Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zsakk2

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Holnapi Újság 2053: Sporthírek 2010.05.04 16:33:00
Még idén rajthoz állhat Overdose, a korosodó, ám még mindig jó karban lévő magyar csodaló. Mikóczy Zoltán ma kiadott közleménye szerint a menedzsment a ló utolsó felkészítő munkáját kiértékelve úgy döntött, hogy sem a hétvégi Buenos Aires-i futamon, sem a két hónap…..
zsakk2 2010.05.04 19:04:55
@Bocimaster: jaja, furcsa, hogy mindenkit folyton fikázunk, aki már elért valamit.

azt azért hozzátenném, hogy valahogy velem se szerettette meg magát talma. hogy ez az ő hibája, vagy a menedzseré, nem tudom. de az biztos, hogy anno a nyilatkozatért kért horror összegek nem tették szimpatikusabbá. az azóta tartó vesszőfutás és az ezzel párhuzamos kifogáskeresés meg fogadkozás se javított ezen..
Szolgálati közleménnyel kezdek: ez nem egy pirotechnikai blog, tehát tessék a címet helyesen artikulálva* olvasni. S akkor a kifejtés: most az a meglepetés, hogy elmaradt a meglepetés. Idén szokatlanul hatékonyan működött a szivárgás, Orbán Viktor ma azokat mutatta be leendő…..
zsakk2 2010.05.03 23:18:00
TG-nek teljesen igaza van. akármit csinálhatnak az alsó posztokon, lehet a piramis több lépcsőfokos (pl. visszahozni a főcsoportokok, főcsoportfőnökök korát), akár bilaterális, akár multilaterális irányban az adott tárcák hivatalos tárgyalásain a miniszter az, aki az elvárt partner.

gondoljunk csak bele: ha csak a környező országok plusz visegrádiak (összesen 8) irányában akarunk valamit mondani, és tegyük ezt egy csúcsminisztérium kapcsán, az azt jelenti, hogy a csúcsminiszter kb 8x3 miniszterrel játszik folyamatosan 1on1-t. és ez csak a mi kis káeurópánk. hogy miért a csúcsminiszter? mert a külföldi partner minisztere nem fog rangon alul tárgyalni. az előkészítés megtörténhet főov szinten, persze. vagy hát szinten. de a formális aktus csak miniszterek között születhetik. vagy kormányfők között (esete válogatja).

és akkor nem beszéltünk az adott szakterület nemzetközi szervezeteiről, akár európai, akár világviszonylatban, és nem beszéltünk a világ egyéb, számontartandó relációiról.

a csúcsminiszter nem fog levegőhöz jutni, protokollról fog szólni minden napja, szakmára semmi idő nem marad. éjszaka fog aláírni, amíg bírja. utána az apparátus magára marad, a vezetés a látszattal fog törődni, mert az érdemi szakmai munkát nem győzi, az apparátus meg érdemi döntéshozó nélkül nem fog lépni.

hiába lesz fcsf, meg hát, meg kát, attól még az ügyek egy része megfeneklik. ráadásul pont a nagy horderejűek.

szép, meg jó, hogy egy kézben lesz az irányítás, és valóban, olyan területek lettek összevonva, amik balfasz módon eddig egymás kontójára működtek, de legalábbis nem voltak hajlandók érdemben együttműködni. szóval kellett az összevonás. ha megtehetné az orbán-kormány, hogy egy évre visszavonul a nemzetközi szcénától, és köldököt néz, azaz rendezi az igazgatás sorait, akkor jó sülne ki ebből.

így én is azt jósolom, amit TG: hamar leamortizálódnak a miniszterek. egészségileg, vezetőileg, hitelességileg.

valamit ki kéne találni még most gyorsan, hogy ne így legyen.
zsakk2 2010.05.03 23:27:12
@lüke: az lehet, hogy a területeknek így lesznek házon belül gazdái, de velük nemzetközi szinten akkor sem állnak szóba. másrészt ha csak a jogalkotásra gondolsz, miniszteri rendeletet a miniszter adhat ki. a kormányülésen a miniszter vesz részt. törvényjavaslatot a miniszter terjeszt be. nem állítom, hogy nem helyettesítheti alkalmasint poláll, vagy kát, de ha mindig helyettesíteni fogja valaki, akkor kibasszák a kormányból. gondolj bele, milyen az a kormányülés, ahol nincs egy miniszter se?

és akkor még mindig nem beszéltem arról, hogy a miniszter nem bízik az apparátusában. nem bizony. még a helyettesében se. "mer ezek mind hülyék. nem értik amit akarok, csak akadékoskodnak." ... hadd ne folytassam.
zsakk2 2010.05.04 07:33:09
@csatar: abban igazad van, hogy a nagy mammutvállalatok valamilyen szinten szembesülnek ezzel a problémával. egyetlen nagy különbség, hogy egy gazdasági társaságnál működik a delegálás, azaz nagyon kevés dolgot leszámítva bármilyen ügyben adhat a felsővezetés meghatalmazást az alatta levő szinteknek.

másrészt egy nagyvállalat kevésszer tárgyal nála nagyobbal, vagy vele egyenrangúval olyan stratégiai szinten, hogy ahhoz a legelső embereknek kelljen leülniük (pl. ha a microsoft vasat vesz a hptől, ahhoz nem kell semmilyen vezetőnek leülnie, még akkor sem, ha kva nagy összegről van szó). még akvirálásnál sem feltétlen megy az első ember (a google vezetői vajon hányszor tárgyalnak egy-egy felvásárolt cég vezetőjével? sehányszor. megveszik és kész. )

a minisztériumok nem így működnek. a diplomácia nem így működik. mindenki a maga rangján levővel tárgyal. ha valahova rangon aluli embert küldenek, az sértés, nem is kicsi. annak az az üzenete, hogy nekünk nem fontos, hogy veletek érdemben tárgyaljunk. így nem is lesz érdemi eredmény. ja, és persze, legközelebb majd nem kell menni. mittomén, elfelejtenek meghívni, vagy csak későn. vagy az időpont-egyeztetésnél nem tudják majd figyelembe venni a mi kérésünket stb.