Regisztráció Blogot indítok
Adatok
abipook

0 bejegyzést írt és 57 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Gyertek mozizni! 2013.07.31 18:30:10
Ha te is:- jól érezted magad a tavalyi vetítéseken (például ezen, ezen, vagy ezen)- élvezted a Belsőség Találkozón a földön fekve/ülve/hasalva/guggolva filmezést- idegenkedsz a plázák zsúfoltságától, trendi hangulatától- szereted a régi filmeket- nosztalgiáznál egy…..
Jajj,de csúnya! Nagyon egyedi 2013.03.05 13:39:09
Helo.Eladó sorba került szeretett kis suzukim.Nagyon egyedi,ilyet nem látsz az utakon közlekedni még egyet.Amit alakítottam rajta: -60/-60 H&R ültető rugók,egyedi festésű acélfelni(elöl 70% michelin téli,hátul 80%-os barum téli gumikkal)löklapba rácsok,hűtőmaszk csere,löklap…..
abipook 2013.03.07 22:21:18
@Autó-motor doktor: Ha te csak egy troll vagy, akkor jól csinálod a műsort. :) Ha viszont tényleg a tiéd az autó.... nos, ez a jármű pont a pusztító igénytelenség kategóriában versenyzik. A módosítások se nem precízek, se nem igényesek, se nem ízlésesek. De abban is teljesen biztos vagyok, hogy tényleg nem érted mások reakcióit. Ha értenéd, nyilván meg sem született volna ez a... mű.
Fontos kérdésem van: ki látott reggel hókotrót a magyar települések fontos tömegközlekedési útvonalain? Nem csak budapestiek játszhatnak. A kommentekben gyűjtsük össze a tapasztalatokat, hátha így hamarabb észbe kapnak a hómunkások. Mobiltelefonnal készült videókat is…..
abipook 2013.01.14 17:03:00
@FPeter: Kb. fél órával korábban mentünk ugyanazon a szakaszon, és a legnagyobb gondot azok okozták, akik felszenvedték magukat a pályára, és 60-70-es sebességgel, a sávok között csalinkázva haladtak. Érdnél már volt olyan, hogy a legbelső sávba kiment a nyominger 50-nel, Budaörstől pedig a szokásos forgalomlassító akadályok, a középső sávban ragadók fogták meg szépen a forgalmat. Nem lett volna olyan gáz ez a hó, csak sajnos túl sok a bizonytalan sofőr, aki ilyenkor is ragaszkodik az autóhoz.
Négyszáz millió forintos Európai Uniós forrást nyert el az ipari automatizálással és tervezéssel foglalkozó Evopro Kft. városi buszcsalád kifejlesztésére. A komoly támogatási összegből egy előremutató buszcsalád fejlesztése van folyamatban, amibe most lehetőségünk…..
abipook 2013.01.12 15:59:35
@franciakulcs: Ha lehet egy kérdésem: az előzetesen kalkulált 18000 kg-os műszakilag engedélyezett maximum tömeget a futóművek adják, vagy más kényszer áll fent?
abipook 2013.01.12 16:02:23
@PÖFFF!eteg gomba: A példa a csuklós verzióra irányult, de természetesen mindegyik verzióra él a kérdés.
Vélemény-cikkünk kommentposztja...
abipook 2012.12.28 12:13:30
@g.isti: Vigyázva mentek, nem amatőrök, de még így is sikerült összehozni egy koccot. Nem érzed az ellentmondást...?
abipook 2012.12.28 15:24:14
@g.isti: A jeges járdán elcsúszok, vagy autóval elcsapok valamit/valakit nem ugyanaz a kategória. Ha két gyökér össszekoccan, akik próbálták tenni az agyukat, az ő dolguk. De itt nem csak erről az egy esetről van szó, hanem arról, hogy egy ilyen kontrollálatlan eseményen, ahova bekeveredhetnek a "civil autósok" is, ahol senki nem ellenőrzi, hogy kiféle ember és miféle autóval jön, ahol csak a nézők egyéni félelemérzetére van bízva, hogy hova állnak, az nem rendjén való.
TComment Tuti vétel 2012.11.28 05:45:00
  Titkos tipp? Tuti vétel? Kétliteres vagy 2.2-es turbódízellel, ismert előélettel bátran bele lehet vágni, ajánlja a guru, szeretik a tulajdonosok és ha ön meg tud békélni a tudattal, hogy egy Fordban ül és a közlekedést nem kihívásként, hanem szükségszerűségként…..
abipook 2012.11.28 14:16:07
@Gyurma73: Alapvetően nem azért érdemes venni dízelt középkategóriás autóba, mert megéri, hanem azért, mert a technika jelen állás szerint az passzol jobban egy utazóautó kategóriába.
abipook 2012.11.28 15:11:51
@Gyurma73: Elhiszem. De én országúti előzésről beszéltem, amikor kell a teljesítmény, hogy biztonságosan letudj 3-4 autót egyszerre. Jártam kb. 3/4 évig 80 lovas benzines Corsa C-vel területi képviselőként, ahol folyton hajtani kellett, ki kellett használni minden porcikáját az autónak, szóval tudom, hogy milyen az, amikor "izomból" megoldod az előzést, és milyen, amikor rá kell készülni előre, hogy kell a teljesítmény. Ez a nem mindegy, hogy illik-e a motor karakterisztikája az autóhoz, és emiatt írtam, hogy a 140 lovas dízel a minimum szerintem, ami ehhez az autóhoz passzol. A Mondeo egy utazóautó, ahol csak rálépsz a gázpedálra, és mész, nem a váltóval és a fordulatszámmal szarakodsz, mert stresszmentesen akarsz utazni.
abipook 2012.11.28 17:46:48
@Gyurma73: Úgy jön ide a Corsa, mint a benzines Mondeo. Kontextus?
Csak két Suzukiból választhatnak, ráadásul a hitelfelvételre is kötelezik a fogyatékossággal élőket. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
abipook 2012.11.27 10:05:58
@srank: Nem írtak olyat, hogy égő a Suzuki. Annyit mondtak, hogy nem akartak olyat. Ennek lehet oka például, hogy nem férnek el benne kényelmesen. Tekintve, hogy korábban az ipsének volt egy Seicentója, aligha tartja égőnek az új Swiftet. Nem kéne egyből hőbörögni...
abipook 2012.11.27 10:34:23
@visszakettopadlogaz: Ugyan már, itt pontosan csak annyiról volt szó, hogy a támogatást jobban is átgondolhatták volna:

- az SX4 és a Swift közel sem ideális autó mozgáskorlátozottaknak, mert szűkek
- csak hitelfelvétellel működik a dolog, akár új, akár használt járműről van szó

Nem kell Rolls Royce-ozni, szó sem volt a cikkben a támogatás mértékének emeléséről, a rendelet hiányosságairól volt szó.
abipook 2012.11.27 12:14:58
@Gyurma73: Miért nem érted? Kezdett egy tricikli jellegű valamivel, aztán Seicento, utána Punto, gondolom most is szeretett volna tovább lépni egy szintet, de a Punto és az SX4 szinte egy kategória (hiába méretesebb kívül a Suzuki, a csomagtartója nem nagyobb, beltere szintén nem egy táncterem). Fazonnak van felesége, gyerekei, tehát ez már 4 személy egy járműre, minek zsúfolódni egy kisautóban, ha nem muszáj? Gondolom időközben gyűjtött pénzt, szeretett volna egy kényelmes járművet, és ennyi.
Enzo Ferrari kétségkívül zseniálisan építette fel a márkaimidzset, hiszen mégoly komoly gyártónak is nehéz kibújni a Ferrari árnyékából, mint az Audi. Pedig… Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Bréking nyúz, mondhatnám. Meg felemlegethetném a debileket, akik szerint hülyeség a robogórendszám. Mert ellopták. Igen, a kék szutykot, ami miatt kiröhögött a szerkesztőség és azt állították, ennél 25 ezer forintért sokkal jobbakat vehettem volna. (Igaz, közben a kezük bent…..
abipook 2012.11.06 14:08:50
@arcsi: Igazad van, tulajdonképpen azokat kéne börtönbe vetni, akik becsületesek, szép életűek. Hát bazmeg.
Már jó ideje hőségriadó van, én is igyekszem minél több időt vízparton tölteni. Ez a meleg mindenkit kivesz valamennyire, eleve nehezebb odafigyelni, ingerültebbek is vagyunk. Meg tudom erősíteni Richárd tapasztalatait, tényleg találkozni az általa leírt sofőrtípusokkal. Igaz a…..
abipook 2012.07.05 16:48:31
@Rong: Aki meg feltartja a kisfaszúakat, annak meg kicsi sem jutott. :)
Vasárnap reggel Tihanyban ébredtünk, a reggeli mellett gyorsan végignyálaztam telefonon a hireket. 8:54-es keltezéssel kint volt egy hír: kamion felborult az M7-esen, teljes útzár Budapest felé. Fasza. 11-kor elindultunk hazafelé, rádióban mondták, hogy a pályazár még mindig tart.…..
abipook 2012.06.25 15:16:09
@Márk vagyok:

A 7-est és M7-est elkerülni Fehérvártól a 811-esen indulva érdemes szerintem, Szfvár, Lovasberény, Vértesacsa, Alcsútdoboz, Etyek, Biatorbágy az útvonal, onnantól meg ismerős, gondolom én. Igaz, Etyek és Alcsútdoboz között elég gyalázatos minőségű az út, ellenben kicsi a forgalom, lehet haladni.

A Balatontól Székesfehérvárig el lehet kerülni teljesen a 7-est és a 8-ast is, déli partról érkezve Balatonakarattya, Balatonfőkajár, Füle, Polgárdi, Jenő, Nádasdladány, Sárkeszi, Sárszentmihály, Szfvár, északi partról érkezve pedig Balatonfűzfő, Litér, Királyszentistván, Berhida, Ősi, és itt jön Nádasdladány megint.

Ezek hosszabb, lassabb és kevésbé jó minőségű utak, és a végén sajnos be kell keveregni Fehérvárra, ellenben nem szoktak bedugulni. :)

Ez szól egyébként azoknak is, akik ilyen esetre kerülőt választanának, nálam ezek váltak be, mint elfogadható kompromisszumok a főbb utak elkerülésére.
abipook 2012.06.25 16:05:39
@prof.dr.elizon pucsnik:
Ööö... eskü nem tudom, melyik részébe lehetne belekötni, de ha te mondod. :)
Kissé offtopikba hajlok ma, mert nem robogókról, hanem főleg autósokról lesz szó, de a téma a robogósokat is érinti. Megyek be a lakótelepre motorral, előttem a fekete Z4-es BMW-s hülyepicsa, akit élőben nem láttam még, de tudom, hogy normálisan parkolni nem szokott, csak a…..
A piros sokak szerint a zöld egy árnyalata. Kétféle gyökér van: az egyik nem veszi észre a piros lámpát, a másik meg leszarja. Itt nem csak azokról a vagány robogósokról, biciklisekről, autósokról beszélek, akik nem várják meg, amíg zöld lesz, és elindulnak előbb, mert úgy…..
Atya. Úr. Isten. Ezt írtam sms-ben Licának, miután elindultam hazafele a Gyradikóból, számban a gyros ízével. Lica magyarázta el, hogyan kell eljutni a helyre, amit egyébként pont ti ajánlottatok a sorozat múlt heti kezdőepizódjában, és ami visszaadta a gyrosba vetett hitem. A…..
Zokogó politikusok, könnyeikkel küszködő, rohanó vállalkozók: végre rendet vág a trükközők sorában az új jogszabály? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
abipook 2012.04.12 10:21:25
@Leonard Zelig: Sok az autópályán szüttyögő autós, egy magasabb sebességkorlát csak növelné a már meglévő sebességkülönbségeket. Sajnos alapvetően ebből van a legtöbb kellemetlenség, hogy nincs egy kialakult, egységes tempó (mint pl. az USA-ban), és többségében két sávon osztozik busz, kamion, lassú és gyors autós. Nem azért gáz a 150 km/h, mert nem alkalmas rá az út vagy egy jó autó, hanem azok miatt, akik nemhogy a 130-at, de a 100-at is alig futják meg, de azért néha belekóstolnak a belső sávba. Inkább azt kéne először elérni, hogy az autópályán ne tartsák fel a belső sávot a mazsolák.
Miért képzelik magukat az utak királyának? Mindent értek. Munkaidőm kötetlen, megyek mint a töketlen. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
abipook 2012.02.17 13:47:45
Nem igazán szokott gondom lenni a kisteherautósokkal, egyrészt talán azért, mert eleve nem tötyörgök, tehát jellemzően nem is akarnak letolni, másrészt ha mégis gyorsabbak nálam, akkor igyekszem elengedni őket, menjenek csak a dolgukra.

Dolgoztam pár hónapig területi képviselőként, igaz, csak egy kis Corsával, de sikerült megtapasztalni, hogy milyen az, amikor menni kell. Mert adott esetben késéssel tudsz csak elindulni önhibádon kívül, mész több száz km-t, megállsz X helyen, de a megállóhelyek felénél szopás van, aztán oda kell érned még a maradék helyekre is zárás előtt, és kénytelen vagy behozni az úton a lemaradást. Akik nincsenek rákényszerítve a dinamikus közlekedésre, el sem tudják képzelni, hogy mennyit lehet nyerni azzal, hogy nem ráérősen közlekedsz, hanem normálisan gyorsítasz, előzöl, ha lehet, kihasználod a sávokat, satöbbi. Nem perceket, hanem sok tíz percet jelent, ami ha nem jön össze, épp elég lehet ahhoz, hogy ne sikerüljön befejezni a kört. És ha ki van adva, hogy mit kell teljesíteni, akkor nincs választás, csak menni, menni. Ez nem jelent egyet azzal, hogy őrült módjára veszélyeztetni kell másokat - igen, sajnos vannak barmok is -, lehet normális stílusban is sietni, ami teljesen biztonságos, csak a nem munkából vezetőknek tűnhet húzósnak.

Könnyű mondani, hogy ha nem tetszik, nem kell csinálni. De hát valamiből szükséges megélni, nem? Tehát mégis csak kell csinálni, ha nincs más - és sokszor nincs válogatási lehetőség. Maximum más vállalja el, de neki se lesznek jobbak a körülményei, a végeredmény ugyanaz.

Egy kis odafigyelés kell csak, hogy ne legyen konfliktus. Jobban megéri, mint teli torokkal hörögni rájuk, csak azért, mert nem értjük a sietségük okát.
abipook 2012.02.17 19:16:04
@lwcolors: Le merném fogadni, hogy az ilyen gyökéragyú később, tiszta fejjel sem képes felfogni, hogy nem alkalmas az autóvezetésre. Saláta nőtt a fejükbe.
TComment Busszal utazni jó? 2012.01.10 09:50:04
  Banyatankot toltak a lábára? Zsebbe fizetett a sofőrnek? Teszteljen távolsági buszt, és írja meg nekünk tapasztalatait!Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
abipook 2012.01.10 15:09:32
@Rocko-: Ha a menetrend szerinti busz szállíthat álló utasokat is, akkor nem kötelező a biztonsági öv. Jellemzően egyébként az ilyen IC (városközi-távolsági) buszokon max. az első két üléspárra szoktak rakni övet, kiragasztanak egy matricát, hogy tessék bekapcsolni, de senki nem használja. Talán egy-két buszon láttam eddig, hogy minden ülésen volt öv, de azok alapvetően turistabuszok voltak, csak valamiért bedobták őket egy-egy menetrend szerinti körre.
abipook 2012.01.10 15:43:43
@Rocko-: A rendszeresített iskolabuszokra van külön szabály, miszerint kötelező az öv, de ezt ki lehet játszani azzal, ha nem menetrend szerinti járatként üzemeltetik a buszt, és a szolgáltató engedélyezi az álló utasok szállítását. Pillants rá erre, itt jobban le van írva: www.szentesinfo.hu/mozaik/2007/11/kresz2007.htm

Egyébként a kategóriák tisztázásáért röviden:

- helyközi busz: jellemzően úgy max. 30-40km-es távolságig, megyén belül, általában egy nagyobb város és kisebb települések között megy. Aránylag sok megállója van, az ülések nem feltétlenül alkalmasak biztonsági övvel felszerelésre.

- távolsági busz (IC = InterCity = városközi): hosszabb távokra, nagyobb települések között megy (pl. megyeszékhelyek között), ritkább megállásokkal. Az álló utasoknak kevesebb helye marad, az ülések komolyabb kivitelűek, van csomagtartó a padló alatt.

- turistabusz: akár országon kívülre is megy, akár menetrend szerint, akár különjáratként. Komolyabb, kényelmesebb buszok, mint a távolságiak.

Na, csak azért mondtam el, hogy alapvetően a helyközi busz az, amin nem igazán megoldható a biztonsági öv (gyakoribb utascsere, sok álló utas), ellenben a távolságin be lehetne vezetni, de a helyzet az, hogy ezek a buszok is rendszeresen visznek álló utasokat, szóval tök mindegy.
Mindig a legszörnyűbb rémálom válik valóra, főleg, ha öreg Mercit vesz vagy ad el az ember. Ott ült a sámliján a műhelyben, jó mélyre leszívta a cigit, mint mindig, amikor a gondolatot szó követi majd. Közben a lábával egy automataváltót billegtetett, a nyári vihar előtti…..
abipook 2011.09.04 13:30:52
@h4z4rd: "A továbbiakban Ön erről, az ügy megnyugtató lecsengését megelőzően(!) cikket ír és azt publikálja, ezzel óhatatlanul befolyásolva az eladót és a közvéleményt. Így Ön gyakorlatilag visszaél jelenlegi (és remélhetően nem örökös) pozíciójával, amit nyugodtan tekinthetünk kényszer alkalmazásának is."

Ez az egyik legelszomorítóbb momentuma az egész történetnek.
abipook 2011.09.04 14:27:31
@h4z4rd: Gyakorlatilag boldog-boldogtalan publikálhat ismert helyen, mint ahogy itt is látszik. Újságírói etika? Pfff, a látogatottság számít.
Belsőség Nesze, Mondeó! 2011.09.02 07:00:00
Ez nem egy Aston Martin? Ja, vagy azt már eladták! Mivel a rengeteg program mellett volt hat-hét órányi üresjárat, elugrottunk a közeli műszaki múzeumba, a helyi sajtós Petra szervezett nekünk egy fullextrás Transitot, amihez hasonlót ritkán látni. Nagy élmény volt. Mai…..
Belsőség Kultúra úton-útfélen 2011.08.31 07:00:00
Pedig elhihetik, ilyenkor szeretnénk mindannyian a rendőrt, aki egy pihenőhelybe intené le az egész karavánt és mondjuk indítana százezerről per autó, alkudni pedig csak felfelé lehet. Mai publikációnk blogposztja...
Rutinos Hiénázó vagy kezdő, a Sebességhiéna játékában mindenki egyforma eséllyel indul. Illetve mindenki, aki megérti az egyszerű szabályokat és tisztességesen játszik. Először azonban lássuk a nyereményt: egy remek, boros szakácskönyv Így főzneka  borászok címmel,…..
Csupa KRESZ-es, meg okoskodós poszt volt mostanában, úgyhogy engedve az őrjöngő tömegnek a hiénák közé vetek egy viszonylag rövid, ellenben erőszakkal teli levelet, amit a sokatmondó nevű bloodmn küldött be. Ki kérdezi meg először, hogy a posztoló miért nem verte agyon az S80…..
abipook 2010.05.13 14:42:51
@Rahsid: A szentfazék szöveged meg majd jusson eszedbe, ha neked esik valami frusztrált baromállat.
abipook 2010.05.13 15:35:13
@Fritz1: Azért egy "apró" különbség van a két eset között. Pár hozzászólással feljebb linkeltek egy másik bejegyzést, ami alátámasztja bloodmn elmondását, hogy itt a másik fél nem csak "éppenhogy maflást" kapott, hanem alaposan elverték. Egész konkrétan eltörött az orra és az arccsontja, aminek következtében műteni kellett. Ez nem megy túl bizonyos határokon...?

És akkor még mindig nem ismerjük a szenvedő fél verzióját, csak annyit, hogy bloodmn és turboá nem ugyanúgy érzékelte az esetet. Lehet, hogy sosem fog kiderülni számunkra, mi is történt pontosan, de a végeredmény már biztos.
abipook 2010.05.13 15:56:29
@turboá: A látleletből minden bizonnyal ki fog derülni, hogy jól kétled-e.
Belsőség A három puruttya 2010.04.25 06:55:58
  Kicsit nagyobb, kicsit egyénibb és kicsit kulturáltabb megoldásokat kerestünk, mint egy régi Swift, szigorúan félmillió körül. Nagyon-nagyon nem könnyű, és inkább csak másfajta kompromisszum. Vélemények az azonos című írásunkról...