Adatok
dugovics titusz
22 bejegyzést írt és 49 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
"Azt hittem Budapest az ígéret, egy frászt!"
2012.02.25 08:16:00
Vajon egy Fent és Lent-poszt megmutatható-e egy színházi előadásban? A Katona József színház sufnijában előadott Csendet akarok erre ad igen érdekes kísérletet. Etuska, a hajléktalan asszony az egyre magasodó nézőtérrel szemben szinte megsüllyedő színpadon ül összehúzott…..
dugovics titusz
2012.02.25 20:23:34
trollcsapda?
..
dugovics titusz
2011.12.07 16:30:42
A Fent és Lent irodalmi rovata jelentkezik Petri György: Az államtitkár nyilatkozikNégy különleges kormánybizottságés a dialektika öt professzoratanulmányozza az árakban rejlőtitokzatos emelkedő-erőt.A bizottságok feltevése szerintaz áraknak nagy természete van,s a…..
A Fent és Lenten mától tilos a kommentelés. Jön Szalai Annamária! Jön Koltay András! Mindenkit kikészítenek!! Félelem és rettegés! Itt nem állhatunk meg, ez denevérország! Az utolsó szó jogán: Orbán Viktor pojáca! Schmitt Pál gyík! Lehet kommentelni!..
dugovics titusz
2011.07.05 11:14:33
@torró: @berkela: @purga: @Trompf: és a többiek!
tisztelt trollok!
természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy a médiatörvény nem vonatkozik a kommentre, az nem szerkesztett tartalom. azt hiszem egy nem-troll számára a poszt ironikus hangvétele szinte egyértelmű a kép és a szöveg alapján. igazán jót derültem a sok kommenten. mi tagadás, nehéz megindokolni, hogy mire jó a kommentelés ezen túl, bár sokszor érdemi vita is ki szokott alakulni. további kellemes életet,
trollcsapdánkat látták.
tisztelt trollok!
természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy a médiatörvény nem vonatkozik a kommentre, az nem szerkesztett tartalom. azt hiszem egy nem-troll számára a poszt ironikus hangvétele szinte egyértelmű a kép és a szöveg alapján. igazán jót derültem a sok kommenten. mi tagadás, nehéz megindokolni, hogy mire jó a kommentelés ezen túl, bár sokszor érdemi vita is ki szokott alakulni. további kellemes életet,
trollcsapdánkat látták.
dugovics titusz
2011.07.05 11:16:32
@Steppenwolf: ;)
Az állami kiadások ellenőrzése, a korrupció felszámolása. Az államhatalmi ágak függetlenségét biztosító és ellenőrző mechanizmusainak módosítása. A közvetlen demokrácia működését elősegítő eszközök megerősítése, és egyszerűsítése. Tisztességes, stabil és…..
A Fent és Lent irodalmi melléklete jelentkezik Mindig nehéz eldönteni, hogy a politikai elit bénázása valami rettenetes gazemberség-e, vagy egyszerűen ennyire futja. Most félelmetesek, vagy nevetségesek? Tulajdonképpen mindegy, ha közben a szikla visszafelé görög. Petri…..
A Fent és Lent irodalmi melléklete jelentkezik A kormány nem hajlandó a jelent megélni, és vármegyének akarja nevezni a megyéket az új alkotmányban. A hagyományok tiszteletére hivatkozik. Annak, hogy a politikai elit gátat épít a magyar társadalom megújulásának, szintén…..
Tegnap délután, az állami ünnepségnek álcázott Fidesz-, valamint a többi szokásos pártrendezvény lejártával valódi, részben sem fizetett tömeg gyűlt össze az Erzsébet-híd pesti hídfőjénél Budapesten. A megmozdulást szervező „Egymillióan a sajtószabadságért”…..
dugovics titusz
2011.03.16 17:53:50
@schgabor: nem, ez nem igaz. viszont azt gondolom, a szerzőnek akár azt is el lehetne nézni, ha elfelejtette volna, hogy létezik ez a párt. . . ;)
dugovics titusz
2011.03.17 14:28:09
@megvagy hadnagy: csak a magam nevében beszélhetek. én ott voltam!
dugovics titusz
2011.03.17 14:31:11
@megvagy hadnagy: "Bár 2010-ben jogos volt az igény a jogállam megbomlott szövetének helyreállítására" nem ez történik.
A Tunéziában kezdődő felkelés-hullám, aminek az egész világon figyelemmel követett egyiptomi forradalom talán csak egy állomása, végigsöpörhet az arab világon, és megdöntheti a bipoláris világrend felbomlása után a térségben kialakult status quot, ha úgy tetszik, rendszert.…..
dugovics titusz
2011.02.11 13:19:21
@Gerry.: @kvadrillio: valószínűleg ti liberálisnak valljátok magatokat (lehet, hogy tévedek), de elképesztő az a rasszista arrogancia ahogy a világot látjátok. csak európa/amerika létezik és innen kell megmondani, hogy azok a szerencsétlen alacsonyabb rendű emberek mit csináljanak? nehogy ilyen vagy olyan irányítás alá kerüljenek, majd inkább mi irányítjuk őket? ezt hogy? a gyarmatosítás indokai is ezek voltak.
nem iszlamisták csinálják most a forradalmat. az iszlamista pártok egyébként a 80-as évektől azért erősödtek meg mert az arab nacionalizmus és a baloldali ellenzék megbukott. egyébként a vallási szélsőségek politikai megjelenése a cionizmusnak köszönhető, előtte nem volt.
gamal abdul nasser megmondta még a 60-as években, hogy az arab nacionalizmus baloldali ideológiájának bukása, a vallási szélsőségek térnyerését fogja magával hozni. ennek megfelelően az usa és izrael is pénzzel támogatta pl a hamas megerősödését. (akármilyen hihetetlen)
erre hivatkozni, tipikus neoliberális fegyver (lásd még: fasiszta-veszély)
ajánlom rostoványi zsolt prof. munkáit, valamint english.aljazeera.net/
a tájékozottsághoz ez minimum hozzátartozik. sok sikert.
nem iszlamisták csinálják most a forradalmat. az iszlamista pártok egyébként a 80-as évektől azért erősödtek meg mert az arab nacionalizmus és a baloldali ellenzék megbukott. egyébként a vallási szélsőségek politikai megjelenése a cionizmusnak köszönhető, előtte nem volt.
gamal abdul nasser megmondta még a 60-as években, hogy az arab nacionalizmus baloldali ideológiájának bukása, a vallási szélsőségek térnyerését fogja magával hozni. ennek megfelelően az usa és izrael is pénzzel támogatta pl a hamas megerősödését. (akármilyen hihetetlen)
erre hivatkozni, tipikus neoliberális fegyver (lásd még: fasiszta-veszély)
ajánlom rostoványi zsolt prof. munkáit, valamint english.aljazeera.net/
a tájékozottsághoz ez minimum hozzátartozik. sok sikert.
dugovics titusz
2011.02.11 16:43:30
@Gerry.: kik azok a "ti" és miért vagytok elfogultak?
dugovics titusz
2011.02.14 12:40:46
@Matróz: ez nem kultúrantropologia, hanem egy 5e karakteres blogposzt. azt hogy a cionizmus megjelenése vonta maga után a fundamentalista iszlámot tartom, te sem cáfoltad, csak azt mondod nem "kellett volna" (?????) vitatkozni lehet nyugodtan.
szűkebb témára úgy lehet fókuszálni, hogy ha az alapsztori el van mondva, a magyar sajtóból nagyjából az derül ki, hogy lokális kérdésről van szó és a demokráciáért tüntettek. na ez nem igaz. a narratíva amiben 1,5 milliárd ember értelmezi az eseményeket ez. sőt, ez annak egy reális levonata.
senki nem mondta, hogy milyen társadalom alakulna ki, de azzal az indokkal magyarországon tartani az oroszokat, mert mi úgyis akkora taplók vagyunk, hogy nem tudunk demokráciát csinálni, nem tudom. . . ez akkora rasszizmus, hogy csodálkozom, nagyon. . .
az egységesség jelentése a globális kapitalizmusban nem államszervezeti egységet jelent, hanem gazdaságit. az arab világ nem volt egységes soha. . . hol mondtam, hogy volt? nem is értelek, európa sem volt egységes soha, míg ki nem találták a szén és acél közösséget.
számom a régi.
szűkebb témára úgy lehet fókuszálni, hogy ha az alapsztori el van mondva, a magyar sajtóból nagyjából az derül ki, hogy lokális kérdésről van szó és a demokráciáért tüntettek. na ez nem igaz. a narratíva amiben 1,5 milliárd ember értelmezi az eseményeket ez. sőt, ez annak egy reális levonata.
senki nem mondta, hogy milyen társadalom alakulna ki, de azzal az indokkal magyarországon tartani az oroszokat, mert mi úgyis akkora taplók vagyunk, hogy nem tudunk demokráciát csinálni, nem tudom. . . ez akkora rasszizmus, hogy csodálkozom, nagyon. . .
az egységesség jelentése a globális kapitalizmusban nem államszervezeti egységet jelent, hanem gazdaságit. az arab világ nem volt egységes soha. . . hol mondtam, hogy volt? nem is értelek, európa sem volt egységes soha, míg ki nem találták a szén és acél közösséget.
számom a régi.
Én nem tudhatom, milyen érzés keríthette hatalmába Francis Fukuyamát, amikor megírta híres tanulmányát „A történelem vége?” címmel, de valami rokon érzés motoszkál most bennem is. Sőt, ha lehet (bár ismétlem, nem tudom, mit érzett Fukuyama), én még euforikusabb…..
dugovics titusz
2011.01.13 14:04:34
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
A Fidesz nem a jogállamiságot, hanem a jogbiztonságot pusztította el
2010.12.16 07:50:00
Egyre szaporodnak a kormányt támadó hangok, és csak fél évet kellett várni arra, hogy ismét legyenek kisebb-nagyobb kormányellenes tüntetések. Magánnyugdíjpénztárak „államosítása”, AB hatásköreinek megnyirbálása, médiatörvény; csak a fő indokok, amelyek miatt…..
Ahogy dagad a botrány a Wikileaks-en nyilvánosságra hozott diplomáciai jelentések körül, úgy erősödik a hangja azoknak, akik a szabadság földje elleni borzasztó támadást, vagy az államok működését ellehetetlenítő öncélú pusztítást látnak a dologban. Négy altípusba…..
dugovics titusz
2010.12.11 13:16:48
@gauche caviar: szia hogy vagy? rég láttalak, hogy megtrollosodtál!
A tavasszal járó eufóriában megírtuk itt, hogy a nagypolitikai nyomortól valamennyire függetlenül Budapesten az utóbbi pár évben kialakult egy meglehetősen vidám és élhető közeg, amelyben fiatal magyar emberek már nem azzal foglalkoznak, hogy hogyan határolódjanak el a helytől,…..
dugovics titusz
2010.11.24 20:26:42
@Lépcsőházbölcs: olvasd el az első két bekezdést még 1x, és azt az írást is amire utal.
fenteslent.blog.hu/2010/05/27/budapest_faszasag
és ne menj már el. naaa.
fenteslent.blog.hu/2010/05/27/budapest_faszasag
és ne menj már el. naaa.
dugovics titusz
2010.11.25 12:40:09
@turcsány karcsi elvtárs: olyan jókat tudsz kitalálni, te vagy az egyik kedvencem. amúgy "foLYtatókkal"
Az elmúlt hétnek volt egy nem aktuálpolitikáról szóló, mégis nagyon aktuális eseménysorozata, amelyben a tegnapi furcsa tüntetésre már kezdtem teljesen elveszni. Kedden a Jobbik tüntetett Horthy bevonulásának (és az első köztársaság kikiáltásának) évfordulóján, vasárnap…..
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Mi a közös Biszku Bélában, Tomcatben és a Jobbikban?
2010.11.11 08:00:00
Elsőre talán nehéz megtalálni a párhuzamot, azonban ha megnézzük, mit mondanak a XX. század magyar történelmének olyan fontos eseményeiről, mint az Őszirózsás vagy az 56-os forradalom, egyből világos lesz. Biszku horthysta ellenforradalomnak tartja 56-ot, a jobbikos Hegedűs Tamás…..
dugovics titusz
2010.11.11 18:22:38
@Vincenzo90: bocs, de ezen még mindig röhögök. ha lesz "az év trollja díj" mindenképp esélyes vagy.
dugovics titusz
2010.11.11 18:47:33
@Taurus SMS: :DDD
a szakirodalom más és több volt jóval, gyere majd vissza a napokban, fogunk felrakni még idézeteket, forrásokat. akkor te is birtokában leszel ezeknek az információknak, ez csak jót tesz hidd el. ;)
a jókai utcában egyszer jártam, meg is írtam, olvasd el, kiderül belőle, hogy ott (de máshol sem) nem diktálnak nekem semmit.
fenteslent.blog.hu/2010/08/27/mszp_online
a haverjaim amúgy még ennél is olvasottabb posztokat írnak. viszont tényleg faszagyerek vagyok. :D
a szakirodalom más és több volt jóval, gyere majd vissza a napokban, fogunk felrakni még idézeteket, forrásokat. akkor te is birtokában leszel ezeknek az információknak, ez csak jót tesz hidd el. ;)
a jókai utcában egyszer jártam, meg is írtam, olvasd el, kiderül belőle, hogy ott (de máshol sem) nem diktálnak nekem semmit.
fenteslent.blog.hu/2010/08/27/mszp_online
a haverjaim amúgy még ennél is olvasottabb posztokat írnak. viszont tényleg faszagyerek vagyok. :D
dugovics titusz
2010.11.12 02:30:02
@Antifaszok Réme: @huncsongor: a felületes trollt hamarabb utolérik, mint a sánta kutyát.
utoljára vagyok hajlandó károlyival kapcsolatos bakikat helyrerakni. még egyszer: károlyi l é n y e g t e l e n.
HITBIZOMÁNY:igen tudom, nem rémlik hetedikből, meg ilyesmi, persze. csak a hetedik után továbbmentünk, és elvégeztünk egypár egyetemet. ennek eredménye az lett, hogy az ősiség törvényét meg tudjuk különböztetni a hitbizomány intézményétől.
1848-ban a polgári forradalom felszabadította a jobbágyságot, de az alapvetően feudális jellegű hitbizományi rendszert nem érintette. Azt csak az 1945 radikális földreform törölte el.
kiváló tanulmány a témában:
tortenelem.ektf.hu/efolyoirat/04/nagyj.htm
vigyázz! hosszú és nincs benne pina!
utoljára vagyok hajlandó károlyival kapcsolatos bakikat helyrerakni. még egyszer: károlyi l é n y e g t e l e n.
HITBIZOMÁNY:igen tudom, nem rémlik hetedikből, meg ilyesmi, persze. csak a hetedik után továbbmentünk, és elvégeztünk egypár egyetemet. ennek eredménye az lett, hogy az ősiség törvényét meg tudjuk különböztetni a hitbizomány intézményétől.
1848-ban a polgári forradalom felszabadította a jobbágyságot, de az alapvetően feudális jellegű hitbizományi rendszert nem érintette. Azt csak az 1945 radikális földreform törölte el.
kiváló tanulmány a témában:
tortenelem.ektf.hu/efolyoirat/04/nagyj.htm
vigyázz! hosszú és nincs benne pina!
Lehet kommentelni!..
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Van választás - az amerikai kispártokról
2010.11.06 08:00:00
Kedden volt egy választás az Egyesült Államokban, ahol a demokraták elbukták a képviselőházi többségüket az amerikai törvényhozás alsóházában, és csak minimális többséggel tudták megtartani az előnyüket a szenátusban (azaz a felsőházban) a republikánusok ellen.…..
dugovics titusz
2010.11.09 16:17:05
@Rózsa Alexander: ez a furcsa kinézetű ember elég jól tolja:
www.youtube.com/watch?v=HDEgCkLtELQ
egyébként a "néger" megnevezést a feketék sértőnek érzik, mert a rabszolgaságukra utal.
www.youtube.com/watch?v=HDEgCkLtELQ
egyébként a "néger" megnevezést a feketék sértőnek érzik, mert a rabszolgaságukra utal.
Lezajlott az önkormányzati választás is, jönnek-mennek az akciótervek, és most már végleg bebetonozódott az egypártrendszer (minimum négy évre), ami – lehet, hogy furcsán hangzik – a magyar demokrácia legnagyobb lehetősége is lehet. Jelenleg mindenki azon gondolkodik, ki…..
dugovics titusz
2010.10.22 20:37:48
dugovics titusz
2010.10.23 14:56:59
@vattafák: igen.
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
A magyar konzervativizmus talajtalansága
2010.09.25 08:00:00
A hétfői Magyar Nemzet vélemény rovatában írja meg Fricz Tamás, hogy mit képzel bele Orbán Viktor a valósággal való szembenézésre felszólító mondataiba. Ezzel a Fidesz választási győzelme óta már nem az első kísérlet születik a jobboldali értelmiség részéről, hogy…..
Az afganisztáni, immár kettős haláleset óta több figyelem irányul a magyar közvéleményben Közel-Keletre és az ottani amerikai (és nemzetközi, többek között magyar) „szerepvállalásra”. Egyes bukott eszméket népszerűsítő publicisták – akiket mondjuk Sgt.…..
Közeledik a nyár vége, a nap egyre bágyadtabban süt, az uborka leérett, a választási kampány indul. Az augusztus 20-i hosszú hétvégén Kazincbarcika felé vezetett az utam, ahol már javában folyik, sőt gőzerővel tombol a kampány. Természetesen „Kis-Moszkvában” és…..
Izrael hadserege nemzetközi vizeken megtámadta és meggyilkolta a Szabad Gázát Mozgalom (Free Gaza Movement) jogvédő szervezet által indított hajóflotta 16 utasát. A flotta segélyszállítmányokat akart a Gázai Övezetbe juttatni, mindezt a 2007 óta tartó izraeli blokád ellenére. Az…..
dugovics titusz
2010.06.01 15:39:52
@Muad\\\'Dib: nagyon fontos!
dugovics titusz
2010.06.01 15:55:51
@Megfigyelo: "A palesztinok „szalonképtelen” vezetőit, vagy „alku-képtelenségét” felhozni indokként van olyan gyomorforgató cinizmus, mint a zsidókat okolni az antiszemitizmusért vagy a holokausztért, úgyhogy minden józanul gondolkodónak következetesen el kell utasítania az efféle narratívát. Bármilyen rendezés előfeltétele az elnyomás megszüntetése, a felelősség az elnyomóé. Az, hogy Izrael csak a védelemhez való jogát érvényesíti, hazugság."
dugovics titusz
2010.06.01 15:56:36
@Rusher4587: sose bánd
Az oligarchák korának vége. Elszámoltatás jön. Bár egyelőre még csak Orbán Viktor fejében tiszta az oligarchák köre, de ha a szó eddig használt jelentéséből indulunk ki, olyanokat jelölhet, akik a rendszerváltás zavaros évetizedeiben pártállami kapcsolataikat tőkére…..
dugovics titusz
2010.05.31 15:51:50
@gramercy: most akkor is van egy olyan pont, ami lehetőséget ad a kitörésre, élni kell vele. ez a pont nem (feltétlenül) a kormányváltás, inkább a középréteg urambátyámozáshoz való hozzáállásának változása.
dugovics titusz
2010.05.31 16:10:56
@gramercy: ebben segít a nyilvánosság és a közhangulat. most eléggé forró a téma ahhoz, hogy lehessen vele valamit kezdeni. nyilván nem a korrupció teljes megszüntetéséről van itt szó, hanem, hogy legalább próbáljunk ahhoz közelíteni. egyébként meg forradalom volt, nem tudtad? hol voltál eddig? ;)
dugovics titusz
2010.06.01 01:05:32
@Dr. No: ezt onnan kalkuláltam ki, hogy mindkettőből van a családomban, és többet is ismerek. ezen nem érdemes vitatkozni.
Tegnap megalakult a harmadik köztársaság első olyan parlamentje, amelyben van olyan párt, amelyik azt tarja fontosnak, hogy ne legyünk palesztinok a saját hazánkban, közben a világot nem először félreértő Horváth Csaba úgy gondolta, a szélsőjobb elleni tiltakozás legjobb módja…..
dugovics titusz
2010.05.15 18:53:03
@La Serenissima: az arab országok, amelyek banánköztársaságok, a Sykes-Picot paktum által létrehozott soha korábban nem létező államok. Vezetőik és volt vezetőik nagy része ostoba báb. több tízezer arab zsidót üldöztek el, de nem 48ban, hanem jóval később. nem ez volt az egyetlen hibájuk. egyébként inkább az arab társadalmak taszították ki őket magukból, mert agressziónak vélték izrael tisztogatását. az ok okozati összefüggés nagyon fontos, bár nem legitimál.
a baj az, hogy izrael mai területén, ahogy a posztban is linkeltem alig éltek zsidók.
en.wikipedia.org/wiki/Historical_Jewish_population_comparisons#Population_in_1900
az arabok és a zsidók közötti ellentétek soha nem voltak ilyen jellegűek, az európai etnikai tisztogatások miatt bevándorolt zsidók üldözték el az arabokat, nem azok akik korábban is ott éltek. ez a baj.
történelem órát sajnos nincs hely itt tartani, és nem is ez a lényeg. ajánlom rostoványi zsolt a témában világviszonylatban egyedülállóan részletes és objektív könyvét, az a címe, hogy "együttélésre ítélve".
a baj az, hogy izrael mai területén, ahogy a posztban is linkeltem alig éltek zsidók.
en.wikipedia.org/wiki/Historical_Jewish_population_comparisons#Population_in_1900
az arabok és a zsidók közötti ellentétek soha nem voltak ilyen jellegűek, az európai etnikai tisztogatások miatt bevándorolt zsidók üldözték el az arabokat, nem azok akik korábban is ott éltek. ez a baj.
történelem órát sajnos nincs hely itt tartani, és nem is ez a lényeg. ajánlom rostoványi zsolt a témában világviszonylatban egyedülállóan részletes és objektív könyvét, az a címe, hogy "együttélésre ítélve".
dugovics titusz
2010.05.16 02:18:16
@Matróz: igen ezzel abszolút egyetértek és biztos vagyok benne, hogy a megszállás és elnyomás megszüntetése után nyílik is erre lehetőség, ez minimum feltétel. nehéz feladat, de saronig (az ezredfordulóig) erre volt reális esély, ekkor viszont sajnos elfogyott a politikai akarat az izraeli fél részéről, de talán ez rövid úton helyreállítható. ezért a felelősség most izraelt ,mit a sokkal erősebb felet és megszállót terheli. az izraeli társadalom, ha másképp nem, nemzetközi nyomásra, létrehozhatja ezt a politikai akaratot. meg kell érteniük, hogy saron hamisan ígért nekik biztonságot, mert az nem létezik a megszállás fenntartása mellet. utána jönnek a palesztinok feladatai.
dugovics titusz
2010.05.21 00:00:47
@Közöd???: gratulálok. mindezek ellenére elég jól beszéled a nyelvünket.
A kormány még meg sem alakult, de máris mozgalmas a parlamenti élet. Miközben Orbán frappáns bonmot-val alágyújtott politikai nyilatkozattal igyekszik megalapozni „forradalmát”, az ellenzékből csak két párt mutat bármi életjelet és próbálna egy jó belépővel helyet…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz