Regisztráció Blogot indítok
Adatok
5.geza

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kíméletlen a verseny a megtisztelő „Európa legelbaszottabb állama” címért. Ha a Balkán és a keleti peremvidék nem játszana, Magyarország simán vinné a díjat, így viszont lenyomják a dobogóról olyan országok és egyéb kétes entitások, mint Moldova és…..
5.geza 2010.11.10 08:54:51
Szia!
Én is jártam Albániában kb. 3 éve, és az élményeim homlokegyenest ellenkezőek. Igaz, puskás embert én is láttam a hegyek között. Na és? Ellenben a táj gyönyörűen vadregényes, az emberek hihetetlenül kedvesek és segítőkészek. Nem nyúlják le a turistát, mint pl.a görögök - és nem tartja mindeni a markát a borravalóért. Beratban az egész várat végigmutogatta nekünk egy egyetemista lány (kiváló angol kiejtéssel) és a végén 20 Leket fogadott el, mivel ő ezért a munkáért fizetést kap. Az árak valóban elképesztően alacsonyak.
Az Ohridi tó vize kristálytiszta, és nincs tömeg, mint (pl.) a horvát tengerparton.
A közlekedés valóban katasztrofális, de aki képes kis humorral kezelni, és rájön arra, hogy mindiga nagyobb autónak van elsőbbsége, az könnyen boldogul.
Amiről nem írtál, az az, hogy rengeteg a szemét az utcákon - lehet, hogy ez az elmúlt években változott. Én, ha tehetném, bármikor visszamennék, annyira jól éreztem magam.
Hiteles és alapos információkért egyébként ajánlom a
www.alban.hu honlapot. Mi szállást is ezen keresztül foglaltunk: légkondicionált szoba Tirana közepén kb 6-7 E/fő/nap.
Amiről szinténnem írsz: a rengeteg utcai pénzváltó, aki Eurókötegekkel a kezükben sétálgatnak a rendőrök szeme láttára. Mi bankautomatából vettünk fel pénz, így kb. 2,20-2,40 Ft/Lek volt az árfolyam.
Amiről te sem írsz, és én sem tapasztaltam, csak olvastam róla, de az albánok bizonyos közös történelmi múlt okán szimpatizálnak velünk, magyarokkal. (Zogu király felesége magyar volt - Apponyi Geraldine. Ezen kívül Hunyadi Jánost is ismerik, aki a második rigómezei csata - 1448 - során az albán nemztei hősnek számító Szkander béggel szövetségben akarta volna a törököket a Balkánról kiűzni.
Üdv!
Véleményvezér A Demszky-titok 2010.08.27 08:08:00
Demszky Gábor titka a gyakorlatilag megfoghatatlan és mérhetetlen teljesítményű főpolgármesteri tisztségben rejlik. (Fotó: Huszti István/Index) Demszky Gábor húsz éves főpolgármestersége most, hogy véget ér, egészen hihetetlennek tűnik. Úgy távozik, hogy még most sem tudni…..
5.geza 2010.08.27 13:31:00
@blog23: Hozzászólásodból némi megalapozatlan utálkozás süt, ami valószínűleg krónikus alultájékozottságból fakad.
1.) Demszky úr politizálásában, tevékenységében NEM Budapest, és a városlakók érdekeit nézte (különban a tömegközlekedés, a köztisztaság nem lenne olyan, amilyen), hanem hatalmas(nak hazudott) projektekkel villogott. (Hányszor "adta el" a 4-es metrót a népnek?)
2.)A FIDESZ első négy éves kormányzása minden volt, csak agresszív és rossz nem. Miből tudtak Megyessyék annyi pénzt kiosztani győzelmük után? Négy olyan év volt, amikor hihetetlen rossz gazdasági körülmények között (nem kis média-ellenszélben...) sikerült a gazdaságot fejlődő pályára állítani. A helyzet most is hasonló, de sokkal rosszabb Gyurcsány és Bajnai úrék tevékenysége után, és biztos vagyok abban, hogy eg yéven belül érezhető lesz a kilábalás. Megszorítások nélkül.
3.)A jobboldalt és a gyűlöletet kicsit jobban kellene definiálnod. A politikai jobboldalnak nevezett térfélen a FIDESZ van ma Magyarországon, amely párt klasszikus baloldali programot hajt végre. (Érdemes megnézni, hogy a külföldi sajtó mely politikához húzó szegmense ír pozitívan a FIDESZ kormányról...) A mai politikai palettán tájékozódva pártszintű gyűlöletet (ami Budapest és a budapestiek ellen irányul) nem látok. Egyesekben természetesen ez előfordul, (vidéken járva én is tapasztalok némi Budapesttel szembeni ellenérzést - de nem gyűlöletet), ez azonban nem pártspecifikus. Persze te a "felcsúti parasztember" jelzős szókapcsolattal elég sandán valami politikai ízt akartál adni az írásodnak, ami nem jön össze. Nagyjából Demszky úr "...mostantól fogva Orbán Viktor a felelős a budapesti dugókért..." kirohanásához hasonló szinten van, de Demszky úr volt annyira becsületes, hogy néven nevezte politikai ellenfelét, még ha amit mondott is (egy pontonon állva a Szabadság-híd közelében, a Dunán) semmi köze nem volt a valósághoz, és inkábba rágalmazás jogi kategóriájába illett.
Megnyugtatlak, kedves blog23, hogy ha Tarlós úr lesz Budapest főpolgármestere, nem a gyűlölet szakad a városra. Ezt legfeljebb azok érezhetik majd így (és érezzék is!) akik az általuk szeretettnek hazudott város fejlesztésre szánt pénzeiből a magánvagyonukat gyarapították. Persze, biztos lesz olyan médiamunkás, aki az "ártatlanok pártjára" áll. Remélem, te a józanok közt maradsz...
Az utolsó mondatoddal teljesen egyetértek: Budapest a Budapestieké! Ebbe azonban sajnos beletartozik az is, hogy nem az átmenő forgalomé...
A "baszott nagy falu" megnevezés alatt egyszerűen nem értem, mire célzol. Amúgy is írásban illenék bizonyos kifelyezésektől tartózkodni...
Legyen szép hétvégéd!
Miután a Margit híd északi oldalán befejeződtek az acélszerkezet építési munkálatai, áthelyezték a villamospályát erre az oldalra. Ezalatt a Jászai Mari térig közlekedetek Dél-Buda felől a villamosok, melyek a Budapesten először alkalmazott kúszóváltók…..
5.geza 2010.07.14 17:02:11
@QuickSixx:
A csövesek, a szemét, a grafitti és pisa szag megszüntetésének nem az aluljáró megszüntetése azegyetlen lehetséges módja. Szerintem is nagy kár megszüntetni, egyedi megoldás, sehol sem láttam még híd közepén aluljárót.
Egyébként is furcsa ötlet, hogy az akadálymentesítést az aluljárók kikerülésével (megszüntetésével) oldják meg szép fővárosunkban. Ezek ugyanis elsősorban a balesetek megelőzése miatt létesültek.
Ezt szokták mondani a himi-humi szakértők. A lustaság, a tapasztalathiány, a felületes ítélkezés miatt gondolják így. Az én szerepem kicsit megvédeni a veteránautókat, és még rémisztőbbé tenni magát a veteránozást. Vélemények az azonos című írásunkról...
Belsőség Budai polgár rohadj meg 2010.05.05 09:05:44
  Szar önti el az agyamat, ha rá gondolok, kötélen lógva szeretném látni azokat, akik ezt így kihozták. Vélemények az azonos című írásunkról...
5.geza 2010.05.06 08:31:53
A cikkbeli probléma a közeljövőben valószínűleg súlyosodni fog. Ha azt nem nézzük, hogy az Allee előtti útlezárás egy csőtörés miattt volt, akkor is egyre nehezebb lesz Budapesten közelekdni. Miért? Egyszerűen azért, mert az úthálózat nincs egy kézben, és a kerületek a saját útjaikkal azt tesznek, amit akarnak, függetlenül a hálózati szemlélettől. Például miért és kinek jó, hogy az Üllői útról már nem lehet az Erzsébet-hídra felhajtani? Csak és kizárólag annak a pár száz embernek, aki ott lakik a Kálvin tér-Rákóczi út közötti útszakaszon.
Tudom, hogy élhető várost kell teremteni, és teljesen igaza van annak, aki szerint egy parkosított utcában kellemesebb sétálni, mint egy benzinfüstösben. Csakhogy több probléma nincs kellően végiggondolva:
- Hová teszik az autóikat azok, akik ilyen övezetben laknak? Ne felejtsük el, hogy ezek után az autók után súlyos adókat fizetnek tulajdonosaik.
- Hová kerül a forgalom a lezárt utcákból? Egyértelmű, hogy a nem lezártakba, ahol ezek után csak nőni foga forgalom. (És a légszennyezettség...)
Szerény véleményem szerint egyáltalán nem etikus a város belső területeit úgy lezárni (illetve az átmenő forgalomra alkalmatlanná tenni), hogy nincs elkerülési lehetőség.
Münchent nagyon jó példának tartom: hasonló nagyságú város, mint Budapest (sajnos összehasonlíthatatlanul jobb lehetsőgekkel), és kiválóan lehet közelekdni benne, noha a dugó persze ott sem ismeretlen fogalom.
Szerintem a városban való közelekedés javítására van egy sürgős és néhány fontos tennivaló:
A sürgős: Képessé kell(ene) tenni a rendőrséget arra, hogy a forgalmat irányítsa. Ha valahol csőtörés, baleset (stb.) van, akkor hogyan lehet hatékonyan, az egész úthálózat figyelembevételével a forgalmat elvezetni. Az ilyenkor szokásos töketlenkedés nem tartható fenn sokáig.
A fontos: meg kell erősíteni a külső kerületek elkerülő úthálózatát és mielőbb ki kell építeni az M0 körgyűrűt teljes hosszban. (Tudom, most a környezetvédők felsikítanak: "De hát a budai hegyek!" - igen, meg kell találni a Buda környéki dombokon keresztülhaladó optimális nyomvonalat - mielőtt az is beépül teljesen.)
Kell még néhány Duna-híd (Galvani útnál, esetleg a Haller utca vonalában) és néhány alagút a budai hegyek alatt.
Meg kell erősíteni a tömegközelekedést (ingyenessé kellene tenni... ha-ha), hogy érdemesebb legyen (mondjuk) Budakesziről, Érdről (stb.) kocsi nélkül bejönni a városba. Ehhez (többek között) új (gyors)villamos vonalakra is szükség van (pl. a kedvenc elképzelésem a Budakeszire kijáró villamos, alagúton a Zugligetből).
Sajnos a környezetvédelmi lobbi megerősödésével lehetetlenné vált az évtizedekkel ezelőtt útfejlesztésekre fenntartott területeken utat építeni. Gondolok pl. a Kapy útra, amit azért nem lehetett 4 sávosan megépíteni a Pasaréti térig, mert a fenntartott nyomvonalon (Csalán utca-Csévi utca) kinőttek a fák, és az ott lakók (a 90-es évek elején) megakadályozták az útbővítést. (Aki nem hiszi, egyszer menjen arra, és láthatja, hogy a keskeny utca mellett még mennyi hely van a kerítésig.) Hasonló a helyzet a Lágymányosi-híd budai oldalán: a vasúti töltés mellett ott van az út továbbvezetéséhez szükséges, a híd megépítése előtt évtizedekkel kijelölt terület. Csakhogy ott is kinőttek a fák, és a lakók tiltakozása miatt alakult ki a híd közúti kapcsolata úgy, ahogy ma van.
Aki teheti, járjon biciklivel - a bicikliutak nem dugulnak be... Tapasztalatom, hogy kb 10 km-ig a városban hatékonyabb a biciklizés, mint a tömeges közelekedés, nem beszélve az autózásról.
Na, ennyit mára.