Regisztráció Blogot indítok
Adatok
múltidéző

0 bejegyzést írt és 22 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
És akkor annyi Rákospalota után jöjjön egy kis Pestújhely. Van a Pestújhelyi tér sarkán egy szép, régi, zöldre festett kerekes kút. Ilyet már utcán nemigen lehet látni, legalábbis Budapesten én nem találkoztam még másikkal (azért ha van, írjátok meg). Akárki akármit mond,…..
A közlekedéstörténeti bejegyzések alatt mindig olvasható egy bekezdés, amiben bemutatom miként jutott el a kerület (és elődtelepülései) közlekedése a 2 busz, három villamosjárattól a mai 28 busz és 4 villamosjáratig. Régóta tervezem ennek a fejlődésnek a térképes bemutatását is, amit végül ebben a…..
múltidéző 2017.01.07 00:01:46
@jaratszervezo:

A 170-es járat 1985 novemberében indult. Ez volt az első járat, ami érintette a Compack Vállalatot.

A 25gyors busz útvonalát 1987 szeptemberében hosszabbították meg a Compack-ig.

1990 decemberében a 3-as metró átadásával beindult a piros 170-es, de ez ekkor még csak a Székely Elek útig (Sipos Dénes út) járt. A fekete 170-es változatlanul közlekedett.

1993 júliusától a 170-es gyors útvonala a Compack-ig hosszabbodott, ekkor szűnt meg a fekete 170-es.
    Melyik az a buszjárat, amelyik a Bosnyák térről indul, érinti a Thököly utat, a Rákóczi utat, mégsem jut el soha a belvárosba? Hát a 277-es! Mert persze a XVI. kerületi Thököly-Rákóczi utakról van szó... Mint az esetlen találós kérdésemből is kiderül, a járatnak ma már nagyobb…..
múltidéző 2016.12.17 00:05:53
Kedves Palotabarát!

Többször írtam neked e-mailben, de nem válaszoltál, ezért itt közölnék néhány fontos adatot, ami a cikkből kimaradt:

Első észrevétel:
Az 1965 szeptemberében megnyíló Mezőgazdasági Gépgyárhoz nem a 24Y volt az első buszjárat. 1965.11.01. üzemkezdettől az addig Bosnyák tér - Maxim Gorkij tér között közlekedő 24A buszjárat útvonalát hosszabbították meg a Gergő utcán át a gyárig.

1966-ban a Pestújhelyi úton útépítési munkálatokat végeztek, a 24-es és 24A autóbuszok terelt útvonalon közlekedtek. Az új utat 1966.07.18-án átadták, s a forgalomszervezők úgy döntöttek, egyúttal átszervezik a járatcsaládot is:

A 24A visszakerült a Maxim Gorkij térre, mint korábban.
Az eddigi 24A pedig a továbbiakban 24Y jelzéssel közlekedett. Az esemény tehát 18-án, és nem 14-én történt.

A jelzés valóban logikusabb volt így, de ez még nem ad magyarázatot a Gorkij téri 24A megmaradására. Szerintem a gyári járat 24Y nem tudta jól ellátni a betéti szerepet a zuglói-pestújhelyi szakaszon, mivel a buszok már eleve megteltek a munkásokkal.

A 24A a 71-72 körül szűnt meg, de ez már nem tartozik szorosan a témához, ezért nem kerestem rá pontos dátumot.

Második:
A kép készülhetett 79-ben, a szemaforok cseréje valóban 81-ben fejeződött be, viszont a képen látható menetrend-típus 81-ben már nem volt használatban és amint említettem, a megállót 1980-ben áthelyezték!

Harmadik (a 24-eshez):

A 24-es autóbusz beindításának pontos időpontját megtaláltam: 1929.november 30.

Ha bármi kérdésed van, írj nyugodtan itt.
múltidéző 2016.12.18 14:38:43
@Palotabarát:
Az Ujság című napilapból.

Íme a cikk:
i.imgur.com/f2pzEEv.jpg
múltidéző 2016.12.18 16:44:12
@Palotabarát:

Kiegészítések a 77-es garázsváltásához:

A Récseiben készült fotó 1978 tavaszán-nyarán készült. Közvetlenül a típusváltás időszaka után (IK 556 -> IK 260) készült, a 77-esen a vadiúj GE 01-59 pózol. A tábla Pálya utcai ideiglenes végállomást jelzi - amely a felüljáró építése idején élt.

A 77-es vonal 1978 végén került át Cinkota garázsba, tehát a fotó elkészülte után nem sokkal. A vonal meghosszabbítása már ekkor tervbe volt az Örsig, ez szolgálhatta az indokot a garázsváltásra.
Újpalota egyik főútját 1970 és 1991 között Hevesi Gyula utcának hívták, mai neve Nyírpalota út. Hevesit a rendszerváltás törölte az utcáról, a helyette választott elnevezés előtt kifogás nem lehet, hiszen az ős-Rákospalotát idéző Nyírre és Palotára utal. Az átkeresztelés óta eltelt negyed század,…..
Már javában dolgoznak a Kossuth Lajos utca 13. földszintjének átépítésén, novemberre ígérik az élelmiszerbolt nyitását. Lehet, hogy végre lesz élet a Belvárost átszelő sztráda mentén? Az Aldi vállalkozása azért izgalmas, mert a hatsávos út mentén kell majd megoldaniuk,…..
[Fotó: cink.hu] Jaj, gyerekek, ez annyira nyomi. És főleg azért esik nagyon pocsékul, mert én tényleg örülök a Várkert Bazár felújításának. Ugyanis épp harminc éven keresztül mindenki tett rá, hogy itt rohad a város kellős közepén egy Ybl-műemlék. Még az sem…..
A BKK tájékoztatása szerint június 1-jétől, vagyis szombattól megszűnik a 173-as és 173E jelű buszjárat, szerepüket a részben meghosszabbított, részben átszámozott 7-es buszcsalád…..
múltidéző 2014.02.10 07:43:50
A háromkötetesben én a 24Y beindítására konkrét utalást nem találtam, csak a II. kötet 385.oldalán annak átszámozásáról. De a 384. oldalon a háromkötetes szintén megemlíti a 73-as 1971 évi beindítását.
A tények a következők: A 24Y jelzésű autóbusz már 1970 előtt is létezett, és Bosnyák tér - 24es autóbusz útvonala - Gergő utca /a nemrég felújított sárga keramitköves utca/ - Hősök útja - Madách utca - Agroker Vállalat /Cservenka utca 102.szám, ma Késmárk utca/

1970 április 3-án megszűnt a Cservenka utcában közlekedő 69-es villamos, ezért a 24Y járat a villamos pótlására a Cservenka Miklós utcán keresztül járt, valamint útvonalát meghosszabbították Rákosszentmihály Máv állomásig.

Tehát a járat funckiója a Cservenka Miklós utca - XVI.ker kapcsolat biztosítása volt (mint ma a 231-esnek), a lakótelep épülő ingatlanait csak éppenhogy érintette, de más járat híján egy darabig a munkásoknak nem is volt választási lehetőségük az autóbuszjáratok között.

A 24Y útvonala egyébként nem változott, csak jelzése lett 77-es (1973 februárjában, ahogy a háromkötetes is írja egyébként).

1971 márciusában még csak egyetlen lakó volt, de 1973 májusában már több ezer. Eleve elképzelhetetlen, hogy Újpalota központjához, ahol azt hiszem az első ingatlanok épültek, évekig ne járt volna semmi.

A helytörténeti könyvészeti forrásokra kíváncsi lennék. Nyilván sokan jártak a Cservenka utcai gyárakba dolgozni, ekkor pedig jó szolgálatot tett a 24Y, és talán ez jobban megmaradhatott. Az ott lakók visszaemlékezései sajnos sokszor összemosódnak. A felüljáró építési évét is valamiért a legtöbben 1975-re teszik.

Egyébként, ha megfigyeli az 1973-as vonalhálózati térképet /amin ugye pontos érvényességi dátum nincs./, akkor az máris ellentmondhat a 73 májusi indításnak, hogy két olyan járat nem szerepel rajta, amit 1973 május 17. előtt indították (81Y - május 4., 156E, április 2.), viszont a 73-as rajta van.

A Forgalmi Szolgálati Utasítás mindig néhány nappal a változás előtt került kiadásra. Amennyiben a járat beindítása elmaradt, azt a következő számban azonnal közölték. A későbbiek során 71 és 72 években pedig többször módosult a 73-as útvonala a folyamatos építkezések miatt, ezeket is nyomon követte az F.SZ.U.
múltidéző 2014.04.15 19:11:02
A budapesti pályaudvarok is behódolnak a bringás őrületnek: közleménye szerint biciklitárolókat építtetett a MÁV. A Nyugati pályaudvaron, az első vágány mellett 2009 óta 22 férőhely volt, most húsz új hellyel bővült a tároló a ceglédi váróterem előtt, a 17-es vágány…..
múltidéző 2014.02.12 21:15:55
Egy harmincas Yorkshire-i férfi győzelmével zárult a tíz résztvevős kerékpáros világkerülő verseny. Mike Hall a verseny 108. napján 91 és fél napnyi tekerés után ért célba. Hall a 20 országon át vezető World Cycle Race Grand Touron összesen közel 40 ezer kilométert utazott,…..