Regisztráció Blogot indítok
Adatok
fővizsgáló

0 bejegyzést írt és 83 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A címben szereplő mondat ugyan a kaller száját hagyta el, történetünk főszereplője azonban egyáltalán nem ő, hanem a mozdonyvezető. Átlagos februári csütörtök délutánnak indult. Azon elmélkedve, hogy milyen jó már világosban elhagyni a munkahelyet, negyed órával…..
Új MÁV blog Ezüst nyíl 2011.12.13 08:28:00
Az úgynevezett védett kormányzati vezetők utazásaira a vasút mindig nagy gondot fordított. De gondolom, hogy más közlekedési ágnál is így történt. Az utazás általában kormányzati különvonatokkal történt. Ezek a különvonatok legtöbbször a kormányfő igényei alapján…..
Teljesen egyetértünk Edömérrel, aki a gyorsbeküldővel küldte be a panaszát. Ebben főleg az utastársakra panaszkodik, akik egy-egy négyes ülést is befoglalnak akár a szétpakolt cuccaikkal. Nincs is annál idegesítőbb, amikor tele van a vonat és pár suhanc meg elfoglalja a szabad…..
Éva egy felháborodott hangvételű levelet küldött, amiben arról panaszkodik, hogy nem elég, hogy hányásszagú, hideg vonaton kellett utaznia, a Déli pályaudvaron még a kapuknál bunkó ellenőrök várták őket. A tözskommentelőinket kérdezzük, hogy mi ez a rendszer? Várható,…..
A Vasas Szakszervezeti Szövetség szerint megbonthatja a formálódó szakszervezeti egységet, hogy a vasutasok ötmilliárd forintot kapnak a MÁV-Cargo privatizációs bevételéből. A Vasas Szakszervezeti Szövetség üdvözli, hogy a vasutasok részesülnek a MÁV-Cargo privatizációjából…..
fővizsgáló 2011.12.03 19:55:53
@Ahoj-: hidd el, nem a vasutasokon múlik, hogy késik-e, avagy mennyit az adott vonat. Èn ha tehetnék többet, azzal az utasokat veszélyeztetném
fővizsgáló 2011.12.03 19:57:01
@Pretoryan: a vasutasok nem fizetnek adót.......
Mostanában megérkezett az igazi, farkasordító hideg, s természetesen a MÁV-nak ez megint problémát okoz. Megszámlálni sem tudjuk, hány alkalommal fagyoskodtunk a vonaton, még 10 évvel ezelőtt. Külön öröm, hogy úgy látszik, sok helyen még most sem változott semmi, az utasok a…..
Tamás tanárként utazott az IC-n, ahol az ellenőr megvádolta azzal, hogy a kedvezményét igazoló pecsét papírja hamis. Előbb börtönnel fenyegette, majd pénzbüntetéssel, s végül mégis visszaadta a papírt, hogy Tamás pecsételtessen rá másik pecsétet. Azt nem értjük, hogy ha…..
Tamás egy nem szokványos IC-úton vehetett részt, amiről levelet is küldött nekünk. Az még hagyján, hogy az IC-je sokat késett, de Püspökladányban felszállt egy részeg is, aki miután végigdülöngélt az utasok között, fenéken csapta a beküldőnket. Ez akár még vicces is…..
fővizsgáló 2011.10.07 20:48:27
@lurkó: Püspökladánytól Debrecenig csúnya lenne, ha nem érnének ki....
fővizsgáló 2011.10.07 20:49:32
@fővizsgáló: de akár szoboszlórra is lett volna idő kiérni
Mivel már megkaptuk, hogy az Új MÁV Blog egy panaszblog, ezért örömmel jelenítjük meg Á. még júniusban írt levelét. Pünkösdhétfőn a MÁV megint nem volt a helyzet magaslatán, az elromlott WC-s Desiro-k helyett kisebb kapacitású vonatokat küldött. Szerencsére a kalauz…..
A debreceni polgárőrök és a MÁV járőrei közösen figyeltek fel egy emberre, aki a MÁV Zrt. egyik telephelyén fekete zsákokat pakolt a kocsijába. Az elfogáskor kiderült, hogy a zsákokban lévő 7 kannában 85 liter gázolajat próbált ellopni. Gázolajat lopott a…..
Tékozló Homáros kollégáink által továbbított levelet kaptunk, melyben Marianna meséli el történetét. Egy átdolgozott nap után rohant volna a családja után Gárdonyba, de a pénztáros meggyőzte, hogy a kiszemelt vonatnál korábbi vonattal utazzon. Hiba volt, ugyanis a korábbi…..
Zoli levele ismét ismerős témát érint, a kapacitás hiányát. Vajon miért van az, hogy több vonatot indít a pályaudvar, mint amennyit elbír? Vagy ha kötelező indítani a vonatokat, akkor van valamilyen határ, amin felül semmiképpen sem lehet elvállalni egy-egy vonatot? Zoli…..
Új MÁV blog Késéscsinálás 2011.06.28 14:06:00
Zoli a levelében arról ír, hogy nem érti, miért van az, hogy ha sikerül pontosan betartani a menetrendet, akkor a pályaudvarok előtt álldogálva, csak összehozzák a vonatok a késést. Nos, a helyzetét én is átérzem, múltkoriban a barátnőmmel Szolnok felé indulva, még a Keleti…..
fővizsgáló 2011.06.28 21:43:35
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Rákos-Kőbánya-felső(fenti pálya)-Keleti között a helyes megfogalmazás

A posztírónak válaszolva: a Keleti túl van terhelve, sok vonat alacsony kapacitás. A vonatszám alapján sülyi vonat a "szerencsés". A sülyiek az 1-4 vg-ra járnak be általában (1, 3-4 szokott lenni). A pályaudvar összes vágányára meg van tervezve, hogy melyik vonat érkezik-indul róluk. Egy példa: a szolnoki zónázók a 2-re érkezik, de oda járnak a hatvaniak is zömmel. Érkezik a zónás, de onnan ki kell járnia a hatvaninak, ami ha késve indul, addig a zónás a bejáraton dekkol. Ez többnyire pár percet jelent. Másik ok lehet, hogy a bejárati vágányútban tolatást végeznek, vagy egy másik vonat közlekedése érinti azt.Írta is a levélíró, hogy jött ki a román Ic,Railjet. A Rj nem zavart be, viszont a román Ic igen. Sajnos van az utasításban egy olyan pont, hogy vonatok fontossági sorrendje, eszerint az nemzetközinek előnye van, innen én így látom: nem akarták elverni. Igaz ami igaz, ha tényleg 10 percet állt, az sok. Lehetett műszaki ok....de ezek találgatás. Ha elküldte a Startnak is a panaszlevelet, át fogják adni a PÜ-nek, aki ki fogja vizsgálni az esetet. Egy biztos: elég tapasztal kollegák dolgoznak a keletiben, akik nem fogják meg a vonatot ok nélkül, szórakozásból
Imre fölöslegesen megvette a félhavi bérletét, de sebaj, gondolta majd jól visszaváltja. Hát persze, csak kifogott egy dolgozni nem akaró szöszit, akivel sehogy sem sikerült zöld ágra vergődni. Íme a történet: Tisztelt Új Blog! A történetem mondhatni szokásos, amiért mégis…..
fővizsgáló 2011.06.03 14:33:51
@Adani: nem ez a dolga??Kollegám, de ha ez így igaz, ahogy leírták, hmmm...szégyen
Új MÁV blog Kutyáztam a vonaton 2011.04.30 10:00:00
Ma, amikor ezt a posztot olvassátok, én éppen Szolnokon ballagtatom el barátnőm húgát. Utána kaja, pia, stb, de nem is ez az érdekes, a mai poszt rólam, és a kutyámról szól.Pénteken, a 14:15-ös zónázóval mentünk le Szolnokra, barátnőm, én és Lurdes, a kutyánk. Beültünk egy…..
A Szeged-Pest IC járattal általában meg vagyok elégedve. Elfogadtam és megszoktam már, hogy az Inter City-t "kiherélték", épp csak a lényeget vették el azzal, hogy összevonták a gyorsvonattal. Több helyen is megáll, a pótjegy így olcsóbb és a régebben dohányzó,…..
fővizsgáló 2011.03.13 16:41:27
@Apokalipsz István: ez nem megoldás....én meg a rendőrt a vonat következő állomására hívom, és menet közben leszállni nem tudsz....
Tisztelt Megint Állunk Vazze! Véletlenül találtam meg ezt a honlapot, ahol arra biztatnak, hogy ha van valami mávval kapcsolatos élménye valakinek, akkor írja meg nyugodtan.A történet: 2009 október 2.-án utaztam vasúton hazafelé, Budapestről Monorra. A fenti napon a vasúti…..
fővizsgáló 2011.01.21 21:53:11
@Adani: nálam nem könnyű csalni.....a volánnál meg állítólag a sofőr is kap csekket, ha nem klappol minden
Tisztelt Cím!   Az új menetrendben a 30-as vonal legnegatívabb változtatása az, amit a Venezia EuroNight vonattal műveltek. 2010.12.11-én (egy nappal a menetrendváltás előtt) az akkor még 240-es számmal közlekedő Venezia EuroNight vonat már nem vitt közvetlen kocsikat…..
fővizsgáló 2011.01.15 07:55:02
@Venezia EN:azt cáfolni tudom, hogy veszteséges lenne a Venezia.Biztos van pangós nap, de mikor mi mentünk a nyáron, a hló fullon volt, a fekvőben is voltak szépen.Az ülőrészben úgyszintén.Decemberben rokonom ment ki vele, megkérdeztem a hlókocsis kollegát, milyen a forgalma, a válasz az, hogy megéri időben foglalni, ha nem ülni szeretne....
fővizsgáló 2011.01.16 07:46:52
@Venezia EN: viszont igazat kell adjak, mert Keszthelyre nem hiszem, hogy télen sokan mennének,hagyni kellett volna mindent a régiben, max nyáron a végén lett volna keszthelyi stokk is
Sziasztok!   Szóval utasleadási lapot kaptam, amit rendeztem, de: Bővebben: Szeged-Budapest utaztam 1éve levelezős diákkal ami 3 hetes volt akkor. A kaller elkapot és tájékoztatott, hogy a levelezőssel nem utazhatom Szeged-Budapest mert nem ott van a lakhelyem. Nem tudtam…..
Új MÁV blog Jegykiadás panasz 2010.11.22 08:00:00
Tisztelt Ügyfélszolgálat!A 2010. november 20-án a meneterend szerint Dunavarsányból 04:46-kor induló 3729-es számú járatukon történt esettel kapcsolatban szeretnék panaszt tenni.A vonatra Dunavarsány megállóhelyen szálltam fel. Mivel ekkor az állomáson nincsen jegykiadás, a…..
fővizsgáló 2010.11.22 18:50:25
@Turbék:emiatt a vonat nem közlekedik tovább, mert vjv nélkül nem megy sehova a vonat, te meg egy szép büntetőeljárás részese-közfeladatot ellátó személy elleni erőszak gyanusítottjaként.

Nem védem a kollegát, de az erőszak...stb nem megoldás. Be kell jelenteni, a Start szereti az ilyeneket, aztán ha igazak a vádak, nem lesz sokáig vasutas az illető.
fővizsgáló 2010.11.23 23:29:41
@Jelfogó:
"Egy ilyen parazita ellen csak az a megoldás"

És a te szurkálódásaid, vasút-vasutasgyalázásodra mi a megoldás? Életfogytiglani kényszergyógykezelés?
Felvetődött korábban, hogy miért nincs poszt: nos, ez egyszerű, nem jön túl sok levél. Amint van valami, általában ki szoktam rakni, de ha nincs mit (illetve nem olyan minőségű), akkor nem lesz poszt. Ha van is, akkor az kizárólag hétköznapokon kerül ki. Nagy örömök…..
fővizsgáló 2010.11.03 14:05:58
@Skin:
"Az a baj ezzel, hogy a pénz nem old meg semmit. Az évek alatt több milliárd forintot pumpáltak ebbe a szar cégbe. "

Ez a probléma-baj.Nem pénzt kell pumpálni a cégbe,hanem a közszolgáltatási szerződés alapján vállalt kötelezettségeket teljesíteni.Tehát nemcsak a kedvezményeket adni a vakvilágba, és utána a vasutat xarban hagyva, elfelejteni kifizetni az államra eső részt.Sajnos mégis ez volt sokáig.emiatt tart itt a vasút: sem megfelelő pálya, sem vontató-vontatott járműállomány.A lemaradást nem könnyű egykettőre behozni, jelenleg nem sok esély van erre. Én is látom nap, mint nap milyen vonatokon kell dolgoznom. Tudom, hogy nem jó.De sajnos lemaradtunk, jelenleg tűzoltás folyik.A kollega nem tudom miért nem tájékoztatta az utazóközönséget, pedig elvárható lett volna, de sejtem, hogy nem sokat tudott volna mondani.
Igazán nem várunk sokat a MÁV-tól, de Gergő története a mi praxisunkban is kivételesen kegyetlen. Olvasónk online vett jegyet Nyíregyházára, de Budapest-Zugló vasútállomáson ugyanis a jegykiadó automata szét volt törve, a pénztáros pedig azt állította, ő nem tud online…..
fővizsgáló 2010.10.27 18:53:36
@Peetee: a vonaton utasleadási lap lett kiállítva...nem fizet semmit, csak adatfelvétel van.Ezután 15 napon belül lehet panaszolni az intézkedést,ha az nem,30 napon belül ki kell fizetni. a kollega szabályosan járt el,neki adnia kell jegyet. Utána lehet tisztázni, miért nem tudta az utas jegyét felmutatni.Sajnálatos, hogy ilyen kellemetlen hercehurcát kell átélnie az utasnak, önhibáján kívül.Jogilag a következőt kell tenni: levelekre válaszolni, leírni a tényeket.Később lesz-remélem nem jut oda ez az eset- fizetési meghagyásnál ellenvetést tenni, bíróságon bemutatni a bizonyítékokat.
Új MÁV blog Aki egyenlőbb 2010.10.15 08:00:00
Üdv!Történt, hogy ma reggel (október 11-én) becsületesen bérletet vásároltam Vác-Alsóváros megállónál Rákospalota-Újpestig. A bérlet ára 17.600 Ft. Nem szeretek bliccelni, így mindig érvényes bérlettel utazom. Oké, tudom, hogy sikeres ember már nem lehetek ezzel a…..
fővizsgáló 2010.10.16 20:32:04
@csak john:
"mi az értéke annak, ha naponta egy órával többet tudsz a családoddal/barátaiddal/söröddel tölteni?"

Ha megengedeg válaszolok.Előny,hogy bizonyos esetben többet lehetsz a felsoroltakkal.DE ez már borul, ha dugó van a bevezetőn(M3)...stb.Ma sajnos elered az eső, és mindenki előveszi a 4 kerekű esernyőt. Állítólag válság van, de mégis mennyi autó szaladgál az utakon.Pedig lassan mai üzemanyagáraknál luxus lesz.Ugyanakkor csatlakozva az előttem szólóakhoz nem csak az üzemanyagár,vételár van.Biztosítás, szervíz...ezt is bele kell számolni.Örülnék, ha olyan sebességgel tudna menni a vonat, kényelmes, tiszta lenne, és versenytárs lenne az autónak.