Adatok
kvp
0 bejegyzést írt és 731 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ma már teljesen természetesnek vesszük, hogy Budapest és Nyugat-Európa között az ÖBB Railjet szerelvényeivel utazhatunk, de összefuthatunk még ezekkel a speciális ingavonatokkal Szlovákiában, Csehországban és Olaszországban is, Vitézi Dávid pedig bejelentette, hogy Magyarországon belföldi…..
A kérdés kettős. Egyrészt mint Budapest sorsáért aggódó civilek fiktív első személyben kérdezhetjük magunktól: városvezetőként mi mit tennénk, és hogyan tennénk, ha tényleg komolyan gondolnánk, hogy a fejlesztés ne csak a 2024-es kampányplakátokon, szép látványtervekben öltsön testet, hogy aztán…..
Keveset hallani és olvasni az Amerikai Egyesült Államok villamos mozdonyairól és villamosított vasútvonalairól. Ennek elsősorban az az oka, hogy igen kevés villamosított vasútvonal van az országban (a legismertebb ezek közül a Northeast Corridor a keleti parton és az ehhez kapcsolódó Keystone…..
Vonattal? Természetesen!
Elkészült a TGV következő generációjának első szerelvénye
2022.09.13 22:17:38
A gyártó Alstom által gyártott Avelia Horizon és az SNCF Voyageurs által gyártott TGV M márkájú 115 kétszintes nagysebességű vonat közül az elsőt a csehországi Velimben októberben kezdődő dinamikus tesztek előtt mutatták be.
A TGV motorvonatok következő generációja (fotó: Jérémie Anne)
Az Alstom…..
kvp
2022.09.14 09:43:12
@gigabursch: A kozepmagas peronok miatt nem nagyon van hely tobb ajtonak. Ugyanis a peron beszallomagassaga es az utaster also szintjenek magassaga tobb lepcsofokkal ter el. Toloszekkel is csak egy belso lifftel lehet lejutni oda. Ugyanezen okbol a kocsiszekciok kozotti atjaro is a felso szinten van, mivel nincs kozepso szint. Mas elmeletes jarmuveken 4 szint kell ugyanehhez, felso, atjaro, peron es also szint, lepcsohazzal a szintek kozott. Szekcionkent plusz egy ajto nagyon megnovelne a lepcsohazak helyigenyet. Mivel ezek a vonatok alapvetoen IC forgalomban jarnak, ezert a korabbi valtozatokhoz is eleg volt az egy ajto, ami azert egy szarnyu, mert nagysebessegu vonatokon nem engedelyezett a ketszarnyu ajtok hasznalata.
ps: A jarmu elso ranezesre nem motorvonatnak tunik, hanem a TGV-ken megszokott dupla vonofejes csuklos szemelykocsi, elol es hatul 1-1 mozdonnyal (amik a szemelykocsi ket szelso, nem jackobs forgovazat is hajtjak)
ps: A jarmu elso ranezesre nem motorvonatnak tunik, hanem a TGV-ken megszokott dupla vonofejes csuklos szemelykocsi, elol es hatul 1-1 mozdonnyal (amik a szemelykocsi ket szelso, nem jackobs forgovazat is hajtjak)
1915. Haiti inváziója során egy amerikai katona halott felkelők mellett pózol..
-------Szatíra------
2032-t írunk. Tíz év telt ez a bejelentés óta, mely szerint az EU tiltani fogja a belsőégésű autók új autóként történő forgalomba helyezését. Az autóipar, és az emberek többsége azt hitte, ezzel vége lesz az autók üldözésének, kisebb-nagyobb korlátokkal ugyan, de a villany…..
Várkonyi Gábor Autóblog
Úgy tűnik, véget ért az elektromos buszok korszaka Wiesbadenben
2022.05.30 10:00:18
45 millió euróért 56 elektromos buszt vett magának a város néhány éve, a "klímavészhelyzet" kezelésére. A polgármester akkor így kommentálta a buszok átadását: "hivatalosan is elkezdődött az elektromos buszok korszaka".
Visszahívások, meghibásodások, és az ígérthez képest lényegesen…..
kvp
2022.06.01 10:39:20
@midnightcoder2: " Kérdés, mennyibe került volna kiépíteni a vezetéket."
Biztosan olcsobb mint megvenni, majd leselejtezni az elektromos buszokat. A menetrendet nezve viszonylag atlagos hosszusagu utvonalak vannak es csucsidon kivul 20, csucsidoben 10-15 perces kovetesi idok. A belvarosban nagyon sok busz jar ugyanazon a par utcan, aztan ezek a vonalak szetagaznak es felmasznak a hegyoldalakra a lakoovezetekbe. Alapvetoen egy kisvarosrol van szo, meg a tulparton talalhato Mainz-el egyutt is. Egyebkent ha jol latom meg volt jopar dizeles buszuk is az elektromosak mellett, tehat nem alltak at 100%-ban a visszaallas elott. A troli halozat kiepitese is mehetett volna vonalankent, raadasul lehetseges lett volna a szakaszos atallas, tehat a belvarosban, ahol kozosek az utvonalak, ott felsovezetekes uzemben jaratni oket, majd a vonalak vege fele onjarokent. Igy a belvarosban a tavolsag felen tolthettek volna a buszok. Az egesz lakott resz nincs 20 kilometer atmeroben, tehat egy 30 kilometeres hatotav 50%-os felsovezetekkel mar boven eleg lett volna. (ez nagyon kozel van a cikkben emlitett 50 kilometeres elert hatotavhoz, tehat sok busz maxra toltve eppen hogy kibirt egy kort ket vegallomas kozott) Egyszeruen alulmereteztek a jarmuveket, ez az aksi kapacitas meg felsovezetekkel kombinalva is eppen, hogy csak eleg lett volna.
Biztosan olcsobb mint megvenni, majd leselejtezni az elektromos buszokat. A menetrendet nezve viszonylag atlagos hosszusagu utvonalak vannak es csucsidon kivul 20, csucsidoben 10-15 perces kovetesi idok. A belvarosban nagyon sok busz jar ugyanazon a par utcan, aztan ezek a vonalak szetagaznak es felmasznak a hegyoldalakra a lakoovezetekbe. Alapvetoen egy kisvarosrol van szo, meg a tulparton talalhato Mainz-el egyutt is. Egyebkent ha jol latom meg volt jopar dizeles buszuk is az elektromosak mellett, tehat nem alltak at 100%-ban a visszaallas elott. A troli halozat kiepitese is mehetett volna vonalankent, raadasul lehetseges lett volna a szakaszos atallas, tehat a belvarosban, ahol kozosek az utvonalak, ott felsovezetekes uzemben jaratni oket, majd a vonalak vege fele onjarokent. Igy a belvarosban a tavolsag felen tolthettek volna a buszok. Az egesz lakott resz nincs 20 kilometer atmeroben, tehat egy 30 kilometeres hatotav 50%-os felsovezetekkel mar boven eleg lett volna. (ez nagyon kozel van a cikkben emlitett 50 kilometeres elert hatotavhoz, tehat sok busz maxra toltve eppen hogy kibirt egy kort ket vegallomas kozott) Egyszeruen alulmereteztek a jarmuveket, ez az aksi kapacitas meg felsovezetekkel kombinalva is eppen, hogy csak eleg lett volna.
kvp
2022.06.02 19:16:20
@GyMasa: "Am´gy már nagyon kíváncsi vvagyok, mikor fogja valamelyik idióta sötétzöld követelni, hogy a mezögazdaság is álljon át az akkus üzemre.."
Ez mar folyamatban van. Jonnek ki egymas utan az elektromos munkagepek. Barhol at lehet allni elektromos uzemre, csak sokkal de sokkal dragabb lesz tole minden, de attol meg nem lehetetlen.
@apro_marosan_petergabor: "- A Mo-on forgalomban lévő E-buszok Ikarusz és más hatótávja 300km felett van..."
Ez nem annyira jo pelda, mert amikor az utasokkal teletomott elektromos mini varbusz nem tudott a megallobol felfele elindulni, csak miutan az emberek fele leszallt, az szerintem eleg kellemetlen volt. Azok a buszok is alul vannak meretezve, mind aksi kapacitasban, mind az aksicsomag maximalis aramleadasaban. Ezzel szemben a torok gyartmanyu "tamadas" tipusu dizel busz siman felment tele utasokkal (persze jo nagy fustfelhot hagyva maga utan a becsi kapuig). Van meg mit fejlodni. (meg tipikusan a varba felmeno emelekedokre pont jobb lenne a troli vezetek, mert ott rengeteg energia kell, persze muemlekvedelmi okokbol ez nem opcio) Arrol most nem is beszelek, hogy a kis elektromos buszokban a teli allofutes valamiert olajkalyhas lett.
Ezzel szemben az aksis Solaris trolik nagyon jol bevaltak, pont idealisak Budapestre.
@GyMasa: "És, ezért kellene inkább a mesterséges üzemanyagokat eröltetni..."
Ez pont fejlesztes alatt all, a Spacex ilyen rendszerekkel kiserletezik. Kell nekik, ugyanis a Marson nincs olajkut vagy gaztartaly, ha vissza akarnak jonni, akkor a marsi legkori szendioxidbol es a helyi fagyott vizbol kell valamit (metant, azaz LNG-t) osszehozniuk. Ez ha bejon, akkor a Foldon is megoldana az elektromos energia tarolasanak a problemajat. Ezert en a folyekony metant hasznalo uzemanyagcellas hibrid jaruvekben is eleg nagy lehetoseget latok. (a metant, azaz a szennel megkotott hidrogent sokkal konnyebb tarolni mint a sima hidrogent)
Ez mar folyamatban van. Jonnek ki egymas utan az elektromos munkagepek. Barhol at lehet allni elektromos uzemre, csak sokkal de sokkal dragabb lesz tole minden, de attol meg nem lehetetlen.
@apro_marosan_petergabor: "- A Mo-on forgalomban lévő E-buszok Ikarusz és más hatótávja 300km felett van..."
Ez nem annyira jo pelda, mert amikor az utasokkal teletomott elektromos mini varbusz nem tudott a megallobol felfele elindulni, csak miutan az emberek fele leszallt, az szerintem eleg kellemetlen volt. Azok a buszok is alul vannak meretezve, mind aksi kapacitasban, mind az aksicsomag maximalis aramleadasaban. Ezzel szemben a torok gyartmanyu "tamadas" tipusu dizel busz siman felment tele utasokkal (persze jo nagy fustfelhot hagyva maga utan a becsi kapuig). Van meg mit fejlodni. (meg tipikusan a varba felmeno emelekedokre pont jobb lenne a troli vezetek, mert ott rengeteg energia kell, persze muemlekvedelmi okokbol ez nem opcio) Arrol most nem is beszelek, hogy a kis elektromos buszokban a teli allofutes valamiert olajkalyhas lett.
Ezzel szemben az aksis Solaris trolik nagyon jol bevaltak, pont idealisak Budapestre.
@GyMasa: "És, ezért kellene inkább a mesterséges üzemanyagokat eröltetni..."
Ez pont fejlesztes alatt all, a Spacex ilyen rendszerekkel kiserletezik. Kell nekik, ugyanis a Marson nincs olajkut vagy gaztartaly, ha vissza akarnak jonni, akkor a marsi legkori szendioxidbol es a helyi fagyott vizbol kell valamit (metant, azaz LNG-t) osszehozniuk. Ez ha bejon, akkor a Foldon is megoldana az elektromos energia tarolasanak a problemajat. Ezert en a folyekony metant hasznalo uzemanyagcellas hibrid jaruvekben is eleg nagy lehetoseget latok. (a metant, azaz a szennel megkotott hidrogent sokkal konnyebb tarolni mint a sima hidrogent)
A korábbiakban ismertetett előzmények után került sor az első csoport kifutására Polából, 1918 június nyolcadikán délután. A csoportot Horthy zászlóshajója, a Viribus Unitis vezette, melynek parancsnoka Janko Vukovic de Podkapelski sorhajókapitány volt. A másik csatahajó Horthy korábbi hajója, a…..
kvp
2022.05.29 19:25:52
@gigabursch: "Egyébként csodálom, hogy a MAS-ok a II. VH-ra totál eltűntek a hadszíntérről és nem kerültek továbbfejlesztésre."
Az amerikaiak II. vilaghaborus PT boat-jai is pont ilyenek voltak, bar sok sikert nem ertek el.
en.wikipedia.org/wiki/PT_boat
Jelenleg felhasznalas szempontjabol a legkozelebb a kinai raketahordozo csonakok vannak amiket a tajvani szorosban az amerikai repulogephordozo kotelekek elleni bevetesre epitettek.
en.wikipedia.org/wiki/Type_22_missile_boat
Az amerikaiak II. vilaghaborus PT boat-jai is pont ilyenek voltak, bar sok sikert nem ertek el.
en.wikipedia.org/wiki/PT_boat
Jelenleg felhasznalas szempontjabol a legkozelebb a kinai raketahordozo csonakok vannak amiket a tajvani szorosban az amerikai repulogephordozo kotelekek elleni bevetesre epitettek.
en.wikipedia.org/wiki/Type_22_missile_boat
1920. Egy indiai maharadzsa lánya az általa elejtett leopárddal..
Genova ma fontos vasúti csomópont, a földközi-tengeri város kedvező helyzete miatt számos vasútvonal végállomásává vált. Délről a tenger határolja, kikötője fontos kapu az Adriai tengerre, keletre és nyugatra pedig a Földközi-tengerrel párhuzamos vasútvonalak vezetnek Franciaország és Szlovénia…..
Várkonyi Gábor Autóblog
Az autók konstans súly növekedése komoly környezeti terhelést jelent
2022.05.18 09:45:33
Ez nem újdonság, de olvasva az Emissions Analytics tanulmányát, döbbenetes, hogy mekkora részecsketerhelést szabadítanak ránk az egyre nehezebb autók.Egyre nagyobb hatótávú elektromos autók egyre nagyobb akkumulátorok beépítését teszik szükségessé, amelyek egyre nagyobb tömeget jelentenek, ami egyre…..
Vannak országok Földünkön, melyek akkora méretű gazdaságot működtetnek és annyira sok természeti kinccsel, nyersanyag-forrással rendelkeznek, hogy képesek saját, belső piacukkal is évtizedekig működni (még ha el is vannak zárva a többi országtól). Ilyen ma Kína, Oroszország és az USA is. Közülük…..
Militavia - Katonai repülés és légvédelem
Kijev Szelleme - mítosz kontra realitások
2022.05.07 09:00:00
Előszó
A 2022. február végén kezdődött orosz-ukrán konfliktus során számtalan videó anyag látott napvilágot, amikből le lehet szűrni ilyen-olyan tanulságokat és képességeket, vagy azok hiányát. Viszont ezzel párhuzamosan kőkeményen zajlik a propaganda háború, ahol olyan kijelentések is elhangzottak…..
A tőzsdei mese nem helyettesíti a szolid fundamentumokat. A tervgazdaság pedig nem lehet sikeres, főleg akkor nem, ha szembe megy a vevői akarattal.A Share Now esete, és a legutóbbi Fordos rendezvény, – amiről a Millásreggeliben beszámoltam –, valamint sok sok hazai és külföldi autóipari vezetővel…..
Földünkön körülbelül 13 ezer atomtöltet van jelenleg, mégpedig 9 ország birtokában (90 százalékok az USA és Oroszország tulajdonában). A 9 ország közül csak 4 képes arra, hogy három módon is célba juttassa atomtölteteit (nukleáris triász): ballisztikus rakétákkal (szárazföldről), tengeralattjárókról…..
kvp
2022.05.03 11:47:05
@DEFCON_: A ballisztikusokat meg csak csak le lehet szedni, ha nem mashogy, akkor a Nike-Hercules rendszerhez hasonlo megoldassal, az kitakarit mindent az egrol. A gond ott van, hogy a robotrepulogepek es hiperszonikus raketak a radarok alatt, a felszint kovetve lopakodnak be a celteruletre. Plusz ott van meg a hagyomanyos megoldas, a feliratmentes feher kisteherauto a mindenhol szabadon atjarhato hatarokon at. (pl. az USA teljes mexikoi es kanadai hatara gyakorlatilag nyitva all)
Amennyiben az oroszok atomot hasznalnak Ukrajnaban, konnyen megeshet, hogy az ukranok kapnak par hasonlo meretu toltetet, lopakodo robotrepulogepekre szerelve egy meg nem nevezett nyugati tamogatojuktol azzal, hogy Ukrajnatol keletre oda lovik ki ahova akarjak (nekem Moszkva es Szentpetervar lenne a ket elso tippem). Szoval az oroszok max. akkor hasznalhatnak atomot, ha hajlandoak felaldozni cserebe a sajat nagyvarosaikat is. Plusz a kis feher teherautok ellen ok se vedettek es az ukranok tobbsege egesz jol tud oroszul es majdnem teljesen megkulonboztethetlenek az orosz polgaroktol. Raadasul onnantol Kina is Oroszorszag ellensege lenne, ugyanis ok gazdasagi uton szeretnek megszerezni a fel vilagot es lehetoleg nem szenne egetve egy globalis atomhaboruban.
Amennyiben az oroszok atomot hasznalnak Ukrajnaban, konnyen megeshet, hogy az ukranok kapnak par hasonlo meretu toltetet, lopakodo robotrepulogepekre szerelve egy meg nem nevezett nyugati tamogatojuktol azzal, hogy Ukrajnatol keletre oda lovik ki ahova akarjak (nekem Moszkva es Szentpetervar lenne a ket elso tippem). Szoval az oroszok max. akkor hasznalhatnak atomot, ha hajlandoak felaldozni cserebe a sajat nagyvarosaikat is. Plusz a kis feher teherautok ellen ok se vedettek es az ukranok tobbsege egesz jol tud oroszul es majdnem teljesen megkulonboztethetlenek az orosz polgaroktol. Raadasul onnantol Kina is Oroszorszag ellensege lenne, ugyanis ok gazdasagi uton szeretnek megszerezni a fel vilagot es lehetoleg nem szenne egetve egy globalis atomhaboruban.
Ezen a blogon kiemelten foglalkozom a fenntartható házak témájával. Az Égigérő Építész blogot két éve, kezdtem írni, amikor a Covid-járvány miatt érezhető volt egyfajta kollektív magunkba szállás, ami felcsillantotta a reményt: hátha eljött a pillanat, amikor visszavesszük a gyeplőt. Nos, jelenleg…..
Már 7 éve annak, hogy az oroszok bemutatták 2015-ben a szokásos nagy májusi díszszemléjükön az új csodafegyverüket a T-14 Armata harckocsit. Azóta számtalan lehetőségük lett volna ennek az új típusnak az éles bevetésére például Szíriában és Ukrajnában, ám alig-alig jutottak szerephez. Szíriában…..
kvp
2022.04.17 22:33:12
@cavalry: Nagy tomegben alkalmazva ket problema lenne. Egyreszt az aksik elettartalma, amin egy napelem se sokat segitene. A masik az autonom mukodes, ugyanis nem rakhatnak minden elszort robot moge egy katonat. Egy ilyen helyzetben hogyan tudnak maguktol megkulonboztetni a civileket az ellensegektol? Jelen technologiai szinten meg a sajat alakulatokat sem tudnak szetvalasztani az ellensegtol.
A dronokban tobb lehetoseg van. Egyreszt csak akkor inditjak oket amikor kellenek, masreszt igy maradhat az emberi iranyitas. Harmadreszt felulrol tamadhatnak, ahol gyengebb a pancelzat. Pl. az armatakon szinte semmi sincs a torony tetejen. A tomegcsokkenest pont azzal ertek el, hogy kvazi egy lynx pancelzata van a jarmuvon es csak az utaster es az eleje vedett. Szoval az armata gyors, de maga a jarmu relativ puha a nyugati pancelelharito raketakkal szemben.
Apropo dron, napokban neztem a lengyelek es az oroszok fejleszteseit. A lengyel az kb. a switchblade tudasa, csak kezzel kell felszerelni a szarnyait, nem csobol indul. Az orosz kalasnyikov fele fejlesztesrol pedig tobb robbantott fotot (szo szerint) talaltam a neten, aliexpresszes kinai alkatreszekbol vannak. A fotok alapjan akar itthon is lehetne oket tomeggyartani, persze ugyancsak kinai alkatreszekbol, mert felvezeto es litiumion akkumulator iparunk nekunk sincs. (csak a ketlepcsos amerikai robbanofejet nem lehet a netrol megrendelni, de az a fotok alapjan az oroszoknak sincs)
A dronokban tobb lehetoseg van. Egyreszt csak akkor inditjak oket amikor kellenek, masreszt igy maradhat az emberi iranyitas. Harmadreszt felulrol tamadhatnak, ahol gyengebb a pancelzat. Pl. az armatakon szinte semmi sincs a torony tetejen. A tomegcsokkenest pont azzal ertek el, hogy kvazi egy lynx pancelzata van a jarmuvon es csak az utaster es az eleje vedett. Szoval az armata gyors, de maga a jarmu relativ puha a nyugati pancelelharito raketakkal szemben.
Apropo dron, napokban neztem a lengyelek es az oroszok fejleszteseit. A lengyel az kb. a switchblade tudasa, csak kezzel kell felszerelni a szarnyait, nem csobol indul. Az orosz kalasnyikov fele fejlesztesrol pedig tobb robbantott fotot (szo szerint) talaltam a neten, aliexpresszes kinai alkatreszekbol vannak. A fotok alapjan akar itthon is lehetne oket tomeggyartani, persze ugyancsak kinai alkatreszekbol, mert felvezeto es litiumion akkumulator iparunk nekunk sincs. (csak a ketlepcsos amerikai robbanofejet nem lehet a netrol megrendelni, de az a fotok alapjan az oroszoknak sincs)
kvp
2022.04.19 16:02:21
@cavalry: "A műholdas nagy felbontású képekkel sok mindent meg lehet oldani, sokféle alkalmazás van már, elképesztő dolgokat tudnak. Pld. megszámolják a nagy erdő összes fáit, akár egyenként is meghatározza a GPS kódját stb. Leszól a kis önjáró akna robotnak hogy akció van erre a GPS kódra, támadjon rá, és nyilvántart belőlük 5000-t ha kell"
Ez mukodik amikor a gyomok az ellenseg es traktorokat kell iranyitani. Haboru eseten az elso ami kiesik az a GPS, mert konnyen zavarhato. A masodik pedig a muhold, mert egyreszt nekunk nincs sajat csak a MASAT-ok, masreszt mi van akkor ha ejjel vagy felhos-kodos idoben kell tajekozodni, aktiv radar zavaras mellett? Ezert mondtam azt, hogy az idealis robotot (dront) csak a tamadas elott par perccel inditjak. Es nem art ha van beloluk vezetekiranyitasu valtozat is, mert azt biztos nem zavarjak meg.
A torvenyi szabalyozasrol csak annyit, hogy Magyarorszagon jelenleg barmilyen az operatorhoz kepest latohataron tul mozgo legijarmu katonai besorolasu, tehat legalisan civil celokra nem hasznalhatoak. Viszont honvedelem eseten a magyar hadseregnek a civil dron torvenyeket ertelemszeruen nem kell betartania. Egyebkent robbanoeroben a minel nagyobb annal jobb a cel, mivel elsosorban a tankok, az onjaro lovegek es a katonai ellato konvojok kiiktatasa lenne a cel, amihez tobbnyire kell a ketlepcsos tankelharito robbanofej.
Ez mukodik amikor a gyomok az ellenseg es traktorokat kell iranyitani. Haboru eseten az elso ami kiesik az a GPS, mert konnyen zavarhato. A masodik pedig a muhold, mert egyreszt nekunk nincs sajat csak a MASAT-ok, masreszt mi van akkor ha ejjel vagy felhos-kodos idoben kell tajekozodni, aktiv radar zavaras mellett? Ezert mondtam azt, hogy az idealis robotot (dront) csak a tamadas elott par perccel inditjak. Es nem art ha van beloluk vezetekiranyitasu valtozat is, mert azt biztos nem zavarjak meg.
A torvenyi szabalyozasrol csak annyit, hogy Magyarorszagon jelenleg barmilyen az operatorhoz kepest latohataron tul mozgo legijarmu katonai besorolasu, tehat legalisan civil celokra nem hasznalhatoak. Viszont honvedelem eseten a magyar hadseregnek a civil dron torvenyeket ertelemszeruen nem kell betartania. Egyebkent robbanoeroben a minel nagyobb annal jobb a cel, mivel elsosorban a tankok, az onjaro lovegek es a katonai ellato konvojok kiiktatasa lenne a cel, amihez tobbnyire kell a ketlepcsos tankelharito robbanofej.
kvp
2022.04.20 09:12:38
@cavalry: "Na jó megadom magam, :) vigyen a robot egy Javelint és 100 vagy 1000 méterről lője ki, de ez drágább. megoldás. Előbb utóbb ez lesz."
Ilyen mar van, izraeli-amerikai fejlesztes es tenyleg mukodik. Nagy elonye, hogy sokkal kevesebb robot kell, igy jut hozzajuk eleg emberi operator.
"A drónt nekem nem kell felemelnem 2 méternél jobban, azt észre sem veszik szerintem (digitális műszereket akarok leolvasni GPS kódjuk alapján megközelítve őket program szerint). A műszer fillérekbe kerül, ha rá kell rakni egy ipari mobilt vagy rádiót az már drága mert rengeteg kell. Majd módosítják a törvényt, mert ez érdek."
Vagy egy UGV kellene oda, tehat foldon gurulo robot, hosszu kar vegen ulo mozgathato kameraval vagy a radiot kell kivaltani valami olcsobbal. En szemely szerint IrDa-t raktnek a szenzorokra, tehat sima tsop1738-as vagy utodjai altal kezelt 38 kHz-es infras kapcsolatot. (half duplex soros kapcsolat, 1200-9600 baud, checksum-ozott parancsok) Ezt a rendszert hasznaljak az infras tv taviranyitok es a lego regebbi infras taviranyitoi es robotjai. Megfelelo cimzes es csomagformatum mellett tobb millio egyedileg cimezheto szenzor is lehet egy helyen. Hatalmas elonye a megoldasnak, hogy csakugy mint egy tv taviranyito, nagyon keveset fogyaszt. Hatranya, hogy kozvetlen ralatas mellett is max. 10-12 meterre visz, de ha jol ertem az eleg lenne a talajrol felnezve. (ha nincs kozvetlen ralatas, akkor indirektben, mas feluletekrol visszapattanva kb. 4-5-ot tud)
Ha mindenkeppen radio, mert megkozelithetetlen a talaj, akkor pedig BTLE egy kis esp32-esen. Nagyon olcso es nyilt terepen, csokkentett adatrataval akar fel kilometert is atvisz, egy p2p mesh network pedig akarmekkora lehet, csak nehany atjatszot kell lerakni a lancba. Bar tobbet fogyaszt mint az infras, de kb. 1400 forint a mikrovezerlos modul a beepitett antennaval egyutt, csak tapot kell adni neki. Hatalmas elonye, hogy a szenzor kezeleset is elvegzi, tehat eleg 1 vezerlo. Plusz ha nem folyamatos a kapcsolat, csak neha olvassak le, akkor ez is eleg sokaig birja egy toltessel, joval tovabb mint egy ipari gsm modem eseten. Dronokhoz keves, mert nagyobb tavolsagra csak qcif felbontasu kepet tudna stream-elni, de egy szenzor leolvasasahoz boven eleg.
Ilyen mar van, izraeli-amerikai fejlesztes es tenyleg mukodik. Nagy elonye, hogy sokkal kevesebb robot kell, igy jut hozzajuk eleg emberi operator.
"A drónt nekem nem kell felemelnem 2 méternél jobban, azt észre sem veszik szerintem (digitális műszereket akarok leolvasni GPS kódjuk alapján megközelítve őket program szerint). A műszer fillérekbe kerül, ha rá kell rakni egy ipari mobilt vagy rádiót az már drága mert rengeteg kell. Majd módosítják a törvényt, mert ez érdek."
Vagy egy UGV kellene oda, tehat foldon gurulo robot, hosszu kar vegen ulo mozgathato kameraval vagy a radiot kell kivaltani valami olcsobbal. En szemely szerint IrDa-t raktnek a szenzorokra, tehat sima tsop1738-as vagy utodjai altal kezelt 38 kHz-es infras kapcsolatot. (half duplex soros kapcsolat, 1200-9600 baud, checksum-ozott parancsok) Ezt a rendszert hasznaljak az infras tv taviranyitok es a lego regebbi infras taviranyitoi es robotjai. Megfelelo cimzes es csomagformatum mellett tobb millio egyedileg cimezheto szenzor is lehet egy helyen. Hatalmas elonye a megoldasnak, hogy csakugy mint egy tv taviranyito, nagyon keveset fogyaszt. Hatranya, hogy kozvetlen ralatas mellett is max. 10-12 meterre visz, de ha jol ertem az eleg lenne a talajrol felnezve. (ha nincs kozvetlen ralatas, akkor indirektben, mas feluletekrol visszapattanva kb. 4-5-ot tud)
Ha mindenkeppen radio, mert megkozelithetetlen a talaj, akkor pedig BTLE egy kis esp32-esen. Nagyon olcso es nyilt terepen, csokkentett adatrataval akar fel kilometert is atvisz, egy p2p mesh network pedig akarmekkora lehet, csak nehany atjatszot kell lerakni a lancba. Bar tobbet fogyaszt mint az infras, de kb. 1400 forint a mikrovezerlos modul a beepitett antennaval egyutt, csak tapot kell adni neki. Hatalmas elonye, hogy a szenzor kezeleset is elvegzi, tehat eleg 1 vezerlo. Plusz ha nem folyamatos a kapcsolat, csak neha olvassak le, akkor ez is eleg sokaig birja egy toltessel, joval tovabb mint egy ipari gsm modem eseten. Dronokhoz keves, mert nagyobb tavolsagra csak qcif felbontasu kepet tudna stream-elni, de egy szenzor leolvasasahoz boven eleg.
Vendégszerzőnk ezúttal a 2-es metró elveszett vágányainak és a Puskás Ferenc stadion metrómegállót övező városi legendáknak eredt nyomába...
kvp
2022.04.19 15:48:38
@Cpt. Flint: A sinkoronaszint itt arrol szol, hogy a futohazi vaganyok es a tervezett hev kihuzo es a megepult bekotovaganyai mas magassagban vannak. Tehat ha a futohazhoz akartak volna kimenni, akkor mas meredeksegu rampat kellett volna epiteni, mert a vonatok nem tudnak lepcsozni. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Stadionok allomas a -2 szinten van, a keleti ferditokorongja a -1-en, mig a metroalagut az allomas utan meredeken megy le a Keleti melysegebe, mig a keresztezes es a hozza meg nem epult kihuzo marad nagyjabol szintben a -2-on.
A metro-hev problemara tobb megoldas is letezne. A trivialis a metro meghagyasa az Orsig es a hev atalakitasa sbahn-na, a Keletibe bekotve, keregvasutkent lesullyesztve az Ors elott. A Puskas stadionnal fel lehetne hasznalni a metro meglevo allomasat atszallasra. Tovabbi optimalizalas lenne a metro vegallomasat athelyezni a keregvasut szintu hev ala az Orson es a Pillango utcanal, ekkor vegig alagutba kerulne. Ez megoldhato lenne cut and cover technikaval, ketszintes alaguttal, a mostani felszini hev bekotovagany helyen (alatt).
A fent is emlitett alternativa a metro kivitele legalabb Cinkotaig es a hev visszavagasa lenne ugyaneddig. Ekkor is erdemes lenne a stadionoktol keregben vinni az Orsig, onnan fedetlen bevagasban (becsi mintara) Matyasfold, repuloterig, majd onnan rampan felvinni a mostani hev magassagba (a toltesre), mivel onnantol Cinkotaig mar nincs felszini keresztezodes. Cinkotan pedig szemben allo peronos atszallas lenne, eltero sinkorona szintekkel. Ez lehetove tenne a vonal kesobbi tovabbepiteset ha szukseg lesz ra es csak egy dupla hosszu szigetperont kell epiteni kozepre, mindket vonalnak. Ez a megoldas minimalis foldmunkaval jarna es az allomasok kiepitesenek koltsege is minimalizalhato lenne, plusz teruletigenye sincs, mert az osszes uj kereg alagut felett jelenleg is hasznalaton kivuli hev sinek vannak.
En szemely szerint az elsot tartanam jonak, egy gyors nagyvasuti sbahn rendszer a keletiig jobb lenne a hevvel kozlekedoknek mint a hev-metro atszallas az Orson vagy Cinkotan. Egy optimalizalast meg azert el tudnek kepzelni, hogy a hev vaganyokat keregvasutkent behozzak a regi vegallomasig, azaz a mostani troli vegallomas ala, egyik kijarattal a 2-es metro troli vegallomas feloli lejarata melle, a masikkal pedig az Arena feloli zebrahoz. Ekkor a 4-es metro is kozel lenne, a 2-esre meg at lehetne szallni a stadionoknal. Ekkor a metrohoz egyaltalan nem kellene nyulni, csak a hevet levinni keregalagutba vagy bevagasba az Ors elott es bekotni a stadionokon at. Itt a metro a ket kozepso vaganyon haladna egyenesen, mig a hev eszakkelet felol menne at a metro folott, majd delnyugat fele tavozna a regi rampakat hasznalva a Keleti fele. Ez megfelel az eredeti terveknek, csak a felszint alatt megtoldva a hev palyat a keletiig.
A metro-hev problemara tobb megoldas is letezne. A trivialis a metro meghagyasa az Orsig es a hev atalakitasa sbahn-na, a Keletibe bekotve, keregvasutkent lesullyesztve az Ors elott. A Puskas stadionnal fel lehetne hasznalni a metro meglevo allomasat atszallasra. Tovabbi optimalizalas lenne a metro vegallomasat athelyezni a keregvasut szintu hev ala az Orson es a Pillango utcanal, ekkor vegig alagutba kerulne. Ez megoldhato lenne cut and cover technikaval, ketszintes alaguttal, a mostani felszini hev bekotovagany helyen (alatt).
A fent is emlitett alternativa a metro kivitele legalabb Cinkotaig es a hev visszavagasa lenne ugyaneddig. Ekkor is erdemes lenne a stadionoktol keregben vinni az Orsig, onnan fedetlen bevagasban (becsi mintara) Matyasfold, repuloterig, majd onnan rampan felvinni a mostani hev magassagba (a toltesre), mivel onnantol Cinkotaig mar nincs felszini keresztezodes. Cinkotan pedig szemben allo peronos atszallas lenne, eltero sinkorona szintekkel. Ez lehetove tenne a vonal kesobbi tovabbepiteset ha szukseg lesz ra es csak egy dupla hosszu szigetperont kell epiteni kozepre, mindket vonalnak. Ez a megoldas minimalis foldmunkaval jarna es az allomasok kiepitesenek koltsege is minimalizalhato lenne, plusz teruletigenye sincs, mert az osszes uj kereg alagut felett jelenleg is hasznalaton kivuli hev sinek vannak.
En szemely szerint az elsot tartanam jonak, egy gyors nagyvasuti sbahn rendszer a keletiig jobb lenne a hevvel kozlekedoknek mint a hev-metro atszallas az Orson vagy Cinkotan. Egy optimalizalast meg azert el tudnek kepzelni, hogy a hev vaganyokat keregvasutkent behozzak a regi vegallomasig, azaz a mostani troli vegallomas ala, egyik kijarattal a 2-es metro troli vegallomas feloli lejarata melle, a masikkal pedig az Arena feloli zebrahoz. Ekkor a 4-es metro is kozel lenne, a 2-esre meg at lehetne szallni a stadionoknal. Ekkor a metrohoz egyaltalan nem kellene nyulni, csak a hevet levinni keregalagutba vagy bevagasba az Ors elott es bekotni a stadionokon at. Itt a metro a ket kozepso vaganyon haladna egyenesen, mig a hev eszakkelet felol menne at a metro folott, majd delnyugat fele tavozna a regi rampakat hasznalva a Keleti fele. Ez megfelel az eredeti terveknek, csak a felszint alatt megtoldva a hev palyat a keletiig.
Az idén februárban Ukrajna ellen megindult orosz katonai támadás komoly változást hozott a Putyin képviselte agressziótól régóta tartó Észak-európai országokban. A balti államok még erősebb NATO támogatást kértek, miközben végleg leváltak az orosz energia-ellátásról, a finnek és svédek pedig…..
kvp
2022.04.16 15:22:57
@Argus_: "A ruszkik is fognak kisebb taktikai atombombát bevetni tehetetlenségükben Ukrajna ellen."
Nem valoszinu, mivel a NATO nem ismeri a kis es nagy atombomba kozti kulonbseget. Ha a sugarzas eleri barmelyik NATO tagorszagot, az az 5-os cikkely szerinti tamadasnak minosul.
Plusz onnantol az ukranok is kaphatnak "ismeretlen forrasbol" (= USA) sajat "kisebb" atomtolteteket, felteve, hogy csak a onvedelembol vetik be. Azaz az ukranokat ismerve Moszkva es Szentpetervar kapja az elso kettot. Persze szigoruan csak kis meretu, "harcteri" tolteketeket, amilyeneket Hiroshima es Nagaszaki is kapott. Es ezeket kellene utanna valasz nelkul hagyniuk, ha nem akarnak a NATO-val szembe kerulni.
Tehat a legkissebb atomfegyver bevetese is egyenlo a teljes nuklearis haboruval.
A legdurvabb eset amit jelenleg el tudok kepzelni az az, hogy Kalinyingradot es a lengyel hatart telenyomjak atomraketakkal, amire valaszul a NATO epit egy Szentpetervarrol is szabad szemmel lathato bazist a finn hatarra. Kb. azzal a felkialtassal, hogy ha nem lovunk ki semmit, akkor is fel tudunk robbantani titeket. A NATO-nak vannak nagyobb robbanoereju toltetei, mint amekkora tavolsag a hatar es Szentpetervar kozott van.
Plusz meg ugyebar ott vannak az orosz urbe telepitheto orbitalis nuklearis fegyverek. (ami igazabol Kinanak es az amerikaiaknak is van, csak elvileg nem telepitettek oket) Erre valaszul marad a NATO szamara a japan gyartasu hiperszonikus elfogoraketak telepitese, amibol egyebkent mar raktak 1-1 amerikai uteget Romaniaba es Lengyelorszagba. Ezek nuklearis toltettel is szerelhetoek, tehat mind vedelmi, mind tamado feladatra alkalmasak. Raadasul akar Olaszorszagbol is el lehet veluk loni Moszkvaig, szoval meg a hatarra sem kell rakni es az egesz orosz foderacio lefedheto veluk. Plusz egeszen a robbanasig nem derul ki, hogy legvedelmi elfogo toltet vagy atom volt-e rajtuk.
Szerintem Oroszorszag jobban jarna, ha visszavonulna es kiegyezne egy dontetlenben a NATO, az EU, az USA es a globalista nagytokesek kombinalt erejevel szemben.
Nem valoszinu, mivel a NATO nem ismeri a kis es nagy atombomba kozti kulonbseget. Ha a sugarzas eleri barmelyik NATO tagorszagot, az az 5-os cikkely szerinti tamadasnak minosul.
Plusz onnantol az ukranok is kaphatnak "ismeretlen forrasbol" (= USA) sajat "kisebb" atomtolteteket, felteve, hogy csak a onvedelembol vetik be. Azaz az ukranokat ismerve Moszkva es Szentpetervar kapja az elso kettot. Persze szigoruan csak kis meretu, "harcteri" tolteketeket, amilyeneket Hiroshima es Nagaszaki is kapott. Es ezeket kellene utanna valasz nelkul hagyniuk, ha nem akarnak a NATO-val szembe kerulni.
Tehat a legkissebb atomfegyver bevetese is egyenlo a teljes nuklearis haboruval.
A legdurvabb eset amit jelenleg el tudok kepzelni az az, hogy Kalinyingradot es a lengyel hatart telenyomjak atomraketakkal, amire valaszul a NATO epit egy Szentpetervarrol is szabad szemmel lathato bazist a finn hatarra. Kb. azzal a felkialtassal, hogy ha nem lovunk ki semmit, akkor is fel tudunk robbantani titeket. A NATO-nak vannak nagyobb robbanoereju toltetei, mint amekkora tavolsag a hatar es Szentpetervar kozott van.
Plusz meg ugyebar ott vannak az orosz urbe telepitheto orbitalis nuklearis fegyverek. (ami igazabol Kinanak es az amerikaiaknak is van, csak elvileg nem telepitettek oket) Erre valaszul marad a NATO szamara a japan gyartasu hiperszonikus elfogoraketak telepitese, amibol egyebkent mar raktak 1-1 amerikai uteget Romaniaba es Lengyelorszagba. Ezek nuklearis toltettel is szerelhetoek, tehat mind vedelmi, mind tamado feladatra alkalmasak. Raadasul akar Olaszorszagbol is el lehet veluk loni Moszkvaig, szoval meg a hatarra sem kell rakni es az egesz orosz foderacio lefedheto veluk. Plusz egeszen a robbanasig nem derul ki, hogy legvedelmi elfogo toltet vagy atom volt-e rajtuk.
Szerintem Oroszorszag jobban jarna, ha visszavonulna es kiegyezne egy dontetlenben a NATO, az EU, az USA es a globalista nagytokesek kombinalt erejevel szemben.
Várkonyi Gábor Autóblog
Egyre kevesebb ember kiváltsága lehet Európában a magántulajdonon alapuló autózás az évtized végére
2022.04.07 13:44:45
Néhány éve még megmosolyogtak, amikor erről írtam, mostanra ki merik mondani a nagyobb gyártók is azt, ami a nyilvánvalóvá kezd válni az autóipar transzformációja kapcsán: messze az inflációt meghaladó szinten drágulnak az új autók, és ez a folyamat gyorsuló tendenciát mutat. A modellpaletták…..
kvp
2022.04.11 13:35:46
@sure_shot: sdgs.un.org/2030agenda
Jo sok anyag van fent, plusz linkek az egyes tagorszagok stragegiaira (az EU is kozte van). Egyebkent a celok szepek, csak az eleresuk kituzott modja nem tul humanus, van ahol kifejezetten emberiseg ellenes. Persze mi a fontosabb, a bolygo megorzese a nagytokesek es orokoseik szamara vagy az emberiseg jolete?
Jo sok anyag van fent, plusz linkek az egyes tagorszagok stragegiaira (az EU is kozte van). Egyebkent a celok szepek, csak az eleresuk kituzott modja nem tul humanus, van ahol kifejezetten emberiseg ellenes. Persze mi a fontosabb, a bolygo megorzese a nagytokesek es orokoseik szamara vagy az emberiseg jolete?
kvp
2022.04.12 12:35:51
@eßemfaßom meg áll: "Ez mindenkinek nagyon jó aki a vonat állomások közelében lakik és a Nyugatinál dolgozik."
Pont ez lenne a strategia. Hogy mindenki ott lakjon ahol dolgozik es ne kelljen utaznia. Ha ez ugy oldhato meg, hogy a mostani kertvarosokbol es falvakbol lako felhokarcolokba mozgatjak az embereket, akkor ugy fogjak megoldani. Ez foloslegesse tenne meg a tomegkozlekedest is a helyi keruleten kivulre es lehetove tenne a falvak elbontasat, visszaadva a mezogazdasagi teruleteket a termeszetnek, mivel az ipari elelmiszertermeles eseten nincs igazan szukseg a szabadfoldi mezogazdasagra, de ahol igen, ott a nagy cegek automatizalt rendszerei a leghatekonyabbak. (a modern falu vizioja az ensz szerint par magashaz egy gepallomas es egy csomagolouzem mellett) Lasd a varosok 2030 es 2050-es strategiakat. Jelenleg is szamos kutatas zajlik a temaban mind Kinaban, mind Japanban es Kanadaban.
"A li-ion aksi elmélete 50 éves, 30 éve bolti termék. ezen sokat nem tudnak faragni, a kémia határát feszegetik. Más ténylegesen működö meg nincs."
Vasoxid aksik natriumos elektrolittal. Mar Edison is gyartott ilyeneket, de a mai technologiaval szen nanopcsovekkel akar fele olyan hatekonyra meg lehet csinalni oket mint a mai litiumosakat. Igy 300 helyett ugyan csak 150 kilometert menne el az auto ugyanakkora aksi tomeggel, de 3 millio helyett csak 300 ezer forintba kerulne az aksicsomag, tehat ar ertek aranyban sokkal jobb es vas, sosviz es elemi szen is boven akad szinte mindenutt a bolygon. Plusz statikus energiatarolasra is hatekonyabb mint a litiumos aksik es ott a tomeg es a meret sem szamit.
Pont ez lenne a strategia. Hogy mindenki ott lakjon ahol dolgozik es ne kelljen utaznia. Ha ez ugy oldhato meg, hogy a mostani kertvarosokbol es falvakbol lako felhokarcolokba mozgatjak az embereket, akkor ugy fogjak megoldani. Ez foloslegesse tenne meg a tomegkozlekedest is a helyi keruleten kivulre es lehetove tenne a falvak elbontasat, visszaadva a mezogazdasagi teruleteket a termeszetnek, mivel az ipari elelmiszertermeles eseten nincs igazan szukseg a szabadfoldi mezogazdasagra, de ahol igen, ott a nagy cegek automatizalt rendszerei a leghatekonyabbak. (a modern falu vizioja az ensz szerint par magashaz egy gepallomas es egy csomagolouzem mellett) Lasd a varosok 2030 es 2050-es strategiakat. Jelenleg is szamos kutatas zajlik a temaban mind Kinaban, mind Japanban es Kanadaban.
"A li-ion aksi elmélete 50 éves, 30 éve bolti termék. ezen sokat nem tudnak faragni, a kémia határát feszegetik. Más ténylegesen működö meg nincs."
Vasoxid aksik natriumos elektrolittal. Mar Edison is gyartott ilyeneket, de a mai technologiaval szen nanopcsovekkel akar fele olyan hatekonyra meg lehet csinalni oket mint a mai litiumosakat. Igy 300 helyett ugyan csak 150 kilometert menne el az auto ugyanakkora aksi tomeggel, de 3 millio helyett csak 300 ezer forintba kerulne az aksicsomag, tehat ar ertek aranyban sokkal jobb es vas, sosviz es elemi szen is boven akad szinte mindenutt a bolygon. Plusz statikus energiatarolasra is hatekonyabb mint a litiumos aksik es ott a tomeg es a meret sem szamit.
kvp
2022.04.15 21:46:08
@gigabursch: "
Akkor hol lakjon a fél építőipar?
Az állatorvos
Az erdőmérnök
A repülőgép pilóta (mezőgazdasági, csak hogy egyszerűbb legyen)"
Ahol dolgozik. A mezogazdasagi allatorvos es a mezogazdasagi pilota ertelemszeruen a mezogazdasagi telephely torony lakohazaban, az alattelep, a feldolgozouzem es a gepallomas mellett, az iskola, az orvosirendelo es a boltok folott, azaz a cege altal biztositott szolgalati lakasban. Az embereknek persze nem feltetlen tetszene, de a szovjetek es a japanok is epitettek ilyen lako gyartelepeket es Kinaban ujabban nagyon gyakoriak. Az egyik legismertebb korai pelda: en.wikipedia.org/wiki/Hashima_Island
es egy amerikai valtozat: en.wikipedia.org/wiki/Begich_Towers
@eßemfaßom meg áll: "Szóval a cél az élhetetlen kaptár?"
Igen, pontosan. Egyfajta eger utopia megteremtese a Fold osszes lakoja szamara. (kiveve a gazdagokat) en.wikipedia.org/wiki/Behavioral_sink sdgs.un.org/2030agenda
"és mégsem ezt a 100+ éves szuperkiforrott technológiát teszik a folxvágonba."
Egyelore nem. A fo oka az, hogy kevesbe hatekony mint a litium, ezert amig van eleg olcso litium, addig megeri a jobbat valasztani. Raadasul a szen nanocsoves elektrodak elettartalmat meg nem igazan ismerjuk. Az alap kemia regi, de a hatekonysagat a nagy elektroda felulet adja, amit 100 eve meg nem tudtak eloallitani. Statikus tarolonak (csucseromuvek helyett) viszont pont jo. en.wikipedia.org/wiki/Metal%E2%80%93air_electrochemical_cell
Akkor hol lakjon a fél építőipar?
Az állatorvos
Az erdőmérnök
A repülőgép pilóta (mezőgazdasági, csak hogy egyszerűbb legyen)"
Ahol dolgozik. A mezogazdasagi allatorvos es a mezogazdasagi pilota ertelemszeruen a mezogazdasagi telephely torony lakohazaban, az alattelep, a feldolgozouzem es a gepallomas mellett, az iskola, az orvosirendelo es a boltok folott, azaz a cege altal biztositott szolgalati lakasban. Az embereknek persze nem feltetlen tetszene, de a szovjetek es a japanok is epitettek ilyen lako gyartelepeket es Kinaban ujabban nagyon gyakoriak. Az egyik legismertebb korai pelda: en.wikipedia.org/wiki/Hashima_Island
es egy amerikai valtozat: en.wikipedia.org/wiki/Begich_Towers
@eßemfaßom meg áll: "Szóval a cél az élhetetlen kaptár?"
Igen, pontosan. Egyfajta eger utopia megteremtese a Fold osszes lakoja szamara. (kiveve a gazdagokat) en.wikipedia.org/wiki/Behavioral_sink sdgs.un.org/2030agenda
"és mégsem ezt a 100+ éves szuperkiforrott technológiát teszik a folxvágonba."
Egyelore nem. A fo oka az, hogy kevesbe hatekony mint a litium, ezert amig van eleg olcso litium, addig megeri a jobbat valasztani. Raadasul a szen nanocsoves elektrodak elettartalmat meg nem igazan ismerjuk. Az alap kemia regi, de a hatekonysagat a nagy elektroda felulet adja, amit 100 eve meg nem tudtak eloallitani. Statikus tarolonak (csucseromuvek helyett) viszont pont jo. en.wikipedia.org/wiki/Metal%E2%80%93air_electrochemical_cell
1884. I. Vilmos császár a Reichstag alapkőletételén, Berlinben..
kvp
2022.04.11 17:13:01
@Gazz: A ket lany a tobbseggel egyutt a kozeli strandrol ment be megnezni es egyebkent pont miattuk keszult ez a foto meg a ket parja is. Nev szerint Betty es Rosella Nelson van a kepeken es akkoriban a kornyeken eleg hiresek voltak, de mindenhol csak annyit irnak szakmakent, hogy "entertainers", ami nagyjabol barmi lehet. Forditsuk akkor ezt magyarosan celeb-nek. Akkor es ott ismertek oket, a google viszont eleg tanacstalan. Itt van a ket masik kep is, latszik, hogy uveg mogott altak: murderpedia.org/male.D/d/dillinger-john-photos-5.htm
A japan hadsereg fotojat egyertelmuen elszinezte az MI, de hat nem mindig sikerulhet. A regi egyenruhakat egyebkent a korabeli amerikai egyenruhakrol masoltak, az uj pedig a mara klasszikusnak szamito, amit a masodik vilaghaboruig megtartottak.
A tozsdes kep egyertelmuen beallitott, de igy legalabb latszik mennyire dramai volt az osszeomlas es ez igy jobban atment az olvasoknak a korabeli lapokban.
A japan hadsereg fotojat egyertelmuen elszinezte az MI, de hat nem mindig sikerulhet. A regi egyenruhakat egyebkent a korabeli amerikai egyenruhakrol masoltak, az uj pedig a mara klasszikusnak szamito, amit a masodik vilaghaboruig megtartottak.
A tozsdes kep egyertelmuen beallitott, de igy legalabb latszik mennyire dramai volt az osszeomlas es ez igy jobban atment az olvasoknak a korabeli lapokban.
Amióta bioetanol van az üzemanyagban körülbelül ezerszer elmondtam, hogy nem lesz ám ez így jó, hogy az a rózsaszín köd, amit el akarnak adni valóságként nekem valahogy gyanúsnak tűnik. Vagyis gyanús a csodákat, egész biztos nem okés.
A folyamat részint összetett, más szempontból viszont egyszerű.…..
kvp
2022.04.07 20:45:30
@molnibalage: Egyebkent kelloen nagy mennyisegu nuklearis energiaval mar lehetne eloallitani szendioxid semleges metant (kvazi szintetikus foldgazt, viz es legkori szendioxid kell hozza) es akkor nagyjagbol meg is van oldva a vegyipar es a kozlekedes energiaigenye. A futest pedig mindenutt at lehet allitani hoszivattyusra vagy ha az tul draga vagy bonyolult es van eleg aram, akkor sima rezisztiv futesre. Plusz a szintetikus metan jo lenne a jelenlegi gazturbinas kombinalt futo es villamos eromuvekhez is, mint csucs kapacitas. (mivel jol tarolhato es jol szallithato)
Itthon igazabol ehhez semmi mast nem kell csinalni, csak a jelenlegi 40%-rol 180-200%-ra novelni a nuklearis energiaval megtermelt villamosenergia mennyiseget. Tehat Paks 2 es 3 kell es onnantol akar ki is valthatjuk az import gazt es a koolajat. Amikor kevesebb aram kellene, akkor leszabalyzas helyett termelnek a tarozokba a metant az atomeromuvek, ezzel akar a csucseromuvek is kivalthatoak.
Itthon igazabol ehhez semmi mast nem kell csinalni, csak a jelenlegi 40%-rol 180-200%-ra novelni a nuklearis energiaval megtermelt villamosenergia mennyiseget. Tehat Paks 2 es 3 kell es onnantol akar ki is valthatjuk az import gazt es a koolajat. Amikor kevesebb aram kellene, akkor leszabalyzas helyett termelnek a tarozokba a metant az atomeromuvek, ezzel akar a csucseromuvek is kivalthatoak.
kvp
2022.04.11 13:51:35
@molnibalage: "Mindenhol hőszivattyúsra? Egy Bp-i 200+ lakásos társasház egy 100x100 méteres teleknél oszt hogyan...?"
Erre igazabol ket technikai megoldas van. Mivel a foldbe nem telepitheto semmi, mert a telken rajta all a haz, ezert vagy kozponti hutes-futes kepes legkondicionalas kerul a tetore ha az elbirja vagy minden ablakhoz egy-egy lakas vagy szoba ellatasara alkalmas kisebb egyseg, Japanban es Hong Kong-ban ez utobbi a nepszeru. Ezek a legkort hasznaljak es -14 fokig eleg jo a hatekonysaguk, idealis esetben akar 2x jobb mint a sima rezisztiv (hosugarzos) futese. -14 fok alatt viszont marad a rezisztiv seged futes a belteri egysegekbe. Ha egy haz nem birja el a rendszerek sulyat vagy elektromos terheleset akkor vagy felujitjak vagy lakhatatlanna valik. Tavfutesi rendszerek eseten jobb a helyzet, ott a futomunel kell elhelyezeni a hoszivattyut, ezt az atallast a lakok varhatoan meg se erzik. Jelenleg ez a hivatalos EU-s direktiva. A tervek szerint azon lakasok eseten ahol a tulajdonos vagy a lakokozosseg nem tudja fizetni az atallast, felmerulhet a public private partnership lehetosege, tehat a tulajdonosok eladjak a lakasukat a felujitast finanszirozo cegnek vagy az allamnak es utanna visszaberlik vagy ha nem eri meg felujitani az epuletet, akkor kapnak egy hasonlo uj lakast egy uj epitesu modern berhazban.
Erre igazabol ket technikai megoldas van. Mivel a foldbe nem telepitheto semmi, mert a telken rajta all a haz, ezert vagy kozponti hutes-futes kepes legkondicionalas kerul a tetore ha az elbirja vagy minden ablakhoz egy-egy lakas vagy szoba ellatasara alkalmas kisebb egyseg, Japanban es Hong Kong-ban ez utobbi a nepszeru. Ezek a legkort hasznaljak es -14 fokig eleg jo a hatekonysaguk, idealis esetben akar 2x jobb mint a sima rezisztiv (hosugarzos) futese. -14 fok alatt viszont marad a rezisztiv seged futes a belteri egysegekbe. Ha egy haz nem birja el a rendszerek sulyat vagy elektromos terheleset akkor vagy felujitjak vagy lakhatatlanna valik. Tavfutesi rendszerek eseten jobb a helyzet, ott a futomunel kell elhelyezeni a hoszivattyut, ezt az atallast a lakok varhatoan meg se erzik. Jelenleg ez a hivatalos EU-s direktiva. A tervek szerint azon lakasok eseten ahol a tulajdonos vagy a lakokozosseg nem tudja fizetni az atallast, felmerulhet a public private partnership lehetosege, tehat a tulajdonosok eladjak a lakasukat a felujitast finanszirozo cegnek vagy az allamnak es utanna visszaberlik vagy ha nem eri meg felujitani az epuletet, akkor kapnak egy hasonlo uj lakast egy uj epitesu modern berhazban.
Eltelt négy év, vasárnap a magyar választójoggal rendelkezők ismét dönthetnek arról, milyen irányba menjen tovább az ország. Akad, aki már leszavazott levélben, a legtöbben azonban majd csak vasárnap mennek el, ha elmennek. A magunk részéről mindenkit biztatunk a részvételre, arra, hogy éljen a…..
"Ha nem Putyin ügynökeként működik Magyarország, akkor természetes, hogy a NATO tagjaként (...) a szövetség keretein belül mindenféle segítséget és támogatást megadhat Ukrajnának. (...) Ha a NATO úgy dönt, akkor akár katonait is."
- nyilatkozta Márki-Zay Péter ellenzéki miniszterelnök-jelölt a…..
kvp
2022.04.03 14:35:36
@rabelais: Uran van akar itthon is es a vilagban sok helyen, kompatibilis futoelemeket pedig gyartanak a franciak is. Egy thorium alapu tenyeszto gyorsreaktor eseten pedig nem lenne szuksegunk kulfoldi futoelemekre, elo tudnank oket allitani az orszagon belul is, a kiegett futoelemek feldolgozasaval es a kinyert anyagok hasznositasaval egyutt. Jelenleg ebbe az iranyba mutato kutatasok folynak itthon es a V4-es csoport mas orszagaiban is. Amennyiben sikerulne ebbol mukodo reaktorokat epiteni, akkor annak az eredmenye tomoren szolva olcso energia, nagy mennyisegben, sajat technologiaval.
Az elmúlt hetekben Csernobil többször is a figyelem középpontjába került. A jelenleg is tartó orosz-ukrán konfliktusban a terület – és benne az atomerőmű – éppen gazdát cserélt, ami komolyan befolyásolhatja, hogy megkezdjék a közvetlenül a beleset után emelt betonszarkofág – majd idővel a sérült…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
- siemens charger mozdony (charger A unit), fulke, dizelgenerator, vontatomotorok
- siemens APV mozdony (charger B unit), aramszedo es transzformator vagy aksik, vontatomotorok
- siemens vezerlo (fulke /c/)
- siemens betetkocsik
A tervezett uzemmodok pedig:
- dizeles inga (2 hajtott forgovaz vezerlovel /Ac/, 4 hajtott forgovaz ket mozdonnyal /AA/ - ez a brightline fele)
- dizeles es felsovezetekes inga (4 hajtott forgovaz /ABc/)
- dizeles es aksis inga (4 hajtott forgovaz /ABc/)
Ha az aksis hibrid uzemmod megse lenne eleg, akkor a B egysegekre meg rakhatnak kesobb harmadik sines szedot, vagy akar az A egysegekre, mint regen a F7P-k eseten.