Adatok
strategicmate
11 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
strategicmate.com Amit tudni akartál a gazdaságról
Turbulens piacon fordulnak az arany & US treasury-k felé a befektetők
2010.05.30 00:27:30
(courtesy of strategicmate.com)Markets slippery, take care 30 May…..
strategicmate.com Amit tudni akartál a gazdaságról
Izgalmas részvény az NYSE-n - Cliffs Natural Resources Inc. (NYSE: CLF)
2010.05.27 22:33:10
(courtesy of www.strategicmate.com © ;) )Play #1 - Profit on Cliffs 27 May 2010 Kovacs Attila MateCliffs Natural Resources Inc. (NYSE:…..
strategicmate.com Amit tudni akartál a gazdaságról
Korlátozott racionalitás a pénzvilágban / Financial markets are driven by the sinking pace of reality into caraway seed-sized brains
2010.05.24 13:36:00
strategicmate.com Amit tudni akartál a gazdaságról
MALEV Hungarian Airlines wins the Best Airline Eastern Europe award / A Malév Kelet-Európa legjobb légitársasága - Kovacs Attila Mate
2010.05.22 09:32:00
A Malév vezérigazgatója a május 20-án átvehette a Kelet-Európa Legjobb Légitársasága 2010 díjat a World Airline Award díjátadón, Hamburgban. Több mint 40, világszerte ismert légitársaság gyűlt össze szerte a világból, hogy átvegyék azokat az elismeréseket, melyeket…..
strategicmate.com Amit tudni akartál a gazdaságról
With or without Favre? – A Vikings idény nyári kérdése
2010.05.16 17:45:00
http://www.strategicmate.com/nfl.htmlBrett Favre és a Vikings számára még mindig fájdalmas a New Orleans Saints elleni NFC vereség. Favre pedig már készül az idei már-már hagyományos (Greenbay – NYJ – Minnesota – ? ), időhúzással, bizonytalansággal teli nyárra…..
strategicmate.com Amit tudni akartál a gazdaságról
Malév makes HUF 3.3 bln of cost-savings in Q1 (MTI – Econews)
2010.05.13 20:48:00
Thursday 13:03, May 13th, 2010 Hungarian national carrier Malév made HUF 3.3 billion in cost-savings in the first quarter by cutting capacity and reducing payroll and operating costs, Chief Sales Executive Karim Makhlouf said. Malév plans to make an annual HUF 800 million in…..
strategicmate.com Amit tudni akartál a gazdaságról
Malév: változások kellenek a fennmaradáshoz
2010.05.13 20:46:00
Egy éve vezette be új kereskedelmi stratégiáját a Malév, amely sikeresnek bizonyult az utasforgalom alakulása szempontjából. 2009 áprilisa óta 10%-kal növekedett a Malév utasforgalma a gazdasági válság közepette is, a járatok telítettsége 6 százalékponttal javult és 2…..
24 milliárd forint eszeveszetten sok pénz. Annyira sok, hogy picinyke országunk büdzséjében is komoly tételnek számít. Hja, melyik minisztérium ne örülne annak, ha idén hozzávágna a kormány + 24.000.000.000 HUF-ot. 24 milliárd volt a MALÉV tavalyi vesztesége,…..
strategicmate
2010.05.13 20:40:20
fapad rajongók figyelmébe:
"Tékozló Homár : Minden idők legdurvább Wizz Aires utaskínzása"
homar.blog.hu/2010/05/13/minden_idok_legdurvabb_wizz_aires_utaskinzasa
"Kisregény hosszúságú, de pompásan megírt, a feszültséget mesterien adagoló, néhol humortól csillogó levelet kaptunk Évától, aki egy külföldi nyelvtanfolyamokat közvetítő cég ügyvezetője, és egy felejthetetlennek szánt római hétvégével lepte meg a szüleit 70. és 75. születésnapjukra. Az is lett a dologból, olyan mostohán bánt a Wizz Air az utasokkal. Ritkán olvasni ennyire pontos, élményszerű és durva leírást arról, hogyan érzik magukat egy lelketlen cég ügyfelei a bajban. Jellemző idézet: "Szüleim lassultak a tegnaphoz képest, bár anyukám csúcsidő alatt hagyta félbe a pisilést." Jó olvasást!
Római vakáció 2010 Wizzair módra
Check in
Megérkezik a beszállító személyzet, illedelmes sorbanállás
20 perc ácsorgás, a személyzet telefonálgat, de nem mondja, hogy ülj le te barom
Amikor kérdezünk - nekik nincs info
Kérdezünk és rábírjuk, hogy ő is tegye ezt! Teszi:Technikai probléma, többet nem tud, üljünk nyugodtan
Amikor már fel kellett volna szállni, feljön a kapitány és közli a kamu hamut: Hamuba szállt a gép és eltömődött a kütyü. Érdekes egy hamu-más gépre nem volt hatása. De nem baj, ha kell, biztosan van jegyzőkönyv a javításról, ott minden kiderül.
Tehát rossz a gép, de már a lista alapján ellenőrzik, 10 perces próbakör és eldől a sorsunk
Kedves, és van köztünk egy ismerőse, aki tudja a telefonszámát. Ekkor még nem tudjuk, hogy ez mekkora érték
Várakozás –no info
Barát hívja telefonon és jön az info: szar a gép
Mi lesz? No info
Elindul elöl egy magas valaki és mi csordaként követjük. Sietünk. Aki lemarad, nem tudja hova kell menni, mert nem mondták. Csak mennek. Gyorsan. Mindenki, öregek és gyerekek, erőltetett menet.
Le az földszintre, szájhagyománnyal megérkezik a hír, hogy jön értünk két busz és szállodába visznek
Mikor? No info
Várakozás - no szék
Öreg szülők fáradtak, fiatalok nyűgösek
Aki a bőröndjére ül, felborul, például a 75 éves édesapám
Mikor jön a busz? Nem tudja a szegény kis alkalmazott- majd küldi a hotel
Leülés a földre
Egyszer csak elindul a csorda és magas térdemeléssel 200 méter futás- ott vannak a buszok
A szüleim egész jól tudnak futni - meggondolandó indítani őket valami pénzdíjas versenyen.
Hotel: 4 csillag. Az egyetlen jó a wizzairben- ja mert nem is wizzair
No info, hogy mi lesz másnap, csak mikor én kerülök sorra. Megkérdezem, mondják másnap fél 12 kor jön értünk a két busz
Reggelinél akinek tudom, mondom.
Fegyelmezett banda, 11 kor mindenki a szálloda előtt beszélget
Fél 12 semmi, no info
12 no info
Próbáljuk hívni a wizzart az emelt díjast nem lehet, a római foglalt
Kolleganőm eléri őket Budapestről. A továbbiakban a csapat külsős munkatársává válik, ő a kapcsolattartó. A Wizzarrel.
Ők nem tudták hogy nekik kell küldeni a buszt, azt hitték, hogy a reptér intézi
Hinni nem ebben kell és Rómában van is intézmény ahol a hit gyakorolható. Na, ez nem a reptér.
Hinni az utasnak kell az alkalmazott tegye a dolgát
Küldik a buszt
Állunk
Jön két busz a sofőrök nem beszélni angol, mi nem beszélni olasz. Gond
Ezért a szállodából az összes olyan ember, aki valaha a reptérre készült, felszáll
Nekünk csak a csomagunk megy el, benne mindenünk.
Nem baj, újdonsült barátaink, akiket már a csapatépítés elején megkedveltünk, később kapcsolatunk tovább mélyült, telefonon értesítenek, hogy a csomagjainkat nem vették le a buszról, visszajön és együtt mehetünk. Merthogy a két busz, ami tegnap elég volt, most nem. Fordultak, hogy minket is elvigyenek. Szép tőlük, ja,hogy értünk jöttek
Aki most lemaradt a buszról, találkozhatott a gép személyzetével, akik ebédelni sétáltak és a kapitány elmondta - azaz infót nyújtott, hogy a szerelők megérkeztek, de a biztonságiak nem engedik be őket a reptérre, de ügyes fiúk, majd bejutnak, akkortól másfél óra alatt alkatrész csere, próbakör és indulás. Ja és nem a hamu. Csak hiba. És nyugi legkésőbb 5-re meglesz, mert neki még ma Madridba is kell menni.
Közben Bp Wizzair a kolleganőmnek: a szerelők már dolgoznak, 3 kor indulunk
Ez azért is nehezen hihető, mert mivel a kiszállításunk a reptérre elhúzódott, addigra be sem tudunk csekkolni.
Kiérünk, becsekkolunk, kérdezünk: mizu? Sajnos a becsekkeltető nem tud semmit,de nem is sajnálja. Részvétlen.
Leülünk a kapunál a szokott helyünkre és várunk. Ami ki van írva, már rég elmúlt.
Ülünk, no info, no ember, no kaja, no víz. Járna? Vagy csak a pofánk?
Pilóta barátja hívja pilótát. Last test és próbakör. 4 óra. No info
Kolleganőm infoja Bpről: azt mondták, hogy nyugi, ma mindkét gép hazamegy,mert ha nem tudják megjavítani, akkor küldenek másikat. Röhögés
1 nincs is nekik másik
2 ezek nem tudják ezt megszervezni
A pultnál a személyzet váltja egymást, mert újabb és újabb gép indul. Nekünk nem tudnak segíteni, no info
Egyszer csak bemondják, hogy futás egy másik kapuhoz
Szüleim lassultak a tegnaphoz képest, bár anyukám csúcsidő alatt hagyta félbe a pisilést
Átérünk, leülünk, ki van írva a gépünk 8 órára.
Van időnk.
Közben a csapatépítés során kiválnak a vezetők, vagy segítők.
Én az informátor vagyok (meg a pilóta barátja is az lett) ,mert a kolleganőm időnként felhívja a wizzairt én meg ugye a kolleganőmet, ahol hazudnak valami. Így aztán lassan én is úgy érzem, mintha hazudnék. Később mindig hozzáteszem:ezt a wizzair mondja, nem én. Felelősséget nem vállalok. Igaz ő sem
A másik vezető egyéniség, aki művész ember, a humán felelős. Eszébe jut, hogy ennyi ember éhes. Intézkedik és halkan földalatti mozgalomhoz hasonlóan info:beszállókártyával lehet enni. Akinek nem szóltunk, az éhen maradt.
Indulás enni. Az info félinfo,mert nem tudjuk hova. Bemegyünk egy étterembe mutatjuk a beszálló kártyát, mondják OK
Melegétel, összeválogatjuk gondosan, még egy üveg bor is jár hozzá. Egyik ínyenc sorstárs parmezán sajttal megszórja gazdagon. Pénztár, pecsét a kártyára, majd kártya szemrevételezése. Kérdés: Nem Liszbon? Nem, Budapest. Akkor a kaja megy a szemétbe, mi meg egy emelettel lejjebb. Mutatjuk a kártyát, ok, jár egy szelet pizza és egy víz.(Drágább mint a fönti egész menü)
Jóllakottan? Vissza a váróba. Hír?
No info. Last test próbarepülés, és aztán haza.
Telik az idő,
Fáradnak az idősek, elfogytak a gyógyszerek. Ideje az új magyar csapat becsekkolásának. Pult-info? Nincs. A wizzaair nem elérhető. Többen hívják a magyar konzult. Ismerteti a jogainkat:kaja,pia 60 euro értékben és ő sem éri el a nagy sikerű néma légitársaságot.
Pult: kérdés: lehet- e hogy a mai géppel, ha a mienk kaputt, mi megyünk el? Nem. Mindenki a saját gépével megy. Hú lett saját gépem! Muti, mert ha van, akkor majd én üzemeltetem, és biztos nem így.
Ok, akkor más kérdés: a szülők elmehetnek ezzel? Mert hogy elfogyott a gyógyszerük. Mert hogy egy hétvégére jöttünk és szerényen itt említeném meg, hogy a hosszú római hétvégét a 70. és 75 szülinapjukra kapták - cél egy közös nyaralás- ki tudja lesz e rá még alkalom a két lányukkal. Tesó Kölnben él, onnan jött és oda is ment vissza a germanwingssel. Időben.
Örök emléket szerettünk volna ajándékozni, sikerült. Köszönjük Emese, azaz Wizzair. A szülők egyetlen kérése az eset után, hogy legközelebb ha valami nagyon szépet akarunk ajándékozni az legyen az, hogy nem kell menni sehova és sem a wizz sem az air szót nem szeretnék hallani
Szóval kérdem, mehetnek-e a szülők, ha minden kötél szakad, mert van még ott 30 hely.
Asszongya’ kis olasz lánka, ha gyógyszer kell vigyem őket kórházba. Na, itt elszakadt a cérna: Kérdem: vannak szülei? Mondja igen. Kívánom nekik a „legjobbakat” Kicsit elszégyellem magam. de tudok élni ezzel az érzéssel.
Na. Kis olasz lányka nem wizzaires. Ők itt nem léteznek. Így nekem kis olasz lánka wizzaires, merthogy nekem arra van szerződésem, hogy ők teljesítenek és nekem mindegy hogy kin keresztül vagy kinek-minek a segítségével
Info érkezik pilótától: bejutottak a a szerelők, mert ügyes fiúk, kis ungibungi még, aztán last test, aztán próbarep és mindenki röhög…Azt üzeni lassan kezdhetünk sorba állni. Ja, nem az ő lába szárad le
Idő megy, türelem fogy. Pult. Info? Si senora, most ment le a géphez egy autó megnézi, hogy hogy állnak, aztán majd lesz supervisor és info.
Egyik sem lett. Még sokáig.
Egy hölgynek elfogy a vérnyomás-csökkentője , ő sem wizzaires nyaralásra indult, csak a szülinapját ünnepelni. Pirosodni kezd, és szédül. Csak nem átadta a férj az ajcsit? Nem. Hiányzik a gyógyszer. Az baj. Nyugtatgattuk, jobban lett. Hiába a csapatépítés jól sikerült, ápolási feladat kipipálva.
Budapestről hír:i nternet jelezte hogy leszálltunk. De jó, tiszta hülye vagyok már, hogy nem emlékszem
Na, akkor felveszem az új olvasó szemüvegem, kipróbálom, ha már meghülyültem, látok-e még? A pultnál felírat, nézzük látom-e. Jé, igen. Azt írja, ha a gépe késik, kérje a jogairól szóló papírt. Odatotyogok, kérem. Örülnek, hogy nem az infot kérem megint. Kislány elszalad, hogy hozza. Még nem ért vissza, valószínűleg hazaszaladt.
Olasz srácok, már 24 órája ismerőseink, kezdenek kijönni a béketűrésükből és hangosan vitatkoznak pult mögött álló honfitársaikkal. Azok ijedtek, és így sem tudnak semmit. No info. Wizzair elérhetetlen. Olaszok telefonálnak a policijára, ki tudja, mit akarnak. Lehet, hogy megérdeklődték, mit lehet kapni egy lincselésért. De hát nincs is kit. A Wizzair egy néma, elérhetetlen arctalan valami. Mert cég komolyságát nem mutatja, így hát valami.
Aláírások, címek, telefonszámok, email címek íródnak össze. Több ,mint 100 van a birtokomban, ketten vagyunk megbízva, hogy intézkedjünk, kártérítés ügyben. Jó
Közben újdonsült művésznő barátnőnk elindul a pult felé. Kis olasz lányka II ijedten nyúl a telefonja után, látszik a kő, ahogy legördül, mosolyra fakad, és aszongya: Beszállás. Mindenki ugrik, sorbaáll és megyünk. Busszal a géphez,mert megcsinálták. A másik magyar gép késve indul, rosszindulatúan feltételezzük, hogy bekéstették, hogy mi tudjunk elmenni az ő helyén, ő meg késve. Valamivel, nem sokkal túllépve a 24 órás késést bent ülünk a gépben. Pilóta elnézést kér, ari fiú, szeretjük. Mondja: kis kellemetlenség: 20 utas nincs meg, de a bőröndjük fent van, azok nem jöhetnek. Állunk. Néhányan, akik gyakorlott utasok vagyunk, tudjuk, hogy az jön, hogy leszállás, mindenki fogja meg a sajátját és a fölös csomi marad. Nem szállunk le, nem nyitják ki a csomagteret. Megint hazudtak. Még pillanat, mert faxot kell küldeni. Reméljük, van faxgépük, mert azt nem tudnánk intézni. Biztos van, mert indulunk.
Kicsit be vagyunk tojva, hogy tényleg jó- e a gép, de pilóta mondja, hogy a szerelők is velünk utaznak. Hiába, jó társaságban a halálfélelem is szórakoztató lehet.
Na, gondoltam, most majd jönnek a stewardesek, akiket egész nap nem láttunk, biztos nem jöhettek oda hozzánk tájékoztatni és majd most mondják, hogy bocsika for the inconvinient, de kérünk-e esetleg üditőt, frissítőt,vizet. Mert egyébként járna. De nem, bemondják, hogy ha kérünk, akkor miben lehet fizeni.
Én a wizzernek már semmiben.
Csak érkezzünk meg
Egy óra öt perc alatt lenyomattuk az utat. Érkezés. Rémálom vége.Vége? NEEEM
Nem jöttek meg a csomagok. Nahát. Nyugi a másik gép mindjárt itt van, egyébként is csak fél kettő tegnap is fél háromkor volt vége a programnak.
Második gép csomagjaira azért 40 percet várnak, akik szeretnék még ma a saját fogkeféjüket használni. De nem használják, mert a csomagok nem érkeztek meg. Nem ugrottak fel egyik gépre sem, no akkor így jártak.
Megállapítjuk, hogy a wizzair remek csapatépítő társaság, lehet hogy profilt kellene váltania. Nálunk olyannyira sikerült, hogy demokratikusan sikerült megválasztani a képviselőket, akik a választott jogi iroda segítségével megpróbálunk arcot és hangot varázsolni ebből a gagyi társaságból.
"Tékozló Homár : Minden idők legdurvább Wizz Aires utaskínzása"
homar.blog.hu/2010/05/13/minden_idok_legdurvabb_wizz_aires_utaskinzasa
"Kisregény hosszúságú, de pompásan megírt, a feszültséget mesterien adagoló, néhol humortól csillogó levelet kaptunk Évától, aki egy külföldi nyelvtanfolyamokat közvetítő cég ügyvezetője, és egy felejthetetlennek szánt római hétvégével lepte meg a szüleit 70. és 75. születésnapjukra. Az is lett a dologból, olyan mostohán bánt a Wizz Air az utasokkal. Ritkán olvasni ennyire pontos, élményszerű és durva leírást arról, hogyan érzik magukat egy lelketlen cég ügyfelei a bajban. Jellemző idézet: "Szüleim lassultak a tegnaphoz képest, bár anyukám csúcsidő alatt hagyta félbe a pisilést." Jó olvasást!
Római vakáció 2010 Wizzair módra
Check in
Megérkezik a beszállító személyzet, illedelmes sorbanállás
20 perc ácsorgás, a személyzet telefonálgat, de nem mondja, hogy ülj le te barom
Amikor kérdezünk - nekik nincs info
Kérdezünk és rábírjuk, hogy ő is tegye ezt! Teszi:Technikai probléma, többet nem tud, üljünk nyugodtan
Amikor már fel kellett volna szállni, feljön a kapitány és közli a kamu hamut: Hamuba szállt a gép és eltömődött a kütyü. Érdekes egy hamu-más gépre nem volt hatása. De nem baj, ha kell, biztosan van jegyzőkönyv a javításról, ott minden kiderül.
Tehát rossz a gép, de már a lista alapján ellenőrzik, 10 perces próbakör és eldől a sorsunk
Kedves, és van köztünk egy ismerőse, aki tudja a telefonszámát. Ekkor még nem tudjuk, hogy ez mekkora érték
Várakozás –no info
Barát hívja telefonon és jön az info: szar a gép
Mi lesz? No info
Elindul elöl egy magas valaki és mi csordaként követjük. Sietünk. Aki lemarad, nem tudja hova kell menni, mert nem mondták. Csak mennek. Gyorsan. Mindenki, öregek és gyerekek, erőltetett menet.
Le az földszintre, szájhagyománnyal megérkezik a hír, hogy jön értünk két busz és szállodába visznek
Mikor? No info
Várakozás - no szék
Öreg szülők fáradtak, fiatalok nyűgösek
Aki a bőröndjére ül, felborul, például a 75 éves édesapám
Mikor jön a busz? Nem tudja a szegény kis alkalmazott- majd küldi a hotel
Leülés a földre
Egyszer csak elindul a csorda és magas térdemeléssel 200 méter futás- ott vannak a buszok
A szüleim egész jól tudnak futni - meggondolandó indítani őket valami pénzdíjas versenyen.
Hotel: 4 csillag. Az egyetlen jó a wizzairben- ja mert nem is wizzair
No info, hogy mi lesz másnap, csak mikor én kerülök sorra. Megkérdezem, mondják másnap fél 12 kor jön értünk a két busz
Reggelinél akinek tudom, mondom.
Fegyelmezett banda, 11 kor mindenki a szálloda előtt beszélget
Fél 12 semmi, no info
12 no info
Próbáljuk hívni a wizzart az emelt díjast nem lehet, a római foglalt
Kolleganőm eléri őket Budapestről. A továbbiakban a csapat külsős munkatársává válik, ő a kapcsolattartó. A Wizzarrel.
Ők nem tudták hogy nekik kell küldeni a buszt, azt hitték, hogy a reptér intézi
Hinni nem ebben kell és Rómában van is intézmény ahol a hit gyakorolható. Na, ez nem a reptér.
Hinni az utasnak kell az alkalmazott tegye a dolgát
Küldik a buszt
Állunk
Jön két busz a sofőrök nem beszélni angol, mi nem beszélni olasz. Gond
Ezért a szállodából az összes olyan ember, aki valaha a reptérre készült, felszáll
Nekünk csak a csomagunk megy el, benne mindenünk.
Nem baj, újdonsült barátaink, akiket már a csapatépítés elején megkedveltünk, később kapcsolatunk tovább mélyült, telefonon értesítenek, hogy a csomagjainkat nem vették le a buszról, visszajön és együtt mehetünk. Merthogy a két busz, ami tegnap elég volt, most nem. Fordultak, hogy minket is elvigyenek. Szép tőlük, ja,hogy értünk jöttek
Aki most lemaradt a buszról, találkozhatott a gép személyzetével, akik ebédelni sétáltak és a kapitány elmondta - azaz infót nyújtott, hogy a szerelők megérkeztek, de a biztonságiak nem engedik be őket a reptérre, de ügyes fiúk, majd bejutnak, akkortól másfél óra alatt alkatrész csere, próbakör és indulás. Ja és nem a hamu. Csak hiba. És nyugi legkésőbb 5-re meglesz, mert neki még ma Madridba is kell menni.
Közben Bp Wizzair a kolleganőmnek: a szerelők már dolgoznak, 3 kor indulunk
Ez azért is nehezen hihető, mert mivel a kiszállításunk a reptérre elhúzódott, addigra be sem tudunk csekkolni.
Kiérünk, becsekkolunk, kérdezünk: mizu? Sajnos a becsekkeltető nem tud semmit,de nem is sajnálja. Részvétlen.
Leülünk a kapunál a szokott helyünkre és várunk. Ami ki van írva, már rég elmúlt.
Ülünk, no info, no ember, no kaja, no víz. Járna? Vagy csak a pofánk?
Pilóta barátja hívja pilótát. Last test és próbakör. 4 óra. No info
Kolleganőm infoja Bpről: azt mondták, hogy nyugi, ma mindkét gép hazamegy,mert ha nem tudják megjavítani, akkor küldenek másikat. Röhögés
1 nincs is nekik másik
2 ezek nem tudják ezt megszervezni
A pultnál a személyzet váltja egymást, mert újabb és újabb gép indul. Nekünk nem tudnak segíteni, no info
Egyszer csak bemondják, hogy futás egy másik kapuhoz
Szüleim lassultak a tegnaphoz képest, bár anyukám csúcsidő alatt hagyta félbe a pisilést
Átérünk, leülünk, ki van írva a gépünk 8 órára.
Van időnk.
Közben a csapatépítés során kiválnak a vezetők, vagy segítők.
Én az informátor vagyok (meg a pilóta barátja is az lett) ,mert a kolleganőm időnként felhívja a wizzairt én meg ugye a kolleganőmet, ahol hazudnak valami. Így aztán lassan én is úgy érzem, mintha hazudnék. Később mindig hozzáteszem:ezt a wizzair mondja, nem én. Felelősséget nem vállalok. Igaz ő sem
A másik vezető egyéniség, aki művész ember, a humán felelős. Eszébe jut, hogy ennyi ember éhes. Intézkedik és halkan földalatti mozgalomhoz hasonlóan info:beszállókártyával lehet enni. Akinek nem szóltunk, az éhen maradt.
Indulás enni. Az info félinfo,mert nem tudjuk hova. Bemegyünk egy étterembe mutatjuk a beszálló kártyát, mondják OK
Melegétel, összeválogatjuk gondosan, még egy üveg bor is jár hozzá. Egyik ínyenc sorstárs parmezán sajttal megszórja gazdagon. Pénztár, pecsét a kártyára, majd kártya szemrevételezése. Kérdés: Nem Liszbon? Nem, Budapest. Akkor a kaja megy a szemétbe, mi meg egy emelettel lejjebb. Mutatjuk a kártyát, ok, jár egy szelet pizza és egy víz.(Drágább mint a fönti egész menü)
Jóllakottan? Vissza a váróba. Hír?
No info. Last test próbarepülés, és aztán haza.
Telik az idő,
Fáradnak az idősek, elfogytak a gyógyszerek. Ideje az új magyar csapat becsekkolásának. Pult-info? Nincs. A wizzaair nem elérhető. Többen hívják a magyar konzult. Ismerteti a jogainkat:kaja,pia 60 euro értékben és ő sem éri el a nagy sikerű néma légitársaságot.
Pult: kérdés: lehet- e hogy a mai géppel, ha a mienk kaputt, mi megyünk el? Nem. Mindenki a saját gépével megy. Hú lett saját gépem! Muti, mert ha van, akkor majd én üzemeltetem, és biztos nem így.
Ok, akkor más kérdés: a szülők elmehetnek ezzel? Mert hogy elfogyott a gyógyszerük. Mert hogy egy hétvégére jöttünk és szerényen itt említeném meg, hogy a hosszú római hétvégét a 70. és 75 szülinapjukra kapták - cél egy közös nyaralás- ki tudja lesz e rá még alkalom a két lányukkal. Tesó Kölnben él, onnan jött és oda is ment vissza a germanwingssel. Időben.
Örök emléket szerettünk volna ajándékozni, sikerült. Köszönjük Emese, azaz Wizzair. A szülők egyetlen kérése az eset után, hogy legközelebb ha valami nagyon szépet akarunk ajándékozni az legyen az, hogy nem kell menni sehova és sem a wizz sem az air szót nem szeretnék hallani
Szóval kérdem, mehetnek-e a szülők, ha minden kötél szakad, mert van még ott 30 hely.
Asszongya’ kis olasz lánka, ha gyógyszer kell vigyem őket kórházba. Na, itt elszakadt a cérna: Kérdem: vannak szülei? Mondja igen. Kívánom nekik a „legjobbakat” Kicsit elszégyellem magam. de tudok élni ezzel az érzéssel.
Na. Kis olasz lányka nem wizzaires. Ők itt nem léteznek. Így nekem kis olasz lánka wizzaires, merthogy nekem arra van szerződésem, hogy ők teljesítenek és nekem mindegy hogy kin keresztül vagy kinek-minek a segítségével
Info érkezik pilótától: bejutottak a a szerelők, mert ügyes fiúk, kis ungibungi még, aztán last test, aztán próbarep és mindenki röhög…Azt üzeni lassan kezdhetünk sorba állni. Ja, nem az ő lába szárad le
Idő megy, türelem fogy. Pult. Info? Si senora, most ment le a géphez egy autó megnézi, hogy hogy állnak, aztán majd lesz supervisor és info.
Egyik sem lett. Még sokáig.
Egy hölgynek elfogy a vérnyomás-csökkentője , ő sem wizzaires nyaralásra indult, csak a szülinapját ünnepelni. Pirosodni kezd, és szédül. Csak nem átadta a férj az ajcsit? Nem. Hiányzik a gyógyszer. Az baj. Nyugtatgattuk, jobban lett. Hiába a csapatépítés jól sikerült, ápolási feladat kipipálva.
Budapestről hír:i nternet jelezte hogy leszálltunk. De jó, tiszta hülye vagyok már, hogy nem emlékszem
Na, akkor felveszem az új olvasó szemüvegem, kipróbálom, ha már meghülyültem, látok-e még? A pultnál felírat, nézzük látom-e. Jé, igen. Azt írja, ha a gépe késik, kérje a jogairól szóló papírt. Odatotyogok, kérem. Örülnek, hogy nem az infot kérem megint. Kislány elszalad, hogy hozza. Még nem ért vissza, valószínűleg hazaszaladt.
Olasz srácok, már 24 órája ismerőseink, kezdenek kijönni a béketűrésükből és hangosan vitatkoznak pult mögött álló honfitársaikkal. Azok ijedtek, és így sem tudnak semmit. No info. Wizzair elérhetetlen. Olaszok telefonálnak a policijára, ki tudja, mit akarnak. Lehet, hogy megérdeklődték, mit lehet kapni egy lincselésért. De hát nincs is kit. A Wizzair egy néma, elérhetetlen arctalan valami. Mert cég komolyságát nem mutatja, így hát valami.
Aláírások, címek, telefonszámok, email címek íródnak össze. Több ,mint 100 van a birtokomban, ketten vagyunk megbízva, hogy intézkedjünk, kártérítés ügyben. Jó
Közben újdonsült művésznő barátnőnk elindul a pult felé. Kis olasz lányka II ijedten nyúl a telefonja után, látszik a kő, ahogy legördül, mosolyra fakad, és aszongya: Beszállás. Mindenki ugrik, sorbaáll és megyünk. Busszal a géphez,mert megcsinálták. A másik magyar gép késve indul, rosszindulatúan feltételezzük, hogy bekéstették, hogy mi tudjunk elmenni az ő helyén, ő meg késve. Valamivel, nem sokkal túllépve a 24 órás késést bent ülünk a gépben. Pilóta elnézést kér, ari fiú, szeretjük. Mondja: kis kellemetlenség: 20 utas nincs meg, de a bőröndjük fent van, azok nem jöhetnek. Állunk. Néhányan, akik gyakorlott utasok vagyunk, tudjuk, hogy az jön, hogy leszállás, mindenki fogja meg a sajátját és a fölös csomi marad. Nem szállunk le, nem nyitják ki a csomagteret. Megint hazudtak. Még pillanat, mert faxot kell küldeni. Reméljük, van faxgépük, mert azt nem tudnánk intézni. Biztos van, mert indulunk.
Kicsit be vagyunk tojva, hogy tényleg jó- e a gép, de pilóta mondja, hogy a szerelők is velünk utaznak. Hiába, jó társaságban a halálfélelem is szórakoztató lehet.
Na, gondoltam, most majd jönnek a stewardesek, akiket egész nap nem láttunk, biztos nem jöhettek oda hozzánk tájékoztatni és majd most mondják, hogy bocsika for the inconvinient, de kérünk-e esetleg üditőt, frissítőt,vizet. Mert egyébként járna. De nem, bemondják, hogy ha kérünk, akkor miben lehet fizeni.
Én a wizzernek már semmiben.
Csak érkezzünk meg
Egy óra öt perc alatt lenyomattuk az utat. Érkezés. Rémálom vége.Vége? NEEEM
Nem jöttek meg a csomagok. Nahát. Nyugi a másik gép mindjárt itt van, egyébként is csak fél kettő tegnap is fél háromkor volt vége a programnak.
Második gép csomagjaira azért 40 percet várnak, akik szeretnék még ma a saját fogkeféjüket használni. De nem használják, mert a csomagok nem érkeztek meg. Nem ugrottak fel egyik gépre sem, no akkor így jártak.
Megállapítjuk, hogy a wizzair remek csapatépítő társaság, lehet hogy profilt kellene váltania. Nálunk olyannyira sikerült, hogy demokratikusan sikerült megválasztani a képviselőket, akik a választott jogi iroda segítségével megpróbálunk arcot és hangot varázsolni ebből a gagyi társaságból.
strategicmate.com Amit tudni akartál a gazdaságról
"Tékozló Homár : Minden idők legdurvább Wizz Aires utaskínzása"
2010.05.13 19:29:00
Respect & tisztelet Homárnak, érdemes eredetiben olvasni, az az igazi. http://homar.blog.hu/2010/05/13/minden_idok_legdurvabb_wizz_aires_utaskinzasa "Kisregény hosszúságú, de pompásan megírt, a feszültséget mesterien adagoló, néhol humortól csillogó…..
strategicmate.com Amit tudni akartál a gazdaságról
Subconscious decisions / Döntések, tudat alatt? -> strategicmate.com
2010.05.13 10:51:00
http://www.strategicmate.com/strategicmate-blog.htmlThink of a large business decision your company made recently: a major acquisition, a large capital expenditure, a key technological choice, or a new-product launch. Three things went into it. The decision almost certainly involved some…..
strategicmate.com Amit tudni akartál a gazdaságról
A görög válság lassíthatja a jüan erősödését? / Greece slows down yuan? -> strategicmate.com
2010.05.13 10:12:00
http://www.strategicmate.com/bleurock-hawk-down---eur.html When U.S. Secretary of State Hillary Clinton and Treasury Secretary Timothy Geithner visit Beijing later this month, the value of the China's yuan will top the agenda. World currency markets may have already settled that…..
strategicmate.com Amit tudni akartál a gazdaságról
Terv szerint repült a Malév az első negyedévben: 3,3 milliárd forinttal kevesebb költség, 45 ezerrel több utas
2010.05.13 08:39:00
A nemzeti légitársaság az első negyedévben mind az utasforgalom, mind a bevétel, mind pedig a költségcsökkentés szempontjából a terv szerint teljesített. A Malév az év első három hónapjában 3,3 milliárd forinttal kevesebbet költött a működésre a tavalyi évhez képest.…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A Malév az év első három hónapjában 3,3 milliárd forinttal kevesebbet költött a működésre a tavalyi évhez képest. Jelentősen javított gépeinek kihasználtságán és a munkaszervezés hatékonyságán, hiszen kevesebb repülőgéppel és járattal (-11%), valamint kisebb alkalmazotti létszámmal 9%-kal több fizető utast szállított, mint 2009 első negyedévében.
A költségcsökkentés több lényeges megtakarítási elemből áll össze. Kevesebbet költ a légitársaság a repülőgépek lízingdíjára miután csökkentette a flotta létszámát az öt Fokker 70-es repülőgép kivonásával. A flotta karbantartási költségei is csökkentek, hiszen a korábbi 3 típusból álló géppark helyett mára már csak két fajta géppel szállítja utasait a légitársaság. Az egyszerűbb flottaszerkezet a karbantartási és üzemeltetési költségek jelentős csökkentését is lehetővé tette. Humánerőforrásra is jelentősen kevesebbet költ a légitársaság, a tavalyi létszámleépítésnek és külföldi irodabezárásoknak köszönhetően 485 millió forintot spórolt a légicég, csak az első negyedévben. Az üzemeltetési területen pedig 1,3 milliárd forinttal csökkentek a kiadások ebben az időszakban.
A kisebb flotta és kevesebb járat a kerozinköltségekre is pozitív hatást gyakorolt, különösen amiatt, mert az üzemanyag tonnánkénti ára a 2009-es szinthez képest 45%-kal emelkedett. A Malév ugyanakkor csak 1%-kal költött többet üzemanyagra.
A légitársaság a járatok telítettsége (load factor) szempontjából is tartani tudta a tervet és 6,1%-kal növelte azt, ami ugyancsak kulcsfontosságú a légitársaság stabilizálása érdekében.