Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gascan

0 bejegyzést írt és 141 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Manapság kétségkívül Michelisz Norbi az, a 27 éves srác, aki tízezreket vonzott élete tán eddigi legfontosabb versenyére, a WTCC Magyar Nagydíjra. Mindamellett, hogy remek pilóta és nagy reménység, még egy nagyon-nagyon fontos szerepet is betölt, amit talán maga sem tudatosított…..
gascan 2011.06.19 12:28:13
@sfdrake: A világ sajnos nem csak belôled és a te szolgáltatóidból áll.
Egyébként a sebességen kívül más problémák is vannak az indevideóval, egy bugtanya az egész (play/pause, tekerés, lejátszás közben megjelenô ajánló, kattinthatatlan elemek az ajánlóban, stb).
gascan 2011.06.19 12:42:35
@sfdrake: Nálam kizárólag az indavideó szar, Youtoube, Vimeo, Ustream hibátlanul mennek. Még mielôtt megkérdezed, a legújabb Flash plugin van felrakva, és 16Mbites a net.
gascan 2011.06.19 17:49:46
@Rák Attantam: Nálam ugyanez, aztán egyszercsak meguntam az évek óta tartó bosszankodást, és betettem az egész indavideo domaint az AdBlock-ba.
Akkor most jöjjön a coming out, come-oljon a jöjjing out, egyáltalán: megtudják, miért lesz érdemes Totalcart olvasni jövő héten. Végig. Minden nap. Szigorúan el nem mozdulva a gép mellől. Nem véletlen, hogy a múlt héten megjelent egy poszt valami érméről, amin egy öreg Opel…..
gascan 2011.06.18 11:05:52
@Ciri: Szerintem fele annyian sem fogják olvasni, mint a svéd utazós posztokat. Az ilyesmi többnyire csak egyszer mûködik, mert újszerû. Ráadásul itt nem tökismeretlen helyre mennek, nincs autóvásárlásos átverés, nincs finn kamionos, nincs tél, nincs trélerezés, ellenben van egy szponzor, aki mögöttük áll. Nem jósolok körömrágós izgalmakat.
gascan 2011.06.18 11:52:44
@Csikós Zsolt: Tisztelettel javasolnám, nézz utána a szó jelentésének. Egyébként könnyen bebizonyíthatod, hogy nincs igazam: hétfôhöz egy hétre szeretettel várjuk az Opel-hét és a Domsjö-hét látogatási statisztikáinak összehasonlítását. Ha nem látunk ilyesmit a blogon, mindannyian tudni fogjuk, mi történt. Nem hisztizni kell, hanem eredményeket produkálni - a szponzorokat sem az érdekli, hogy szerinted ki a troll, meg ki kivel harcol a kommentekben, hanem hogy hány emberhez jut el az esemény, amibe pénzt fektettek.
gascan 2011.06.19 17:04:49
@Leonard Zelig: Szerintem meg te vagy a köcsög. Én leírtam, hogy miért gondolom azt, amit, neked meg csak egy érvek nélküli beböfögésre tellett.

"statisztikailag és filozófiailagosan egy hard fact"

Az a hard fact, hogy magad sem tudod, mit beszélsz. Az hagyján, hogy még a toldalékok használatát sem ismered a magyar nyelvben, de hogy jön ide a statisztika és a filiozófia? (A kérdés költôi.)
A napokban hozta le az év hírét a Spiegel, melyet olvasva a legőszintébb káröröm felhőtlen kacajában fetrengtünk egy fél óráig. A történet – mint minden ilyen – egyszerű és mulatságos. Bár az mondjuk nem lehetett valami vicces, mikor az ember szembesül azzal, hogy…..
gascan 2011.06.18 02:45:11
@Fánkevő Fáncsi: A vámhatóság semmiféle legitimációt nem vár, te szerencsétlen. Egyszerûen megállapították, hogy bûncselekmény történt, pont.
Megelégelte a kormány, hogy egyre több, becslések szerint már közel harmincezer hazai autós próbál külföldi rendszámmal adót, bírságot elkerülni. Mai cikkünk blogposztja...
gascan 2011.06.16 01:13:19
@biga156: Minden kötekedés nélkül, nem értem mi alapján feltételezed, hogy aki egyszer megtapasztalta, hogy "lehet másképp is", az miért menne vissza hülyékkel szkanderozni, ötödannyi pénzért. Váltsa meg a világot, akinek nincs egyéb dolga.
gascan 2011.06.16 09:20:39
@binrashid: 8 év után adható, ha nem vagy büntetett elôéletû, és segélyt sem vettél igénybe soha. Maga a vizsga 33 kérdésbôl áll, kb. 10 perc mindenkinek, aki nem totálisan hülye a történelemhez és a földrajzhoz.
gascan 2011.06.16 09:26:11
@Shadowbull: Ha nem német iskolába jártál, akkor kell egy ZD/B1 szintû nyelvvizsga, igen.
A hazai WTCC-hétvége óta tudjuk: a versenycsapat boxánál nincs jobb hely egy ilyen futamon. Több, mint 60 ezren drukkolták végig a vasárnapi futamokat, ordították rekedtre magukat, menesztették mennybe a magyar fiút. Felemelő érzés volt mindenki számára, és nem csak a lelátókon.…..
gascan 2011.06.14 21:22:29
@ChPh: iTunes-ban megnézed. Ingyenes.
Belsőség Hol adták ezt ki vajon? 2011.06.10 20:53:00
Egy érme, mellesleg jó nagy, olyan bő négy centi átmérőjű. Szép. El tudják olvasni, mi van rajta, ugye? Na de, melyik lehet az az elmebeteg ország, ahol egy akkor 91 éves autót, évjárattal feltüntetve rányomnak egy súlyos emlékéremre? Mert ha 2002 a dátum, akkor igazán…..
gascan 2011.06.11 11:39:42
@P12_dCi: Kb. egy hónapja nem volt normális tartalom. Érzésre olyan, mintha kirúgták volna az egész szerkesztôséget, és 2 ember vinné tovább a boltot. Lehet, hogy a nyári szabadságolások miatt tényleg valami ilyesmirôl van szó.
gascan 2011.06.11 13:47:15
@Opel P1: Elnézést kérek mind a három embertôl, akik egy autósblogon numizmatikai értekezéseket szeretnének olvasni.
Ez egy szenzációs, egyedi ötlet, ami talán nem is annyira egyedi. Hiszen még nekem is eszembe juthatott pár évvel ezelőtt, és amikor mondogatni kezdtem másoknak, kiderült, hogy nekik is eszükbe jutott. Igény tehát nyilván lenne egy ilyenre, de nem tudok róla, hogy itthon bárki…..
gascan 2011.06.05 17:06:29
@I.C.ram: Nem értem ezt a logikát. Ha paranoid lennék és veteránom lenne, csakis olyan helyen tartanám, ahol mindig emberek mozognak körülötte, akik azonnal értesítenek, ha gond van, és tanúkat is könnyebb találni. Egy saját garázsban napokig, vagy hetekig észre sem veszed, ha kirámoltak, mert senki nem figyel a cuccodra.
gascan 2011.06.05 17:17:25
@Mityu: Eredeti idézet, amire válaszoltam: "de Budán lehet simán találni havi 5-15 ezerért garázst, ami csak a tiéd"

Ezek szerinted mennyire vannak bekamerázva?
gascan 2011.06.05 17:45:07
@Mityu: Gyengébbek kedvéért még egyszer: "garázst, ami csak a tiéd"

Értsd: saját, különálló, zárható garázst, garázssoron. Komolyan olyan nehéz ezt értelmezni számodra, vagy csak nem tudod, mibe köss bele?
Manapság a hazai motorversenyekre kutya sem látogat, igaz, a neves nemzetközi viadalok elkerülnek minket. Az első, háború utáni grand prix közel százezer embert vonzott – a nézők ki voltak éhezve a viadalra. Ahogy a korabeli szpíker mondja: „A szólómotorok versenyében az…..
Csikós szerint a Puch, szerintem a Bogárhátas az örök szerelem, amitől nem lehet megszabadulni. Fokozottan igaz ez, ha az ember kényszeres bütykölgetős, tuningolós és mindig azon agyal, hogyan lehetne jobbá tenni a gépet, kicsit tökéletesíteni műszakilag, esetleg több lóerőt…..
gascan 2011.05.28 12:54:04
@phrascarica: Nekem is ez jutott eszembe. Egy bogár-karosszéria aerodinamikája egy kredencével vetekszik, és tehet bele akármennyi Porsche-alkatrészt, az életben nem lesz meg ugyanaz a futómûgeometria és ugyanaz a handling, szarból nem lesz vár. Ha már ennyi pénzt beledönt, miért nem vesz egy öreg Porschét? Nem értem.
Egy néni ott ténfereg, nyilván buszra vár, benéz oda, ahonnan én jövök, nincs köztünk több, mint tíz méter, aztán hátat fordít, és ott marad az átjáróban. Mai cikkünk blogposztja...
gascan 2011.05.25 10:00:43
@éppcsakkérdem: Rendszámot a gyalogosokra!
Belsőség A Mladoniczky 2011.05.22 09:26:10
Ez a sztori mindenkinek kötelező. Akinek volt autója a rendszerváltás előtt, annak emlékezni, akinek nem volt autója, vagy talán nem is élt, annak tudni. Mai cikkünk blogposztja...
gascan 2011.05.22 16:51:23
@Nyuszika158: stejr-puhh
gascan 2011.05.23 23:09:23
@R100: Valakinek Kodály Zoltán módjára végig kellett volna járni egy diktafonnal a sufnikat, és felvenni, mit magyaráznak a svEjcisapkás szakik a Népszavába csomagolt tepertô felett. Nem baj, ha a fele se igaz, érdekes kordokumentum lett volna belôle.
Sajnos már késô.
gascan 2011.05.24 20:48:32
@bulista: Akkor ezek szerint én is valami különleges ember lehetek, mert nálunk sem volt a családban párttag, de még KISZ-es sem.
  Van államtitkár, aki 466 ezer kilométeres A6-ossal jár. Az állami vezetők közül még a statikusabb szerzetek is simán mennek évi 60 ezer kilométert. Hamarosan mint Skodákat amortizálnak. Mai publikációnk blogposztja...
gascan 2011.05.24 00:40:35
@Otto von Bolschewich: Ha már így a konkrétumoknál tartunk, tudnál mutatni néhány, pártízezer km után tönkrement VW-turbót? Linkeld be a képeket bátran.
gascan 2011.05.24 20:42:16
@Otto von Bolschewich: "hallottam ilyen sztorit"

És mondd csak, minek terjesztesz olyan ökörségeket, amiket semmivel nem tudsz alátámasztani?
A Mercedes-Benz, a BMW és az Audi is új kerékpár-kollekcióval állt elő az elmúlt hetekben. A németek kétharmada rendszeresen biciklizik, az autógyártók ráébredtek, hogy a kocsik mellett jó üzletet lehet a márkás kerékpár. Szinte egyszerre dobta piacra a három német autógyár…..
gascan 2011.05.24 10:33:02
@R. Daneel Olivaw: Ez komoly? Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út?
gascan 2011.05.24 20:35:01
@PapírKutya: Nálunk szinte kizárólag a trekking-ekre kerül fix, pálcás sárhányó, pl Peugeot:
www.kfz.net/autonews/xml/thumbs/2011/03/trekkingbike-peugeot-bike-ambiance-millesim-200-herrenausfuehrung-ampnetphoto20110317021529-m.jpg

MTBk többsége sose lát terepet vagy rossz idôt, ha mégis muszáj esôben használni, ideiglenesen rápattintanak valami ilyesmit:
www.hotopp-24.de/images/produkte/cache/mi39/39401-momdad.jpg
gascan 2011.05.24 20:38:46
@Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono): Mint ahogy a Specialized is státusszimbólum, mert egy ócska Camping bicikli is elvisz A-ból B-be :)
Belsőség A nagy dobás 2011.05.22 13:52:00
Bizony, a sokak számára már régmúltban egy igazán nagy dobás volt Budapesten: a Népligeti körverseny. Nemzetközi szintű, komoly megmérettetés szalmabálákkal burkolt fák között, nem kicsi tempóval. A Lepoldsportvideó jóvoltából (akik Bálint Árpád gyűjteményét dolgozzák…..
gascan 2011.05.22 15:51:45
@sunblind: A discharge pont a töltés ellenkezôjét jelenti.
gascan 2011.05.22 15:52:57
@Irodai Patkany: Nagyon jó kis üldögélôs deep megy alatta.
gascan 2011.05.22 16:59:38
@sunblind: RTLen nézed? Jajj.
A mai napra öregmerci szerelgetést terveztem. Aztán öcsém hívott reggel, hogy tudok-e róla, hogy a hétvégi Mercedes-csillagtúra rajtja ma délelőtt van a Roosevelt Széchenyi téren (nem is tudom, átnevezték már?), mert éppen most voltak bent náluk a reggeli műsorban a szervezők.…..
gascan 2011.05.21 18:22:41
@Reisezugwagen: Nem kényszerítette ôket senki erre a pályára, boncmesternek sem alkalmas mindenki. Mindenki döntse el maga, mennyire bírja a vért:
poetry.rotten.com/meat-grinder-ii/
gascan 2011.05.22 12:41:41
@vontod75: "Halkan jegyzem meg, hogy elkezdődött az elvándorlás a cégtől, sorra adják be a kollégák leszerelési kérelmeket. Jellemzően a fiatalok"

Fasza. Orvos már most sincs, eztán rendôr se lesz. Az országot irányító balfaszok - párttól függetlenül - mikor kapnak észbe végre? Amikor az utolsó ember lekapcsolja maga után a villanyt?

"2008 óta nem sikerült betölteni 3000 üres helyet!"

Ez sajnos azt is jelenti, hogy gyakorlatilag bárkit kénytelenek vagytok felvenni, és bekerül rengeteg nem oda való ember is. Nyilván a felszerelés, továbbképzés és pénz hiánya is égetô gond, de nem gondolod, hogy jelentôs részben a nem oda való embereknek is köszönhetô, hogy a rendôrség renoméja ott tart, ahol?
Amikor az egyik barátnőm előkapta az összehajtható napszemüvegét (Tally Weijl) a Mostban, percekig nézegettem, és nem hittem el, hogy ilyen létezik. De a lenti Burberry Brights kampányképeket látva ki merem jelenteni, hogy nem csak létezik, hanem hipertrendi is ez az almányi tokba…..
 Érdemtelen elkezdeni a prémium-nem prémium vitát, pontosan definiálni úgysem tudja senki, de az vitán felüli, hogy a DS4 minőségben, kidolgozásban és kifinomultságban messze túlmutat a Golf–C4–Astrán és bátran vállalható egy…..
gascan 2011.05.20 11:13:18
@plephyl: Ha ültél volna valaha is hátul klímás autóban, tudnád, hogy az egy- és kétzónások leginkább csak elöl érnek valamit, hátra már egy három- négyzónás kell. Egyébként mi az a "kötözhötnék", valami csomózási kényszer?
gascan 2011.05.20 20:06:29
@KuKori: Létezik már ebben a méretben "furgon", úgy hívják, hogy Punto Van. Rendes raktérleválasztó rácsa van, és majdnem kettôt kapsz belôle a DS4 áráért.
www.fiatprofessional.hu
Az Asymco elemzője, Horace Dediu elkészítette a világ mobilgyártóinak piaci elemzését, ebben egy számunkra igen érdekes grafikont is találunk. Ez alapján az Apple a teljes mobileladásokat tekintve is világelső, ha a bevételt tekintjük, és negyedik, ha az eladott készülékek…..
gascan 2011.05.19 21:56:46
@rockjano: A Microsoft az antitrösztperrel a nyakán 1997ben Apple részvénycsomagot *vett* 105 millió $ értékben, és még évekre garantálta, hogy készül Office Mac-re. Legközelebb ne csak a cikk címét olvasd el.

Egyébként a Microsoft - ismét remek stratégiai érzékérôl téve tanúbizonyságot - eladta a fillérekért vett részvényeket még az iPod-szekér meglódulása elôtt... 17 dollár környékén volt az árfolyam asszem, mikor az Apple a csôd szélén táncolt. Nem kicsit verhették a fejüket a falba a MS-nál.
Több olvasónk megosztotta velünk egy-egy régi opeles élményét. Én is tartozom eggyel. Kölyökkoromban lakott egy család az utcánkban. Nagypapa, anyuka, unoka. Hármukra jutott két Opel Admiral, két Monza és egy gömbölyű Senator. Teszem hozzá, akkoriban még ritka volt a nyugati…..
gascan 2011.05.16 09:52:14
@Keke Rosberg: Nézd, a kacatok nélkül mennyivel szebb:
imageshack.us/photo/my-images/50/resizeofpc030040ua9.jpg/

Egyébként is érdemes megcsinálni rendesre, mert azért a hátsó lámpáért minden további nélkül leveheti a zsandár a rendszámodat, és sajnos igaza lenne.
gascan 2011.05.16 10:51:04
@Keke Rosberg: Hú, ez fasza, köszi.
Teljesen fekete biztos hogy nem volt a lámpa, ez csak valami olcsó cucc a D&W-bôl. A katalógus utolsó oldalán, szerintem az a gyári sötétített.
Belsőség Új autó nem rohad le? 2011.05.10 06:00:00
A németek szerint a 2010-es autók alig mennek tönkre. A BMW-k pedig szinte egyáltalán nem. Vélemények az azonos című írásunkról...
gascan 2011.05.12 09:34:40
@Bambano: "Hogy szeretnél hibátlanul működő ecu-t tervezni egy olyan számítógéppel, aminek a processzora nem tud szorozni? Aminek a vinyóvezérlője elfárad?

...

ég egy vadászgépen is gondot okoz a pontos idő, nehogy már egy autóban ne álljon fejre időnként az egész miskulancia..."

Ritkán olvasni ennyi emeletes ökörséget egyszerre. Gondolom az hiába kérdezném, hogy szerinted melyik processzor nem tud szorozni, mi köze van a vinyóvezérlônek a fejlesztéshez, vagy hogy mikor láttál "fejreállni" motorvezérlést, csak a szokásos mellébeszélés jönne, mint a Mercis hülyeségednél.

Annyira ostoba vagy, hogy még csak fel se merül benned, hogy hülyeségeket hordasz össze, annak ellenére, hogy nulla gyakorlati tapasztalatod, de még elméleti tudásod sincs ezekkel a dolgokkal kapcsolatban. Számomra egyáltalán csoda, hogy egy számítógépet be tudsz kapcsolni ennyi ésszel.
gascan 2011.05.12 23:10:05
@Bambano: "a neten. olvasgass, nézegesd a guglit, stb. stb. én nem fogom neked előkaparni azok után, hogy olyan szép jelzőkkel illettél."

Baromság. Egyetlen ilyen esetet sem tudsz mutatni, azért hadolválsz.

"ezt elhiszem, csakhogy te nem motorvezérlőt, hanem valós idejű vezérlést írtál, abba pedig sok más is beletartozik az erőmű vezérléstől kezdve a haditechnikán keresztül még sok más is."

Autós oldalon vagyunk, végig az autókról volt szó, de beszélj mellé nyugodtan. De mutathatsz bátran pár konkrét példát, ahol Windowsos vagy VAXes valósidejû vezérlés folyik. Egyedül a Linuxból volt egy RTLinux nevû próbálkozás, ami bebukott, miután a kutya nem használta. Kutyából nem lesz szalonna, mint ahogy desktop/server OSbôl sem RTOS.

"Azért arra kíváncsi lennék, hogy a microsoft motorvezérlőiben mi fut:PPP ne válaszolj, költői kérdés volt."

Mutass kérlek néhány autót, amiben Microsoft gyártmányú motorvezérlô van.

"Majd keress rá a neten, hogy mi történt a raptorokkal, amikor először repültek át a dátumvonalon."

A navigációs és kommunikációs rendszerek estek ki, mind a 6 gép épségben tért vissza. A dolog olyannyira nem általános, hogy hír is lett belôle, szóval a kijelentésed, hogy ez általános probléma lenne, baromság.

"A szorzásban legyen kismértékben igazad, nem szorozni nem tudott a proci, hanem osztani. A pentium."

Igen, 1994ben, és ki is bukott azonnal. És hány motorvezérlôt érintett szerinted?

"És ne gyere azzal, hogy ma már nem használnak pentiumot, mert a mostani procikban is sok hiba van, amit upgrade-kkel szoktak javítani. Csak te nem tudsz róla, de ez mindegy."

De, tudok róla. Mutass néhány olyan esetet, ahol egy-egy siliconebug hibás legyártott terméket eredményezett.

"Tehát itt van még mindig előtted a kérdés: hogyan gyártasz bizonyíthatóan hibátlan ecu-t úgy, hogy a tervezési folyamat egyetlen eszköze sincs bizonyítva?"

Eleve a kérdés is baromság, minden eleme biztosítva van, a siliconebugokról (ha néha-néha pár évente elôfordul) pedig maga az IC gyártója tájékoztatja az érintett gyártókat, és szinte kivétel nélkül szoftveresen kikerülhetôek. Ha nem, akkor a legyártott példányokat azonnal zárolják - ha már elhagyta a gyárat, a raktárakból / kereskedôktôl visszaszerzik - és megsemmisítik. Ha kell, a fogyasztókat is kiértesítik, és sorozatszámra pontosan megmondják, melyik darabok hibásak. Tudod, létezik egy olyan szakma, hogy minôségbiztosítás, és ezeket az embereket nem dísznek tartják.

"Mi köze a vinyóvezérlőnek a fejlesztéshez? azt leszámítva, hogy minden fejlesztési adatot a vinyóvezérlőn keresztül tárolsz?"

Az a baj, hogy éledetben nem fejlesztettél semmit, azért beszélsz hülyeségeket. Minden, a fejlesztés során keletkezett adatot online repositorykban tárolnak, a kutyát nem érdekli, ha kidôl egy PC (ami elég ritka), állítják a helyére a másikat. Max 1-1.5 napi lementetlen munka vész kárba, és a kifejlesztett termék minôségét semmiben nem befolyásolja. Jelentôsége annyi, mintha a szalag mellett egy melósnak elkopik a cipôje - kap másikat. Úgyhogy az állításod, hogy "tömegesen hibás" munkaeszközök bármiféle kihatással lennének termékek minôségére, ökörség.

"Az elfáradó vinyóvezérlő megint csak egy példa volt arra, hogy a számítógépekben nem csak feltételezhetően vannak hibák, hanem gyakorlatilag is."

Meg ahogy azt te elképzeled a fotelból. Mutass már pár példát kérlek, hogy milyen PATA/SATA chipsetek szoktak "elfáradni", mert a munkahelyi gépeimben még az életben nem kellett alaplapot cserélni.

"Ezt pl. a gyártó be is vallotta, és visszahívást is csináltak."

Melyik vezérlôegységet hívták vissza, mert a fejlesztô PCjében szar volt a controller? Ne röhögtess.

"Megint a kérdés, hogy hogy bízhatsz meg egy adatfájlban, ha nem tudod biztosra, hogy az került ki a vinyóra, amit elindított a memóriából? megmondom: sehogy."

Ismerkedj meg a checksum fogalmával, te IT-guru. Egyébként meg ne tegyél már úgy, mintha a RAM és a HDD közötti adatkorrupció olyan hihetetlenül általános jelenség lenne, ez egy hülyeség. Ha így ís lenne, a legkisebb hiba is azonnal kibukna amikor az adott vezérlô megbukik a gyárban az end-of-line teszten. Ha csak néhány tizedmilliméterrel kerül arrébb egy pad a PCBn, vagy ha csak néhány bit nem stimmel a firmware-ben, bukja az eszközöd a tesztet, nem fog mûködni. Ja, és a hibaarányokat sem véletlenül mérik a tömegtermelésben ppm-ben.

"A fejreálló rendszerről is lehet sokat olvasni a neten, tartalék meg vészprogramra kapcsolt ecu-tól kezdve sok mindenig. Éltem már át én is ilyet, első kézből tudom, milyen az."

Szerintem majd gyere vissza, ha tudod mi a különbség a fejreállás és a vészprogram között. Egyetlen egy fejreállt motorvezérlôt sem tudsz mutatni, ez hülyeség. Az, hogy ez tömeges probléma és veszélyforrás lenne, az meg egyenesen emeletes hülyeség.

"Egyelőre itt csak te bizonygatod, hogy nem értesz hozzá, mert fröcsögéssel próbálod helyettesíteni az érvelést."

Én végig konkrétumokat írtam, te beszélsz mellé folyamatosan, még mindig nem láttuk a feltört Mercit, ugyebár, de gyanítom, hogy a Microsoft által gyártott motorvezérlô is erre a sorsra jut majd. Te próbálsz meg általánosként beállítani olyan hibákat, aminek a bekövetkezési esélye kb a lottóötösével vetekszik, és akkor is szinte azonnal kibukik.

Öcsisajt, attól, hogy egy ISPnél dolgozol, nem lesz belôled IT guru. A feljesztésrôl, gyártásról és minôségbiztosításról meg aztán a leghalványabb fingod nincs, az adatkorrupció kb a legutolsó probléma ezen a területen. Sokkal nagyobb súlya van pl annak, hogy mekkora a tisztaság, mennyire vannak elkülönítve a munkalépések, mennyire konstans a beszállított elektronikai komponensek minôsége, hogy van megszervezve a gyártás, és még sorolhatnám. A fejlesztô PCje le van szarva.
gascan 2011.05.14 14:08:48
@Bambano: "parancsolj, itt találhatsz olyan autókat, amikben ms motorvezérlő van:"

Megint fingod nincs, mit beszélsz.

1) A Microsoft NEM gyárt semmiféle motorvezérlôt.
2) Egyetlen utcai autó motorvezérlôjében sem fut Microsoft szoftver.
3) Szó volt arról 4-5 éve, hogy a MS "besegít" a szoftverfejlesztésbe a McLaren Electronic Systems-nél, és a telemetriai platformot is ôk csinálják minden csapatnak, de pár sajtóközleményen kívül nem sok történt:
www.microsoft.com/presspass/press/2006/dec06/12-11FIAPR.mspx
Az elektronikai platformot ugye egyrészt a MES adta volna, másrészt meg az F1nek semmi köze az autógyártáshoz. A Microsoft meg szoftvercég, gyártókapacitása nincs. Vagy azt hitted, Redmondban készül az XBOX?

Tehát a gyengébbek kedvéért még egyszer: NINCS az utcai autókban MS motorvezérlô, és MS szoftvert sem használnak ilyen célra. Az egész autóiparban pár kihangosító van talán, amin MS szoftver fut, azokat sem ôk gyártják. Motorvezérlés NINCS.

"az online repositry vajon min van? csak nem diszken??"

De. És a RAIDben minden HDDn pont ugyanaz a szektor, pont ugyanúgy fog megsérülni, meg még a checksum is mellé. Láttál te már közelrôl szervert egyáltalán?

"Másrészt meg oda az kerül be, amit a kliens odaküld."

Ha hibás, azonnal kibukik a következô checkoutnál.

"mondtam én olyat, hogy ecut hívtak vissza, mert rossz vinyóvezérlőt terveztek? Nem mondtam."

Végig ezen a hülyeségen lovagolsz, hogy mennyire "bizonytalan" az adatbiztonság. Lássunk néhány hibás vezérlôt, ahol a hiba oka erre vezethetô vissza!

"Azt mondtam, hogy vinyóvezérlőt és alaplapokat hívtak vissza, mert rosszul tervezték meg őket."

És a rossz tervezésnek mi köze az adatbizonsághoz, te szerencsétlen? Szerinted a HDDn "romlottak el" a tervrajzok? Te tényleg ennyire hülye vagy?

"Ez is egy példa volt arra, hogy a számítástechnika nem fejlődött (jó irányba)."

Baromság. Hihetetlen fejlôdésen ment át a számítástechnika. Mindenki számára megfizethetvé vált a számítógép az elmúlt 20 évben, badsectoros tetûlassú floppyk helyett nagykapacitású, megbízható USB stickek vannak, bárki vehet magának hordozható számítógépet fillérekért, a 20 évvel ezelôtti gépekhez képest többszázszoros teljesítménnyel és többszörös üzemidôvel. A szar kis 250 eurós HP netbookom 5,5 órát ketyeg akkuról, 160 Gb-s HDDvel, és mivel 10 inches, még egy nagyobb retikülbe is beférne.

"a checksum, ami azt biztosítja, hogy? Hint: semmit. Segédkérdés: lehet-e találni két fájlt, aminek egyforma az md5-ös checksumja, de a fájlok különböznek?"

A checksum célja az adatkorrupció megakadályozása, NEM annak a biztosítása, hogy a checksum egyedi. Két, teljesen eltérô file produkálhat azonos checksumot, de ez lényegtelen. A lényeg az, hogy az adott file tartalma az adott checksumot eredményezi-e. A hash collision-nek csak az SSL certificate-eknél és a digitális alírásoknál van jelentôsege, ahol számít az egyediség. Te tényleg segghülye vagy a számítástechnikához, ezen a ponton be is fejeztem.

Az ISPnél amúgy melyik részlegen dolgozol? A callcenterben vagy az értékesítésben? :D
Mert hogy ekkora mûszaki analfabétát, mint te, nem engednek parancssor közelébe, az hétszentség.
A napokban egyre több cikk jelent meg Osama Bin Laden családjáról. A terrorista vezérnek  több mint 300 unokaöccse és unokahúga közül, a modellkedő Wafah Dufour "a család fekete báránya" szimpatizál leginkább Amerikával.  A 35 éves zenész-…..
gascan 2011.05.10 06:49:24
Igen, a Renault 12-esről van szó, kicsit módosított formában. Ezt is cork77-nek köszönhetjük. Semmi kétség: a régi francia rendszám csak a Renault-t takarhatja.Csajozós autó a javából. Valószínűleg leginkább a vakok és gyengénlátók körében.Come on baby, light my fire...
gascan 2011.05.09 21:26:08
A cikk három főszereplője korosodó, de sokak által nagyra becsült autó. A kilencvenes évek elején-közepén gyártott nagykocsik között még találni olyan szép példányokat, amik megdobogtatják sokunk szívét. Javítsuk meg őket együtt! Vélemények az azonos című…..
gascan 2011.05.07 11:15:13
@Schütii: "de sajnos okosabbak nem leszünk tőle"

De, konkrétan leírja a hibafeltárás menetét. Mûszer nélkül meg nyilván nem leszel okosabb; mit vártál, hogy leírja, hogy egy laposelemmel, egy 4.5V-os izzóval, néhány dróttal meg egy svájcibicskával hogyan kell a legbonyolultabb hibákat is diagnosztizálni? Házi agysebészet kezdôknek?

"Nyilván nem szúrnál el egy napot egy cikkel, ha nem lenne semmi értelme."

Lehet hogy számodra ez science fiction, de még léteznek emberek, akik szeretik, amit csinálnak, és szívesen írnak róla.
gascan 2011.05.07 18:24:31
@Schütii: Hogyan kéne szerinted mûszerek nélkül autót javítani?
Csikós küldte be reggel a levelezőlistára ezt a megdöbbentő videót, amely Theo Jansen, ez a holland fizikus és kinetikus szobrász mutatja be széllényeit. Azon felül, hogy már önmagukban is szürreális látványt nyújtanak, a tisztán PVC-ből készített gépek mögött komoly…..
gascan 2011.05.07 12:37:24
Lelkileg se nagyon tudtam felkészülve: az ebéd utáni kajakómában kaptunk egy telefont az Autóvadász munkatársától, Vezda Lacitól, hogy a BRFK GBEO nyomozói és az NNI munkatársai autótolvajokat fogtak a Népszigeten, ott egy csomó lopott autó, meg a műhely, meg akarjuk-e nézni.…..
gascan 2011.05.06 19:59:29
@Dövan: "Vagy biztosít nekik alanyi jogon valamilyen elfogadható életszínvonalat, vagy megöli/elzárja őket."

Én eddig abban a tévhitben éltem, hogy az életszínvonal nem alanyi jogon jár, hanem meg kell dolgozni érte - dehát én ezt nem érthetem, engem nem cigányok neveltek fel.
gascan 2011.05.06 22:32:36
@Dövan: Akinek meg nem volt, azt is tárt karokkal várja a McDonalds. Igaz hogy négermunka, meg nem is túl jól fizet, viszont becsületes.