Adatok
Stróman
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Van azért előnye is a bukásnak, nem igaz? Az szar ügy, hogy a húsosfazék odalett, és az eddigi lopkodásért is meg kell fizetni. Viszont hurrá, hülyeségeket beszélni mostantól büntetlenül lehet! Elemében lubickolhat végre a baloldal. Juhé, nem kell többet gondolkodni! Csákányt…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Először is, az ingyen fővárosi tömegközlekedés csúnya diszkrimináció, ha a BKV ingyen van, akkor minden egyéb vidéki városban is ingyen tömegközlekedés kéne. Másrészt pedig sok helyen összeforr a helyi és a távolsági közlekedés, tehát ami valóban jó lenne, az a teljesen ingyenes tömegközlekedés tokostul vonóstul. Ez persze rengeteg pénz lenne.
De ezt is elő lehetne teremteni. Először is, minden az autókra vonatkozó kormányzati sarcot össze kéne vonni környezetvédelmi járulék néven. Lehetne egy könnyen kiszámolható index, ami a motor nagyságának, teljesítményének és mondjuk a károsanyagkibocsájtásnak a szorzata lehetne. Minél nagyobb ez a szorzat, annál nagyobb lenne a járulék. Mentességet csak a regisztrált áruszállító járművek kapnának, megelőzve az ebből fakadó infláció nagy részét (ezek mondjuk kaphatnának egy zöld rendszámot). Ebből az összeg fedezné az egész ország tömegközlekedését, és visszafognák az autózást is, és még az útalapra is maradna összeg. A lényeg az lenne, hogy semmiképpen ne kerüljön be az összeg a költségvetésbe. Persze a tömegközlekedési vállalatok hatékonyságát is növelni kellene. Csomagokban kéne megpályáztatni a szükséges járatokat, így szerintem a hatékonyság is növekedhetne.
Hol a hiba ebben?