Adatok
goj.ko.mit.ich
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Már a "házistúdiója" is kiverte nálam a biztosítékot, és ha az nem volt elég, most itt van Pat Metheny 42 húros eszköze, amit történetesen gitározásra használ. A túlzás-skálán nálam 10/8-as...
Segítsetek már! Mi a jó megoldás amikor semmi sem jó? KÖRBE FŰTTETI MAGÁT!T LakóÖn így teljessen! hogy nem lakik azaz mással körbe fűtteti magát!..
goj.ko.mit.ich
2011.01.25 14:34:57
Uncle Cooper a hajócsavarok miatt füstölög egy kiadósat.Most éppen NatGeo az elkövető.Valami tengeralattjáró-történeti film vége felé bekapcsolódva (aug.30) megtudhattam, hogy nyugati világ máig legnagyobb tengeralattjárója a Pennsylvania azért tud csendesen haladni a vízben,…..
Megint szerda, megint szinkron. Ezúttal talán egy kicsit kevésbé "támadható" emberhez nyúlunk, de persze a netes társadalom kiszámíthatatlan, úgyhogy nyilván lesz olyan, aki szerint a hangmérnökök mételyezik meg az egész magyar szinkront. Viszont hangsúlyosan felhívjuk a…..
goj.ko.mit.ich
2010.05.16 01:09:39
OFF? vagy nem OFF.
@beketamas:
Üdv. Kösz a választ. Csak bíztam benne, hogy sületlenségeim el lesznek olvasva. Kicsit finomítanék, mert a válaszból az derült ki, hogy nem tartom kívánatosnak a narratort. Ellenkezőleg, sőt nagyon is szükséges sok értelmezendő szituációban. Csak lehetne-e úgy megoldani a szerepét, hogy az ne zavarja a dialógust, legyenek azok bármilyen feleslegesnek tűnőek is, annak aki ezt levezényli? ( nem egyedi példa biztosan, Woody Allen az Annie Hall-ban: ha már megy a főcím a moziban és arról lemaradt akkor az a film már nem is érdekli. Ez mókás) A feliratok felrakását is tudom hogy nem bagatell dolog, de véletlenül sem gondoltam, sőt ugyanúgy "megbotránkoztatna" ha nem láthatnám az eredeti feliratokat. A grafikus csak közéékelné (már megint fizetni kell valakit?) a még csak nem is azonos betűtípussal írt fontosabb közölnivalókat. A betűcsalád még inkább le van ejtve. A cél csak az információ átadása, többnyire olvashatóan, minél kevesebb zavaró elemmel. Még arra sem kéne időt vesztegetni hogy a stúdiónak a betűtípusok között kelljen turkálni - igen hálás időtöltés tud lenni - hogy valami hasonlót találjon. Úgy sincs soha olyan betű ami kellene, érdemes és illő is megkülönböztethetővé tenni. Betűvadászat kilőve! Röveden csak azt kellene feliratozni amit amúgy is elmondanának és konszenzusos megoldásként csak akkor, ha "már megy a film". Ja, és mindezt most biztos olyan is olvassa aki ezt így csinálja, mert már láttam itt, e kishazában. Tehát semmi újat nem modtam. Csak ha a ez is standard lenne mint a régi jó szinkronhangok.
Azt kihagytam a korábbi hozzászólásomból hogy a napszakot, órát, percet is hanggal(narr.) közlő filmek, végleg beleverik az utolsó szöget a szórakozás koporsójába. (Ezért a képzavarért már most elnézést kérek.)
A fillmek- hangok- látvány- mondanivaló megjegyzésemre írt válaszod köszönöm, frappáns. Csak arra akartam utalni hogy a filmek akár 99%-ban a mai napig is vizuális élményforrás, és ezzel sokan így lehetnek. Soha nem választanám egy Chaplin vagy Harold Lloyd helyett - ha már azt kell néznem -azt hogy háttal állva hallgathatom a kedvenc filmemet. (fsz: Rocco Siffredi…) Ha valaki igen akkor szóljón. Vagy ne. (Ja! és a Mona discót meg soha nem értettem…hogy miért kell olyan hangosan nézni…poeunto)
Elsőre ami eszembe jut az csak a koncert Dvd-nek kell(enne) mindkét igényt kielégítenie a mi örömködésünk végett.
@Leiter Jakab:
Talán mégis ki kellett volna rakni néhány biz…t. Talán mert nem szoktam köpködni, lásd.leiterjakab.blog.hu/2010/05/05/a_szinkron_szerda_szigoritott_moderacios_szabalyai
Mert ugyan a szabályzat nem tér ki az gátlástalanul hosszú írásokra, - pedig rendesen nyesegettem mint most,- ezért annyit szeretnék kommentálni hogy példaként ki(be?)szólásról gondoltam legkevésbé hogy itt "szalonképtelen" lesz. Biztos a filmszakma az, és nem a néző, akit érdekel hogy egy filmet melyik szinkronstúdió készít és hány munkatársa milyen munkakörben izzadt hogy az mennél jobb legyen. Márpedig a megidézett szakma(forgalmazó) pedig csak nem innen fog tudomást szerezni remélem. Tehát az ironizálás erre vonatkozott, illetve itt is javasoltam a feliratot, vagy mint tapasztaltam már a film végén közlik ezeket is. Ismét arra lyukadok ki, akaratomon kívűl, hogy akit érdekel az megtudhatja onnan is. Vagyis önreklámra céloztam. "a jó bornak…" Persze tudom hogy kell, csak nem szép ha ez a néző rovására megy. Pontosan olyan ez mint az IMPRESSZUM. Akit érdekel az elolvassa. (De senkit nem zavar - én elszoktam, még a kolofont is, ha még néha előfordul.) Az impresszumot sem tolják az ember orra alá 40pt.-os verzál betűvel. a 4-ik oldalon a könyvekben. Ezek után nem zaklatásképpen, (akár privát is) de kiváncsi lennék még mi okozta a többi problémát. (Ha csak a litánia, akkor oké, viszont arra is fel lehet hívni a figyelmet.) Az "off" és a többi jel kirakásától is írtózom - már az elejen is nehéz volt azt leírni - ezért nem használom bízva benne, hogy félig-meddig így is - persze szeretnék egészen és végig - érthető lenni. Könnyedebb lenne ha még Gesztikulálhatna is az ember… (Vagy az ilyen szólásokkal lenne a baj?) Megnyugtatásul közlöm hogy a tövábbiakban nem szándékozom teleírni a netet meg a blogot. Csak ezeket akartam közölni hátha valaki meghallja.
@beketamas:
Üdv. Kösz a választ. Csak bíztam benne, hogy sületlenségeim el lesznek olvasva. Kicsit finomítanék, mert a válaszból az derült ki, hogy nem tartom kívánatosnak a narratort. Ellenkezőleg, sőt nagyon is szükséges sok értelmezendő szituációban. Csak lehetne-e úgy megoldani a szerepét, hogy az ne zavarja a dialógust, legyenek azok bármilyen feleslegesnek tűnőek is, annak aki ezt levezényli? ( nem egyedi példa biztosan, Woody Allen az Annie Hall-ban: ha már megy a főcím a moziban és arról lemaradt akkor az a film már nem is érdekli. Ez mókás) A feliratok felrakását is tudom hogy nem bagatell dolog, de véletlenül sem gondoltam, sőt ugyanúgy "megbotránkoztatna" ha nem láthatnám az eredeti feliratokat. A grafikus csak közéékelné (már megint fizetni kell valakit?) a még csak nem is azonos betűtípussal írt fontosabb közölnivalókat. A betűcsalád még inkább le van ejtve. A cél csak az információ átadása, többnyire olvashatóan, minél kevesebb zavaró elemmel. Még arra sem kéne időt vesztegetni hogy a stúdiónak a betűtípusok között kelljen turkálni - igen hálás időtöltés tud lenni - hogy valami hasonlót találjon. Úgy sincs soha olyan betű ami kellene, érdemes és illő is megkülönböztethetővé tenni. Betűvadászat kilőve! Röveden csak azt kellene feliratozni amit amúgy is elmondanának és konszenzusos megoldásként csak akkor, ha "már megy a film". Ja, és mindezt most biztos olyan is olvassa aki ezt így csinálja, mert már láttam itt, e kishazában. Tehát semmi újat nem modtam. Csak ha a ez is standard lenne mint a régi jó szinkronhangok.
Azt kihagytam a korábbi hozzászólásomból hogy a napszakot, órát, percet is hanggal(narr.) közlő filmek, végleg beleverik az utolsó szöget a szórakozás koporsójába. (Ezért a képzavarért már most elnézést kérek.)
A fillmek- hangok- látvány- mondanivaló megjegyzésemre írt válaszod köszönöm, frappáns. Csak arra akartam utalni hogy a filmek akár 99%-ban a mai napig is vizuális élményforrás, és ezzel sokan így lehetnek. Soha nem választanám egy Chaplin vagy Harold Lloyd helyett - ha már azt kell néznem -azt hogy háttal állva hallgathatom a kedvenc filmemet. (fsz: Rocco Siffredi…) Ha valaki igen akkor szóljón. Vagy ne. (Ja! és a Mona discót meg soha nem értettem…hogy miért kell olyan hangosan nézni…poeunto)
Elsőre ami eszembe jut az csak a koncert Dvd-nek kell(enne) mindkét igényt kielégítenie a mi örömködésünk végett.
@Leiter Jakab:
Talán mégis ki kellett volna rakni néhány biz…t. Talán mert nem szoktam köpködni, lásd.leiterjakab.blog.hu/2010/05/05/a_szinkron_szerda_szigoritott_moderacios_szabalyai
Mert ugyan a szabályzat nem tér ki az gátlástalanul hosszú írásokra, - pedig rendesen nyesegettem mint most,- ezért annyit szeretnék kommentálni hogy példaként ki(be?)szólásról gondoltam legkevésbé hogy itt "szalonképtelen" lesz. Biztos a filmszakma az, és nem a néző, akit érdekel hogy egy filmet melyik szinkronstúdió készít és hány munkatársa milyen munkakörben izzadt hogy az mennél jobb legyen. Márpedig a megidézett szakma(forgalmazó) pedig csak nem innen fog tudomást szerezni remélem. Tehát az ironizálás erre vonatkozott, illetve itt is javasoltam a feliratot, vagy mint tapasztaltam már a film végén közlik ezeket is. Ismét arra lyukadok ki, akaratomon kívűl, hogy akit érdekel az megtudhatja onnan is. Vagyis önreklámra céloztam. "a jó bornak…" Persze tudom hogy kell, csak nem szép ha ez a néző rovására megy. Pontosan olyan ez mint az IMPRESSZUM. Akit érdekel az elolvassa. (De senkit nem zavar - én elszoktam, még a kolofont is, ha még néha előfordul.) Az impresszumot sem tolják az ember orra alá 40pt.-os verzál betűvel. a 4-ik oldalon a könyvekben. Ezek után nem zaklatásképpen, (akár privát is) de kiváncsi lennék még mi okozta a többi problémát. (Ha csak a litánia, akkor oké, viszont arra is fel lehet hívni a figyelmet.) Az "off" és a többi jel kirakásától is írtózom - már az elejen is nehéz volt azt leírni - ezért nem használom bízva benne, hogy félig-meddig így is - persze szeretnék egészen és végig - érthető lenni. Könnyedebb lenne ha még Gesztikulálhatna is az ember… (Vagy az ilyen szólásokkal lenne a baj?) Megnyugtatásul közlöm hogy a tövábbiakban nem szándékozom teleírni a netet meg a blogot. Csak ezeket akartam közölni hátha valaki meghallja.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Már én sem tudom hogy keveredtem ide,-de a macsekok-cicaoldal miatt - már mindeképp érdemes volt, mert ez a picasso gitár tényleg nem mai dolog. De ugyebár ízlésekről..., viszont írtad hogy sok jazzt is hallgatsz a klasszikus mellett, ennek ellenére Methenyt csak fenntarásokkal jazz zenész neked, és túl kommersz. Legyen!
((magánvéleményemként motyogom az orrom elé, hogy nekem sokszor a „mainstreem jazz” a már már kommersz. talán érthető hasonlat az hogy, pl. 7db Oscar Peterson lemez után már nem küzdenék a pénztárnál a nyolcadik megszerzéséért. Természetesen ez nem O.P ellen szól, legfeljebb ellenem, hogy messze vagyok a jazz-től, és én is kapok egy ilyen levelet:)) De ez persze nem menti fel Kenny G.-t. De idefirkantok néhány címet, hátha kevésbé lesznek fenntartásaid ha már JAZZ, és annak holdudvaráról van szó.
Már itt emlegették a 80/81 lemezt. Ő sosem akart a langyos vízben lubickolni, ezért nincsennek standard sorlemezei szerintem. A 75-82-ig lemezei progresszív lemezek voltak legyen az jazz-rock, fuziós jazz, vagy amit akartok, és kinek mennyire fos lemezek, az most nem ide tartozik.
Bright size life (74)
Song X (85) (az is a jazz egy vonulata... vagy Sign of 4 Derek Bailey-vel!!! (ennél bizonyos kockázatokra hívnám fel a figyelmet...)
Question and Answer (89 - trio)
trio 99-00 (99) / és a live
Day Trip (2005)
Mehldau-val.
De leginkább különböző formációkban demonstrálja a jazzhez a vonzódását, I Can See Your House From Here (94 - Scofield-al)
H.Hancock, Kenny Garrett, Joshua Redman, Gary Thomas, M. Brecker, C.Haden, G.Burton Stb. és rengeteg koncerten - vendégzenészként -nem hagy kétséget afelől hogy milyen műfaj markáns képviselője. Egyszer azt mondta, hogy ő nem akarja eljátszani a Giant Steps-et mert azt eljátsza otthon, vagy meghallgatja Coltrane-tól, ő a saját zenéjét akarja játszani. (Azért, csak eljátszotta a G.Stepset 99-00 lemezen - nem is könnyű ráismerni) Olyan védőbeszédnek hangzik ez, de ha már csak ez volt a kifogás, akkor legyen teljesebb a kép. Ha pedig ismered ezeket, akkor nem szóltam. Igazából ez a picasso gitár „projekt” nekem sem jön be, mert értem én hogy mit akar, csak nekem nem élvezhető, amit ezzel alkot, ha csak nem összhangzattani tanulmányt akar(né)k.