Regisztráció Blogot indítok
Adatok
internationale

0 bejegyzést írt és 73 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Legalábbis egy Magyarországgal foglalkozó holland online újság a Hoongarijevanddaag szerint. A cikk szerint, Schmitt volt barátnője azt állítja, hogy Schmittnek vitája volt Orbánnal, nem akart lemondani és még nyomást is gyakorolt a miniszterelnökre. A holland újság angol nyelvű…..
internationale 2012.04.04 12:36:45
@webpont: Nem a cikkre gondoltam, hanem arra az idézetre, amelyik a hongarijevandaag a saját jelentőségére igyekszik rámutatni.

A cikk egyébként már szerepel itt.
internationale 2012.04.04 14:11:04
@bgp: Tényleg holland, de nem újság. Az nem újságírás, amit a hongarijevandaag.nl csinál, a cikk pedig nem tényfeltáró jellegű (ettől még igaz lehet). De tényleg van olyan épeszű újságíró, aki nem rendes sajtótermékhez/tv-hez visz el egy ilyen infót?!
Ez reklám a hv-nak.
Egy paradoxon megoldása: az Alkotmányozó NemzetgyűlésNagyon sokan érzik úgy, hogy Magyarország rossz úton jár, ezért a következő választások után új erőknek kellene vezetni az országot. Ám a kormányváltás kevés: az ország új alkotmánya, továbbá több kétharmados…..
Öt új adónemet vezethet be Budapest, miután a Fővárosi Közgyűlés minapi ülésén a képviselők elfogadták a főváros 2011 és 2014 közötti gazdasági tervét. A terv öt új adónem bevezetését is felvetette, így Budapest vizsgálja, hogy bevezethető-e az úgynevezett…..
    Avíttas, dagályos, patetikus konzervatív, múltba forduló, dohos, kereszténykedő az új alkotmányunk – olvashatjuk a különböző európai és européer lapokban. Dobray kolléga cikkében felsorol számos példát más, európai alkotmányokból, hogy esetleg,…..
„De legalább nincs benne csalamádé.”   A valós problémákra fókuszáló, pragmatikus politizálás jegyében újabb szakaszához érkezett a közterület-átnevezési hullám. A fővárosi közgyűlés hajléktalanok és aktivisták kereplős közjátéka után átnyomta több…..
A Deutsch-naptár után megint egy olvasói levél, fotókkal illusztrálva. Főhősünknek születésnapja volt, és a lentebb látható születésnapi üdvözletet találta a postaládájában. Nem Fidesz-párttag, nem vett részt semmilyen konzultáción, aláírásgyűjtésen, de mégis megkapta…..
"Itt a lét a tét." Orbánék egymillió munkahelyet ígértek, de tízezreket taszítottak az éhezésbe. Pattanásig feszült a helyzet a szegénységtől sújtott kistelepüléseken. Az Orbán-kormány foglalkoztatáspolitikája miatt tízezrek veszítették el a megélhetésüket…..
internationale 2011.02.09 15:55:09
Ez a néhány mondat nagyjából mindenkinek elkerülte a figyelmét?: "Ináncs község művelődésre hivatott épületét egyébként szintén közmunkából építették. Ináncson közmunkával építettek zöldségtermelésre alkalmas fóliasátrakat, közmunkával tették rendbe a falu vízelvezető rendszerét, takarították télen a havat, szedték a gyűmölcsöt, készítették a befőttet, és még hosszan sorolhatnánk." Ezekből úgy tűnik, hogy a közmunka nem feltétlenül értelmetlen, és hogy ha van munka, akkor sokan hajlandóak dolgozni.
De úgy látszik, akik cigányozni szeretnek, azoknak nem erősségük az értő olvasás. Csak a "tapasztalatok" emlegetése. Nos, néhány további tapasztalat: a 4-es metró építkezésénél legalább annyi cigánynak tűnő embert látni, mint magyart (vagy ami a cigánynak az ellentéte). Ismerek elítélt bűnözőket (hármat) kettőjük nem cigány, a harmadik, azt hiszem, félig az. Ismerek olyan nem-cigányt, aki boldogan kerüli a munkát, csak akkor dolgozik, ha már nagyon szorul a hurok, kölcsönkéreget (+szerencsejáték-függő). Ja, és cigányozik tele szájjal.
A keleti országrészben pedig nem azért van kevesebb munkalehetőség, mert sok a cigány, ahogy ezt valamelyik észlény írta, hanem azért, mert rossz az infrastruktúra, mert a rendszerváltás után ezen a területen bukkant fel leginkább és leggyorsabban a gazdasági leépülés és a velejáró munkanélküliség, amely az újabb generációkban újratermelődött, mert ennek a területnek nincsenek gazdag szomszédai (mint pl. az Észak-Magyarország egy részét eltartó Ausztria). Kicsit meg kell nézni pl. Ózd rendszerváltás utáni történetét, az ottani munkanélküliségi mutatókat. Rögtön kiderül, hogy a munkanélküliség sokkal összetettebb jelenség annál, minthogy azzal magyarázzuk: á, ezek nem is akarnak dolgozni. Persze, kétségtelen, hogy ez sokkal egyszerűbb...
internationale 2011.02.09 16:36:04
@Krujs: Miért, csináltál statisztikát? Attól, hogy sokat mondják a cigányokról, hogy nem dolgoznak, bűnözők, stb., még nem biztos, hogy valóban olyan nagy számban olyanok, amilyen nagy számban mondják róluk. Csak az biztos, hogy sokszor mondják róluk. És ettől úgy tűnik, mintha... és máris kész az igazság.
És érdekes, a rendszerváltás előtt (félreértés ne essék, nem kedveltem azt a korszakot) sok volt a "dolgos" cigány. Ja, tudom, AZOK akkor sem dolgoztak, csak volt munkahelyük...
De másképp fogalmazok: rohadt sok nem-cigány bűnöző van az országban. Így már érthető? Mint ahogy abban is biztos vagyok, hogy egy csomó cigány is dolgozik, csak nem feltétlenül látjuk őket (és tudom, akit meg látunk, az nem érvényes).
Elhiszem, hogy vannak olyan települések, ahol nagy számban laknak cigányok, akik már teljesen elszoktak a munkától (mert húsz éve nincs nekik), és lopnak a másik kertjéből, stb., de akkor tessék szépen, szabatosan körülírni őket, mint ahogy a ronda, dagadt, smukkos kanbűnözőket is. Nem pedig lecigányozni őket, mert akkor olyanokat is ebbe a csoportba sorolsz, akik igazán nem kéne, hogy oda tartozzanak. Ha viszont egy gyerek már születésekor megkapja a bélyeget, akkor szépen lassan meg is felel a bélyegnek.

Egyébként a szegény borsodi falvakban csak a cigányok szívnak, a nem-cigányoknak (úgy tűnik, ez az ellentét) van munkájuk, pénzük, mindenük? Csak mert ebből a témából valahogy cigánytéma lett...
 Úgy érzed, hogy a férfiak nem figyelnek fel rád, miközben te sem érzed magad elég nőiesnek?  Ha nem viselkedsz nőként, vagy kevered a szerepeket, ne csodálkozz azon, hogy a pasik semmibe vesznek!Én fizessek vagy te?"Többféle női szerep létezik: barátnő, társ,…..
internationale 2011.02.01 15:42:40
@Bambano: @RAMBO: Te legalább hoztál tényeket... "genetikailag rögzült pl. az utódgondozás (tejmirigy, hogy egészen pontos legyek) - és ehez kapcsolódóan egy csomó inger, pl. ordít a gyerek -> megindul a tejelválasztás." De: és akkor mi van? Elvégre az emberi együttélést már rég (soha) nem csupán a biológiai faktorok határozzák meg.

Abban egyet értek veled, hogy miről szól a cikk - és szomorú, hogy arról szól, amiről szól. Azért szomorú, mert olyan klisékben gondolkodik, amelyek újrateremtik magukat és így bebetonozzák a klasszikus férfi-női szerepeket. (Amihez a nő kizárása a publikus társadalomból és a duplamorál is hozzátartozott, pl.Jó, meg az is, hogy nem kellett bányában dolgozniuk. Cserébe a parasztasszonyoknak a földön vagy a gazdaságban simán. Régen sem csak lovagkisasszonyok voltak ám!) A szerzőnek ezébe sem jut egy olyan férfi-nő-kapcsolat lehetősége, amelyben a két partner EGYÜTTműködik. Na ja, nyilván az ilyenek nem keresik meg ő ezopszichoszakértőségét, hanem élik az életüket, gyereket nevelnek, dolgoznak, pihiznek, stb.
És ez pl. mi: "Ha szórakozni mennek, elvárják, hogy a pasi fizessen, ott tehát nőként kívánnak jelen lenni, ám a munkahelyükön furcsán érzik magukat, ha férfi kollégájuk lesegíti róluk a kabátot." Kiről beszél a szerző? Hány esetet számolt össze? Megnézte-e az esetek kontextusát? Nem.
Most veszem észre, hogy ez egy simán nőellenes cikk... hát ez van. Csodálkozunk-e azon, hogy az egyik kommentelő szerint a nő attól lesz nő, hogy gyereket szül... pedig az a nőnek csak egy lehetősége a sok közül, igaz, gyönyörű. Mint ahogy egy férfinak is gyönyörű lehetősége, hogy értelmes, nyitott, jópofa gyerekeket neveljen... ahelyett, hogy mondjuk háborúzzon. Megjegyzem a háborúban nem azért vesznek részt a ffiak, mert túlteng bennük a tesztoszteron, hanem azért, mert (valóban biológiai alapon) őket kényszerítették arra, hogy embert öljenek és megölessék magukat valami agyament cél érdekében. Szerencsére ez ma már nálunk önkéntes alapon (vagy gazdasági kényszer alapján) működik. Mindjárt meg is csappant a katonaság létszáma... a férfiak sem hülyék.
internationale 2011.02.01 15:44:08
internationale 2011.02.01 16:31:01
@RAMBO: A duplamorált a múlttal kapcsolatban említettem, bocs, ha nem így jött ki - ámbár most olvastam egy cikket, ami alapján simán él ez tovább.

Igen, valahol a nagyon múltban tényleg azért mentek a ffiak csatázni, mert erősebbek voltak - de gondolod, hogy a cézárok méregették a ffiak hormonszintjét? Nem, akkor az már egy társadalmiasult szerep volt. Ma meg hálstennek nem kötelező...

Testépítő nőket (és ffiakat) nem nézek meg, mert baromira nem tetszenek. De attól azok a nők is nők. Vagy nem?

A részeg és kutya esete egyrészt kontextustól függ, másrészt szélsőséges eset. Ha a páromnak kell ugrani, hogy lecsapja, mert épp nem nála van a gyerek, hidd el, megteszi akkor is, ha egy héten kétszer ő van vele otthon. Ja, bocs, mármint a gyerekkel az apja.

A baj itt van: "mint a tényleges szerepmegosztás (igen, nemi és hagyományos alapon), ahol az erős nehezeket emel, az ügyes kezű meg szépeket hímez." Hol van előírva, hogy egy nő ügyes kezű? És hogy a ffi erős (nem általánosan, hanem konkrétan)? Nekem mindig viszonylag erős pasijaim voltak, de van egy barátnőm, aki nem "gyenge", cserébe a férjét a "egy kis szél is elfújja". Mégis van két gyerekük és boldognak tűnnek.
És ha ügyes kezű nő, miért épp hímezzen? Miért ne legyen inkább festőművész vagy sebész?
 A magyar néplélek hajlamos borúlátóbban tekinteni saját helyzetére, mint amit a valóság egyébként megkövetelne. Erre a tényre az írástudók zöme is rátesz egy lapáttal, amikor folyamatosan farkast kiált az Orbán-kormány tevékenysége kapcsán. Pedig józanul megvizsgálva…..
internationale 2011.01.28 13:06:44
Miközben Strasbourgban a miniszterelnök magyarázta a bizonyítványát a médiatörvénnyel kapcsolatban, Kövér László házelnök egyértelművé tette a Fidesz szándékát: a kormányzó pártkonglomerátum a következő választások kedvező eredményét a határon túli magyarok…..
internationale 2011.01.20 16:11:20
@azAttis: Pedig épp a kialakítani kívánt helyzet hozná létre az, ha már ezt a terminológiát akarjuk használni, első- és másodosztályú állampolgárságot.
Nem tudom egyébként, hányan szavaznak rendszeresen olyanok, akik végleg külföldre költöztek, mindenüket eladták stb..Mert ha valaki pár évet él külföldön, aztán visszajön, az miért ne szavazhatna. Plusz, a külföldre költözőnek valószínűleg a közelebbi családja (szülei, testvérei) nagyobb eséllyel élnek itt, mint egy határon túlinak, tehát velük még törődhet. Nem lehet, hogy ez külföldre-költözött dolog csak egy olyan jól hangzó lőzung, rejtett hazaárulózás?
Azt meg nem értem, hogy egy tetszőleges magyar miért lenne a testvérem. Nem hallottál még arról, hogy a Kárpát-medencében lakó népesség genetikailag (lefordítva: vér-ileg)igen kevert? Meddig tart a vérségi kapcsolat? És akkor mi nekem a húsz generáció óta Mo-n élő szlovák, vagy egy sváb, ha minden magyar a testvérem? Azt meg pláne nem értem, hogy egy határon túli miért lenne magyarabb, mint aki itt él. Mit jelent, hogy valaki magyarabb, mint a másik? Azt, hogy szebben beszél magyarul (ez mit jelent?)? Vagy hogy szenved a magyarsága miatt? Vagy jobban tartja a hagyományos magyar értékrendet (az mi?)?
Szekuriti blog 184. West Balkán 2011.01.16 10:10:00
Sajnálatos, hogy ezzel a bejegyzéssel kell kezdenem az új évet, de nem tudok elmenni szó nélkül az éjjeli, West Balkánban történt eset mellett. Ahogy az Index megírta, 3 lány halt meg a West Balkán nevű szórakozóhelyen szombat éjjel.Nem célom, hogy a West Balkánt, a…..
internationale 2011.01.16 13:58:07
Döbbenet, őszinte részvétem a meghalt lányok családjának - bár őszintén remélem, ők nem olvassák a kommenteket, néhány bejegyzés végtelenül lelketlen és cinikus.
A blogozóval egyet értek abban, hogy profi biztonságiakat kell foglalkoztatni, pláne, ha lehet tudni, hogy ekkora tömeg lesz. Pár éve még én is rendszeresen buliztam (értsd hetente minimum egyszer), és tisztában voltam vele, hogy a legtöbb biztonsági egyszerű kidobóember, akik napközben edzőteremben gyúrnak, vagy épp utcai harcosok (az egyik ilyen harcos egyszer a Kultiban belém is kötött, ami vicces, mert kb. 48 kilós nő vagyok, az meg még viccesebb volt, amikor az arcán megjelent egy értetlenkedő kifejezés, hogy miért nem tudott fellökni.) Mindenesetre ezek az emberek nem arról híresek, hogy intelligensen tudnak problémát megoldani (tisztelet a kivételnek.) Valószínűleg ez is egy szakma, a helynek ez alapján kellene felvenni az embereket.
És itt a másik fontos pont: a hely. A WB eredetileg a Duna mellett volt, ott ilyesmi nem nagyon történhetett volna meg... a közönség is más volt. De: miért kell egy bulizásra teljesen alkalmatlan helyre engedélyt kiadni. Ki tette és miért (mennyiért)? A hely tulajdonosa miért nem ügyelt jobban arra, hogy mi és hogyan történik az ő helyén? Hány kijárat volt? Miért engedtek be több embert, mint a hely befogadóképessége?
Tudom, hogy kell a pénz, mert mindenki abból él, fenn kell tartani a helyet,ki kell fizetni a fellépőket, védelmi pénzt kell fizetni, stb., de ez az eset mindenképpen felveti a tulaj felelősségét - és remélhetőleg más tulajok is elgondolkoznak.
Sajnos, ha egy ember, ld. tulaj nem tud egy tiszta helyzetben racionálisan viselkedni, több mint ezertől pánikhelyzetben végképp nem lehet elvárni ezt:(
internationale 2011.01.16 15:14:25
@♥ Kitty ♥:
Igen, azért ebben is van valami... emlékszem, amikor Madball meg Agnostic Front-koncerten voltunk (több, mint tíz éve). Az egy fura szubkultúra (volt), kemény arcokkal - soha semmi rossz nem történt, Tilos Partykon dettó. (Mondjuk a Süsi tényleg para volt, de ott is jól nyomon lehetett követni, hogy mennyire változik a törzsközönség.) Tavaly nyáron elmentem ZP-be Belgára - annyi tahó (kis)kamaszt életemben nem láttam!
Mindazonáltal a szervezőktől akkor is profizmus várható el, egy ekkora szórakozóhelyen több közlekedésre alkalmas helyiség és több kijárat.
Ja, meg hogy trükköztek az engedéllyel...
internationale 2011.01.16 18:07:59
@Adani: Igen, és a boszorkányüldözések idején is többen mondták a szomszédasszonyra, hogy boszi, tehát tuti igazuk volt! Hogy konkrétabb történelmi példát ne hozzak... Azért mert sokan állítanak valamit, nem biztos, hogy igaz.
Egy bepánikolt, valószínűleg több értelemben sem teljesen józan tömeg részei a szemtanúk! A szemtanú (pszichológiai okokból) egyébként sem mindig megbízható, ilyen esetekben meg pláne nem. Sajnos.
Lehet, hogy soha nem fog biztosan kiderülni, mi történt. De ettől még a hely tulajdonosa és a (valóban végtelenül ellenszenves) szervező még felelős az eseményekben, lehet, hogy az önkormányzat is (hiszen miért nem ellenőrizték, hogy mi van a helye 22.00 után?). A szórakozóhelyek tulajdonosainak pedig észre kéne venniük: vége a "punkkorszaknak", amikor egy-egy bulin via-via mindenki ismert mindenkit, nincs már szubkultúra, mindenhol tömeg van, egyre kulturálatlanabb arcokkal, tehát a rendezvényszervezéshez és -lebonyolításhoz mindenképp profizmus kell. Profi emberekkel, jól megtervezett, jól kialakított helyekkel.
Különben azt olvastam, hogy ezt a bulit a Dürerből már kipaterolták - ezek szerint nem ez volt az első gázos estéjük.
Vastagbőr A főszervező 2011.01.16 13:24:00
Teljesen egyetértek Szekuriti kollégámmal, a biztosítás nagyon komoly feladat, és ez teljes mértékben az eseményt szervező feladata és felelőssége (egy rendezvényszerző a tegnap estéről). Tegnap a West Balkánban (Nyugati tér, a volt Skála Metró) tartott "Noise Night…..
internationale 2011.01.16 16:37:07
@Sunder: Miért, szerinted ha azt kiáltja valaki, hogy "Megkéseltek!" akkor nem ugyanez lesz? Nem tök mindegy, hogy kis késelt? Ha magyar késel, az kevésbé fájdalmas?
A baj inkább az, hogy ha valamilyen bűneset van, rögtön azt gondolják, hogy cigányok az elkövetők. Akkor már sokkal jogosabb lenne miden férfit eleve bűnözőnek tartani, mert a nők ellen elkövetett nemi erőszak bűntényét nagy arányban ffiak szokták elkövetni (és nagyobb százalékban, mint cigányok az összes bűntényt).
internationale 2011.01.16 16:58:10
@turcsány karcsi elvtárs: És ha így is van? Akik ilyenkor cigányoznak, azok nem kriminológusok, tehát nem tudják alátámasztani az állításukat. Az, hogy ők is láttak már cigányt késelni, még nem alátámasztás. Én például láttam nem-cigányt lopni. És ismerek olyan gyilkost, aki nem cigány (hál' Istennek, nem közelről). És még egyszer, csak más példával: akkor minden magyar adócsaló? Csak azért, mert sok magyar adót csal?! (Állítólag.)
A commentcom úgy tudja, hogy január 17-én reggel Csűrös Csilla vezeti a Kossuth rádióban a 180 percet. Ebből a műsorból függesztették fel a médiatörvény ellen élő adásban egyperces hallgatással tiltakozó Mong Attila műsorvezetőt.Meg nem erősített információink szerint…..
internationale 2011.01.10 15:44:11
@Joe84: Hazafias érzelem és csöpögés között van némi különbség. Az nem hazafias érzelem, hogy minden második pillanatban elsírom magam a rettentő múlton, meg a Trianonon, meg a határokon kívül rekedtek sorsán. A hazafiasság az, ha ismerem a hazám történelmét, irodalmát, nyelvét, és konstruktívan viszonyulok mindehhez, és elfogadom, hogy mindezek nagyon sokrétűek és sokszínűek. Olyan nyelvet (értsd: fordulatokat, szókapcsolatokat) használni, amely már rég kiüresedett, vagy egyszerűen képzavart használni költői kép helyett, nem konstruktív eljárás, s lejáratja azt az érzelmet is, amelyet ki akar fejezni. És a Trianonozás sem használ senkinek - el kell fogadni, hogy megtörtént, nem is a rém ügyes magyar politikusoktól függetlenül. Tessék dolgozni a traumán! De a seb kapargatása csak a seb elfertőződéséhez vezet. Na nézd már, én is átveszem ezt a stílust...
Mindezt persze lehet csinálni egy konzervatív/jobboldali adón, de egy közszolgálatin nem!
Megjegyzem Magyarországon "magyarkodni" tényleg vicc - az a legtermészetesebb, hogy magyar vagy (egészen addig, amíg valaki el nem kezd magyarkodni, mert ha te nem úgy vagy magyar, ahogy ő, akkor minimum zsidó vagy vagy cigány, de leginkább hazaáruló...). Még a nemzeti kisebbség is többes identitású - tehát magyar is. Tehát akkor minek egyfolytában ezen lovagolni?
Nyilván nem én, és még csak nem is mi vagyunk a világ legokosabb emberei. Nyilván vannak olyan szempontok, amelyek nem jutnak eszünkbe.Ezen az oldalon várom az ötleteket - mindenféle ötletet. Lehet az kósza ötlet, félig kiforrott gondolat vagy kész szinopszis. Lehet jótanács,…..
internationale 2011.01.10 12:58:57
Kedves Gergő,

nagyon jó kezdeményezésnek tartom, hogy kíváncsi az esetleges nézők véleményére.

Játékfilmben mindenképp ajánlanám a hetvenes és nyolcvanas évek magyar gyerekfilmjeit. Bármikor újra tudom nézni őket, kalandosak, jók a figurák, átélhető konfliktusokat, örömöket-bánatokat jelenítenek meg jó színészekkel, jó rendezéssel. Szerintem a mai gyerekeknek is csak rövid ideig volnának furcsán lassúak ezek a filmek...
Szintén csak ajánlani tudom a holland gyermek- és ifjúsági filmeket (igaz, ezekből a Duna tévén is el lehet kapni néhányat). Igazi polgári filmek (nem az orbáni, hanem a németalföldi értelemben): cselekvő, felelősséget ismerő, önszerveződő kis emberek történeteit mutatják be, egy olyan társadalomban, amely mindig ott van, ha szükség van rá... de nem erőlteti rá magát az emberekre.
Érdemes lenne rendszeresen ún. problémafilmeket is vetíteni. Olyan filmeket, amelyek egy-egy traumát dolgoznak fel (válás, közeli családtag halála, migráció, bántalmazás) de úgy, hogy a gyermek néző rögtön azt is meglássa, milyen stratégiákkal lehet ezeket az eseményeket feldolgozni, kikhez lehet fordulni, ha szükséges.

Az ismeretterjesztő műsorok NE olyanok legyenek, mint amilyenbe pár hete néztem bele talán épp az M2-n: az általam egyébként nagyon tisztelt Nádasdy Ádám és Szabó T. Anna (és gondolom, még néhány más meghívott előadó is), kiült a kiskamaszok elé egy székre és beszélt nekik. Azt hiszem, a mai fiatal nemzedékeket már csak úgy lehet "tanítani", ha aktivizáljuk őket, sok (de nem túl sok és csiricsáré) impulzussal piszkáljuk fel az érdeklődésüket, és együttműködésre serkentjük őket.

Valaki írta itt a bebe tv-t. Hát, nem tudom, lehet, hogy nagyon kicsiknek jó, de nagyon kicsi inkább ne nézzen tévét... de szerintem az csak egy álca, hogy kicsiknek van, én más célcsoportra tippelnék, olyanokra, akik szörp helyett köptetőt fogyasztanak az esti filmhez:)
Csak négyszer lehet ezentúl vizsgázni? A professzorok "élet-halál urai" lesznek? A hallgatói képviseletek tiltakoznak, pedig a magyar felsőoktatás problémáinak megoldásához a KISZ-utód HÖK-öt kell először felszámolni. Felzúdulást váltott ki a hallgatói…..
internationale 2010.10.27 15:59:51
Remélem, ez a vita, meg a törvtervezet jó lesz arra, hogy az érintettek felmérjék: a szabadság és az ön-kormányzás az nem jog, hanem olyasmi, amit tanulni kell, és amiért dolgozni kell. Ha most az egyetemisták, köztük a HÖK csak hőbölögnek, hogy: na, ne má', ne csinálják ezt velünk, akkor csak jó alapot szolgáltatnak a törvhöz. Ha viszont mindenki elkezd polgárként viselkedni (nem az orbáni értelemben, hanem mondjuk angol vagy holland értelemben), akkor végre történhet valami fontos ebben az országban.
Már csak azért is kéne öntudatos, önismerettel és felelősségtudattal rendelkező polgárként viselkedni, mert az egyetemi hallgató és az egyetemi oktató ugyebár, egyetemi polgár...
Pl. ezért is lett volna jó egy minimális tandíj bevezetése. És persze egy jól kidolgozott, működőképes, és szigorú bekerülési rendszer ( sok nyelvszakon pl. első évben két nagy csoport van: azok, akik valóban tudnak emelt szinten az adott nyelven, meg azok, akiknek egyébként emelt szintűjük van, de bírnak beszélni bébiszitterül....) Most valóban sok olyan ember van az egyetemeken, akik agyilag vagy attitűdjüket tekintve baromira nem oda valók, ezektől nem is lehet elvárni, hogy felelősen viselkedjenek.
De nem mindent lehet és kell felülről, állami szintről szabályozni: a felvételit igen, az állami támogatást igen, de hogy melyik karon hányszor lehet újrázni, hogy az egyetemek mit és hogyan vállalkoznak arra talán egy általánosabb keret is megfelelő.
Nem tudom, ezek az emberek (mármint akik kitalálják a nagymértékű állami beleszólást) azok a szocializmus alatt nem itt éltek?!
internationale 2010.10.27 16:00:06
@riksafighter: Ha jól emlékszem, épp a "társadalom" szavazta le a tandíjat (a mai parlamenti 2/3 hathatós segítségével). Csak az a kár, hogy most azok is fizetik (tovább) a nem odavalók egyetemi költségeit, akik meg máshogy gondolták...
Megjegyzem büfészak nincs, csak olyan egyetemisták, akik azt gondolják, hogy a szakjuk büfészak.
Kettős Mérce Egyprájdrendszer 2010.07.10 08:00:00
Ő is akarja Bevallom, nekem elegem van a Budapest Pride-ból. Elegem van abból, hogy két-háromszáz embernek kell a tűző napon transzparensekkel grasszálnia ahhoz, hogy egyáltalán figyelmet kapjon ez az egész LMBT-szcéna. Elegem van abból, hogy értelmes érveket kellene felsorakoztatnom…..
internationale 2010.07.10 15:22:54
@mehr luft: Ez most komoly vagy csak viccelődsz? Az etnikai hovatartozás hogy függ össze a szexuális orientáltsággal? A magyar melegek nem magyarok? Akkor sem, ha csodálatosan újrafordítanak külföldi klasszikusokat és ezzel ápolják, életben tartják anyanyelvünket? Vagy akkor sem, ha olyan céget vezetnek, amely sok magyarnak (anélkül, hogy tudnánk, mi is az) ad munkát? Cserébe akkor a világ összes heterója magyar?

A Pride egyébként normális országokban hatalmas buli, azoknak, akik szeretik azokat a zenéket, amiket ott nyomnak. És sokszor még a szolidaritást is jelzi. Mert a különbség a meleg és náci között (amelyet valaki itt megpróbált elsimítani), az az, hogy melegnek (valószínűleg) születik az ember, azt, hogy náci lesz azt maga választja az ember. De ha úgy szocializálódik, még akkor is van választása, hogy átgondolja a dolgot. Egy melegnek erre nagyon nincs esélye. Ja, és a nácik rengeteg embert kiirtottak, és néha még ma sincs nyugtunk tőlük, míg a melegek... Ahogy a pedofillal is az a baj, hogy testileg és lelkileg még nem kiforrott valakivel próbál dugni, gyakran nem is erőszakmentesen.

Aki fröcsög, annak azt mondom, gondolkodjon el rajta, milyen lenne neki, ha ebben a társadalomban rájönne, hogy az azonos neműeket szereti.
Ja, és még valami: a ffimelegség nem csak "fartúrásból" áll, ahogy szintén itt egy észlény megjegyezte. Ezek az emberek éppúgy kapcsolatban élnek, egyedülállóak, "özvegyek" (házasok ugyebár nem lehetnek), vagy épp keresnek, mint mások (mint a "másik", hihihi, ha érti valaki, mire célzok).

Én azért reménykedem, hogy nem másznak bele jogilag ennyire az ember magánéletébe - de az is igaz, hogy a parlament eddigi tevékenysége már így is adott néhány pofont a naivitásomnak:)
Heterónak lenni jó. Öröm és büszkeség. Szeptember 4-én fel is vonulhatnak a heterók az Andrássy úton, hogy kifejezzék, milyen pompásan érzik magukat a világban. Illetve, hogy kifejezzék: pompás közérzetüket némiképp zavarja, hogy a melegek is jól érzik magukat. A szervezők…..
internationale 2010.06.14 16:40:37
@steverubellreborn: Igazad van! Egy meleg ismerősömnek azt mondta, az anyja, mikor "bevallotta", hogy mi a helyzet: "Bár a vécébe születelek volna!"
Szegény srác évekig volt lelki beteg emiatt.

Egyébként meg, hogy mi normális, mi fura, mi beteg, az mindig megegyezés illetve hatalmi döntés kérdése (ld. pl. a pszichiátriai betegségek listáját). Azon is elgondolkodhatunk: ki mondta, hogy a szexualitás a gyermeknemzésért, gyermeknemzés miatt van/kell. Ezt ki, mikor, hol írta le? Ja, hogy a vallások így tartják, mert szabályozni kellett az emberek viselkedését, és biztosítani a közösség fennmaradását? Ez egy kulturális antropológiai magyarázat, de semmiképpen sem törvény vagy törvényszerűség. A szexualitásnak az a célja, amit adott pillanatban épp adunk neki. Innentől kezdve a homoszexualitás semmivel sem természetellenesebb vagy természetesebb, mint a heteroszexualitás.