Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mestervezeto

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mivel az elmúlt napokban több olyan eset is történt amikor az autópálya aszfaltján gázoltak halálra valakit, így újra elővesszük ezt a témát. Számos olyat tanácsot olvashatsz, amivel egy-egy emberélet megmenthető lett volna... Mit tegyünk ha műszaki hiba jelei mutatkoznak az…..
mestervezeto 2014.08.06 03:30:25
@Robairto: A KRESZ kapcsán nem beszélhetünk értelme..zendő távolságról. Az elakadásjelző háromszöget mindig féktávolságon kívül kell elhelyezni. A féktávolság az útszakasz viszonylatában megengedett legnagyobb haladási sebesség függvénye - többek között. Féktávolságon belül észlelt akadály előtt megállni nem lehet, csak kitérni, mert ez a megálláshoz szükséges út.

A vészvillogó kütyű is hasznos - természetesen a láthatósági mellény használata - érdemes viszont a jármű hátulján, például a felnyitott csomagtartóban vagy a hátsó ablakban még egy elakadásjelző háromszöget elhelyezni esetleg. A KRESZ szerint mindenképpen ki kell tenni egy elakadásjelző háromszöget az említett módon, mert ezzel adunk egy esélyt arra, hogy észrevegyenek. A leállósávban kitett elakadásjelző háromszöget szerintem igen ritkán ütik el vagy viszi el a szél - ha mégis, akkor ez ellen biztosítani kell, ha már a gyártó nem gondoskodott erről - mindenképpen hasznos, figyelemfelkeltő. Legalábbis azok részére, akik közlekednek és nemcsak "vezetnek". Sokan vannak.

A leállósávban történő haladás egyáltalán nem célszerű (másrészt tilos), ugyanis a műszaki hibás jármű vezetőjének figyelmetleségéből adódóan még 70 km/óra sebességnél kisebb sebességgel haladva is el lehet ütni egy ott álló másik járművet ... mely például éjszaka, szabálytalanul és kivilágítatlanul ott tartózkodik. Netán egy szabálytalanul ott tartózkodó gyalogost ... aki mondjuk ott várakozik, hogy lehetősége legyen átmenni az úton. Erre nem kéne biztatni az embereket. Sokkal figyelemfelkeltőbb, ha a külső sávban halad a műszaki hibás jármű, és mozgásával is a hibára utal. Azaz szorosan a sáv külső szélére húzódva halad; vészvillogót használva és a hátsó ablakban az elakadásjelző háromszöggel. A vészvillogót "át" kell kapcsolni irányjelzőre, mikor elhagyja az autóutat vagy autópályát.

Ezzel kapcsolatosan:
Közlekedés autópályán és autóúton
37. §

Egyébként nincs sok leállósávos elütés, példáulAmerikában gyakoribb, ott a rendőr - mint sok más országban is - mindig a szalagkorláton kívül igazoltat.
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm
Biztonságban tudhatja mindenki magát Budapesten a 18-as villamoson. A menekülés esetére elhelyezett üvegtörő kalapács ugyanis a lehető legbiztosabb helyen van, egy fakeretes, vastag üveglappal ellátott dobozkában, így ellopni egykönnyen nem fogják. De vész esetére hová rakták a…..
A használhatatlan; Tán már három éve is annak hogy sok, főleg alacsonypadlós busz külső kijelzője le van fagyva. Ez lehet csak rövid ideig tartó de sűrűn elkapott betegség. Bár akkor ebből az is következik, hogy csak tüneti kezelést kapnak a páciensek a garázsban.…..