átalakításával olcsón és környezetbarát módon üzemelő gépeket készítenek, amelyek nagyon hasznosak a helyi közösségnek. Kukoricát tudnak morzsolni, vizet húzni…..
Őrület! Múltkoriban írtuk, hogy kb. 50 m kerékpárút megszűnt a Temesvári körúton. Nos, egyik olvasónk jelzése nyomán megtaláltuk az elillant kerékpárút egyik részét, a kis ravasz a Felső-Tiszaparton fészkelte be magát a Bertalan híd alá. Pontosabban elé, és utána, mert a…..
Az elnökválasztási kampány az Egyesült Államokban változatos hirdetési felületeken zajlott. A kerékpárküllőkre vetített politikai állásfoglalás egy kisebb kaliforniai kerékpárgyártó cég újítása, amellyel a demokraták oldalán szóltak bele a küzdelembe. A city bike-okat…..
tízpercbringa 2012.11.09 22:07:20
Lassan elkészül a Szőreg-Törökkanizsa kerékpáros kalandútvonal első, Szőreg és Tiszasziget közti szakasza. Több mint 460 millió forintunkba kerül a létesítmény, amivel nem tudjuk kik járnak jól, de az biztos, hogy már megint nem a kerékpárosok. Hullámzás és kacskaringó,…..
tízpercbringa 2012.10.29 21:39:04
@Dova: +1
tízpercbringa 2012.10.30 17:28:08
@teddyde: Egészen hihetetlenek azok az emberek, akik nem képesek felfogni miről is van szó.
A biciklisek nem kértek semmit, helyette kaptak egy pofont. Te megköszönnéd?
Los Angelesben a munkába járók 87 %-a gépjárművel, 11%-a közösségi közlekedéssel 2%-a biciklivel közlekedik. A videó szerint, ha az autósok 3%-a közlekedési módot váltana, akkor 15%-kal nőne a közlekedés átlagsebessége. ..
Három éve még ez a tároló is forradalminak számított és kellett néhány nap, amíg megjelentek benne az első bringák. Ma már az is mindennapos, hogy ősz végén is fürtökben lógnak a kerékpárok, pedig ma már több tároló is van a Széna téren. ..
tízpercbringa 2012.10.22 22:06:29
@atomboy: Mindig ott állnak (többnyire szabálytalanul). picasaweb.google.com/saganbp/BelBudaiBiciklisBermudaHaromszog#5643289028964656306
Szóval nem kellett nagyon megerőltetni magamat :)).
Pontosabban már több mint húsz éves. Szeptember utolsó péntekén volt a születésnapi tekerés. A hazánkba is begyűrűző mozgalom 1992. szeptember 25-én indult világhódító útjára. A hazai sajtóba nem nagyon jutott el az évforduló híre, pedig még a Guardian bringa blogja is…..