Regisztráció Blogot indítok
Adatok
didyman

0 bejegyzést írt és 61 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
MadBlog Egy korszak vége... 2018.06.05 19:00:10
Néhányan tudják, hogy anno a HWSW magazin fórumán kezdtem először kritikákat írni, az volt hosszú évekig a törzshelyem. Összesen közel 32,000 hozzászólást posztoltam oda 2001 augusztusi regisztrációm óta. Ennek nagy százalékát a 2003-2008-as időszakban. Amikor úgy pörgött a fórum mint bármely nagy…..
didyman 2018.06.11 19:59:41
Kellett venni valami háztartási gépet, éppen Budaörsön, ott a Media Markt, hát alig sikerült. Az ember és felesége bemennek, viszonylag hamar kiszemelnek egy ilyen holmit, mert túl akarnak lenni rajta,az ember keresi az…..
didyman 2015.08.16 14:12:06
@Sepydus: Ennek előzménye sajnos az, hogy az embernek vasárnap is dolgoznia kell azért, hogy legalább valamire való bért kapjon. Nem az a gond, hogy nem dolgozhat vasárnap, ha akar, hanem, hogy muszáj lenne neki.
Belsőség Bent a kövület-Pio! 2015.06.02 16:00:17
Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve vettem, bent lakik a Foltosban. Eddig egy szem, Borsi Miki barátomtól kapott ősrégi, monó Blaupunkt rádió szolgáltatta nekünk a talpalávalót, kis csalással egy kék (amerikai…..
didyman 2015.06.07 08:52:47
@Csikós Zsolt: Én ezért hajtottam rá alumíniumból egy combos idomot, ami alul hozzá van csavarozva a dobozhoz a gyári felfogatási helyén, és előre nyúlik, majd a kalaptartó és ülés között alámegy és ott visszahajol. Plusz lekárpitozva, hogy a kalaptartót ne csessze szét, valamint két tépőzár-Csík (:-) ) a doboz szélein, hogy ne másszanak el, ne koptassa a kalaptartót. Így tuti nem repül előre (vagy ha igen, már nekem is mindegy) és nem kellett fúrni a kalaptartót, az idom meg tulajdonképpen egyáltalán nem látszik. Voltak amúgy a Videotonnak jobb dolgai, melyeket még Angliában is ismertek, elismertek, csak nem ezekről lett híres, meg alapvetően a hangszóróik sem voltak rosszak, pláne a mai tömegtermékekhez képest, csak a hangváltók, meg a dobozok voltak olykor igen furcsák.. Az autobox a maga pályáján pedig egészen jó elképzelés (a vízszintes elhelyezést leszámítva), ha a mély hangokat, amiket úgysem tud kiadni, levágjuk róla, akkor kifejezetten hallgatható, pláne a dóm hangszórós 1010. De ezekre a Pioneerekre nagyon kíváncsi vagyok, nem láttam-hallottam még ilyeneket! A modern Pioneer kazettáshoz van előlapom, állapota ismeretlen, mert a gépet nem kapcsoltam be még (alkatrésznek vettem az ennél kicsivel jobb kazettásomhoz, csak a mechanika mégsem egyezik), de akár a rotary enkóder, akár a gombok hibásak, meg tudom javítani. Annyiból jobb döntés, hogy a végfoka a 12 V-osok között az egyik legnagyobb teljesítményű 4 csatornás, és szerencsére van benne aktív hangváltó, amivel a Piókról is le lehet vagdalni a nekik nem való mélyeket-ezzel éveket adva nekik, és az ilyen végfokokra nagy hangerőn jellemző IM-torzítást is nagyon le lehet csökkenteni. Nekem két kimenet volt így közép-magasra, két másik meg a hátul, zárt dobozban lakó mélyekre beállítva, és egészen élvezhetőt produkált-már ami egy autóban elképzelhető.
didyman 2015.06.07 09:02:31
@Csikós Zsolt: Én ezért hajtottam rá alumíniumból egy combos idomot, ami alul hozzá van csavarozva a dobozhoz a gyári felfogatási helyén, és előre nyúlik, majd a kalaptartó és ülés között alámegy és ott visszahajol. Plusz lekárpitozva, hogy a kalaptartót ne csessze szét, valamint két tépőzár-Csík (:-) ) a doboz szélein, hogy ne másszanak el, ne koptassa a kalaptartót. Így tuti nem repül előre (vagy ha igen, már nekem is mindegy) és nem kellett fúrni a kalaptartót, az idom meg tulajdonképpen egyáltalán nem látszik. Voltak amúgy a Videotonnak jobb dolgai, melyeket még Angliában is ismertek, elismertek, csak nem ezekről lett híres, meg alapvetően a hangszóróik sem voltak rosszak, pláne a mai tömegtermékekhez képest, csak a hangváltók, meg a dobozok voltak olykor igen furcsák.. Az autobox a maga pályáján pedig egészen jó elképzelés (a vízszintes elhelyezést leszámítva), ha a mély hangokat, amiket úgysem tud kiadni, levágjuk róla, akkor kifejezetten hallgatható, pláne a dóm hangszórós 1010. De ezekre a Pioneerekre nagyon kíváncsi vagyok, nem láttam-hallottam még ilyeneket! A modern Pioneer kazettáshoz van előlapom, állapota ismeretlen, mert a gépet nem kapcsoltam be még (alkatrésznek vettem az ennél kicsivel jobb kazettásomhoz, csak a mechanika mégsem egyezik), de akár a rotary enkóder, akár a gombok hibásak, meg tudom javítani. Annyiból jobb döntés, hogy a végfoka a 12 V-osok között az egyik legnagyobb teljesítményű 4 csatornás, és szerencsére van benne aktív hangváltó, amivel a Piókról is le lehet vagdalni a nekik nem való mélyeket-ezzel éveket adva nekik, és az ilyen végfokokra nagy hangerőn jellemző IM-torzítást is nagyon le lehet csökkenteni. Nekem két kimenet volt így közép-magasra, két másik meg a hátul, zárt dobozban lakó mélyekre beállítva, és egészen élvezhetőt produkált-már ami egy autóban elképzelhető.
És ki tudja ezt rajtad kívül? Mert ha tényleg az, akkor bizony ott volt az idei szezonnyitó Parkoló Parádén május kilencedikén és nagyon-nagyon sokan látták. Fantasztikus sleeper-Mitsubishi, kanzdsikkal teli, japán belpiacos Supra Mk.4, a sárga földig ültetett cult-klasszikusok,…..
didyman 2015.05.11 18:34:29
@TaaT: Én 120 km-ról autóztam oda. Csak ú
Menj be egy lemezboltba vagy hifi-kereskedőhöz, és láthatod: az analóg újraéledése ma már ténykérdés. Igaz, hogy a fekete lemez egyáltalán nem praktikus, ráadásul hallható problémái vannak (sercegés, pattogás, belső barázda torzítás), ellenben az analóg hangzás sokak…..
A Rakéta a Szovjetunió űrtechnológiáját hozta el otthonainkba. Mint a legtöbb orosz (szovjet) műremek, olcsó és strapabíró volt, mai napig szép számmal találhatunk működő készüléket a különféle hirdetési oldalakon, sőt, ha valakinek alkatrészre volna szüksége, az is…..
Éppen három éve kényszerült földre a Malév, sok évvel később, mint ahogy az a pénzügyi teljesítménye alapján indokolt lett volna. Ahogy várható volt, az adófizetői pénzből fenntartott csődtömeg eltűnése komoly forgalomemelkedést hozott Budapestre, tavaly már kétmillióval…..
didyman 2015.02.05 08:46:08
@ahoP: Eddig csak az az egy dolog frusztrált, hogy az általad beillesztett díjszabásokban arra nem vetted a fáradtságot, hogy pár szóközzel könnyebben fogyaszthatóvá tedd (minek is, igaz, fejlődjön az ember), mert amúgy az álláspontod, még ha egyet nem is értek vele, de érthető. Ugyanakkor ez a hozzászólásod igazán remekre sikeredett szegénységi bizonyítvány. :-(
didyman 2015.02.05 09:04:00
@Fillér B. Gusztáv: Nekem kicsit elvakultnak tűnsz a fapadosokkal szemben, hogy finoman fogalmazzak. Nem is az a gond, hogy helyenként elvakultságból butaságot írsz, vagy nem (például a fapadosok térnyerése mögötti igények alakulását nálad sokkal józanabb meglátással írta le itt valaki más), hanem az az ordenáré, nagyképű stílus, amivel ezt teszed és ahogy a válaszokat kezeled.
Az interneten tömegével terjedő oltásellenes mémek (szöveges képek) egyike annyira kiverte a biztosítékot egy immunológusnál, hogy az internet egyik legnépszerűbb válaszát alkotta meg. Az eredeti poszt angol nyelven született, és annyira jól sikerült, hogy több millióan…..
didyman 2015.01.31 14:17:48
@Hovirag: Ha a te fiad lennék, már rég meghaltam volna.
didyman 2015.01.31 14:20:28
@xclusiv: Helló töki! :-)
A fájljainkat titkosító és azok visszaalakításáért váltságdíjat szedő kártevőből egy vadonatúj, többnyelvű változat jelent meg a napokban. Amennyiben valakinek megfertőzte a gépét, akkor már egyedül csak offline mentésből lehetséges a helyreállítás, ugyanis jelenlegi…..
  Mi a jobb? Homokba dugni a fejünket és eljátszani, hogy a jelenség nem létezik, vagy ellenkezőleg: ha már valaki csinálja, vagy ki akarja próbálni, akkor amennyire lehet, segíteni és tanácsot adni neki saját (és más) testi épségének minél jobb megóvása érdekében? Na…..
didyman 2014.12.25 12:18:30
@Emmanuel Goldstein: Akkor a szörfözésről szóló oktatóvideók is azok, mert milyen sokan halnak meg szörfözés közben.
Felgyűlt a sok ki nem vett szabadság, elfogyott az év, szögre akasztom hát a billentyűzetet. Ma még fáért mentünk, s mivel a Kati 190-esének és a foltos állólámpás Mercinek sem elég nagy az utastere, ezért elővettük a tökéletes karácsonyfa-bevásárló autót, a Bianchit.…..
Belsőség Ilyen az öreg dízel 2014.04.26 06:35:22
Milyen lehet vajon, ha az ember csak használja az autóját hónapokon át, és nem kell hozzányúlni? Egy-egy olajcsere, esetleg fékbetét, ha eltömődik a pollenszűrő, már nagy esemény. A téli, nyári gumi váltogatása bosszantóan sok időt rabol el, még talán időpontot is kell…..
didyman 2014.04.28 08:29:39
@409: Ugyan nem néztük meg mikroszkóp alatt a csúcsokat, de szétborítva lucas és bosch feliratú porlasztókat, bennük ugyanazt találta jóbarátom, csak a Bosch nagyobb nyomásra volt beállítva. Aztán rakott össze keverve házat-csúcsot is, és működik úgy is. Nem tudom, mennyire lehet ennek tényleg jelentősége, de abban biztos vagyok, hogy ennél az öreglánynál sem ez számított (azzal együtt, hogy a nyomás mehetne feljebb, 170 bar köré).
didyman 2014.04.28 08:44:24
@cubaauto: Ez érdekes kérdés! Első nekifutamodásra egy jó kis dízelt nézegetnék, de egy jól beállított karbis 1 literes kisautó meglepő tud lenni fogyasztásban, és egyszerűek, mint a faék. Mindkettőben van hibalehetőség, talán mégis a dízelt látom szerelhetőbbnek, a Golf 16 D-je kimegy a világból, és nagyon barátias majdnem mindene, kábelt, csövet alig látsz a motor körül, jól hozzá lehet férni. A Merci szerintem (de erről talán csikós urat kellene kérdezni :-) ) egy kicsit több elhivatottságot kér, talán Golfból egyszerűbb is nem annyira leharcolt állapotot felleni (szerintem!). Mindenképpen érdemes kinti autót keresni, amire jobb eséllyel vigyáztak, mint itthoni, "melós"-"zöldséges" társaikra.
A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam túljárok az eszén, és beszereztem egy aksitöltőt. Na de ahhoz helyváltoztatásra kellett volna bírni az aksit, ami sehogy sem akart magától bekövetkezni, így az internetet…..
didyman 2014.04.23 08:13:12
@Pepejoe: Miért, mennyiben jobb egy önjelölt férfi autószerelő, aki ugyanúgy elrontja a szíj feszességét, vagy leönti magát savval? Tudom, a savmarta póló az férfias viselet, meg kihúzhatjuk magunkat a farkasordítás közepette, hogy ezt is túléljük, és biztos a szíj volt hibás. :-)
didyman 2014.04.23 08:23:13
@peti251: Minden egyszerű lelkivilágú (nagy, nehéz, hálózati trafós) töltőnek tökmindegy, hogy van-e rajta terhelés, kb. ugyanaz, mintha az adaptert hagyod terheletlenül, megjelenik rajta egy üresjárati feszültség, ami nem veszélyes egyik alkatrészére sem. A vezérelt töltőknél a jelen nem lévő akkufeszültség miatt elindulni nem fog a töltés, a tápellátás meg akár kapcsolóüzemű esetben is stabil kell legyen terhelés nélkül is (hiszen egy feltöltött, csepptöltött akku terhelése sem számottevő, azt is el kell bírja). Ami egy ilyen esemény (véletlen kábelszakadás, saru leesése, akku hibája, stb. miatt megszűnő terhelés) ellen nem védett, az nem jó minőségű töltő, nem is életszerű. Van olyan megállapítás is, hogy a bekapcsolási áramlökés káros lehet az akkunak, ezért ne rákötve dugjuk a 230-ba a töltőt-no, ha egy pártíz amperórás, többszáz A indítóáramot leadni képes akkunak megárt egy ms ideig jelen lévő, 10-20 A-es tüske, akkor azzal az akkuval már autót biztosan nem érdemes indítani.
didyman 2014.04.23 08:26:25
@Pepejoe: Öntök pálinkát akkor a nyáriba, legalább legyen egy kis öröm törlés közben :-D
Ben, cégünk üzletfejlesztési igazgatója. Brit srác, de négy éve Indiában él. Elég kevés elvárása van az élettel kapcsolatban, ez meglátszik a kocsiján is, amit Babu, az alkalmi sofőrje használt taxiként korábban.  Ben azért vette ezt az autót, mert amikor jött haza a…..
didyman 2014.03.18 18:26:54
@Pere László: Ezt minden, Indiát megjárt ismerősöm mondja. És azt is, hogy nem biztos, hogy ők csinálják rosszul. Európai szemmel nézve borzasztónak tűnik ott sok dolog, de valahogy mégis nyugodtabbá, boldogabbá válik az ember ott, elszakad az értékként felfogott javaktól többé-kevésbé.
A csodálatos korszak, amikor özönlöttek az országba ezek a néha ormótlan, levehető hangfalas műszaki csodák, aminek minden valamire való nappaliban fő helye volt az elemes szekrénysor polcán!       A sokszor hivalkodóan, matricán hirdetett több száz wattos…..
didyman 2014.03.12 22:19:30
@HgGina: Ettől, hogy most felsoroltál néhány vágyott márkát, hatásos ellenérv és megalapozott nézőpont lettél? Vagy van még valami, amit tudni érdemes rólad azon kívül, hogy egy igazi szakmád szégyene bunkó ember vagy?
Nem lom Trabant kanapé 8. 2014.02.27 18:07:53
Úgy tűnik, elkészült a mű. Nem volt egyszerű, nomeg a végén nem is nagyon kapkodtam el, de végül összejött. Persze a legutolsó simítások már nagyon az utolsó pillanatban voltak, hiszen le volt zsírozva a már korábban beígért fotózás. De haladjunk sorban!  Az…..
didyman 2014.02.28 08:26:46
TComment Autót 200 ezresért? 2014.02.26 06:15:00
Keresik őket, adják-veszik őket, mennek, amíg van vizsga, aztán bontó. A Halál Völgye tele van romokkal, de vajon akadnak túlélők? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
didyman 2014.02.27 08:05:27
@Shadowbull: A fejlődés és a fogyasztás nem egyező fogalmak és bár te is konzekvensen összekevered a kettőt, az emberi léptékkel régi autó ésszerű megtartása nem azt jelenti, hogy a fejlődéstől messzire elzárkózik valaki (hiszen akkor lovaskocsival járna, esetleg kerék nélkül).
didyman 2014.02.27 08:11:34
@vau: "Régebben hasraütésre (túl)méreteztek egy alkatrészt, hátha nem baszódik el. Persze elbaszódott."
Gondolom, sok időt töltöttél régen tervezőasztal mellett, vagy ezt a mondatodat is hasraütve méretezted. :-)
didyman 2014.02.27 08:15:20
@kisqtya: A torxnak valóban a helyigénye az előnye, a többi, amit írt, az az anyagminőségen múlik.
Megvan az a film, amiben Jurij Orlov felvásárolja a korrupt tábornokok alól az exszovjet katonai raktárak készleteit, majd afrikai polgárháborúk nem kevésbé korrupt, brutális tábornokainak adja el? A Fegyvernepperben a helikoptertől a tankig visznek mindent, az ezernyi Kalasnyikov…..
didyman 2014.02.03 08:05:49
@froton: Ahhoz, hogy kilőhető legyen levegőből, meg is kell közelíteni. :-)
Prokee-t szentté kellene avatni. Ő a forrasztópáka Quentin Tarantinója és a hidegvágó Charlie Benantéje egyben. Még az Eurovan megvétele előtt megkérdeztem, hogy a nagy precizitást és rutint igénylő belső elektromos dolgokkal elszüttyögünk-e a garázs kellemes félhomályában,…..
didyman 2014.01.18 09:22:26
@Klágenfurt Jenő: Ehhez kellenek a hozzád hasonló trollok is. :-)
A harmadik, egyben utolsó kanna-bőröndért lehet most versenybe szállni. Aki gázolajat szeretne vele eljuttatni repülőn, kézipoggyászként, az készüljön fel némi vegzálásra, meg arra, hogy a felnyíló fedélnél kifolyik. De pár gatyának, cserepólónak, notebooknak és fogkrémnek…..
didyman 2013.12.28 08:51:15
@holysmoke0523: A háttérben milyen Akai magnó van?
didyman 2013.12.28 11:15:36
@holysmoke0523: Rendkívül érdekes. A műszeregység kinyúlik a szélére, alatta van a felvételi szintszabályzó-Ilyet Videoton toronyhoz úgy tudom, nem adtak, de a kialakítás számomra teljesen ismeretlen. Nem CS-F, az biztos, CS-M valamennyi lesz. Ha nem tartom fel nagyon a kérésemmel-a hátulján esetleg nincs meg még a címke?
didyman 2013.12.28 12:21:30
@holysmoke0523: Azt hálásan megköszönöm! Igen, az M sorozatból nem találok hasonlót sem. Az alap stílusjegyek megvannak, azokat felismerni rajta így messziről, de mindegyiken a VFD műszertől jobbra van a felvételi szintszabályzó potmétere.
Index címlapon láttam valami trollozós irományt, belenéztem. Kár volt. A szerző, ahogy elnézem, a saját komplexusait próbálja másokra kivetíteni. Ennek legfőbb jele a címlapon látható fotó (kíváncsi lennék, a rajta látható srác mit szólt, hogy trollosítva lett, vajon tud-e…..
Újabb év, újabb karácsony, újabb fotózás. Visszatekintve megint sok-sok dolog változott, kivéve a lényeget: imádjuk amit csinálunk és még mindig önök a legjobb, legösszetartóbb közönség. Gondolom, nem kell magyaráznom, milyen szorosan összefügg a kettő. Köszönjük hát,…..
Pöttöm Bianchim (ejtsd: bianki) a házi autóflotta legritkábban szerepeltetett tagja. Nem véletlenül – a restaurálása jóval azelőtt véget ért, mielőtt a TC által Belsőség-közelbe kerültem volna,  azóta meg önhibánkon kívül Csipkerózsika-álmot alszik a garázsban.…..