Adatok
EOD
0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Rengeteget hallhattunk már arról, hogy az ember viselkedjen “tudatos vásárlóként”, de hát ilyenkor mindig felmerül a kérdés - mi is az a tudatos vásárló? És személy szerint én hogyan lehetek tudatos vásárló?Mikor egy hiperben vásárolsz, tulajdonképpen egy…..

Nemrég az Auchan bejelentette, hogy árösszehasonlító honlapot indít, amit mindenki számára elérhetővé tesz; ez a hiperarak.hu. Ez arról szól, hogy egy független cég bizonyos termékek körében felméri az árakat az Auchanban, a Tescoban, a Sparban és a Coraban, s ezt a fenti…..

Ezt a bejegyzést azért nyitom, hogy az adott témában eszmecsere folyhassék alatta.Egy rövid magyrázat:EA -nak vagy Expert Advisor-nak hívják azokat a programokat MT4 alatt, amik automatikus kereskedést folytatnak..
EOD
2010.04.23 18:11:40
@WikFx:
Szia,
köszönöm a hozzászólást. Igazából a döntési motor már megvan. És csakugyan igazad van, bizony éves nagyságrendű egy ilyent összehozni, tesztelni. Éppen ezért írtam, hogy nekem könnyebb lenne ezt külön alkalmazásként megtartani, mint MT4-be beépíteni.
Szerinted az említett adatkiírást, ill. az utasítások fájlból való kivételét milyen nagyságrendű munka lenne megoldani?
Nagyon köszönön a válaszod. Jó hétvégét!
Szia,
köszönöm a hozzászólást. Igazából a döntési motor már megvan. És csakugyan igazad van, bizony éves nagyságrendű egy ilyent összehozni, tesztelni. Éppen ezért írtam, hogy nekem könnyebb lenne ezt külön alkalmazásként megtartani, mint MT4-be beépíteni.
Szerinted az említett adatkiírást, ill. az utasítások fájlból való kivételét milyen nagyságrendű munka lenne megoldani?
Nagyon köszönön a válaszod. Jó hétvégét!
EOD
2010.04.24 11:22:12
@WikFx:
Szia,
nagyon-nagyon köszönöm a válaszod. Ez jó hír!
Azt szeretném még kérdezni, hogy Szerinted milyen körben érdemes keresni megfelelő szakembert. Ha esetleg konkrét megoldás lenne, úgy szívesen megadom az e-mail címem.
Nagyon-nagyon köszönöm.
Szia,
nagyon-nagyon köszönöm a válaszod. Ez jó hír!
Azt szeretném még kérdezni, hogy Szerinted milyen körben érdemes keresni megfelelő szakembert. Ha esetleg konkrét megoldás lenne, úgy szívesen megadom az e-mail címem.
Nagyon-nagyon köszönöm.
EOD
2010.04.25 19:43:16
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
450 Ft-os árnál nem fordultam volna ki az áruházból (nem újságoltam volna el másoknak), pedig ez is közel 13%-os eltérés lenne.
Ha minden nap sikerülne tudatos vásárlással megtakarítani ilyen 300 Ft-os összeget, azon az éves megtakarításon már 5 napra Egyiptomba is el lehetne utazni. Többnyire nem egy terméket vásárolunk, így a megtakarítás még több. Ennek ellenére sincs általános jellegű tudatos vásárlás.
Érdemes megnézni az áruházak árait összehasonlító kimutatást. 700 termék átlagában 28-29%-os eltérés van a maximális és minimális árak között. Ha jól tudom, akkor nem szabad beszerzési árak alá menni értékesítéskor, így könnyen elképzelhető, hogy milyen profitrátával dolgoznak az áruházláncok. Ha megnézzük a külföldi és magyarországi árakat és összevetjük, hogy ott és nálunk milyen bért kell kigazdálkodni ezekből, úgy is érdekes következtetéshez jutunk.
Tudatos vásárló kapcsán felmerül bennem a költői kérdés: ha a biztosítók terveit is túlszárnyalta a kgfb-ben az online tarifálók száma (millió feletti érték), úgy miért nincs hasonló tudatos vásárlás (összehasonlítási igény) példa okáért a nagybevásárlásoknál. Előbbi évente egyszer van, és kb. annyit tudnak rajta nyerni, amennyit hetente tudnának tudatos bevásárlással. Ennek ellenére nem jellemző a tudatos vásárlás. A biztosítóknál is az ügyfelek élezték ki a versenyt, és ez vitte le töredékére a díjakat. Visszatérve a példához, ha valaki hetente megveszi a 699 Ft-os sajtot, azzal az 52 hét alatt kb. egy kötelező biztosítás díját fizeti ki csak 1, azaz egy termék miatt. 15-16000 Ft miatt mindenki váltana. Bevásárlásnál nem.
Sajnos az érem másik oldalára is igaz. Bizonyára a fenti áruházvezetés emberei is éltek az online kgfb kötés lehetőségével otthonukban, keresték a legjobb ajánlatot az összehasonlítás által, miközben munkaidőben úgy áraznak, hogy azzal egy hasonló versenyben csak vesztesek lennének. Számukra még szerencse, hogy nincs tudatos vásárló.
Ha belegondolunk, úgy a tudatos vásárlónak is kedvez ez a helyzet, mert ha Gipsz Jakab becsalogatható a boltba a reklámújságban lévő 10 Ft-os zsemlével, miközben megveszi a 699 Ft-os sajtot (jobban járna, ha 30 Ft-ért venne zsemlét és 399 Ft-ért sajtot), úgy a tudatos vásárló is többet tud megtakarítani a nagy árkülönbségek miatt, mintha az árak közelítenének egymáshoz.