Regisztráció Blogot indítok
Adatok
morphine

8 bejegyzést írt és 1193 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amikor megjelent az előző teszt rögtön elkapott a hév, hogy miért ne lehetne megcsinálni a Totalcar saját kis dolgozatát. Kezdetben még nagyon nehézre sikeredett de itt van a végleges verzió, amit most te is kitölthetsz! Lehet, hogy valamelyik kérdésnél több helyes válasz is…..
Utoljára tizenhárom hónappal ezelőtt írtam a felújított Bmw 518i-ről. Emlékszem, akkor szakadt rólam a víz, hőség volt, durva a nyár. Most itt ülök pulcsiban. Nem csak egy év telt el tehát, hanem egy évszak is hozzá. Öt évszakkal ezelőtt írtam a BMW-ről. És ezalatt…..
Nem hinném, hogy létezik bármiféle autók, traktorok, motorok, pöfögő, csettegő, zakatoló gépek iránt érdeklődő ember Magyarországon és a környékén, aki ne hallott volna a Bokor községben évente tartott Traktormajálisról. A Traktormajális ugyanis nem a traktorokról…..
TComment Az utolsó tégla 2012.11.23 09:57:04
Sokat azért inkább nem forogtam a sárban, mert a traktorosnak el nem tudtam volna magyarázni, hol vagyok éppen Ha ön szereti a kutyákat és kerülné a feltűnést, akkor az X-Trail az ön autója még mindig. Mert kedves, puha és jóindulatú, mint egy öregedő retriever és a családja…..
morphine 2012.11.23 14:55:58
@Tie:
Igen, ötajtós Evoque, van olyan, bár amekkora a hely hátul benne, értelme nem sok :-)
www.landroverhungary.hu/imagery/gallery/rangeroverevoque/large/All_PV_Accessories_L538_Beach-850x425.jpg

A disco egyébként fura jószág, kívűlről nagyobb, meg hétszemélyes is, belül azonban nincs az a fene nagy tánctér, szerintem nem sokkal tágasabb, ha egyáltalán, mint egy X-trail - a komolyabb váz és hajtás több helyet vesz el az utasoktól... De persze lehet, hogy ez csak szubjektív érzés, és a centi mást mondana.
morphine 2012.11.23 15:20:15
@Tie: Én is pont ezt mondom, tehát hogy nagy az autó, de nem olyan tágas a bent ülőknek. Azt is tudom, miért, meg vezettem is már :-)))

Valójában azt szerettem volna mondani, hogy az eredeti kommentelő azért vette egy kalap alá, mert az Xtrail az egyszerűbb, személyautós váz és hajtás miatt hiába kisebb kívül, az utasoknak mégsem jut kevesebb hely, mint a discoban. Vagy legalábbis érzésre biztos így van, én pl. meglepődtem, mennyire szoros a lábhely a sofőrnek a discoban, pedig én a passzentos kocsikban érzem jól magam. Még pont nem zavaró, de a külméret alapján többet várnál.
morphine 2012.11.23 17:28:40
@Tie: Nagyon kedves, hogy elmagyarázod, de én ezt mind-mind tudom magamtól is. Remek autók mind, szeretem és tisztelem is őket.

Az viszont, hogy jó és indokolható oka van szűk lábtérnek, nem jeletni azt, hogy az eredeti kommentben jelzett felhasználási profil szempontjából ne lenne hátrány. És ez a lényeg, amit ha leveszed a megszáradt sárdarabkáktól kissé homályos márkafanatik szemüveged, akkor remélem végre megértesz :-)
Most bánom csak igazán, hogy ellógtam a gépelésórákat annak idején. Ha nekem 16 éve azt mondja valaki a Külkeren, hogy gyakorold rendesen az asdf-jklé-t, büdös kölyök, vagy nem fogod győzni a tempót, amivel Powered Áki a Nissan 350Z-motoros Datsun Z-det építi, biztos hozzávágok…..
Mindjárt kiderül, miért a hétvégi véleményesek között szerepel ez a darab, amikor pedig van benne fullos félrefordítás is, csak először nézzük dori beküldését -  előre szólok, hogy utána még én is majd hosszan fejtegetem a magam mondanivalóját, valamint lesz több videó…..
"Ennyi volt a TCTV idei 10 epizódja. A jelek szerint leszünk jövőre is, sőt, állítólag talán olyan idősávban, amikor ébren is vagytok. Én szerettem a közös, klubhangulatú virrasztásainkat, de ha nappal kell dolgozni, azt is elviselem valahogy. Ha addig nem találkoznánk,…..
A múlt hét feladata az első tornyokat tartó csőváz kialakítása volt. Nos, a munkahét három darab helyére hegesztett csövet és egy hatalmas, kivágott vasdarabot hozott. De hosszú még a Szuperintenzív Április, ne csüggedjünk. A nagy, kivágott vasdarab az A-oszlop aljától a…..
Szűnni nem akaró szeretettel köszöntünk mindenkit, hosszú kihagyás után ismét kapcsoljuk a gépházat. Először is egy szolgálati közleménnyel szeretném kezdeni. A fék jó. Biztosan, véglegesen, nagyon. Nem ereszt, nem szivárog, nem nyúlik a pedál, a fék harap, adagolható,…..
 Felhívásunk kérdezz-felelek-posztja.UPDATE: A nagy érdeklődésre való tekintettel gyorsan megtudtuk a bérsisak, transzponder (köridő méréshez) és a komplett box bérleti díját, íme:         Bukósisak – kb. 25-30 darab áll…..
Hogy ne tűnjek szemétnek, vállalom: aki ötszáznál több VDA-hasábot bepakol egy teljes pótkerékkel rendelkező i40 kombi csomagtartójába, megkapja tőlem sörben az ötszáz liter feletti részt. Mai cikkünk blogposztja...
morphine 2012.01.05 13:14:33
@megint: Nem, a frekvencia más. A VW féle se volt csúnya, sőt, igazából nagyon elegáns volt, csak néhány óra alatt kiderült, hogy igencsak zavarja a szemet.

De egyébként a koreaiak sem találták fel a meleg vizet, én ennek is letekertem a fényét este, mert akkor már túl erős volt - ez sárga, vagy piros fényű műszerfallal nem szokott előfordulni...
morphine 2012.01.05 13:17:56
@dollarka: Engedd meg, hogy őszinte muhahahaha :-)
morphine 2012.01.06 20:36:59
@ColT: Oké, ez igaz, de ez bármelyik kategóriáról elmondható, minden sokkal nagyobb, mint 20 éve volt. Ha ez szempont, akkor sajnos egyetlen megfelelő új autót sem fogsz találni. Viszont most legalább nem az van, mint a IV-es golf korában (kb. 10 éve) volt, hogy kívülről már nagyobbak, de belül szűk mind, ezekben az alsóközepesekben legalább újra el lehet férni belül is, ugyanúgy, mint 20 éve lehetett.
Heló, harmadik hangyász hétfő! Először is járjunk mind örömtáncot, mert eljött az év, amikor a Hangyász végre elkészül. Nem lehet máshogy, erre ne is vesztegessünk több szót, már így is csak 363 napunk van hátra. A két ünnep közt kilátogattam Adorjánékhoz, hogy a…..
morphine 2012.01.03 12:19:10
Tényleg nem kukacoskodás, meg értem én, hogy egyrészt a hangyász orra menthetetlen volt, másrészt te mégis a hangyász kasztniját akartad. De. Én úgy hallottam olyanoktól, akik nem csak álmodoznak róla, mint én, hanem csinálták is már, hogy a futóműtuning nem szokott elsőre sikerülni, sőt, legtöbbször harmadikra sem tökéletes - és akkor még csak mondjuk a rugós tagot meg a szilenteket cserélte az ember. Itt meg kitaláltok valamit, értem én, hogy elvi alapon, számolva, de akkor is: gyakorlatilag a levegőbe rajzolva. Ismeretlen tengelytáv, ismeretlen súlyelosztás (új motor!), ismeretlen futóműgeometria.... Ha nem lesz jó, márpedig lássuk be, a fenti ökölszabály szerint igen nagy az esélye, hogy nem lesz jó, akkor nem elég majd pár csavart oldani, gyakorlatilag újra kell építeni az autó orrát.

Amire ki akarok lukadni: nem lett volna jobb kiindulni a gyári mérnökök eredményeiből, azaz: legalább lemérni, hol vannak ott a bekötési pontok, és azt reprodukálni térhálóban? Biztos jó okod volt, hogy ezen motor, kormánymű és futómű mellett döntöttél (és ezeket én biztosan olvastam is :-D), de mégiscsak, nekem ez így messze túl rizikósnak és tűnik ahhoz képest, hogy még siker esetén sem valószínű, hogy jobban viselkedne, mintha egy gyári alapot kezdesz farigcsálni. Legalább az S13-nak nincs elől bölcsője, amihez a lengőkarokat rögzíthetnéd...?

Attól eltekintenék, hogy a zsebedben turkáljak, de mivel vannak még bizonyára olyan Z-k a piacon, amelyeknek menthető az orra, még az sem kizárt, hogy így drágább is lesz, mintha vettél volna egy nagy levegőt, hamut szórsz a fejedre és a saját hangyászt elbontva veszel egy másik Z-t. De ez már másodlagos, azt tiszta és világos, és számomra is oké, hogy itt az eredmény fontosabb.
Slovakiaringes kiruccanásunk központi anyaga volt a Caterham Roadsport – Mazda MX5 összehasonlító teszt. Ami elsőre elég merésznek tűnik, pedig több bennük a közös, mint hinnék. Mindkettő kétszemélyes roadster, szívómotorral, hátsókerék-hajtással, sperrdifivel. Az egyik…..
morphine 2011.12.12 12:12:00
Háááááááát.....

Úgy látom egyedül vagyok vele, de nekem a caterhamazda anyag óriási csalódás, nem is értem, ezt hogy gondoltátok. A TC egyedi skillje éppen az lenne, hogy meritek autózni a jószágot, nem tutujgatjátok, nem törődtök szabályokkal, ha arról van szó, hogy a kedves olvasó/néző megtudjon valamit egy általa elérhetetlen, jellemzően sportkocsiról. El is visztek egy furcsa, de valójában tényleg összevethető párt egy itthon kevéssé ismert, de jóhírű pályára, és mi történik? Autózás komótos tempóban, sok-sok beszéd, nulla motorhang vagy tempós kép, majd a végén pár egyhelyben fordulás. Megtudtuk, hogy a Mazda jobb országúton, kényelmesebb, kellemesebb társ a mindennapokban, míg a Caterham, bár nagyon vagány, azért nem az a precíziós műszer. Nem mondod, Sherlock?

Csak azok a dolgok maradtak ki, amitől értelme lett volna: rendes menés, vajon a papíron gyengébb és nehezebben vezethető, viszont könnyebb autó tud-e gyorsabb lenni az utca emberére méretezett ezért nehezebb de valamivel erősebb, és könnyen vezethető társánál? A hotheccseknél, ahol az egyik automata, a másikat nem kapni és csövezve van, ott bemondtátok a köridőt, pedig semmit sem tudtunk meg belőle, itt meg nem? Ja igen, és nulla, azaz zérus, azaz egyetlen egy szépen vett kanyar sincs az anyagban, csak egyhelyben forgás?

Ez nálam egy óriási kihagyott ziccer, sokkal sokkal nagyobb hiány, mint a fahrtkocsi a kiánál - ami egyébként ezzel együtt is mérföldekkel korrektebb anyag lett.

És akkor azt még nem is mondtam, hogy egy picit mást mondtok a Caterhamról, mint az elfogadott kánon, amitől persze még lehet igazatok, sőt én simán el is hiszem nektek, csak jó lett volna valamivel alátámasztani, nem...?

Ja igen. És kérem a rossz időt, mint hivatkozást hagyni a fenébe. Az autók szépen fel lettek képezve álló helyzetben, arra elment alsó hangon egy forgatási óra, ami alatt ezt pont meg lehetett volna ugorni. Vagy legalább, ahogy fentebb valaki írta, felcsapni két onboard kamerát és zamek egy gyors kör. Bármi, mert ez így, sajnálom, nem jó.
Tibby fejhangon vihogott, amikor összefoglaltam mondanivalóm lényegét: az 504-es mellett nem vezet el út. Csikós csak ingatta a fejét, szerinte az állólámpás mellé állítva Trabant. Pista nem értette, neki csak a kupé szép. Assur meg mindössze annyit kérdezett: mikor veszel már…..