Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gabo3

0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
8ker Tiltakozás 2010.11.02 09:42:00
 Alakul a Mátyás tér környéke is, ez is sétáló rész lesz, autóforgalomtól mentesen az egyik oldalán - ami jó a gyerekeknek, nagyobb terük lesz rohangálni, labdázni, bringázni, szotyizni - ,és a felnőtteknek is, hiszen ki tudnak ülni, a tér tényleg betöltheti közösségi…..
gabo3 2010.11.08 15:10:17
@Lesley: ki az érintett? ki dönti ezt el?
megannyi kérdés, folyton. Esztelen beruházás? Miért? Milyen logika mentén? Egy jó megoldás lenne csak, a hagyjunk mindent úgy, ahogy van?

Már megszoktam, hogy választ nem kapok csak újabb (vagy régi: „hagyjunk mindent úgy, ahogy van?”) kérdéseket. Valóban igazad van, ne maradjon mindent úgy ahogy van. Rengeteg problémával küszködik a kerület és különösen a Magdolna negyed:
-Magas munkanélküliség
-Alacsony iskolázottság
-Hátrányos helyzetű családok
-Szegregálódás
-Antiszociális elemek, az utcán élők bandázása, hangoskodás, szemetelés
-Dankó utca……..hajléktalan kérdés
-Drogproblémák
-Magas kriminalitás
-Komfort nélküli lakások
-Kívül-belül leromlott állapotú ingatlanok
-Nincs bölcsődéje a negyednek (A szomszéd kerületbe kellett vinni a gyereket, mert itt a 128. várakozók voltunk)
-Középréteg csökkenése
-Köztisztaság
-Közlekedési problémák, átmenő forgalomtól túlterhelt utak
-Parkolási problémák
-Rossz állapotú utak
-Elpusztult és pótolatlan fák (csak a Mátyás-Erdélyi sarkon 12 üres hely tátong)

Nem folytatom, de gondolom, kiegészítenéd még a kerékpárutakkal és tárolókkal, stb., és nem fogok kirohanni miatta. Lehet vitatkozni a sorrenden, de azt állítani, hogy ezekre mind megoldás lenne a sétáló utca, azt hiszem, nem lehet. Tehát nem csak egy jó megoldás van. A felsoroltakon javítani az mind jó megoldás, a sétáló utca nem oldja meg a fenti problémákat, hanem újakat gerjeszt, és Neked is csak annyi jött le az egészből, hogy „csak a kasznijaikat féltik”. A sétáló utca leginkább a problémák elfedésére szolgál, ráncfelvarrás. Kicsit olyan, mint mikor a kidőlt-bedőlt oldalú házikóban nincs fürdőszoba, meg enni sem mindig, de a tányéros TV plazmával, meg a DVD az megvan. A sorrendet kellene betartani, ha az nincs akkor bizony esztelen pénz pazarlás az egész. Ezt nevezed Te közérdeknek.

Párbeszédet kellene folytatni, kompromisszumokat kötni, de erre csak részünkről van igény, a másik oldalon süket fülek vannak. És valóban igazad van, „Itt most egy hangos(abb) csoport hallatja a hangját”, de engedj meg még egy kérdést.
Nem erről szól a demokrácia?
8ker Tutti 2010.05.07 10:40:00
Egyre inkább terjed  - szinte futótűzként - a felismerés, hogy a városban kevés a fa. Mese nincs, ezen változtatni kell valahogy! Vagy lakossági összefogással, mint látjuk azt a Karácsony Sándor utcában, vagy az iskola tanulói által, mint a Trefort utcában.Egészen biztos,…..
gabo3 2010.05.19 13:15:20
@Mariannka51: Tudomásul kell vennünk végre, hogy ez a kerület egyik népesség megtartó programja.
gabo3 2010.05.21 10:33:24
@Mariannka51: A népesség csere programról nem olvastam a "Budapest - Józsefváros Integrált Városfejlesztési Stratégia" köteteiben.
Lehet, hogy ez valamilyen 2008 után keletkezett stratégiában szerepel, és még nem tették fel a honlapra?
gabo3 2010.05.28 15:14:23
@Mariannka51: Így van ez ha nem közszolgákat hanem türannoszokat választunk magunknak, akik aztán saját birtokként tekintenek mindenre, döntenek helyettünk, nélkülünk, és ha nem tetszik lecserélnek lelkes támogatókra.

Habár arra nem emlékszem, hogy az Alföldi Úr bármelyik választáson szerepelt volna a listákon.
8ker Változatok 2010.05.26 11:01:00
 Elég régi mániám a Tolnai Lajos - József utca sarka, ott, ahol a derék rendőrök parkolója van. Na meg a Tolnaiban az ügyészség, az ott dolgozók sajátítják ki a járdát...A közteresek mégsem tesznek soha semmit, bár ki van adva minden bilincses embernek, hogy napi 20 a…..
gabo3 2010.05.28 14:41:54
@petya.bacsi: "Ott meg majd jól megbüntetik a rendőrök, hogy szabálytalankodnak"
Na ilyet se láttam még!
8ker Bombariadó 2010.05.26 16:23:00
 Ma tárgyalta volna a testület a RÉV8 zrt. vezetőjének ügyét  - Alföldi György DLA nem vállalja már tovább a cég vezetését, viszont tapasztalatát szívesen áruba bocsájtja a továbbiakban is egy tanácsadói szerződés formájában - amikor a tanácsterem falán lévő…..
gabo3 2010.05.28 12:30:21
@Lesley: Nyilván tudatos, véletlenül odatenni nem lehet. Érdekes téma a bombariadó, de megér egy tudósítást a sebtében összehívott képviselő-testületi rendkívüli ülés is, remélem arról lesz beszámolni valód.

A vizsgálat, bizonyítás, számonkérés része a dolognak a hatóságokra tartozik, azzal nem foglalkoznék.
Számomra döbbenetes a cikket olvasva, hogy ilyen körülmények között, tanácsadóként kívánja az önkormányzat tovább foglalkoztatni. Ilyenkor jobb helyeken, minimum felmentik a munkavégzés alól az illetőt és nem újabb szerződést kötnek vele.
Az is felmerül bennem ilyet látva, vajon hogy lehet ezt egyedül csinálni?
gabo3 2010.05.28 12:55:44
@Lesley: Igen, úgy írtad másnapra, ma pedig már harmadnap van, ezért érdeklődtem, de várok türelmesen.

"Alföldinek 10 év tapasztalata van, amit nem lenne jó nem kihasználni. "

Érdeklődnék, és azt is tudjuk már mindenre kiterjedően, hogy miben?

A Csécseinél is ez volt az indok, aztán kiderült működik az önkormányzat a tanácsai nélkül is. Ebben az esetben úgy látszik, pótolhatatlan veszteség érné a kerületet?
Gondolom a Krúdy és a környék lakói is nagyon vágynak a tanácsaira.
8ker Parkolási kiváltság 2010.01.18 10:23:00
A szomszédos kerületben, Erzsébetvárosban sokszor láttam, hogy a parkoló autó kerékbilincset kap olyan esetben is, ha megfelelő helyre állt, megfizette a parkolás díját, de a kijelölésen, a felfestett csíkon átlóg. Gyakorlatilag ezzel a járdából foglal nagyobb helyet, amit a…..
gabo3 2010.05.19 18:37:09
@kispista: "Az autóval közlekedés nem állampolgári jog. "

Rossz hírem van, bizony az, ha nem lenne az gondolod, hogy ennyi törvényszegő járna az utcán autóval büntetlenül?
8ker Járdán parkolni 2010.02.01 07:20:00
 Mióta átvette a kerékbilincselési feladatokat is a JKF, igyekeznek tájékoztatni a tisztelt nagyérdeműt a szabályokról. A legfontosabb kérdéseket megválaszolják, ami a bilincseléshez kapcsolódik - kár, hogy nem volt ott egy jogász, vagy legalább egy józan paraszti ésszel…..
gabo3 2010.05.19 15:14:18
@kispista2: Bizony így van, a szabál az szabál. Megnyugtat a tudat, hogy velem ellentétben, vannak még olyan szavahihető emberek akik soha semmilyen szabályt nem szegtek meg, még a piroson sem mentek át soha.
Nagy baj lenne ha egyszer a gyalogosok, biciklisták is kapnának rendszámot, aztán záporoznának a csekkek, a térfigyelő kamerák felvételei következtében. De még megérhetjük.
Egyébként nem pártolom a szabálytalan autósokat, csak azzal van tele a hócipőm, hogy zéró tolarenciát látok az apró senkit nem zavaró szabálytalanságok (pl. EyeMaster esete)alkalmával, de ugyanakkor szabadon garázdálkodhatnak a másodiknak-harmadiknak megálló kigyurt BMW-ek, a forgalmat feltartva, vagy szabadon száguldoznak bömbölve a hangfrekvenciás elven működő járgányok, a többi erőszakos szuper vezetőről nem is beszélve.
Hiába a hatóságok élete is egyszerűbb a könnyebb ellenállást keresve.
8ker Sétatér 2010.05.12 22:33:20
 A Mátyás tér egyik fele átalakul idén, nem lesz rajta átmenő forgalom. A múlt hétvégén tartott videós gyorstalpaló résztvevőinek egyik témája pont ez volt, megkérdezni az utca emberét, mit gondol erről. Tessék:   Szerintem zseniális lett. A vágásban kaptak…..
gabo3 2010.05.17 20:56:44
@Mariannka51: "Miért a tavaszmező utcát ujítják fel és nem a József utcát?"

Ezen már én is gondolkodtam,de nem sikerült kisütnöm semmi okosat. Számomra logikus magyarázat szerint a Krúdy folytatásaként a József utcában kellett folytatódnia a Józsefvárosi sétáló főutcának a Mátyás térig azután az Erdélyin a Teleki térig. Talán a főiskola a rejtvény kulcsa, ezért készült cikk-cakkba, megszakításokkal az egész terv. Időnként az az érzésem csak ötletelés folyik, aztán majd csak lesz valahogy.
gabo3 2010.05.17 21:04:14
@bizottsagiirnok: Érdekelne milyen tervek készülnek az alábbi két témában:
20,4 % parkolók kialakítása
37,3 % közösségi közlekedés fejlesztése

Láthatólag nagy az érdeklődés a parkolókra is, de eddig ennek ellenére azt látom, hogy a leépítésére készülnek tervek.
gabo3 2010.05.19 13:01:40
@bizottsagiirnok: Átböngésztem. Úgy látom nagyon az elején vagyunk ennek a sétáló utca őrületnek, annyi utcát láttam kiszínezve, hogy felsorolni is sok. Persze sok van köztük ami marad vegyes forgalommal, ami egy elfogadható alternatíva lenne például a Mátyás téren is, mi is ezt javasoltuk, de eddig hiába. Viszont érdekes, hogy 360 parkoló megszűnésével számolnak az egész kerületben. Szerintem meglehetősen alultervezetten. Konkrét programként a Pollack M. téri és a Gyulai Pál utcai parkoló került megemlítésre a többi homály, esetleg magán kivitelezéssel, telek kedvezménnyel. Szóval semmi konkrétum az önkormányzat részéről, oldjuk meg saját erőből, csak a megszüntetést finanszírozza a köz.

A közösségi közlekedés fejlesztésére vonatkozóan semmit nem találtam, pedig erre volt a legnagyobb igény.

Szomorúan veszem tudomásul, hogy az elmúlt 20 évben idáig jutottunk a demokrácia építésével. Rendeznek nekünk álfórumokat, ahol nem a lakosság véleménye, javaslata érdekel senkit, csak dokumentálni akarják a demokráciát. Csinálnak felméréseket, de azt is minek?
A Lesley egy mondatban összefoglalta a lényeget: "Majd meglátod - aztán idővel meg is szokod, meglásd! ;) "
8ker Trükk 2010.04.28 17:07:00
Újabb trükköt láttam, amit megosztok veletek: a járdára parkolás büntetésének kijátszása. Nem is igényel nagyon sok gondolkodást, de hasznosnak látszik: egy kerékbilincses papírt megtartunk, és a szabálytalan parkoláskor elegánsan becsíptetjük az ajtó felső…..
gabo3 2010.05.04 13:42:17
@Lesley:
"nem állampolgári jog a parkolás, nem kötelessége kialakítani parkolóhelyeket az önkomrányzat - ezt meg kellene már érteni. "

Kiváncsi volnék honnan veszed ezeket a sommás, valóságtól elrugaszkodott, állításokat. Jó volna tájékozódni, talán a KRESZ-ből, esetleg az Alkotmánybíróság határozataiból (a parkolásról) mielőtt közreadod a fenti elmésségeket.

Idézgetek neked:
Az Alkotmánybíróság 31/1996. (VII. 3.) AB határozata értelmében a közterületi parkolás a közterület közlekedési célú használata.
Tehát még egyszer, a várakozás a közterület közlekedés célú használata.
A közutak használata – így a parkolás – ezek szerint nem helyi közszolgáltatás, hanem egy alkotmányos jog gyakorlása.
Neked mint gyalogosnak, kerékpárosnak is a jogaid közé tartozik ugyanez.
A gépjármű tárolása fogalmat, pedig felejtsd el. Ilyen fogalmat a KRESZ nem ismer, van megállás és a várakozás (40. § és 41. §)
A várakozó gépkocsi használója nem az önkormányzat által nyújtott szolgáltatást veszi igénybe, hanem a közlekedés szabadságát gyakorolja meghatározott feltételek között.
A várakozás „nyugvó közlekedés”, díjfizetéshez lehet kötött, a használat időtartamának mérséklésére szolgálhat.

A parkoló helyek csökkentése pedig igazán ügyes megoldás, ha csökkentjük a parkoló helyek számát (teremtünk egy hiányt) ezzel elérhető a kötelező parkolási díj bevezetése (no meg a káosz), mert a fenn maradó parkolóhelyeken olyan százalékos kihasználtságot hozunk létre, amely már indokolttá teszi a beavatkozást. Zseniális.

A szabálytalanul közlekedő (várakozó) autók valóban bosszantóak mindannyiunk számára, de ebből nem az következik, hogy elkezdjük kiszorítani és üldözni az összeset. Remek képeket tudnék készíteni én is a szabálytalan gyalogosokról és kerékpérosokról (a gyerek is felvisít, ha lát egy szabályos kerékpárost, aki nem megy át a piroson)mégsem követeljük az utakról való kitiltásukat. A Te szavaiddal élve, tudomásul kellene venni, hogy az autósok ugyanolyan résztvevői közlekedésnek.
A szabálytalankodókat pedig természetesen büntessék, de ne mérőszalaggal, hogy meg van-e az 5 méter a zebrától a várakozásnál. Aztán, ha csak 4,7 m már mehet a kerékbilincs.

Az önkormányzat kötelességeiről is beszélhetünk a közutakat tekintve, ha gondolod, de elég megnézni a kátyúkat és a rengeteg mocskot, és akkor a többit már nem is folytatom.
gabo3 2010.05.05 10:17:47
@Lesley:
"Félreértés ne essék, én nem szorgalmazom a parkolóhelyek megszüntetését, vagy az autók kitiltását mindenhonnan; de azért ne legyenek mindehol. Igenis legyen olyan hely, ahol a gyalogosnak van több joga. A parkoló autók mintájára lesznek bringaparkolók is,........"

Elnézést, ha félreértettelek. Mentségemre legyen, hogy nyilván az olyan mondatok - melyeket a RÉV8 prominenseitől is szoktam hallani- miatt történt mint:
„Nekik pedig meg kell érteni végre „
„Akik gátolnák az átalakítást”
„Ha fák lesznek a pöfögő kasznik helyett”
„fákat kivágva újra autók kipufogójának bűzét szagolhatná a kialakított parkolók miatt.”
„oldja meg mindenki magának a parkolást, ne a közterületet sajátítsa ki.”
"Nem erre lett tervezve ez a város, hogy ennyi autó legyen benne".

Utóbbi mondathoz megjegyezném még, hogy
valóban nem, de tervezésekor nem gondoltak a jelenlegi víz, szennyvíz, gáz, villany, infokommunikációs, stb., infrastruktúra jelenlegi igényeire sem. Valahogy mégis törekszünk az igények kielégítésére több kevesebb sikerrel. Viszont nem látom ugyanezt a törekvést a közlekedés, parkolás terén. Az elmúlt néhány évtizedben megszámlálhatatlan mennyiségű parkolóhelyet szüntettek meg, például az összes P+R-t, most meg a sétáló mánia, aztán mutogatnak az autósokra. Egyébkét ezek is az "élhetőbb" álmot szolgálták, szállodák, bevásárló központok lettek.
Halljuk a nyugati példákat folyton az utcán parkolásról, csakhogy ott már 20-30 évvel ezelőtt az utcák, terek alatt is parkolókat építettek - mivel azokat a városokat sem arra tervezték - a köznek a köz. Nálunk meg az volt az üzlet, hogy jó pénzért el lehet adni a köz által használt telkeket. Tartok tőle a sétáló utca máz, mánia, mögött is az üzlet áll, és az fontosabb mint a lakók érdeke. Fontosabb a kocsma utca.
gabo3 2010.05.05 12:51:50
@Mariannka51:
"Egyre több lakó gondolja ezt. Az egész átalakítás csak a vendéglátósok érdekét szolgálja hiszen a lakók véleménye nem számít."

Kiegészítem, nem csak a vendéglátósok Ők az utolsók a sorban. Míg odáig eljut a projekt, a terület üzemeltetői, a tervezők, a kivitelezők, az alvállalkozók, beszállítók, stb., is megélnek belőle. Fontos a dologban, hogy mindig legyen újabb és újabb megrendelés, az meg úgy tűnik van. Aztán készítenek statisztikákat, felméréseket, hogy milyen jó ez mindenkinek és milyen remek munkát végeztek. Elmondják TV-ben, Rádióban a homlokukat törölgetve, esetleg megemlítve a törpe, akadékoskodó kisebbséget akik nem akarják a fejlődést.

Ezeket a sorokat akár FÁKK!-hoz is írhattam volna.
8ker Fákk! 2010.05.04 09:22:00
 Ez a szó hagyta el a számat, amikor megláttam a Kiskörúton (sz)épülő új járda burkolata között a fákat: a meglévőket is körbeéri, és pár újat is telepítettek, de hogy! Minimális helyet hagytak. A Kálvin és az Astoria között egy fánál látni gyökér-szellőzőt. A…..
gabo3 2010.05.04 14:02:11
@Zsola777: Vagy még azt sem, a Mátyás tér és az Erdélyi utca sarkán évek óta nem teli pótolni 10-12 fát a járdán, némelyik helyét már kibetonozták.
Majd a sétáló utca díszburkolata megoldja a többit az ábra szerint. Éljen a zöld környezet!

Először arra kellene vigyáznunk ami még megvan.
8ker Tavaszmező, a sétáló 2010.04.07 22:47:00
 A lakossági fórum kicsit késve kezdődött, de aztán tele is lett a terem - annak ellenére, hogy az emberek láthatóan nem mertek bemenni, a bejárat előtt csoportosultak. Nem ismerik a helyet, sosem voltak ott, idegenkedtek kicsit, mi lehet a Roma Parlamentben? Aztán megérkezett a…..
gabo3 2010.04.21 10:11:55
@bizottsagiirnok: Igen parttalanná, de nem most, hanem már tavaly ilyenkor. évek óta lehet tudni valóban, de a többség most szembesül a következményekkel, vagy még most sem. A vita valóban parttalan, mert mint többször kiderült lekicsinylő módon leperegnek a javaslatok, érvek a rózsaszín álom keresztül viteléért.

Néhány ember önös érdekéről, ész nélküli ellenkezéséről, vaskasznik féltéséről szólnak az érvek. Jelezném minden vaskaszni szélvédője mögött emberek vannak, nem egy, de legalább kettő-három, jó lenne ezt is észrevenni, és figyelembe venni a javaslataikat, nem letorkolni, mint legutóbb is tette Alföldi Úr. Kioktatott a demokráciából is, mondván, hogy képzelik a Mátyás tériek, hogy beleszólnak, a tér nem az övék, hanem a kerületé a városé, és Ők majd megmondják a tuttit, a megváltozhatatlant, és mi a jó nekünk.

Néhány parkoló helyről van szó? Javaslok egy ki sétát és számolást, csak a Mátyás téren és az Erdélyi utcában - a többit nem számoltam - közel 100 parkoló autónak kell helyet keresnie a jövőben a környező utcákban. Tapasztalatból tudom, tudjuk, a legutóbbi filmforgatáskor a Német utcától a Teleki térig köröztek helyet keresve és pöfögtek, de legalább tudtuk néhány nap múlva vége, helyre áll rend. Ezután most nem!!

Csak a személyes kényelmünkről szólnak lekicsinylően. A javaslatainkat persze meg sem hallják, el sem olvassák, mert ha megtették, volna mint feljebb is látható, nem arról szól, hogy minden maradjon a régiben, és ne alkossuk újjá széppé a teret. Igen, legyen sétáló utca, József város Fő utcája, de ne szűnjön meg az ott lakóknak a behajtási, várakozási lehetősége.
Valóban örülnünk kellene, amikor hazafelé jövet a családom összeszedése után, az egyiket az iskolából (azt is sikeresen a körúton túlra költöztették), a másikat a bölcsődéből (persze az is másik kerületben mert a nyolcban nem adtak helyet), a vásárlásból származó fülemre aggatott szatyrokkal, a karácsonyfaként feldíszített (iskolatáska, tornacucc, gordonka, stb) gyerekeket terelgetem a Víg vagy a Lujza utcából. Tudom kicsinyes probléma, hogyan fogom a 87 éves Mamát rávenni, sétáljon még négy sarkot az autóig, amikor az egy sarok is sok neki, pedig el kell jutnunk egy vizsgálatra ami nem az Aurórában van. Az is csak felszínes probléma, hogy eddig is szívta a fogát az iparos, vagy szállító ha igénybe akartam venni, de most már nem, vagy csak jelentős felárral hajlandó bevállalni a munkát. Kedves álmodozók, ha majd a lábatok ízületes, visszeres, a gerincetek sérves és cipelhetitek a hűtőt a hátatokon, vagy fizethetitek a felárat az iparosnak, szemétszállításnak, járhattok a behajtási engedélyért, csak arra gondoljatok milyen szép a tér burkolata a szemét alatt. A száz autó mögött több száz ember, köztük gyerekek, idősek, betegek napi problémája fog jelentkezni és nem csak a Mátyás térieké, igaz ez itt nem látszik, mert nem neteznek.

Ne adj isten kiderülne, mégsem erről szőtted az álmaidat, és keresnél egy békésebb csöndesebb sarkot, mert eleged van az egészből rádöbbensz, hogy a hitegetések ellenére nem többet ér a lakásod, hanem eladhatatlan, amint kiejted a szádon a sétáló utcát. A Liszt Ferenc tér , Hajós utca, Ráday utca, Krúdy Gyula lakóinak sirámaira sem kíváncsi senki, de nem is akar odaköltözni. Jó volna az orrunknál kicsit tovább látni, és tanulni mások problémáiból.

A baj csak az, hogy sikerült kialakítani egy autós ellenségképet, és ez innentől már hitvita. A szép új világ nem több ráncfelvarrásnál, lehet úgy néz ki mintha, de mögötte ott vannak a gondok.