Regisztráció Blogot indítok
Adatok
VT 135

0 bejegyzést írt és 1648 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A közelgő globális élelmiszerválságra való tekintettel a holland kormány 7,5 milliárd eurós keretet különített el holland farmok és állattenyésztő telepek bezáratására. Kicsit pontosabban: bohócvilágban egy EU-s kormány rászán a költségvetéséből háromezermilliárd forintnyi összeget a mesterséges…..
VT 135 2022.07.14 20:19:44
@aldum: "es tavozom az EU-bol, ha itt nem megoldhato szellemileg fuggetlen emberek felnevelese."

Hát, mivel a háttérhatalmi elit a világdiktatúrát az egész világra tervezi bevezetni, nem hiszem, h lesz olyan hely, ahová el lehet majd bújni előle - amennyiben ez az opció győz az emberiség választásában.
VT 135 2022.07.15 11:27:13
@Deansdale:
Az a gond, h akinek nincsen mondjuk egy városi háza, ami tőkealapnak ideális lenne (korábban még bérbeadásból rendszeres havi jövedelemnek), annak egyre kisebb az esélye BÁRMIT is venni.

- Telek Bp. 150 km-es rádiuszában 10 millió alatt gyakorlatilag nincs
- Keletre max. hadsereggel lehet menni a cigányok miatt
- Duna-Tisza köze vagy sivatag lesz, vagy jobb esetben visszaárasztott, félig mocsaras terület.
- Marad a Dunától nyugatra. Itt még vannak hébe-hóba területek, pláne ott, ahol semmi közlekedés nincsen.
- De az építőanyag ár teljesen elszállt.
- Már a jurták árai is, pár éve még 3M-ért vehettél egy téliesített példányt, ma már...meg se merem tippelni.
- És akkor még nem ártana egy kút (ami nem szárad ki), napelem sem rossz, ha van, de persze amíg szóba jöhet, addig jó, ha van vezetékes víz is. Csatorna mondjuk nem kell, az alomszék tökéletes megoldás.
VT 135 2022.07.15 13:16:03
@Deansdale: Mondjuk én is azt mondom, h ha már legalább van egy telek, meg víz (kút), amíg még szóba jön, villany, az már kiindulási pont lehet. Mert termelni már lehet rajta valamit, ergo kisebb az esély az éhenhalásra. Tákolni meg valami építményt bármit össze lehet, ha annyira szorít a helyzet.

Persze ott azért még be fog kapcsolni, h mennyire képes a falu összefogni és megvédeni magát...
A legrégebb óta működő zsidó napilap, a Haaretz cikke szerint i. sz. 339-ben II. Constantin római császár történelmi léptékű antiszemita bűnt követett el, amikor több törvénnyel is a zsidók szabadságát korlátozta. Hát ez van, felebarátaim, a zsidókat már az idők kezdete óta mindenki csak bántja,…..
VT 135 2022.07.02 15:47:12
@Deansdale:
Amúgy még mindig azon töröm az agyam, honnan ez a zsigeri ellenállás benned egy személyes találkozóval kapcsolatban. Azt látom csak egyedüli megoldásnak, h FÉLSZ. Félsz, h a Deansdale anonimitás lehullik, esetleg még a valódi neved is kiderül (amennyiben nem akarsz hazudni a bemutatkozásnál). Egyéb értelmes, érdemi választ nem látok. Azok a zöldségek, amelyeket kifogásként felhozol, teljesen komolytalanok (pl. "jaj, de távol vagyunk egymástól" - múltkor egy kiskunfélegyházi nemhivatalos, beszélgetős ÉA találkozóra egy lány Szombathelyről jött. Az egész csak szándéktól függ. Külföldről meg esetleg lehet úgy szervezni a hazajövetelt, h akkor legyen.) Lehetetlenség nincs csak tehetetlenség. Illetve még mindig kiderülhet, h bármilyen okból még sem lehet megszervezni - de az, h te még a találkozó gondolatát, a szervezés nulladik lépésénél értelmetlenek, feleslegesnek, megvalósíthatatlannak tartod, az számomra nagyon sokat elmond a te hozzáállásodról.

Vagy még lehet az az opció is, h tényleg csak egy fotelforradalmár öregúr vagy, aki nem akar semmit, csak elvan a maga kis vackában, írogat ezt-azt a blogján, de ezen túl hagyja őt mindenki békén.
VT 135 2022.07.03 14:44:49
@Deansdale:
Rendben, értem, köszi a választ. Számomra ez nagy csalódás (nem az, h nem szervezed meg - azt elkezdtem én -, hanem, h nem látod ennek az értékét. Dehát különbözőek vagyunk, elfogadom.
VT 135 2022.07.03 21:15:42
@Deansdale: Akkor te is félreérted. :) Én nem azt gondolom, h ha az itteni társaság egy része találkozik, akkor hip-hop közösséget alapítunk (persze semmi sem zárható ki), hanem, h ebben az egyre jobban széteső, atomizálódó, elmagányosodó társadalomban, ezzel a trenddel szembemenve, egyúttal magunkat egymás társaságával megörvendeztetve együtt töltünk időt. Amiből bármi értékes - nem csak közösség - születhet. Tényleg nem értem, ezen mit kell magyaráznom.
VT 135 2022.05.13 10:02:14
@KalmanBlog:
Nekem is azt hozza fel és rögtön le is ránt a mélybe energetikailag, ha nem figyelek. De persze ügyesen csinálja, mert néha meg nem bírom ki, h egy-két hírre ne kattintsak rá.
VT 135 2022.05.13 10:04:21
@Frederick2: Nálad ez tényleg valami mazochizmus lehet, h szereted az agyhalottakat olvasni. :)
Illetve ami saját tapasztalat, h ilyenkor pótcselekszem, ahelyett, amivel valóban hozzájárulnék a világ (önmagam) jobbá válásához.
VT 135 2022.05.16 12:03:02
@Frederick2:
Neem, a feminista agyhalottak szövegeire gondoltam. :)
- Miért nem állnak ki az emberek a lezárásoktól szenvedő kínaiak mellett, ahogy az ukránokkal teszik? - Mert a TV-jük nem adott erre utasítást...
VT 135 2022.05.07 10:02:00
@VT 135:
Itt az illető csatornája. A többi, politikai anyagát nem ajánlom megnézni... :)
www.youtube.com/c/AdamSomething
VT 135 2022.05.13 10:09:08
@Mia and Me: Most láttam a kérdésed.
Nagyon lassan jön vissza a szag-ízérzékelése. (Dec.-ben betegedett meg.) Még mindig rengeteg mindent nem érez.
VT 135 2022.05.13 10:12:07
@Frederick2: Ennek az is az oka, h a jobberek, normálisak többségét már rég elűzte, ellehetetlenítette a yt...
Mondjuk én azon csodálkoztam, h Tomcatnek nem azonnal törölték a videóit... De Odyseen mind elérhető Tomketisztán nevű csatornán. Nem semmi, h mennyi plusz infót tud mondani Ukrajna háború ügyben!
Utólag mindenki hápog, hogy erre az eredményre senki nem számított, holott ha engem kérdeznek a választás előtt, nagyjából lekottáztam volna nekik. Persze lehet azt mondani, hogy csak utólag okoskodok, és erre mindenki azt gondol amit akar, de szerintem ennél kiszámíthatóbb választásunk nem volt a…..
VT 135 2022.04.20 14:07:47
@Deansdale:
Tomcatet igaz, h a Gyurcsány-rezsim megpróbáltam lesittelni koholt vádakkal, mint a nevetséges bombagyártás (...aminek alapjaként találtak nála kristálycukrot...), de nem ezért kezdték el kicsinálni.
Hanem azért, mert Tolvajkergetők néven elkezdtek egy civil szerveződést létrehozni, amely levadászta törvényes eszközökkel a biciklitolvajokat. Mivel ez bizonyította a Rendőrség bénaságát és Tomcat már amúgy is számos magas rangú rendőr vezető bögyében volt, ezért bántak el velük.

Ehhez mondjuk hozzátenném, h a jelenlegi civilizációs mintázatban a hatalom mindenhol konkurrenciát és ezért ellenséget lát minden VALÓDI civil szerveződésben, ezért amint lehet betiltja, kicsinálja, ellehetetleníti őket - ha éppen nem saját magukat teszik tönkre az együttműködésre képtelenségünk miatt.
Ezért tiltották be anno a Magyar Gárdát is, sőt, ezért volt már ellene akkor is hatalmas nácizás, amikor konkrétan még semmit sem csinált, csak megalakult (!).

De zártak börtönbe Orbánék alatt környezetvédőt is, mert ellene mert szólni, h Győrnél a Natura 2000-es természeti terület helyén AUDI gyár épüljön... Szóval, bár nincsen nálunk diktatúra, de ha éppen útjában vagy a hatalomnak, akkor gyorsan el fog tüntetni.
VT 135 2022.04.22 12:22:05
@Deansdale:
Melyik ez a törvény? Elég érdekes, mert akkor ezek szerint törvényellenes az is, amikor:
- Amikor egy nő szexi ruhában mászkál az utcán, várva, h jöjjenek erőszakolók.
- Amikor valaki nyitva hagyja a lakása, háza ajtaját, h jöjjenek a betörők.
- Amikor rendőrségi ügynökök kiskorú lányoknak adják ki magukat a neten, h pedofilokat fogjanak.
VT 135 2022.04.22 13:11:05
@Deansdale:
Ha végignéznéd Tomcat videóit az "igazságszolgáltatás" működéséről, akkor lehet, megváltozna a véleményed...
Ahogy írtam, a háttérhatalom tökélyre fejlesztette a szektásítás pszichológiáját, és az agymosott hordáival úgy legózik, ahogy neki tetszik. Ennek egyik folyománya, hogy ami a világban történik, illetve amit a média erről hazudik, annak jó része már kifejezetten a szektatagoknak szól, ők a…..
VT 135 2022.04.14 08:33:21
@тельня́шка:
'Halal a khakhol fasisztakra"

Ezt ne. Ez ugyanaz a hányadék, gyűlöletpropaganda mintázat, mint ami a nyugati médiából árad az oroszok felé.

Támogatom a jogos önvédelmet, a békés együttműködést, a háttérhatalmi elit elleni fellépést, de a régi, egymás ellen uszító mintázatokat nem - az ugyanis pont a háttérhatalmi elit céljai felé visz. A bűnösöket büntessék meg, de önmagában az, h valakire ráaggatod, h "trappista", az ugyanaz a szélsőbalos, totalitárius világszemlélet és valóságértelmezés, mint amelyik most Oroszországot támadja és támadta.
VT 135 2022.04.14 11:56:31
@Deansdale:
Lehet, h tévedek, de tudtommal egyelőre senkinek nincs megtiltva, h exportáljon az országból élelmiszert. Ha pedig kifelé kétszeres áron tudja eladni, akkor 1., Itthon is növekedni fog az ár. 2., Itthon végül kevesebb lesz belőle, ezért a hiányból fakadóan nő az ár.
VT 135 2022.04.15 15:08:39
@Deansdale:
Köszi az infót. Megláss'uk, ezt mennyire lehet a gyakorlatban is megvalósítani. Sajnos abban nem hiszek, h pici Magyarországként ki tudunk maradni azokból a világgazdasági folyamatokból, ami lesz.

Igen, ez az infláció dolog egyre inkább úgy tűnik, így működik. Van egy TIK nevű fantasztikus 2. VH-s történész yuotuber, akit érdekel a téma, feltétlenül ajánlom, mert még számomra, aki történelem diplomás, is alapvető, döntő szemfelnyitogatást hozott a témában.
No, de a témához úgy kapcsolódik, h levezette: a döbbenetes, 1. VH utáni német infláció is azért következett be, mert már a háború előtt elkezdték a pénz hígítását és ahogy telt az idő, egyre durvább szintre emelték. (Hmm, honnan ismerős ez...)
Ezer évek múlva egy zsidó ünnep középpontja lesz Zelenszkij, s bár a részletek ködösek lesznek, a lényeg annyi, hogy zsidó fiúk és lányok multikulturális demokráciák vezetőivé nőhetnek fel. - David Rothschild "Thousands of years from now there is going to be a Jewish holiday centered on the…..
VT 135 2022.04.06 17:36:55
@Frederick2:
A könyvtáros munkakörben olyasmi nincsen benne, h tanácsadás az olvasóknak? Mert az mégis csak magasabb szellemi felkészülést igényelne, gondolom.
VT 135 2022.04.08 13:02:30
@Deansdale:
Emellett tök mindegy, h egy politikus ostoba, vagy demens - a lényeg a mögöttük álló érdekcsoportok felkészültsége.

Próbáljátok már elfelejteni ezt a hollywood-i "egy hősön múlik a világ sorsa" maszlagot! (Nem neked szól Dean, hanem akinek az inge.) Rendszerek vannak, meg alrendszerek, meg az alrendszerek alrendszerei.
VT 135 2022.04.08 14:49:23
@Deansdale:
Ennek örülök, ha így van. :)
Beszéltem már párszor erről, akit nem érdekel a téma az ne kattintson a tovább gombra...
VT 135 2022.03.24 11:43:01
@Deansdale:
"Köszönöm, hogy foglalkoztál a témával. Ez például egy olyan dolog amiben viselkedhetnénk közösségként és segíthetnénk egymásnak távolról is"

Én is köszönöm és egyetértek! Nagyon örültem is, mikor megláttam a bejegyzést, mert tényleg egy konkrét dolog, amelyben mindannyian előbbre léphetünk. És már így is hasznosítható tanácsokat olvastam benne.
VT 135 2022.03.25 15:54:50
@Deansdale: Na, örülök, h sikerült valami hasznosat mondanom! :)
VT 135 2022.03.26 11:59:59
@békaapu:
Igaz, köszi, én már láttam aszalókemencét is.
Az elvi háttér kivesézése után (...aki nem olvasta tegye meg...) csapjunk a gyakorlati lovak közé: Az ember lakó- ill. munkahelyétől elérhető távolságban, lehetőleg kis faluban, csöndes, nyugodt és biztonságos helyen szerezni kell egy kis házat nagy kerttel, nem a jelenlegi lakás/ház helyett, hanem…..
VT 135 2022.03.22 18:15:29
@Deansdale:
Mindkettőre szükség van. Egy valódi, élő közösségben mindenféle szerepkörre szükség van. Elvileg minden szerepet bárki betölthet, csak nem mindegy, h azt a szerepet 100 egység, vagy 1 egységnyi energiával töltik be. A kulcs annak a felismerése, h nem cél a homogenizáció, hanem a különbözőségeink erejét érdemes megtalálnunk úgy, h kialakítjuk az együttműködés megfelelő struktúráját.

Persze ez látszólag úgy hangzik, mint a "másságkultusz" - csak vegyük észre, h valójában pont a "toleranciabajnokok" azok, akik képtelenek elviselni a másságot és az Egy Véleményt akarják mindenkire erőszakkal rákényszeríteni.
VT 135 2022.03.23 12:54:39
@Deansdale:
"Akkor jó, hogy engem szoktál fikázni azért amit szájkaraténak gondolsz, mert nekem már megvan a ház, kert, az üvegházhoz alapanyag, plusz kezdek beépülni a helyi közösségbe :)"

Biztosan nem fikázlak, csak felhívom a figyelmed pár meglátásomra. ;)

Amit írtál, teszel, abban részben igazad van. Abban, h neked van már vidéken valami kiindulási alapod.

A többivel egy kicsit vitatkoznék (gondolom, most meglepődtél :D ):

1., Gondolom, a házat, telket nem most vetted meg, nem a semmiből kellett az elmúlt években 2-3-szorosára emelkedett telek-, és ingatlanárak mellett beruháznod.

2., Ha nem laksz ott állandóan, akkor felejtsd el a kertészkedést. Tapasztalatom szerint csak ami ott van, kilépve az ajtódon, azzal fogsz rendszeresen foglalkozni, illetve tudod megadni a növényeknek (állatoknak?) azt a törődést, amelyre szükségük van.

3., Az nem valódi közösség. Ezt garantálom. Esetleg "közösség". Semmiképpen sem új típusú, valódi közösség, amely ismérveit pár napja leírtam. Amely lehetőséget adna az együttműködés, együttélés újratanulására. Enélkül az egész csak helyváltoztatás, nem pedig közös világszemlélet váltás.

***

Azért a magam védelmében annyit elmondanék, h nem arról van szó, h semmit nem léptem még. Hanem az elmúlt fél évben nem léptem ismét. Előtte volt már:
- 10+ év ökofalus, új típusú közösséges témával foglalkozás, elvi és gyakorlati szinten
- Két éve konkrét leköltözés egy kezdeményezéssel vidékre (amely végül nem teljesítette a megfogalmazott céljait, ezért visszajöttem Bp-re, átmenetileg)
- Tavaly egy egyhetes közösségfejlesztés elméleti-, és gyakorlati képzés
- Végül is egy ház + telek nekem is rendelkezésre áll, ha úgy nézzük, ahol gyakorolhatok, csak éppen a pindurka telek egy immár bp-i agglomerációs térségben (Velencei-tó) nem alkalmas a számomra fontos célok elérésére - részleges önfenntartás-élelmiszertermelés, valódi közösség tagjává válás.
VT 135 2022.03.23 15:43:05
@Deansdale:

1A., Tényleg érdekelne, mert jelenleg úgy látom, h olyan helyen van leginkább még értelmes áron telek (ház nem kell, sajátot építek), ami vagy Cigándiában van, tehát oda vagy erős közösséggel, vagy hadsereggel lehet csak túlélésre játszani, vagy baromi rossz közösségi közlekedéssel, Bp-től számítva az ország szélén. Ez a második amúgy nem lenne gond, ha megvan az az erős közösség, mert akkor úgyis ott élünk. De ha csak családi léptékű költözés van, az esetben hátrány, mert nagyon megnehezíti a kapcsolattartást a bp-i dolgokkal.

És akkor ott vannak még a földrajzi-vízrajti szempontok:
- hegy tetején ne, mert sokmilliós tétel 100 méterrel lefúrni vízért
- Duna-Tisza köze és egyéb szárazabb terület teljes zsákutca a jelenlegi klimatikus változások mellett
- Ha a falu teljesen körbe van véve, jó kis, rommá vegyszerezett ipari-mezőgazdaság földekkel, az sem túl egészséges...
- Önmagában az, h 1 m-re van a szomszéd háza, nem túl ideális számomra.

Persze az is tény, h a netes hirdetések távolról sem ugyanazok, mintha odamegyünk egy adott településre és személyes ismeretségek által igyekszünk eladó ingatlant találni, ezt aláírom. Ugyanakkor azt

1B., Szóval, ha itt megosztod, vagy privátban megosztod a saját ismereteidet, információidat erről, azt nagyon megköszönném.

2., A permakultúrás irányt feltétlenül javaslom! Illetve még érdekes lehet a csepegtetéses locsolás, bár erről vegyes véleményeket hallottam.

3., Hmm. Mennyit laktatok ott állandóan? Semennyit? Pár évet? Addig csak vendégek vagytok ott. Gyüttmentek. Nem láttok bele az ottani közösség mélyébe. A világméretű folyamatok pedig mindenhová begyűrűznek. TV, internet mindenhol van... Persze, ha azt mondod, egy új típusú vezető már elkezdett egy új típusú együttműködési modellt kialakítani, akkor van némi remény. Legalábbis egy bizonyos pontig.

De valahogy én jobban hiszek a te szűk rádiuszú tapasztalod helyett olyan szakembernek, aki évtizedek óta kutatja és tapasztalja (maga is része) ennek a témának. Pláne, h egybe vág az én tapasztalataimmal. Véleményem szerint nem lehet ezt a témát kikerülni, ezt a fentről kapott házifeladatot elsumákolni. Igen, ez olyan, mint amikor a baba járni tanul. Lehet rá azt mondani, h ez teljesen lehetetlen elképzelés. Pláne, mikor ötvenedszerre is pofára esik. De végül megtanul járni.

Pláne, h részese voltam annak, h miként tud születni egy ilyen új típusú közösség, mi az a "technológia", tudás, ami ezt a folyamatot segíteni tudja. Vannak ma is egyébként a világban ilyen új települések. Illetve vannak az általam már korábban említett Kék zónák is.

Ettől függetlenül érdekelne, h melyik ez a település, az is, h milyen konkrét okokból látod ilyen optimistán - megint csak, ha lehet nyilvánosan, vagy ha nem, akkor privátban.
Deansdale Reset the elite 2022.02.24 16:30:49
 ..
VT 135 2022.03.04 11:07:10
@Deansdale:
Igen, viszont ahogy Dave is mondja, h szerveződj, és én ezt most nem holisztikusan, hanem szimplán technikai szempontból mondom, h ha nem tudsz új típusú közösséget létrehozni, akkor a kalapod tetejére teheted az általad, családod által megtermelt ételt, amely esetleg biztosítaná a túléléseteket. Mert jönnek majd mások, erősebbek, többen (!) és elveszik. És azért szükséges új típusú, valódi közösséget kialakítani, mert, ha más nem a magyarországi ökofalu-kezdeményezések története bizonyíték arra, h nem elég a helyváltoztatás, életmód változtatás - ha nincs világszemlélet váltás és nem tudjuk megtanulni az együttélést, együttműködést, akkor határozott időn belül bele van kódolva MINDEN közösségi kezdeményezésbe, h szétesik, felbomlik, veszekedés, esetleg még pereskedés is lesz.

Több mint 10 éve foglalkozom a témával, jártam, önkénteskedtem is több helyen, úgyh nem csak elméletből beszélek. És amit - talán még nem elég részletesen - írtam a tavalyi Treemap táborból, ahol közösség létrehozást, működtetést tanultunk, ezt immár saját bőrön is megtapasztaltam. Gondolhatod azt, h majd a legjobb barátaiddal összeállva működni fog - nem fog. Mert nem lehet a totális individualizmus korából egyetlen csettintéssel-kattintással átváltani a közösségi létezésbe! Ha erre azt mondod, majd a krízis, a nehéz helyzet majd rákényszeríti az emberek egy részét az együttműködésre, arra azt mondom, h 1., Már rohadtul késő lesz abban a pillanatban. 2., Amint a külső kényszerítő eszköz elmúlik, azonnal újra szétesik. 3., ...mert ugyanúgy a régi mintázatok mentén reméli a megoldást.

Tehát, amennyiben beüt a gebasz, akkor egy működő közösség férfi tagja, a nőik támogatásával már meg tudják védeni az adott közösséget és annak javait. A fosztogatók és bűnözők mindig a könnyebb ellenállás felé mennek.

Persze, amit említettél, h akkor még mindig jöhet a diktatúra és elveszi az egész közösség mindenét, mindenkit megöl, koncentrációs táborba zár, a falut meg ledózerolja, akkor erre azt mondom, h lehet, h így lesz. Nem tudom. De ez legalább egy lehetőség a világ, saját életünk rádiuszában történő, aktív cselekvéssel történő megváltoztatására. Mindenképpen komolyabb megoldási lehetőség számomra, mint egy virtuális térben, idiótákkal és értelmes emberekkel szót csépelni és vitatkozni, meg arról álmodozni, h "kinek mit kéne csinálnia". És ha ez a dolog működik, akkor másoknak is példa lesz és tömegessé válása esetén már nem tudja a hatalom eltaposni.
VT 135 2022.03.04 11:09:44
@VT 135:
De örülök, h ebben alapvetően egyetértünk, amit írtam, nem az ellen, hanem annak kiegészítésére írtam.
VT 135 2022.03.06 17:28:29
@Frederick2:
Néztem a videóit, sajna nem lettem sokkal okosabb, bár volt, aki nekem is ajánlotta, h való lenne nekem a programozás. Mondjuk napi 4 óránál többet semmilyen munkakörben nem fogok a jövőben, ha váltok erről a munkahelyről, időt tölteni,
Deansdale Szép új világ 2022.02.09 19:26:41
Amennyi pénzt a cenzúrára költenek, abból már felszámolhatták volna az éhezést az egész világon, vagy a szegénységet nyugaton, ha úgy jobban tetszik...
VT 135 2022.02.26 14:04:45
@Mme.Brioche:
És ki elől bújkálsz? :)
Vagy amit olvasol, az, khmm, erotikus anyag...? ;) :D
VT 135 2022.02.26 18:36:43
@Frederick2:
Számomra ez, egyfelől több évtizedes rossz szokás, emiatt az ingerfüggő agyam innen követeli állandóan az ingert.
Tehát, ha sikerülne átállítani más, hasznos tevékenységre, akkor működne.
VT 135 2022.02.26 18:37:04
@Mia and Me:
Szerencsére nálunk nem kell hajcsárkodni. :)
Gyengébb idegzetűek kifejezetten maradjanak távol ettől a témától - akinek a covid meg a potenciális gáz- és áramkrízis ad elég stresszt az ne tegye tönkre magát ilyesmivel. Komolyan mondom. Aki viszont úgy érzi nincs elég borzongás az életében, annak meleg szívvel javaslom olvasásra biggreekgeek…..
Deansdale A vészkorszak gyermekei 2021.11.29 21:50:56
Mondhatnám viccesen, hogy egy patreon támogatóm kérésére íródik ez a cikk, de pontosabb úgy, hogy kérdezték páran a napokban a véleményem a gyermekvállalásról. Előszöris azt szögezném le, hogy ez nyilván mindenkinek a magánügye, úgyhogy amit itt leírok csak az én véleményem, senkire nézve nem…..
VT 135 2021.12.09 12:22:44
@Mme.Brioche: Köszönöm a linket!
VT 135 2021.12.09 12:25:23
@Mia and Me: Köszönöm a beszámolót!
Deansdale Ilyen a sors... 2021.11.24 08:34:38
Filóztam már ezeken az oldalakon régebben arról, hogy a történelem sodra vakká teszi az embereket a saját szerepükre az eseményekben, de nem gondoltam, hogy ezt ilyen hamar és ilyen érdekes formában látom megvalósulni pont itt. A kommentelőim fele abszolút zökkenőmentesen csatlakozott a 21. század…..
VT 135 2021.12.10 09:48:12
@valis47:
Azt hittem leesik a tantusz. Ebből több, alapvető dolog következik.

1., A média totálisan hiteltelen, megbízhatatlan, hiszen ezt a felvetést minimum komolyan meg kellett volna vizsgálnia és nem "összeesküvés-elmélet!!44!"-et kiáltania. Ráadásul, bár mellékes kishírként valamikor elismerték - miután ordítóak voltak a bizonyítékok -, h akár ez is lehetséges, de azóta is totálisan elhallgatják a témát.

2., Az, h a vírus természetes úton alakult ki, vagy mesterségesen hozták létre, perdöntő! Nem is értem, ez számodra h nem egyértelmű. Eleve egészen más a gyógyítás, megelőzés megközelítése. Ráadásul innen lépünk is tovább, h ha így van, akkor mi van, ha az egészet szándékosan eresztették szabadon? Ebbe az is beletartozhat, h nyugati erők olyan, kínai laborba toltak dollármilliókat, amelyről egyrészt tudni lehet, h mivel egy diktatúrában található, ezért nem lesz rálátásuk, irányításuk, másrészt a laborok biztonsági protokolljai is a béka segge alatt vannak.
VT 135 2021.12.10 09:55:32
@valis47:
Egyébként a korábbi reagálásodra, miszerint, de hát nem is mindig hazudik a média, az jutott eszembe, h:

- Nyilván, ahol nincs tét, ott nem fog feltétlenül. Bár az a helyzet, h aki rászokik a hazudozásra, annak idővel átalakul a valóságérzékelése és a hazugságot fogja valóságnak érzékelni. Önámítás és, h mindenki magát "jóembernek" tartja.

- Számomra ez olyan hozzáállás, mintha azt mondanád, h "á, hát igen, múltkor, sőt többször is már átvert az az árus, anyagilag is, meg szemét terméket sózott rám, de azért most adok neki egy újabb esélyt, mert hátha ezúttal nem fog átverni".
VT 135 2021.12.10 09:57:41
@JusztinaEufrozina: Jogos.
Gondolom az az oka, h bennünk van a segítő szándék, valamint a saját egónkat is tudjuk ezzel hizlalni. :)
Deansdale Világvége után 2021.10.11 17:28:58
Figyelem: ez csak laza ötletelés, fantáziálás egy olyan kritikus vészhelyzetről, amikor hetekig szünetel egy vagy több közműszolgáltatás. Ennek az életmódváltós témához semmilyen közvetlen köze nincs, kéretik nem keverni. Garantáltan becsúszik majd pár elvadult gondolat, ezt mindenki kezelje a…..
VT 135 2021.11.24 14:00:24
@Kisgé:
Ezt nem tudom, miért nekem írtad, mikor én pont jeleztem, h elfogadom, h van vírus. Nem kételkedem abban sem, amit írtál, bár az, h nem tudod, az oltottak-oltatlanok aránya milyen, az elég jelentős lyuk ebben a képben.

Ezen túl viszont nem tudom, miképpen állsz a dolgokhoz. Elmondtál saját tapasztalatot. De nem tudom, h akkor ezt felszorzok az egész világra, abszolutizálsz vele mindent, amit a politikai elit, mainstream média, "tudomány" mond és tesz, egyetértesz-e a világdiktatúra kiépítésével, a cenzúrával, a más véleményen, más tapasztalatokkal rendelkező orvosok, tudósok, egészségügyi személyzet megfélemlítésével, elhallgattatásával, kirúgásával.

Mi a véleményed arról, hogy rosszak a protokollok, hogy gyógyszer is segíthetnek, hogy fél órán belül, boncolás nélkül elhamvasztják a halottakat.
VT 135 2021.11.24 17:13:29
@Deansdale:

Együttérzésem. Tudom, könnyű kibicként hozzászólni, de...mi lenne, ha holisztikusan közelítenél ehhez a helyzetedhez? Én hiszek abban, hogy azok a dolgok, amelyeken nem tudunk változtatni, tőlünk függetlenek (pl. hogy elbocsájtanak) azok az isteni/univerzum szándékai, tehát értelmetlen ellene küzdeni. Talán te is láttad már azt a képet, amelynél Jézus elvesz az illetőtől egy macit - miközben ott rejteget a háta mögött egy sokkal nagyobb macit, amit készül odaadni... :) Lehet, Istennek/Univerzumnak most más tervei vannak veled: a továbbiakban más módon tudod jobban szolgálni ezen szándék megvalósulását.

Egyébként magántanárkodáson nem gondolkodtál? Esetleg tanulócsoport üzemeltetésén?
VT 135 2021.11.27 18:52:36
@Deansdale:
Nagyon érdekes és jogos a felvetésed a leépített egészségügyről és alacsony ágyszámról. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az egész mai világ pattanásig van feszítve, gyakorlatilag szinte minden iparágban úgy állítják be a dolgokat, hogy a dolgozók teljesítménye éppen csak ellássa a szükséges igényeket - ezért minden dolgozó a végsőkig ki van zsigerelve -, átlagos körülmények között. Tehát semmi pufferzóna, tartalék nincsen. Ha jól értem, ezért van az ellátási válság is.
Tegyük ehhez, hozzá, hogy mivel az állam egyre inkább csak erőszakos pénzbehajtó és oligarcha gazdái törvényeinek az erőszakos, társadalomra erőltetésével foglalkozik, így az állami szolgáltatások még inkább ebbe a körbe tartoznak.

Normál esetben érdemes lenne egy összehasonlítás, miszerint
- A társadalom hány százaléka fekszik coviddal kórházban
- Más betegségeknél ez hány százalék
- Hány ágy van összesen ilyen célra

A gond itt csak az, hogy valós, hitelt érdemlő számokat már nem lehet sehonnan beszerezni, ha csak valaki személyen nem tudja összeszedni, hiszen mind a mainstream média, mind a politika, mind a politikához és a gyógyszeriparhoz törleszkedő tudomány (nagy része) elvesztette teljesen a hitelességét.
Deansdale Sztrájk 2021.11.22 18:32:57
Eljutott hozzám a hír, hogy pár pedagógus megunta a szakszervezetek töketlenségét, ezért szeretnének saját erőből sztrájkot szervezni a kényszeroltás ellen. Abszolút egyetértek ezzel a kezdeményezéssel, és teljes mértékben támogatom is - ez a cikk ezért íródik. Szerintem teljesen nyilvánvaló, hogy…..
VT 135 2021.11.24 12:41:12
@JusztinaEufrozina:

Semennyire. De ezek folyamatok, nem statikus, kész, monolitok. Ha egyre látványosabban látják az arra nyitott emberek, hogy a süllyedő hajóról át tudnak szállni tutajokra, amelyek idővel új hajóvá állnak össze, akkor nem fognak tovább evezni a süllyedő hajón.

A great reset világdiktatúra rendszere annak a rendszernek a folytatása, amelyben most élünk, amelyet szinte mindenki támogat aktívan, vagy passzívan. A rendszer belőlünk, mindannyiunkból áll. Ha az emberek elkezdenek kiáramolni, akkor a fogaskerekek nélküli rendszer végül egyre kevésbé lesz képes működtetni magát és végül leáll.
VT 135 2021.11.24 16:43:34
@JusztinaEufrozina:
Köszi, hallottam, olvastam.

Megmondom őszintén, részemről nem látom értelmét a részleteken rágódni. Én az egészet, a rendszert, a folyamatokat, az okokat nézem.

Jelenlegi civilizációnk, kultúránk, társadalmunk "még többet" elvéből egyenesen következik, hogy a háttérhatalmi elit is még többet akar. Pénzt már nem, mert az már mind az övék, marad a hatalom, a kontroll. A másik ok, hogy ők is látják, hogy a rendszer ebben a formájában már nem nem működik, vagy legalábbis nem olyan hatékonyan, ahogyan működhetne - ezt, akinek van szeme, az élet minden területén láthatja.

Csak ők azt hiszik, a válasz erre nem egy magasabb szellemi szintre lépés, hanem az óvóbácsi-tanárbácsi szerep felvétele, akik vigyáznak a sok kis butusra. Akik meg már magasabb energia-szellemi-tudatossági szinten vannak, azokra ebben a képben nincsen szükség. De mint mondtam, ez a világdiktatúra akkor is csak egy utolsó előtti lépés lesz a haláltáncunkban, mielőtt kiírtjuk magunkat a Földről. Ha ezt az utat választjuk!

Én inkább a másik utat választanám. :)
VT 135 2021.11.24 17:16:50
@Deansdale:

Most remélem, nem akarod azt mondani, hogy ezen csodálkozol. Egy éppen utolsó atomjaira széteső társadalomban, ahol már emberek találkozása is sokszor lehetetlen (vírus előttről beszélek!), ahol már három ember együtt dolgozása is sokszor összeveszésbe fajul... hogy most hirtelen varázsütésre kinőnek az embereknek a kapcsolati hálóik, egymáshoz kapcsolódó "csápjaik" és összefognak? Sajnálom, de ez nem így működik.
Deansdale 2021.11.20 12:25:23
VT 135 2021.11.23 08:35:16
A kép tényleg kiváló szimbólum. Bemutatja mekkora eséllyel szál szembe egy ember, egyedül a rendszerrel és mik lesznek a következményei...
Lehet hősnek lenni, csak a hősök sorsa a halál.

Napjaink válsága nem környezeti, vagy ideológiai, netalán gazdasági: társadalmi, azaz szellemi, azaz lelki. Ami bent, az kint. Napjaink, korunk, korszakunk válsága - azaz lehetősége a változásra, mert az Élet: változás -, hogy elvesztettük egymással a kapcsolatot. Elfelejtettük, hogy mindannyian egy hatalmas óceán cseppjei vagyunk.

Elfelejtettük, hogy mindannyian egy láthatatlan, fényszálból összeálló hálózat tagjai vagyunk (lásd. agyi idegpályák). Együtt-működve boldogok vagyunk. Egyedül boldogtalanok, elveszettek. Ezt nem csak én mondom, minden tudományos kutatás igazolja.

A vírus kapcsán ez ismét csak tökéletesen látszik.
1., A többség még mindig képtelen felismerni azt az alapszabályt, hogy
A., a rendszert nem lehet megreformálni.
B., A rendszer üzemeltetői (média, hatalom) nem fogják, nem képesek megreformálni a rendszert.
C., A régi világ mintázatai nem működnek. Csak új mintázatok mentén (természetesen a régi, működőket beépítve) tudunk egy új világot felépíteni, emberiségként szellemi osztályt lépve továbblépni a kőkorszakban rekedt világszemléletünkből.
Ennyit a tüntetésekről.

A kulcs az együttműködés alapvető szükségességének felismerése, majd megtanulása és alkalmazása. Egyik lépés sem kihagyható. Nehéz, de nem kihagyható. Tanulni kell, mert egy totális individualista világkorszakból nem tudunk varázsütésre egy közösségi világszemléletbe átpattanni.

Nézzük mindezt a vírus banzáj kapcsán!
- Ha képesek vagyunk az együttműködésre, akkor nem tudnak megzsarolni a kötelező oltással, mert az adott munkahely mikroközösségében, ha azt mondja a dolgozók akár csak 30%-a, hogy akkor szevasz, holnaptól nem dolgozom, akkor összeomlik az adott mikro-munkahely, ha pedig ezt sok helyen megteszik, akkor az egész rendszer. Hiszen a rendszer annyira pattanásig ki van hegyezve kapacitások témájában, hogy még egy minimális kiesést sem képes elviselni a működésében. Ne felejtsük el azt sem, hogy nagyon sokan kényszerűségből oltottak, tehát ez a 30% akár magasabb is lehet(ett) volna.

- Olyan ez, mint a cigányprobléma egy átlagos faluban: a cigányok hordába verődbe erőt képviselnek - de csak az egyedüli emberekkel szemben. Ha a falu egy része már képes lenne az összefogásra, együttműködésbe, már visszapattannának ettől az erőtől. De egyelőre még nem vagyunk képesek...

- Egy sztrájk is csak akkor lehet működőképes, ha az adott mikro-munkahelyen az emberek együtt tudnak egymással működni, szóba állnak egymással, mert akkor nem lehet őket kirúgással megfélemlíteni.

Ez sajnos félelem kérdése is: az emberek többsége, jelentős része a félelem mentén vegetál - különösen a diktatúrában felnőtt idősebb generáció, nem véletlen, hogy őket mennyivel könnyebb a félelem mentén manipulálni -, így máris képtelen bármit is lépni.

- Talán lassan minden gondolkodó, nem a félelem mentén élő ember megérti, hogy nekünk NEM AZ A DOLGUNK, hogy az alacsonyabb tudatossági-energiaszinten lévő embertársainkat meggyőzük. Ők meggyőzhetetlenek. És ez csak szellemi maszturbáció, pótcselekvés, halogatás a saját tehetetlenségünk, gyávaságunk, kishitűségünk leplezése, hogy "én azért nem lépek (csak pofázok), mert amíg ők nem lépnek, addig én sem tudok"...

- Nekünk egymást kell megtalálnunk, megtanulnunk együttműködni, a konfliktusainkat szeretettel, tisztelettel elrendezni és nem elkerülni és ezzel olyan példát mutatni, amely egy új, élhető társadalom és világ példáját, mintáját tudja mutatni a többieknek is - amelyet már könnyebben tudnak ők is követni.
VT 135 2021.11.23 08:50:32
Még folytatva azt, hogy mi lehet a megoldás.
Egyelőre talán még megvannak azok a netes csatornák, amelyek lehetővé teszik, hogy megtaláljuk egymást fizikailag is. Ez a kulcs. Virtualitásban nem lehet megváltoztatni a fizikai világot...

Mivel felteszem, az oltatlanok átszövik a társadalom minden rétegét, ezért talán el lehetne kezdeni kiépíteni egy párhuzamos társadalmat. Persze ehhez meg kéne tanulni az együttműködést!!! Mert ha nincsen külső, kényszerítőn erő, ami jelenleg a hatalom és a félelem (vírustól függetlenül, pre-covid előtt is!), akkor ezt semmi sem fogja összetartani.

Ha viszont megvan egy erős, összetartó, egymás tagjait nem cserben hagyó makro-közösség, akkor ott a mai, működési válsággal küszködő rendszer (...amely ezt érzékeli, ezért keresi a megoldást, a globális diktatúra képében) lepattan. Ha emberi struktúrák, szervezetek sora nem tartja be a rá erőszakolt szabályokat, hanem szépen felmutatja a középső ujját, akkor annak lesz eredménye.
Kiből áll a rendszer? Ki a rendszer végrehajtói? Katonák, rendőrök, irodisták. Ugyanolyan emberek, mint mi. Nyilván vannak köztük is szép számmal alacsony energiaszinten tengődők is, ez nem kérdés. De csak ilyenek lennének? Kétlem. De ahhoz, hogy átálljanak, nem elég egy tüntizés. Ahhoz azt kell lássák, hogy van hova átállni. Van működőképes rendszer, amelynek a tagjai lehetnek. Nem pedig a káosz. Szerintem egy rendvédelmit jobban rettent a káosz, a rendszer teljes hiánya, mint egy rosszul működő, vagy diktatórikus rendszer.
"A kormány halálos ítéletet mondott a vályogházakra", olvasom a hírt, és nem tudom hogy sírjak vagy nevessek. Az intézkedés eleget kíván tenni az EU-s klímatervnek, amelyben 55 százalékos üvegházgázkibocsátás-csökkentés a cél 2030-ra Aha. És melyik az az építőanyag aminek garantáltan messze a…..
VT 135 2021.09.02 11:09:07
@Frederick2:
Lehet, tudat alatt már érzi, h amit ő csinál, az nem vezet tényleges fejlődéshez, változáshoz (megint csak a rendszer működtetőitől várni egy új rendszer létrehozását, vagy a rendszer legnagyobb kurvájává vállva - értsd. választást nyerni).
Innen kb. 3 út van tovább:
- Stratégiát váltani és élni a jelent, carpe diemet, minél több pénzt és hatalmat megszerezni. Ez lett a pl. a Jobbik útja.
- Nyitott lenni új megoldások felé, azokkal az emberekkel együttműködni, nyilván először újonc szintről, ami persze a korábbi "nagyember" indentitás elengedését követeli meg.
- Belehülyülni az egészbe és egyre nagyobb, összefüggéstelen zagyvaságot összehordani, "mert hiszen én tévedhetetlen nagyember vagyok".

Puzsér szerintem sajnos a 3. utat választotta, vagy sodródott rá.
VT 135 2021.09.18 13:54:57
@.Delin.: Deansdale-t csak annyival egészíteném ki, h nem "most", hanem "folyamatosan". A vírus cucc csak egy eszköz, számos másik is volt eddig, illetve ettől talán felgyorsítani remélik a világdiktatúra építést.
Ennek oka a civilizációnk zsákutcája, amely a "még többet, még többet" elvére épül: kütyü, cipő, pénz, hatalom...
De meg merem kockáztatni, h vannak szép számmal olyan tévedésben lévők is, akik bár látják a világrendszerünk fenntarthatatlanságát, ezért úgy gondolják, h szokás szerint a cél szentesíti az eszközt. Csak mivel ők inkább csak annak felszíni tüneteit érzékelik, ezért jó újmarxista, totalitárius módon szándékoznak megjavítani a zembereket, a társadalmat.

Ahogy Dean írta, Kína a tesztlabor. Ami ott működik, bárhol bevezethető, csak kellett egy kis érzékenyítés.

A "folyamatosan"-on pedig azt értem, h a nyugati világban már ma sem beszélhetünk a demokrácia látszatáról sem, hiszen a szólásszabadság és a szabad sajtó már rég megszűnt. Mondjuk itthon is gyors ütemben igyekszik a hatalom utolérni őket... Másrészt a társadalom szétverése, nemek egymás ellen fordítása már régóta zajlik a feminizmus, ma pedig a genderizmus agymosásával.

Hozzáteszem: ha képes lennénk egymással organikusan együttműködni, akkor az összes intézkedés lepattanna, hiszen ma még nem rendelkezik a demokratikusnak látszó hatalom sehol olyan erőkkel, amely komolyabb, szervezett, más mintát mutató csoportokkal szemben fel tudna lépni. De mivel képtelenek vagyunk ma még erre, ezért az egy-egy ember fél, megfélemlíthető, eltaposható és ezért nem lép. Ugyanúgy, ahogy egy munkahelyen is inkább eltűri az igazságtalanságokat, vagy maximum felmond. Holott sok esetben már 3-4 ember összefogása is elég lenne.
VT 135 2021.09.23 12:10:18
@KalmanBlog:
Amíg szavazol, addig támogatsz egy fenntarthatatlan világrendszert, a régi mintázatot, amelyen, ha nem változtatunk, pár évtizeden belül kiírt minket a Földről.

Tény, h annyira káosz a helyzet, h elképzelhető, h bármekkora disznó a Fidesz, mivel ha ők ülnek a kormánynál, addig a buszunk csak 80 km-rel száguld a szakadék felé, míg ha a balosok, akkor 160-nal. Tehát nyerünk addig egy kis időt, h valódi közösségeket szervezzünk, legalább esélyt adjunk magunknak a változásra, a túlélésre, egy új világra, egy magasabb szellemi osztályba lépésre. A gond ezzel csak az, h akaratlanul is fenntart egy naív reményt, h "hátha mégis csak letérnek a szakadék felé tartó útról" - ez az, amit nem fognak, nem tudnak, mert a rendszer így működik.

De az is lehet, h jobb, ha a balosok segítségével gyorsabban épülünk le, mert látványosabb lesz az még több ember számára, amiről itt beszélünk, értve, h teljesen mindegy, milyen cserélhető előlap, párt, politikus, ember van a reflektorfényben, a látszólagos irányításnál, ez mind nem számít, mert egy fenntarthatatlan rendszer keretein belül, annak eszközeit használva nincs a pozitív változásra semmilyen esély.
A kanadai tisztifőorvos élő műsorban feltett kérdésre válaszul elmondta, az összejövetelek tilalmának egyik oka az, hogy ha emberek összegyűlnek akkor könnyen terjed mindenféle covid-tévhír és konteó. Nem tudom értjük-e: a kanadai kormány aggódik, hogy az emberek olyanról fognak beszélgetni amiről…..
VT 135 2021.08.26 12:09:18
@vodkasprite: Igen, akinek van szeme hozzá, azonnal észreveszi akár egy Telex, akár egy MNO cikkben mindezt a manipulációt, amely lehetővé teszi az emberek széles rétegeinek az átverését, agymosását. Sajnos kevesen képesek olvasni a sorok között.
VT 135 2021.09.08 21:44:56
Nos, akkor én is leteszem a garast covid ügyben.

1., Aki azt mondja, nincs/nem volt vírus, vagy az egész kamu, az pont ugyanakkora valóság-elfogadási problémákkal küszködik, mint aki azt mondja, az oltások rendben vannak, nincsenek mellékhatásaik és biztosan nincsen az egésznek semmi köze a világdiktatúra-építéshez.

Ugyanis pont ez a lényeg! H valóban van vírus, valóban halnak bele emberek, vagy lesznek súlyosan betegek, akár hosszan tartó utóhatásokkal is. Én jópár második körös (ismerős, vagy ismerős ismerőse) esetet ismerek, tehát senki ne akarja elmondani ezekről, h kamuk! De értsétek meg, pont ez a lényeg! Nem tudhatjuk, miképpen programozták meg a vírust. Lehet, h bizonyos embereknél ilyen hatásokat okoz. (Azt már jó ideje tudjuk, h amerikai támogatással hozták ezeket létre Wuhanban, továbbfejlesztve a denevérek vírusait.)

Tehát, amikor egyesek tagadják az egész vírus létezését, pontosan végrehajtják azt, ami a háttérhatalom 2-3. célja: a szkeptikusok hiteltelenítése. Mert amikor azok az emberek, akik látták meghalni a pácienseiket, rokonaikat, szeretteiket, azt hallják, h "ááá, nincs is vírus", akkor egyértelmű, mit fognak gondolni...

2., Sokáig az oltás-nem oltás között álltam. Ugyanis mindkét 'oldalnak' megvan a valósága - lásd első pont -, a többi meg...káosz. Nem lehet semminek sem hinni. De tényleg nem. Az egész kizárólag megérzésre és logikára épülhet, amikor döntünk. De leginkább megérzésre. Végül nem oltottam. Miért? Mert valamivel több érv lett az oltás ellen.

3., Azóta viszont "piros pirula". Sokkal jobban látni, mi történik.

4., A legerősebb érv az oltások ellen, h ha minden annyira okés vele, akkor miért szükséges az oltások "motiválására" szinte teljes cenzúra, megfélemlítés, kényszerítés?

5., Miért gondolják emberek tömegei azt, h az amúgy FOLYAMATOSAN HAZUDÓ politikusok, mainstream média és az immár fegyvergyártásnál is nagyobb hatalmat (nyilván politikait is) birtokló gyógyszergyártás most hirtelen valamilyen csoda folytán "jó" lett és immár nem hazudik, nem még több pénzt és hatalmat akar, hanem a javunkat? Tényleg ennyire naívnak kell lenni?
VT 135 2021.09.09 09:19:05
@KalmanBlog:
"Szóval a vírus nem számít, mert ami számít az a digitális megfigyelésre épülő diktatúra kiépítése és a great reset. Na meg a vakcina, bár egyelőre nem lehet tudni, hogy miért annyira lényeges."

Ez így van. Hasonló, mint a klímaválság. Mindegy, h van-e globális felmelegedés, vagy nincs, mert tőle eltekintve is elpusztítjuk a bolygót, de mindenekelőtt önmagunkat, ha nem vagyunk képesek váltani is magasabb szellemi osztályba lépni.

Amúgy a vírus-projekt csak egy eszköz arra, h kiépüljön a világdiktatúra. Ha ez nincs, lesz és van más. Ezzel max. kicsit fel akarták gyorsítani a folyamatot. De ez sem biztos. A lényeg továbbra is az, h ez a folyamat a jelenlegi, még létető, de fenntarthatatlan világrendszerünk teljesen logikus és rendszerdinamikai következménye: a világszemlélet, amelyben élünk, arról szól, h "Még többet!!". Kütyüt, cipőt, pénzt, hatalmat. Ebből következik, h akinek hatalma van, az még többet akar. De azt sem tartom, h egyesek látják ennek a világrendnek a zsákutcáját, értik, h változás kell, de tévesen a világdiktatúra megvalósulásában látják a megoldást.

Kérhetek annyit, h mellőzöd az olyan kijelentést, h "okoskodásod"? Ez meglehetősen bántó és ezzel gyakorlatilag máris megszünteted az egyenlő szinten lévő, egymást tiszteletben tartó vita lehetőségét, mert lefikázod, leértékeled a másik gondolatait a sajátodéval szemben. Én ezt most ignoráltam és nem gyártok belőle egódrámát, de azért jelzem és kérek, mert fontos.
Biztos vagyok abban, hogy sokan túlzónak tartanak, vagy egyenesen hülyének néznek amikor a nyugati országokban zajló fehérellenes gyűlöletkeltésről beszélek. Ugyan már... Az oktatási rendszerből, politikából, szórakoztatóiparból, a médiából és közösségi médiából ömlő rengeteg fehérellenes elmélet,…..
VT 135 2021.09.02 11:14:51
@Frederick2:
"A Férfihangra visszatérve, feltűnő ez a semmirekellő nőszidó attitűd. Nem értem, miért kellett ezen megrekedni."

A hasonló a hasonlót vonzza. Hasonló energiaszinten vannak. És mennyivel kényelmesebb, más hasonszőrű társaságában, magunkat szegény, tehetetlen áldozatnak beállítva, másokat hibáztatni és másoktól várni a saját boldogságunkat. Jó kis meleg, barna fürdő ez, kicsit büdös, de sokkal biztonságosabb és kényelmesebb, mint kimászni belőle és megnézni a félelmetes ismeretlent, hátha lenne ennél jobb is...

Ma még a népesség nagyobb része ezen a szinten vegetál (ezért tud még mindig működni ez a demokráciának nevezett bohózat is). Csak ebből nem lesz változás, se náluk, sem másoknál. Annyi a különbség, h az MRA jelenleg a fasz rosszabbik végén van. De a mintázat majdnem ugyanaz, mint a feministáké. De a lényeg, h sehová sem vezet, mert érdemi változás, új rendszer építése helyett, a régi, fenntarthatatlantól várja a változást.
VT 135 2021.09.02 11:27:06
@Frederick2:

Örülök ezeknek a felismeréseidnek! :)

Igen, "közösség" és valódi, élő közösség között ég és föld a különbség. No persze, amiből hiány van, arról beszélnek a legtöbbet... :)

Van a valódi közösségnek nagyon pontos meghatározása, majd igyekszem előbányászni, bemásolni. Amúgy nem kell mindenkinek letakarodnia vidékre, városokban is éppen olyan fontos, h kialakuljanak (mondjuk a megapoliszok szerintem zsákutca, rák, de a kisebb méretű élhető városoknak van létjogosultsága.

A Krisnavölgy érdekes kérdés. Én voltam velük kapcsolatban, anno tartottak az akkori ökofalus érdeklődésű csoportunknak elméleti-munkacsoportos képzést, h miképpen lehet elindítani egy ilyen kezdeményezést. Amit látni kell:

- Volt egy főszervező, aki üzleti szemlélettel kezdte építeni, szervezni az egészet. Ilyen önkéntes-hippi-aki bújt, aki nem szemlélettel nem lehet építkezni...

- volt 4 olyan elkötelezett alapító, aki a vállán vitte a létrehozást.

- Nagyon pontosan meg van határozva, h valaki h kerülhet be és h kerülhet ki egy közösségből. Teljes jogú tag a völgyben azt hiszem 7 év után lehet valaki. Ennek rengeteg előnye van, mind az egyén (család), mind a közösség részére.

- Nagyon pontosan szabályozva vannak az emberi együttélés keretei. És most nem a "furcsa", szektás szabályokra gondolok, hanem a normális, hétköznapi dolgokra.

- A konfliktusokat megoldják, foglalkoznak vele, ha kell, mediátorral. Attól, h valaki Krisnás, ugyanúgy ember, nem lesz belőle szent. :)

- Bár van bio termelés, azért (ezt egy önkéntéstől tudom) még így is előfordul időnként, h Krisnának a Tesco-ból vett paradicsom jut áldozatra. Ez van.

- A völgy elsősorban szerzetesi közösség, nem dedikált ökofalu. De ettől még azon kevés magyarországi, vidéki (nagyrészt) öko-közösség egyike, amelyik valóban működik.

Tanulság számomra: a szektás részeket félretéve, amit közösségi tapasztalatot, tudást már létrehoztak, azt nem szégyen megtanulni tőlük!

"Továbbra is amondó vagyok: kisközösségeket kell létrehozni. De nem a virtualitásban, hanem a valóságban.

Agyfaszt kapok, amikor élő közösségként reklámozzák az influenszerek körül kialakult twitch gamer közösségeket. Oké, ezeknek is megvan a maga haszna, de azok nem igazi élő közösségek. Szórakozás köré épített közösség a virtualitásban - nem több.

Élő, reális közösségekre van szükség, amik a szolidaritásra épülnek. Jó példák Kassai Lajos közössége, Böjte Csaba közössége és a hazai krisnás közösség."
VT 135 2021.09.02 12:51:05
@VT 135: Elég jó összefoglaló a rendszer szintű változás lehetőségéről (ez persze csak a rendszerszintű, a gyakorlati külön téma):

www.youtube.com/watch?v=zxBQl4jWix0
... 1994-et írunk, a címben két újságra utalok, amiket anno járattam :-) mert szerintem jópofa dolgok voltak bennük! Azok kedvéért, akik esetleg koruknál, vagy eltérő érdeklődésüknél fogva ezt nem tudnák, a GURU Magazin az egyik számítástechnikával foglalkozó (C=64, AMIGA,…..
VT 135 2021.02.14 15:22:23
@Сергей:
Nekem igen kalandos volt a mikroszámítógép karrierem: sok évig csak álmodoztam erről - szomszédnál játszottam a céges XT-n (Diggers voreva'! :) ), meg a haversrác C-64-én (North and South egymás ellen, yeah, igazi multi! :) ). Nem volt pénze anyámnak ilyesmire. Aztán 14 évesen megkaptam egy használt Atari 1040 STE-t, rengeteg floppival. Kézikönyv nuku, konkrétan megálmodtam, hova kell az egeret dugni. :D A hasán volt elrejtve. Anyám megvette karácsonyra a 6cent boltban az Impossible Mission 2-őt, ez telitalálat volt! Ja, otthon rá tudtam dugni a 72cm-es, családi TV-re, szóval azzal sokáig elvoltam, míg idővel sikerült venni egy saját, hangos (!), 14-es, színes monitort.

A kedvencem az Ishar volt (örök szerelem, még ha sok szempontból primitív is volt, a hangulata, grafikája mindent vitt). Csak éppen lefagyott a programvédelemnél a játék 1/4-énél... De nem ismertem senkit... Ez ma már, az internet korában ugye elképzelhetetlen helyzet. Olvasgattam a Gurukat, bejártam a Novotrade-be, ott volt külön Guru-könyvespolc. :) Erre egyszerr hallom félfüllel, h egy srác beszélget az eladóva, monjda, h "Lord Chaos vagyok, stb..." - én meg majd ugrottam egyet meglepetésemben, mert ő volt a gurus Atari rovat szerkesztője!
Gyorsan odamentem és összeismerkedtünk. Ő programazó volt, feltörte a progit, emellett kiderült, h a Csokiban van Atari klub is! Nagyon boldog voltam! Ráadásul az Atarisoknak megvolt az az előnye, h az emeleten külön szekcióban voltnunk, ráadásul a 6cent adott a Csokinak néhány Atarit, gyári, színes monitorral, szóval azt sem kellett vinni, ami nagy szó volt! Sajnos a szoftverfelhozatal már nem volt annyira nyerő, alig volt valami új játék. Egyszer feljött vidékről egy srác, hozott full ismeretlen játékokat (pl. Amberstar - másik örök kedvenc!), volt nagy bódottá'!

Mikor 15 évesen kijutottam Drezdába, rögtön megkértem az ismerősömet, menjünk el a bó'tba. Sikerült megvennem az Ishar 3-at! Potom 8 floppin! :) De rettenetesen boldog voltam vele, még úgy is, h sajnos a 2. rész nem érkezett be hazánkba. Ráadásul sikerült feltöretni a védelmét, így csak a jelszavakat kellett tudni, azt meg ki lehetett nézni a lefénymásolt, pár oldalas "kézikönyvből". Így meg tudtam másokkal is osztani a játékot és kb. a felét sikerült is visszagyűjtenem a nekem jelentős árából (90 DM). Persze mindig irigyeltem az amigásokat, mennyi játék van nekik - ezt láthattam hónapról-hónapra a Guruban... Aztán végül eladtam az 1040 STE-met és vettem egy KONZOLT! Atari persze, méghozzá a Jaguár. Ezen gyakorlatilag egyetlen erős játék volt, az Alien vs. Predator, ami FPS-sége ellenére hihetetlenül kidolgozott és félelmetes volt. Mikor meghallottam tengerészgyalogosként a Predator percegését valamerre...hát szinte betojtam! Mázlim volt, mert egy másik Jaguárossal összeismerkedve kölcsön tudtam kérni a játékait (arra végképp nem lett volna pénzem, h megvegyem ezeket), de sajnos az AvP-n kívül nem volt semmi értelmes gáma. Úgyh aztán eladtam, jó sokat bukva rajta és elkezdtem gyűjteni az első PC-mre...

Később volt még egy mikroszámítógépes fellángolásom, kb. 15 éve, amikor már ráuntam, h emulátorral tolom az amigás játékokat és ebay-en vettem fillérekért Amiga 1200-est. Itthon meg CF-kártyát és Fastram bővítőt. Fantasztikus volt AGA-ban végigjátszani az Ishar-okat! Meg Lotus, meg Stunt Car, meg Ambermoon (na ezt hamar abbahagytam, annyira szörnyű és irányíthatatlan volt a pre-3D-s grafikája...) Azért látványos, h a régi, kézzel rajzolt játékok grafikája még ma is egészen élvezhető, de a 3D-s grafikájúak nagyon gyorsan öregednek. Aztán végül ráuntam, mert nem érdekel a programozás, úgyh bár jártam én is Amiga klubba a Csokiba, sőt az egyik Amicon-on én is szerepelek :)
Uhu
... egy rövid kitérő: február 13-án volt a ReTRo Tauta blog 1 éves! ... szalad az idő ... :-) Aki követi a blogomat, az már láthatott AMIGA 500-as alaplapról készült képet. Ezt azért említem meg, mert azonos "gyökerű" gépekről van szó. A felszínes szemlélő számára is…..
Deansdale A választásokról 2020.11.01 09:19:07
Szerintem az USA-ban a Demokrata párt már 2016-ban sem akart nyerni, és most sem szeretne, ahogyan hazánkban is szándékosan veszít az ellenzék már 3 turnus óta. A globalista-progresszív hatalomnak sokkal jobban fekszik, ha ellenzékből támadhatja a gonosz elnyomófasiszta hatalmat, ezzel tudják igazán…..
VT 135 2020.11.05 20:59:12
@Deansdale: köszi a konstruktív hozzáállást és a felkínált lehetőséget! Élni fogok vele, de kérek ehhez némi időt, amíg megfogalmazom, összerakom.
Megoldások mindig vannak. Lehetetlenség nincs, csak tehetetlenség.
VT 135 2020.11.12 15:57:42
@Gazellla: Nincs jobb és baloldal. (nincsen kanál) Hétköznapi elmebaj van és józan ész. Gazemberség van és tisztesség. Alacsony energiaszinten való szenvedésben vegetálás van és tudatosságban, önismereteben való fejlődés.

Egy (világ)rendszer van, amely fenntarthatatlan, mert a végét járja és külöböző oldalú vezetők vezetik azt a buszt, amely a szakadék felé rohan - bár sokak szerint már rég a szakadék felett van, csak, mint a rajzfilmekben, az utasok ezt még nem vették észre.
Család, gyerekek szünidőre, ünnepre előreutazás vidékre. Pár nap agglegénykedés nyerés, lábAsból evés tv előtt algában, folyamatos faszverés, sokáig alvás. 1 hétig ugyanaz a pohár használás, lejárt kaja evés, nemvásárlás. Utolsó koszos tányér után pizzásdoboz…..