Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ákii (törölt)

0 bejegyzést írt és 70 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Évi harmincezret szeretnének eladni a Lexus CT-ből Európában. Nem túl szerény terv. De ha abból indulunk ki, hogy a nekem kevésbé tetsző autók sikeresek szoktak lenni, még össze is jöhet nekik. Azt szokták mondani az ilyen dizájnra, hogy vannak szögek, ahonnan jól néz ki. Van is…..
Ákii (törölt) 2010.10.05 22:29:33
@Dövan:

Akarod mondani az a 2.0 TDI, amely a VW konszern majdnem minden gyártmányába bekerülT (Seat-Skoda-VW-Audi). Azóta Európában váltottak közös nyomócsöves dízelre.

Amiről te beszélsz, az elég nagy túlzással nevezhető "Audi-motor"nak.
Ákii (törölt) 2010.10.06 10:55:05
@Dövan:

De itt nem szarevésről van szó, hanem autókról, méghozzá tömegtermékekről, nem is manufaktúrák termékeiről. Kicsit más téma a kettő, gondolom te is kicsit bonyolultabb lény vagy, mint egy légy.

A Passatnak és az A8-asnak egy darab közös alkatrésze nincs valószínűleg, nemhogy még a lengőkarjuk. Nagyot akartál mondani... :-)
Ákii (törölt) 2010.10.06 20:44:35
@vmaast:
A mostani A8-nak és a mostani Passatnak kb. annyi köze van egymáshoz, mint egy autó utcai és rali változatának = szinte semmi.

@Dövan:
Nem gondolnám, hogy arrogáns vagyok, csupán nem szeretem, mikor valaki demagóg módon hülyeséget beszél olyanról, amiről szemmel láthatólag igen kevés személyes gyakorlati tapasztalata van.
Egyébként nincs BMW-m, az egyik nagy német riválisával járok.
Visszaadtam a BMW 320d Efficient Dynamics tesztautót (teszt hétfőn), amivel sikerült 5,6 liter gázolajjal eljárnom városban. Persze még nyáron, amikor még kisebb a forgalom, de a nagy őszi dugókban is el lehet vele járni 6 literrel, arról nincs kétségem. Tízmilliós az alapára, de…..
Ákii (törölt) 2010.09.05 18:06:53
@sargarigo:

De éppen ezt mondom! Mi az elérhető, ami még normális is? Mert hogy a realitás nem enged meg több milliós autót itthon a népnek, az is biztos.

Az véletlenül sem lehet szerinted, hogy azért szeretik sokan a BMW-ket, mert tényleg jók? :-) Innen meg már csak egy lépés a kereslet-kínálat kérdése (ti. arról írunk, amit szeretnek az emberek, ami után érdeklődnek).
Ákii (törölt) 2010.09.05 18:10:20
@laverdasfc:

A Q7-esben a 12 hengeres dízel eszik annyit, mint egy 8 hengeres benzinesek, szóval spórolásról beszélni jelen esetben hülyeség. Az a konstrukció már bőven nem a költségmegtakarításról szól. Mellesleg porrá alázza az összes benzines ellenfelét rugalmasságban...
Ákii (törölt) 2010.09.07 10:09:28
@Csumpi Hálidéj:

Valaki magának vesz autót, valaki meg állandóan azzal van elfoglalva, hogy ilyen-olyan autóban ülve vajon mit gondol róla a külvilág...

Ezt meg hagyjuk már, hogy minden posztban legalább 100 ember kerül elő, akiket naponta hoznak halálközeli helyzetbe természetesen kizárólag nagy német prémium autókkal az utakon, akik soha nem láttak még BMW-t indexelni, akik csak és kizárólag X5-ösöket látnak mozgáskorlátozottaknak fenntartott helyen parkolni, és a többi hasonló hülyeség. Vannak, ezt senki sem vitatja, de koránt sem ilyen fekete-fehér a dolog, kommersz autókban is legalább annyi tahó ül. Mellesleg nem bizonyos márkától lesz valaki paraszt - az belülről jövő kényszer.
Belsőség Csendben gyilkolni 2010.06.28 06:00:00
Kérem, ez van. 27 348 900 forint volt tesztautónk listaára, ezekkel az extrákkal, 16 399 000 nélkülük. Persze adódik a kérdés, mennyire van értelme még egy alapáras E-Klasse árát költeni extrákra, de mielőtt elkezdjük szapulni a karvalykapitalizmust, jó, ha helyén vizsgáljuk a…..
Ákii (törölt) 2010.06.30 15:54:27
@Shadowbull:
Teljesen igazad van, csak ettől még mindig nem látszik az a tömeg (értek ezalatt legalább 5-10.000 vásárlót évente), aki ekkora összeget egy 5ös kategóriájú autóra szán.

Valószínű nem hasból beszéltek, ezért Swt-nek is minden további nélkül elhiszem, hogy egy 530as/535ös BMW-re még rápakol a vásárlók döntő többsége 3-4-5 millió forintot extrák képében. 15-17 milliós alapár mellett így azonban még mindig "csak" 20-22 milliónál járunk, ami azért továbbra is messze van a 28-tól. Szerintem valahol itt, olyan 22-23 millió körül lehet az a lélektani határ, ahol a vásárlók nagyon nagy része elgondolkodik, hogy egy valóban csúcs 5öst válasszon-e, vagy egyel feljebb lép, de lemond néhány (még nélkülözhető) extráról. És azért valljuk be, egy nem teljes extrás 7es sem sokkal rosszabb, mint egy teljes extrás 5ös. Semmilyen tekintetben.

Az 5ös nagy valószínűséggel bőven 100.000 db/év fölötti eladásokat produkál, ami azért kemény. De ha ebből évente "csak" kb. 2-3.000 vásárló extrázza teljesen tele a gépet, akkor arra nem mondhatjuk, hogy az eladások slágere lenne. Én csak ennyit gondoltam, sem többet, sem kevesebbet. Továbbra sem gondolom, hogy az összes eladást tekintve több mint elenyésző azok aránya, akik ilyen 28 milliós 5öst vesznek. (Az M5 nem ér.)

Ettől függetlenül még az új 5ös a piacon jelenleg kapható egyik legjobb autó.
Ákii (törölt) 2010.06.30 20:53:31
@swt:
"De ez hulyeseg, mert ennel joval tobben extrazzak fel"

De mennyire extrázza fel, baszki, MENNYIRE? :-) Bocs, de ennél egyszerűbben már nem tudom mondani.

Elég nagy a különbség a 20 milliós 5ös BMW meg a 28 milliós 5ös BMW között. Nem az átlagosan felextrázott (pl. 16 millióról 20-ra) darabokról van most szó, mert az nyilvánvaló, hogy az évente (ezek szerint) ~200.000 eladott példány alapárára az ügyfelek igen nagy része rádob még 20-40%-ot extrák képében.

Azokról a példányokról van szó, amelyeket az írás is bemutat. Mert azért azt tényleg nehezen hiszem, hogy az eladott 530/535ösök 10-20%-át majdnem az alapár duplájára extrázzák fel a vevők...

Egyébként no offense, de éppen te szoktál tényeket kérni, mikor szerinted valaki hülyeséget beszél. Én esküszöm, hamut szórok a fejemre és sűrűn elnézést kérek a tévedésemért, amennyiben alátámasztod az igazad. Eddig semmivel sem mondtál több statisztikával/kimutatásokkal alátámasztott tényt, mint én...
Ákii (törölt) 2010.07.01 21:17:40
@swt:
Jó, feladtam... :-)

(A "szépen extrázott" és a 27-28 milliós, minden elérhető extrát tartalmazó 5ös BMW továbbra sem szinonimája egymásnak. De lépjünk szerintem.)
A Ferrari 458 Italia azonban felette áll a szabályoknak, felette áll a gazdagságnak, talán felette áll az irigységnek is. Egyszerűen csak egy minden ízében csodás tárgy, ami – mivel ilyen csodás tárgyat komoly munka elkészíteni – történetesen elég sokba is kerül.…..
Ákii (törölt) 2010.06.27 23:05:50
@antimason:
Ezzel "csak" az a baj, hogy a valóban gazdagok nem így gondolkodnak... Az ilyen gondolkodásnak rendszerint a visszasüllyedés szokott a vége lenni, nem a tartós jólét, ami mondjuk egy ilyen Ferrarihoz nem árt.

Aki úgy dolgozik, hogy abból szemrebbenés nélkül kifizet 70 milliót egy autóra, az hatványozottan megnézi, hogy mit vesz - és egy általad nevezett "csicskát" még a garázskulcs közelébe sem enged.
Belsőség Innen szép győzni 2010.06.16 07:13:39
Hihetetlen, de a Saab él. A saját szememmel láttam. Tényleg gyárt autókat, az új 9-5 pedig létezik, legalább húsz–harminc példányban. Sőt, vezettem is. Ilyen nem volt tizenéve: egy igazán jó Saab! Vélemények az azonos című írásunkról...
Ákii (törölt) 2010.06.16 23:08:16
@pastor:
Jah, olyan jók voltak, hogy a gyár a tönk szélére került, és kénytelen volt térden állva könyörögni orosz maffiapénzekért. Olyan jók voltak, hogy a kutyának sem kellettek. A nagy márkafan-bázis egy dolog, de amíg minden 1000 fanatikusra jut egy eladott autó, addig nem sok javulás fog beállni a Saab helyzetében...

Ha ezt a formát és technikát viszik még 10 évig, akkor kár is kivárni a bűvös 85.000 darabot - 50-nél becsukják a boltot pár éven belül.
Ákii (törölt) 2010.06.17 15:41:48
@Érdekes:
„Megint tombol az iQ a topikban”
Megjöttél – látszik is egyből.

Ha nem létezik igényszint, akkor vajon mi a jó istennek kerül elő szinte minden egyes topicban, hogy „ááá, fasznak se kell ilyen, egy ... is elvisz A-ból B-be, és még maradna ...ra is”. Vagy a másik: néhányan elképzelni sem tudják, mi a jó a csúcsminőségű anyagokból felépített utastérben, az alcantara tetőkárpitban, a fűtött-hűtött-szellőztetett-masszírozós ülésben, néhányan meg ezek nélkül nem vesznek autót.
Vagy ha már helyben vagyunk, szemezgess a népítéletekből. Tele van régi rozsdaboglyák ítéleteivel, amikben ugyan 4ből 2 henger már nem megy, de „megbízható”; a kárpit másfél évesen kiszakadt az ülésen, de „minőségi”. Aki egy 20 éves Kiából átül egy új Ceedbe, az (többnyire) azt hiszi, az elképzelhető legjobb autóban ül, kategóriáktól függetlenül.

„Adjál kocsira a swiftesnek 250 milliót, és nem swiftet fog venni...”
Az élet nem egy nagy Vöröskereszt. Mindenki abból főz, amije van – sokan tehetősek, mégis úgy néz ki a portájuk, mintha a cigánysoron járnál. Bármennyire fáj, igényszint igenis létezik, és nincs annyira szoros kapcsolata a pénzügyi helyzettel. Németországban mennyivel magasabb az életszínvonal, mégse divat minden nap fürödni a fiatalok jó nagy körében...

Mielőtt elkezdesz part nélkül fröcsögni, talán gondolkodhatnál.
Ákii (törölt) 2010.06.20 15:53:55
@Érdekes:
"Nah..ezekre az emberekre, aztán alapozhatnál...Rögtön mást csipognának, ha lenne a kezükben elég pénz."

Addig viszont ezt mondják. Sportban sincs "ha"...

"Tehát, azt hiszed, h ez egy vele született "igényszint"...? :D Hogy ő így esik ki annyából, hogy hát márpedig alcantara meg faxmasszázs nélkül nem veszek autót :\ :D Ez komoly? :)"

Csak játszod a hülyét, vagy tényleg nem tudsz értelmezőn olvasni?

"Prezentálhatnád őket...mert én ilyet még nem láttam (pedig már rég nem 18 vagyok..) és láttam/látok ismertem/ismerek pár "tehetősebb" embert... De, hogy megértsd végre mondom, egy utcai közvélemény kutatás meghozná az eredményt :P"

Jártál is már tényleg vidéken, vagy csak az újságban olvastál róla?
Csak hogy megértsd végre: sajnos egyre terjedőben van, hogy ahol jobban megfutja, ott gyorsan felhúznak egy szép új házat, kívülről megcsinálják szépen, a garázsba beállítanak egy szép autót, és jobb esetben eleinte hetente-kéthetente levágják a füvet az udvarban. Idővel azonban itt-ott elkezd potyogni a vakolat, a fű egyre inkább vágatlan marad, a fákat basszák megmetszeni, virágot évente egyet ha ültetnek. És a házon benti állapotokról akkor még nem is beszéltünk...
Így kapásból a saját ismertségi körömből tudnék 10 családot mondani, ahol fontosabb a 20.000 forintos póló meg a drága óra, mint hogy hetente mosva legyen az autó, a fű legalább hetente le legyen vágva, szép legyen a virágoskert, és úgy általában: egy anyagi helyzetének megfelelően rendezett, szép udvara legyen az adott embernek. Pedig mindegyik hely olyan, ahol bőven 8 számjegyűt aprítanak a tejbe évente.

Amúgy ismét csak figyelmedbe ajánlom Sárkeresztúrt: nem egy udvarban 30-40 millió értékű autó, a maguk cigányos módján drágán megépített új házak - a térkő végén meg méteres gaz, vagy egyből kezdődik a szeméttelep/hulladéktenger...
Erre van igényük. Néhány embernek ilyen az igényszintje. Akit kis korában nem tanítottak meg arra, hogy rendben tartsa a közvetlen környezetét, az hiába lesz gazdag, tökéletesen megelégszik egy dzsuva szemétdombon való lakással is.
Most hívott Pista a helyszínről, egészen pontosan a pálya melletti bárból. Volt némi háttérzaj, pedig állítása szerint már alig van autó a pályán. Valóban: az indulók több mint fele kiesett. A Peugeot-k között rosszabb az arány, az ő LMP1-eseik ugyanis egytől egyig…..
Egyszerre három Jaguar tesztje következik, és mind új, közöttük a sose látott XJ-vel. Na jó, akkor öt. Vélemények az azonos című írásunkról...
Ákii (törölt) 2010.06.09 12:51:17
Ákii (törölt) 2010.06.09 16:16:39
@Daniel David:

Angela Merkelt egy A8-assal utaztatják, lehet éppen olyannal, mint amilyen a vastelepes Jocinak van. Erzsébet királynőt látszatra ugyanolyan Phantommal hozzák-viszik, mint amilyenben a jobban befutott fuxos fekete "zeneművészek" játsszák az eszüket a gettóban New Yorkban. Angela meg Erzsébet is dobja a verdát, csak mert néhány bunkó rontja a márkaimázst?

A pénz mindig a legjobb dolgokat akarja megszerezni, ezért a valóban jó autók vásárlóközönségébe is mindig bele fog tartozni az a bizonyos százaléknyi "rosszarcú", tetszik - nem tetszik. Továbbra is tartom, hogy aki azzal van elfoglalva, hogy "jaj ne már, egy rossz arcú kopasz ugyanilyen S-Classéval jött szembe, mint amilyet én is szeretnék", és ezért nem vesz S-osztályt, az meg is érdemli, hogy egy Skoda Fabiában élje le az életét.

Egyébként meg kitehetik az ablakba az angolok (indiaiak), hogy jó a "márkaimázs" (csak intelligens, okos, szép mosolyú emberek veszik), ha évente 10.000 darabot sem sóznak el belőle... A Jaguar ráadásul nagyon nincs olyan helyzetben, hogy még válogathasson is a vásárlók között, ugyanis éppen a túlélésért küzd.

De most komolyan Daniel David. Minden vágyad az új XJ. Bent vagy a belvárosi szalonban. Meg is van rá a pénz. Képes lennél azért lemondani róla, mert minden másodikban amit láttál a héten az utcán egy cigány vagy egy rosszarcú kopasz ült...?
Ákii (törölt) 2010.06.09 20:49:08
@Rommel6600:

Nah jó, hát ez olyan, hogy ha valamit nem akarok megérteni akkor nem is fogom... :-)
Kevés kivétellel sikerült összegyűjtenünk a jelenlegi hot-hatch kínálat színe-javát, hogy a királynak tartott Focus RS-sel szemben mutassák meg, mit tudnak. És ezúttal akadt versenypálya, na meg stopper. Vélemények az azonos című írásunkról...
Ákii (törölt) 2010.06.03 22:25:25
@phrascarica:

Mi a jó benne? Nagyon nagy, kényelmes, otthonos, nagyon csendes, nagyon finom benne a bőr, nagyon jók a felhasznált anyagok, nagyon ügyes/okos a váltó, a motor (V8 benzin) pedig kifinomult és pörgős dög is tud lenni. Röviden ennyi :-) Nem mindenki ezt keresi, éppen ezért nem is fog meg mindenkit. Van ez így.

@ColtCzT:
Nem is igen illik vele hülyegyerek módjára közlekedni, attól függetlenül, hogy egy jó motorral nagyon fölényes tud lenni a forgalomban. Én személy szerint úgy is próbálok közlekedni vele, hogy lebontsam a hasonló autókkal szembeni (részben jogos) sztereotípiákat. Persze egy-egy padlógázos előzés nélkül ember nincs aki kibírja hosszabb ideig egy ilyenben, de hidd el, tudnék úgy menni vele, hogy egy ColtCzT nyaka nyúljon a kanyarokban is :-)
Ákii (törölt) 2010.06.04 11:02:57
@Érdekes:

Öreg, ha nem megy az értő olvasás, vagy ha csak kimaradt a reggeli kávé, akkor minek vered így a nyálad?

Senki nem mondott olyat, hogy egy 2 tonnás izom GT ugyanolyan fordulékony és mozgékony kanyarokban, mint egy Megane. Én csupán annyit állítottam, hogy koránt sem akkora a differencia, mint amit néhányan itt beképzelnek maguknak. Amúgy az "ügyesen elvan" kurva messze esik az istenítéstől, de még a "majdnem ugyanolyan, sőt jobb"-tól is.

Érződik a nagy tömeg, ez kétségtelen. De azért el ne képzeljük már, hogy egy Focus RS jobban tapad és kanyarodik, mint egy Nissan GT-R, csak mert könnyebb vagy 300 kilóval, mert akkor inkább zúzzák be az összeset... Ha nem számítana annyit a mögöttes technika, akkor vajh miért egyre gyorsabbak a nagy sportkocsigyárak újabb modelljei, miközben egyre csak híznak? Csak mert a rosszabb köridő nem elsősorban az egyenesekben jön össze, hanem a kanyarokban.

By the way: hány RS6 féle izomlimóval furikáztál életedben, hogy ekkora arcod van?
Ákii (törölt) 2010.06.06 21:01:32
@Érdekes:

De mit is próbálok bizonygatni? A sok melléduma között nem látom.

Jahhh, hogy még csak ülni sem ültél RS6-ban, de a tutit azt tudod... Így már értem, honnan ez a magasröptű hozzászólás. "mindenki más hülye" > ez a te agyszüleményed, én ilyet sohasem mondtam.

Amúgy:
www.fastestlaps.com/comparisons/45deb91240992-vs-4717b80e35715.html

A Nissan csupán 60 lóerő előnnyel, ám 400 (!) kg hátránnyal indul. A köridők magukért beszélnek.

A másik:
www.fastestlaps.com/comparisons/458eb821b0c66-vs-_Renault_Megane_coup_III_RS_cup.html

Az Astrának van 100 kg előnye, a lóerők eltérése nem szignifikáns. A köridők ismét csak magukért beszélnek. De persze a mögöttes technika mit sem ér, mikor csak a súly az úr... Te kis fizika géniusz.

„Azt a végtelenül egyszerű dolgot, meg már el sem merem magyarázni, hogy a plusz kilók ellenére MIÉRT gyorsabbak a nagyobb márkák, nagy limói.”

Pedig ezt kéne valahogy levezetned mester. Miért gyorsabb mindenhol a 997 Turbo, mint a 996 Turbo, miközben 50 kilogrammot hízott (és felszedett 60 extra lóerőt, a mostani facelift előtt). Mert a te gondolatmeneted szerint a súly mindenek feletti tényező, a technika meg max lábjegyzetben szerepel.

Még egyszer megismétlem, csak a te kedvedért: nem azt mondom, hogy egy 2 tonnás izom GT ugyanolyan kezes és gyors kanyarokban, mint egy Lotus Elise, mert az fizikai képtelenség. De a technika fejlődésével el kell felejteni, hogy egy Golf R kifújja egy 911 Turbo orrát kanyarokban csak azért, mert könnyebb. Ez színtiszta hülyeség.
Az Audi szívében, Ingolstadtban jártunk, és ha már ott voltunk a Tech Dayen és a sebességkorlát nélküli autópályák mellett... nos, raktuk alájuk a tüzet rendesen. Vélemények az azonos című írásunkról...
Ákii (törölt) 2010.05.15 13:39:34
@stars7726:

"sok audi tulajdonos tudna mesélni erről.."

Kik? Azok, akik megveszik a karban egyáltalán nem tartott, szanaszét hajtott példányokat? Ők valóban autentikusak a témában...

"hogy a szervízek fantasztikus felkészültségét és hozzállását már meg se említsem.mert ugye egy ilyen autót,nem lehet sufniban szerelni."

Jártál egyáltalán komoly Audi szalonban, vagy csak vagdalkozol bármilyen tudás nélkül? Nekünk valahogy sosem volt még gondunk, biztos mi vagyunk a ritka kivétel.

Egyébként elképesztő jó autók ezek az új Audik, egy TT-RS-t én is szívesen bevállalnék.
  Volvo kupé-kabrió kemény tetővel, Focus-platformon, prémium áron? Evolúciós zsákutca vagy stílusos kellék? Vélemények az azonos című írásunkról...
Ákii (törölt) 2010.05.03 11:08:45
@ZF2:

Azzal vitatkoznék, amit a német konkurensekre írtál. Tapasztalatból tudom, hogy ott is lehet igen komolyakat alkudni, nem ragaszkodnak a listaárhoz körmük szakadtáig arrafelé sem, ha olyan a vásárló.
Természetesen nem nagy arccal és olyan elvárással kell bemenni a kereskedésbe, hogy ha nem fenik ki az ember seggét akkor már nem is vesz autót, mert max bemegy másnap egy kancigány és készpénzben vesz egy Q7est - ugyanannyit ér az ő pénze is...

Szóval nem csak a Volvonál lehet akár milliókat is alkudni.
Ákii (törölt) 2010.05.04 09:29:53
@ZF2:

Ha egy alap 3 literes TDI A5re rádobunk még 4-5 milliónyi extrát, attól még ugyanúgy irreális ilyen minőségű és tudású autóért, mint ez a C70 14 milliót elkérni. (Most ne keverjük ide, hogy tényleg 14 vagy sem, mert ugyanígy a másik sem 18-19.)

Arról nem is beszélve, hogy egy 20 milliós A5 van olyan, mint kettő C70 együtt sem. 18-19 millióért az A5ben már benne van:
- a kategória egyik legfinomabb, legjobb tapintású bőre
- kategóriája egyik legigényesebb utastere
- az egyik leglogikusabb, legkényelmesebben kezelhető központi comp. (MMI)
- a kategória legjobb összkerékhajtása
- egy király duplakuplungos váltó
- és az egyik legjobb (fogyasztás, dinamika, karakter) 6 hengeres dízelmotor.

Lehet, hogy milliókkal több ez így, mint a C70, de a vásárlók jó része pont ezt keresi. Ha valamivel többért sokkal jobbat is lehet venni, akkor elég kevesen fogják valamivel olcsóbban a (sokkal) rosszabbat választani... :-)
Ákii (törölt) 2010.05.04 09:55:16
@ZF2:

Az általad határolt 18-19 millió forintos sávba (4-5 millió extrával) még befér az általam hirtelen összedobott konstrukció is.

"Akárhogy is árban mindenképp az A3 kabrió jönne ki ellene, ott pedig mindjárt más a fekvése a hölygnek minsőgében."

De egyrészt nem az jön ki ellene árban, mint láthatjuk. Milliókkal drágább az A3nál, annyival meg megint csak nem jobb. Az általad említett extrákkal (bőrülés, xenon, parkradar, prémiumhifi) 11, max. 12 millió az A3 kabrió.

Azért azt ne mondd, hogy 3 milliót csípőből elengednek a C70 árából, mert akkor mindenki Volvoval járna :-)
  Hogyan adjunk el egy BMW X6-ost egy greenpeace-esnek? Hát persze: rakjunk a V8 mögé két villanymotort! Vélemények az azonos című írásunkról...
Ákii (törölt) 2010.05.02 21:36:01
@phrascarica -a szerpentinek királya :):

Ha két ugyanolyan fékrendszerrel felszerelt autót egymás mellé állítasz, akkor a nehezebb, vagy a könnyebb fog hosszabb úton megállni? Na ugye, hogy a nehezebb.
Ha nem a tömegen múlna legnagyobb részben, akkor vajon miért csak annyit ver a GTO a Smartodra féktávon? Nehogy azt mondd, hogy a Smart ugyanolyan jó gumikkal és fékekkel bír :-)

A defekttűrő gumi meg már akkor megéri, ha 100 év alatt csak egy durrdefektes fejreállást megúszik miatta az ember vagy családja. Azt pedig még nem igen bizonyították, hogy ettől nő az autó féktávja.