Regisztráció Blogot indítok
Adatok
E(X)

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Megfelelő pillanatban a megfelelő vezényszó. A katonaság egyik alapelve ez, amit könnyű akkor megtenni, amikor szabályos mederben folynak a dolgok, de amikor homokszem kerül a gépezetbe... – írja Szögyi, s mai posztja olvastán együttérzően (és hevesen) csak bólogatni…..
A lemilblog hármas küldetéséből sohasem csináltunk titkot. Az ismeretterjesztésen és a szórakoztatáson kívül mindig is igyekeztünk egyfajta (virtuálisan egyenruhás) Róbert bácsiként segíteni olvasóinkon, megválaszolni az őket nyugtalanító kérdéseket. Vérnűsző Barom…..
E(X) 2010.05.12 00:11:47
A tengelyteljesítményt szolgáltató gázturbinának még egy jelentős előnye van a diesel motorral szemben: szélesebb fordulatszámtartományban adja le a maximális közeli nyomatékát, ezért kevesebb fokozatból álló - könnyebb, olcsóbb - nyomatékváltómű is elegendő.

További előny a dugattyús motorokhoz viszonyítottan egyszerű szerkezet, amenyben nincsenek nagy terhelésnek kitett, aleternáló mozgást végző alkatrészek.

A repülőgépeken légcsavar meghajtására alkalmazott gázturbináknál - ahol a diesel klf. okból alkalmatlan - nagyon fontos szempont, hogy a magas oktánszámú repülőbenzinnél lényegesen olcsóbb kerozinnal üzemelnek.

A kevesebb alkatrészből fakadó egyszerűbb üzemeltetés előnyeinek szemléltetésére szokták példaként hozni a gyújtógyertya cserét ezeken:

en.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_Wasp_Major
en.wikipedia.org/wiki/Wright_R-3350

A fentieket kor nagyépeibe általában négyesével építeték be, de pl. a B-36-os Intecontinentalicus Strategicus Bombericus Megalomanopitecusba hat darab került (négy gázturbina kíséretében, mert ugye biztos, ami biztos.) Ugye el tudjuk képzelni az üzemeltető állomány lelkesedését, amikor kihajtották őket szelephézagot állítani egy ezrednyi géphez..?

Egyébiránt valahol olvastam az M1-es remot programjáról, aholis a dieselre történő átépítést flösztörgetik, talán nem érinti a teljes állományt, de a rendőrautónak használt példányokat igen, és pontosan azért, amit itt többen említettetek: a gázturbinás harckocsit nem a sikátorokba találták ki.